Woon jij in het Midden-Oosten? Heb jij wat te maken met de bevolking aldaar? Nogmaals, wat boeit het jou dat ze geloven in Allah en de Koran?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zo een beetje heel het midden-oosten heeft er last van.
Alleen binnen de kaders van Islam hebben ze kritisch denkvermogen. Dat vind ik erg gevaarlijk om dat er duizenden voorbeelden zijn waarin dit tot geweld leidt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Op welke wijze heb je er last van? Behalve dan dat die mensen ' niet kritisch nadenken'? Overigens ook een rare stelling. Alsof moslims geen kritisch denkvermogen hebben? En als ze die al niet hebben, wat maakt jou dat verder uit?
Misschien is het een idee om wat zorgvuldigheid te betrachten.
Ben je nou serieus?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Woon jij in het Midden-Oosten? Heb jij wat te maken met de bevolking aldaar? Nogmaals, wat boeit het jou dat ze geloven in Allah en de Koran?
Grappig. Heb namelijk een leuk weetje, jij bent niet de enige die zich soms stoort aan gelovigen, welk geloof dan ook. Ook ik als moslima stoor me soms aan het vingerwijzen van moslims hier in Marokko.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef Fanest het volgende:
[..]
Ik heb er last van wanneer mensen mij storen en proberen te converteren naar hun geloof. Ik heb er ook last van wanneer gelovigen bij het minste gering al beroep doen op 'discrimatie en godslastering' wanneer iemand andere ideeën heeft, maar tegelijkertijd iedereen die tegen hun geloof ingaat letterlijk ofwel figuurlijk vermoorden.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:11 schreef Fanest het volgende:
Het voorbeeld dat ik gaf heeft niets met moord te maken
Oh ja joh?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef Fanest het volgende: 'Bewijs jij maar op empirische wijze dat jij niet op 23 september 2004 Dirk hebt vermoord.'
Je spreekt jezelf enorm tegen. De aanklager is de ongelovige, niet de gelovige. De gelovige hoeft niemand aan te klagen, want hij doet gewoon waar hij recht op heeft. Maar de ongelovige vindt dat hij daar geen recht op heeft, dus is de ongelovige de aanklager.quote:daarnaast ben ik inderdaad van mening dat iedereen het recht heeft om te gelovigen.
Ik wilde alleen duidelijk dat mensen niet echt tegenbewijzen kunnen geven tegen een aanklacht. Het is aan de aanklager om te bewijzen. Ik wilde geen verband brengen tussen moord en geloof in dit voorbeeld.
Het grootste probleem is dat ze God als excuus gebruiken voor een actie die ze zelf willen ondernemen, 'want God wil het!'quote:Op maandag 23 juni 2014 13:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb er zeker last van dat 2/3e van de wereldbevolking achter een heilig boek aanloopt. Het houd namelijk in dat die mensen niet meer zelf kritisch denken en ook niet zelf alle verantwoordelijkheid voor hun acties nemen. Als god het wil, moet ik het doen. Dat maakt alle gelovigen in essentie irrationeel en potentieel gevaarlijk.
De islam is inderdaad knip en klaar over bepaalde zaken, maar laat ook genoeg ruimte over voor interpretatie en het denkvermogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Alleen binnen de kaders van Islam hebben ze kritisch denkvermogen. Dat vind ik erg gevaarlijk om dat er duizenden voorbeelden zijn waarin dit tot geweld leidt.
Disclaimer bij mijn OP: ik doel hier op religieuzen die hun respectievelijk heilige boek compleet als waarheid zien. Dus niet de water-bij-de-wijn religieuzen die eigenlijk gewoon humanisten met een sausje zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Grappig. Heb namelijk een leuk weetje, jij bent niet de enige die zich soms stoort aan gelovigen, welk geloof dan ook. Ook ik als moslima stoor me soms aan het vingerwijzen van moslims hier in Marokko.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Hoe verklaar jij de mens dan? Heb jij de mens gemaakt? Heb jij de wereld gemaakt? Heb jij dieren gemaakt? Ben jij diegene die ervoor zorgt dat wij elke dag kunnen eten en drinken? Of wacht nee, jij gelooft zeker dat de aap dat doet? De ongelovige heeft een grote mond over de gelovige, maar komen zelf nooit met feiten.
Evolutie is bewezen, het feit dat jij dat niet beseft geeft al aan hoe gevaarlijk en beperkend religie kan zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Hoe verklaar jij de mens dan? Heb jij de mens gemaakt? Heb jij de wereld gemaakt? Heb jij dieren gemaakt? Ben jij diegene die ervoor zorgt dat wij elke dag kunnen eten en drinken? Of wacht nee, jij gelooft zeker dat de aap dat doet? De ongelovige heeft een grote mond over de gelovige, maar komen zelf nooit met feiten.
Ja, bloedserieus. Ik vraag me af waar jij last van hebt? Zelfs ik die in Marokko woon heb geen last van het conflict in het Midden-Oosten. Laat staan, jij in het verre Europa...quote:
Net als sommige nazi's. En sommige communisten. En de mensen die met drones op mensen schieten omdat ze een gevaar voor Amerika zijn. Zullen altijd mensen zijn die zich ergens achter verstoppen en de verantwoordelijkheid afschuiven. Daar moet je wat tegen doen. Niet tegen het geloof zelf.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:14 schreef Fanest het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat ze God als excuus gebruiken voor een actie die ze zelf willen ondernemen, 'want God wil het!'
Disclaimer: ik zie de koran als de waarheid. De enige waarheid.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:16 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Disclaimer bij mijn OP: ik doel hier op religieuzen die hun respectievelijk heilige boek compleet als waarheid zien. Dus niet de water-bij-de-wijn religieuzen die eigenlijk gewoon humanisten met een sausje zijn.
Dus moslimterroristen plegen aanslagen om hun 'geschiedenis en cultuur'? Vandaar dus dat ze 'Allah is groot' riepen voor ze de twin towers in vlogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De islam is inderdaad knip en klaar over bepaalde zaken, maar laat ook genoeg ruimte over voor interpretatie en het denkvermogen.
Geweld heeft niks te maken met het gebrek aan kritisch denken in de islam. Meer aan allerlei sociale zaken in combinatie met geschiedenis en cultuur.
Sorry, ik ben niet zo egoïstisch als jij. Ik ben voor gelijkheid van de mens, religie is het daar over het algemeen niet mee eens.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, bloedserieus. Ik vraag me af waar jij last van hebt? Zelfs ik die in Marokko woon heb geen last van het conflict in het Midden-Oosten. Laat staan, jij in het verre Europa...
Dan val jij dus helemaal onder mijn OP.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Disclaimer: ik zie de koran als de waarheid. De enige waarheid.
Je overduidelijk hebt het niet begrepen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:14 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
[..]
Oh ja joh?
[..]
Je spreekt jezelf enorm tegen. De aanklager is de ongelovige, niet de gelovige. De gelovige hoeft niemand aan te klagen, want hij doet gewoon waar hij recht op heeft. Maar de ongelovige vindt dat hij daar geen recht op heeft, dus is de ongelovige de aanklager.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Die doen het alleen om een secundaire ideologie, niet omdat ze atheist zijn. En uiteraard moet je daar wat aan doen, ik ben tegen alle totalitaire ideologieën.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Net als sommige nazi's. En sommige communisten. En de mensen die met drones op mensen schieten omdat ze een gevaar voor Amerika zijn. Zullen altijd mensen zijn die zich ergens achter verstoppen en de verantwoordelijkheid afschuiven. Daar moet je wat tegen doen. Niet tegen het geloof zelf.
Zo zouden ze inderdaad genoemd moeten worden. Moslimterroristen. of Christenterroristen. Of Zionistenterroristen. Of mensen die anderen doodmaken met het ideaal van een vrije wereld. Want die zijn er ook. Deel van, niet het geheel.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dus moslimterroristen plegen aanslagen om hun 'geschiedenis en cultuur'? Vandaar dus dat ze 'Allah is groot' riepen voor ze de twin towers in vlogen.
Voelde me ook al aangesproken. Ben dan wel religieus, maar heb een gezond verstand en kan prima kritisch nadenken. Zo kan het dus ook.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dan val jij dus helemaal onder mijn OP.
Nee, maar Jodenterroristen is zo'n kutwoord. Bekt niet lekker. En de meeste radicale Joden zijn wel zionisten ja.quote:
Maar wel binnen de kaders van de Koran, als jij geloofd dat dat de waarheid is geef je dus je eigen kritisch nadenken uit handen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voelde me ook al aangesproken. Ben dan wel religieus, maar heb een gezond verstand en kan prima kritisch nadenken. Zo kan het dus ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |