Maar niet omdat ze atheist zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Genoeg communisten en fascisten die anderen graag naar de andere wereld helpen vanwege hun Goddeloze gedachte goed.
Klopt, en jij ook ook al ben je dusdanig geindoctrineerd om de keiharde feiten gewoon te ontkennen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef corehype het volgende:
[..]
Ga een aap neucken ofzo, daar stam jij toch vanaf
Is het lekker, zo'n apenkutje?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, en jij ook ook al ben je dusdanig geindoctrineerd om de keiharde feiten gewoon te ontkennen.
Oke, ik zal de islamverzen maar hierbij latenquote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Met alle respect, maar een vers knippen en plakken maakt je niet geloofwaardig. Ken je de context? Ooit gehoord van nasikh wa mansukh, tafseer, tarigh el koran...
Als jij over koran en islamwetenschap wil discussiëren zal je toch echt met wat meer kennis moeten komen. Zo kan ik je niet serieus nemen. Al helemaal niet als je daarbij ook nog geen woord Arabisch spreekt.
Ja, weet jij uiteraard niet want je bent vroom moslim en hebt nog nooit een kutje gezien.quote:
Hier is een prima verklaring voor. Deze vindt je in het vakgebied van entropie, de stijgende entropie van het heelal heeft als gevolg dat anorganische moleculen kunnen binden tot organische moleculen, op voorwaarde dat de entropie buiten dit proces stijgt (Tweede Hoofdwet thermodynamica). Deze organische moleculen zijn de bouwstenen van het leven, en vormen door miljoenen jaren door toeval uiteindelijk de eerste eencellige organismen. Vanaf dit moment zit je in het vakgebied van de evolutie, die wat makkelijker te begrijpen is als je nooit natuur/scheikunde hebt gehad.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Je negeert mijn vragen. Dat laat al weer zien dat je niet met feiten kan komen. We hebben het hier niet over de evolutie, hoe verklaar jij de mens? De eerste mens op aarde? Toen was er nog geen sprake van evolutie. Nogmaals heb jij de wereld gemaakt? Geef hier nou is een duidelijke verklaring voor. Als je zo zeker bent dat god niet bestaat, dan heb je vast en zeker goed nagedacht over alles.
Ik snap niet zo goed waarom jij religie probeert te benaderen door naar fysiek bewijs te zoeken.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oke, ik zal de islamverzen maar hierbij laten
Ik wil je overigens niet beledigen o.i.d. ik ben alleen benieuwd waarom jij de Koran geloofd terwijl er geen bewijzen voor zijn en terwijl er toch ook dingen in staan waar je je vraagtekens bij kunt zetten.
Oh het was serieus?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Je negeert mijn vragen. Dat laat al weer zien dat je niet met feiten kan komen. We hebben het hier niet over de evolutie, hoe verklaar jij de mens? De eerste mens op aarde? Toen was er nog geen sprake van evolutie. Nogmaals heb jij de wereld gemaakt? Geef hier nou is een duidelijke verklaring voor. Als je zo zeker bent dat god niet bestaat, dan heb je vast en zeker goed nagedacht over alles.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik wil je overigens niet beledigen o.i.d. ik ben alleen benieuwd waarom jij de Koran geloofd terwijl er geen bewijzen voor zijn en terwijl er toch ook dingen in staan waar je je vraagtekens bij kunt zetten.
Zie het niet als een belediging. Ik zeg slechts dat de Koran niet een kwestie van knippen en plakken is. Binnen de studie islam heb je een hele onderdeel koranwetenschap waar men jaren mee bezig is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoeft niet fysiek te zijn, elk bewijs is goed voor mij, als het maar logisch beredeneerbaar is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:36 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom jij religie probeert te benaderen door naar fysiek bewijs te zoeken.
Ja.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof ISIS oid. moordt omdat ze islamitisch zijn.
Mensen zien iets wat niet verklaarbaar is in hun perceptie en zoeken daar een verhaal bij wat groter is dan hunzelf zodat ze het in de basis niet hoeven te begrijpen. In feite doe jij exact hetzelfde met je benadering naar religie. Je begrijpt het niet vanuit je eigen perceptie en benaderd het dus wetenschappelijk omdat je het dan niet meer hoeft te begrijpen, het bestaat immers niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoeft niet fysiek te zijn, elk bewijs is goed voor mij, als het maar logisch beredeneerbaar is.
Het lijkt me dan een vrij paradoxaal probleem waarin geen enkele oplossing mogelijk is, een idee kun je immers niet vermoorden.quote:
Zolang je niet impliceert dat het op de een of andere manier 'nobel' is om een vriendschap met een jood als acceptabel te zien en te prefereren boven een vriendschap met een atheïst.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn voorkeuren, of is dat per definitie fout?
God of the gaps dus? De wetenschappelijke benadering is niet om dingen te negeren maar er een natuurlijke verklaring voor te zoeken, door kritisch naar bewijzen te kijken. Die kritische houding mis ik bij religieuzen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Mensen zien iets wat niet verklaarbaar is in hun perceptie en zoeken daar een verhaal bij wat groter is dan hunzelf zodat ze het in de basis niet hoeven te begrijpen. In feite doe jij exact hetzelfde met je benadering naar religie. Je begrijpt het niet vanuit je eigen perceptie en benaderd het dus wetenschappelijk omdat je het dan niet meer hoeft te begrijpen, het bestaat immers niet.
Geen idee wat je bedoelt, maar ik ben uberhaubt geen voorstander van totalitaire ideologien, of die nu religieus zijn of niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nee, omdat mensen iets anders geloven dan zij. Meer zeg ik niet. De rest is aan jou.
Zodat je het niet hoeft op te zoeken:quote:Op maandag 23 juni 2014 13:36 schreef Fanest het volgende:
[..]
Hier is een prima verklaring voor. Deze vindt je in het vakgebied van entropie, de stijgende entropie van het heelal heeft als gevolg dat anorganische moleculen kunnen binden tot organische moleculen, op voorwaarde dat de entropie buiten dit proces stijgt (Tweede Hoofdwet thermodynamica). Deze organische moleculen zijn de bouwstenen van het leven, en vormen door miljoenen jaren door toeval uiteindelijk de eerste eencellige organismen. Vanaf dit moment zit je in het vakgebied van de evolutie, die wat makkelijker te begrijpen is als je nooit natuur/scheikunde hebt gehad.
Wetenschap is exact hetzelfde. Enkel zijn wonderen vervangen door wetenschappelijke doorbraken en religieuzebeleving vervangen door significantie.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef JimmyDean het volgende:
God of the gaps dus? De wetenschappelijke benadering is niet om dingen te negeren maar er een natuurlijke verklaring voor te zoeken, door kritisch naar bewijzen te kijken. Die kritische houding mis ik bij religieuzen.
Vanuit mijn perceptie is dat er niet. Vanuit een ander z'n perceptie wel. Ik kies er voor, omdat ik het ontstaan van de mens niet zelf kan begrijpen, te geloven in de evolutietheorie. Niet omdat het in mijn ogen een feit is en dus een logisch gevolg is van een serie indrukken.quote:Noem trouwens eens een voorbeeld van iets dat niet verklaard kan worden anders dan door religie?
Ik denk dat het dan wijs is je terug te trekken uit deze discussie.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt, maar ik ben uberhaubt geen voorstander van totalitaire ideologien, of die nu religieus zijn of niet.
Hoe kom je hier nu bij? Wetenschap onderzoekt dingen kritisch en heeft onderbouwingen en bewijzen nodig voor ze een theorie aanneemt, religie heeft enkel een theorie en geen bewijzen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wetenschap is exact hetzelfde. Enkel zijn wonderen vervangen door wetenschappelijke doorbraken en religieuzebeleving vervangen door significantie.
[..]
Vanuit mijn perceptie is dat er niet. Vanuit een ander z'n perceptie wel. Ik kies er voor, omdat ik het ontstaan van de mens niet zelf kan begrijpen, te geloven in de evolutietheorie. Niet omdat het in mijn ogen een feit is en dus een logisch gevolg is van een serie indrukken.
Onder de gordelquote:Op maandag 23 juni 2014 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, weet jij uiteraard niet want je bent vroom moslim en hebt nog nooit een kutje gezien.
Daar zie ik vooralsnog geen reden toe.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wijs is je terug te trekken uit deze discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |