Volgens mij zegt deze journalist dat veel vrijwilligers naar huis zijn gegaan nadat de media vertrokken waren.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef Hiper het volgende:
In al-Husayniyaat is een grote groep vrijwillige Sjieten die de strijd wilde aangaan met Dawlah uit angst naar huis wedergekeerd. Zij zagen hoe zij bestookt werden en dat beangstigde hen. Aldus journalist Uthman Mhmmad.
[ afbeelding ]
Logisch ook, zo gaat dat eigenlijk altijd met burgermilities. Zodra je die moet inzetten heb je eigenlijk al verloren. Sterker nog, Baghdad is verloren. Een militaire operatie heeft logistiek nodig, Amerikanen, Iraniers en of de Chinezen hebben allemaal niet de nodige voorbereidingen getroffen, ISIS wel.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef Hiper het volgende:
In al-Husayniyaat is een grote groep vrijwillige Sjieten die de strijd wilde aangaan met Dawlah uit angst naar huis wedergekeerd. Zij zagen hoe zij bestookt werden en dat beangstigde hen. Aldus journalist Uthman Mhmmad.
After signing the Anglo-Ottoman Convention of 1913, the United Kingdom split Kuwait from the Ottoman territories into a separate sheikhdom.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Irak was van het Ottomaanse rijk afgenomen door Brits imperialisme.
Published: BAGHDAD Fri Jan 31, 2014 8:49am ESTquote:Op maandag 16 juni 2014 00:48 schreef Nintex het volgende:
Reuters heeft al iets over de raketten op het vliegveld:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA0U0X120140131
Sterker nog, de geestelijken die hen hebben opgeroepen om de wapens op te pakken, zijn zelf gevlucht naar Londen en Tehran.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Logisch ook, zo gaat dat eigenlijk altijd met burgermilities. Zodra je die moet inzetten heb je eigenlijk al verloren. Sterker nog, Baghdad is verloren. Een militaire operatie heeft logistiek nodig, Amerikanen, Iraniers en of de Chinezen hebben allemaal niet de nodige voorbereidingen getroffen, ISIS wel.
Irak had beter het leger dat ze nog hadden om Baghdad kunnen stationeren. Vervolgens de aanval van ISIS afslaan en dan een tegenaanval doen. Burgers met een geweer het front op sturen en haastig wat kleine aanvallen uitvoeren om wat 'gewonnen' te hebben put de mogelijkheden alleen maar verder uit.
Hahahahaquote:Op maandag 16 juni 2014 01:01 schreef Hiper het volgende:
[..]
Sterker nog, de geestelijken die hen hebben opgeroepen om de wapens op te pakken, zijn zelf gevlucht naar Londen en Tehran.
twitter:PzFeed twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:00:49BREAKING NEWS: Baghdad airport is now under attack by ISIS rockets. reageer retweet
Volgens mij kan jij niet zo goed Engels. Hier blijkt helemaal niet dat door "Brits imperialisme" Koeweit geen deel meer is van Irak.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:00 schreef zaid het volgende:
After signing the Anglo-Ottoman Convention of 1913, the United Kingdom split Kuwait from the Ottoman territories into a separate sheikhdom.
Kuwait had been loosely under the authority of the Ottoman vilâyet of Basra, and although its ruling dynasty, the Al Sabah family, had concluded a protectorate agreement in 1899 that assigned responsibility for its foreign affairs to Britain, it did not make any attempt to secede from the Ottoman Empire. For this reason, its borders with the rest of Basra province were never clearly defined or mutually agreed. Furthermore, Iraq alleged that the British High Commissioner "drew lines that deliberately constricted Iraq's access to the oceans so that any future Iraqi government would be in no position to threaten Britain's domination of the Gulf".
quote:Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef Hiper het volgende:
Kijk wat deze Abi zegt. Some people are just ...
[ afbeelding ]
Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:56 schreef zaid het volgende:
[..]
jouw usericon![]()
het was afgenomen van irak door brits imperialisme in 1913.
Dit. Als Soenni-jugend hoeft hij zich toch nergens druk om te maken. Barsa is Shia-central. Dat gaat nevernooitniet bij enige ISIS of Ba'ath rijk horen.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Maar Irak heeft nooit bestaan voor 1920. Wat jij bedoelt is dat Kuwait in de Ottomaanse rijk losjes bij de Basra vilayet hoorde. Maar dat duurde ook maar kort. Daarvoor hoorde Basra bij baghdad administratisch gezien en daarvoor hoorde Kuwait weer niet bij Baghdad/Basra. Irak heeft geen enkel recht op Kuwait dat al eeuwen als een apart gebied wordt gezien. Vertel dat maar tegen je papa die jou deze leugens voedt.
Eigenlijk is dit gewoon neo-kolonialismetwitter:WilliamsJon twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:23#ISIS worth $1.5 billion. Foreign jihadists, many from Europe, among those who stormed Mosul & onto Baghdad #Iraq http://t.co/vrWmIXcHow reageer retweet
Deze staat al sinds deel 46 in de OP:quote:
Interessant.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:13 schreef Pharmacist het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon neo-kolonialismetwitter:WilliamsJon twitterde op maandag 16-06-2014 om 00:02:23#ISIS worth $1.5 billion. Foreign jihadists, many from Europe, among those who stormed Mosul & onto Baghdad #Iraq http://t.co/vrWmIXcHow reageer retweet
Het laatste stukje is het coolste:quote:
Er zijn dus ook luie Jihadi's.quote:We are focusing on the initials that had the annotation 'valuable' next to them."
Other names were clearly of lesser use, he said. They were marked with "lazy", "undecided" or "needs monitoring".
twitter:entertheprodigy twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:36:38Flight tracker showing flights being diverted from #Baghdad international airport in #Iraq. http://t.co/rGRtIp4J3u reageer retweet
De Amerikanen die 100 duizenden onschuldige doden hebben achtergelaten zijn al vertrokken uit Irak...quote:Op maandag 16 juni 2014 01:34 schreef Tukker87 het volgende:
De religie van de vrede is weer goed bezig.
twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 16-06-2014 om 01:56:19Fierce attacks on #Baghdad airport are now reported from N, NW, W and SW.. #Iraq #ISIS reageer retweet
Daar ben ik het mee eens hoor, Amerika is een schofterig land wat zich overal mee bemoeit en veel bloed aan de vingers heeft. Neemt niet weg dat de Islam veel misbruikt wordt voor eigen gewin van bepaalde mensen en bloedvergieten.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:02 schreef BB11 het volgende:
[..]
De Amerikanen die 100 duizenden onschuldige doden hebben achtergelaten zijn al vertrokken uit Irak...
Niet aan zien komen? Het lijkt eerder geplanned. Amerika is ondertussen de derde grootste oliepomper en heeft relatief weinig te verliezen in Irak. Na de invasie zijn het Europese bedrijven en China geweest die de grootste oliedeals gemaakt hebben. Amerika slechts een paar, met name in meer Koerdisch gebied. Een crisis Irak geeft ze zelfs dus enkel een voordeel. China aan de andere hand, dat zelf erg importafhankelijk is vwb olie en met zijn staatsbedrijf dat daar het meest geinvesteerd heeft, heeft het meeste belang heeft bij stabiliteit (controle vd toevoer) en zie je nu dus ook op alle mogelijke wijze steun verlenen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Man man man , wat zijn die Irakezen dom geweest. Al die vrijwilligers die nu mijlenver naar Mosul en andere steden afreizen om daar te vechten voor een stuk woestijn, terwijl achter hen Baghdad valt en ze onderweg vooral dienen als IED doelwitten...
Als Baghdad valt is dat het einde van Obama's presidentschap mag ik hopen. Mijlarden in counter intelligence en dit niet aan zien komen, miljarden aan wederbouw van Irak en dan de boel alsnog evacueren en achterlaten voor een stel terroristen.
Ziet er uit als een random kleermaker uit Amsterdam oostquote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef Hiper het volgende:
Wie kan raden wie deze persoon is?
[ afbeelding ]
Wie zijn dit.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
De jongen rechts is Ali Adnan, voetballer. Hij zou bij Chelsea gaan spelen.
De coach is ook mee gaan doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Maliki en nu? Ga ik door voor de koelkast?quote:Op maandag 16 juni 2014 01:08 schreef Hiper het volgende:
Wie kan raden wie deze persoon is?
[ afbeelding ]
Ja. Cute, knap, mooi lang.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Rechts: http://en.wikipedia.org/wiki/Ali_Adnan_Kadhim
Vrijwilligers, tegen ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja. Cute, knap, mooi lang.
Maar wie zijn dit? Waarom in uniform, wiens kant staan ze?
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezenquote:Op maandag 16 juni 2014 09:46 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt. Hij speelt bij rizespor of zo.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:28 schreef expans het volgende:
[..]
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezen.
Hij speelt in Turkije en zou gevolgd worden door de topclubs in het land.
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:03 schreef Che_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ord-Koerdistan.dhtml
ISIS gaat het Koerdisch gebied nooit kunnen veroveren. Dat was Saddam zelfs niet gelukt.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.
KRG staat niet op hun roadmap aldus de "emir" van ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook niet gek. Die zullen zich voorbereiden als een gek op dit moment. Zijn natuurlijk veel beter georganiseerd en desserten echt niet zomaar, vergeleken met het Irakese leger. Vraag me af of ISIS ze met rust gaat laten.
Dat was Saddam zijn plan ook niet, of heb jij militaire doelen gezien die wij niet kennen? Ome Barzani vroeg Saddam nog notabene om hulp om de stoute Talabani koerden aan te pakken.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
ISIS gaat het Koerdisch gebied nooit kunnen veroveren. Dat was Saddam zelfs niet gelukt.
Dus? Dat was een burgeroorlog onderling. Feit blijft dat de Koerdische strijdmachten te sterk zijn voor ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:14 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Dat was Saddam zijn plan ook niet, of heb jij militaire doelen gezien die wij niet kennen? Ome Barzani vroeg Saddam nog notabene om hulp om de stoute Talabani koerden aan te pakken.
Dat weten we dus niet, want ze vallen elkaar niet volop aan. Ik denk het ook wel, maar zeker weten kan niemand.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus? Dat was een burgeroorlog onderling. Feit blijft dat de Koerdische strijdmachten te sterk zijn voor ISIS.
Er is natuurlijk wel een grote kans dat er aanslagen van binnenuit worden gepleegd. Is vaker geprobeerd de afgelopen tijd, de meeste zijn op tijd verijdeld.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:16 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet, want ze vallen elkaar niet volop aan. Ik denk het ook wel, maar zeker weten kan niemand.
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=0&referrer=quote:Op maandag 16 juni 2014 11:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een grote kans dat er aanslagen van binnenuit worden gepleegd. Is vaker geprobeerd de afgelopen tijd, de meeste zijn op tijd verijdeld.
Dat is Bagdad ja..quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Fett het volgende:
[..]
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=0&referrer=
Er wonen ook veel Koerden daar, evenals Kirkuk.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:16 schreef Ludacriss het volgende:
Zouden de Koerden niet Mosul over willen nemen btw? Zit relatief dichtbij Koerdisch grondgebied. Kan me voorstellen dat je ISIS niet graag zo dichtbij wil hebben eigenlijk.
Goed man. Allahu Akbar.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:37 schreef Hiper het volgende:
#Breaking Maliki's #Ninawa military commander executed by ISIS in front of thousands of locals. #Iraq Abu Walid aka Muhammad Qureishi ,the ex-commander of Maliki's Wolf Brigade ,the notorious mass killer of Sunnis!
Oh. Nou nou.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:42 schreef Hiper het volgende:
Zo houden de Shiitische geestelijke gestoorde geleerden de massa voor de gek!
[ afbeelding ]
Wat heeft jou en je familie al die jaren opgeleverd met het betalen van Khums(20% van je bezit)? Jouw geleerden roepen al meer dan 1000 jaar dat alle shia khums moeten betalen, zodat de mahdi terug komt. Is er nooit bij je opgekomen dat deze charlatans multi miljonaire zijn geworden en het arme volk bestelen door ze leugens te verkopen? Khamenei is multi miljardair! Daarom bekeren de meesta shia in Iran naar Sunni islam en degene die in europa leven worden atheist of christen.quote:
Cry me a river.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Tief op met je onbevestigde bronnen.
Binnenkort is zijn hoofd de bal van ISIS.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:28 schreef expans het volgende:
[..]
Iraqi Turkmen toch? Althans dat had ik gelezen.
Hij speelt in Turkije en zou gevolgd worden door de topclubs in het land.
Ze zijn "blij" met ISIS omdat ISIS het wapen is tegen de sjiitische onderdrukkers.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn, maar ik word misselijk en verdrietig van zulke mensen. Hoe kun je juichen om executies? Blij zijn om Isis? Snap het gewoon niet.
De vermoorde personen zijn mensen met kinderen en vrouwen, denken ze daar over na?
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij geeft hem water.
Wat is daar mee?
Menselijk gebaar.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.
Dus?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat als je de rollen omdraait de soldaat waarschijnlijk onthoofd wordt.
Ik ben er niet tegen. Ik vind het alleen zo ironisch.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Jij bent tegen dit menselijk gebaar omdat het andersom anders was geweest?
Een kots smiley als signaal van ironie?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ben er niet tegen. Ik vind het alleen zo ironisch.
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten geëxecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een kots smiley als signaal van ironie?
Ok, ok....
Ik ben benieuwd hoe zijn "trial" er uit gaat zien.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Hiper het volgende:
Breaking News!!
The #Judge who made the execution call on #Saddam #Hussain is now in the hands of the Islamic State.
Waarom zou een Koerdische rechter in Baghdad zijn?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:11 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe zijn "trial" er uit gaat zien.
Wees blij. Laat t verschil zien.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten geëxecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.
Ik vind het prachtig, het toont aan dat er dus ook nog mensen bestaan in het perverse gedeelte van de wereld..quote:Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is toch ook om te kotsen als je bedenkt dat ze een paar dagen geleden zonder pardon mogelijk 1700 soldaten geëxecuteerd hebben? En dan zie je zo'n plaatje.
Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn, maar ik word misselijk en verdrietig van zulke mensen. Hoe kun je juichen om executies? Blij zijn om Isis? Snap het gewoon niet.
De vermoorde personen zijn mensen met kinderen en vrouwen, denken ze daar over na?
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Dan laat ik je zien wat het verschil is. Dit plaatje is ook gewoon dikke propaganda en de context is afwezig.quote:
Deze man.....quote:Op maandag 16 juni 2014 13:35 schreef Hiper het volgende:
[..]
Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.
Vrouwen hebben in dit soort serieuze oorlogstopic ook niets te zoeken natuurlijk he, veel te emoquote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
Ik kan er niet bij gewoon. zal wel een vrouwelijk iets zijn,
Klik dat zwarte streepje aan, en zet de foto tussen de twee spoilers.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:40 schreef Hiper het volgende:
Hoe zet je bij een link een spoiler zodat niet iedereen het kan zien? Iemand? Dat laat ik iedereen zien wat het iraakse leger heeft gedaan van 2003 tot 2012/2013.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |