abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140442256
dit is verdomme geen afhaalservice

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 28-05-2014 13:03:52 ]
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_140442808
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:02 schreef Krulletjes het volgende:

[..]

Precies dat is het dus ook, dat ik nergens plezier aan beleef. Althans misschien voor hooguit 2 dagen en dan geef ik het op. Ik wil graag groeien en goed worden in iets maar hoe doe je dat als je iets al zo snel zat bent? Ik zoek constant die trigger.
door geen drugs te gebruiken, dingen te doen die je leuk vind en daar goed in worden door kleine stappen te nemen en veel in het onderwerp te lezen en doen.

vanavond een jointje roken voor het slapen. Morgen vier trekjes, over morgen drie, vrijdag twee, zaterdag wat alcohol en zondag is het 1 juni. Kappen met joint voor het slapen en hou het vol. Eerste twee dagen zijn het lastigst.

Op 1 juli heb je geld over omdat je geen joints hoeft te halen. Koop een broek of iets anders en beloon jezelf daarmee. Of verras je familie en haal eten bij de chinees, snackbar whatever. Iets wat leuk is en wat ze niet verwachten.

jij bent degene die het moet doen en het leuk kan maken. Een ander doet het niet voor je.
pi_140443832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:15 schreef bosa_kaba het volgende:
Grappig, die mensen altijd die denken dat de sportschool (of 'de gym', zoals ze het zelf stoer noemen) bij uitstek dé remedie is om je beter te voelen. Opgepompte gastjes die eerst niks waren lopen nu stoer te doen en denken dat iedereen net zo wilt zijn als hun :') Terwijl iedereen juist blij is dat ze niet zó zielig zijn. Grappig, doch triest tegelijk.

On topic: Lees de post boven mij (van Angst). Benoem vooral de positieve punten en werk vanuit hier verder.
Ga eens drie maanden vier keer per week de sportschool in om je conditie en spierkracht te vergroten. Weet je gelijk waarom het de remedie is en wat voor soort mannetjes je nu benoemt.
pi_140444572
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:13 schreef Eyip het volgende:

[..]

Ga eens drie maanden vier keer per week de sportschool in om je conditie en spierkracht te vergroten. Weet je gelijk waarom het de remedie is en wat voor soort mannetjes je nu benoemt.
Sporten helpt zoiezo al om je kop leeg te maken. Alleen daarvoor is sporten al lekker, nog beter is dat je er fit en gezond uitziet! Ben het eens met jou stelling.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:08:07 #30
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_140446883
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:02 schreef Krulletjes het volgende:
Precies dat is het dus ook, dat ik nergens plezier aan beleef. Althans misschien voor hooguit 2 dagen en dan geef ik het op. Ik wil graag groeien en goed worden in iets maar hoe doe je dat als je iets al zo snel zat bent? Ik zoek constant die trigger.
Gekke suggestie misschien, maar ga bijvoorbeeld eens naar een LARP (live action roleplay). Misschien dat veel mensen er lacherig over doen maar het is best een goede plek om je kwaliteiten te ontdekken en vrienden te maken.

Op veel LARPs moet je het namelijk zelf initiatief leren tonen om het leuk te maken, net als in het echte leven. Je kan de hele dag in je tent zitten en zaniken dat het regent of dat niemand met je wil spelen etc, of je gaat het veld op en zorgt dat mensen niet om je heen kunnen. Omdat alles fantasie is en je elke rol aan kunt nemen die je wilt, kan je flink experimenteren, grenzen overschrijden, en veel lessen terugnemen naar de echte wereld. Ook kan je wat rubberen wapens gebruiken om mensen af te rossen wat nogal therapeutisch kan werken.

Ook is er veel om LARP heen te doen wat leuk is: Je eigen kleding maken, spulletjes bij de kringloopwinkels en rommelmarkten vandaan halen die je in het spelletje kunt gebruiken, leren vechten met je rubberen wapens, bij een spelersgroep gaan en samen een ritueel choreograferen, etc. Omdat je veel complimenten krijgt als je binnen het spel mooie kleding draagt of leuke spulletjes hebt of goed kunt vechten of een mooi ritueel uitvoert, krijg je erkenning en voldoening.

Dit is gewoon een voorbeeld van een activiteit waar je in de eerste plaats misschien niet aan zou denken maar wat wel kan helpen om je uit die negatieve spiraal te trekken. Er zijn zat andere voorbeelden te bedenken van groepsactiviteiten waar je misschien wat mee kunt. Een vriendin van me die in de put zat is bij een koor gaan zingen, om maar wat te noemen en zelf ben ik lessen in edelsmeden gaan volgen toen het niet zo best ging op school. Schilderen, pottenbakken, judo, whatever, verzin wat :)

Succes!
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:21:02 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140451024
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:13 schreef Eyip het volgende:

[..]

Volgens de standaard R&P-crew is de sportschool zo'n beetje de oplossing voor ieder probleem. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140451363
Misschien is toneel ook wel iets voor je. Ik zeg zomaar wat hoor maar daar kan je je wel gewaardeerd voelen denk ik.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:14:31 #33
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_140460120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Volgens de standaard R&P-crew is de sportschool zo'n beetje de oplossing voor ieder probleem. :')
Squatten veranderde mijn leven!
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:10:41 #34
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140461732
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:14 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Squatten veranderde mijn leven!
Echt fantastisch inderdaad. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140461993
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Echt fantastisch inderdaad. ^O^
Het is niet een oplossing voor elk probleem, voor haar wel een begin.

Ze blowt voor het slapen gaan, anders kan ze niet slapen. Heb ik ook gehad. Zelf gestopt met blowen al een poosje maar kon ook niet slapen. Ben toen elke dag die ik vrij had savonds gaan sporten om ten eerste bezig te zijn, ten tweede om je energie kwijt te kunnen waardoor je dat jointje niet meer nodig hebt.

Zodra ze gestopt is met blowen zal ze zich al een ander mens voelen, en dan de rest aan kunnen pakken.
pi_140463058
naar de sportschool gaan
pi_140464498
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:18 schreef Cart_A1993 het volgende:

[..]

Het is niet een oplossing voor elk probleem, voor haar wel een begin.

Ze blowt voor het slapen gaan, anders kan ze niet slapen. Heb ik ook gehad. Zelf gestopt met blowen al een poosje maar kon ook niet slapen. Ben toen elke dag die ik vrij had savonds gaan sporten om ten eerste bezig te zijn, ten tweede om je energie kwijt te kunnen waardoor je dat jointje niet meer nodig hebt.

Zodra ze gestopt is met blowen zal ze zich al een ander mens voelen, en dan de rest aan kunnen pakken.
Toen ik was gestopt met blowen, ging ik ook veel sporten. Maar na 2 maanden viel ik weer terug in me oude gewoontes. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om niet terug te vallen?
pi_140464661
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:35 schreef Krulletjes het volgende:

[..]

Toen ik was gestopt met blowen, ging ik ook veel sporten. Maar na 2 maanden viel ik weer terug in me oude gewoontes. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om niet terug te vallen?
Blijven sporten, vriendin, tijdopvulling.

Zolang je tijd teveel hebt, ga je terugvallen. Heb ik zelf regelmatig gehad.

Daarom waak ik erop dat ik niet tevaak een hele avond thuis zit oid, want dan is een jointje erg verleidelijk.

Ook heb ik het aan de hoge klok gehangen dat ik ging stoppen met blowen en dat ik er echt vanaf wou blijven deze keer, vrienden van me hebben me ook gesteunt hierin.
pi_140465037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:39 schreef Cart_A1993 het volgende:

[..]

Blijven sporten, vriendin, tijdopvulling.

Zolang je tijd teveel hebt, ga je terugvallen. Heb ik zelf regelmatig gehad.

Daarom waak ik erop dat ik niet tevaak een hele avond thuis zit oid, want dan is een jointje erg verleidelijk.

Ook heb ik het aan de hoge klok gehangen dat ik ging stoppen met blowen en dat ik er echt vanaf wou blijven deze keer, vrienden van me hebben me ook gesteunt hierin.
Knap van je dat het je is gelukt! Ik moet ook iets gaan vinden waardoor ik niet weer terug val. Maar doordat ik altijd thuis zit en ook geen vrienden heb is het moeilijk om die afleiding te zoeken. Want ook al sport ik in de avond, na het sporten heb ik ook trek in die joint. Die energie en die trek blijft.
pi_140465070
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:50 schreef Krulletjes het volgende:

[..]

Knap van je dat het je is gelukt! Ik moet ook iets gaan vinden waardoor ik niet weer terug val. Maar doordat ik altijd thuis zit en ook geen vrienden heb is het moeilijk om die afleiding te zoeken. Want ook al sport ik in de avond, na het sporten heb ik ook trek in die joint. Die energie en die trek blijft.
Dan zit er denk ik helaas toch niks anders op als professionele hulp zoeken. Ik denk dat ik in jou situatie er ook niet af zou zijn gekomen zonder hulp moet ik toegeven.

Sterkte!
pi_140465292
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:51 schreef Cart_A1993 het volgende:

[..]

Dan zit er denk ik helaas toch niks anders op als professionele hulp zoeken. Ik denk dat ik in jou situatie er ook niet af zou zijn gekomen zonder hulp moet ik toegeven.

Sterkte!
Dan is dat inderdaad denk ik nog de enige optie. Bedankt!
pi_140465543
Sportschool kan inderdaad helpen, het is simpel, des te meer je je lichaam inspant des te minder tijd heb je om te tobben.
Op de lange duur ga je je goed voelen omdat je lichaam zich verbetert.
Mensen denken tegenwoordig te veel in ingewikkelde oplossingen.
pi_140546796
Volgens mij probeer je gewoon heel weinig in het leven

Hier alvast 1 gouden advies

Download "Yes man" van Jim Carrey. Een film die je zal inspireren om elke uitdaging aan te gaan.
Zo spring ik uit vliegtuigen en van bergen af, ga ik zwemmen met allerlei walvissen etc

je moet gewoon dingen proberen voor je weet wat je leuk vindt
liefde overwint alles. Maar AIDS ook
pi_140556553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:32 schreef Krulletjes het volgende:
Ik ben altijd gewoon naar school gegaan, maar ben erachter gekomen dat ik mij totaal niet kan concentreren in grote groepen.
Misschien heb je AD(H)D?

Je zal niet de enige ADHD'er zijn die het nog niet van zichzelf weet en met alchohol en drugs rommelt om rust in de kop te krijgen.

Misschien even naar de huisarts voor advies hierover.

Misschien kan je met de juiste medicatie of terapie wél een normale studie doen, en ontdekken waar je kwaliteiten liggen.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 01:22:17 #45
427439 Noemy
Cute face, evil mind
pi_140559959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:15 schreef bosa_kaba het volgende:
Grappig, die mensen altijd die denken dat de sportschool (of 'de gym', zoals ze het zelf stoer noemen) bij uitstek dé remedie is om je beter te voelen. Opgepompte gastjes die eerst niks waren lopen nu stoer te doen en denken dat iedereen net zo wilt zijn als hun :') Terwijl iedereen juist blij is dat ze niet zó zielig zijn. Grappig, doch triest tegelijk.

On topic: Lees de post boven mij (van Angst). Benoem vooral de positieve punten en werk vanuit hier verder.
"I may be blonde and little, but don't let the illusion of looking innocent fool ya"
pi_140562981
Je kwaliteiten kunnen ook in karakter eigenschappen zitten he en dat zijn dingen die dan misschien minder voor jou opvallen. Overigens als je veel wisselt van hobbies wordt je nooit heel goed in een activiteit, aan de andere kant word je er wel allround van wat ook een kwaliteit is. dat jij geen kwaliteit bij je zelf ziet komt door je onzekerheid en misschien ook omdat je erg kritisch naar jezelf toe bent ?(iets niet als kwaliteit erkennen omdat je denkt dat t beter zou kunnen). Daar moet je dan aan werken. En je vindt vanzelf wel een keer een hobby die je echt leuk vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 09:58:10 ]
pi_140563019
Ik denk dat je er vooral baat bij hebt om jezelf beter te leren kennen en je onzekerheden aan te pakken zodat je je eigen kwaliteiten gaat zien (want die zijn er gewoon)...en dus niet gaan focussen op welke hobby je moet kiezen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 10:03:45 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:43:53 #48
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_140563653
Iedereen heeft kwaliteiten, jij bent geen uitzondering. Alleen het feit dat je er nog niet achter gekomen bent wat je echt leuk vindt, betekent niet dat je het niet zal vinden of dat het er niet is.

Ga door met dingen uitproberen en nieuwe ervaringen opdoen en je komt er wel. Het hoeft ook niet per se zo te zijn dat je 'directe' kwaliteiten hebt zoals goed kunnen leren, mooi kunnen schilderen of een talent voor zang hebben. Je kunt ook indirecte kwaliteiten hebben, bijvoorbeeld veel begrip op kunnen brengen voor mensen en een aardig persoon zijn.
pi_140563786
Pak een fotocamera en trek er op uit, zoek of er iemand mee gaat beetje sociaal contact en een nieuwe hobby. Sporten zou ook kunnen idd.
Ben je handig, of knutsel je graag? Technische hobby's genoeg.
pi_140567337
Dus wij moeten maar een hobby voor je gaan zoeken, geen wonder dat drugs je gelukkig maakt. Ga eens de deur uit en ga wat doen en laat niet andere dingen voor je verzinnen ga zelf van je luie reet af en naar buiten en kijk wat de wereld te bieden heeft.

En laat andere mensen geen hobby voor je verzinnen niemand kent jou hier, ga een bij baantje zoeken je bent toch 18 kan je ook mensen ontmoeten...

Stop met janken en ga naar buiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')