Maakt je geen haar beter dan diegenen over wie je het hebt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:45 schreef JimmyDean het volgende:
Vaak weten ze niet beter door opvoeding/indoctrinatie maar dat maakt nog niet dat ik respect voor een onzinnig ideologie of leefwijze moet hebben.
Behalve dan dat het inderdaad onzinnig is.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Maakt je geen haar beter dan diegenen over wie je het hebt.
Mensen met een psychose worden ook geholpen om van hun waanbeelden af te komen. Waarom religieuzen niet?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ondanks dat ik zelf ook geen religie bezig vind ik dat je best respect mag hebben voor mensen die dat wel doen
Dat is de conclusie die jij trekt, maar niet de conclusie die zij trekken. Zegt eerder wat over jouw interpretatie- en inlevingsvermogen dan over hen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Behalve dan dat het inderdaad onzinnig is.
Het is moeilijk om te bewijzen dat iets er niet is (bewijs jij maar dat kabouters niet bestaan), maar een van de beste argumenten vind ik zelf dat het universum en de mensheid precies zo werkt als het zou werken als je aanneemt dat er geen god is. Alles zou precies hetzelfde gaan en de hele aanname 'God' is onnodig.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Bewijs even dat er geen God bestaat.
Alleen mentaal gehandicapten komen met dit argument.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Bewijs even dat er geen God bestaat.
Nee, mentaal gehandicapten komen met drogredenen. Zoals jij dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:50 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Alleen mentaal gehandicapten komen met dit argument.
Oh dus omdat iemand ergens niet in gelooft wat niet bewezen is is diegene mentaal gehandicapt?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:50 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, mentaal gehandicapten komen met drogredenen. Zoals jij dus.
Religie is ofwel waar, ofwel onzinnig. Aangezien er 0,0 argumenten zijn voor de eerste mogelijheid en meerdere argumenten voor de laatste trek ik inderdaad die conclusie.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:49 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Dat is de conclusie die jij trekt, maar niet de conclusie die zij trekken. Zegt eerder wat over jouw interpretatie- en inlevingsvermogen dan over hen.
Nee, iemand die anderen mentaal gehandicapt noemt om hun argumenten, maar er niet verder op ingaat. Daar wijs ik even, lekker hypocriet natuurlijk, op dezelfde manier naar terug.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh dus omdat iemand ergens niet in gelooft wat niet bewezen is is diegene mentaal gehandicapt?
Religie is niet per sé onzinnig, ook al is het misschien niet waar. Dat het niet of wel waar is kan je niet bewijzen, dus zul je je argumenten uit het tweede punt moeten halen. Is religie onzinnig? Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Zo wordt er binnen een religie bijvoorbeeld veel voor de armen binnen deze religie gedaan. Het dient dus als een sociaal vangnet. Vind je dat onzin?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Religie is ofwel waar, ofwel onzinnig. Aangezien er 0,0 argumenten zijn voor de eerste mogelijheid en meerdere argumenten voor de laatste trek ik inderdaad die conclusie.
Hoe moet hij er verder op ingaan dan? Het is aan de religieuzen om het te bewijzen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, iemand die anderen mentaal gehandicapt noemt om hun argumenten, maar er niet verder op ingaat. Daar wijs ik even, lekker hypocriet natuurlijk, op dezelfde manier naar terug.
Die sociale toestand eromheen vind ik geen argument, het gaat erom of de kern waar is of niet. Of religie meer goed dan slecht toevoegt in de wereld is een andere discussie. Ik denk dat er geen argumenten zijn om aan te nemen dat er een god is en om dan wel je hele leven aan die aanname te onderwerpen vind ik onzinnig.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:57 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Religie is niet per sé onzinnig, ook al is het misschien niet waar. Dat het niet of wel waar is kan je niet bewijzen, dus zul je je argumenten uit het tweede punt moeten halen. Is religie onzinnig? Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Zo wordt er binnen een religie bijvoorbeeld veel voor de armen binnen deze religie gedaan. Het dient dus als een sociaal vangnet. Vind je dat onzin?
Wat een achterlijkheid. Mensen en dus ook moslims hebben het recht te geloven. Begrijp ook niet waarom het je niet aanstaat en wat het je überhaupt boeit waarin wij geloven?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:30 schreef JimmyDean het volgende:
Of gelovigen in het algemeen maar moslims zijn hier toch wel het ergst in. Omdat ze geloven (tegen alle bewijzen in) dat een eeuwenoud boek de waarheid bevat doen ze de meest idiote dingen en behandelen ze mensen met een andere opvatting op een wanstaltige wijze.
Klacht: religieuzen
Ja, maar als we het zo stellen is het aan de non-religieuzen om te bewijzen dat God niet bestaat. En dat kan voor zover nog niet (beide kanten). Dus kan je dat beter accepteren in een discussie, en over het nut van religie praten.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe moet hij er verder op ingaan dan? Het is aan de religieuzen om het te bewijzen.
Je 2e zin is nou precies waarom je dat wel zou moeten respecteren. Zo zijn zij opgegroeid, en ze weten niet anders. Ieder zijn ding.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Respect voor mensen die iets wat in essentie levensgevaarlijk is in stand houden? Ik zou niet weten waarom.
Vaak weten ze niet beter door opvoeding/indoctrinatie maar dat maakt nog niet dat ik respect voor een onzinnig ideologie of leefwijze moet hebben.
Maar je moet toch wel accepteren dat je niet kan bewijzen dat God bestaat en ook niet kan bewijzen dat hij wel bestaat? Wat een domme discussie krijg je dan...quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Die sociale toestand eromheen vind ik geen argument, het gaat erom of de kern waar is of niet. Of religie meer goed dan slecht toevoegt in de wereld is een andere discussie. Ik denk dat er geen argumenten zijn om aan te nemen dat er een god is en om dan wel je hele leven aan die aanname te onderwerpen vind ik onzinnig.
Geesteszieken vergelijken met levenskeuzesquote:Op maandag 23 juni 2014 12:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Mensen met een psychose worden ook geholpen om van hun waanbeelden af te komen. Waarom religieuzen niet?
Ja precies, een enorme groep mensen kortzichtig noemen maar zelf niet veel verder komen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je 2e zin is nou precies waarom je dat wel zou moeten respecteren. Zo zijn zij opgegroeid, en ze weten niet anders. Ieder zijn ding.
Kortzichtigheid ten top dit.
Zo kun je voor alles een excuus verzinnen. 'Bewijs maar dat het niet zo is.'quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ja, maar als we het zo stellen is het aan de non-religieuzen om te bewijzen dat God niet bestaat. En dat kan voor zover nog niet (beide kanten). Dus kan je dat beter accepteren in een discussie, en over het nut van religie praten.
quote:Op maandag 23 juni 2014 12:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dank je.
Misschien niet origineel maar wel nodig, gezien een aantal posts bij moslims in andere topics.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |