hoe liet hij zich 'anaal nemen' door het westen dan?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het maak totaal niet uit of jij "de schuld" op het Westen wil schuiven.
Deze discussie ging over Saddam en als Saddam zich "anaal liet nemen" door het Westen was Saddam dus niet bepaald een held.
quote:Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef Stimorol- het volgende:
Dit topic is echt honing voor Isis losers.
Het was juist hartstikke slim van het Westen en eerder kritiek naar Saddam toe. Als je een idioot vindt die bereid is 8 jaar jouw oorlog uit te voeren met zijn buurman en jij hem wapens levert...tsjaah..pakken die kans. Dan zou ik het ook doen. Saddam heeft er niets mee gewonnen want de Iraanse republiek bestaat vandaag de dag nog. En de Iraanse Republiek was veel zwakker zowel qua militaire apparatuur als gebrek aan steun van grote landen. Het laat ook zien dat de man niet bijster intelligent was naar mijn mening. En daar zijn wel meer voorbeelden van aan te wijzen. Meedogenloos was hij wel, maar zonder intelligentie eindig je dan toch in je eigen land ergens diep onder de grond verstopt onder een put.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:22 schreef Pharmacist het volgende:
Het maak totaal niet uit of jij "de schuld" op het Westen wil schuiven.
Deze discussie ging over Saddam en als Saddam zich "anaal liet nemen" door het Westen was Saddam dus niet bepaald een held.
Moet je niet aan mij vragen zaid, dat was niet mijn bewering, maar Aloualou's bewering.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef zaid het volgende:
hoe liet hij zich 'anaal nemen' door het westen dan?
Lees je posts eens door. Je claimde eerder voor ze te zijn?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef De_Ilias het volgende:
Underdog, hoe kom jij erbij dat ik ISIS promoot en of steun? Dat is pure onzin!
Het klopt wel dat ISIS en ik een gezamenlijke vijand hebben maar dat betekent niet dat ik ISIS steun in al hun daden en doen.
Ik snap sowieso niet hoe Saddam ooit dacht dat hij Iran de baas kon. Echt, Iran heeft ruim 2x zoveel inwoners en een terrein dat ontzettend goed te verdedigen is. Anyway, we zijn het dus eens mbt Saddamquote:Op zondag 15 juni 2014 23:31 schreef Aloulou het volgende:
Het was juist hartstikke slim van het Westen en eerder kritiek naar Saddam toe. Als je een idioot vindt die bereid is 8 jaar jouw oorlog uit te voeren met zijn buurman en jij hem wapens levert...tsjaah..pakken die kans. Dan zou ik het ook doen. Saddam heeft er niets mee gewonnen want de Iraanse republiek bestaat vandaag de dag nog. Het laat ook zien dat de man niet bijster intelligent was naar mijn mening. En daar zijn wel meer voorbeelden van aan te wijzen. Meedogenloos was hij wel, maar zonder intelligentie eindig je dan toch in je eigen land ergens diep onder de grond verstopt onder een put.
Allahu akbartwitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:27:17#Alarabiya: Tribe fighters spokesperson: Our military operations toward #Baghdad have begun.. #Iraq #ISIS reageer retweet
waar?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lees je posts eens door. Je claimde eerder voor ze te zijn?
Hij werd een belachelijke kansloze domme uitputtende oorlog ingejaagd door het Westen en de golfarabieren.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef zaid het volgende:
[..]
hoe liet hij zich 'anaal nemen' door het westen dan?
Je steunt ISIS in dit conflict.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef De_Ilias het volgende:
Underdog, hoe kom jij erbij dat ik ISIS promoot en of steun? Dat is pure onzin!
Het klopt wel dat ISIS en ik een gezamenlijke vijand hebben maar dat betekent niet dat ik ISIS steun in al hun daden en doen.
Omdat ze toevallig behoren tot de opstandelingen ja, maar hun ideologie is onzin vind ik. Is dat erg dan? maakt mij dat "ziek" dan?quote:
De ideologische haat die jij met hun deelt maakt je ziek.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:36 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Omdat ze toevallig behoren tot de opstandelingen ja, maar hun ideologie is onzin vind ik. Is dat erg dan? maakt mij dat "ziek" dan?
Oh pls. Je claimde dat er twee partijen zijn waaruit je kon kiezen. Zodoende besloot jij voor isis te kiezen, want je bent soenniet. De andere partij is sjiietisch, zodoende viel de keuze op isis. Remember?quote:
Zullen we sjiietische boeken lezen, dan zul je zien dat er geen ziekelijke ideologie op deze aarde bestaat dan die van hun.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
De ideologische haat die jij met hun deelt maakt je ziek.
Je juicht om mensen die gexecuteerd zijn! Barbaars dat je daar om kan juichen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:36 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Omdat ze toevallig behoren tot de opstandelingen ja, maar hun ideologie is onzin vind ik. Is dat erg dan? maakt mij dat "ziek" dan?
Ja, het maakt je een opportunist.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:36 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Maar het is niet barbaars als ISIS leden worden gexecuteerd?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je juicht om mensen die gexecuteerd zijn! Barbaars dat je daar om kan juigen.
twitter:ragipsoylu twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:35:53NATO secretary-general Rasmussen is in Ankara to meet President Gul, PM Erdogan and other counterparts #iraq #turkey reageer retweet
Nee, je hoeft geen boeken te lezen, je moet op zoek gaan naar de sjiitische ISIS. Daarmee zeg ik niet dat ISIS soennitisch is, want gelukkig verwerpt de overgrote meerderheid hen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Zullen we sjiietische boeken lezen, dan zul je zien dat er geen ziekelijke ideologie op deze aarde bestaat dan die van hun.
Zoals reeds gemeld, ik maak geen onderscheid daarin. Of het een soenniet of sjiiet is, het is walgelijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:39 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Maar het is niet barbaars als ISIS leden worden gexecuteerd?
iran riep op om saddam af te zetten en wou een puppet regime installeren. khomeiniquote:Op zondag 15 juni 2014 23:25 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom die gerechtvaardigd waren. Jij doet de bewering, de bewijslast ligt bij jou. Volgens mij ben je flink geindoctrineerd; Irak was de aggressor.
twitter:IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:38:54Please hear our voice! Turkmens in Iraq are under #ISIL's threat!#SaveTurkmen @UN http://t.co/L6Dga1C3sN reageer retweet
Vriend, Iran kwam net uit een revolutie en was uitgeput en gedesorinteerd. No way dat ze een oorlog gaan starten. Ga geen geschiedenis vervalsen, die oorlog is niet zo heel lang geleden gebeurd en het staat gewoon vast dat Irak de oorlog begon, op aandringen van de Golfarabieren en de VS.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:43 schreef zaid het volgende:
[..]
iran riep op om saddam af te zetten en wou een puppet regime installeren. khomeinizei dan ook na zijn terugkeer naar teheran dat saddam bij de top van zijn vijanden staat. hij kon van alles gaan doen..
koeweit verraadde irak door geld te eisen terwijl hij juist koeweit verdedigd had tegen de iraanse agressie. koeweit en de VS probeerde de iraakse economie te vernietigen. (daar is bewijs van dmv een document!) zie wat koeweit met de olie deed. ze stalen zelfs olie van Irak.
Wtf? kan iemand dit bevestigen?twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:44:46#BreakingNews Tribe fighters shelling #Baghdad airport with tens of mortars.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Turkmenen zijn sunni toch?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:44 schreef Eagle_99 het volgende:
twitter:IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:38:54Please hear our voice! Turkmens in Iraq are under #ISIL's threat!#SaveTurkmen @UN http://t.co/L6Dga1C3sN reageer retweet
dat was zijn eigen beslissing dat het westen hem steunde betekend niet dat hij zich 'anaal laat nemen' door het westen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij werd een belachelijke kansloze domme uitputtende oorlog ingejaagd door het Westen en de golfarabieren.
Sjiieten?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:49 schreef Stimorol- het volgende:
Waarom staan zij under attack van die hufters dan. Ik snap t even niet
Tal Afar is vanavond ingenomen door ISIS, een bijna volledig door Turkmenen bewoonde stad. 25% daarvan zijn sjiieten.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:49 schreef Stimorol- het volgende:
Waarom staan zij under attack van die hufters dan. Ik snap t even niet
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook berichten gezien dat het leger nog aanwezig is.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:51 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tal Afar is vanavond ingenomen door ISIS, een bijna volledig door Turkmenen bewoonde stad. 25% daarvan zijn sjiieten.
Wat een bullshit. Het was een ordinairy land grab.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:43 schreef zaid het volgende:
iran riep op om saddam af te zetten en wou een puppet regime installeren. khomeinizei dan ook na zijn terugkeer naar teheran dat saddam bij de top van zijn vijanden staat. hij kon van alles gaan doen..
koeweit verraadde irak door geld te eisen terwijl hij juist koeweit verdedigd had tegen de iraanse agressie. koeweit en de VS probeerde de iraakse economie te vernietigen. (daar is bewijs van dmv een document!) zie wat koeweit met de olie deed. ze stalen zelfs olie van Irak.
Het wordt overal gemeld, ook door de Turkmenen zelf? Maar ik hoop dat het klopt wat je zegt. Heel graag zelfs.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook berichten gezien dat het leger nog aanwezig is.
25% daarvan is dus morgen dood waarschijnlijkquote:Op zondag 15 juni 2014 23:51 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tal Afar is vanavond ingenomen door ISIS, een bijna volledig door Turkmenen bewoonde stad. 25% daarvan zijn sjiieten.
als het zo 'uitgeput en gedesorinteerd' was hadden ze de oorlog niet gewonnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vriend, Iran kwam net uit een revolutie en was uitgeput en gedesorinteerd. No way dat ze een oorlog gaan starten. Ga geen geschiedenis vervalsen, die oorlog is niet zo heel lang geleden gebeurd en het staat gewoon vast dat Irak de oorlog begon, op aandringen van de Golfarabieren en de VS.
Dat verhaal met Koeweit klopt deels. Irak kwam uit een 8 jaar durende oorlog met Iran, met meer dan een miljoen soldaten. Die moesten betaald worden, schulden moesten betaald worden, infrastructuur moest opgebouwd worden, etc.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Het was een ordinairy land grab.
De rest, zelfs als ik aanneem dat het waar is, is geen reden tot een sneak attack invasie. Er wordt zoveel gezegd. Hoeveel Moslimlanden hebben wel niet gezegd dat Israel "bij de top van zijn vijanden staat"? Vind jij dat Israel nu het recht heeft die landen binnen te vallen?
Je kan trouwens ook precies zien wat Saddam van Iran wilde afsnoepen op de kaart; het stukje dat niet door de bergen goed te verdedigen is, en dat is ook goed gedocumenteerd.
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel eens een bron zien mbt dat Koeweit verhaal. Voor zover ik weet is Koeweit ontzettend zwak en ontzettend rijk en ging het gewoon om expansie. In beide gevallen was Irak de aggressor.
twitter:IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:56:15Turkmens in Iraq are under terrorism threat. Tonight, the situation in Tal Afar may become worser! @hrw#SaveTurkmen http://t.co/rayqNP7kCP reageer retweet
Dat zijn steeds 2 of 3 dezelfde. Niemand gaat er gelukkig op in.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:58 schreef Zith het volgende:
Al die moslims in dit topic die met elkaar vechten over wie de betere moslim is
iran ging wel wat verder en tevens maakt het uit over wie het gaat. israel heeft geen enkel recht.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Het was een ordinairy land grab.
De rest, zelfs als ik aanneem dat het waar is, is geen reden tot een sneak attack invasie. Er wordt zoveel gezegd. Hoeveel Moslimlanden hebben wel niet gezegd dat Israel "bij de top van zijn vijanden staat"? Vind jij dat Israel nu het recht heeft die landen binnen te vallen?
Je kan trouwens ook precies zien wat Saddam van Iran wilde afsnoepen op de kaart; het stukje dat niet door de bergen goed te verdedigen is, en dat is ook goed gedocumenteerd.
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel eens een bron zien mbt dat Koeweit verhaal. Voor zover ik weet is Koeweit ontzettend zwak en ontzettend rijk en ging het gewoon om expansie. In beide gevallen was Irak de aggressor.
Zonder die idioten zouden we nu pas in deel 49 ofzo zitten.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:58 schreef Zith het volgende:
Al die moslims in dit topic die met elkaar vechten over wie de betere moslim is
"airport" van Bagdad wordt op dit moment aangevallen door mortiergeschut!!!twitter:ahlalsunna2 twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:22الله اكبر مطار بغداد تحت نيران قصف الابطال قلنا لكم هذولاء أحفاد الفاروق عمر #iraq reageer retweet
Zonder die idioten hadden we helemaal geen deel hoeven te openen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zonder die idioten zouden we nu pas in deel 49 ofzo zitten.
Het Irakese leger was in het begin heel diep doorgedrongen in Iran hoor. De oorlog heeft 8 jaar geduurd, daarom hebben ze gewonnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:55 schreef zaid het volgende:
[..]
als het zo 'uitgeput en gedesorinteerd' was hadden ze de oorlog niet gewonnen.
ook al zouden ze geen oorlog beginnen dan nog kunnen ze wapens aan de sjiitische terroristen geven en /of een puppet leger creeren.
oh oh Turken worden aangevallen, laten we met ze alle gaan toeterenquote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef Eagle_99 het volgende:
twitter:IrakTurkmenleri twitterde op zondag 15-06-2014 om 23:56:15Turkmens in Iraq are under terrorism threat. Tonight, the situation in Tal Afar may become worser! @hrw#SaveTurkmen http://t.co/rayqNP7kCP reageer retweet
Hihahoquote:Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
oh oh Turken worden aangevallen, laten we met ze alle gaan toeteren
De shit uitgebroken in greenzone??!twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:07:37#BreakingNews Huge explosions are now reported inside the Green Zone in #Baghdad. #ISIS #Iraq reageer retweet
dus hadden ze ook een oorlog tegen irak kunnen beginnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het Irakese leger was in het begin heel diep doorgedrongen in Iran hoor. De oorlog heeft 8 jaar geduurd, daarom hebben ze gewonnen.
Wat is dit nu weer voor domme reactie? Waarom heeft Israel geen enkel recht? Jij vind kennelijk het benoemen van een land als "de top van zijn vijanden" genoeg reden voor een invasie. Israel, en de USA for that matter, worden vrij regelmatig daarvoor uitgemaakt.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:03 schreef zaid het volgende:
iran ging wel wat verder en tevens maakt het uit over wie het gaat. israel heeft geen enkel recht.
dat deel hoort gewoon bij irak.
dat is wel algemene kennis... zelfs op wikipedia staat het;
http://en.wikipedia.org/w(...)e_and_slant_drilling
quote:Kuwait had heavily funded the eight-year-long Iraqi war against Iran. Kuwait's large-scale economic assistance to Iraq often triggered hostile Iranian actions against it. Iran repeatedly targeted Kuwaiti oil tankers in 1984 and fired weapons at Kuwaiti security personnel stationed on Bubiyan island in 1988.[14]
quote:Op maandag 16 juni 2014 00:05 schreef De_Ilias het volgende:
"airport" van Bagdad wordt op dit moment aangevallen door mortiergeschut!!!twitter:ahlalsunna2 twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:22الله اكبر مطار بغداد تحت نيران قصف الابطال قلنا لكم هذولاء أحفاد الفاروق عمر #iraq reageer retweet
quote:Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
oh oh Turken worden aangevallen, laten we met ze alle gaan toeteren
Blijkbaar heb je iets beters doen? Je doet net of je geforceerd bent door ons om hier mee te discussiren. Mijn taak, die ik op me hem genomen, is alleen updates van de kant van ISIS hier posten zodat iedereen van 2 kanten het verhaal kan lezen. If you dont appreciate that, then i cant help you.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
Zonder die idioten hadden we helemaal geen deel hoeven te openen.
omdat israel een illegaal 'land' is...quote:Op maandag 16 juni 2014 00:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor domme reactie? Waarom heeft Israel geen enkel recht? Jij vind kennelijk het benoemen van een land als "de top van zijn vijanden" genoeg reden voor een invasie. Israel, en de USA for that matter, worden vrij regelmatig daarvoor uitgemaakt.
Verder staat helemaal niet op jouw wikipedia linkje waarom Koeweit bij Irak zou horen. Of bedoel je dat deel van Iran? Staat er ook al niet. Wat er wel staat is waarom Iraq Koeweit "gered" heeft van de Iraniers zoals jij claimde:
[..]
quote:Diyala Province has witnessed new battles amongst Maliki’s force and Iraqi revolutionaries and armed men, Al Arabiya reported.
The 1st Battalion linked to the 5th Army Division has retreated from the town of Meqdadiya, Al Arabiya reported. Furthermore, police forces have also retreated from the Azim district and gone to Camp Ashraf.
Dat blijkt totaal niet uit jouw link. Het enige mbt Iran dat er gezegd wordt is dat omdat Koeweit Irak financieel steunde voor de oorlog dat Koeweit te maken kreeg met Iraanse aggressie. Lijkt me logisch als je het land financieel steunt dat Iran net is binnengevallen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:14 schreef zaid het volgende:
er was grote dat iran koeweit zou binnenvallen of terroristen zou bewapenen. ze wouden de 'islamitische' 'revolutie' verspreide
? ik bedoel met terroristen bewapenen, 'revolutie' verspreide enz. iraanse agressie.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat blijkt totaal niet uit jouw link. Het enige mbt Iran dat er gezegd wordt is dat omdat Koeweit Irak financieel steunde voor de oorlog dat Koeweit te maken kreeg met Iraanse aggressie. Lijkt me logisch als je het land financieel steunt dat Iran net is binnengevallen.
Aldus Terry Moran, Chief Foreign Correspondent, ABC News.quote:Hearing that Iraqi military base at Taji--just 20 miles north of Baghdad--has fallen to ISIS. Main resupply depot for Iraqi army. Disaster.
Dat kan je niet zo beantwoorden aangezien de KRG niet hun bestemming is.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:26 schreef jamesdeen het volgende:
Vormt ISIS eigenlijk een grote bedreiging voor de Koerden?
Green zone, airport op dit moment onder mortier regen!twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:39:24#BreakingNews Several embassies in #Baghdad started evacuating their staff tonight.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Duidelijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:27 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Dat kan je niet zo beantwoorden aangezien de KRG niet hun bestemming is.
Je usericonquote:Op maandag 16 juni 2014 00:21 schreef zaid het volgende:
[..]
? ik bedoel met terroristen bewapenen, 'revolutie' verspreide enz. iraanse agressie.
maar zoals ik al zei, die link haalde ik aan over die olie.
Pro-Assad strijders zoals uit Abu Fadl al-Abbas of ISIS-lui?quote:Op maandag 16 juni 2014 00:42 schreef IPA35 het volgende:
Schijnt zo te zijn dat veel Iraakse strijders uit Syri nu naar Irak terugkeren.
Man man man , wat zijn die Irakezen dom geweest. Al die vrijwilligers die nu mijlenver naar Mosul en andere steden afreizen om daar te vechten voor een stuk woestijn, terwijl achter hen Baghdad valt en ze onderweg vooral dienen als IED doelwitten...quote:Op maandag 16 juni 2014 00:39 schreef Hiper het volgende:
#Breaking: the Islamic State is now moving towards Baghdad from 4 different directions.
De eerste.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Pro-Assad strijders zoals uit Abu Fadl al-Abbas of ISIS-lui?
Sji'ieten spreek ik over.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Pro-Assad strijders zoals uit Abu Fadl al-Abbas of ISIS-lui?
Hoe kom je er bij dat ze Baghdad achter latenquote:Op maandag 16 juni 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Man man man , wat zijn die Irakezen dom geweest. Al die vrijwilligers die nu mijlenver naar Mosul en andere steden afreizen om daar te vechten voor een stuk woestijn, terwijl achter hen Baghdad valt en ze onderweg vooral dienen als IED doelwitten...
Als Baghdad valt is dat het einde van Obama's presidentschap mag ik hopen. Mijlarden in counter intelligence en dit niet aan zien komen, miljarden aan wederbouw van Irak en dan de boel alsnog evacueren en achterlaten voor een stel terroristen.
Ze vrezen wel en ze hebben veel extra versterking bij de grenzen neergezet, dus een zekere angst is er wel.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:27 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Dat kan je niet zo beantwoorden aangezien de KRG niet hun bestemming is.
Jij bent al een paar dagen dit soort berichten aan het posten. Keer op keer blijken ze fake te zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:45 schreef Hiper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ze passen juist niet in jouw straatje, daarom wil je ze niet zien. Waaruit blijken ze fake dan? Ben jij daar als verslaggever ter plaatse?quote:Op maandag 16 juni 2014 00:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij bent al een paar dagen dit soort berichten aan het posten. Keer op keer blijken ze fake te zijn.
2 nachten geleden postte je soortgelijke berichten over Baghdad.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:48 schreef Hiper het volgende:
[..]
Nee, ze passen juist niet in jouw straatje, daarom wil je ze niet zien. Waaruit blijken ze fake dan? Ben jij daar als verslaggever ter plaatse?
Check twitter berichten, meerdere arabische bronnen spreken op dit moment van aanvallen op greenzone en luchthaven bagdad.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:47 schreef Charismatisch het volgende:
Ik lees helemaal niks over een aanval op Bagdad in de Iraakse media (nee, niet alle Iraakse mediabronnen worden gecontroleerd door al-Maliki en zijn per definitie onbetrouwbaar).
Wel lees ik dat ene "Abu al-Waleed", militaire commandant van Ninawa, die door al-Maliki daarheen was gestuurd om "de terroristen uit te roeien", in de handen is gevallen van ISIL bij de aanval op Tal Afar.
Soortgelijk als in ze zijn 50km verwijderd van Baghdad.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
2 nachten geleden postte je soortgelijke berichten over Baghdad.
Nee, je postte dat de gevechten waren begonnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef Hiper het volgende:
[..]
Soortgelijk als in ze zijn 50km verwijderd van Baghdad.
In baghdad? Proof it.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, je postte dat de gevechten waren begonnen.
quote:Tal Afar families fled the ISIS assault on foot, are sleeping rough in the desert tonight because they have nowhere to go.
quote:Tal Afar falls to ISIS & US Embassy Baghdad draws down, beefs up security. Yup, this could reach the Green Zone. Story to be posted soon.
Soms delen de opstandelingen 'speldeprikjes' uit om te testen hoe de overheid daarop reageert, om hun zwakheden en sterkten te ontdekken en op basis daarvan een ultieme tactiek te verzinnen voor de beslissende genadeslag.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
2 nachten geleden postte je soortgelijke berichten over Baghdad.
jouw usericonquote:Op maandag 16 juni 2014 00:41 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Je usericon![]()
![]()
Ik twijfel zwaar aan je intelligentie. Hoezo hoort Kuwait gewoon bij Irak?
Nee, je ziet het verkeerd. Irak was van het Ottomaanse rijk afgenomen door Brits imperialisme.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef zaid het volgende:
jouw usericon![]()
het was afgenomen van irak door brits imperialisme in 1913.
Misschien moet je ook een cursus engels nemen. Er is een verschil tussen CLAIMS OF ENTERING A CITY en dat DE STRIJD BEGONNEN IS IN BAGHDAD.quote:
Volgens mij zegt deze journalist dat veel vrijwilligers naar huis zijn gegaan nadat de media vertrokken waren.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef Hiper het volgende:
In al-Husayniyaat is een grote groep vrijwillige Sjieten die de strijd wilde aangaan met Dawlah uit angst naar huis wedergekeerd. Zij zagen hoe zij bestookt werden en dat beangstigde hen. Aldus journalist Uthman Mhmmad.
[ afbeelding ]
Logisch ook, zo gaat dat eigenlijk altijd met burgermilities. Zodra je die moet inzetten heb je eigenlijk al verloren. Sterker nog, Baghdad is verloren. Een militaire operatie heeft logistiek nodig, Amerikanen, Iraniers en of de Chinezen hebben allemaal niet de nodige voorbereidingen getroffen, ISIS wel.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef Hiper het volgende:
In al-Husayniyaat is een grote groep vrijwillige Sjieten die de strijd wilde aangaan met Dawlah uit angst naar huis wedergekeerd. Zij zagen hoe zij bestookt werden en dat beangstigde hen. Aldus journalist Uthman Mhmmad.
After signing the Anglo-Ottoman Convention of 1913, the United Kingdom split Kuwait from the Ottoman territories into a separate sheikhdom.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Irak was van het Ottomaanse rijk afgenomen door Brits imperialisme.
Published: BAGHDAD Fri Jan 31, 2014 8:49am ESTquote:Op maandag 16 juni 2014 00:48 schreef Nintex het volgende:
Reuters heeft al iets over de raketten op het vliegveld:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA0U0X120140131
Sterker nog, de geestelijken die hen hebben opgeroepen om de wapens op te pakken, zijn zelf gevlucht naar Londen en Tehran.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Logisch ook, zo gaat dat eigenlijk altijd met burgermilities. Zodra je die moet inzetten heb je eigenlijk al verloren. Sterker nog, Baghdad is verloren. Een militaire operatie heeft logistiek nodig, Amerikanen, Iraniers en of de Chinezen hebben allemaal niet de nodige voorbereidingen getroffen, ISIS wel.
Irak had beter het leger dat ze nog hadden om Baghdad kunnen stationeren. Vervolgens de aanval van ISIS afslaan en dan een tegenaanval doen. Burgers met een geweer het front op sturen en haastig wat kleine aanvallen uitvoeren om wat 'gewonnen' te hebben put de mogelijkheden alleen maar verder uit.
Hahahahaquote:Op maandag 16 juni 2014 01:01 schreef Hiper het volgende:
[..]
Sterker nog, de geestelijken die hen hebben opgeroepen om de wapens op te pakken, zijn zelf gevlucht naar Londen en Tehran.
twitter:PzFeed twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:00:49BREAKING NEWS: Baghdad airport is now under attack by ISIS rockets. reageer retweet
Volgens mij kan jij niet zo goed Engels. Hier blijkt helemaal niet dat door "Brits imperialisme" Koeweit geen deel meer is van Irak.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:00 schreef zaid het volgende:
After signing the Anglo-Ottoman Convention of 1913, the United Kingdom split Kuwait from the Ottoman territories into a separate sheikhdom.
Kuwait had been loosely under the authority of the Ottoman vilyet of Basra, and although its ruling dynasty, the Al Sabah family, had concluded a protectorate agreement in 1899 that assigned responsibility for its foreign affairs to Britain, it did not make any attempt to secede from the Ottoman Empire. For this reason, its borders with the rest of Basra province were never clearly defined or mutually agreed. Furthermore, Iraq alleged that the British High Commissioner "drew lines that deliberately constricted Iraq's access to the oceans so that any future Iraqi government would be in no position to threaten Britain's domination of the Gulf".
quote:Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef Hiper het volgende:
Kijk wat deze Abi zegt. Some people are just ...
[ afbeelding ]
Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef zaid het volgende:
[..]
jouw usericon![]()
het was afgenomen van irak door brits imperialisme in 1913.
Dit. Als Soenni-jugend hoeft hij zich toch nergens druk om te maken. Barsa is Shia-central. Dat gaat nevernooitniet bij enige ISIS of Ba'ath rijk horen.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.
Eigenlijk is dit gewoon neo-kolonialismetwitter:WilliamsJon twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:23#ISIS worth $1.5 billion. Foreign jihadists, many from Europe, among those who stormed Mosul & onto Baghdad #Iraq http://t.co/vrWmIXcHow reageer retweet
Deze staat al sinds deel 46 in de OP:quote:
Interessant.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:13 schreef Pharmacist het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon neo-kolonialismetwitter:WilliamsJon twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:23#ISIS worth $1.5 billion. Foreign jihadists, many from Europe, among those who stormed Mosul & onto Baghdad #Iraq http://t.co/vrWmIXcHow reageer retweet
Het laatste stukje is het coolste:quote:
Er zijn dus ook luie Jihadi's.quote:We are focusing on the initials that had the annotation 'valuable' next to them."
Other names were clearly of lesser use, he said. They were marked with "lazy", "undecided" or "needs monitoring".
twitter:entertheprodigy twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:36:38Flight tracker showing flights being diverted from #Baghdad international airport in #Iraq. http://t.co/rGRtIp4J3u reageer retweet
De Amerikanen die 100 duizenden onschuldige doden hebben achtergelaten zijn al vertrokken uit Irak...quote:Op maandag 16 juni 2014 01:34 schreef Tukker87 het volgende:
De religie van de vrede is weer goed bezig.
twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:56:19Fierce attacks on #Baghdad airport are now reported from N, NW, W and SW.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Daar ben ik het mee eens hoor, Amerika is een schofterig land wat zich overal mee bemoeit en veel bloed aan de vingers heeft. Neemt niet weg dat de Islam veel misbruikt wordt voor eigen gewin van bepaalde mensen en bloedvergieten.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:02 schreef BB11 het volgende:
[..]
De Amerikanen die 100 duizenden onschuldige doden hebben achtergelaten zijn al vertrokken uit Irak...
Niet aan zien komen? Het lijkt eerder geplanned. Amerika is ondertussen de derde grootste oliepomper en heeft relatief weinig te verliezen in Irak. Na de invasie zijn het Europese bedrijven en China geweest die de grootste oliedeals gemaakt hebben. Amerika slechts een paar, met name in meer Koerdisch gebied. Een crisis Irak geeft ze zelfs dus enkel een voordeel. China aan de andere hand, dat zelf erg importafhankelijk is vwb olie en met zijn staatsbedrijf dat daar het meest geinvesteerd heeft, heeft het meeste belang heeft bij stabiliteit (controle vd toevoer) en zie je nu dus ook op alle mogelijke wijze steun verlenen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Man man man , wat zijn die Irakezen dom geweest. Al die vrijwilligers die nu mijlenver naar Mosul en andere steden afreizen om daar te vechten voor een stuk woestijn, terwijl achter hen Baghdad valt en ze onderweg vooral dienen als IED doelwitten...
Als Baghdad valt is dat het einde van Obama's presidentschap mag ik hopen. Mijlarden in counter intelligence en dit niet aan zien komen, miljarden aan wederbouw van Irak en dan de boel alsnog evacueren en achterlaten voor een stel terroristen.
Ziet er uit als een random kleermaker uit Amsterdam oostquote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef Hiper het volgende:
Wie kan raden wie deze persoon is?
[ afbeelding ]
Wie zijn dit.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
De jongen rechts is Ali Adnan, voetballer. Hij zou bij Chelsea gaan spelen.
De coach is ook mee gaan doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Maliki en nu? Ga ik door voor de koelkast?quote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef Hiper het volgende:
Wie kan raden wie deze persoon is?
[ afbeelding ]
Ja. Cute, knap, mooi lang.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Rechts: http://en.wikipedia.org/wiki/Ali_Adnan_Kadhim
Vrijwilligers, tegen ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja. Cute, knap, mooi lang.
Maar wie zijn dit? Waarom in uniform, wiens kant staan ze?
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezenquote:Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt. Hij speelt bij rizespor of zo.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:28 schreef expans het volgende:
[..]
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezen.
Hij speelt in Turkije en zou gevolgd worden door de topclubs in het land.
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:03 schreef Che_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ord-Koerdistan.dhtml
ISIS gaat het Koerdisch gebied nooit kunnen veroveren. Dat was Saddam zelfs niet gelukt.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.
KRG staat niet op hun roadmap aldus de "emir" van ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.
Dat was Saddam zijn plan ook niet, of heb jij militaire doelen gezien die wij niet kennen? Ome Barzani vroeg Saddam nog notabene om hulp om de stoute Talabani koerden aan te pakken.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
ISIS gaat het Koerdisch gebied nooit kunnen veroveren. Dat was Saddam zelfs niet gelukt.
Dus? Dat was een burgeroorlog onderling. Feit blijft dat de Koerdische strijdmachten te sterk zijn voor ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:14 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Dat was Saddam zijn plan ook niet, of heb jij militaire doelen gezien die wij niet kennen? Ome Barzani vroeg Saddam nog notabene om hulp om de stoute Talabani koerden aan te pakken.
Dat weten we dus niet, want ze vallen elkaar niet volop aan. Ik denk het ook wel, maar zeker weten kan niemand.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus? Dat was een burgeroorlog onderling. Feit blijft dat de Koerdische strijdmachten te sterk zijn voor ISIS.
Er is natuurlijk wel een grote kans dat er aanslagen van binnenuit worden gepleegd. Is vaker geprobeerd de afgelopen tijd, de meeste zijn op tijd verijdeld.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:16 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet, want ze vallen elkaar niet volop aan. Ik denk het ook wel, maar zeker weten kan niemand.
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=0&referrer=quote:Op maandag 16 juni 2014 11:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een grote kans dat er aanslagen van binnenuit worden gepleegd. Is vaker geprobeerd de afgelopen tijd, de meeste zijn op tijd verijdeld.
Dat is Bagdad ja..quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Fett het volgende:
[..]
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=0&referrer=
Er wonen ook veel Koerden daar, evenals Kirkuk.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:16 schreef Ludacriss het volgende:
Zouden de Koerden niet Mosul over willen nemen btw? Zit relatief dichtbij Koerdisch grondgebied. Kan me voorstellen dat je ISIS niet graag zo dichtbij wil hebben eigenlijk.
Goed man. Allahu Akbar.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:37 schreef Hiper het volgende:
#Breaking Maliki's #Ninawa military commander executed by ISIS in front of thousands of locals. #Iraq Abu Walid aka Muhammad Qureishi ,the ex-commander of Maliki's Wolf Brigade ,the notorious mass killer of Sunnis!
Oh. Nou nou.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:42 schreef Hiper het volgende:
Zo houden de Shiitische geestelijke gestoorde geleerden de massa voor de gek!
[ afbeelding ]
Wat heeft jou en je familie al die jaren opgeleverd met het betalen van Khums(20% van je bezit)? Jouw geleerden roepen al meer dan 1000 jaar dat alle shia khums moeten betalen, zodat de mahdi terug komt. Is er nooit bij je opgekomen dat deze charlatans multi miljonaire zijn geworden en het arme volk bestelen door ze leugens te verkopen? Khamenei is multi miljardair! Daarom bekeren de meesta shia in Iran naar Sunni islam en degene die in europa leven worden atheist of christen.quote:
Cry me a river.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Tief op met je onbevestigde bronnen.
Binnenkort is zijn hoofd de bal van ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:28 schreef expans het volgende:
[..]
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezen.
Hij speelt in Turkije en zou gevolgd worden door de topclubs in het land.
Ze zijn "blij" met ISIS omdat ISIS het wapen is tegen de sjiitische onderdrukkers.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn, maar ik word misselijk en verdrietig van zulke mensen. Hoe kun je juichen om executies? Blij zijn om Isis? Snap het gewoon niet.
De vermoorde personen zijn mensen met kinderen en vrouwen, denken ze daar over na?
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij geeft hem water.
Wat is daar mee?
Menselijk gebaar.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.
Dus?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.
Ik ben er niet tegen. Ik vind het alleen zo ironisch.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Jij bent tegen dit menselijk gebaar omdat het andersom anders was geweest?
Een kots smiley als signaal van ironie?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ben er niet tegen. Ik vind het alleen zo ironisch.
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten gexecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een kots smiley als signaal van ironie?
Ok, ok....
Ik ben benieuwd hoe zijn "trial" er uit gaat zien.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Hiper het volgende:
Breaking News!!
The #Judge who made the execution call on #Saddam #Hussain is now in the hands of the Islamic State.
Waarom zou een Koerdische rechter in Baghdad zijn?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:11 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe zijn "trial" er uit gaat zien.
Wees blij. Laat t verschil zien.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten gexecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.
Ik vind het prachtig, het toont aan dat er dus ook nog mensen bestaan in het perverse gedeelte van de wereld..quote:Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten gexecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.
Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn, maar ik word misselijk en verdrietig van zulke mensen. Hoe kun je juichen om executies? Blij zijn om Isis? Snap het gewoon niet.
De vermoorde personen zijn mensen met kinderen en vrouwen, denken ze daar over na?
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Dan laat ik je zien wat het verschil is. Dit plaatje is ook gewoon dikke propaganda en de context is afwezig.quote:
Deze man.....quote:Op maandag 16 juni 2014 13:35 schreef Hiper het volgende:
[..]
Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.
Vrouwen hebben in dit soort serieuze oorlogstopic ook niets te zoeken natuurlijk he, veel te emoquote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn,
Klik dat zwarte streepje aan, en zet de foto tussen de twee spoilers.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:40 schreef Hiper het volgende:
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Iemand? Dat laat ik iedereen zien wat het iraakse leger heeft gedaan van 2003 tot 2012/2013.
Nee hoor, de wereld heeft gewoon sowieso niets met religieuze idioten die mensen doodmaken omdat hun interpretatie van hetzelfde heilige boek anders is.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:35 schreef Hiper het volgende:
[..]
Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.
quote:Op maandag 16 juni 2014 13:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee hoor, de wereld heeft gewoon sowieso niets met religieuze idioten die mensen doodmaken omdat hun interpretatie van hetzelfde heilige boek anders is.
Ja, dit conflict gaat niet over verschil in interpretatie van het heilige boek.quote:
Srs?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in dit soort serieuze oorlogstopic ook niets te zoeken natuurlijk he, veel te emo
Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dit conflict gaat niet over verschil in interpretatie van het heilige boek.
Dit conflict gaat om jarenlange onderdrukking.
Uiteraard, maar de reden dat veel soennieten ISIS steunen is omdat ISIS het wapen is tegen de sjiitische onderdrukkingen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.
Dus of een opstand gerechtvaardigd is of niet, is niet het enige wat legitimiteit kan verschaffen. Of je een zeloot bent en de wapens niet schuwt om andere mensen om te leggen wanneer ze zich niet vereenzelvigen met je visie van je geloof speelt ook mee.
Jouw post samengevat.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.
Dus of een opstand gerechtvaardigd is of niet, is niet het enige wat legitimiteit kan verschaffen. Of je een zeloot bent en de wapens niet schuwt om andere mensen om te leggen wanneer ze zich niet vereenzelvigen met je visie van je geloof speelt ook mee.
Neuh. Als je iets uit mijn post kunt halen is dat ik een aversie tegen zeloten heb. De opstand vanuit onderdrukking kan nog zo gerechtvaardigd zijn, als je daarnaast een agenda hanteert waarbij "ongelovigen" ook onderdrukt worden, dan heb je mijn sympathie per definitie niet. Sterker nog, in het geval van zeloten is geweld het enige antwoord, omdat ze niet vatbaar zijn voor ratio.quote:
En dat heb je van de NOS? Stick around, perhaps you will learn a thing or two.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Neuh. Als je iets uit mijn post kunt halen is dat ik een aversie tegen zeloten heb. De opstand vanuit onderdrukking kan nog zo gerechtvaardigd zijn, als je daarnaast een agenda hanteert waarbij "ongelovigen" ook onderdrukt worden, dan heb je mijn sympathie per definitie niet. Sterker nog, in het geval van zeloten is geweld het enige antwoord, omdat ze niet vatbaar zijn voor ratio.
Werden, nu is ISIS er.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die doen alsof soennieten onderdrukt worden :-) hihaho
Dus ISIS bestaat niet uit soennitische moslims die mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken en een islamitische staat willen stichten op basis van hun interpretatie van de islam?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Hiper het volgende:
[..]
En dat heb je van de NOS? Stick around, perhaps you will learn a thing or two.
Je kunt wel blijven roepen dat het onderdrukking is maar dat maakt het niet waar.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dit conflict gaat niet over verschil in interpretatie van het heilige boek.
Dit conflict gaat om jarenlange onderdrukking.
Het leger die helemaal in het noorden van Irak is, juist.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook berichten gezien dat het leger nog aanwezig is.
Het is waar.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven roepen dat het onderdrukking is maar dat maakt het niet waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben op zoek naar nog meer, this is but the tip of the iceberg.![]()
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Hiper het volgende:
Meet the Iraqi Army
Onthoofden van burgers in het bijzijn van een amerikaanse soldaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is toch allemaal nep volgens Peunage.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben op zoek naar nog meer, this is but the tip of the iceberg.![]()
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Hiper het volgende:
Meet the Iraqi Army
Onthoofden van burgers in het bijzijn van een amerikaanse soldaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Two wrongs don't make a right.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben op zoek naar nog meer, this is but the tip of the iceberg.
Zoals ik het zie maakt ISIS de situatie in het land niet beter. De ene onderdrukking wordt vervangen door de ander.![]()
Ben je nu fokking serieus? Hoe kun je aan zo'n plaatje zien dat er soennieten onderdrukt worden? Het eerste plaatje alleen al is overduidelijk niet wat hiper nu verzint.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is toch allemaal nep volgens Peunage.
Sorry hoor, maar als je dit als bewijs ziet ben je echt fucking dom.![]()
Dat is zeker zo'n CHP of MHP Turk.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef Hiper het volgende:
Kijk wat deze Abi zegt. Some people are just ...
[ afbeelding ]![]()
![]()
Sad but true. Dat was wel het geval onder Maliki en co.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die doen alsof soennieten onderdrukt worden :-) hihahoAll wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
Ja man, dit zijn gewoon sjiitische slachtoffers !quote:Op maandag 16 juni 2014 14:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ben je nu fokking serieus? Hoe kun je aan zo'n plaatje zien dat er soennieten onderdrukt worden? Het eerste plaatje alleen al is overduidelijk niet wat hiper nu verzint.
Sorry hoor, maar als je dit als bewijs ziet ben je echt fucking dom.![]()
![]()
![]()
![]()
Maar hoe is de situatie onder ISIS anders dan voorheen, behalve dat soennieten nu bevoorrecht worden?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja man, dit zijn gewoon sjiitische slachtoffers !![]()
![]()
![]()
Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus ISIS bestaat niet uit soennitische moslims die mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken en een islamitische staat willen stichten op basis van hun interpretatie van de islam?![]()
ISIS heeft verschillende sunni wijken overgenomen, de soennieten hoeven daar dus niet meer bang te wezen voor de sjiitische onderdrukkers.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar hoe is de situatie onder ISIS anders dan voorheen, behalve dat soennieten nu bevoorrecht worden?![]()
Onderdrukking van het volk hebben we nog niet gezien, maar dat ze meedogenloos zijn on the battlefield heb je gelijk. Wat er nu gebeurd in Irak en Syrie kun je vergelijken met de wraak op het nazisme.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Two wrongs don't make a right.
Zoals ik het zie maakt ISIS de situatie in het land niet beter. De ene onderdrukking wordt vervangen door de ander.![]()
ISIS dood ook gewoon sjiieten omdat ze sjiiet zijn h.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?![]()
Militairen JA, burgers als wraak omdat het iraakse leger ook doet.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS dood ook gewoon sjiieten omdat ze sjiiet zijn h.![]()
Waar zie jij aan welke religie ze hebben? Waar zie jij aan wat er precies is gebeurd op de foto's waar nauwelijks iets te zien is?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja man, dit zijn gewoon sjiitische slachtoffers !![]()
![]()
Sowieso komt de 2de foto uit Syri. Op de eerste wordt er iemand vastgebonden en niet onthoofd. De rest van de foto's kun je amper iets van begrijpen.![]()
Hold on. Ik kom zo met video's. Be patient.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar zie jij aan welke religie ze hebben? Waar zie jij aan wat er precies is gebeurd op de foto's waar nauwelijks iets te zien is?
Sowieso komt de 2de foto uit Syri. Op de eerste wordt er iemand vastgebonden en niet onthoofd. De rest van de foto's kun je amper iets van begrijpen.![]()
Nee, dat laatste is wat jij er van maakt. Sommige dingen komen nu eenmaal niet voor het oog van de wereld. Dat betekent niet dat iedereen er mee instemt.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?
Waar het mij om gaat is dat er onderdrukking volgt als ISIS aan de macht is. Dan is het dus niet beter dan eerst. Als ISIS een vrij land voor zou staan, dan zou ik daar gewoon een kerk mogen bouwen, bijvoorbeeld. Of een synagoge. Iets zegt mij dat ik dat met de dood moet bekopen. Dan is er per definitie sprake van onderdrukking.
Wat ze nu op het slagveld doen, blijft niet beperkt tot het slagveld. Ik heb daar een heel hard hoofd in, omdat dat is hoe gelovigen zijn. Of het nu christenen, moslims of joden zijn, als het zeloten zijn dan zijn ze niet voor rede vatbaar, en kan er nooit sprake zijn van gelijkheid.![]()
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef Hiper het volgende:
[..]
Militairen JA, burgers als wraak omdat het iraakse leger ook doet.![]()
Je ziet toch zelf wel hoe belachelijk deze redenering is?![]()
Je hoeft niet met vage foto's en filmpjes strooien. Vertel gewoon wat die onderdrukking precies inhoudt? Wat hebbej sjiieten en Koerden wel wat soennieten niet hebben of kunnen?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:37 schreef Hiper het volgende:
[..]
Hold on. Ik kom zo met video's. Be patient.![]()
Ik heb ook niet gezegd dat ik het fantastisch vind. Ik leg alleen maar uit wat de standpunten van ISIS zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je ziet toch zelf wel hoe belachelijk deze redenering is?![]()
ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syri en ze misbruiken daarvoor dit conflict.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik het fantastisch vind. Ik leg alleen maar uit wat de standpunten van ISIS zijn.![]()
Precies. Ik denk niet dat als ze precies evenveel burgers hebben vermoord als het Iraakse leger aan hun kant, dat ze dan de wapens neerleggen en weer terug naar huis gaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syri en ze misbruiken daarvoor dit conflict.![]()
Het punt is alleen dat ik heel goed begrijp dat veel soennieten ISIS als helden zien..quote:Op maandag 16 juni 2014 14:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies. Ik denk niet dat als ze precies evenveel burgers hebben vermoord als het Iraakse leger aan hun kant, dat ze dan de wapens neerleggen en weer terug naar huis gaan.
Het uiteindelijk doel van ISIS is namelijk irrelevant, ze zijn daadwerkelijk een wapen tegen de onderdrukkers.![]()
Ongeloofelijk dat er in dit land uberhaubt idioten zijn die ook maar 1% sympathie hebben met leden van ISIS.
Wat is de wereld toch ongeloofelijk ziek en achterlijk. En wat zijn er toch maar weinig intelligente mensen op deze planeet.
Laat die fucking komeet maar komen die ons allemaal uitroeit. Walgelijke soort dat we zijn.
ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.![]()
Neem een glaasje water.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef hearmeout het volgende:
Ongeloofelijk dat er in dit land uberhaubt idioten zijn die ook maar 1% sympathie hebben met leden van ISIS.
Wat is de wereld toch ongeloofelijk ziek en achterlijk. En wat zijn er toch maar weinig intelligente mensen op deze planeet.
Laat die fucking komeet maar komen die ons allemaal uitroeit. Walgelijke soort dat we zijn.
ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.![]()
![]()
Ontken je dat het Iraakse regering sectarisch is? Terwijl zelfs prominente sjiieten in Irak dat bevestigen? Ik heb je gisteren een documentaire gegeven gedurende 45 min van een niet islamitische bron waarbij de Iraakse regering en haar milities, de soennieten sektarische vermoord werden omdat ze alleen de naam Omar, Aicha etc hebben en na 5 min heb jij dat weggewuifd als het niets was. Hoe serieus kan ik jou nog nemen? Of je bent behoorlijk naef of je doet weer aan taqiyya (wat jou religieuze plicht is, zou je dat niet doen, dan ben je volgens je eigen religie een afvallige). En als het optie 2 is, heeft dat GEEN ENKELE zin, want dat is praten tegen een muur.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je hoeft niet met vage foto's en filmpjes strooien. Vertel gewoon wat die onderdrukking precies inhoudt? Wat hebbej sjiieten en Koerden wel wat soennieten niet hebben of kunnen?![]()
ISIS heeft slechte kanten (veel helaas), maar plus puntje dat zij hebben is dat zij Maaliki willen afzetten en dat vind ik ook goed. Maar dat betekent niet dat ik het eens ben met hun ideologie en hun wanpraktijken.![]()
Als ik soennier was en ik had daar gewoond had ik ook juichend langs de kant van de weg gestaan. Maar het zou hetzelfde zijn als Nederland na linkse onderdrukking wordt bevrijd door een leger van nazi's. De uiteindelijke gevolgen zijn veel verstrekkender dan de korte glorie van wraak.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat ik heel goed begrijp dat veel soennieten ISIS als helden zien..
Het uiteindelijk doel van ISIS is namelijk irrelevant, ze zijn daadwerkelijk een wapen tegen de onderdrukkers.![]()
Dat zie jij verkeerd, ze hebben pas in 2011 serieus gereageerd en het Iraakse leger was al bezig sinds 2003. Het is gewoon GENOEG voor hun geweest en ze gaan er tot de dood er aan toe voor. Misbruik was op zijn plaats, als een ander leger/mogendheid tegen het Iraakse leger vecht en een DERDE partij er misbruik van maakt om de macht te grijpen, wat de peshmerga nu precies aan het doen is. ISIS heeft juist deze strijd genitieerd.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syri en ze misbruiken daarvoor dit conflict.![]()
Dus het doel heiligt de middelen zeg je dus eigenlijkquote:Op maandag 16 juni 2014 14:46 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS heeft slechte kanten (veel helaas), maar plus puntje dat zij hebben is dat zij Maaliki willen afzetten en dat vind ik ook goed. Maar dat betekent niet dat ik het eens ben met hun ideologie en hun wanpraktijken.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."![]()
Jij hebt het over het doel, niet over de middelen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:47 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat zie jij verkeerd, ze hebben pas in 2011 serieus gereageerd en het Iraakse leger was al bezig sinds 2003. Het is gewoon GENOEG voor hun geweest en ze gaan er tot de dood er aan toe voor. Misbruik was op zijn plaats, als een ander leger/mogendheid tegen het Iraakse leger vecht en een DERDE partij er misbruik van maakt om de macht te grijpen, wat de peshmerga nu precies aan het doen is. ISIS heeft juist deze strijd genitieerd.![]()
Mag ik jou een vraag stellen?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef hearmeout het volgende:
ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.
Stel, god forbid, jouw huis staan in brand. En je schreeuwt om hulp en de eerste persoon die langs komt is een hollander net als jij, maar dan met een politiek achtergrond waar jij totaal niets mee te maken wilt hebben (bijv nazisme). Hij biedt jouw hulp aan, accepteer jij zijn hulp of sterf jij liever een pijnlijke dood?![]()
Soms wel. Vooral als het gaat om sunnieten, sunnieten zijn mijn broeders en die steun ik tegen die sjiieten die veel doden aan hun geweten hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:47 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dus het doel heiligt de middelen zeg je dus eigenlijk![]()
Als ie na mij te helpen 5 minuten later mijn buurman zijn keel doorsnijdt omdat ie zijn idealen niet ziet zitten, dan loop inderdaad maar door ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:49 schreef Hiper het volgende:
[..]
Mag ik jou een vraag stellen?
Stel, god forbid, jouw huis staan in brand. En je schreeuwt om hulp en de eerste persoon die langs komt is een hollander net als jij, maar dan met een politiek achtergrond waar jij totaal niets mee te maken wilt hebben (bijv nazisme). Hij biedt jouw hulp aan, accepteer jij zijn hulp of sterf jij liever een pijnlijke dood?Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Maar de uiteindelijke gevolgen moet nog blijken. Je doet net alsof ISIS eerder aan de macht was en dat de burger het al mee heeft gemaakt hoe erg ISIS is, maar dat is niet zo. De meerderheid van de soennieten willen ISIS een kans geven. Dat is net als toen een rechts kabinet in Nederland aantrad. Heel links Nederland deed net alsof er Nazi's aan de macht kwamen, maar achteraf bleek het dezelfde clubje mensen, maar dan met een andere naam te zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als ik soennier was en ik had daar gewoond had ik ook juichend langs de kant van de weg gestaan. Maar het zou hetzelfde zijn als Nederland na linkse onderdrukking wordt bevrijd door een leger van nazi's. De uiteindelijke gevolgen zijn veel verstrekkender dan de korte glorie van wraak.
Ik zeg, be patient, only time will tell. En wanneer is dat? Als ISIS heeft gewonnen en de nieuwe machthebbers in Irak zijn. Dan zal of haar masker vallen of het volk zal superblij zijn. De soennieten dat in ieder geval nu wel.![]()
Maar dat weet jij niet? Wat als hij dat niet doet? Maar dat kan je ook nieten weten vooraf. Dus toch maar brandend dood gaan?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ie na mij te helpen 5 minuten later mijn buurman zijn keel doorsnijdt omdat ie zijn idealen niet ziet zitten, dan loop inderdaad maar door ja.![]()
Links Nederland weet in elk geval dat ze niet onderdrukt kunnen worden door een rechtse meerderheid. Bij een club die een islamitische heilstaat wil stichten moet je nog maar afwachten of afwijkende levenskeuzes, andere religies of andere gewoontes wel op ernige sympathie kunnen rekenen. De voorlopige track record van landen waarin een bepaalde religie als leidraad voor wetgeving en beleid wordt genomen is niet zo best. In 0% van de gevallen was er sprake van vrijheid voor mensen die een andere opvatting waren toegedaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:53 schreef Hiper het volgende:
[..]
Maar de uiteindelijke gevolgen moet nog blijken. Je doet net alsof ISIS eerder aan de macht was en dat de burger het al mee heeft gemaakt hoe erg ISIS is, maar dat is niet zo. De meerderheid van de soennieten willen ISIS een kans geven. Dat is net als toen een rechts kabinet in Nederland aantrad. Heel links Nederland deed net alsof er Nazi's aan de macht kwamen, maar achteraf bleek het dezelfde clubje mensen, maar dan met een andere naam te zijn.
Ik zeg, be patient, only time will tell. En wanneer is dat? Als ISIS heeft gewonnen en de nieuwe machthebbers in Irak zijn. Dan zal of haar masker vallen of het volk zal superblij zijn. De soennieten dat in ieder geval nu wel.![]()
Zeg nou gewoon WELKE RECHTEN ZE PRECIES MISSEN !?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:44 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ontken je dat het Iraakse regering sectarisch is? Terwijl zelfs prominente sjiieten in Irak dat bevestigen? Ik heb je gisteren een documentaire gegeven gedurende 45 min van een niet islamitische bron waarbij de Iraakse regering en haar milities, de soennieten sektarische vermoord werden omdat ze alleen de naam Omar, Aicha etc hebben en na 5 min heb jij dat weggewuifd als het niets was. Hoe serieus kan ik jou nog nemen? Of je bent behoorlijk naef of je doet weer aan taqiyya (wat jou religieuze plicht is, zou je dat niet doen, dan ben je volgens je eigen religie een afvallige). En als het optie 2 is, heeft dat GEEN ENKELE zin, want dat is praten tegen een muur.
Hou gewoon op met die domme filmpjes en plaatjes. Want ik verzeker je dat er genoeg materiaal voor mij is om 2 weken lang dit topic vol te spammen met misdaden tegen sjiieten door ISIS en Al-Qaeda. Maar dat doe ik niet en ik ga ook niet roepen dat sjiieten onderdrukt worden.
Sinds 2003, nog voordat er sjiitische milities en een overheid bestonden waren er dagelijks aanvallen tegen sjiitische gebieden. Dat ging door tot ongeveer 2008/2009. Maar sinds 2010 zijn de aanvallen weer begonnen.
Natuurlijk zijn er ook soennieten gedood, dat is logisch. Maar niet op zo'n grote schaal als jij beweert. En er worden ECHT geen mensen vermoord omdat ze Omar en Aischa heten
Waarschijnlijk heeft ISIS meer soennieten gedood dan sjiitische milities.
Ik kom zelf uit Basra en ik heb zelf met eigen ogen gezien dat ze gewoon in Al-Zubayr leven zoals alle andere Irakezen. Niemand die ze doodt of lastigvalt.![]()
Maar daar maak je de fout, alle zogenaamde islamitische landen regeren niet met de sharia. Ze claimen van wel, maar dat is een masker om de moslims voor de gek te houden. Er is geen enkele islamitische staat op dit moment in de wereld. OOk niet saudi arabie met haar afvallige koning.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Links Nederland weet in elk geval dat ze niet onderdrukt kunnen worden door een rechtse meerderheid. Bij een club die een islamitische heilstaat wil stichten moet je nog maar afwachten of afwijkende levenskeuzes, andere religies of andere gewoontes wel op ernige sympathie kunnen rekenen. De voorlopige track record van landen waarin een bepaalde religie als leidraad voor wetgeving en beleid wordt genomen is niet zo best. In 0% van de gevallen was er sprake van vrijheid voor mensen die een andere opvatting waren toegedaan.![]()
Moet je voorstellen, zelfs in landen die niet een volledig islamitisch bestuur hebben is het niet mogelijk om een ander geloof te belijden.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:57 schreef Hiper het volgende:
[..]
Maar daar maak je de fout, alle zogenaamde islamitische landen regeren niet met de sharia. Ze claimen van wel, maar dat is een masker om de moslims voor de gek te houden. Er is geen enkele islamitische staat op dit moment in de wereld. OOk niet saudi arabie met haar afvallige koning.
Wat vind jij daar eigenlijk van? Stel dat je in Irak woont, en je bent christen? Of jood? Moet je je dan uit de voeten maken of hebben zij evenveel recht om daar te wonen?![]()
We hebben de beelden inmiddels allemaal wel gezien. Kijk ik kan het begrijpen dat Irakese soennieten in opstand komen als ze onderdrukt worden, maar ISIS is gewoon een verzameling internationale criminelen die in Irak niks te zoeken hebben. Wat hebben de Irakese shiieten of koerden ooit een 20 jarige in Den Haag geboren Marokkaan aangedaan bijvoorbeeld dat hij het nodig vindt daar te gaan lopen schieten op willekeurige burgers die hij nooit eerder gezien heeft? ISIS zijn gehersenspoelde psychopaten uit alle hoeken en gaten van de wereld die in Irak en Syrie helemaal niks te zoeken hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:54 schreef Hiper het volgende:
[..]
Maar dat weet jij niet? Wat als hij dat niet doet? Maar dat kan je ook nieten weten vooraf. Dus toch maar brandend dood gaan?Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
En in plaats van te bewijzen dat dit een Iranieris zie jij deze foto als bewijs dat het een Iranier isquote:Op maandag 16 juni 2014 14:55 schreef Hiper het volgende:
An Iranian fighter for the Maliki Regime has been captured by ISIS.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ze hebben evenveel recht om daar te wonen, hun religies te practiseren. Hun kerken/synagoges worden beschermt en de rest van hun bezittingen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Moet je voorstellen, zelfs in landen die niet een volledig islamitisch bestuur hebben is het niet mogelijk om een ander geloof te belijden.
Wat vind jij daar eigenlijk van? Stel dat je in Irak woont, en je bent christen? Of jood? Moet je je dan uit de voeten maken of hebben zij evenveel recht om daar te wonen?
Maar jou manier van denken is: Als moslims hier een moskee bouwen, dan maar ook een moskee in saudi arabie! Maar dat is ook verkeerd, want
A In nederland leven 1 miljoen moslims en in saudi arabie alleen een paar ambasadeurs. De bevolking is 100% moslim. Voor wie wil je die kerk bouwen?
B Saudi Arabie is het baken van de islam, net als vaticaanstad dat is. In vaticaanstad mag je niet eens een protestantse kerk bouwen, laat staan een moskee!![]()
er gingen al geluiden rond, dat isis gestopt was met hun strijd in syrie, maar dat klinkt/klonk niet aannemelijkquote:Op maandag 16 juni 2014 00:42 schreef IPA35 het volgende:
Schijnt zo te zijn dat veel Iraakse strijders uit Syri nu naar Irak terugkeren.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
In de kern is elke religie volkomen idioot en gebaseerd op sprookjes. In de kern kun je als athest zelfs in streng christelijke landen niet normaal voor je mening uitkomen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:02 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ze hebben evenveel recht om daar te wonen, hun religies te practiseren. Hun kerken/synagoges worden beschermt en de rest van hun bezittingen.
Maar jou manier van denken is: Als moslims hier een moskee bouwen, dan maar ook een moskee in saudi arabie! Maar dat is ook verkeerd, want
A In nederland leven 1 miljoen moslims en in saudi arabie alleen een paar ambasadeurs. De bevolking is 100% moslim. Voor wie wil je die kerk bouwen?
B Saudi Arabie is het baken van de islam, net als vaticaanstad dat is. In vaticaanstad mag je niet eens een protestantse kerk bouwen, laat staan een moskee!
Het punt is daarom ook dat gelijkheid alleen maar bestaat als je gelijk behandeld wordt. En als je uit een onderdrukte positie komt en zoveel mensen executeert, dan ga je mij niet wijsmaken dat ISIS daarna een 100% tolerante politiek gaat hanteren.![]()
In Irak wel... maar doelde op algemeen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:31 schreef rakotto het volgende:
[..]
Sad but true. Dat was wel het geval onder Maliki en co.![]()
In streng christelijke landen wordt je niet opgepakt of gedood als athestquote:Op maandag 16 juni 2014 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
In de kern is elke religie volkomen idioot en gebaseerd op sprookjes. In de kern kun je als athest zelfs in streng christelijke landen niet normaal voor je mening uitkomen.
Het punt is daarom ook dat gelijkheid alleen maar bestaat als je gelijk behandeld wordt. En als je uit een onderdrukte positie komt en zoveel mensen executeert, dan ga je mij niet wijsmaken dat ISIS daarna een 100% tolerante politiek gaat hanteren.![]()
![]()
Neuh, dat geeft nog maar eens aan hoeveel erger het in sommige islamitische landen is. Maar in landen als de VS word je wel in bepaalde gemeenschappen met de nek aangekeken en buitengesloten.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:05 schreef Jano9 het volgende:
[..]
In streng christelijke landen wordt je niet opgepakt of gedood als athest![]()
Misschien wordt ISIS na de overwinning op het Iraakse leger weggestoten door zn eigen gemeenschap. Wie weet?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
We hebben de beelden inmiddels allemaal wel gezien. Kijk ik kan het begrijpen dat Irakese soennieten in opstand komen als ze onderdrukt worden, maar ISIS is gewoon een verzameling internationale criminelen die in Irak niks te zoeken hebben. Wat hebben de Irakese shiieten of koerden ooit een 20 jarige in Den Haag geboren Marokkaan aangedaan bijvoorbeeld dat hij het nodig vindt daar te gaan lopen schieten op willekeurige burgers die hij nooit eerder gezien heeft? ISIS zijn gehersenspoelde psychopaten uit alle hoeken en gaten van de wereld die in Irak en Syrie helemaal niks te zoeken hebben.
Wat jij ook moet weten is, dat voor de moslims nationaliteit totaal niet relevant is! Jij kijkt langs etnische lijnen en wij kijken langs religieuze lijnen. Een moslim met de naam Henk is mij dierbaarder dan een niet-moslim marokkaan met de naam Aziz. Begrijp je? Die etnische lijnen heeft het westen opgelegd aan de moslims. Van 635 t/m 1924, bestonden er geen marokanen, turken, irakezen. Het Sykes en Picot agreement, opgesteld door Engeland en Frankrijk na de eerste WO, hebben die grenzen getekend net het islamitisch kalifaat in stukken gesneden. ISIS wil die grenzen uitgummen en de moslims/moslim landen weer EEN maken zoals dat voor 1300 jaar lang was, maar het westen WIL dat niet, want het westen heeft 900 jaar gevochten (kruisvaart) om die ten val te brengen en heeft gezworen dat de moslims NOOIT meer een eenheid mogen vormen (verdeel en heers). Sinds 1924 wordt er gevochten door de moslims tegen het sykes en picot agreement die opgelegd is aan de moslims. Kan je voorstellen dat 57 islamitische landen, 1 land, 1 leger, 1 economie wordt? Na 1924 werdt door het westen, westerse gezinde leiders neergezet die aan de volgende eisen moesten voldoen.
- Niet regeren met de sharia, maar met seculiere democratie.
- Nooit meer strijden voor het terugkeer of de roep naar eenheid tussen de moslimlanden.
- De moslim burger mag zich niet ontplooien tenzij hij in seculiere democratie geloofd of niet in de sharia gelooft.
- De grondstoffen in het land tegen een spotprijs verkopen aan het westen. De winsten daarvan in eigen zak steken en niet investeren in je volk maw, houd ze analfabeet en arm.
- Iedere opstand met name uit religieus motieven hard onderdrukken.
- Het nationalisme/pan arabisme moet heilig zijn, terwijl de profeet beiden heeft verboden.
MAW het westen regeert in de gehele islamitische wereld en alle huidige leiders zijn poppen van het westen. ISIS wil al deze punten vernietigen en de eer van de moslims herstellen en dat kan niet anders dan het islamitisch kalifaat.
De laatste lezing van de profeet Mohammed vrede zij met hem;
“O People, lend me an attentive ear, for I know not whether after this year I shall ever be amongst you again. Therefore listen to what I am saying very carefully and take these words to those who could not be present here today.
O People, just as you regard this month, this day, this city [Mecca] as Sacred, so regard the life and property of every Muslim as a sacred trust. Return the goods entrusted to you to their rightful owners. Hurt no one so that no one may hurt you. Remember that you will indeed meet your Lord, and that he will indeed reckon your deeds. Allah has forbidden you to take usury (interest); therefore all interest obligations shall henceforth be waived. Your capital is yours to keep. You will neither inflict nor suffer any inequity. Allah has judged that there shall be no interest and that all the interest due to Abbas ibn ‘Abd’al Muttalib [the Prophet's uncle] be waived.
Every right arising out of homicide in pre-Islamic days is henceforth waived and the first such right that I waive is that arising from the murder of Rabiah ibn al Harithibn.
O People, the unbelievers indulge in tampering with the calendar in order to make permissible that which Allah forbade, and to forbid that which Allah has made permissible. With Allah the months are twelve in number. Four of them are holy, three of these are successive and one occurs singly between the months of Jumada and Shaban.
Beware of Satan, for the safety of your religion. He has lost all hope of that he will be able to lead you astray in big things, so beware of following him in small things.
O People, it is true that you have certain rights with regard to your women but they also have rights over you. Remember that you have taken them as your wives only under Allah’s trust and with His permission. If they abide by your right, then to them belongs the right to be fed and clothed in kindness. Do treat your women well and be kind to them for they are your partners and committed helpers. And it is your right that they do not make friends with anyone of whom you do not approve, as well as never to be unchaste. O People, listen to me in earnest, worship Allah, say your five daily prayers, fast during the month of Ramadhan, and give your wealth in Zakat. Perform Hajj if you can afford to.
All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over a black nor a black has any superiority over a white – except by piety and good action. Learn that every Muslim is a brother to every Muslim and that the Muslims constitute one brotherhood. Nothing shall be legitimate to a Muslim which belongs to a fellow Muslim unless it was given freely and willingly. Do not therefore do injustice to yourselves. Remember one day you will meet Allah and answer your deeds. So beware: do not stray from the path of righteousness after I am gone.
O People, no prophet or apostle will come after me, and no new [true] faith will be born. Reason well, therefore, O People, and understand my words which I convey to you. I leave behind me two things, the Qur’an and the sunnah and if you follow these/this you will never go astray.
All those who listen to me shall pass on my words to others and those to others again; and may the last ones understand my words better than those who listen to me directly. Be my witness, O Allah, that I have conveyed Your message to Your people.”![]()
Ik kopieer alleen wat er geclaimd wordt. Zij maken de claim dat hij iraans is omdat hij iraanse biljetten bij zich had. Misschien liegen ze? Ik ben niet in Irak voor alle duidelijkheid maar gewoon in Nederland.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
En in plaats van te bewijzen dat dit een Iranieris zie jij deze foto als bewijs dat het een Iranier is![]()
Dat maak ik jou ook niet wijs. Wat ISIS daarna gaat doen, zien we later wel.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
In de kern is elke religie volkomen idioot en gebaseerd op sprookjes. In de kern kun je als athest zelfs in streng christelijke landen niet normaal voor je mening uitkomen.
Iran en de VS waren altijd beste vrienden geweest! Al die verhalen over atoombommen etc was allemaal een ACT. Ze hebben zij aan zij gevochten in Afghanistan en in Irak en willen nu ronde 3 doen weer in Iraq.
https://www.facebook.com/photo.php?v=616031698441264&fref=nf
And guess what? Sunni regimes verdreven in Afghanistan en Irak en wie regeren er nu? Juist ja de sjiieten. En dat wil de VS ook zo houden.![]()
Is het niet eens tijd om zelf ook af te reizen? Je steentje bij te dragen ipv alleen vanaf de zijkant te roepen?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef Hiper het volgende:
Ik ben niet in Irak voor alle duidelijkheid maar gewoon in Nederland.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Waarom? Ik ben media activist (selfproclaimed). Diezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen...quote:Op maandag 16 juni 2014 15:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is het niet eens tijd om zelf ook af te reizen? Je steentje bij te dragen ipv alleen vanaf de zijkant te roepen?![]()
Aloulou, wat je nu zegt is toch onzin? Dus iedereen die Assad steunt en Maaliki steunt moet nu ook afreizen?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is het niet eens tijd om zelf ook af te reizen? Je steentje bij te dragen ipv alleen vanaf de zijkant te roepen?![]()
Our girl Yasser is freaked out! What's wrong with her? Sitting comfortabily in the west, calling the cattle in Iraq to fight. These turbanised devils are so cheeky, aren't they? It's after all the Sunnah of 3aj 3aj the hidden cave dwelling rat to play seek and hide.
https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me![]()
Maar als overtuigde Moslim die de cause steunt zou je naar het hoogste moeten streven en dat is strijden (fysiek) op het pad van Allah om "soennieten in Irak" te beschermen en de "Islamitische staat te vestigen". En je weet dat het allerhoogste goed voor de martelaar is.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef Hiper het volgende:
Waarom? Ik ben media activist (selfproclaimed).
Dus waarom in het veilige NL verblijven als je het Paradijs zo ingaat als je naar Irak vertrekt om te strijden en te sterven....de poorten van Jennah staan voor je open, en ook de hoogste rang.Ik sympathiseer niet met de zaak. Heb er dus niets te zoeken, en zeker niet bij de ISIS-autistjes.quote:Diezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen...Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Nee, mensen die Assad en Maliki steunen doen dat niet vanuit religieus denken dat "Allah ze met de hoogste rangen in paradijs beloont". De mensen die ISIS steunen doen het allemaal wel vanuit een religieus denken. En als je toch zo denkt, waarom ga je zelf niet op jihad dan? Dat is toch het hoogste goed? Waarom kies je daar bewust dan toch niet voor? Maar juich je het voor anderen wel toe? Vind je dat daar geen tegenstrijdigheid in zit? Vol van de religie, de Islamitische staat, de mujahedin.....maar zelf niet het hoogst haalbare (paradijs en hoogste beloning) willen en veilig in NL blijvenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:27 schreef De_Ilias het volgende:
Aloulou, wat je nu zegt is toch onzin? Dus iedereen die Assad steunt en Maaliki steunt moet nu ook afreizen?Tot zover de diepe religieuze overtuiging misschien?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Nee, dat zijn geen soldaten van Irak. Als je met zo'n baard rondloopt vang je vanzelf kogels.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat zijn Iraakse soldaten die iemand van ISIS hebben onthoofd.And remember, respect is everything!![]()
Tijd dat de Irakezen niet tegen elkaar vechten maar eindelijk de VSAmerikanen hun land uitschoppen, als 1 eenheid, niet als groepjes kleuters vechtend tegen elkaar.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
De steun voor zo een doel hoef je niet perse fysiek te doen, kan ook met geld, of dua of je mening te uiten (wat ik doe), dus voor ieder wat wils. Fysieke en financile steun is even hoog. En ik bepaal zelf wat ik doe, daarbij heb ik jou of iemand anders voor nodig. En nee, ik ga er niet heen, heb er niets te zoeken. Ten tweede, waarom ga jij dan niet jouw favoriete clubje (wat dat ook mogen wezen) opzoeken? En wat is jouw favoriete clubje anyway?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar als overtuigde Moslim die de cause steunt zou je naar het hoogste moeten streven en dat is strijden (fysiek) op het pad van Allah om "soennieten in Irak" te beschermen en de "Islamitische staat te vestigen". En je weet dat het allerhoogste goed voor de martelaar is.
Dus waarom in het veilige NL verblijven als je het Paradijs zo ingaat als je naar Irak vertrekt om te strijden en te sterven....de poorten van Jennah staan voor je open, en ook de hoogste rang.
[..]
Ik sympathiseer niet met de zaak. Heb er dus niets te zoeken, en zeker niet bij de ISIS-autistjes.![]()
Is de fysieke strijd niet het hoogst haalbare? Ontken je dit? De martelaar "op het pad van Allah" en voor "Zijn sharia" is niet het hoogste die direct het paradijs betreedt? En moet jij dit niet voor jezelf wensen als overtuigde Moslim? Als Moslim wil je toch het hoogst haalbare voor jezelf ook?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:45 schreef Hiper het volgende:
De steun voor zo een doel hoef je niet perse fysiek te doen, kan ook met geld, of dua of je mening te uiten (wat ik doe), dus voor ieder wat wils. Fysieke en financile steun is even hoog.Je lult dus religieus maar handelt er niet naar. Beetje zoals links lullen en rechts zakken vullen. Goed dat we het weten, en je bent niet de enige. Je hebt er wel wat te zoeken want je broeders worden bij bosjes afgemaakt zeg je zelf en andere broeders zijn er wel heengegaan die je toejuicht en strijden voor "Allah's Woord".quote:En ik bepaal zelf wat ik doe, daarbij heb ik jou of iemand anders voor nodig. En nee, ik ga er niet heen, heb er niets te zoeken.Mijn favoriet is Bibi.quote:Ten tweede, waarom ga jij dan niet jouw favoriete clubje (wat dat ook mogen wezen) opzoeken? En wat is jouw favoriete clubje anyway?Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Waar haal jij de pus onzin vandaag dat Assad en Maliki dat niet doen uit religieuze motieven en dat diegenen die ze steunen dat ook niet doen? Integendeel, zij zien ISIS als de nakomelingen van diegene die Hussein RA hebben gedood. Zij noemen alle groepen die tegen Assad vechten het leger van Muawiya RA of het Sufyani leger. Zij halen zelfs overleveringen van een van hun 12 imams dat er aardbeving in de levant zal gebeuren en zij interpreteren dat als het doden van 100.000 soennieten.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, mensen die Assad en Maliki steunen doen dat niet vanuit religieus denken dat "Allah ze met de hoogste rangen in paradijs beloont". De mensen die ISIS steunen doen het allemaal wel vanuit een religieus denken. En als je toch zo denkt, waarom ga je zelf niet op jihad dan? Dat is toch het hoogste goed? Waarom kies je daar bewust dan toch niet voor? Maar juich je het voor anderen wel toe? Vind je dat daar geen tegenstrijdigheid in zit? Vol van de religie, de Islamitische staat, de mujahedin.....maar zelf niet het hoogst haalbare (paradijs en hoogste beloning) willen en veilig in NL blijvenTot zover de diepe religieuze overtuiging misschien?
![]()
Ik beperk me tot het topic, de users die reageren etc. Diegenen die Assad of Maliki's kant kiezen doen dat niet vanuit religieuze retoriek zoals jij de "mujahedin steunt" die voor de "Islamitische staat vechten" en al die pseudo-religieuze onzin. Als er wel een user is die dat met dezelfde religieuze bullshit doet zal ik hem erop aanspreken ook dan direct bij het Iraakse of Syrische leger aan te sluiten; put your balls where your mouth is or shut up.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef Hiper het volgende:
Waar haal jij de pus onzin vandaag dat Assad en Maliki dat niet doen uit religieuze motieven en dat diegenen die ze steunen dat ook niet doen?Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Ik zeg net de fysieke en het financieren van de strijd zijn even hoog en dus beide het hoogst en natuurlijk is dat de wens van iedere moslim, maar er zijn daar genoeg mannen, dus ik hoef er niet heen? De plicht is voor diegene die daar in de buurt wonen en niet voor diegene die ver wonen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is de fysieke strijd niet het hoogst haalbare? Ontken je dit? De martelaar "op het pad van Allah" en voor "Zijn sharia" is niet het hoogste die direct het paradijs betreedt? En moet jij dit niet voor jezelf wensen als overtuigde Moslim? Als Moslim wil je toch het hoogst haalbare voor jezelf ook?
[..]
Je lult dus religieus maar handelt er niet naar. Beetje zoals links lullen en rechts zakken vullen. Goed dat we het weten, en je bent niet de enige. Je hebt er wel wat te zoeken want je broeders worden bij bosjes afgemaakt zeg je zelf en andere broeders zijn er wel heengegaan die je toejuicht en strijden voor "Allah's Woord".
[..]
Mijn favoriet is Bibi.
Lul niet over zaken waar je geen weet van hebt.
Bibi als in Netanyahu?![]()
Ik heb hier niets aan jou ter verantwoorden en heb nergens jouw toestemming of leidraad nodig. Ga je mama vervelen als je het niet bevalt.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik beperk me tot het topic, de users die reageren etc. Diegenen die Assad of Maliki's kant kiezen doen dat niet vanuit religieuze retoriek zoals jij de "mujahedin steunt" die voor de "Islamitische staat vechten" en al die pseudo-religieuze onzin. Als er wel een user is die dat met dezelfde religieuze bullshit doet zal ik hem erop aanspreken ook dan direct bij het Iraakse of Syrische leger aan te sluiten; put your balls where your mouth is or shut up.
Moet je BIBI niet helpen bij het vinden van die drie broertjes van je?![]()
ISIS heeft genoeg oproepen gedaan openlijk om meer mensen aan te trekken. Zal ik ze hier delen? De groep die jij toejuicht roept openlijk meer Europeanen op naar Syrie te reizen ipv in "het kufr land te verblijven" en mee te helpen aan de Islamitische staat. Dus waarom ben jij hypocriet?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:53 schreef Hiper het volgende:
Ik zeg net de fysieke en het financieren van de strijd zijn even hoog en dus beide het hoogst en natuurlijk is dat de wens van iedere moslim, maar er zijn daar genoeg mannen, dus ik hoef er niet heen? De plicht is voor diegene die daar in de buurt wonen en niet voor diegene die ver wonen.
En is de fysieke jihad echt niet de allerhoogste daad? Zal ik een linkje strooien van je voorbeeldgeleerden en wat zij erover zeggen? Of van je ISIS-helden en welke teksten zij gebruiken om te bewijzen dat strijden voor Allah de allerhoogste daad is die je kan verrichten?Juist. En IDF ook.quote:Bibi als in Netanyahu?Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Jaloers op Isral en het Joodse volkquote:? Beetje triest om zulke beschuldigingen te doen, vind je zelf niet dan?
Isral is de enige functionerende democratie in het Midden-Oosten en bewakers van Westerse vrijheden en beschaving. Maar al die beschuldigingen zijn puur op afgunst gericht, sommige teksten zijn tegen het 'enge' aan.
[ Bericht 10% gewijzigd door Specularium op 16-06-2014 16:57:57 ]![]()
Je probeert de discussie een andere wending te geven nu?quote:Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Ja dat gaat dus nooit gebeuren, dat is de essentie van het MO.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Tijd dat de Irakezen niet tegen elkaar vechten maar eindelijk de VSAmerikanen hun land uitschoppen, als 1 eenheid, niet als groepjes kleuters vechtend tegen elkaar.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Waarom zou je ISIS of andere groeperingen niet mogen steunen zonder mee te doen aan de fysieke Jihad?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je probeert de discussie een andere wending te geven nu?
Ik mag dus ook Nederland op het wk niet steunen, omdat ik zelf niet in het Nederlands elftal speel?![]()
Vraagje: bij dat drive-by shooting filmpje, hoe weet ISIS om wat voor mensen het gaat in die auto,s???![]()
Niet losjes, het hoorde daar gewoon bij. en nogmaals, dat is afgepakt door brits imperialisme. het regime in koeweit was ook impopulair.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.![]()
Als jij het op de persoon speelt, doe ik dat ook. Ik heb niets anders dan het verhaal van ISIS staan toe te lichten en jij niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je probeert de discussie een andere wending te geven nu?
Einde dicussie.![]()
Leuk man. Hele discussies zie ik overal maar niemand komt echt met een oplossing. Misschien is Rusland of de VS wel zo gek te krijgen om een aantal rake nukes te plempen op het hart van al die zwaar gestoorde tyfuszooi. Jammer genoeg is dit ergens natuurlijk ook weer geen oplossing en weet ik het verder ook allemaal niet. Hard hoofd krijg ik er van.![]()
Je wilt dus WO3??quote:Op maandag 16 juni 2014 16:28 schreef Oerbeer het volgende:
Leuk man. Hele discussies zie ik overal maar niemand komt echt met een oplossing. Misschien is Rusland of de VS wel zo gek te krijgen om een aantal rake nukes te plempen op het hart van al die zwaar gestoorde tyfuszooi. Jammer genoeg is dit ergens natuurlijk ook weer geen oplossing en weet ik het verder ook allemaal niet. Hard hoofd krijg ik er van.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: