abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141134751
Volgens de westerse media dreigt Irak veroverd te worden door ISIS, een losgeslagen jihadibeweging. Maar klopt deze versie wel met de feiten op de grond? Marc Vandepitte geeft tekst en uitleg.
Vanuit het niets verovert een terreurorganisatie de tweede grootste stad van Irak. Ook andere steden worden ingenomen en nu rukt deze bijzonder wreedaardige jihadibeweging op naar de hoofdstad Bagdad. Het lijkt wel een scenario van een Hollywoodfilm, een scenario dat perfect past in de 'war on terror' en de groeiende islamofobie. Het is praktisch zonder uitzondering de versie van de mainstream media.

Deze versie doorstaat helaas de toets van de werkelijkheid niet. Er is veel meer aan de hand dan de plotse opmars van woeste jihadis. Zoals gewoonlijk is de werkelijkheid iets weerbarstiger dan kinderlijke Hollywoodscenario’s.

De werkelijkheid roept direct een aantal vragen op
Om te beginnen heeft de terreurorganisatie ISIS niet de mankracht om Mosoel, een stad van bijna twee miljoen inwoners te veroveren en te bezetten, laat staan om verschillende stedelijke gebieden in te nemen. Dat zegt o.a. Charles Lister van het Brookings Institute.

Zo’n goed gecordineerde operatie veronderstelt ook een perfecte kennis van het (stedelijk) terrein en een gevorderde logistieke capaciteit, iets wat een terreurbeweging als ISIS ontbeert.

Vandaag vliegen helikopters boven de stad. Dat kan alleen maar door geoefende piloten, waarover ISIS niet beschikt. Veel aannemelijker is de versie van The Telegraph die hiervoor in de richting wijst van soennitische verzetsstrijders die gevochten hebben tegen de invasie van de VS.

De stad werd ingenomen zonder bloedvergieten en bijzonder gedisciplineerd. Dat is nogal vreemd voor een losgeslagen terreurorganisatie. Sterker nog, de lokale bevolking verwelkomde de rebellen en deelde zelfs chocolade uit aan de bezetters.

Maliki, de premier van Irak, wilde de staat van beleg afkondigen in het land, maar kreeg daarvoor niet eens een meerderheid in het parlement. Rafi al-Rifai, de hoogste soennitische leider van het land, zei dat de rebellen niet als terroristen moeten omschreven worden, maar dat ze Irak aan het bevrijden zijn van de regering van Nouri al-Malaki.

Een tipje van de sluier
Het is nog veel te vroeg om precies te weten hoe de vork in de steel zit. Een ding staat wel vast, met de Hollywoordversie komen we er niet. Hieronder reiken we een aantal stukken aan van de puzzel.

Eind 2013 verloor het Iraakse leger reeds de controle over de stad Fallujah. Dat was uitgerekend de stad waar het voormalig leger van Sadam Hoessein het hardst weerstand had geboden tegen de invasie. Sindsdien is een ‘Algemene Militaire Raad voor Iraakse Revolutionairen’ opgericht. De raad bestaat uit lokale stamhoofden, voormalige verzetsleiders (tegen de VS-invasie) en wordt geleid door hogere officieren uit het vroeger leger van Saddam Hoessein.

“Vandaag bevinden we ons in het midden van een gewapende opstand met een centraal commando”, aldus Sheik Mohammad Bashar Faidhi. Hij sprak die woorden uit in de maand maart 2014. Mensen met terreinkennis wisten m.a.w. wat er te gebeuren stond.

Volgens de correspondent van Financial Timeswaren bij de verovering van Mosoel enkele honderden ISIS-strijders betrokken, maar daarnaast een veel groter aantal gemaskerde mannen, naar alle waarschijnlijkheid lokale soennitische verzetsstrijders. “Veel mensen waren maar al te blij om de wapens op te pakken. Dit was het begin van een soennitische revolutie”, aldus een lokale verkoper.

Rafie al-Rifai, de grootmoeftie van Irak denkt er ook zo over. De voorbije dagen zijn volgens hem “een revolutie van de soennitische stammen”. Ondertussen is er door de rebellen een nieuwe gouverneur aangesteld voor Mosoel. Het gaat om Hashem al-Jamani. Dat is geen jihadist maar een officier van het voormalige Saddam-regime.

Zonder goedkeuring van de lokale bevolking en stamoversten, en zonder de militaire steun van het soennitische verzet, was de snelle opmars ondenkbaar geweest. De bevolking was het beleid van premier Maliki meer dan beu en gewapende groepen, voornamelijk afkomstig uit het voormalige leger van Saddam Hoessein, organiseren ondertussen al meer dan tien jaar het verzet, eerst tegen de VS, daarna tegen het Iraakse leger.

Volgens de Financial Times hebben deze groepen een alliantie gesloten met ISIS. De recente gebeurtenissen zijn daarvan een gevolg. Waar het zal op uitdraaien is voorlopig zeer onduidelijk, maar het zou wel het begin kunnen inluiden van de definitieve opdeling van Irak in drie stukken: een Koerdisch gebied in het noorden, een soennitisch gebied in het centrum en een sjiitisch gebeid in het zuiden. Zo’n verdeling zal mogelijks verstrekkende gevolgen hebben voor de hele regio.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syri deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
pi_141134831
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het maak totaal niet uit of jij "de schuld" op het Westen wil schuiven.

Deze discussie ging over Saddam en als Saddam zich "anaal liet nemen" door het Westen was Saddam dus niet bepaald een held.
hoe liet hij zich 'anaal nemen' door het westen dan?
We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
pi_141134839
Dit topic is echt honing voor Isis losers.
pi_141134863
Underdog, hoe kom jij erbij dat ik ISIS promoot en of steun? Dat is pure onzin!

Het klopt wel dat ISIS en ik een gezamenlijke vijand hebben maar dat betekent niet dat ik ISIS steun in al hun daden en doen.
pi_141134889
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef Stimorol- het volgende:
Dit topic is echt honing voor Isis losers.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141134928
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:22 schreef Pharmacist het volgende:
Het maak totaal niet uit of jij "de schuld" op het Westen wil schuiven.

Deze discussie ging over Saddam en als Saddam zich "anaal liet nemen" door het Westen was Saddam dus niet bepaald een held.
Het was juist hartstikke slim van het Westen en eerder kritiek naar Saddam toe. Als je een idioot vindt die bereid is 8 jaar jouw oorlog uit te voeren met zijn buurman en jij hem wapens levert...tsjaah..pakken die kans. Dan zou ik het ook doen. Saddam heeft er niets mee gewonnen want de Iraanse republiek bestaat vandaag de dag nog. En de Iraanse Republiek was veel zwakker zowel qua militaire apparatuur als gebrek aan steun van grote landen. Het laat ook zien dat de man niet bijster intelligent was naar mijn mening. En daar zijn wel meer voorbeelden van aan te wijzen. Meedogenloos was hij wel, maar zonder intelligentie eindig je dan toch in je eigen land ergens diep onder de grond verstopt onder een put.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141134950
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef zaid het volgende:
Moet je niet aan mij vragen zaid, dat was niet mijn bewering, maar Aloualou's bewering.

Volgens mij moet je nog uitleggen waarom de invasie van Iran en Koeweit gerechtvaardigd waren. Kan je daarna nog het vergassen van tienduizenden Koerden verdedigen.
pi_141134971
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef De_Ilias het volgende:

Het klopt wel dat ISIS en ik een gezamenlijke vijand hebben maar dat betekent niet dat ik ISIS steun in al hun daden en doen.
Lees je posts eens door. Je claimde eerder voor ze te zijn?
pi_141134996
Weet niet of dit echt, maar dit is een Iraanse Shahed 129, zogenaamd boven Fallujah
pi_141135059
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:31 schreef Aloulou het volgende:
Het was juist hartstikke slim van het Westen en eerder kritiek naar Saddam toe. Als je een idioot vindt die bereid is 8 jaar jouw oorlog uit te voeren met zijn buurman en jij hem wapens levert...tsjaah..pakken die kans. Dan zou ik het ook doen. Saddam heeft er niets mee gewonnen want de Iraanse republiek bestaat vandaag de dag nog. Het laat ook zien dat de man niet bijster intelligent was naar mijn mening. En daar zijn wel meer voorbeelden van aan te wijzen. Meedogenloos was hij wel, maar zonder intelligentie eindig je dan toch in je eigen land ergens diep onder de grond verstopt onder een put.
Ik snap sowieso niet hoe Saddam ooit dacht dat hij Iran de baas kon. Echt, Iran heeft ruim 2x zoveel inwoners en een terrein dat ontzettend goed te verdedigen is. Anyway, we zijn het dus eens mbt Saddam :).
pi_141135127
RamiAlLolah twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:27:17 #Alarabiya: Tribe fighters spokesperson: Our military operations toward #Baghdad have begun.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Allahu akbar
pi_141135145
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Lees je posts eens door. Je claimde eerder voor ze te zijn?
waar?
pi_141135170
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef zaid het volgende:

[..]

Hij werd een belachelijke kansloze domme uitputtende oorlog ingejaagd door het Westen en de golfarabieren.
pi_141135185
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef De_Ilias het volgende:

Je steunt ISIS in dit conflict.
pi_141135247
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je steunt ISIS in dit conflict.
Omdat ze toevallig behoren tot de opstandelingen ja, maar hun ideologie is onzin vind ik. Is dat erg dan? maakt mij dat "ziek" dan?
pi_141135344
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:36 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Omdat ze toevallig behoren tot de opstandelingen ja, maar hun ideologie is onzin vind ik. Is dat erg dan? maakt mij dat "ziek" dan?
De ideologische haat die jij met hun deelt maakt je ziek.
pi_141135355
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:34 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

waar?
Oh pls. Je claimde dat er twee partijen zijn waaruit je kon kiezen. Zodoende besloot jij voor isis te kiezen, want je bent soenniet. De andere partij is sjiietisch, zodoende viel de keuze op isis. Remember?
pi_141135398
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

De ideologische haat die jij met hun deelt maakt je ziek.
Zullen we sjiietische boeken lezen, dan zul je zien dat er geen ziekelijke ideologie op deze aarde bestaat dan die van hun.
pi_141135406
quote:

[..]

Je juicht om mensen die gexecuteerd zijn! Barbaars dat je daar om kan juichen.
pi_141135415
quote:

[..]

Ja, het maakt je een opportunist.
pi_141135440
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:39 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je juicht om mensen die gexecuteerd zijn! Barbaars dat je daar om kan juigen.
Maar het is niet barbaars als ISIS leden worden gexecuteerd? :')
  zondag 15 juni 2014 @ 23:40:48 #22
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141135491
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:34 schreef De_Ilias het volgende:

Allahu akbar
Say what?
pi_141135507
ragipsoylu twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:35:53 NATO secretary-general Rasmussen is in Ankara to meet President Gul, PM Erdogan and other counterparts #iraq #turkey reageer retweet
pi_141135526
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:39 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Zullen we sjiietische boeken lezen, dan zul je zien dat er geen ziekelijke ideologie op deze aarde bestaat dan die van hun.
Nee, je hoeft geen boeken te lezen, je moet op zoek gaan naar de sjiitische ISIS. Daarmee zeg ik niet dat ISIS soennitisch is, want gelukkig verwerpt de overgrote meerderheid hen.
pi_141135597
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:39 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Maar het is niet barbaars als ISIS leden worden gexecuteerd? :')
Zoals reeds gemeld, ik maak geen onderscheid daarin. Of het een soenniet of sjiiet is, het is walgelijk.
pi_141135629
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom die gerechtvaardigd waren. Jij doet de bewering, de bewijslast ligt bij jou. Volgens mij ben je flink geindoctrineerd; Irak was de aggressor.
iran riep op om saddam af te zetten en wou een puppet regime installeren. khomeini :r zei dan ook na zijn terugkeer naar teheran dat saddam bij de top van zijn vijanden staat. hij kon van alles gaan doen..
koeweit verraadde irak door geld te eisen terwijl hij juist koeweit verdedigd had tegen de iraanse agressie. koeweit en de VS probeerde de iraakse economie te vernietigen. (daar is bewijs van dmv een document!) zie wat koeweit met de olie deed. ze stalen zelfs olie van Irak.
pi_141135698
IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:38:54 Please hear our voice! Turkmens in Iraq are under #ISIL's threat!#SaveTurkmen @UN http://t.co/L6Dga1C3sN reageer retweet
Sylesem, tesiri yok; sussam gnl razı değil
pi_141135774
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:43 schreef zaid het volgende:

[..]

iran riep op om saddam af te zetten en wou een puppet regime installeren. khomeini :r zei dan ook na zijn terugkeer naar teheran dat saddam bij de top van zijn vijanden staat. hij kon van alles gaan doen..
koeweit verraadde irak door geld te eisen terwijl hij juist koeweit verdedigd had tegen de iraanse agressie. koeweit en de VS probeerde de iraakse economie te vernietigen. (daar is bewijs van dmv een document!) zie wat koeweit met de olie deed. ze stalen zelfs olie van Irak.
Vriend, Iran kwam net uit een revolutie en was uitgeput en gedesorinteerd. No way dat ze een oorlog gaan starten. Ga geen geschiedenis vervalsen, die oorlog is niet zo heel lang geleden gebeurd en het staat gewoon vast dat Irak de oorlog begon, op aandringen van de Golfarabieren en de VS.
pi_141135809
RamiAlLolah twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:44:46 #BreakingNews Tribe fighters shelling #Baghdad airport with tens of mortars.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Wtf? kan iemand dit bevestigen?
pi_141135835
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:44 schreef Eagle_99 het volgende:
IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:38:54 Please hear our voice! Turkmens in Iraq are under #ISIL's threat!#SaveTurkmen @UN http://t.co/L6Dga1C3sN reageer retweet
Turkmenen zijn sunni toch?
pi_141135882
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:46 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mix. Tal Afar kent 25% sjiitische Turkmenen.
pi_141135892
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:46 schreef Stimorol- het volgende:
Niet allemaal.
-
pi_141135972
Waarom staan zij under attack van die hufters dan. Ik snap t even niet :@
pi_141135995
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hij werd een belachelijke kansloze domme uitputtende oorlog ingejaagd door het Westen en de golfarabieren.
dat was zijn eigen beslissing dat het westen hem steunde betekend niet dat hij zich 'anaal laat nemen' door het westen.
pi_141135996
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:49 schreef Stimorol- het volgende:
Sjiieten?
pi_141136035
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:49 schreef Stimorol- het volgende:
Tal Afar is vanavond ingenomen door ISIS, een bijna volledig door Turkmenen bewoonde stad. 25% daarvan zijn sjiieten.
pi_141136069
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:51 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Tal Afar is vanavond ingenomen door ISIS, een bijna volledig door Turkmenen bewoonde stad. 25% daarvan zijn sjiieten.
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook berichten gezien dat het leger nog aanwezig is.
pi_141136071
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:43 schreef zaid het volgende:
Wat een bullshit. Het was een ordinairy land grab.

De rest, zelfs als ik aanneem dat het waar is, is geen reden tot een sneak attack invasie. Er wordt zoveel gezegd. Hoeveel Moslimlanden hebben wel niet gezegd dat Israel "bij de top van zijn vijanden staat"? Vind jij dat Israel nu het recht heeft die landen binnen te vallen?

Je kan trouwens ook precies zien wat Saddam van Iran wilde afsnoepen op de kaart; het stukje dat niet door de bergen goed te verdedigen is, en dat is ook goed gedocumenteerd.

Ik wil ook wel eens een bron zien mbt dat Koeweit verhaal. Voor zover ik weet is Koeweit ontzettend zwak en ontzettend rijk en ging het gewoon om expansie. In beide gevallen was Irak de aggressor.
pi_141136084
Tel Afar grenst aan Mosul.

-
pi_141136136
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook berichten gezien dat het leger nog aanwezig is.
Het wordt overal gemeld, ook door de Turkmenen zelf? Maar ik hoop dat het klopt wat je zegt. Heel graag zelfs.
pi_141136171
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:51 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

25% daarvan is dus morgen dood waarschijnlijk ;(
pi_141136200
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vriend, Iran kwam net uit een revolutie en was uitgeput en gedesorinteerd. No way dat ze een oorlog gaan starten. Ga geen geschiedenis vervalsen, die oorlog is niet zo heel lang geleden gebeurd en het staat gewoon vast dat Irak de oorlog begon, op aandringen van de Golfarabieren en de VS.
als het zo 'uitgeput en gedesorinteerd' was hadden ze de oorlog niet gewonnen.
ook al zouden ze geen oorlog beginnen dan nog kunnen ze wapens aan de sjiitische terroristen geven en /of een puppet leger creeren.
pi_141136211
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De rest, zelfs als ik aanneem dat het waar is, is geen reden tot een sneak attack invasie. Er wordt zoveel gezegd. Hoeveel Moslimlanden hebben wel niet gezegd dat Israel "bij de top van zijn vijanden staat"? Vind jij dat Israel nu het recht heeft die landen binnen te vallen?

Je kan trouwens ook precies zien wat Saddam van Iran wilde afsnoepen op de kaart; het stukje dat niet door de bergen goed te verdedigen is, en dat is ook goed gedocumenteerd.
[ afbeelding ]

Ik wil ook wel eens een bron zien mbt dat Koeweit verhaal. Voor zover ik weet is Koeweit ontzettend zwak en ontzettend rijk en ging het gewoon om expansie. In beide gevallen was Irak de aggressor.
Dat verhaal met Koeweit klopt deels. Irak kwam uit een 8 jaar durende oorlog met Iran, met meer dan een miljoen soldaten. Die moesten betaald worden, schulden moesten betaald worden, infrastructuur moest opgebouwd worden, etc.
Wat deed Koeweit? Meer olie pompen, waardoor de olieprijs omlaag ging.

Nog geen reden voor een invasie natuurlijk.
  † In Memoriam † zondag 15 juni 2014 @ 23:58:47 #44
230491 Zith
pls tip
pi_141136430
Al die moslims in dit topic die met elkaar vechten over wie de betere moslim is :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_141136450
IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:56:15 Turkmens in Iraq are under terrorism threat. Tonight, the situation in Tal Afar may become worser! @hrw#SaveTurkmen http://t.co/rayqNP7kCP reageer retweet
pi_141136599
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:58 schreef Zith het volgende:
Al die moslims in dit topic die met elkaar vechten over wie de betere moslim is :')
Dat zijn steeds 2 of 3 dezelfde. Niemand gaat er gelukkig op in.
pi_141136730
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

iran ging wel wat verder en tevens maakt het uit over wie het gaat. israel heeft geen enkel recht.

dat deel hoort gewoon bij irak.

dat is wel algemene kennis... zelfs op wikipedia staat het;
http://en.wikipedia.org/w(...)e_and_slant_drilling
  maandag 16 juni 2014 @ 00:04:03 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141136745
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:58 schreef Zith het volgende:
Zonder die idioten zouden we nu pas in deel 49 ofzo zitten.
Say what?
pi_141136868
Op Twitter las ik dat ISIS heeft bevestigd dat de aanval op Baghdad nu begonnen is.

Het zal denk nog wel een uur of wat duren voor de eerste schoten in de buurt van Baghdad gelost worden.
pi_141136869
ahlalsunna2 twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:22 الله اكبر مطار بغداد تحت نيران قصف الابطال قلنا لكم هذولاء أحفاد الفاروق عمر #iraq reageer retweet
"airport" van Bagdad wordt op dit moment aangevallen door mortiergeschut!!!
pi_141136898
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:04 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zonder die idioten zouden we nu pas in deel 49 ofzo zitten.
Zonder die idioten hadden we helemaal geen deel hoeven te openen.
pi_141136908
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:55 schreef zaid het volgende:

[..]

als het zo 'uitgeput en gedesorinteerd' was hadden ze de oorlog niet gewonnen.
ook al zouden ze geen oorlog beginnen dan nog kunnen ze wapens aan de sjiitische terroristen geven en /of een puppet leger creeren.
Het Irakese leger was in het begin heel diep doorgedrongen in Iran hoor. De oorlog heeft 8 jaar geduurd, daarom hebben ze gewonnen.
pi_141136933
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef Eagle_99 het volgende:
IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:56:15 Turkmens in Iraq are under terrorism threat. Tonight, the situation in Tal Afar may become worser! @hrw#SaveTurkmen http://t.co/rayqNP7kCP reageer retweet
oh oh Turken worden aangevallen, laten we met ze alle gaan toeteren
pi_141137023
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef Djibril het volgende:

[..]

Hihaho
pi_141137045
RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:07:37 #BreakingNews Huge explosions are now reported inside the Green Zone in #Baghdad. #ISIS #Iraq reageer retweet
De shit uitgebroken in greenzone??!
pi_141137062
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het Irakese leger was in het begin heel diep doorgedrongen in Iran hoor. De oorlog heeft 8 jaar geduurd, daarom hebben ze gewonnen.
dus hadden ze ook een oorlog tegen irak kunnen beginnen.
maar zoals ik net als zei, het was niet alleen maar vanwege het gevaar van een evt oorlog
pi_141137080
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:03 schreef zaid het volgende:
iran ging wel wat verder en tevens maakt het uit over wie het gaat. israel heeft geen enkel recht.

dat deel hoort gewoon bij irak.

dat is wel algemene kennis... zelfs op wikipedia staat het;
http://en.wikipedia.org/w(...)e_and_slant_drilling
Wat is dit nu weer voor domme reactie? Waarom heeft Israel geen enkel recht? Jij vind kennelijk het benoemen van een land als "de top van zijn vijanden" genoeg reden voor een invasie. Israel, en de USA for that matter, worden vrij regelmatig daarvoor uitgemaakt.

Verder staat helemaal niet op jouw wikipedia linkje waarom Koeweit bij Irak zou horen. Of bedoel je dat deel van Iran? Staat er ook al niet. Wat er wel staat is waarom Iraq Koeweit "gered" heeft van de Iraniers zoals jij claimde:
quote:
Kuwait had heavily funded the eight-year-long Iraqi war against Iran. Kuwait's large-scale economic assistance to Iraq often triggered hostile Iranian actions against it. Iran repeatedly targeted Kuwaiti oil tankers in 1984 and fired weapons at Kuwaiti security personnel stationed on Bubiyan island in 1988.[14]
pi_141137101
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:05 schreef De_Ilias het volgende:
ahlalsunna2 twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:22 الله اكبر مطار بغداد تحت نيران قصف الابطال قلنا لكم هذولاء أحفاد الفاروق عمر #iraq reageer retweet
"airport" van Bagdad wordt op dit moment aangevallen door mortiergeschut!!!
*O*
pi_141137192
quote:

[..]

:')
pi_141137205
quote:

[..]

Zonder die idioten hadden we helemaal geen deel hoeven te openen.
Blijkbaar heb je iets beters doen? Je doet net of je geforceerd bent door ons om hier mee te discussiren. Mijn taak, die ik op me hem genomen, is alleen updates van de kant van ISIS hier posten zodat iedereen van 2 kanten het verhaal kan lezen. If you dont appreciate that, then i cant help you.
pi_141137309
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor domme reactie? Waarom heeft Israel geen enkel recht? Jij vind kennelijk het benoemen van een land als "de top van zijn vijanden" genoeg reden voor een invasie. Israel, en de USA for that matter, worden vrij regelmatig daarvoor uitgemaakt.

Verder staat helemaal niet op jouw wikipedia linkje waarom Koeweit bij Irak zou horen. Of bedoel je dat deel van Iran? Staat er ook al niet. Wat er wel staat is waarom Iraq Koeweit "gered" heeft van de Iraniers zoals jij claimde:

[..]

omdat israel een illegaal 'land' is...

ik reageerde hier op:
"Ik wil ook wel eens een bron zien mbt dat Koeweit verhaal. Voor zover ik weet is Koeweit ontzettend zwak en ontzettend rijk en ging het gewoon om expansie. In beide gevallen was Irak de aggressor."

er was grote dat iran koeweit zou binnenvallen of terroristen zou bewapenen. ze wouden de 'islamitische' 'revolutie' verspreide
pi_141137338
quote:
Diyala Province has witnessed new battles amongst Maliki’s force and Iraqi revolutionaries and armed men, Al Arabiya reported.
The 1st Battalion linked to the 5th Army Division has retreated from the town of Meqdadiya, Al Arabiya reported. Furthermore, police forces have also retreated from the Azim district and gone to Camp Ashraf.
pi_141137447
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:14 schreef zaid het volgende:
er was grote dat iran koeweit zou binnenvallen of terroristen zou bewapenen. ze wouden de 'islamitische' 'revolutie' verspreide
Dat blijkt totaal niet uit jouw link. Het enige mbt Iran dat er gezegd wordt is dat omdat Koeweit Irak financieel steunde voor de oorlog dat Koeweit te maken kreeg met Iraanse aggressie. Lijkt me logisch als je het land financieel steunt dat Iran net is binnengevallen.
pi_141137589
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat blijkt totaal niet uit jouw link. Het enige mbt Iran dat er gezegd wordt is dat omdat Koeweit Irak financieel steunde voor de oorlog dat Koeweit te maken kreeg met Iraanse aggressie. Lijkt me logisch als je het land financieel steunt dat Iran net is binnengevallen.
? ik bedoel met terroristen bewapenen, 'revolutie' verspreide enz. iraanse agressie.
maar zoals ik al zei, die link haalde ik aan over die olie.
pi_141137654
Meer berichten over de Green Zone, vraag me af, gaan ze die misschien als eerste pakken met sleeper cells, daar zal ook veel intelligence zijn over Iraakse units, belangrijke personen etc.

quote:
Hearing that Iraqi military base at Taji--just 20 miles north of Baghdad--has fallen to ISIS. Main resupply depot for Iraqi army. Disaster.
Aldus Terry Moran, Chief Foreign Correspondent, ABC News.
pi_141137805
Vormt ISIS eigenlijk een grote bedreiging voor de Koerden?
pi_141137863
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:26 schreef jamesdeen het volgende:
Vormt ISIS eigenlijk een grote bedreiging voor de Koerden?
Dat kan je niet zo beantwoorden aangezien de KRG niet hun bestemming is.
And remember, respect is everything!
pi_141138341
Baghdad Airport is now disabled and all staff have fled as the rocket attack hails down on it.
pi_141138351
‪#‎Breaking‬: Tal Araf fully liberated with its prison also liberated and 300 Captured sunni families also freed
pi_141138355
‪#‎Breaking‬: the Islamic State is now moving towards Baghdad from 4 different directions.
pi_141138398
RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:39:24 #BreakingNews Several embassies in #Baghdad started evacuating their staff tonight.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Green zone, airport op dit moment onder mortier regen!
pi_141138407
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:27 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Duidelijk.
pi_141138434
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:21 schreef zaid het volgende:

[..]

? ik bedoel met terroristen bewapenen, 'revolutie' verspreide enz. iraanse agressie.
maar zoals ik al zei, die link haalde ik aan over die olie.
Je usericon :') :')
Ik twijfel zwaar aan je intelligentie. Hoezo hoort Kuwait gewoon bij Irak?
  maandag 16 juni 2014 @ 00:42:55 #74
365082 IPA35
Patriarch
pi_141138519
Schijnt zo te zijn dat veel Iraakse strijders uit Syri nu naar Irak terugkeren.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141138551
pi_141138555
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:42 schreef IPA35 het volgende:
Pro-Assad strijders zoals uit Abu Fadl al-Abbas of ISIS-lui?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141138594
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:39 schreef Hiper het volgende:
‪#‎Breaking‬: the Islamic State is now moving towards Baghdad from 4 different directions.
Man man man , wat zijn die Irakezen dom geweest. Al die vrijwilligers die nu mijlenver naar Mosul en andere steden afreizen om daar te vechten voor een stuk woestijn, terwijl achter hen Baghdad valt en ze onderweg vooral dienen als IED doelwitten...

Als Baghdad valt is dat het einde van Obama's presidentschap mag ik hopen. Mijlarden in counter intelligence en dit niet aan zien komen, miljarden aan wederbouw van Irak en dan de boel alsnog evacueren en achterlaten voor een stel terroristen.
pi_141138604
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De eerste.
  maandag 16 juni 2014 @ 00:45:30 #79
365082 IPA35
Patriarch
pi_141138639
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Sji'ieten spreek ik over.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141138641
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Man man man , wat zijn die Irakezen dom geweest. Al die vrijwilligers die nu mijlenver naar Mosul en andere steden afreizen om daar te vechten voor een stuk woestijn, terwijl achter hen Baghdad valt en ze onderweg vooral dienen als IED doelwitten...

Als Baghdad valt is dat het einde van Obama's presidentschap mag ik hopen. Mijlarden in counter intelligence en dit niet aan zien komen, miljarden aan wederbouw van Irak en dan de boel alsnog evacueren en achterlaten voor een stel terroristen.
Hoe kom je er bij dat ze Baghdad achter laten :')
pi_141138645
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:27 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Ze vrezen wel en ze hebben veel extra versterking bij de grenzen neergezet, dus een zekere angst is er wel.
pi_141138662

pi_141138689
quote:
Jij bent al een paar dagen dit soort berichten aan het posten. Keer op keer blijken ze fake te zijn.
pi_141138697
Ik lees helemaal niks over een aanval op Bagdad in de Iraakse media (nee, niet alle Iraakse mediabronnen worden gecontroleerd door al-Maliki en zijn per definitie onbetrouwbaar).

Wel lees ik dat ene "Abu al-Waleed", militaire commandant van Ninawa, die door al-Maliki daarheen was gestuurd om "de terroristen uit te roeien", in de handen is gevallen van ISIL bij de aanval op Tal Afar.
-
pi_141138756
Reuters heeft al iets over de raketten op het vliegveld:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA0U0X120140131

lol nevermind, Twitter trolls :')

[ Bericht 26% gewijzigd door Nintex op 16-06-2014 01:02:54 ]
pi_141138762
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij bent al een paar dagen dit soort berichten aan het posten. Keer op keer blijken ze fake te zijn.
Nee, ze passen juist niet in jouw straatje, daarom wil je ze niet zien. Waaruit blijken ze fake dan? Ben jij daar als verslaggever ter plaatse?
pi_141138800
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:48 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nee, ze passen juist niet in jouw straatje, daarom wil je ze niet zien. Waaruit blijken ze fake dan? Ben jij daar als verslaggever ter plaatse?
2 nachten geleden postte je soortgelijke berichten over Baghdad.
pi_141138826
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:47 schreef Charismatisch het volgende:
Ik lees helemaal niks over een aanval op Bagdad in de Iraakse media (nee, niet alle Iraakse mediabronnen worden gecontroleerd door al-Maliki en zijn per definitie onbetrouwbaar).

Wel lees ik dat ene "Abu al-Waleed", militaire commandant van Ninawa, die door al-Maliki daarheen was gestuurd om "de terroristen uit te roeien", in de handen is gevallen van ISIL bij de aanval op Tal Afar.
Check twitter berichten, meerdere arabische bronnen spreken op dit moment van aanvallen op greenzone en luchthaven bagdad.
pi_141138831
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Soortgelijk als in ze zijn 50km verwijderd van Baghdad.
pi_141138842
pi_141138863
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef Hiper het volgende:

[..]

Soortgelijk als in ze zijn 50km verwijderd van Baghdad.
Nee, je postte dat de gevechten waren begonnen.
pi_141138890
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, je postte dat de gevechten waren begonnen.
In baghdad? Proof it.
pi_141138953
https://twitter.com/LizSly
Washington Post Beirut bureau chief covering Syria, Lebanon, Iraq and beyond

quote:
Tal Afar families fled the ISIS assault on foot, are sleeping rough in the desert tonight because they have nowhere to go.
quote:
Tal Afar falls to ISIS & US Embassy Baghdad draws down, beefs up security. Yup, this could reach the Green Zone. Story to be posted soon.
pi_141138995
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Soms delen de opstandelingen 'speldeprikjes' uit om te testen hoe de overheid daarop reageert, om hun zwakheden en sterkten te ontdekken en op basis daarvan een ultieme tactiek te verzinnen voor de beslissende genadeslag.

Aldus Jessica Lewis. O+
pi_141139038
In al-Husayniyaat is een grote groep vrijwillige Sjieten die de strijd wilde aangaan met Dawlah uit angst naar huis wedergekeerd. Zij zagen hoe zij bestookt werden en dat beangstigde hen. Aldus journalist Uthman Mhmmad.

pi_141139046
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:41 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Je usericon :') :')
Ik twijfel zwaar aan je intelligentie. Hoezo hoort Kuwait gewoon bij Irak?
jouw usericon :')
het was afgenomen van irak door brits imperialisme in 1913.
pi_141139107
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef zaid het volgende:
Nee, je ziet het verkeerd. Irak was van het Ottomaanse rijk afgenomen door Brits imperialisme.
pi_141139114
quote:
Misschien moet je ook een cursus engels nemen. Er is een verschil tussen CLAIMS OF ENTERING A CITY en dat DE STRIJD BEGONNEN IS IN BAGHDAD.
pi_141139133
pi_141139138
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef Hiper het volgende:
In al-Husayniyaat is een grote groep vrijwillige Sjieten die de strijd wilde aangaan met Dawlah uit angst naar huis wedergekeerd. Zij zagen hoe zij bestookt werden en dat beangstigde hen. Aldus journalist Uthman Mhmmad.

[ afbeelding ]
Volgens mij zegt deze journalist dat veel vrijwilligers naar huis zijn gegaan nadat de media vertrokken waren. :')
-
pi_141139167
Foto van Abu al-Waleed

-
pi_141139179
pi_141139187
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef Hiper het volgende:

Logisch ook, zo gaat dat eigenlijk altijd met burgermilities. Zodra je die moet inzetten heb je eigenlijk al verloren. Sterker nog, Baghdad is verloren. Een militaire operatie heeft logistiek nodig, Amerikanen, Iraniers en of de Chinezen hebben allemaal niet de nodige voorbereidingen getroffen, ISIS wel.

Irak had beter het leger dat ze nog hadden om Baghdad kunnen stationeren. Vervolgens de aanval van ISIS afslaan en dan een tegenaanval doen. Burgers met een geweer het front op sturen en haastig wat kleine aanvallen uitvoeren om wat 'gewonnen' te hebben put de mogelijkheden alleen maar verder uit.
pi_141139219
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nee, je ziet het verkeerd. Irak was van het Ottomaanse rijk afgenomen door Brits imperialisme.
After signing the Anglo-Ottoman Convention of 1913, the United Kingdom split Kuwait from the Ottoman territories into a separate sheikhdom.
Kuwait had been loosely under the authority of the Ottoman vilyet of Basra, and although its ruling dynasty, the Al Sabah family, had concluded a protectorate agreement in 1899 that assigned responsibility for its foreign affairs to Britain, it did not make any attempt to secede from the Ottoman Empire. For this reason, its borders with the rest of Basra province were never clearly defined or mutually agreed. Furthermore, Iraq alleged that the British High Commissioner "drew lines that deliberately constricted Iraq's access to the oceans so that any future Iraqi government would be in no position to threaten Britain's domination of the Gulf".
pi_141139229
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:48 schreef Nintex het volgende:
Reuters heeft al iets over de raketten op het vliegveld:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA0U0X120140131
Published: BAGHDAD Fri Jan 31, 2014 8:49am EST

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
-
pi_141139232
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Logisch ook, zo gaat dat eigenlijk altijd met burgermilities. Zodra je die moet inzetten heb je eigenlijk al verloren. Sterker nog, Baghdad is verloren. Een militaire operatie heeft logistiek nodig, Amerikanen, Iraniers en of de Chinezen hebben allemaal niet de nodige voorbereidingen getroffen, ISIS wel.

Irak had beter het leger dat ze nog hadden om Baghdad kunnen stationeren. Vervolgens de aanval van ISIS afslaan en dan een tegenaanval doen. Burgers met een geweer het front op sturen en haastig wat kleine aanvallen uitvoeren om wat 'gewonnen' te hebben put de mogelijkheden alleen maar verder uit.
Sterker nog, de geestelijken die hen hebben opgeroepen om de wapens op te pakken, zijn zelf gevlucht naar Londen en Tehran.
pi_141139265
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:01 schreef Hiper het volgende:

[..]

Sterker nog, de geestelijken die hen hebben opgeroepen om de wapens op te pakken, zijn zelf gevlucht naar Londen en Tehran.
Hahahaha
pi_141139292
Kijk wat deze Abi zegt. Some people are just ...

pi_141139354
Deze is wel leuk. ++
pi_141139387
PzFeed twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:00:49 BREAKING NEWS: Baghdad airport is now under attack by ISIS rockets. reageer retweet
pi_141139402
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:00 schreef zaid het volgende:
After signing the Anglo-Ottoman Convention of 1913, the United Kingdom split Kuwait from the Ottoman territories into a separate sheikhdom.
Kuwait had been loosely under the authority of the Ottoman vilyet of Basra, and although its ruling dynasty, the Al Sabah family, had concluded a protectorate agreement in 1899 that assigned responsibility for its foreign affairs to Britain, it did not make any attempt to secede from the Ottoman Empire. For this reason, its borders with the rest of Basra province were never clearly defined or mutually agreed. Furthermore, Iraq alleged that the British High Commissioner "drew lines that deliberately constricted Iraq's access to the oceans so that any future Iraqi government would be in no position to threaten Britain's domination of the Gulf".
Volgens mij kan jij niet zo goed Engels. Hier blijkt helemaal niet dat door "Brits imperialisme" Koeweit geen deel meer is van Irak.

Ik had eigenlijk geen zin meer met jou te discussieren omdat je random bronnen citeert en geen idee hebt waar je het over hebt. Anyway, die reactie mbt Ottomaanse empire kon ik gewoon niet laten. Het is altijd zo hilarisch hoe geindoctrineerde mensen zoals jij altijd een ander de schuld geven. Zonder de Britten was Irak nog gewoon een Ottomaanse kolonie. Denk daar maar eens over na.
pi_141139429
De Ultra Mega Elite troepen van Maliki zijn gestationeerd en daarna waren ze foetsie.

pi_141139437
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef Hiper het volgende:

[ afbeelding ]
-
pi_141139494
Wie kan raden wie deze persoon is?

pi_141139497
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef zaid het volgende:

[..]

Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.
  maandag 16 juni 2014 @ 01:09:33 #117
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_141139517
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:04 schreef Hiper het volgende:
Deze is wel leuk. ++[ afbeelding ]
Ik moest wel lachen.
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
pi_141139533
Iraakse Koerden laten massaal (oa in Arbil) Soenieten vrij uit angst dat de leider van Dawlah, al-Baghdadie zijn soldaten op hen gevangenissen stuurt.

pi_141139541
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.
Dit. Als Soenni-jugend hoeft hij zich toch nergens druk om te maken. Barsa is Shia-central. Dat gaat nevernooitniet bij enige ISIS of Ba'ath rijk horen.
pi_141139573

[ Bericht 100% gewijzigd door Hiper op 16-06-2014 01:15:56 ]
pi_141139637
WilliamsJon twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:23 #ISIS worth $1.5 billion. Foreign jihadists, many from Europe, among those who stormed Mosul & onto Baghdad #Iraq http://t.co/vrWmIXcHow reageer retweet
Eigenlijk is dit gewoon neo-kolonialisme :X
pi_141139642
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:11 schreef Hiper het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat al sinds deel 46 in de OP:

NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 46 Battle of Baghdad
-
pi_141139725
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:13 schreef Pharmacist het volgende:
WilliamsJon twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:23 #ISIS worth $1.5 billion. Foreign jihadists, many from Europe, among those who stormed Mosul & onto Baghdad #Iraq http://t.co/vrWmIXcHow reageer retweet
Eigenlijk is dit gewoon neo-kolonialisme :X
Interessant.
pi_141139796
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:16 schreef Peunage het volgende:
Interessant.
Het laatste stukje is het coolste:

quote:
We are focusing on the initials that had the annotation 'valuable' next to them."

Other names were clearly of lesser use, he said. They were marked with "lazy", "undecided" or "needs monitoring".
Er zijn dus ook luie Jihadi's.
pi_141140243
De religie van de vrede is weer goed bezig.
pi_141140359
entertheprodigy twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:36:38 Flight tracker showing flights being diverted from #Baghdad international airport in #Iraq. http://t.co/rGRtIp4J3u reageer retweet
pi_141140764
De overwinningen in Irak – onze houding.

We hebben allemaal de overdonderende overwinning gezien in Irak: die onterecht volledig aan ISIS wordt toegeschreven, dit is echter niet slechts een overwinning voor hun maar voor ahl sunnah in Irak. Die uit verschillende soennitische strijdgroepen bestaat: ISIS is hier slechts n van. Het is een misleidende media-hype dat deze overwinning geheel en alleen aan ISIS te danken is. Het is vreemd dat het westen de successen van deze strijdgroep zo uitvergroot, terwijl hun media-strategie altijd is geweest elk succes van de Mujahideen te marginaliseren en te bagatelliseren, of zelfs te negeren. Wellicht worden deze successen aan een kleine strijdgroep toegeschreven die bekend staat om hun extremisme, omdat het een schande is voor de westerse wereld als blijkt dat de Islamitische burgers in Irak de democratische “bevrijding” van het westen verwerpen en massaal in opstand zijn gekomen tegen het VS-genstalleerde democratische regime. Dit zou de meest gerust stellende verklaring zijn, het vermoeden is echter dat hier een verontrustendere verklaring voor is. Maar de hamvraag die gesteld zou kunnen worden is ‘Indien ISIS deze overwinning heeft behaald, moeten wij hen hierin dan steunen en dit toejuichen ondanks dat ze de Mujahideen in Syri bestrijden en Moslims vermoorden?’.

De Rawaafidh in Irak is een vijand die de Moslims delen met ISIS, het is naast de kufaar van onder de kruisvaaders en de zionisten n van de hoofdvijanden. Dit punt moeten wij niet over het hoofd zien: ondanks dat we de misdaden van ISIS streng afkeuren. Er zijn idioten die Jabhat An-Nusra e.a strijdgroepen nu de grond in boren omdat ISIS deze wereldse overwinningen heeft behaald Irak, die Allah zelfs de kufaar schenkt, zoals we niet lang geleden hebben gezien. Dit kan dus niet gezien worden als bewijs van hun rechtschapenheid, want dan zou dit betekenen dat de kufaar nog rechtschapener zijn dan hun, als we de militaire successen tegen elkaar opwegen. Sterker nog, als zij deze overwinningen als bewijs willen gebruiken, dan kunnen ze eerder als bewijs tegen hen gebruikt worden: want het is zeker niet kenmerkend dat Allah snelle overwinningen schenkt aan de Ummah die om weinig opofferingen vragen, zulke weinig-gezegende overwinningen schenkt Allah eerder aan de kufaar.

Er zijn aan de andere kant daarentegen ook idioten die bedroeft zijn over deze overwinningen op de Rawaafidh in Irak, slechts omdat ze behaald zijn door ISIS, en niet de strijdgroep waar zij wel achter staan, terwijl de vijand exact hetzelfde is gebleven: waardoor ze in hun blinde partijdigheid achter de Rawaafidh staan. Wij moeten ons dus niet gedragen als domme voetbal-supporters: wanneer onze “club” wint verheugt ons dit en wanneer andere “clubs” winnen zijn wij bedroeft: wanneer onze “club” verliest zijn wij bedroeft en wanneer andere “clubs” verliezen zijn wij verheugt. Deze sektarische partijdigheid siert een werkelijke Muwahid niet die ernaar streeft dat het Woord van Allah zal zegevieren. Nee, wij staan achter iemand zolang hij op de waarheid staat, en wanneer hij hiervan afwijkt keuren we dit simpelweg af.

Dus hun (mogelijke) overwinningen op de Rawaafidh is iets wat we toejuichen, dit is juist hetgeen waartoe wij hen oproepen en aansporen. Laat ze de wapens neerleggen tegenover hun broeders en deze richten op de Rawaafidh en de Nusariyah! Dan zul je niemand horen klagen, behalve een hypocriet. Het is dus jammer dat ISIS niet met dezelfde vurigheid vecht tegen de Nusairiyah in Syri, en hun pijlen daar eerder zowat exclusief richt op de Mujahideen. Hetgeen ons aan de Khawaridj doet denken waarover de Profeet heeft gezegd “Ze vechten tegen de Moslims en laten de ongelovigen met rust”.

Dus wat komt er na de overwinningen in Irak? Als de wapens die buit worden gemaakt in Irak tegen hun broeders worden gebruikt in Syri, dan is dit niet de reden waarom wij deze overwinning toejuichen. Het zou slechts verklaren waarom de Rawaafidh in Irak zo opvallend weinig verzet hebben getoond: alsof ze wisten dat deze wapens ingezet zouden worden tegen de Mujahideen in Syri (in Deir Zor o.a), die een groter gevaar vormen voor de Rawaafidh dan ISIS. Kortom, zolang de pijlen gericht blijven op de gedeelde vijand –de hoofdvijanden van deze Ummah– dan steunen wij elke Islamitische strijdgroep die hier in meedingt. Maar wanneer deze strijdgroep zijn pijlen richt op hun eigen broeders, dan keuren wij dit streng af: hoe vroom deze strijdgroep ook oogt, hoe hoog hun aspiraties mogen zijn, en hoe nobel hun streven ook is. Het goede wordt toegejuicht, en het foute wordt afgekeurd, alleen zo blijven wij vrij van sektarische partijdigheid.

En Allah weet het beste.
pi_141140772
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:34 schreef Tukker87 het volgende:
De religie van de vrede is weer goed bezig.
De Amerikanen die 100 duizenden onschuldige doden hebben achtergelaten zijn al vertrokken uit Irak...
pi_141140773
Foto IN Bagdad op het moment wordt er hevig gevochten:

:
pi_141140786
RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:56:19 Fierce attacks on #Baghdad airport are now reported from N, NW, W and SW.. #Iraq #ISIS reageer retweet
pi_141140795
Ooggetuigen zien rook rondom bagdad Airport!!!!!!
pi_141140811
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 02:02 schreef BB11 het volgende:

[..]

De Amerikanen die 100 duizenden onschuldige doden hebben achtergelaten zijn al vertrokken uit Irak...
Daar ben ik het mee eens hoor, Amerika is een schofterig land wat zich overal mee bemoeit en veel bloed aan de vingers heeft. Neemt niet weg dat de Islam veel misbruikt wordt voor eigen gewin van bepaalde mensen en bloedvergieten.
pi_141140827
Amerikaanse ambassade in Bagdad wordt gevacueerd
pi_141140856
MEDIA:

Greenzone: er worden veel knallen gehoord, airport brand hier en daar.... Gaat hard deze nacht!
pi_141140892
http://www.flightradar24.com/33.27,44.54/9

Wat begrijpt men van deze live kaart? :D Juist ja..... Dont fucking land in baghdad.
pi_141141452
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Niet aan zien komen? Het lijkt eerder geplanned. Amerika is ondertussen de derde grootste oliepomper en heeft relatief weinig te verliezen in Irak. Na de invasie zijn het Europese bedrijven en China geweest die de grootste oliedeals gemaakt hebben. Amerika slechts een paar, met name in meer Koerdisch gebied. Een crisis Irak geeft ze zelfs dus enkel een voordeel. China aan de andere hand, dat zelf erg importafhankelijk is vwb olie en met zijn staatsbedrijf dat daar het meest geinvesteerd heeft, heeft het meeste belang heeft bij stabiliteit (controle vd toevoer) en zie je nu dus ook op alle mogelijke wijze steun verlenen.

Ik heb het al vaker geroepen: Amerika haar belangen in het M-O worden minder en minder terwijl de rest vd wereld bijna al z'n olie er nog vandaan moet halen. Ben benieuwd welke rol Europa op zich gaat nemen.
pi_141141688
Illias, kun je je vieze enthousiasme achterwege laten svp!
  maandag 16 juni 2014 @ 08:05:33 #138
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141141900
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef Hiper het volgende:
Wie kan raden wie deze persoon is?

[ afbeelding ]
Ziet er uit als een random kleermaker uit Amsterdam oost
Ik ben inmiddels overleden
pi_141142010
En, hoe is de nacht verder verlopen?
pi_141143186

De jongen rechts is Ali Adnan, voetballer. Hij zou bij Chelsea gaan spelen.
pi_141143236
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zijn dit.
pi_141143267
quote:
[ afbeelding ]
De coach is ook mee gaan doen.
  maandag 16 juni 2014 @ 09:56:52 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 16 juni 2014 @ 09:57:13 #144
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_141143387
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:49 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wie zijn dit.
Rechts: http://en.wikipedia.org/wiki/Ali_Adnan_Kadhim
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_141143429
quote:
Ja. Cute, knap, mooi lang.

Maar wie zijn dit? Waarom in uniform, wiens kant staan ze?
pi_141143443
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja. Cute, knap, mooi lang.

Maar wie zijn dit? Waarom in uniform, wiens kant staan ze?
Vrijwilligers, tegen ISIS.
pi_141143518
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:00 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Masallah.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:08:01 #148
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141143560
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:00 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

:)
Protge moi de mes dsirs.
pi_141143592
pi_141143976
quote:
[ afbeelding ]
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezen :P.
Hij speelt in Turkije en zou gevolgd worden door de topclubs in het land.
pi_141144709
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:28 schreef expans het volgende:

[..]

Klopt. Hij speelt bij rizespor of zo.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:03:02 #152
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141144977
quote:
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.
pi_141145011

Spannend
  maandag 16 juni 2014 @ 11:12:48 #155
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141145016
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.
ISIS gaat het Koerdisch gebied nooit kunnen veroveren. Dat was Saddam zelfs niet gelukt.
pi_141145020
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

KRG staat niet op hun roadmap aldus de "emir" van ISIS.
pi_141145044
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Che_ het volgende:

[..]

ISIS gaat het Koerdisch gebied nooit kunnen veroveren. Dat was Saddam zelfs niet gelukt.
Dat was Saddam zijn plan ook niet, of heb jij militaire doelen gezien die wij niet kennen? Ome Barzani vroeg Saddam nog notabene om hulp om de stoute Talabani koerden aan te pakken.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:15:30 #158
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141145091
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:14 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Dat was Saddam zijn plan ook niet, of heb jij militaire doelen gezien die wij niet kennen? Ome Barzani vroeg Saddam nog notabene om hulp om de stoute Talabani koerden aan te pakken.
Dus? Dat was een burgeroorlog onderling. Feit blijft dat de Koerdische strijdmachten te sterk zijn voor ISIS.

Talabani kreeg trouwens ook hulp ;)
pi_141145112
Zouden de Koerden niet Mosul over willen nemen btw? Zit relatief dichtbij Koerdisch grondgebied. Kan me voorstellen dat je ISIS niet graag zo dichtbij wil hebben eigenlijk.
pi_141145120
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:15 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dus? Dat was een burgeroorlog onderling. Feit blijft dat de Koerdische strijdmachten te sterk zijn voor ISIS.
Dat weten we dus niet, want ze vallen elkaar niet volop aan. Ik denk het ook wel, maar zeker weten kan niemand.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:19:33 #161
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141145216
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:16 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet, want ze vallen elkaar niet volop aan. Ik denk het ook wel, maar zeker weten kan niemand.
Er is natuurlijk wel een grote kans dat er aanslagen van binnenuit worden gepleegd. Is vaker geprobeerd de afgelopen tijd, de meeste zijn op tijd verijdeld.
pi_141145394
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een grote kans dat er aanslagen van binnenuit worden gepleegd. Is vaker geprobeerd de afgelopen tijd, de meeste zijn op tijd verijdeld.
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=0&referrer=
  maandag 16 juni 2014 @ 11:30:49 #163
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141145530
quote:
Dat is Bagdad ja..
  maandag 16 juni 2014 @ 11:33:46 #164
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141145610
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:16 schreef Ludacriss het volgende:
Zouden de Koerden niet Mosul over willen nemen btw? Zit relatief dichtbij Koerdisch grondgebied. Kan me voorstellen dat je ISIS niet graag zo dichtbij wil hebben eigenlijk.
Er wonen ook veel Koerden daar, evenals Kirkuk.
pi_141147579
‪#‎Breaking‬ Maliki's ‪#‎Ninawa‬ military commander executed by ISIS in front of thousands of locals. ‪#‎Iraq‬ Abu Walid aka Muhammad Qureishi ,the ex-commander of Maliki's Wolf Brigade ,the notorious mass killer of Sunnis!
pi_141147595
Ik snap nog steeds niet waarom de rol van ISIS (dat marginale clubje huurlingen) zo wordt uitvergroot in de media terwijl het toch echt het Iraakse leger is dat het laat afweten. Aan de ene kant biedt het overwegend soennitische leger weinig weerstand en aan de andere kant zijn ze georganiseerd genoeg om geen centimeter van Bagdad in te leveren. Als het leger morgen al hun Apache's en ondersteunend luchtgeschut de lucht in sturen dan zijn ISIS en consorten heel snel weggespeeld.

En de Koerden stonden erbij en keken er naar. Denkende dat ze Kirkuk nog lang bezet kunnen houden...
pi_141147641
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:37 schreef Hiper het volgende:
‪#‎Breaking‬ Maliki's ‪#‎Ninawa‬ military commander executed by ISIS in front of thousands of locals. ‪#‎Iraq‬ Abu Walid aka Muhammad Qureishi ,the ex-commander of Maliki's Wolf Brigade ,the notorious mass killer of Sunnis!
Goed man. Allahu Akbar.
Zal Illias maar voor zijn.
pi_141147682
Breaking News!!
The ‪#‎Judge‬ who made the execution call on ‪#‎Saddam‬ ‪#‎Hussain‬ is now in the hands of the Islamic State.
pi_141147743
Zo houden de Shiitische geestelijke gestoorde geleerden de massa voor de gek!

pi_141147832
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:42 schreef Hiper het volgende:
Zo houden de Shiitische geestelijke gestoorde geleerden de massa voor de gek!

[ afbeelding ]
Oh. Nou nou.
pi_141147996
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oh. Nou nou.
Wat heeft jou en je familie al die jaren opgeleverd met het betalen van Khums(20% van je bezit)? Jouw geleerden roepen al meer dan 1000 jaar dat alle shia khums moeten betalen, zodat de mahdi terug komt. Is er nooit bij je opgekomen dat deze charlatans multi miljonaire zijn geworden en het arme volk bestelen door ze leugens te verkopen? Khamenei is multi miljardair! Daarom bekeren de meesta shia in Iran naar Sunni islam en degene die in europa leven worden atheist of christen.
pi_141148037
‪#‎PRT‬ - I wanna confirm this, ‪#‎ISIS‬ has no plans to destroy churches - they haven't done so be4 & promised minorities in Mosul freedom ‪#‎Iraq‬
pi_141148059
BREAKING
Maliki's army escapes after violent clashes with ISIS from the area of Shahe Latifiya south of Baghdad. ISIS controlled the area.
pi_141148076
pi_141148093
False reports of ‪#‎ISIS‬ planning to demolish churches in ‪#‎Mosul‬, fear mongering by anti-ISIS propagandists. ‪#‎Syria‬ ‪#‎Iraq‬. ‪#‎Iran‬
pi_141148201
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Tief op met je onbevestigde bronnen.
Cry me a river.
pi_141148278
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:28 schreef expans het volgende:

[..]

Binnenkort is zijn hoofd de bal van ISIS.
pi_141148415
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn, maar ik word misselijk en verdrietig van zulke mensen. Hoe kun je juichen om executies? Blij zijn om Isis? Snap het gewoon niet.

De vermoorde personen zijn mensen met kinderen en vrouwen, denken ze daar over na?
Ze zijn "blij" met ISIS omdat ISIS het wapen is tegen de sjiitische onderdrukkers.
pi_141148429

:r
pi_141148451
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:00 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]

:r
Hij geeft hem water.

Wat is daar mee?
  maandag 16 juni 2014 @ 13:02:27 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141148534
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij geeft hem water.

Wat is daar mee?
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.
pi_141148566
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Menselijk gebaar.
pi_141148591
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dus?

Jij bent tegen dit menselijk gebaar omdat het andersom anders was geweest?
pi_141148692
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Jij bent tegen dit menselijk gebaar omdat het andersom anders was geweest?
Ik ben er niet tegen. Ik vind het alleen zo ironisch.
pi_141148734
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ben er niet tegen. Ik vind het alleen zo ironisch.
Een kots smiley als signaal van ironie?

Ok, ok....
pi_141148773
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een kots smiley als signaal van ironie?

Ok, ok....
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten gexecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.
pi_141148779
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Hiper het volgende:
Breaking News!!
The ‪#‎Judge‬ who made the execution call on ‪#‎Saddam‬ ‪#‎Hussain‬ is now in the hands of the Islamic State.
Ik ben benieuwd hoe zijn "trial" er uit gaat zien. :')
pi_141148836
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:11 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe zijn "trial" er uit gaat zien. :')
Waarom zou een Koerdische rechter in Baghdad zijn?
pi_141148837
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten gexecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.
Wees blij. Laat t verschil zien.
pi_141148893
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig, het toont aan dat er dus ook nog mensen bestaan in het perverse gedeelte van de wereld..

Deze soldaat geneest mij van de gedachte "ach laat die achterlijke idioten het maar lekker uitvechten"...

Deze soldaat doet mij herinneren dat er in Iraq ook gewoon heel veel onschuldige mensen zijn, die dit conflict eigenlijk nooit gewild hebben.
pi_141149605
quote:

[..]

Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn, maar ik word misselijk en verdrietig van zulke mensen. Hoe kun je juichen om executies? Blij zijn om Isis? Snap het gewoon niet.

De vermoorde personen zijn mensen met kinderen en vrouwen, denken ze daar over na?
Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.
pi_141149692
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wees blij. Laat t verschil zien.
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Dan laat ik je zien wat het verschil is. Dit plaatje is ook gewoon dikke propaganda en de context is afwezig.
pi_141149701
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:35 schreef Hiper het volgende:

[..]

Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.
Deze man..... :')
pi_141149795
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Iemand? Dat laat ik iedereen zien wat het iraakse leger heeft gedaan van 2003 tot 2012/2013.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:46:01 #197
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141149964
quote:
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn,
Vrouwen hebben in dit soort serieuze oorlogstopic ook niets te zoeken natuurlijk he, veel te emo :{w
pi_141150170
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:40 schreef Hiper het volgende:
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Iemand? Dat laat ik iedereen zien wat het iraakse leger heeft gedaan van 2003 tot 2012/2013.
Klik dat zwarte streepje aan, en zet de foto tussen de twee spoilers.
pi_141150173
Thnx theunderdog.
pi_141150208
#ISIS freed 716 Sunni prisoners from tal afar prison, among them 52 women and 4 babies

pi_141150379
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:35 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nee hoor, de wereld heeft gewoon sowieso niets met religieuze idioten die mensen doodmaken omdat hun interpretatie van hetzelfde heilige boek anders is.
pi_141150404
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee hoor, de wereld heeft gewoon sowieso niets met religieuze idioten die mensen doodmaken omdat hun interpretatie van hetzelfde heilige boek anders is.
pi_141150436
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie het verkeerd?
pi_141150462
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zie het verkeerd?
Ja, dit conflict gaat niet over verschil in interpretatie van het heilige boek.

Dit conflict gaat om jarenlange onderdrukking.
pi_141150478
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zie het verkeerd?
Ja lees mijn post nog eens.
pi_141150488
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Vrouwen hebben in dit soort serieuze oorlogstopic ook niets te zoeken natuurlijk he, veel te emo :{w
Srs?
pi_141150586
‪#‎Iraq‬ ‪#‎Baghdad‬ ABC channel: mortar shells hit Embassy of ‪#‎Iran‬
pi_141150611
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.

Dus of een opstand gerechtvaardigd is of niet, is niet het enige wat legitimiteit kan verschaffen. Of je een zeloot bent en de wapens niet schuwt om andere mensen om te leggen wanneer ze zich niet vereenzelvigen met je visie van je geloof speelt ook mee.
pi_141150686
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.

Dus of een opstand gerechtvaardigd is of niet, is niet het enige wat legitimiteit kan verschaffen. Of je een zeloot bent en de wapens niet schuwt om andere mensen om te leggen wanneer ze zich niet vereenzelvigen met je visie van je geloof speelt ook mee.
Uiteraard, maar de reden dat veel soennieten ISIS steunen is omdat ISIS het wapen is tegen de sjiitische onderdrukkingen.

Dat ISIS soms ook niet meer weet welk pad ze moeten bewandelen, is zeker waar. Maar dat is voor de mensen die jarenlang onderdrukt zijn irrelevant.
pi_141150714
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jouw post samengevat.

pi_141150889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:06 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jouw post samengevat.

[ afbeelding ]
Neuh. Als je iets uit mijn post kunt halen is dat ik een aversie tegen zeloten heb. De opstand vanuit onderdrukking kan nog zo gerechtvaardigd zijn, als je daarnaast een agenda hanteert waarbij "ongelovigen" ook onderdrukt worden, dan heb je mijn sympathie per definitie niet. Sterker nog, in het geval van zeloten is geweld het enige antwoord, omdat ze niet vatbaar zijn voor ratio.
pi_141150932
Mensen die doen alsof soennieten onderdrukt worden :-) hihaho
pi_141150936
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Neuh. Als je iets uit mijn post kunt halen is dat ik een aversie tegen zeloten heb. De opstand vanuit onderdrukking kan nog zo gerechtvaardigd zijn, als je daarnaast een agenda hanteert waarbij "ongelovigen" ook onderdrukt worden, dan heb je mijn sympathie per definitie niet. Sterker nog, in het geval van zeloten is geweld het enige antwoord, omdat ze niet vatbaar zijn voor ratio.
En dat heb je van de NOS? Stick around, perhaps you will learn a thing or two.
pi_141151052
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Werden, nu is ISIS er. :P
pi_141151054
edit: opbokken met deze taal - gewoon nederlands of anders wegblijven
zoveelste keer

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2014 15:40:32 ]
pi_141151125
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Hiper het volgende:

[..]

En dat heb je van de NOS? Stick around, perhaps you will learn a thing or two.
Dus ISIS bestaat niet uit soennitische moslims die mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken en een islamitische staat willen stichten op basis van hun interpretatie van de islam?
pi_141151366
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven roepen dat het onderdrukking is maar dat maakt het niet waar.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:22:05 #218
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141151397
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het leger die helemaal in het noorden van Irak is, juist. _O-

Irakese leger is nu volledig verdreven uit het noorden man.
pi_141151464
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven roepen dat het onderdrukking is maar dat maakt het niet waar.
Het is waar.
pi_141151482
http://www.zamanvandaag.n(...)en-mee-met-isil-irak

"De soennitisch-salafistische strijdgroep ISIL (Islamitische Staat in Irak en de Levant) krijgt in Irak steun van verschillende antiregeringsstrijdgroepen die diverse ideologien aanhangen en uiteenlopende visies hebben op de islam. Een van die groepen wordt gevormd door militairen van het voormalige Baath-regime van de Iraakse oud-president Saddam Hoessein (1937-2006). Plaatselijke stammen, die ook ontevreden zijn over het huidige bewind van de sjiitische premier Nouri al-Maliki, vechten ook mee met ISIL."
pi_141151490
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is waar.
Hoe dan?
pi_141151535
Meet the Iraqi Army

Onthoofden van burgers in het bijzijn van een amerikaanse soldaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Ben op zoek naar nog meer, this is but the tip of the iceberg.
pi_141151622
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Hiper het volgende:
Meet the Iraqi Army

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Dit is toch allemaal nep volgens Peunage.
pi_141151640
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Hiper het volgende:
Meet the Iraqi Army

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Two wrongs don't make a right.

Zoals ik het zie maakt ISIS de situatie in het land niet beter. De ene onderdrukking wordt vervangen door de ander.
pi_141151672
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is toch allemaal nep volgens Peunage.
Ben je nu fokking serieus? Hoe kun je aan zo'n plaatje zien dat er soennieten onderdrukt worden? Het eerste plaatje alleen al is overduidelijk niet wat hiper nu verzint.

Sorry hoor, maar als je dit als bewijs ziet ben je echt fucking dom.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:31:20 #226
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141151715
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef Hiper het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is zeker zo'n CHP of MHP Turk. :')
  maandag 16 juni 2014 @ 14:31:32 #227
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_141151720
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Sad but true. Dat was wel het geval onder Maliki en co.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_141151736
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ben je nu fokking serieus? Hoe kun je aan zo'n plaatje zien dat er soennieten onderdrukt worden? Het eerste plaatje alleen al is overduidelijk niet wat hiper nu verzint.

Sorry hoor, maar als je dit als bewijs ziet ben je echt fucking dom.
Ja man, dit zijn gewoon sjiitische slachtoffers ! :') :') :')
pi_141151765
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe is de situatie onder ISIS anders dan voorheen, behalve dat soennieten nu bevoorrecht worden?
pi_141151773
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus ISIS bestaat niet uit soennitische moslims die mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken en een islamitische staat willen stichten op basis van hun interpretatie van de islam?
Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?
pi_141151816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar hoe is de situatie onder ISIS anders dan voorheen, behalve dat soennieten nu bevoorrecht worden?
ISIS heeft verschillende sunni wijken overgenomen, de soennieten hoeven daar dus niet meer bang te wezen voor de sjiitische onderdrukkers.
pi_141151843
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right.

Zoals ik het zie maakt ISIS de situatie in het land niet beter. De ene onderdrukking wordt vervangen door de ander.
Onderdrukking van het volk hebben we nog niet gezien, maar dat ze meedogenloos zijn on the battlefield heb je gelijk. Wat er nu gebeurd in Irak en Syrie kun je vergelijken met de wraak op het nazisme.
pi_141151896
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Hiper het volgende:

[..]

Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?
ISIS dood ook gewoon sjiieten omdat ze sjiiet zijn h.
pi_141151927
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ISIS dood ook gewoon sjiieten omdat ze sjiiet zijn h.
Militairen JA, burgers als wraak omdat het iraakse leger ook doet.
pi_141151932
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar zie jij aan welke religie ze hebben? Waar zie jij aan wat er precies is gebeurd op de foto's waar nauwelijks iets te zien is?

Sowieso komt de 2de foto uit Syri. Op de eerste wordt er iemand vastgebonden en niet onthoofd. De rest van de foto's kun je amper iets van begrijpen.
pi_141151955
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar zie jij aan welke religie ze hebben? Waar zie jij aan wat er precies is gebeurd op de foto's waar nauwelijks iets te zien is?

Sowieso komt de 2de foto uit Syri. Op de eerste wordt er iemand vastgebonden en niet onthoofd. De rest van de foto's kun je amper iets van begrijpen.
Hold on. Ik kom zo met video's. Be patient.
pi_141151982
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nee, dat laatste is wat jij er van maakt. Sommige dingen komen nu eenmaal niet voor het oog van de wereld. Dat betekent niet dat iedereen er mee instemt.

Waar het mij om gaat is dat er onderdrukking volgt als ISIS aan de macht is. Dan is het dus niet beter dan eerst. Als ISIS een vrij land voor zou staan, dan zou ik daar gewoon een kerk mogen bouwen, bijvoorbeeld. Of een synagoge. Iets zegt mij dat ik dat met de dood moet bekopen. Dan is er per definitie sprake van onderdrukking.

Wat ze nu op het slagveld doen, blijft niet beperkt tot het slagveld. Ik heb daar een heel hard hoofd in, omdat dat is hoe gelovigen zijn. Of het nu christenen, moslims of joden zijn, als het zeloten zijn dan zijn ze niet voor rede vatbaar, en kan er nooit sprake zijn van gelijkheid.
pi_141152014
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef Hiper het volgende:

[..]

Militairen JA, burgers als wraak omdat het iraakse leger ook doet.

Je ziet toch zelf wel hoe belachelijk deze redenering is?
pi_141152039
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:37 schreef Hiper het volgende:

[..]

Hold on. Ik kom zo met video's. Be patient.
Je hoeft niet met vage foto's en filmpjes strooien. Vertel gewoon wat die onderdrukking precies inhoudt? Wat hebbej sjiieten en Koerden wel wat soennieten niet hebben of kunnen?
pi_141152041
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf wel hoe belachelijk deze redenering is?
Ik heb ook niet gezegd dat ik het fantastisch vind. Ik leg alleen maar uit wat de standpunten van ISIS zijn.
pi_141152079
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef Hiper het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ik het fantastisch vind. Ik leg alleen maar uit wat de standpunten van ISIS zijn.
ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syri en ze misbruiken daarvoor dit conflict.
pi_141152116
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syri en ze misbruiken daarvoor dit conflict.
Precies. Ik denk niet dat als ze precies evenveel burgers hebben vermoord als het Iraakse leger aan hun kant, dat ze dan de wapens neerleggen en weer terug naar huis gaan.
pi_141152159
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Precies. Ik denk niet dat als ze precies evenveel burgers hebben vermoord als het Iraakse leger aan hun kant, dat ze dan de wapens neerleggen en weer terug naar huis gaan.
Het punt is alleen dat ik heel goed begrijp dat veel soennieten ISIS als helden zien..

Het uiteindelijk doel van ISIS is namelijk irrelevant, ze zijn daadwerkelijk een wapen tegen de onderdrukkers.
pi_141152163
Ongeloofelijk dat er in dit land uberhaubt idioten zijn die ook maar 1% sympathie hebben met leden van ISIS.
Wat is de wereld toch ongeloofelijk ziek en achterlijk. En wat zijn er toch maar weinig intelligente mensen op deze planeet.

Laat die fucking komeet maar komen die ons allemaal uitroeit. Walgelijke soort dat we zijn.

ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.
pi_141152182
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef hearmeout het volgende:
Ongeloofelijk dat er in dit land uberhaubt idioten zijn die ook maar 1% sympathie hebben met leden van ISIS.
Wat is de wereld toch ongeloofelijk ziek en achterlijk. En wat zijn er toch maar weinig intelligente mensen op deze planeet.

Laat die fucking komeet maar komen die ons allemaal uitroeit. Walgelijke soort dat we zijn.

ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.
Neem een glaasje water. ;)
pi_141152199
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hoeft niet met vage foto's en filmpjes strooien. Vertel gewoon wat die onderdrukking precies inhoudt? Wat hebbej sjiieten en Koerden wel wat soennieten niet hebben of kunnen?
Ontken je dat het Iraakse regering sectarisch is? Terwijl zelfs prominente sjiieten in Irak dat bevestigen? Ik heb je gisteren een documentaire gegeven gedurende 45 min van een niet islamitische bron waarbij de Iraakse regering en haar milities, de soennieten sektarische vermoord werden omdat ze alleen de naam Omar, Aicha etc hebben en na 5 min heb jij dat weggewuifd als het niets was. Hoe serieus kan ik jou nog nemen? Of je bent behoorlijk naef of je doet weer aan taqiyya (wat jou religieuze plicht is, zou je dat niet doen, dan ben je volgens je eigen religie een afvallige). En als het optie 2 is, heeft dat GEEN ENKELE zin, want dat is praten tegen een muur.
pi_141152243
ISIS heeft slechte kanten (veel helaas), maar plus puntje dat zij hebben is dat zij Maaliki willen afzetten en dat vind ik ook goed. Maar dat betekent niet dat ik het eens ben met hun ideologie en hun wanpraktijken.
pi_141152276
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is alleen dat ik heel goed begrijp dat veel soennieten ISIS als helden zien..

Het uiteindelijk doel van ISIS is namelijk irrelevant, ze zijn daadwerkelijk een wapen tegen de onderdrukkers.
Als ik soennier was en ik had daar gewoond had ik ook juichend langs de kant van de weg gestaan. Maar het zou hetzelfde zijn als Nederland na linkse onderdrukking wordt bevrijd door een leger van nazi's. De uiteindelijke gevolgen zijn veel verstrekkender dan de korte glorie van wraak.
pi_141152289
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zie jij verkeerd, ze hebben pas in 2011 serieus gereageerd en het Iraakse leger was al bezig sinds 2003. Het is gewoon GENOEG voor hun geweest en ze gaan er tot de dood er aan toe voor. Misbruik was op zijn plaats, als een ander leger/mogendheid tegen het Iraakse leger vecht en een DERDE partij er misbruik van maakt om de macht te grijpen, wat de peshmerga nu precies aan het doen is. ISIS heeft juist deze strijd genitieerd.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:47:50 #250
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_141152300
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:46 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS heeft slechte kanten (veel helaas), maar plus puntje dat zij hebben is dat zij Maaliki willen afzetten en dat vind ik ook goed. Maar dat betekent niet dat ik het eens ben met hun ideologie en hun wanpraktijken.
Dus het doel heiligt de middelen zeg je dus eigenlijk :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_141152341
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:47 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dat zie jij verkeerd, ze hebben pas in 2011 serieus gereageerd en het Iraakse leger was al bezig sinds 2003. Het is gewoon GENOEG voor hun geweest en ze gaan er tot de dood er aan toe voor. Misbruik was op zijn plaats, als een ander leger/mogendheid tegen het Iraakse leger vecht en een DERDE partij er misbruik van maakt om de macht te grijpen, wat de peshmerga nu precies aan het doen is. ISIS heeft juist deze strijd genitieerd.
Jij hebt het over het doel, niet over de middelen.
pi_141152379
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef hearmeout het volgende:

Mag ik jou een vraag stellen?

Stel, god forbid, jouw huis staan in brand. En je schreeuwt om hulp en de eerste persoon die langs komt is een hollander net als jij, maar dan met een politiek achtergrond waar jij totaal niets mee te maken wilt hebben (bijv nazisme). Hij biedt jouw hulp aan, accepteer jij zijn hulp of sterf jij liever een pijnlijke dood?
pi_141152466
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:47 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Dus het doel heiligt de middelen zeg je dus eigenlijk :')
Soms wel. Vooral als het gaat om sunnieten, sunnieten zijn mijn broeders en die steun ik tegen die sjiieten die veel doden aan hun geweten hebben.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:52:58 #254
117098 Hathor
Effe niet
pi_141152492
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:49 schreef Hiper het volgende:

[..]

Mag ik jou een vraag stellen?

Stel, god forbid, jouw huis staan in brand. En je schreeuwt om hulp en de eerste persoon die langs komt is een hollander net als jij, maar dan met een politiek achtergrond waar jij totaal niets mee te maken wilt hebben (bijv nazisme). Hij biedt jouw hulp aan, accepteer jij zijn hulp of sterf jij liever een pijnlijke dood?
Als ie na mij te helpen 5 minuten later mijn buurman zijn keel doorsnijdt omdat ie zijn idealen niet ziet zitten, dan loop inderdaad maar door ja.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141152517
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als ik soennier was en ik had daar gewoond had ik ook juichend langs de kant van de weg gestaan. Maar het zou hetzelfde zijn als Nederland na linkse onderdrukking wordt bevrijd door een leger van nazi's. De uiteindelijke gevolgen zijn veel verstrekkender dan de korte glorie van wraak.
Maar de uiteindelijke gevolgen moet nog blijken. Je doet net alsof ISIS eerder aan de macht was en dat de burger het al mee heeft gemaakt hoe erg ISIS is, maar dat is niet zo. De meerderheid van de soennieten willen ISIS een kans geven. Dat is net als toen een rechts kabinet in Nederland aantrad. Heel links Nederland deed net alsof er Nazi's aan de macht kwamen, maar achteraf bleek het dezelfde clubje mensen, maar dan met een andere naam te zijn.

Ik zeg, be patient, only time will tell. En wanneer is dat? Als ISIS heeft gewonnen en de nieuwe machthebbers in Irak zijn. Dan zal of haar masker vallen of het volk zal superblij zijn. De soennieten dat in ieder geval nu wel.
pi_141152567
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als ie na mij te helpen 5 minuten later mijn buurman zijn keel doorsnijdt omdat ie zijn idealen niet ziet zitten, dan loop inderdaad maar door ja.
Maar dat weet jij niet? Wat als hij dat niet doet? Maar dat kan je ook nieten weten vooraf. Dus toch maar brandend dood gaan?
pi_141152588
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:53 schreef Hiper het volgende:

[..]

Maar de uiteindelijke gevolgen moet nog blijken. Je doet net alsof ISIS eerder aan de macht was en dat de burger het al mee heeft gemaakt hoe erg ISIS is, maar dat is niet zo. De meerderheid van de soennieten willen ISIS een kans geven. Dat is net als toen een rechts kabinet in Nederland aantrad. Heel links Nederland deed net alsof er Nazi's aan de macht kwamen, maar achteraf bleek het dezelfde clubje mensen, maar dan met een andere naam te zijn.

Ik zeg, be patient, only time will tell. En wanneer is dat? Als ISIS heeft gewonnen en de nieuwe machthebbers in Irak zijn. Dan zal of haar masker vallen of het volk zal superblij zijn. De soennieten dat in ieder geval nu wel.
Links Nederland weet in elk geval dat ze niet onderdrukt kunnen worden door een rechtse meerderheid. Bij een club die een islamitische heilstaat wil stichten moet je nog maar afwachten of afwijkende levenskeuzes, andere religies of andere gewoontes wel op ernige sympathie kunnen rekenen. De voorlopige track record van landen waarin een bepaalde religie als leidraad voor wetgeving en beleid wordt genomen is niet zo best. In 0% van de gevallen was er sprake van vrijheid voor mensen die een andere opvatting waren toegedaan.
pi_141152598
An Iranian fighter for the Maliki Regime has been captured by ISIS.

pi_141152646
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:44 schreef Hiper het volgende:

[..]

Ontken je dat het Iraakse regering sectarisch is? Terwijl zelfs prominente sjiieten in Irak dat bevestigen? Ik heb je gisteren een documentaire gegeven gedurende 45 min van een niet islamitische bron waarbij de Iraakse regering en haar milities, de soennieten sektarische vermoord werden omdat ze alleen de naam Omar, Aicha etc hebben en na 5 min heb jij dat weggewuifd als het niets was. Hoe serieus kan ik jou nog nemen? Of je bent behoorlijk naef of je doet weer aan taqiyya (wat jou religieuze plicht is, zou je dat niet doen, dan ben je volgens je eigen religie een afvallige). En als het optie 2 is, heeft dat GEEN ENKELE zin, want dat is praten tegen een muur.
Zeg nou gewoon WELKE RECHTEN ZE PRECIES MISSEN !? :?

Hou gewoon op met die domme filmpjes en plaatjes. Want ik verzeker je dat er genoeg materiaal voor mij is om 2 weken lang dit topic vol te spammen met misdaden tegen sjiieten door ISIS en Al-Qaeda. Maar dat doe ik niet en ik ga ook niet roepen dat sjiieten onderdrukt worden.

Sinds 2003, nog voordat er sjiitische milities en een overheid bestonden waren er dagelijks aanvallen tegen sjiitische gebieden. Dat ging door tot ongeveer 2008/2009. Maar sinds 2010 zijn de aanvallen weer begonnen.

Natuurlijk zijn er ook soennieten gedood, dat is logisch. Maar niet op zo'n grote schaal als jij beweert. En er worden ECHT geen mensen vermoord omdat ze Omar en Aischa heten :')
Waarschijnlijk heeft ISIS meer soennieten gedood dan sjiitische milities.

Ik kom zelf uit Basra en ik heb zelf met eigen ogen gezien dat ze gewoon in Al-Zubayr leven zoals alle andere Irakezen. Niemand die ze doodt of lastigvalt.
pi_141152657
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Links Nederland weet in elk geval dat ze niet onderdrukt kunnen worden door een rechtse meerderheid. Bij een club die een islamitische heilstaat wil stichten moet je nog maar afwachten of afwijkende levenskeuzes, andere religies of andere gewoontes wel op ernige sympathie kunnen rekenen. De voorlopige track record van landen waarin een bepaalde religie als leidraad voor wetgeving en beleid wordt genomen is niet zo best. In 0% van de gevallen was er sprake van vrijheid voor mensen die een andere opvatting waren toegedaan.
Maar daar maak je de fout, alle zogenaamde islamitische landen regeren niet met de sharia. Ze claimen van wel, maar dat is een masker om de moslims voor de gek te houden. Er is geen enkele islamitische staat op dit moment in de wereld. OOk niet saudi arabie met haar afvallige koning.
pi_141152663
Die mes :{
pi_141152712
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:57 schreef Hiper het volgende:

[..]

Maar daar maak je de fout, alle zogenaamde islamitische landen regeren niet met de sharia. Ze claimen van wel, maar dat is een masker om de moslims voor de gek te houden. Er is geen enkele islamitische staat op dit moment in de wereld. OOk niet saudi arabie met haar afvallige koning.
Moet je voorstellen, zelfs in landen die niet een volledig islamitisch bestuur hebben is het niet mogelijk om een ander geloof te belijden.

Wat vind jij daar eigenlijk van? Stel dat je in Irak woont, en je bent christen? Of jood? Moet je je dan uit de voeten maken of hebben zij evenveel recht om daar te wonen?
  maandag 16 juni 2014 @ 14:59:54 #263
117098 Hathor
Effe niet
pi_141152744
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:54 schreef Hiper het volgende:

[..]

Maar dat weet jij niet? Wat als hij dat niet doet? Maar dat kan je ook nieten weten vooraf. Dus toch maar brandend dood gaan?
We hebben de beelden inmiddels allemaal wel gezien. Kijk ik kan het begrijpen dat Irakese soennieten in opstand komen als ze onderdrukt worden, maar ISIS is gewoon een verzameling internationale criminelen die in Irak niks te zoeken hebben. Wat hebben de Irakese shiieten of koerden ooit een 20 jarige in Den Haag geboren Marokkaan aangedaan bijvoorbeeld dat hij het nodig vindt daar te gaan lopen schieten op willekeurige burgers die hij nooit eerder gezien heeft? ISIS zijn gehersenspoelde psychopaten uit alle hoeken en gaten van de wereld die in Irak en Syrie helemaal niks te zoeken hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141152752
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:55 schreef Hiper het volgende:
An Iranian fighter for the Maliki Regime has been captured by ISIS.

[ afbeelding ]
En in plaats van te bewijzen dat dit een Iranieris zie jij deze foto als bewijs dat het een Iranier is :')
pi_141152809
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Moet je voorstellen, zelfs in landen die niet een volledig islamitisch bestuur hebben is het niet mogelijk om een ander geloof te belijden.

Wat vind jij daar eigenlijk van? Stel dat je in Irak woont, en je bent christen? Of jood? Moet je je dan uit de voeten maken of hebben zij evenveel recht om daar te wonen?
Ze hebben evenveel recht om daar te wonen, hun religies te practiseren. Hun kerken/synagoges worden beschermt en de rest van hun bezittingen.

Maar jou manier van denken is: Als moslims hier een moskee bouwen, dan maar ook een moskee in saudi arabie! Maar dat is ook verkeerd, want

A In nederland leven 1 miljoen moslims en in saudi arabie alleen een paar ambasadeurs. De bevolking is 100% moslim. Voor wie wil je die kerk bouwen?

B Saudi Arabie is het baken van de islam, net als vaticaanstad dat is. In vaticaanstad mag je niet eens een protestantse kerk bouwen, laat staan een moskee!
pi_141152850
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:42 schreef IPA35 het volgende:
er gingen al geluiden rond, dat isis gestopt was met hun strijd in syrie, maar dat klinkt/klonk niet aannemelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141152900
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:02 schreef Hiper het volgende:

[..]

Ze hebben evenveel recht om daar te wonen, hun religies te practiseren. Hun kerken/synagoges worden beschermt en de rest van hun bezittingen.

Maar jou manier van denken is: Als moslims hier een moskee bouwen, dan maar ook een moskee in saudi arabie! Maar dat is ook verkeerd, want

A In nederland leven 1 miljoen moslims en in saudi arabie alleen een paar ambasadeurs. De bevolking is 100% moslim. Voor wie wil je die kerk bouwen?

B Saudi Arabie is het baken van de islam, net als vaticaanstad dat is. In vaticaanstad mag je niet eens een protestantse kerk bouwen, laat staan een moskee!
In de kern is elke religie volkomen idioot en gebaseerd op sprookjes. In de kern kun je als athest zelfs in streng christelijke landen niet normaal voor je mening uitkomen.

Het punt is daarom ook dat gelijkheid alleen maar bestaat als je gelijk behandeld wordt. En als je uit een onderdrukte positie komt en zoveel mensen executeert, dan ga je mij niet wijsmaken dat ISIS daarna een 100% tolerante politiek gaat hanteren.
pi_141152908
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:31 schreef rakotto het volgende:

[..]

Sad but true. Dat was wel het geval onder Maliki en co.
In Irak wel... maar doelde op algemeen.
pi_141152939
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

In de kern is elke religie volkomen idioot en gebaseerd op sprookjes. In de kern kun je als athest zelfs in streng christelijke landen niet normaal voor je mening uitkomen.

Het punt is daarom ook dat gelijkheid alleen maar bestaat als je gelijk behandeld wordt. En als je uit een onderdrukte positie komt en zoveel mensen executeert, dan ga je mij niet wijsmaken dat ISIS daarna een 100% tolerante politiek gaat hanteren.
In streng christelijke landen wordt je niet opgepakt of gedood als athest ;)
pi_141153346
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:05 schreef Jano9 het volgende:

[..]

In streng christelijke landen wordt je niet opgepakt of gedood als athest ;)
Neuh, dat geeft nog maar eens aan hoeveel erger het in sommige islamitische landen is. Maar in landen als de VS word je wel in bepaalde gemeenschappen met de nek aangekeken en buitengesloten.
pi_141153470
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

We hebben de beelden inmiddels allemaal wel gezien. Kijk ik kan het begrijpen dat Irakese soennieten in opstand komen als ze onderdrukt worden, maar ISIS is gewoon een verzameling internationale criminelen die in Irak niks te zoeken hebben. Wat hebben de Irakese shiieten of koerden ooit een 20 jarige in Den Haag geboren Marokkaan aangedaan bijvoorbeeld dat hij het nodig vindt daar te gaan lopen schieten op willekeurige burgers die hij nooit eerder gezien heeft? ISIS zijn gehersenspoelde psychopaten uit alle hoeken en gaten van de wereld die in Irak en Syrie helemaal niks te zoeken hebben.
Misschien wordt ISIS na de overwinning op het Iraakse leger weggestoten door zn eigen gemeenschap. Wie weet?

Wat jij ook moet weten is, dat voor de moslims nationaliteit totaal niet relevant is! Jij kijkt langs etnische lijnen en wij kijken langs religieuze lijnen. Een moslim met de naam Henk is mij dierbaarder dan een niet-moslim marokkaan met de naam Aziz. Begrijp je? Die etnische lijnen heeft het westen opgelegd aan de moslims. Van 635 t/m 1924, bestonden er geen marokanen, turken, irakezen. Het Sykes en Picot agreement, opgesteld door Engeland en Frankrijk na de eerste WO, hebben die grenzen getekend net het islamitisch kalifaat in stukken gesneden. ISIS wil die grenzen uitgummen en de moslims/moslim landen weer EEN maken zoals dat voor 1300 jaar lang was, maar het westen WIL dat niet, want het westen heeft 900 jaar gevochten (kruisvaart) om die ten val te brengen en heeft gezworen dat de moslims NOOIT meer een eenheid mogen vormen (verdeel en heers). Sinds 1924 wordt er gevochten door de moslims tegen het sykes en picot agreement die opgelegd is aan de moslims. Kan je voorstellen dat 57 islamitische landen, 1 land, 1 leger, 1 economie wordt? Na 1924 werdt door het westen, westerse gezinde leiders neergezet die aan de volgende eisen moesten voldoen.

- Niet regeren met de sharia, maar met seculiere democratie.
- Nooit meer strijden voor het terugkeer of de roep naar eenheid tussen de moslimlanden.
- De moslim burger mag zich niet ontplooien tenzij hij in seculiere democratie geloofd of niet in de sharia gelooft.
- De grondstoffen in het land tegen een spotprijs verkopen aan het westen. De winsten daarvan in eigen zak steken en niet investeren in je volk maw, houd ze analfabeet en arm.
- Iedere opstand met name uit religieus motieven hard onderdrukken.
- Het nationalisme/pan arabisme moet heilig zijn, terwijl de profeet beiden heeft verboden.

MAW het westen regeert in de gehele islamitische wereld en alle huidige leiders zijn poppen van het westen. ISIS wil al deze punten vernietigen en de eer van de moslims herstellen en dat kan niet anders dan het islamitisch kalifaat.

De laatste lezing van de profeet Mohammed vrede zij met hem;

“O People, lend me an attentive ear, for I know not whether after this year I shall ever be amongst you again. Therefore listen to what I am saying very carefully and take these words to those who could not be present here today.

O People, just as you regard this month, this day, this city [Mecca] as Sacred, so regard the life and property of every Muslim as a sacred trust. Return the goods entrusted to you to their rightful owners. Hurt no one so that no one may hurt you. Remember that you will indeed meet your Lord, and that he will indeed reckon your deeds. Allah has forbidden you to take usury (interest); therefore all interest obligations shall henceforth be waived. Your capital is yours to keep. You will neither inflict nor suffer any inequity. Allah has judged that there shall be no interest and that all the interest due to Abbas ibn ‘Abd’al Muttalib [the Prophet's uncle] be waived.

Every right arising out of homicide in pre-Islamic days is henceforth waived and the first such right that I waive is that arising from the murder of Rabiah ibn al Harithibn.

O People, the unbelievers indulge in tampering with the calendar in order to make permissible that which Allah forbade, and to forbid that which Allah has made permissible. With Allah the months are twelve in number. Four of them are holy, three of these are successive and one occurs singly between the months of Jumada and Shaban.

Beware of Satan, for the safety of your religion. He has lost all hope of that he will be able to lead you astray in big things, so beware of following him in small things.

O People, it is true that you have certain rights with regard to your women but they also have rights over you. Remember that you have taken them as your wives only under Allah’s trust and with His permission. If they abide by your right, then to them belongs the right to be fed and clothed in kindness. Do treat your women well and be kind to them for they are your partners and committed helpers. And it is your right that they do not make friends with anyone of whom you do not approve, as well as never to be unchaste. O People, listen to me in earnest, worship Allah, say your five daily prayers, fast during the month of Ramadhan, and give your wealth in Zakat. Perform Hajj if you can afford to.

All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over a black nor a black has any superiority over a white – except by piety and good action. Learn that every Muslim is a brother to every Muslim and that the Muslims constitute one brotherhood. Nothing shall be legitimate to a Muslim which belongs to a fellow Muslim unless it was given freely and willingly. Do not therefore do injustice to yourselves. Remember one day you will meet Allah and answer your deeds. So beware: do not stray from the path of righteousness after I am gone.

O People, no prophet or apostle will come after me, and no new [true] faith will be born. Reason well, therefore, O People, and understand my words which I convey to you. I leave behind me two things, the Qur’an and the sunnah and if you follow these/this you will never go astray.

All those who listen to me shall pass on my words to others and those to others again; and may the last ones understand my words better than those who listen to me directly. Be my witness, O Allah, that I have conveyed Your message to Your people.”
pi_141153503
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

En in plaats van te bewijzen dat dit een Iranieris zie jij deze foto als bewijs dat het een Iranier is :')
Ik kopieer alleen wat er geclaimd wordt. Zij maken de claim dat hij iraans is omdat hij iraanse biljetten bij zich had. Misschien liegen ze? Ik ben niet in Irak voor alle duidelijkheid maar gewoon in Nederland.
pi_141153547
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat maak ik jou ook niet wijs. Wat ISIS daarna gaat doen, zien we later wel.
pi_141153634
Iran en de VS waren altijd beste vrienden geweest! Al die verhalen over atoombommen etc was allemaal een ACT. Ze hebben zij aan zij gevochten in Afghanistan en in Irak en willen nu ronde 3 doen weer in Iraq.

https://www.facebook.com/photo.php?v=616031698441264&fref=nf

And guess what? Sunni regimes verdreven in Afghanistan en Irak en wie regeren er nu? Juist ja de sjiieten. En dat wil de VS ook zo houden.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:24:50 #275
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141153635
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef Hiper het volgende:
Ik ben niet in Irak voor alle duidelijkheid maar gewoon in Nederland.
Is het niet eens tijd om zelf ook af te reizen? Je steentje bij te dragen ipv alleen vanaf de zijkant te roepen?
pi_141153656
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is het niet eens tijd om zelf ook af te reizen? Je steentje bij te dragen ipv alleen vanaf de zijkant te roepen?
Waarom? Ik ben media activist (selfproclaimed). Diezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen...
pi_141153730
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Aloulou, wat je nu zegt is toch onzin? Dus iedereen die Assad steunt en Maaliki steunt moet nu ook afreizen?
pi_141153735
Our girl Yasser is freaked out! What's wrong with her? Sitting comfortabily in the west, calling the cattle in Iraq to fight. These turbanised devils are so cheeky, aren't they? It's after all the Sunnah of 3aj 3aj the hidden cave dwelling rat to play seek and hide.

https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me
  maandag 16 juni 2014 @ 15:29:30 #279
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141153777
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef Hiper het volgende:
Waarom? Ik ben media activist (selfproclaimed).
Maar als overtuigde Moslim die de cause steunt zou je naar het hoogste moeten streven en dat is strijden (fysiek) op het pad van Allah om "soennieten in Irak" te beschermen en de "Islamitische staat te vestigen". En je weet dat het allerhoogste goed voor de martelaar is.

Dus waarom in het veilige NL verblijven als je het Paradijs zo ingaat als je naar Irak vertrekt om te strijden en te sterven....de poorten van Jennah staan voor je open, en ook de hoogste rang.

quote:
Diezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen...
Ik sympathiseer niet met de zaak. Heb er dus niets te zoeken, en zeker niet bij de ISIS-autistjes.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:32:44 #280
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141153875
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:27 schreef De_Ilias het volgende:
Aloulou, wat je nu zegt is toch onzin? Dus iedereen die Assad steunt en Maaliki steunt moet nu ook afreizen?
Nee, mensen die Assad en Maliki steunen doen dat niet vanuit religieus denken dat "Allah ze met de hoogste rangen in paradijs beloont". De mensen die ISIS steunen doen het allemaal wel vanuit een religieus denken. En als je toch zo denkt, waarom ga je zelf niet op jihad dan? Dat is toch het hoogste goed? Waarom kies je daar bewust dan toch niet voor? Maar juich je het voor anderen wel toe? Vind je dat daar geen tegenstrijdigheid in zit? Vol van de religie, de Islamitische staat, de mujahedin.....maar zelf niet het hoogst haalbare (paradijs en hoogste beloning) willen en veilig in NL blijven ;( Tot zover de diepe religieuze overtuiging misschien?
pi_141153882
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dat zijn Iraakse soldaten die iemand van ISIS hebben onthoofd.
Nee, dat zijn geen soldaten van Irak. Als je met zo'n baard rondloopt vang je vanzelf kogels.
pi_141154277
Tijd dat de Irakezen niet tegen elkaar vechten maar eindelijk de VSAmerikanen hun land uitschoppen, als 1 eenheid, niet als groepjes kleuters vechtend tegen elkaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141154280
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Maar als overtuigde Moslim die de cause steunt zou je naar het hoogste moeten streven en dat is strijden (fysiek) op het pad van Allah om "soennieten in Irak" te beschermen en de "Islamitische staat te vestigen". En je weet dat het allerhoogste goed voor de martelaar is.

Dus waarom in het veilige NL verblijven als je het Paradijs zo ingaat als je naar Irak vertrekt om te strijden en te sterven....de poorten van Jennah staan voor je open, en ook de hoogste rang.

[..]

Ik sympathiseer niet met de zaak. Heb er dus niets te zoeken, en zeker niet bij de ISIS-autistjes.
De steun voor zo een doel hoef je niet perse fysiek te doen, kan ook met geld, of dua of je mening te uiten (wat ik doe), dus voor ieder wat wils. Fysieke en financile steun is even hoog. En ik bepaal zelf wat ik doe, daarbij heb ik jou of iemand anders voor nodig. En nee, ik ga er niet heen, heb er niets te zoeken. Ten tweede, waarom ga jij dan niet jouw favoriete clubje (wat dat ook mogen wezen) opzoeken? En wat is jouw favoriete clubje anyway?
  maandag 16 juni 2014 @ 15:48:06 #284
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141154382
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:45 schreef Hiper het volgende:
De steun voor zo een doel hoef je niet perse fysiek te doen, kan ook met geld, of dua of je mening te uiten (wat ik doe), dus voor ieder wat wils. Fysieke en financile steun is even hoog.
Is de fysieke strijd niet het hoogst haalbare? Ontken je dit? De martelaar "op het pad van Allah" en voor "Zijn sharia" is niet het hoogste die direct het paradijs betreedt? En moet jij dit niet voor jezelf wensen als overtuigde Moslim? Als Moslim wil je toch het hoogst haalbare voor jezelf ook?

quote:
En ik bepaal zelf wat ik doe, daarbij heb ik jou of iemand anders voor nodig. En nee, ik ga er niet heen, heb er niets te zoeken.
Je lult dus religieus maar handelt er niet naar. Beetje zoals links lullen en rechts zakken vullen. Goed dat we het weten, en je bent niet de enige. Je hebt er wel wat te zoeken want je broeders worden bij bosjes afgemaakt zeg je zelf en andere broeders zijn er wel heengegaan die je toejuicht en strijden voor "Allah's Woord".

quote:
Ten tweede, waarom ga jij dan niet jouw favoriete clubje (wat dat ook mogen wezen) opzoeken? En wat is jouw favoriete clubje anyway?
Mijn favoriet is Bibi.
pi_141154400
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nee, mensen die Assad en Maliki steunen doen dat niet vanuit religieus denken dat "Allah ze met de hoogste rangen in paradijs beloont". De mensen die ISIS steunen doen het allemaal wel vanuit een religieus denken. En als je toch zo denkt, waarom ga je zelf niet op jihad dan? Dat is toch het hoogste goed? Waarom kies je daar bewust dan toch niet voor? Maar juich je het voor anderen wel toe? Vind je dat daar geen tegenstrijdigheid in zit? Vol van de religie, de Islamitische staat, de mujahedin.....maar zelf niet het hoogst haalbare (paradijs en hoogste beloning) willen en veilig in NL blijven ;( Tot zover de diepe religieuze overtuiging misschien?
Waar haal jij de pus onzin vandaag dat Assad en Maliki dat niet doen uit religieuze motieven en dat diegenen die ze steunen dat ook niet doen? Integendeel, zij zien ISIS als de nakomelingen van diegene die Hussein RA hebben gedood. Zij noemen alle groepen die tegen Assad vechten het leger van Muawiya RA of het Sufyani leger. Zij halen zelfs overleveringen van een van hun 12 imams dat er aardbeving in de levant zal gebeuren en zij interpreteren dat als het doden van 100.000 soennieten.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:51:24 #286
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141154480
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef Hiper het volgende:
Waar haal jij de pus onzin vandaag dat Assad en Maliki dat niet doen uit religieuze motieven en dat diegenen die ze steunen dat ook niet doen?
Ik beperk me tot het topic, de users die reageren etc. Diegenen die Assad of Maliki's kant kiezen doen dat niet vanuit religieuze retoriek zoals jij de "mujahedin steunt" die voor de "Islamitische staat vechten" en al die pseudo-religieuze onzin. Als er wel een user is die dat met dezelfde religieuze bullshit doet zal ik hem erop aanspreken ook dan direct bij het Iraakse of Syrische leger aan te sluiten; put your balls where your mouth is or shut up.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:51:56 #287
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141154497
Bibi Netanyahu?
pi_141154535
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is de fysieke strijd niet het hoogst haalbare? Ontken je dit? De martelaar "op het pad van Allah" en voor "Zijn sharia" is niet het hoogste die direct het paradijs betreedt? En moet jij dit niet voor jezelf wensen als overtuigde Moslim? Als Moslim wil je toch het hoogst haalbare voor jezelf ook?

[..]

Je lult dus religieus maar handelt er niet naar. Beetje zoals links lullen en rechts zakken vullen. Goed dat we het weten, en je bent niet de enige. Je hebt er wel wat te zoeken want je broeders worden bij bosjes afgemaakt zeg je zelf en andere broeders zijn er wel heengegaan die je toejuicht en strijden voor "Allah's Woord".

[..]

Mijn favoriet is Bibi.
Ik zeg net de fysieke en het financieren van de strijd zijn even hoog en dus beide het hoogst en natuurlijk is dat de wens van iedere moslim, maar er zijn daar genoeg mannen, dus ik hoef er niet heen? De plicht is voor diegene die daar in de buurt wonen en niet voor diegene die ver wonen.

Lul niet over zaken waar je geen weet van hebt.

Bibi als in Netanyahu?
pi_141154674
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:51 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik beperk me tot het topic, de users die reageren etc. Diegenen die Assad of Maliki's kant kiezen doen dat niet vanuit religieuze retoriek zoals jij de "mujahedin steunt" die voor de "Islamitische staat vechten" en al die pseudo-religieuze onzin. Als er wel een user is die dat met dezelfde religieuze bullshit doet zal ik hem erop aanspreken ook dan direct bij het Iraakse of Syrische leger aan te sluiten; put your balls where your mouth is or shut up.
Ik heb hier niets aan jou ter verantwoorden en heb nergens jouw toestemming of leidraad nodig. Ga je mama vervelen als je het niet bevalt.

Moet je BIBI niet helpen bij het vinden van die drie broertjes van je?
  maandag 16 juni 2014 @ 15:57:40 #290
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141154694
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:53 schreef Hiper het volgende:
Ik zeg net de fysieke en het financieren van de strijd zijn even hoog en dus beide het hoogst en natuurlijk is dat de wens van iedere moslim, maar er zijn daar genoeg mannen, dus ik hoef er niet heen? De plicht is voor diegene die daar in de buurt wonen en niet voor diegene die ver wonen.
ISIS heeft genoeg oproepen gedaan openlijk om meer mensen aan te trekken. Zal ik ze hier delen? De groep die jij toejuicht roept openlijk meer Europeanen op naar Syrie te reizen ipv in "het kufr land te verblijven" en mee te helpen aan de Islamitische staat. Dus waarom ben jij hypocriet?

En is de fysieke jihad echt niet de allerhoogste daad? Zal ik een linkje strooien van je voorbeeldgeleerden en wat zij erover zeggen? Of van je ISIS-helden en welke teksten zij gebruiken om te bewijzen dat strijden voor Allah de allerhoogste daad is die je kan verrichten?

quote:
Bibi als in Netanyahu?
Juist. En IDF ook.
pi_141155537
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef Hiper het volgende:

-
Jaloers op Isral en het Joodse volk :')? Beetje triest om zulke beschuldigingen te doen, vind je zelf niet dan?

Isral is de enige functionerende democratie in het Midden-Oosten en bewakers van Westerse vrijheden en beschaving. Maar al die beschuldigingen zijn puur op afgunst gericht, sommige teksten zijn tegen het 'enge' aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Specularium op 16-06-2014 16:57:57 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 16:21:38 #292
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141155659
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef Hiper het volgende:
Moet jij niet je talmudische plichten...
Je probeert de discussie een andere wending te geven nu?
pi_141155713
quote:
16s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Tijd dat de Irakezen niet tegen elkaar vechten maar eindelijk de VSAmerikanen hun land uitschoppen, als 1 eenheid, niet als groepjes kleuters vechtend tegen elkaar.
Ja dat gaat dus nooit gebeuren, dat is de essentie van het MO.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141155719
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:21 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Waarom zou je ISIS of andere groeperingen niet mogen steunen zonder mee te doen aan de fysieke Jihad?

Ik mag dus ook Nederland op het wk niet steunen, omdat ik zelf niet in het Nederlands elftal speel?
pi_141155818
Vraagje: bij dat drive-by shooting filmpje, hoe weet ISIS om wat voor mensen het gaat in die auto,s???
pi_141155850
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Niet losjes, het hoorde daar gewoon bij. en nogmaals, dat is afgepakt door brits imperialisme. het regime in koeweit was ook impopulair.
pi_141155861
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:21 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Als jij het op de persoon speelt, doe ik dat ook. Ik heb niets anders dan het verhaal van ISIS staan toe te lichten en jij niet.

Einde dicussie.
  maandag 16 juni 2014 @ 16:28:45 #298
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_141155906
Leuk man. Hele discussies zie ik overal maar niemand komt echt met een oplossing. Misschien is Rusland of de VS wel zo gek te krijgen om een aantal rake nukes te plempen op het hart van al die zwaar gestoorde tyfuszooi. Jammer genoeg is dit ergens natuurlijk ook weer geen oplossing en weet ik het verder ook allemaal niet. Hard hoofd krijg ik er van.
pi_141155977
quote:
15s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:28 schreef Oerbeer het volgende:
Leuk man. Hele discussies zie ik overal maar niemand komt echt met een oplossing. Misschien is Rusland of de VS wel zo gek te krijgen om een aantal rake nukes te plempen op het hart van al die zwaar gestoorde tyfuszooi. Jammer genoeg is dit ergens natuurlijk ook weer geen oplossing en weet ik het verder ook allemaal niet. Hard hoofd krijg ik er van.
Je wilt dus WO3?? :')
pi_141155992
:+
  maandag 16 juni 2014 @ 16:31:02 #301
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_141155995
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Je wilt dus WO3?? :')
Nee. Dus is het geen oplossing.