Tot op zekere hoogte heeft iedereen wel kwaliteiten.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:16 schreef Krulletjes het volgende:
Misschien dat iemand zich hierin herkent en adviezen voor mij heeft? Moet ik er gewoon mee leren leven dat ik geen kwaliteiten heb?
Ik heb geprobeerd vooraan te gaan zitten maar ook dit hielp niet. Ook kom ik altijd met de verkeerde mensen in aanraking waardoor ik school niet meer serieus neem. Hierdoor heb ik de keus gemaakt een thuisstudie te gaan volgen, maar echt goed voor je sociale leven is het zeker niet..quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:58 schreef Eyip het volgende:
en wat heb je er aan gedaan om je te kunnen concentreren in grote groepen? bij mij werkte vooraan zitten zodat ik niet zie wat er voor mij gebeurd en kan de leraar beter verstaan.
jij hebt de regie in je eigen leven. je kan alles zijn en worden wat je wilt, als je maar wilt.
iets niet kunnen of iets niet willen. dat is volgens mij je punt
Zelfs de beste voetballers met trainen om op topniveau te kunnen voetballen en de beste studenten moeten ook oefenen om goede cijfers te halen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heeft iedereen wel kwaliteiten.
Ik voetbal zelf en heb geen talent en een beperkte techniek, maar dat valt makkelijk te compenseren met fysiek en felheid.
Daarnaast moet je iets ook doen omdat je het leuk vindt, en niet omdat je er goed in bent. Natuurlijk, op het moment dat de rest veel beter is is het minder leuk, maar houd er ook rekening mee dat je iets eerst zult moeten oefenen om ook maar in de buurt van de rest te kunnen komen.
de verkeerde mensen komen niet in aanraking met jou. Jij doet het zelf. Jij bepaalt met wie je omgaat en je moet genoeg verkeerde mensen tegen komen om pas te weten dat je bij bepaalde figuren uit de buurt moet blijven. Dat herken je vaak aan gedrag, niet uiterlijke kenmerken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:09 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd vooraan te gaan zitten maar ook dit hielp niet. Ook kom ik altijd met de verkeerde mensen in aanraking waardoor ik school niet meer serieus neem. Hierdoor heb ik de keus gemaakt een thuisstudie te gaan volgen, maar echt goed voor je sociale leven is het zeker niet..
vooral dit.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:23 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Zelfs de beste voetballers met trainen om op topniveau te kunnen voetballen en de beste studenten moeten ook oefenen om goede cijfers te halen.
Iedereen heeft natuurlijk de aangeboren aanleg om uit te blinken in bepaalde vakgebieden maar zonder training is die potentie nooit te verwezenlijken. Veel oefenen leidt tot inzicht en inzicht leidt tot begrijp.
Je hebt zonder twijfel gelijk. Momenteel ben ik niet de baas over mijn gedrag of over de handelingen die ik doe. Ik doe het maar gewoon omdat ik niet anders gewend ben dan op deze manier te leven. Ik heb een aantal keren kunnen stoppen met blowen maar het duurde niet lang voordat ik weer terugviel in mijn oude gewoontes. Het is altijd wel een combinatie geweest van alcohol met drugs, iets waarvan ik nu weet dat je daar concentratie problemen van kan krijgen. Vind het moeilijk om die knop om te draaien en mijn leven te veranderen. Ik zal zoals je al zei beginnen met die kleine stapjes.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:23 schreef Eyip het volgende:
[..]
de verkeerde mensen komen niet in aanraking met jou. Jij doet het zelf. Jij bepaalt met wie je omgaat en je moet genoeg verkeerde mensen tegen komen om pas te weten dat je bij bepaalde figuren uit de buurt moet blijven. Dat herken je vaak aan gedrag, niet uiterlijke kenmerken.
heb je wel eens een maand lang geen drugs en veel drank gebruikt tijdens school? zo nee, dan KAN dat best de oorzaak van je concentratieproblemen zijn.
Dit is inderdaad een goed idee! Lijkt me ook leuk om te doen, heb hier niet eerder over nagedacht. Bedankt voor de tip! Mijn ouders zijn zelf ook niet echt stabiel, als ik het zo kan noemen. Ik woon wel nog thuis maar ieder leid ze eigen leven hier, en ze zijn allang blij dat ik weer een studie doe. Heb hier ook met hun over gepraat maar ze hebben me duidelijk laten weten dat dit iets is wat ik zelf moet ontdekken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:40 schreef Werkman het volgende:
Mischien kan je anti-drugscoach worden of hoe noemen ze zo iemand die als ervaringsdeskundige anderen begeleid?
Het brengt je met mensen in contact wat de boel toch een stuk levendiger maakt dan een hobby met alleen maar spullen.
Het schroeft je gevoel van eigenwaarde wat op waardoor je toch niet weer terugvalt in die leegte.
Jonge mensen van 18 horen ook niet de hele dag postzegels te verzamelen of zoiets.
Even uit nieuwsgierigheid, waar zijn je ouders en familie in dit verhaal?
Precies dat is het dus ook, dat ik nergens plezier aan beleef. Althans misschien voor hooguit 2 dagen en dan geef ik het op. Ik wil graag groeien en goed worden in iets maar hoe doe je dat als je iets al zo snel zat bent? Ik zoek constant die trigger.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:41 schreef Shakkara het volgende:
Dit hierboven inderdaad, als je niet jaren achtereen met iets bezig bent, ga je er ook nooit ergens goed in worden.
En ja, drank en wiet zijn vrij funest voor je concentratie en beinvloeden ook hoe je op zaken reageert. Het kan best zijn dat je door dat spul niets leuk vind om te doen. En als je nergens plezier aan beleeft schiet het ook niet op om ergens jaren mee bezig te zijn en jezelf zo te ontwikkelen.
Ik denk dat ik inderdaad meer naar de positieve kanten van mezelf moet gaan kijken. Ben nogal snel negatief over dingen met name over mezelf. Het doet me goed dat je dit zegt, bedankt hiervoor!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:12 schreef Angst het volgende:
Even kort door de bocht jouw kwaliteiten, die ik zo zie in dit topic.
Je bent zelfstandig. Je bent in staat zelf te plannen en te zorgen dat je actief bezig gaat met een studie zonder dwang van buitenaf. Je zit immers thuis dus geen sociale druk.
Je bent in staat verstandige beslissingen te nemen. Je zag dat je afgeleid werd door andere en ging toe. Thuis studeren.
Je hebt zelfinzicht. Je ziet in dat drank en drugs niet goed voor je zijn en probeerd daarom een hobby te zoeken.
Je staat open voor kritiek. In dit topic vraag je om hulp en reageer je in elk geval alsof je met de geboden hulp al iets gedaan.
Enfin, kwalititeiten is niet alleen dat je een meesterschilder of topvoetballer bent he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |