abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141150379
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:35 schreef Hiper het volgende:

[..]

Toen tegen de soennieten zelfs ergere dingen werden aangedaan toen was heel de FUCKING WERELD STIL, nu de soennieten terug vechten staat ineens de hele hypocriete wereld op zijn kop.
Nee hoor, de wereld heeft gewoon sowieso niets met religieuze idioten die mensen doodmaken omdat hun interpretatie van hetzelfde heilige boek anders is.
pi_141150404
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee hoor, de wereld heeft gewoon sowieso niets met religieuze idioten die mensen doodmaken omdat hun interpretatie van hetzelfde heilige boek anders is.
:')
pi_141150436
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie het verkeerd?
pi_141150462
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zie het verkeerd?
Ja, dit conflict gaat niet over verschil in interpretatie van het heilige boek.

Dit conflict gaat om jarenlange onderdrukking.
pi_141150478
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zie het verkeerd?
Ja lees mijn post nog eens.
pi_141150488
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Vrouwen hebben in dit soort serieuze oorlogstopic ook niets te zoeken natuurlijk he, veel te emo :{w
Srs?
pi_141150586
‪#‎Iraq‬ ‪#‎Baghdad‬ ABC channel: mortar shells hit Embassy of ‪#‎Iran‬
pi_141150611
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.

Dus of een opstand gerechtvaardigd is of niet, is niet het enige wat legitimiteit kan verschaffen. Of je een zeloot bent en de wapens niet schuwt om andere mensen om te leggen wanneer ze zich niet vereenzelvigen met je visie van je geloof speelt ook mee.
pi_141150686
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben op de hoogte van de context. Ik weet dat soennieten jarenlang the short end of the stick hebben gehad, en dat dat bijzonder vervelende gevolgen heeft gehad. Neemt niet weg dat ISIS een club is die niet alleen opereert vanuit woede van die onderdrukking, het is ook een partij die zeer conservatief en extremistisch bekend staat, en die zich dus wel schuldig maakt aan random killings van mensen die niet in hun plaatje van de ideale samenleving passen.

Dus of een opstand gerechtvaardigd is of niet, is niet het enige wat legitimiteit kan verschaffen. Of je een zeloot bent en de wapens niet schuwt om andere mensen om te leggen wanneer ze zich niet vereenzelvigen met je visie van je geloof speelt ook mee.
Uiteraard, maar de reden dat veel soennieten ISIS steunen is omdat ISIS het wapen is tegen de sjiitische onderdrukkingen.

Dat ISIS soms ook niet meer weet welk pad ze moeten bewandelen, is zeker waar. Maar dat is voor de mensen die jarenlang onderdrukt zijn irrelevant.
pi_141150714
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jouw post samengevat.

pi_141150889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:06 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jouw post samengevat.

[ afbeelding ]
Neuh. Als je iets uit mijn post kunt halen is dat ik een aversie tegen zeloten heb. De opstand vanuit onderdrukking kan nog zo gerechtvaardigd zijn, als je daarnaast een agenda hanteert waarbij "ongelovigen" ook onderdrukt worden, dan heb je mijn sympathie per definitie niet. Sterker nog, in het geval van zeloten is geweld het enige antwoord, omdat ze niet vatbaar zijn voor ratio.
pi_141150932
Mensen die doen alsof soennieten onderdrukt worden :-) hihaho
pi_141150936
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Neuh. Als je iets uit mijn post kunt halen is dat ik een aversie tegen zeloten heb. De opstand vanuit onderdrukking kan nog zo gerechtvaardigd zijn, als je daarnaast een agenda hanteert waarbij "ongelovigen" ook onderdrukt worden, dan heb je mijn sympathie per definitie niet. Sterker nog, in het geval van zeloten is geweld het enige antwoord, omdat ze niet vatbaar zijn voor ratio.
En dat heb je van de NOS? Stick around, perhaps you will learn a thing or two.
pi_141151052
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Werden, nu is ISIS er. :P
pi_141151054
edit: opbokken met deze taal - gewoon nederlands of anders wegblijven
zoveelste keer

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2014 15:40:32 ]
And remember, respect is everything!
pi_141151125
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Hiper het volgende:

[..]

En dat heb je van de NOS? Stick around, perhaps you will learn a thing or two.
Dus ISIS bestaat niet uit soennitische moslims die mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken en een islamitische staat willen stichten op basis van hun interpretatie van de islam?
pi_141151366
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven roepen dat het onderdrukking is maar dat maakt het niet waar.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:22:05 #218
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141151397
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb ook berichten gezien dat het leger nog aanwezig is.
Het leger die helemaal in het noorden van Irak is, juist. _O-

Irakese leger is nu volledig verdreven uit het noorden man.
pi_141151464
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven roepen dat het onderdrukking is maar dat maakt het niet waar.
Het is waar.
pi_141151482
http://www.zamanvandaag.n(...)en-mee-met-isil-irak

"De soennitisch-salafistische strijdgroep ISIL (Islamitische Staat in Irak en de Levant) krijgt in Irak steun van verschillende antiregeringsstrijdgroepen die diverse ideologieën aanhangen en uiteenlopende visies hebben op de islam. Een van die groepen wordt gevormd door militairen van het voormalige Baath-regime van de Iraakse oud-president Saddam Hoessein (1937-2006). Plaatselijke stammen, die ook ontevreden zijn over het huidige bewind van de sjiitische premier Nouri al-Maliki, vechten ook mee met ISIL."
pi_141151490
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is waar.
Hoe dan?
pi_141151535
Meet the Iraqi Army

Onthoofden van burgers in het bijzijn van een amerikaanse soldaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Ben op zoek naar nog meer, this is but the tip of the iceberg.
pi_141151622
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Hiper het volgende:
Meet the Iraqi Army

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Dit is toch allemaal nep volgens Peunage.
pi_141151640
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Hiper het volgende:
Meet the Iraqi Army

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Two wrongs don't make a right.

Zoals ik het zie maakt ISIS de situatie in het land niet beter. De ene onderdrukking wordt vervangen door de ander.
pi_141151672
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is toch allemaal nep volgens Peunage.
Ben je nu fokking serieus? Hoe kun je aan zo'n plaatje zien dat er soennieten onderdrukt worden? Het eerste plaatje alleen al is overduidelijk niet wat hiper nu verzint.

Sorry hoor, maar als je dit als bewijs ziet ben je echt fucking dom.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:31:20 #226
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141151715
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef Hiper het volgende:
Kijk wat deze Abi zegt. Some people are just ...

[ afbeelding ]
Dat is zeker zo'n CHP of MHP Turk. :')
  maandag 16 juni 2014 @ 14:31:32 #227
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_141151720
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Sad but true. Dat was wel het geval onder Maliki en co.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_141151736
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ben je nu fokking serieus? Hoe kun je aan zo'n plaatje zien dat er soennieten onderdrukt worden? Het eerste plaatje alleen al is overduidelijk niet wat hiper nu verzint.

Sorry hoor, maar als je dit als bewijs ziet ben je echt fucking dom.
Ja man, dit zijn gewoon sjiitische slachtoffers ! :') :') :')
pi_141151765
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe is de situatie onder ISIS anders dan voorheen, behalve dat soennieten nu bevoorrecht worden?
pi_141151773
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus ISIS bestaat niet uit soennitische moslims die mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken en een islamitische staat willen stichten op basis van hun interpretatie van de islam?
Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?
pi_141151816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar hoe is de situatie onder ISIS anders dan voorheen, behalve dat soennieten nu bevoorrecht worden?
ISIS heeft verschillende sunni wijken overgenomen, de soennieten hoeven daar dus niet meer bang te wezen voor de sjiitische onderdrukkers.
pi_141151843
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right.

Zoals ik het zie maakt ISIS de situatie in het land niet beter. De ene onderdrukking wordt vervangen door de ander.
Onderdrukking van het volk hebben we nog niet gezien, maar dat ze meedogenloos zijn on the battlefield heb je gelijk. Wat er nu gebeurd in Irak en Syrie kun je vergelijken met de wraak op het nazisme.
pi_141151896
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Hiper het volgende:

[..]

Het zijn soennietische moslims en dat ze een islamitische staat op basis van de Quran en de Sunnah willen oprichten klopt, maar dat zij mensen met een andere geloofsovertuiging onderdrukken is onzin. Zij hanteren het principe oog om oog, tand om tand. Het maliki leger heeft tienduizenden soennieten afgeslacht, deze wraak nemen ze nu op de Iraakse soldaten (executies) en op de regering. De sjittische burgers die nu omkomen zijn als wraak op de soeniitische burgers die nu omkomen. Als Maliki stopt met het doden van soennitische burgers, dan wordt het gevecht alleen voortgezet tussen ISIS en het iraakse leger. Maar het probleem is, westerse media en westerse regeringen zeiden NIETS toen soennieten werden afgeslacht door het iraaks leger en milities sinds 2003. Nu de soennieten wraak nemen staat de hele wereld op zn kop. Maw. moorden in naam van soennitiche islam is terrorisme en moorden in naam van sjiisme en bathisme, secularisme, democratie is GEEN terrorisme. Dus iedere moslim die een wapen oppakt omzich te verdedigen is ALTIJD een terrorist en een niet-moslim of een islam geaccepteerd door het westen, is altijd een vrijheidstrijder? Zie je hoe scheef het allemaal is?
ISIS dood ook gewoon sjiieten omdat ze sjiiet zijn hé.
pi_141151927
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ISIS dood ook gewoon sjiieten omdat ze sjiiet zijn hé.
Militairen JA, burgers als wraak omdat het iraakse leger ook doet.
pi_141151932
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar zie jij aan welke religie ze hebben? Waar zie jij aan wat er precies is gebeurd op de foto's waar nauwelijks iets te zien is?

Sowieso komt de 2de foto uit Syrië. Op de eerste wordt er iemand vastgebonden en niet onthoofd. De rest van de foto's kun je amper iets van begrijpen.
pi_141151955
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar zie jij aan welke religie ze hebben? Waar zie jij aan wat er precies is gebeurd op de foto's waar nauwelijks iets te zien is?

Sowieso komt de 2de foto uit Syrië. Op de eerste wordt er iemand vastgebonden en niet onthoofd. De rest van de foto's kun je amper iets van begrijpen.
Hold on. Ik kom zo met video's. Be patient.
pi_141151982
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nee, dat laatste is wat jij er van maakt. Sommige dingen komen nu eenmaal niet voor het oog van de wereld. Dat betekent niet dat iedereen er mee instemt.

Waar het mij om gaat is dat er onderdrukking volgt als ISIS aan de macht is. Dan is het dus niet beter dan eerst. Als ISIS een vrij land voor zou staan, dan zou ik daar gewoon een kerk mogen bouwen, bijvoorbeeld. Of een synagoge. Iets zegt mij dat ik dat met de dood moet bekopen. Dan is er per definitie sprake van onderdrukking.

Wat ze nu op het slagveld doen, blijft niet beperkt tot het slagveld. Ik heb daar een heel hard hoofd in, omdat dat is hoe gelovigen zijn. Of het nu christenen, moslims of joden zijn, als het zeloten zijn dan zijn ze niet voor rede vatbaar, en kan er nooit sprake zijn van gelijkheid.
pi_141152014
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef Hiper het volgende:

[..]

Militairen JA, burgers als wraak omdat het iraakse leger ook doet.

Je ziet toch zelf wel hoe belachelijk deze redenering is?
pi_141152039
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:37 schreef Hiper het volgende:

[..]

Hold on. Ik kom zo met video's. Be patient.
Je hoeft niet met vage foto's en filmpjes strooien. Vertel gewoon wat die onderdrukking precies inhoudt? Wat hebbej sjiieten en Koerden wel wat soennieten niet hebben of kunnen?
pi_141152041
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf wel hoe belachelijk deze redenering is?
Ik heb ook niet gezegd dat ik het fantastisch vind. Ik leg alleen maar uit wat de standpunten van ISIS zijn.
pi_141152079
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef Hiper het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ik het fantastisch vind. Ik leg alleen maar uit wat de standpunten van ISIS zijn.
ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syrië en ze misbruiken daarvoor dit conflict.
pi_141152116
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ISIS wil een islamitische staat in Irak en Syrië en ze misbruiken daarvoor dit conflict.
Precies. Ik denk niet dat als ze precies evenveel burgers hebben vermoord als het Iraakse leger aan hun kant, dat ze dan de wapens neerleggen en weer terug naar huis gaan.
pi_141152159
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Precies. Ik denk niet dat als ze precies evenveel burgers hebben vermoord als het Iraakse leger aan hun kant, dat ze dan de wapens neerleggen en weer terug naar huis gaan.
Het punt is alleen dat ik heel goed begrijp dat veel soennieten ISIS als helden zien..

Het uiteindelijk doel van ISIS is namelijk irrelevant, ze zijn daadwerkelijk een wapen tegen de onderdrukkers.
pi_141152163
Ongeloofelijk dat er in dit land uberhaubt idioten zijn die ook maar 1% sympathie hebben met leden van ISIS.
Wat is de wereld toch ongeloofelijk ziek en achterlijk. En wat zijn er toch maar weinig intelligente mensen op deze planeet.

Laat die fucking komeet maar komen die ons allemaal uitroeit. Walgelijke soort dat we zijn.

ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.
pi_141152182
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef hearmeout het volgende:
Ongeloofelijk dat er in dit land uberhaubt idioten zijn die ook maar 1% sympathie hebben met leden van ISIS.
Wat is de wereld toch ongeloofelijk ziek en achterlijk. En wat zijn er toch maar weinig intelligente mensen op deze planeet.

Laat die fucking komeet maar komen die ons allemaal uitroeit. Walgelijke soort dat we zijn.

ALLAAH AKHBAAAAAAAAAAAR. Dat we daar na 100.000 mensheid nog steeds zijn. Kutsoort.
Neem een glaasje water. ;)
pi_141152199
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hoeft niet met vage foto's en filmpjes strooien. Vertel gewoon wat die onderdrukking precies inhoudt? Wat hebbej sjiieten en Koerden wel wat soennieten niet hebben of kunnen?
Ontken je dat het Iraakse regering sectarisch is? Terwijl zelfs prominente sjiieten in Irak dat bevestigen? Ik heb je gisteren een documentaire gegeven gedurende 45 min van een niet islamitische bron waarbij de Iraakse regering en haar milities, de soennieten sektarische vermoord werden omdat ze alleen de naam Omar, Aicha etc hebben en na 5 min heb jij dat weggewuifd als het niets was. Hoe serieus kan ik jou nog nemen? Of je bent behoorlijk naïef of je doet weer aan taqiyya (wat jou religieuze plicht is, zou je dat niet doen, dan ben je volgens je eigen religie een afvallige). En als het optie 2 is, heeft dat GEEN ENKELE zin, want dat is praten tegen een muur.
pi_141152243
ISIS heeft slechte kanten (veel helaas), maar plus puntje dat zij hebben is dat zij Maaliki willen afzetten en dat vind ik ook goed. Maar dat betekent niet dat ik het eens ben met hun ideologie en hun wanpraktijken.
pi_141152276
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is alleen dat ik heel goed begrijp dat veel soennieten ISIS als helden zien..

Het uiteindelijk doel van ISIS is namelijk irrelevant, ze zijn daadwerkelijk een wapen tegen de onderdrukkers.
Als ik soennier was en ik had daar gewoond had ik ook juichend langs de kant van de weg gestaan. Maar het zou hetzelfde zijn als Nederland na linkse onderdrukking wordt bevrijd door een leger van nazi's. De uiteindelijke gevolgen zijn veel verstrekkender dan de korte glorie van wraak.
pi_141152289
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zie jij verkeerd, ze hebben pas in 2011 serieus gereageerd en het Iraakse leger was al bezig sinds 2003. Het is gewoon GENOEG voor hun geweest en ze gaan er tot de dood er aan toe voor. Misbruik was op zijn plaats, als een ander leger/mogendheid tegen het Iraakse leger vecht en een DERDE partij er misbruik van maakt om de macht te grijpen, wat de peshmerga nu precies aan het doen is. ISIS heeft juist deze strijd geïnitieerd.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:47:50 #250
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_141152300
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:46 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS heeft slechte kanten (veel helaas), maar plus puntje dat zij hebben is dat zij Maaliki willen afzetten en dat vind ik ook goed. Maar dat betekent niet dat ik het eens ben met hun ideologie en hun wanpraktijken.
Dus het doel heiligt de middelen zeg je dus eigenlijk :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')