abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140542940
Originele OP:
quote:
Vlak voor haar grote liefde Sander aan lymfeklierkanker overleed, verbrak Lideweij Bosman (34) de relatie en vertrok naar Hawaï. De strijd tegen zijn ziekte brak ook haar op. Terwijl hij vocht voor zijn leven, maakte zij zich van hem los om zichzelf terug te vinden. Over dat omstreden besluit schreef ze het boek 'Naupaka'.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-zieke-vriend.dhtml
http://www.geenstijl.nl/m(...)leraar.html#comments

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:04:00 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_140542964
Heb het ook gezien ja, wat een egoïstisch secreet ben je als je naar het buitenland vlucht omdat je man terminaal ziek is zeg.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_140543143
ik zou haar doen....ook in Hawaii
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:11:00 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_140543154
Oh dit heeft al 4 delen :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_140543173
Ik vind het maar moeilijk om hierover te oordelen. Het hele verhaal riekt ernaar dat zij een vervelende kut is maar het alcohol-verhaal dat zij tegenwerpt kan het ook wel erg kut maken allemaal. Anderzijds, snel met een boek erover komen, alsof het zo'n interessant verhaal is :')

quote:
Lideweij besluit om op Hawaï te blijven, tegen de wens van familie en vrienden in. Ze wil op haar eigen manier afscheid nemen, met Hawaïaanse levenslessen en rituelen. 'Ik heb me afgezonderd, en ben bij de zee gaan schreeuwen, schelden en huilen. Tegelijk voelde ik zijn aanwezigheid.'
Nevermind, het is inderdaad een kut.
Conscience do cost.
pi_140543189
De TT wordt ook steeds dramatischer zeg, TS ambieert een carrière bij de Telegraaf?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:13:24 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140543216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Niemand zegt ook dat hij er heel actief iets aan kan doen, maar dan hoef je het nog niet te pikken. Terminaal zijn is geen vrijbrief voor debiel gedrag.

[..]

Mooie reactie. ^O^ Ikzelf ben niet van mening dat er geld naar het KWF hoeft door dit boek. De familie wil dat wel, maar als ze er zelf een andere bestemming voor heeft (zoals iets voor lotgenoten), waarom niet? De andere zaken zijn morele keuzes waar niet echt goed of fout in zit denk ik. Ik vind er zelf wel iets voor te zeggen dat ze eerlijk zei niet bij de crematie te zullen zijn, in plaats van hem valse hoop te geven. Maar ik snap dat jij daar anders over denkt.
Oh maar ik heb ook liever dat ze eerlijk zegt niet naar zijn crematie te zullen gaan dan dat ze hem valse hoop geeft. Maar nog liever had ik gezien dat ze zijn wens boven die van haar zou hebben gezet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 17:17:12 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140543331
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:12 schreef Loveless85 het volgende:
De TT wordt ook steeds dramatischer zeg, TS ambieert een carrière bij de Telegraaf?
In andere topics staat TT te beppen hoe slecht Big Pharma met hun mindcontrolpillen niet is, maar als iemand liever in de natuur gaat ontspannen is het wéér niet goed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140543518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

In andere topics staat TT te beppen hoe slecht Big Pharma met hun mindcontrolpillen niet is
Ik neem aan dat je TS bedoelt, en weer eens loopt te lasteren.

quote:
maar als iemand liever in de natuur gaat ontspannen is het wéér niet goed.
Niet als je beloofd hebt bij de euthanasie te zijn, maar dat wil jouw autistische hoofd maar niet in.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 17:28:52 #10
3928 Ulx
pi_140543656
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:

Niet als je beloofd hebt bij de euthanasie te zijn, maar dat wil jouw autistische hoofd maar niet in.
Wat klets jij nou weer? Mijn mening daarover is al in deel één te vinden. Maar zoals gebruikelijk zit je weer schuimbekkend en met bloeddoorlopen ogen wegens het grove onrecht zo'n onschuldig mensje aangedaan op je toetsenbord te rammen en is het je daardoor niet opgevallen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140543884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:59 schreef CANARIS het volgende:

Op de lijst Dingen-die-je niet-doet staat „weglopen bij een terminale patient“ op plaats 1 ex equo met „sex hebben met kinderen“

Waar kan ik die "dingen die je niet doet" lijst vinden?
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 17:39:27 #12
3928 Ulx
pi_140543937
Waarom zou je trouwens bij een terminale patient moeten blijven als die in een klootzak is veranderd en niet wil meewerken om weer een normaal mens te worden?

Wegens zielig?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:43:24 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140544057
quote:
Haar vriend Sander leed zes jaar aan lymfeklierkanker. Toen ze de benen nam, had hij nog maar twee maanden te leven. "We zijn samen nog in therapie geweest, vanwege het alcoholgebruik. Ik probeerde ook de hele tijd manieren te vinden om hem buiten de reguliere zorg te genezen", vertelt ze in RTL Late Night.

Tijdens een sessie ging Sander naar de wc en de psycholoog zei tegen Lideweij: "Je kunt ook uit elkaar gaan." Zelf vond ze dat dat niet hoorde en niet kon. Uiteindelijk heeft ze toch besloten hem te verlaten, maar hoe vertel je aan iemand die sterft dat je hem verlaat ?
quote:
Met haar boek wil de schrijfster een taboe doorbreken en een discussie starten. "Als één partner sterk blijft, kun je nog samen strijden. Maar als beide partners aan de ziekte onderdoor gaan, heb je niks meer om voor te vechten. Daarom is het belangrijk dat partners zichzelf niet wegcijferen maar ook hun eigen leven blijven leiden",
veel ophef over verlaten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:51:09 #14
78780 deedeetee
pi_140544252
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:39 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou je trouwens bij een terminale patient moeten blijven als die in een klootzak is veranderd en niet wil meewerken om weer een normaal mens te worden?

Wegens zielig?
Men vind geloof ik, dat je er onder dergelijke omstandigheden niks aan kunt doen. Of zo iets...
Ik vind dat een nogal een beledigende aanname. Alsof dan opeens niet alleen je lichaam maar ook je hersens/geest ziek is.
Natuurlijk heeft de gedachte aan de dood een enorme impact. Maar met langdurig wangedrag naar je levenseinde gaan vind ik zelf een behoorlijk trieste manier om te gaan hoor.
Ik hoop als het voor mij zo ver is een prettiger herinnering na te laten.
pi_140544840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Men vind geloof ik, dat je er onder dergelijke omstandigheden niks aan kunt doen. Of zo iets...
Ik vind dat een nogal een beledigende aanname. Alsof dan opeens niet alleen je lichaam maar ook je hersens/geest ziek is.
Natuurlijk heeft de gedachte aan de dood een enorme impact. Maar met langdurig wangedrag naar je levenseinde gaan vind ik zelf een behoorlijk trieste manier om te gaan hoor.
Ik hoop als het voor mij zo ver is een prettiger herinnering na te laten.
Jij ziet het als wangedrag en nog wel langdurig wangedrag. Alleen maar omdat je die Lideweij gelooft op haar blauwe ogen.

Van Sander kunnen we de kant van het verhaal niet meer horen, wat het boek sowieso een egocentrisch beeld maakt.

Twee maanden voor een vastgestelde datum (euthanasie) ertussenuit knijpen, slaat nergens op. Die 2 maandjes kan je best volhouden.

pi_140544957
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Twee maanden voor een vastgestelde datum (euthanasie) ertussenuit knijpen, slaat nergens op. Die 2 maandjes kan je best volhouden.
Is er uiteindelijk sprake van euthanasie geweest of niet? Dat kan ik nog steeds nergens vinden.
pi_140544971
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Is er uiteindelijk sprake van euthanasie geweest of niet? Dat kan ik nog steeds nergens vinden.
Dat las ik ergens, maar heb geen linkje.

pi_140544994
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat las ik ergens, maar heb geen linkje.
Ik heb alleen gelezen dat dat het oorspronkelijke idee was, maar of het ook daadwerkelijk uitgevoerd is (of dat hij vanwege zijn ziekte is overleden) heb ik nergens kunnen terugvinden.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:28:28 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545075
quote:

[..]

Jij ziet het als wangedrag en nog wel langdurig wangedrag. Alleen maar omdat je die Lideweij gelooft op haar blauwe ogen.

Van Sander kunnen we de kant van het verhaal niet meer horen, wat het boek sowieso een egocentrisch beeld maakt.

Dat begrijp ik ook niet goed. Dat je meer tijd voor jezelf nodig hebt ok, dat je wat meer afstand wilt, nou ja toe maar. Maar dat je het niet kunt opbrengen om bij de euthanasie aanwezig te zijn en/of de crematie, dat gaat er bij mij niet in,
pi_140545079

pi_140545138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet goed. Dat je meer tijd voorjezelf nodig hebt ok, dat je wat meer afstand wil, nou ja toe maar. Maar dat je het niet kunt opbrengen om bij de euthanasie aanwezig te zijn en/of de crematie, dat gaat er bij mij niet in,
Ze had het al een jaar en 4 maanden uitgemaakt:

Omstreden besluit
Eind januari 2013 neemt Lideweij het omstreden besluit om haar relatie met de doodzieke Sander te verbreken.
Het is een maand nadat ze te horen hebben gekregen dat de kanker zich nadrukkelijker manifesteert en zwaardere
behandelingen nodig zijn. 'Toen realiseerden we: hij kan doodgaan. Angst en wanhoop kwamen naar boven.
Ons leven stond stil. Iedereen was bezig met trouwen en kinderen. Wij zaten thuis in een isolement.'

Sander voelt dat hij de strijd gaat verliezen. Hij drinkt zich laveloos om de pijn te verzachten en zijn angst voor de dood
te verbergen. Dat zorgt voor ruzies. De ziekte van Sander breekt ook Lideweij op. 'Hij was zo bang om dood te gaan.
Dat snapte ik wel. Het werd een excuus voor het drinken. Daar kon ik niks mee. Hij was zichzelf niet meer.'

Wantrouwen
'Ik vond het verschrikkelijk dat mijn grote liefde mij meesleurde en dat ik hem begon te wantrouwen.
De liefde was nog steeds groot, maar hij was niet meer de jongen op wie ik ooit verliefd was geworden.'

Nee, nu ie in zijn sterfbed ligt te ruften ineens niet meer. "de liefde was nog steeds groot". :r Dat wijf weet niet wat liefde is.

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:33:09 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545210
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omstreden besluit
Eind januari 2013 neemt Lideweij het omstreden besluit om haar relatie met de doodzieke Sander te verbreken.
Het is een maand nadat ze te horen hebben gekregen dat de kanker zich nadrukkelijker manifesteert en zwaardere
behandelingen nodig zijn. 'Toen realiseerden we: hij kan doodgaan. Angst en wanhoop kwamen naar boven.
Ons leven stond stil. Iedereen was bezig met trouwen en kinderen. Wij zaten thuis in een isolement.'

Sander voelt dat hij de strijd gaat verliezen. Hij drinkt zich laveloos om de pijn te verzachten en zijn angst voor de dood
te verbergen. Dat zorgt voor ruzies. De ziekte van Sander breekt ook Lideweij op. 'Hij was zo bang om dood te gaan.
Dat snapte ik wel. Het werd een excuus voor het drinken. Daar kon ik niks mee. Hij was zichzelf niet meer.'

Wantrouwen
'Ik vond het verschrikkelijk dat mijn grote liefde mij meesleurde en dat ik hem begon te wantrouwen.
De liefde was nog steeds groot, maar hij was niet meer de jongen op wie ik ooit verliefd was geworden.'

Nee, nu ie in zijn sterfbed ligt te ruften ineens niet meer. "de liefde was nog steeds groot". :r Dat wijf weet niet wat liefde is.
mja dan nog vind ik het raar dat ze het niet kon opbrengen om bij zijn euthanasie en/of crematie te zijn.
pi_140545242
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

mja dan nog vind ik het raar dat ze het niet kon opbrengen om bij zijn euthanasie en/of crematie te zijn.
Een romantische paardrijtocht over het zwarte strandzand of een of andere rochelende kankerlul bijstaan in zijn laatste moment?

Wat zou jij kiezen?

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:35:57 #24
78780 deedeetee
pi_140545283
quote:

[..]

Ik ga er idd van uit dat ze de waarheid spreekt. Ik heb immers geen reden om er aan te twijfelen ?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:36:01 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545286
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een romantische paardrijtocht over het zwarte strandzand of een of andere rochelende kankerlul bijstaan in zijn laatste moment?

Wat zou jij kiezen?
mja, ik hoop toch dat laatste...

Zij hebben geen kinderen samen he?
pi_140545306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

mja, ik hoop toch dat laatste...

Zij hebben geen kinderen samen he?
Nee, dacht het niet.

En ja, natuurlijk, ik ook. En zelfs bij mensen die ik niet mocht heb ik ze bijgestaan bij hun laatste moment. Dat doe je gewoon, als normaal mens.

Maar deedeetee, Lideweij en andere "vrijgevochten vrouwen" kennen dat soort normale humane liefde niet. Die denken alleen maar aan zichzelf en de rest van de wereld kan letterlijk doodvallen.

pi_140545414
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wil je hiermee aantonen?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:42:20 #28
78780 deedeetee
pi_140545418
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dacht het niet.

En ja, natuurlijk, ik ook. En zelfs bij mensen die ik niet mocht heb ik ze bijgestaan bij hun laatste moment. Dat doe je gewoon, als normaal mens.

Maar deedeetee, Lideweij en andere "vrijgevochten vrouwen" kennen dat soort normale humane liefde niet. Die denken alleen maar aan zichzelf en de rest van de wereld kan letterlijk doodvallen.
Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.
Ik zie ook geen liefde in het jezelf zo vreselijk laten gaan in je angst voor de dood dat het je partner tot wanhoop drijft.

Ik vind dat er ruimte moet zijn voor kritiek op zijn gedrag.
pi_140545438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee aantonen?
Informatievoorziening.

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:43:40 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545458
Zelfs als ik de liefde niet meer voel, dan hoop ik dat fatsoen op te kunnen brengen.
pi_140545467
Ik vind het vreemd dat bepaald mensen die haar steunen het feit erbij halen dat ze hem 7 jaar verzorgd heeft. Dat vind ik juist het gekke van alles. Als je 7 jaar bij een terminaal iemand bent, dan kunnen die laatste 2 maanden er toch ook nog wel bij?
pi_140545485
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:42 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in huichelen.
...
QED.

Ben blij dat ik me met zorgzame en liefdevolle vrouwen omring, niet met dat soort walgelijk uitschot.

Als jij zelf in dat bed ligt, ben je helemaal alleen. Net goed. :6

pi_140545487
quote:

[..]

Nee, dacht het niet.

Vanwaar die opgekropte frustraties die naar boven komen door een verhaal waar je toch niet de volledige waarheid van weet?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:44:52 #34
78780 deedeetee
pi_140545490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het vreemd dat bepaald mensen die haar steunen het feit erbij halen dat ze hem 7 jaar verzorgd heeft. Dat vind ik juist het gekke van alles. Als je 7 jaar bij een terminaal iemand bent, dan kunnen die laatste 2 maanden er toch ook nog wel bij?
Hij is niet al die jaren terminaal geweest hoor. Dat was hij pas de laatste 9 maanden.
pi_140545498
quote:

[..]

Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.
Ik zie ook geen liefde in het jezelf zo vreselijk laten gaan in je angst voor de dood dat het je partner tot wanhoop drijft.

Er zit nogal een groot verschil tussen kritiek leveren op zijn gedrag en hem verlaten in de laatste weken van zijn leven, waarin hij iedere steun nodig heeft. Ook al hou je niet meer van hem, dan zet je je eigen ego en individualistische gevoelens even opzij en ben je er voor hem.
pi_140545527
quote:

[..]

Nee, dacht het niet.

Pretentieus mannetje jij he.
pi_140545537
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Informatievoorziening.
Totaal irrelevant, wat moeten wij er nu mee dat zo,n figuur blij is met de negatieve reacties rondom het boek.

Leuk voor um.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:47:15 #38
78780 deedeetee
pi_140545539
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

QED.

Ben blij dat ik me met zorgzame en liefdevolle vrouwen omring, niet met dat soort walgelijk uitschot.

Dat komt me prima uit, ik heb helemaal geen behoefte aan gedoe. Ik zou me vreselijk schuldig voelen met snikkende mensen om me heen. Van mij mogen ze gewoon fijn verder gaan met hun leven als dat van mij voorbij is.
pi_140545540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij is niet al die jaren terminaal geweest hoor. Dat was hij pas de laatste 9 maanden.
Ze maakte het uit een maand (jan 2013) nadat hij gediagnosticeerd was (dec 2012). Ook lekker.

pi_140545550
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan nog, ze kon het dus 7 maanden maar de laatste 2 maanden niet meer?

Hou toch op..
pi_140545554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat komt me prima uit, ik heb helemaal geen behoefte aan gedoe. Ik zou me vreselijk schuldig voelen met snikkende mensen om me heen. Van mij mogen ze gewoon fijn verder gaan met hun leven als dat van mij voorbij is.
Zeg je nu.

pi_140545605
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

QED.

Och och, wat laat jij je kennen zeg.

En alsof dat laatste ook maar iets uitmaakt. Sterker nog, ik ga liever eenzaam dood dan dat ik doodga met het besef dat ik veel dierbare achterlaat.
pi_140545611
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

2
pi_140545631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:49 schreef theunderdog het volgende:
Sterker nog, ik ga liever eenzaam dood dan dat ik doodga met het besef dat ik veel dierbare achterlaat.
Jij hebt geen kinderen?

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:51:24 #45
78780 deedeetee
pi_140545658
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:45 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Er zit nogal een groot verschil tussen kritiek leveren op zijn gedrag en hem verlaten in de laatste weken van zijn leven, waarin hij iedere steun nodig heeft. Ook al hou je niet meer van hem, dan zet je je eigen ego en individualistische gevoelens even opzij en ben je er voor hem.
Ik zie dat anders.
quote:
16s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeg je nu.
Zeg ik dan ook hoor. Waarom zou ik het leuk moeten vinden dat mijn dood anderen verdriet geeft ? Ik vind dat sneu voor mijn gezin.
pi_140545672
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt geen kinderen?
Ik heb ervoor gekozen kinderloos te blijven, een van de reden is dat ik het gewoonweg crimineel vind om mensen op de wereld te zetten waarvan je weet dat je daar na .... jaar weer afscheid van moet gaan nemen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:52:32 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545690
quote:

[..]

Iemand bijstaan in de laatste fase van zijn leven zie ik niet als huichelen, als je dat voor de ander doet. Dat was dacht ik wat hij vroeg, niet eens of ze bij hem terugkwam, maar of ze bij de euthanasie wilde zijn en of ze naar zijn crematie kwam.

quote:
Misschien komt de liefde die er op dat moment nog is niet meer als zodanig tot uiting, misschien wordt dat overspoeld door de angst.

quote:
Eens. Maar moet je daar zo hard je grens trekken dat je zegt bij de euthanasie ben ik niet aanwezig en op de crematie kom ik ook niet. Terwijl dat die ander zijn wens is? Ik vind dat nogal een afwijzing. Kun je dan echt niet het belang van de ander boven dat van jezelf stellen? De dood was al dichtbij, daarna tijd genoeg om tot jezelf te komen. Ik begrijp gewoon niet dat, ook al voel je de liefde niet meer, dat je dat fatsoen niet op kunt /wilt brengen.
pi_140545704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:51 schreef deedeetee het volgende:
Zeg ik dan ook hoor.
Dat zeiden er zoveel. En op het laatste moment willen ze maar wat graag dat iedereen bij ze is.

quote:
Waarom zou ik het leuk moeten vinden dat mijn dood anderen verdriet geeft ? Ik vind dat sneu voor mijn gezin.
Wellicht wil jouw gezin er gewoon bij zijn. Zal jij ze wegsturen: "donder op, ik wil gewoon alleen doodgaan"?

En kan je dat nu, in alle gezondheid zeggen?

Dat lijkt me onmogelijk. Maar goed, jij veroordeelt een terminaal zieke man die tegen de pijn dronken wil worden al. :')

pi_140545717
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb ervoor gekozen kinderloos te blijven, een van de reden is dat ik het gewoonweg crimineel vind om mensen op de wereld te zetten waarvan je weet dat je daar na .... jaar weer afscheid van moet gaan nemen.
:? Da's de natuur. Vreemde reden, maar als ie voor jou geldt, geldt ie.

Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 18:54:59 #50
3928 Ulx
pi_140545753
Nou, in ieder geval chapeau voor die vrouw dat ze er toch maar mooi jaren bij gebleven is. Dat mag je ook wel eens zeggen. En dat is wel wat belangrijker dan het missen van een crematie.
pi_140545754
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:? Da's de natuur. Vreemde reden, maar als ie voor jou geldt, geldt ie.
Het een heeft geen moer met het ander te maken.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:55:08 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een van de pijnlijkste dingen van het ouderschap. Helemaal als je jong door een ongeluk / ziekte overlijdt ipv na een lang leven samen.
pi_140545796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het een heeft geen moer met het ander te maken.
Jawel; iedereen gaat dood en zal dus afscheid van je moeten nemen.

Jouw vrouw heeft ook geen kinderwens?

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:59:05 #54
78780 deedeetee
pi_140545846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Iemand bijstaan in de laatste fase van zijn leven zie ik niet als huichelen, als je dat voor de ander doet. Dat was dacht ik wat hij vroeg, niet eens of ze bij hem terugkwam, maar of ze bij de euthanasie wilde zijn en of ze naar zijn crematie kwam.

Ik zei dit : * Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.*
quote:
Misschien komt de liefde die er op dat moment nog is niet meer als zodanig tot uiting, misschien wordt dat overspoeld door de angst.

Denk je dat zij geen angsten te verwerken had ? Daar mis ik het begrip voor.
quote:
Eens. Maar moet je daar zo hard je grens trekken dat je zegt bij de euthanasie ben ik niet aanwezig en op de crematie kom ik ook niet. Terwijl dat die ander zijn wens is? Ik vind dat nogal een afwijzing. Kun je dan echt niet het belang van de ander boven dat van jezelf stellen? De dood was al dichtbij, daarna tijd genoeg om tot jezelf te komen. Ik begrijp gewoon niet dat, ook al voel je de liefde niet meer, dat je dat fatsoen niet op kunt /wilt brengen.
Volgens mij heeft ze wel toegezegd het te zullen doen alleen toen het zo ver was deed ze het niet. Dat vind ik ook minder. Ik kan t op zich nog wel begrijpen als zijn familie toen al erg vijandig was. Dat dan weer wel.
pi_140545948
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jawel; iedereen gaat dood en zal dus afscheid van je moeten nemen.

Jouw vrouw heeft ook geen kinderwens?
Uiteraard heeft mijn vrouw geen kinderwens, tenzij ze tegen mij aan het liegen is maar daar ga ik niet vanuit.

Nee, ik ben daar altijd direct eerlijk in geweest. Als je graag kinderen wil dan moet je niet bij mij zijn.

En dat eerste is zodanig belachelijk dat ik er niet eens op inga.
pi_140545979
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een van de pijnlijkste dingen van het ouderschap. Helemaal als je jong door een ongeluk / ziekte overlijdt ipv na een lang leven samen.
Kinderen nemen/krijgen is in feiten een van de meest egoïstische zaken die er zijn.
pi_140546018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kinderen nemen/krijgen is in feiten een van de meest egoïstische zaken die er zijn.
Je lijkt me enigszins bevooroordeeld in deze kwestie. Bovendien snap ik het "egoisme" niet?

vrijdag 30 mei 2014 @ 19:04:46 #58
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140546021
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zei dit : * Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.*

[..]

Denk je dat zij geen angsten te verwerken had ? Daar mis ik het begrip voor.

[..]

Volgens mij heeft ze wel toegezegd het te zullen doen alleen toen het zo ver was deed ze het niet. Dat vind ik ook minder. Ik kan t op zich nog wel begrijpen als zijn familie toen al erg vijandig was. Dat dan weer wel.
jaja ik zag wat je zei :)

Ah, ik had begrepen dat ze zei ja maar als ik op hawai zit niet (bij de euthanasie zijn), naar de crematie wilde ze niet.

En ja, ik denk dat zij wel wat angsten te verwerken had, in elk geval de angsten die ze beschrijft 'straks ligt hij in de kist en zit ik hier alleen en dan willen mensen me troosten en dat kan ik niet aan', zo ff uit mn hoofd.
pi_140546040
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je lijkt me enigszins bevooroordeeld in deze kwestie. Bovendien snap ik het "egoisme" niet?
Kan je je de foetus vragen of hij/zij op de wereld wil komen soms?
pi_140546067
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kan je je de foetus vragen of hij/zij op de wereld wil komen soms?
Hoezo willen? Het is de natuur, het gebeurt.

Je kan je kind de best mogelijke opvoeding (moraal, weerbaarheid en tools) meegeven om de prachtige wereld te ontdekken.

Niets "egoistisch" aan.

pi_140546117
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoezo willen? Het is de natuur, het gebeurt.

Je kan je kind de best mogelijke opvoeding (moraal, weerbaarheid en tools) meegeven om de prachtige wereld te ontdekken.

Niets "egoistisch" aan.
Stop allereerst eens met die naturalistische drogredenering en kweek daarnaast een wat meer realistische kijk op de wereld man.

Jij bent gelukkig net als ik, maar ik weet donders goed dat er veel mensen op de wereld zijn die van binnen kapot gaan. Jij bent dat besef totaal verloren, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 19:09:01 #62
3928 Ulx
pi_140546131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

jaja ik zag wat je zei :)

Ah, ik had begrepen dat ze zei ja maar als ik op hawai zit niet (bij de euthanasie zijn), naar de crematie wilde ze niet.

En ja, ik denk dat zij wel wat angsten te verwerken had, in elk geval de angsten die ze beschrijft 'straks ligt hij in de kist en zit ik hier alleen en dan willen mensen me troosten en dat kan ik niet aan', zo ff uit mn hoofd.
Ik denk dat haar vriendje wel begreep dat ze het niet meer trok. Maar de familie niet. En dat ze dat lieten merken.

Ik zou ook niet weten of ik dan naar mijn ex zou gaan als die op sterven zou liggen. Het is al loodzwaar, dan ook nog eens een vijandig onthaal......
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:13:55 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140546277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stop allereerst eens met die naturalistische drogredenering en kweek daarnaast een wat meer realistische kijk op de wereld man.

Jij bent gelukkig net als ik, maar ik weet donders goed dat er veel mensen op de wereld zijn die van binnen kapot gaan. Jij bent dat besef totaal verloren, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
Ik besef dat heel goed. Helaas misschien wel.
Maar toch was dat voor mij geen reden om dan geen kinderen te willen.
pi_140546306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:54 schreef Ulx het volgende:
Nou, in ieder geval chapeau voor die vrouw dat ze er toch maar mooi jaren bij gebleven is. Dat mag je ook wel eens zeggen. En dat is wel wat belangrijker dan het missen van een crematie.
Chapeau? gewoon dom toch?

Ze had al die jaren heerlijk kunnen genieten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 19:14:59 #65
3928 Ulx
pi_140546312
quote:

, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
Is dat niet zo?

:'(
pi_140546323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik besef dat heel goed. Helaas misschien wel.
Maar toch was dat voor mij geen reden om dan geen kinderen te willen.
Oh, maar ik val je ook niet aan hoor (niet de bedoeling in ieder geval).
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 19:15:35 #67
3928 Ulx
pi_140546338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Chapeau? gewoon dom toch?

Ze had al die jaren heerlijk kunnen genieten.
Dat zou wel heel egoistisch zijn.
pi_140546343
quote:

[..]

Dat is geen drogredenering, dat is zoals ik de wereld zie. Juist enorm realistisch.

quote:
Jij bent gelukkig net als ik, maar ik weet donders goed dat er veel mensen op de wereld zijn die van binnen kapot gaan.
Ja, en wat zou dat? Wat heb jij met die mensen te maken? Of zij met jou?

quote:
Jij bent dat besef totaal verloren, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
Helemaal niet, hoe kom je daarbij?

vrijdag 30 mei 2014 @ 19:15:52 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140546352
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat haar vriendje wel begreep dat ze het niet meer trok. Maar de familie niet. En dat ze dat lieten merken.

Ik zou ook niet weten of ik dan naar mijn ex zou gaan als die op sterven zou liggen. Het is al loodzwaar, dan ook nog eens een vijandig onthaal......
Dat is best een confrontatie.
Beetje laf dan ook wel om dan nu een boek te publiceren en je niks aan te trekken van die familie. Verder dan 'ik begrijp hun pijn' kwam ze niet. Van tevoren melden dat het boek eraan kwam heeft ze ook niet gedaan.
pi_140546365
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat zou wel heel egoistisch zijn.
Tja... niet heel veel egoïstischer dan nu.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:17:28 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140546396
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, maar ik val je ook niet aan hoor (niet de bedoeling in ieder geval).
zo voelde ik dat ook niet
pi_140546399
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is geen drogredenering, dat is zoals ik de wereld zie. Juist enorm realistisch.

[..]

Ja, en wat zou dat? Wat heb jij met die mensen te maken? Of zij met jou?

[..]

Helemaal niet, hoe kom je daarbij?
De tering.....

Ik zeg gewoon dat een kinderwens egoïstisch is, niet zo doordrammen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:18:31 #73
78780 deedeetee
pi_140546427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Het lijkt me eerder een kwestie van van 2 of meer vechten hebben ze ook allemaal schuld. Ik vind dat veel mensen het veel te zwart/wit zien.
Wel veel begrip voor zijn angst en verdriet en een totaal negeren van háár angst en verdriet. Alsof ze daar geen recht op heeft want zij gaat niet dood.
pi_140546436
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

zo voelde ik dat ook niet
Gelukkig maar.
pi_140546514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De tering.....

Ik zeg gewoon dat ik een kinderwens egoïstisch vind, niet zo doordrammen.
Jij begint met mij voor alles en nog wat uit te maken.

Natuurlijk besef ik dat niet iedereen op de wereld het even goed heeft, nou en? Ik wil het beste voor mijn kinderen, daar is niets egoistisch aan.

pi_140546553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Het lijkt me eerder een kwestie van van 2 of meer vechten hebben ze ook allemaal schuld. Ik vind dat veel mensen het veel te zwart/wit zien.
Wel veel begrip voor zijn angst en verdriet en een totaal negeren van háár angst en verdriet. Alsof ze daar geen op heeft want zij gaat niet dood.
De lijkenpikkerij achteraf maken het tot een wreed mens, en dat ze de laatste 2 maanden niet meer kon opbrengen want Stanley wachtte op Hawaii.

pi_140546556
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij begint met mij voor alles en nog wat uit te maken.

Natuurlijk besef ik dat niet iedereen op de wereld het even goed heeft, nou en? Ik wil het beste voor mijn kinderen, daar is niets egoistisch aan.
Pfffff, psychische afwijkingen, depressies, lichamelijk zwak, gepest worden.....

Ben jij soms zo,n maakbaarheids-type?
pi_140546605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Pfffff, psychische afwijkingen, depressies, lichamelijk zwak, gepest worden.....
Dan ben je niet een beste opvoeder. En je kinderen naar een massafabrieksschool sturen lijkt me idd niet slim.

quote:
Ben jij soms zo,n maakbaarheids-type?
:o
Verre van.

pi_140546631
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan ben je niet een beste opvoeder. En je kinderen naar een massafabrieksschool sturen lijkt me idd niet slim.

[..]

:o
Verre van.
Ok, stop maar gewoon met trollen...
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:24:45 #80
78780 deedeetee
pi_140546648
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De lijkenpikkerij achteraf maken het tot een wreed mens, en dat ze de laatste 2 maanden niet meer kon opbrengen want Stanley wachtte op Hawaii.
Ik kan een boek schrijven over je ervaringen geen lijkenpikkerij noemen. Maar ik denk nu eenmaal anders over de dood en dode mensen. Dat lijkt me nogal duidelijk.
pi_140546681
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij is vorig jaar zomer overleden toch? Dus het was niet 1 jaar en 4 maanden voor hij overleed.
pi_140546761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:25 schreef Operc het volgende:

[..]

Hij is vorig jaar zomer overleden toch? Dus het was niet 1 jaar en 4 maanden voor hij overleed.
Ah, ok, zolang al. Dan was het dus een half jaar voor zijn dood, die 3 maanden zorgde ze intensief voor hem en de laatste 2 smeerde ze hem naar de Hawaiiaanse "rituelen".

Nog triester. :r

vrijdag 30 mei 2014 @ 19:28:22 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140546770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik kan een boek schrijven over je ervaringen geen lijkenpikkerij noemen. Maar ik denk nu eenmaal anders over de dood en dode mensen. Dat lijkt me nogal duidelijk.
Het hele mediaspektakel haalt het onschuldige er wel vanaf wat mij betreft.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:28:45 #84
78780 deedeetee
pi_140546788
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:25 schreef Operc het volgende:

[..]

volgens de media
quote:
Haar vriend Sander leed zes jaar aan lymfeklierkanker. Toen ze de benen nam, had hij nog maar twee maanden te leven. "
pi_140546810
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het heeft niets met dood te maken.

Haar hele manier van promotie, eigengeilerij en volledige blindheid voor wat anderen denken, alleen maar om "taboedoorbrekend" te zijn.

Het is geen taboe dat ze doorbreekt, ze is gewoon zielig en die zieligheid wordt uitgemeten en idioten vallen daarvoor.

Normale mensen kotsen zo'n wijf uit. Mensen met moraal en sociale vaardigheden.

vrijdag 30 mei 2014 @ 19:31:01 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140546873
En dat boek, daarin wordt hij weggezet als een alcoholist.
Waar is dat voor nodig?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:32:58 #87
78780 deedeetee
pi_140546930
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het heeft niets met dood te maken.

Haar hele manier van promotie, eigengeilerij en volledige blindheid voor wat anderen denken, alleen maar om "taboedoorbrekend" te zijn.

Het is geen taboe dat ze doorbreekt, ze is gewoon zielig en die zieligheid wordt uitgemeten en idioten vallen daarvoor.

Ik vind het wel duidelijk dat het taboe dringend doorbroken moet worden.

Als de laatste 2 zinnen in je post de omschrijving van je eigen persoonlijkheid moeten verbeelden-en daar ga ik wel van uit- dan moet ik je helaas melden dat ik niet onder de indruk ben van je zelfkennis.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:34:04 #88
78780 deedeetee
pi_140546972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:31 schreef Marrije het volgende:
En dat boek, daarin wordt hij weggezet als een alcoholist.
Waar is dat voor nodig?
Omdat het de waarheid is ? Om anderen in een vergelijkbare situatie te helpen om ook voor zich zelf op te komen ?

Ik vraag me af of hij wel een alcoholist was. Dat is namelijk een soort van ziekte. Hij verdronk zijn angsten. Het was in dat opzicht dus eerder een geestelijk kwestie en geen fysieke drang.
pi_140547037
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

volgens de media

[..]

Ja dat bedoelde ik. Bedankt :)
pi_140547038
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

Ah....de linkse Gutmensch komt in je naar boven zie ik al! 8-)
pi_140547119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef Marrije het volgende:
Van tevoren melden dat het boek eraan kwam heeft ze ook niet gedaan.
Jawel, met een kaartje *O*
pi_140547178
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Jawel, met een kaartje *O*
Daar kun je wel weer cynisch over doen, maar als je de blogpost van die broer leest, dan was ze al niet meer welkom op de uitvaart. Dan lijkt me dat de verhoudingen tussen haar en haar schoonfamilie al dusdanig bekoeld waren dat ze niet even gezellig bij elkaar op de koffie gaan.
pi_140547179
El Matador maakt gebruik van allerlei drogredeneringen.

Iedereen die het niet met hem eens is heeft geen moraal en sociale vaardigheden !!!!!!@@
pi_140547300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Daar kun je wel weer cynisch over doen, maar als je de blogpost van die broer leest, dan was ze al niet meer welkom op de uitvaart. Dan lijkt me dat de verhoudingen tussen haar en haar schoonfamilie al dusdanig bekoeld waren dat ze niet even gezellig bij elkaar op de koffie gaan.
Niet alles in het leven hoeft toch gezellig te zijn?
Zij gelooft in de juistheid van haar keuze, dan kan je ook wat ruggengraat vertonen om de ouders te vertellen dat je een boek over hun zoon gaat publiceren.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:44:25 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140547313
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Omdat het de waarheid is ? Om anderen in een vergelijkbare situatie te helpen om ook voor zich zelf op te komen ?

Ik vraag me af of hij wel een alcoholist was. Dat is namelijk een soort van ziekte. Hij verdronk zijn angsten. Het was in dat opzicht dus eerder een geestelijk kwestie en geen fysieke drang.
Maar waarom de waarheid zo etaleren? Degene waar het over gaat kan zich niet eens verdedigen. k krijg het idee dat ze vooral zichzelf wil helpen door het van zich af te schrijven en er een slaatje uit wil slaan. Anderen helpen zie ik niet zo. Het is haar houding, ik ik ik, want hij.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:45:31 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140547347
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zij gelooft in de juistheid van haar keuze, dan kan je ook wat ruggengraat vertonen om de ouders te vertellen dat je een boek over hun zoon gaat publiceren.
Nou dat. Maar ze zal wel bang geweest zijn dat die dat probeerden te voorkomen oid. Mevrouw met haar angsten.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:51:04 #97
78780 deedeetee
pi_140547539
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar waarom de waarheid zo etaleren? Degene waar het over gaat kan zich niet eens verdedigen. k krijg het idee dat ze vooral zichzelf wil helpen door het van zich af te schrijven en er een slaatje uit wil slaan. Anderen helpen zie ik niet zo. Het is haar houding, ik ik ik, want hij.
Hij is er niet meer, hij heeft er geen last van. Ik ga er niet van uit dat ze liegt. Waarom zou ik ? Waarom zou zij liegen ? Hoe zit het dan met die therapie waar ze samen naartoe gingen ? Liegt ze daar ook over ? Zou ze dat durven ? Zou dat niet al te gemakkelijk uit kunnen komen ? Zou zijn broer dat dan niet allang van de daken geschreeuwd hebben ?
pi_140547558
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat heeft ze toch ook gedaan? Alleen via een kaartje. Nee dat is niet aardig, maar weet jij veel of die ouders haar überhaupt nog wilden spreken.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:54:44 #99
78780 deedeetee
pi_140547672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou dat. Maar ze zal wel bang geweest zijn dat die dat probeerden te voorkomen oid. Mevrouw met haar angsten.
Want mensen die doodgaan zijn zoooooooooooooooo zielig en hebben zulke grote angsten. Mensen die er dicht naast staan mogen helemaal geen angst hebben, het idee ! Je gaat toch immers niet dood, waag het dus niet om angst te hebben jij lelijke egoïst Lideweij !
|:(
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:54:46 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140547675
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij is er niet meer, hij heeft er geen last van. Ik ga er niet van uit dat ze liegt. Waarom zou ik ? Waarom zou zij liegen ? Hoe zit het dan met die therapie waar ze samen naartoe gingen ? Liegt ze daar ook over ? Zou ze dat durven ? Zou dat niet al te gemakkelijk uit kunnen komen ? Zou zijn broer dat dan niet allang van de daken geschreeuwd hebben ?
Het is een eenzijdig verhaal, vreselijk voor die familie om zo'n boek over je zoon in de winkel te zien. Flinke trap na voor de overledene. Al liegt ze niet. Eenzijdig blijft het wel.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:56:05 #101
78780 deedeetee
pi_140547720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het is een eenzijdig verhaal, vreselijk voor die familie om zo'n boek over je zoon in de winkel te zien. Flinke trap na voor de overledene. Al liegt ze niet. Eenzijdig blijft het wel.
En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.

Wat me opvalt is dat veel mensen verontwaardigd aangeven dat de man het volste recht had om zoveel te drinken, maar dat het wel schandalig is om er over te schrijven. Als het niet erg was dat hij zoop is het toch óók niet erg om er over te lezen ? Kromme redenatie hoor.
pi_140547776
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.
De familie van hem zal hun kant van de zaak wel belichten en dat hebben ze ook al deels gedaan.
Nou vind ik haar niet sympathiek overkomen, maar die familie van hem ook niet echt.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:58:11 #103
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140547800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Want mensen die doodgaan zijn zoooooooooooooooo zielig en hebben zulke grote angsten. Mensen die er dicht naast staan mogen helemaal geen angst hebben, het idee ! Je gaat toch immers niet dood, waag het dus niet om angst te hebben jij lelijke egoïst Lideweij !
|:(
Nou, ik heb al gezegd dat zij zo haar angsten zou hebben (gehad), dus waarom je nou zo reageert...? In feite zet ze meer haar eigen angst te kakken dan die van hem. Alleen jammer dat zij ervoor kiest, voor beiden, om dat in een boek breed uit te meten.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:00:27 #104
78780 deedeetee
pi_140547895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou, ik heb al gezegd dat zij zo haar angsten zou hebben (gehad), dus waarom je nou zo reageert...? In feite zet ze meer haar eigen angst te kakken dan die van hem. Alleen jammer dat zij ervoor kiest, voor beiden, om dat in een boek breed uit te meten.
Ik zie er echt geen probleem in. Het zwengelt wel een discussie over een taboe aan.
pi_140547925
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat me opvalt is dat veel mensen verontwaardigd aangeven dat de man het volste recht had om zoveel te drinken, maar dat het wel schandalig is om er over te schrijven. Als het niet erg was dat hij zoop is het toch óók niet erg om er over te lezen ? Kromme redenatie hoor.
Het is niet erg dat je een boek schrijft over je alcoholverslaafde man, maar ga het dan niet verkopen als een boek over hoe je je terminaal zieke man verliet. Dat is in deze situatie natuurlijk het geval, maar wordt nu door haar gebruikt om aandacht te verkrijgen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:05:57 #106
78780 deedeetee
pi_140548091
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:01 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Het is niet erg dat je een boek schrijft over je alcoholverslaafde man, maar ga het dan niet verkopen als een boek over hoe je je terminaal zieke man verliet. Dat is in deze situatie natuurlijk het geval, maar wordt nu door haar gebruikt om aandacht te verkrijgen.
Het boek gaat over haar leven toen Hodgkin bij haar vriend werd vastgesteld en de jaren daarna zover ik begrepen heb. De relatie kwam aan zijn einde omdat zij er niet meer tegen kon dat hij zo erg veranderd was en dat hij door zijn angst voor de dood zoveel ging drinken.
Het gaat dus niet over een alcohol verslaafde. Lijkt me ook niet echt interessant, daar is al genoeg over geschreven.
pi_140548212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het boek gaat over haar leven toen Hodgkin bij haar vriend werd vastgesteld en de jaren daarna zover ik begrepen heb. De relatie kwam aan zijn einde omdat zij er niet meer tegen kon dat hij zo erg veranderd was en dat hij door zijn angst voor de dood zoveel ging drinken.
Het gaat dus niet over een alcohol verslaafde. Lijkt me ook niet echt interessant, daar is al genoeg over geschreven.
Nah, bij RTL gingen ze in op het leven met een man met Hodgkin en ging zij steeds alleen in op het alcoholmisbruik van haar vriend. En toen zei Humberto: oh, dus het lag eigenlijk aan de alcohol. En toen zei Lideweij dat dat inderdaad was wat de relatie deed verslechteren. Ik ben van mening dat ze veel minder haat over zich heen had gekregen als ze zich gelijk zo had geprofileerd en niet media-aandacht probeert te verkrijgen doordat haar vriend op sterven lag.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:13:42 #108
78780 deedeetee
pi_140548397
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:09 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Nah, bij RTL gingen ze in op het leven met een man met Hodgkin en ging zij steeds alleen in op het alcoholmisbruik van haar vriend. En toen zei Humberto: oh, dus het lag eigenlijk aan de alcohol. En toen zei Lideweij dat dat inderdaad was wat de relatie deed verslechteren. Ik ben van mening dat ze veel minder haat over zich heen had gekregen als ze zich gelijk zo had geprofileerd en niet media-aandacht probeert te verkrijgen doordat haar vriend op sterven lag.
Ze vertelde ook dat ze jaren geleden al was begonnen met schrijven. Iedereen valt er nu over dat ze aangaf wat de doorslag gaf bij haar om bij hem weg te gaan namelijk alcohol, maar er zijn natuurlijk nog veel meer dingen al eerder voorgevallen. Als je al aan het eind van je latijn bent en dan komt het drinken er ook nog bovenop....
pi_140548439
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ah....de linkse Gutmensch komt in je naar boven zie ik al! 8-)
Gutmenschen zijn iets heel anders.

Maar ja, als een ex me zou bellen dat ze kanker heeft en nog maar kort te leven, dan vlieg ik er wel heen.

Het is heel erg dom om je exen te laten vallen. Je bent uiteindelijk voor ze gevallen en hebt -meer of minder- veel met haar gedeeld. Op het moment van doodgaan ineens de slechte momenten en de breuk belangrijker vinden dan het goede wat je gedeeld hebt, vind ik nogal... dom. Heeft ze ook niet verdiend.

pi_140548477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:
El Matador maakt gebruik van allerlei drogredeneringen.
Nope.
quote:
Iedereen die het niet met hem eens is heeft geen moraal en sociale vaardigheden !!!!!!@@
En deze stroman is geen drogreden? :D

pi_140548606
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nope.

[..]

En deze stroman is geen drogreden? :D
Die stroman gebruik jij slimpie.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:42:33 #112
78780 deedeetee
pi_140549518
quote:
Het boek van Lideweij heet ‘Naupaka’, een plantje op Hawaï, waar Sander haar ten huwelijk vroeg, toen hij al ziek was.

Ze wisten allebei dat een echte huwelijksdag met feest er nooit zou komen. “Volgens de legende is de naupaka ontstaan toen de vuurgodin twee geliefden van elkaar wilde scheiden omdat ze zelf verliefd was op de man”, vertelt Lideweij Bosman.

“Toen Sander me ten huwelijk vroeg, overhandigde hij me dat bloemetje. Omdat ook wij door het kwaad gescheiden zouden worden. ’Maar ooit zullen we weer samen zijn’, zei hij. Ik moest heel hard huilen. Er zou geen bruiloft komen, maar dat moment, daar op het strand van Hawaï, was voor mij het mooiste moment van mijn leven.”

Toch was het uiteindelijk niet de dood die de twee geliefden van elkaar scheidde, maar Lideweij’s eigen keuze om na 13 jaar een einde aan de relatie te maken, 5 maanden voor Sander overleed.

“Ik kon niet meer”, zegt ze. “Ik was zo moe. Ik kon zijn wanhoop niet meer aanzien. Hij verloor zichzelf in zijn angsten en dronk dat weg met wodka. En ik verloor mezelf in hem. Ik kon niet meer lachen en dat was voor hem weer heel moeilijk. Waardoor hij nog wanhopiger werd. We zaten samen in een vicieuze cirkel. Ik moest dat doorbreken, ik moest weg om mijn krachten te hervinden. Ik ben teruggegaan naar Hawaï, waar we ons mooiste momenten hadden beleefd, en er drie maanden gebleven.”

Toen ze uiteindelijk afscheid nam, wist ze dat het slecht met hem ging. “’Kom je terug voor mijn crematie?’ vroeg Sander. Ik ben eerlijk geweest. ’Ik denk het niet’, heb ik gezegd.”

Op Hawaï vindt Lideweij al snel werk. Ze besluit er te blijven, ook al vragen familie en vrienden haar terug te komen naar Nederland voor Sanders crematie. Ze wil op haar eigen manier afscheid nemen, met Hawaïaanse levenslessen en rituelen. “Ik heb me afgezonderd en ben bij de zee gaan schreeuwen, schelden en huilen. Tegelijk voelde ik zijn aanwezigheid.
link

[ Bericht 3% gewijzigd door deedeetee op 30-05-2014 21:03:37 ]
pi_140549646
Maar in het AD
Haar uitlaatklep is hardlopen en in de natuur zijn. Daarom wil ze terug naar Hawaï, waar Sander haar een jaar eerder ten huwelijk vroeg. Ze krijgt een baan in een wellnesscentrum. Sander juicht haar reis toe. Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.

Blijft het AD en een euthanasie is geen crematie maar wel een beetje apart
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:05:15 #114
78780 deedeetee
pi_140550288
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
Maar in het AD
Haar uitlaatklep is hardlopen en in de natuur zijn. Daarom wil ze terug naar Hawaï, waar Sander haar een jaar eerder ten huwelijk vroeg. Ze krijgt een baan in een wellnesscentrum. Sander juicht haar reis toe. Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.

Blijft het AD en een euthanasie is geen crematie maar wel een beetje apart
Op de tv meende ik ook te horen dat ze wel iets toegezegd had maar het toch niet had kunnen opbrengen om te gaan. Het gesprek ging nogal hakkelend en onduidelijk soms.
pi_140550692
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op de tv meende ik ook te horen dat ze wel iets toegezegd had maar het toch niet had kunnen opbrengen om te gaan. Het gesprek ging nogal hakkelend en onduidelijk soms.
Bij RTL zei ze volgens mij dat ze vooraf aangaf dat ze niet meer terug zou komen. Vond dat wel knap van haar want ze besefte heel goed hoe dat bij het publiek zou over komen
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:18:02 #116
78780 deedeetee
pi_140550750
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij RTL zei ze volgens mij dat ze vooraf aangaf dat ze niet meer terug zou komen. Vond dat wel knap van haar want ze besefte heel goed hoe dat bij het publiek zou over komen
Kan best dat ik het niet goed meegekregen heb. Ik vond het niet altijd goed te volgen. Er was een dame nogal vijandig tegen haar bezig en dat hielp ook niet echt.
pi_140552986
Was zij eigenlijk al schrijfster? Waarom moet ze daar nu ineens een boek over schrijven. Aandachtshoer. Kan ik me zo aan ergeren aan iedereen die tegenwoordig maar meent overal boeken over te moeten en kunnen schrijven.
pi_140553096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Was zij eigenlijk al schrijfster? Waarom moet ze daar nu ineens een boek over schrijven. Aandachtshoer. Kan ik me zo aan ergeren aan iedereen die tegenwoordig maar meent overal boeken over te moeten en kunnen schrijven.
Ze was journalist (ofja ze schreef voor een damesblad, geen idee of daar nog een specifieke functietitel bij hoort.)
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 22:17:14 #119
3928 Ulx
pi_140553154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, dat het zomaar kan in Nederland!
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2014 @ 22:17:52 #120
88815 The_Emotion
98.3
pi_140553179
Wat ze geflikt heeft tegenover haar vriend is tot daar aan toe.
Dat ze even rust en tijd voor haarzelf nodig had, wil ik nog best snappen, maar om dan naar Hawaii te vliegen vind ik abrupt, ga dan uitwaaien in de Ardennen, dan kan je binnen een paar uur terug zijn als het uit de hand loopt.
Bewaar Hawaii dan, als het afgelopen is.

Het meest verwerpelijke vind ik dat ze schaamteloos haar boek staat te promoten.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_140553263
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef Remqo het volgende:

Het meest verwerpelijke vind ik dat ze schaamteloos haar boek staat te promoten.
Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 22:24:14 #122
3928 Ulx
pi_140553439
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

En niet eens geheel in het zwart gekleed.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:24:44 #123
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_140553461
Nee serieus. Echt harteloos van die mevrouw. Ik snap best dat je het liefst gewoon weg wilt lopen van zo'n situatie, maar dat doe je gewoon niet.

Het is niet alleen naar voor je partner. Het is vooral egoistisch naar de familie.
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2014 @ 22:27:28 #124
88815 The_Emotion
98.3
pi_140553570
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als het over lijken gaat, krijg ik er een vies smaakje in de mond van.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:32:10 #125
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_140553749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:27 schreef Remqo het volgende:

[..]

Als het over lijken gaat, krijg ik er een vies smaakje in de mond van.
Het is viesbah inderdaad
pi_140555446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:24 schreef n00b13 het volgende:
Nee serieus. Echt harteloos van die mevrouw. Ik snap best dat je het liefst gewoon weg wilt lopen van zo'n situatie, maar dat doe je gewoon niet.

Het is niet alleen naar voor je partner. Het is vooral egoistisch naar de familie.
Say what? Ze zorgt dik 6 jaar lang 24/7 grotendeels in haar eentje voor haar vriend, pas op het eind dat zij op instorten staat gaat de familie een beetje helpen door hem af en toe een weekend te nemen, en dan is zij egoïstisch?

6 jaar van je leven voor een zieke zorgen, en dan eentje die er niet na verloop van tijd vrede heeft met de situatie en er het beste van maakt samen met zijn naasten maar eentje die op de vlucht slaat in de alcohol. Die dus nog een schepje bovenop doet in een situatie die zonder dat al zwaar genoeg is. En zij heeft dat gewoon allemaal te pikken, jarenlang, want hij heeft door zijn ziekte ineens helemaal geen verantwoordelijkheid meer in de relatie en tegenover haar?

En dat dat onnozele 'had ze niet nog even kunnen wachten', godsamme .. ze is kapot na dik 6 jaar, ze zit op haar breekpunt, nee, dan kan je niet meer 'nog even wachten', op is op. Er zat hier iemand eerder in het topic te vertellen dat die na 10 maanden al op het punt stond om het boeltje te pakken en te vertrekken, kan je nagaan hoe je je voelt na 6 jaar .. als je überhaupt nog wat voelt is dat, zo murw ben je ondertussen wel van die emotionele rollercoaster.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2014 @ 23:18:28 #127
88815 The_Emotion
98.3
pi_140555845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Say what? Ze zorgt dik 6 jaar lang 24/7 grotendeels in haar eentje voor haar vriend, pas op het eind dat zij op instorten staat gaat de familie een beetje helpen door hem af en toe een weekend te nemen, en dan is zij egoïstisch?

6 jaar van je leven voor een zieke zorgen, en dan eentje die er niet na verloop van tijd vrede heeft met de situatie en er het beste van maakt samen met zijn naasten maar eentje die op de vlucht slaat in de alcohol. Die dus nog een schepje bovenop doet in een situatie die zonder dat al zwaar genoeg is. En zij heeft dat gewoon allemaal te pikken, jarenlang, want hij heeft door zijn ziekte ineens helemaal geen verantwoordelijkheid meer in de relatie en tegenover haar?

En dat dat onnozele 'had ze niet nog even kunnen wachten', godsamme .. ze is kapot na dik 6 jaar, ze zit op haar breekpunt, nee, dan kan je niet meer 'nog even wachten', op is op. Er zat hier iemand eerder in het topic te vertellen dat die na 10 maanden al op het punt stond om het boeltje te pakken en te vertrekken, kan je nagaan hoe je je voelt na 6 jaar .. als je überhaupt nog wat voelt is dat, zo murw ben je ondertussen wel van die emotionele rollercoaster.
Wel en wee allemaal.
Maar wel doodleuk met een boek op een dienschaaltje mee op de proppen komen
- Ian Malcolm
pi_140556489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:18 schreef Remqo het volgende:

[..]

Wel en wee allemaal.
Maar wel doodleuk met een boek op een dienschaaltje mee op de proppen komen
Boek op een dienschaaltje .. waar tf heb je het over. Haar vriend is nu bijna een jaar dood, die heeft eindelijk vrede, maar zij zit na die 6 jaar nog steeds midden in het verwerkingsproces wat er allemaal gebeurt is. Jullie lijken maar te denken dat dat makkelijk is, voor je doodzieke geliefde zorgen, alsof het een wandeling door het park is of zo. Je komt nog niet eens toe aan je eigen gevoelens en die te verwerken omdat je constant met die zieke bezig bent, en als de ander dan ook nog onbereikbaar in een alcoholroes vertoeft .. ja dan helpt het om dingen van je af te schrijven, het gebeuren in een normaal kader te plaatsen in de vorm van een verhaal, om weer greep te krijgen op de realiteit buiten de alles consumerende ziekte. Ze is dus ook al jaren geleden begonnen met dat boek, en al die ellende die tot dit boek hebben geleid te omschrijven als 'op een dienschaaltje' slaat als een tang op een varken.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2014 @ 23:49:31 #129
88815 The_Emotion
98.3
pi_140557054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Boek op een dienschaaltje .. waar tf heb je het over. Haar vriend is nu bijna een jaar dood, die heeft eindelijk vrede, maar zij zit na die 6 jaar nog steeds midden in het verwerkingsproces wat er allemaal gebeurt is. Jullie lijken maar te denken dat dat makkelijk is, voor je doodzieke geliefde zorgen, alsof het een wandeling door het park is of zo. Je komt nog niet eens toe aan je eigen gevoelens en die te verwerken omdat je constant met die zieke bezig bent, en als de ander dan ook nog onbereikbaar in een alcoholroes vertoeft .. ja dan helpt het om dingen van je af te schrijven, het gebeuren in een normaal kader te plaatsen in de vorm van een verhaal, om weer greep te krijgen op de realiteit buiten de alles consumerende ziekte. Ze is dus ook al jaren geleden begonnen met dat boek, en al die ellende die tot dit boek hebben geleid te omschrijven als 'op een dienschaaltje' slaat als een tang op een varken.
Dat zij er zwaar onder geleden heeft zal ik ook niet ontkennen, maar ik vind dat de keuzes die ze gemaakt heeft niet onder morele porporties vallen. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, ik was er niet bij.
Maar sorry, je vriend gaat dood, en je besluit om de hula hula te dansen op Hawaii om het even te vergeten vind ik nogal een grote stap, daarnaast niet het lef hebben om zijn laatste moment des levens even mee te kunnen maken. Het was haar partner, iemand die een deel van haar leven was, en ze vertikte het om dat laatste momentje te kunnen delen.
En dan met een boek te komen met huilverhalen, gepromoot op facebook, twitter en een discussie bij Humberto Tan, dat vind ik over lijken gaan, en heb er geen greintje respect voor.
Ook het interview bij Tan, was ik deed dit omdat hij zo... ikke ikke ikke

Bah, ik walg hiervan
- Ian Malcolm
pi_140557119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:49 schreef Remqo het volgende:
Bah, ik walg hiervan
In Nederland komen nietskunners bovendrijven en mensen die echt iets kunnen worden met de nek aangekeken.

Helaas.

† In Memoriam † vrijdag 30 mei 2014 @ 23:53:00 #131
88815 The_Emotion
98.3
pi_140557220
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In Nederland komen nietskunners bovendrijven en mensen die echt iets kunnen worden met de nek aangekeken.

Helaas.
Dat valt ook wel mee, als zolderkamerautist ben ik nog steeds geen CEO ;(
- Ian Malcolm
pi_140557481
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat verwerken valt wel mee, check haar twitter en FB even voordat je begint te blaten. Een grote money making machine wat mevrouw probeert in gang te zetten.
pi_140557616
quote:

[..]

Dat zij er zwaar onder geleden heeft zal ik ook niet ontkennen, maar ik vind dat de keuzes die ze gemaakt heeft niet onder morele porporties vallen. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, ik was er niet bij.
Maar sorry, je vriend gaat dood, en je besluit om de hula hula te dansen op Hawaii om het even te vergeten vind ik nogal een grote stap, daarnaast niet het lef hebben om zijn laatste moment des levens even mee te kunnen maken. Het was haar partner, iemand die een deel van haar leven was, en ze vertikte het om dat laatste momentje te kunnen delen.
Jullie willen het gewoon niet snappen? Als je op bent ben je op, dat heeft niets te maken met niet meer willen of het lef niet hebben, je kan gewoon niet meer. En ze ging niet de hula hula dansen, ze ging naar een plek waar zij samen heel gelukkig waren. Best wel vreemd dat haar vriend er wel alle begrip voor had maar jullie hier niet. Een vrouw moet zich gewoon weg blijven cijferen, want hij is ziek en zielig, al gaat ze eraan kapot?

quote:
En dan met een boek te komen met huilverhalen, gepromoot op facebook, twitter en een discussie bij Humberto Tan, dat vind ik over lijken gaan, en heb er geen greintje respect voor.
Ook het interview bij Tan, was ik deed dit omdat hij zo... ikke ikke ikke

Bah, ik walg hiervan
Huilverhalen? Nou sorry hoor, het waren juist geen huilverhalen, als zij daar had zitten huilen had ze juist meer sympathie gekregen. Maar dat is het nou juist, zoals ik al zei, na 6 jaar die emotionele rollercoaster ben je emotioneel uitgeput, murw geslagen, leeg, bijna gevoelloos. En dat zag je dus ook aan haar, dat wordt haar zelfs verweten, terwijl het eigenlijk een teken is hoe ongelooflijk zwaar het voor haar was en nog is.
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2014 @ 00:02:32 #134
88815 The_Emotion
98.3
pi_140557630
ik vond haar trouwens ook onduidelijk over de projecten waar ze mee wil beginnen
- Ian Malcolm
pi_140557731
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Jullie willen het gewoon niet snappen? Als je op bent ben je op, dat heeft niets te maken met niet meer willen of het lef niet hebben, je kan gewoon niet meer. En ze ging niet de hula hula dansen, ze ging naar een plek waar zij samen heel gelukkig waren. Best wel vreemd dat haar vriend er wel alle begrip voor had maar jullie hier niet. Een vrouw moet zich gewoon weg blijven cijferen, want hij is ziek en zielig, al gaat ze eraan kapot?

[..]

Huilverhalen? Nou sorry hoor, het waren juist geen huilverhalen, als zij daar had zitten huilen had ze juist meer sympathie gekregen. Maar dat is het nou juist, zoals ik al zei, na 6 jaar die emotionele rollercoaster ben je emotioneel uitgeput, murw geslagen, leeg, bijna gevoelloos. En dat zag je dus ook aan haar, dat wordt haar zelfs verweten, terwijl het eigenlijk een teken is hoe ongelooflijk zwaar het voor haar was en nog is.
Ze is het type mens dat ik niet om mijn heen verzamel en nog minder als levenspartner.

Wellicht dat ze bij jou op een hoop bewondering kan rekenen, dat zegt dan m.i. veel over jou.

pi_140557865
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze is het type mens dat ik niet om mijn heen verzamel en nog minder als levenspartner.

Wellicht dat ze bij jou op een hoop bewondering kan rekenen, dat zegt dan m.i. veel over jou.
Waarom steeds die jij-bakken als mensen een andere mening hebben als jij?
Het is ondertussen meer dan duidelijk dat jij vindt dat je moreel zwaar verheven voelt boven mensen die andere keuzes maken.

Het schiet zo weinig op als je bij iedereen gaat roepen "dat zegt veel over jou", terwijl het onderwerp van discussie niet de users hier zijn.
pi_140557884
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:02 schreef Remqo het volgende:
ik vond haar trouwens ook onduidelijk over de projecten waar ze mee wil beginnen
Ze wilde startups gaan helpen.
Laat dat sinds enige tijd enorm populair zijn, behoorlijk wat mensjes zien daar zelfs grof geld in.
Zal wel toeval zijn...
pi_140557908
quote:

[..]

Ik bewonder haar niet, ik heb er wel begrip voor. Maar ik weet dan ook dat in een relatie jarenlang voor een terminaal zieke zorgen die er geen vrede mee kan krijgen wel even iets anders is dan naar je ex vliegen als ze nog een paar maanden te leven heeft. Dat jij dat überhaupt met elkaar durft te vergelijken, daaruit blijkt wel dat jij totaal geen idee hebt waarover je praat maar wel met je morele oordeel klaar staat.
pleased to meet you
pi_140557921
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom steeds die jij-bakken als mensen een andere mening hebben als jij?
Het is ondertussen meer dan duidelijk dat jij vindt dat je moreel zwaar verheven voelt boven mensen die andere keuzes maken.

Het schiet zo weinig op als je bij iedereen gaat roepen "dat zegt veel over jou", terwijl het onderwerp van discussie niet de users hier zijn.
Je onderbuurman was zo sportief om zijn beeld bij te stellen na de uitzending.

Het blijkt echter dat er nogal wat volhardende mensjes rondlopen die deze snol nog steunen ook. Walgelijk.

pi_140557946
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:10 schreef moussie het volgende:
Maar ik weet dan ook ...
....daaruit blijkt wel dat jij totaal geen idee hebt waarover je praat
Jij weet helemaal niks van mij. :')

† In Memoriam † zaterdag 31 mei 2014 @ 00:14:33 #141
88815 The_Emotion
98.3
pi_140558040
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb ging het in overleg, maar niemand ging er echt mee acoord, zeker de familie niet. Hoe zwaar het ook mag wezen, je hebt rekening te houden met wensen van anderen in zo'n zware situatie. Doe je dat niet, dan vind ik dat je egoïstisch bezig bent, want je zit in het zelfde schuitje als de betroffen familie.
Een weekje uitwaaien in de Ardennen zou meer gewaardeerd worden, dan naar een tropisch oord als Hawaii gaan.
quote:
Het boek is nog niet uit en we hebben het al gelezen.
Maarrr
Ik ga het niet lezen, omdat ik A) niet een lezer ben B) het uitbuiten van een overleden (ex)vriend verwerpelijk vind, zeker na immorele keuzes.
Maar als jij het boek wil kopen, dan mag het hoor.
- Ian Malcolm
pi_140558045
quote:
13s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niks van mij. :')
Ik zie toch wat je schrijft .. tenzij dat allemaal leugens zijn zegt het iets over jou en weet ik dus ook iets over jou
pleased to meet you
pi_140558083
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zie toch wat je schrijft .. tenzij dat allemaal leugens zijn zegt het iets over jou en weet ik dus ook iets over jou
Jij weet helemaal niet wat ik meegemaakt heb. Ik ook niet wat jij meegemaakt hebt, maar ik zeg daar dan ook niks over.

pi_140558156
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat ik meegemaakt heb. Ik ook niet wat jij meegemaakt hebt, maar ik zeg daar dan ook niks over.
Sigh, wat heb je meegemaakt beste E_M
pi_140558397
quote:

[..]

Maar sorry, je vriend gaat dood, en je besluit om de hula hula te dansen op Hawaii om het even te vergeten vind ik nogal een grote stap
Hoezo een grote stap? Ze had het anders moeten verwerken omdat jij je niet voor kunt stellen dat mensen dingen op een andere manier verwerken? Of om daarmee afstand van de hele situatie te nemen?

quote:
daarnaast niet het lef hebben om zijn laatste moment des levens even mee te kunnen maken. Het was haar partner, iemand die een deel van haar leven was, en ze vertikte het om dat laatste momentje te kunnen delen.
Je hebt geen idee wat daaraan vooraf is gegaan. Iemand neemt die beslissing ook niet zomaar.
pi_140558553
De allerbelangrijkste in je leven ben je zelf! Van de week het boek maar kopen. Neem aan dat ze al niet tweede hands verkocht worden
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2014 @ 00:34:26 #147
88815 The_Emotion
98.3
pi_140558647
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo een grote stap? Ze had het anders moeten verwerken omdat jij je niet voor kunt stellen dat mensen dingen op een andere manier verwerken? Of om daarmee afstand van de hele situatie te nemen?

[..]

Je hebt geen idee wat daaraan vooraf is gegaan. Iemand neemt die beslissing ook niet zomaar.
Ik kan me ook echt niet voorstellen om zo'n besluit te nemen, maar voor mezelf te spreken en daar ook eerlijk in te zeggen, Zelf ben ik hier ook niet mee geconfronteerd.

Maar zo'n boek uitbrengen met toeters en bellen, dat vind ik het meest verkeerde aan alles.
Maar de schrijfster in kwestie heeft haar zin gekregen, voordat er 1 letter uit het boek gelezen is, praat iedereen erover.
- Ian Malcolm
pi_140558756
quote:

[..]

Het probleem is dat jij jezelf graag wil voordoen als een empatisch iemand en een moralistisch held, maar ondertussen het niet kan opbrengen om je in te leven in deze Mevrouw.
pi_140558843
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij jezelf graag wil voordoen als een empatisch iemand en een moralistisch held, maar ondertussen het niet kan opbrengen om je in te leven in deze Mevrouw.
Daar heeft ze het zelf naar gemaakt.

Een normaal empathisch moreel gezond persoon gaat niet zo over het lijk van haar exvriend, dat ze niet eens wilde aanzien "want zo verliefd was ze niet meer" op Facebook en Twitter lopen promoten dat ze een boekie geschreven heeft.

pi_140558892
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:14 schreef Remqo het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb ging het in overleg, maar niemand ging er echt mee acoord, zeker de familie niet.
En wat heeft de familie erover te vertellen. Juist ja, nada, ze heeft geen relatie met de familie maar met hem. En nee, natuurlijk gaat de familie daar niet mee akkoord, nu moeten zij 24/7 voor hem zorgen, nu krijgen zij dagelijks te maken met zijn pijn van het niet kunnen aanvaarden, nu worden zij dagelijks geconfronteerd met hun eigen machteloosheid.

quote:
Hoe zwaar het ook mag wezen, je hebt rekening te houden met wensen van anderen in zo'n zware situatie. Doe je dat niet, dan vind ik dat je egoïstisch bezig bent, want je zit in het zelfde schuitje als de betroffen familie.
Een weekje uitwaaien in de Ardennen zou meer gewaardeerd worden, dan naar een tropisch oord als Hawaii gaan.
Ja hallo zeg, waar was die familie dan al die jaren om haar te ontlasten, waarom hebben ze haar in de gehele periode niet vaker een weekeindje alleen laten uitwaaien in de Ardennen, waarom hebben ze met die hulp gewacht tot zij op instorten stond? Waarom hebben zij niet eerder bij hun zoon aangedrongen dat zij er even uit moet omdat het haar anders teveel wordt? Zij heeft zichzelf al die tijd weg gecijferd om hem te helpen, tot ze er zelf bijna aan kapot ging .. en zo iemand noem jij egoïstisch, omdat zij het niet vol heeft kunnen houden tot het eind. Echt waar, sommigen die hier zo snel klaar staan met hun oordeel over die vrouw, ik moet het jullie nog zien doen .. dik 6 jaar 24/7 voor je terminale partner zorgen ..

quote:
Het boek is nog niet uit en we hebben het al gelezen.
Maarrr
Ik ga het niet lezen, omdat ik A) niet een lezer ben B) het uitbuiten van een overleden (ex)vriend verwerpelijk vind, zeker na immorele keuzes.
Maar als jij het boek wil kopen, dan mag het hoor.
Kopen .. nah ..
pleased to meet you
pi_140558994
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een normaal empathisch moreel gezond persoon gaat niet zo over het lijk van haar exvriend, dat ze niet eens wilde aanzien "want zo verliefd was ze niet meer" op Facebook en Twitter lopen promoten dat ze een boekie geschreven heeft.
Je gaat geen boek schrijven met de hoop dat niemand het leest he.
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2014 @ 00:51:19 #152
88815 The_Emotion
98.3
pi_140559135
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:42 schreef moussie het volgende:

[..]

En wat heeft de familie erover te vertellen. Juist ja, nada, ze heeft geen relatie met de familie maar met hem. En nee, natuurlijk gaat de familie daar niet mee akkoord, nu moeten zij 24/7 voor hem zorgen, nu krijgen zij dagelijks te maken met zijn pijn van het niet kunnen aanvaarden, nu worden zij dagelijks geconfronteerd met hun eigen machteloosheid.

[..]

Ja hallo zeg, waar was die familie dan al die jaren om haar te ontlasten, waarom hebben ze haar in de gehele periode niet vaker een weekeindje alleen laten uitwaaien in de Ardennen, waarom hebben ze met die hulp gewacht tot zij op instorten stond? Waarom hebben zij niet eerder bij hun zoon aangedrongen dat zij er even uit moet omdat het haar anders teveel wordt? Zij heeft zichzelf al die tijd weg gecijferd om hem te helpen, tot ze er zelf bijna aan kapot ging .. en zo iemand noem jij egoïstisch, omdat zij het niet vol heeft kunnen houden tot het eind. Echt waar, sommigen die hier zo snel klaar staan met hun oordeel over die vrouw, ik moet het jullie nog zien doen .. dik 6 jaar 24/7 voor je terminale partner zorgen ..

[..]

Kopen .. nah ..
Eerst verbleef hij weekendjes bij z'n ouders om later permanent te verblijven.
Ook om haar een beetje rust te geven.

Ik wil niet eens ingaan op het emotionele aspect, want ja, ik geloof ook graag dat zij er heel veel moeite mee had,
Het meest foute aan het geheel is, dat ze over een lijk een boek schrijft en op alle platformen gepromoot wordt.
- Ian Malcolm
pi_140559450
quote:

[..]

Je had je posting tot de volgende vijf woorden kunnen beperken "klopt theunderdog, je hebt gelijk"
pi_140559467
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 01:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je had je posting tot de volgende vijf woorden kunnen beperken "klopt theunderdog, je hebt gelijk"
Nee.

pi_140559527
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 01:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.
Is geen goede eigenschap hoor, je ongelijk niet willen inzien of je zo dwars opstellen
pi_140559810
quote:

[..]

Het is een feit dat dit vaker gebeurd, en dat er een taboe op rust .. want zieken zijn zielig en al zijn ze nog zo onredelijk, je laat ze gewoon niet in de steek. Dat was als ik het goed heb begrepen mede een reden voor haar om het boek af te maken en uit te brengen. Trouwens ligt haar exvriend al bijna een jaar onder de grond, hoeveel langer zou ze moeten wachten volgens jou?

En ja, als je je geliefde dagelijks moet verschonen alsof die een baby is of zoiets blijft er na verloop van jaren van verliefdheid weinig meer over, denk je niet ook? Liefde, ja, zoals zij zelf zei, ze zijn zelfs naar elkaar toe gegroeid lange tijd, tot hij begon te vluchten/drinken, maar je weet dan wel dat het liefde is zonder een toekomst, je zult nooit een gezin stichten en samen oud worden, vandaag of morgen is het einde verhaal. Natuurlijk sta je dan heel anders in je schoenen dan in een normale relatie, je hebt het rouwproces al gehad, jaren voor de dood.
pleased to meet you
pi_140559835
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 01:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.
Ik hoop toch wel dat je een karriktuur bent, want als je ook zo in het echte leven bent..... :') :') :')
pi_140561126
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je gaat geen boek schrijven met de hoop dat niemand het leest he.
Plus, die man is nu een jaar geleden overleden. Het boek ligt nu al in de winkels. Die vrouw moet al begonnen zijn met schrijven toen ze nog bij hem was. Dit is een vooropgezet, kwaadaardig plan.

Van mij mag ze ook ziek worden.
pi_140561136
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Plus, die man is nu een jaar geleden overleden. Het boek ligt nu al in de winkels. Die vrouw moet al begonnen zijn met schrijven toen ze nog bij hem was. Dit is een vooropgezet, kwaadaardig plan.

Van mij mag ze ook ziek worden.
Dan ben jij niet veel beter.
pi_140561178
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan ben jij niet veel beter.
Het kan me niet veel schelen dat jij zo denkt. Ik hoop voor haar dat karma zijn werk gaat doen. Dat zal ze eenzamer en verdrietiger sterven dan haar ex.
pi_140561190
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het kan me niet veel schelen dat jij zo denkt. Ik hoop voor haar dat karma zijn werk gaat doen. Dat zal ze eenzamer en verdrietiger sterven dan haar ex.
Stoere boy..
pi_140561714
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stoere boy..
Stoer genoeg om niet te vluchten naar een ver, tropisch, paradijselijk eiland als het leven wat te lastig wordt in elk geval, en in de zon een boekje te schrijven terwijl verderop je ex geliefde een oneerlijke strijd voert. Stoere mensen vluchten niet weg. Stoere mensen blijven staan.

Stoere mensen schrijven geen boek om de eigen acties goed te praten, terwijl de ex partner geen kans meer heeft zichzelf te verweren. Elk verhaal kent twee kanten. Zij is zo laf om haar kant te belichten zonder tegengesproken kunnen worden door degene die ze zwart gemaakt heeft. Waar ze ook nog een goed zakcentje aan verdient :r
pi_140562704
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 04:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Stoer genoeg om niet te vluchten naar een ver, tropisch, paradijselijk eiland als het leven wat te lastig wordt in elk geval, en in de zon een boekje te schrijven terwijl verderop je ex geliefde een oneerlijke strijd voert. Stoere mensen vluchten niet weg. Stoere mensen blijven staan.
Stoere praat, zo vanachter je toetsenbord. Doe het eerst maar eens zelf voor dik 6 jaar voor je je oordeel klaar hebt, stoere kerel.

quote:
Stoere mensen schrijven geen boek om de eigen acties goed te praten, terwijl de ex partner geen kans meer heeft zichzelf te verweren. Elk verhaal kent twee kanten. Zij is zo laf om haar kant te belichten zonder tegengesproken kunnen worden door degene die ze zwart gemaakt heeft. Waar ze ook nog een goed zakcentje aan verdient :r
Jij hebt het boek al gelezen? Je weet dat hij zwart wordt gemaakt? Je weet al hoeveel zij eraan gaat verdienen?
pleased to meet you
pi_140563170
Jasper Ebbeling (@ebbieman) heeft getweet om 6:01pm - 30 mei 14:

Laveloos op de keukenvloer!? 3 weken ziekenhuis, ja! Moet je niet even erbij vertellen dat Sander een epileptische aanval had gekregen? (https://twitter.com/ebbieman/status/472407363870543872)

Dus dat alcoholisten verhaal is niet waar.
pi_140563199
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:15 schreef quirina het volgende:

Laveloos op de keukenvloer!? 3 weken ziekenhuis, ja! Moet je niet even erbij vertellen dat Sander een epileptische aanval had gekregen? (https://twitter.com/ebbieman/status/472407363870543872)

Hele vreemde conclusie van je.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:21:35 #166
78780 deedeetee
pi_140563247
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:15 schreef quirina het volgende:

ff googlen :
quote:
. Chronisch overmatig alcohol- en drugsgebruik kan de hersenen beschadigen en aanleiding geven tot aanvallen.
quote:
Overmatig alcoholgebruik kan een epileptische aanval uitlokken ...
Het bevestigd dus eerder haar verhaal.... :')
pi_140563293
Die aanval kan ook gewoon door de ziekte komen, hoeft niet perse een gevolg van alcohol te zijn

Ik denk dat die Jasper bedoelt dat geschreven wordt dat Sander KO op de grond ligt van de alcohol terwijl Sander net KO is gegaan door een epileptische aanval
pi_140563387
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:24 schreef opgebaarde het volgende:
Die aanval kan ook gewoon door de ziekte komen, hoeft niet perse een gevolg van alcohol te zijn

Ik denk dat die Jasper bedoelt dat geschreven wordt dat Sander KO op de grond ligt van de alcohol terwijl Sander net KO is gegaan door een epileptische aanval
Hij bevestigt dat hij laveloos op de grond lag. Laveloos heeft niets met epilepsie te maken, maar alles met alcohol. Daarnaast vraag ik me af of hij er überhaupt bij was toen zijn broer laveloos op de vloer lag.

De enige die hier uitsluitsel over zou kunnen geven is de behandelend arts, maar die zal dat ongetwijfeld niet doen.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:30:50 #169
78780 deedeetee
pi_140563404
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

En als de arts in het ziekenhuis nu gezegd heeft dat die aanval werd veroorzaakt door alcohol gebruik ? .... Dat is idg háár verhaal. Zo'n aanval krijg je echt niet zomaar van niks hoor.

Ik geloof dat er ook sprake was van houseparty 's en pillen slikken toen hij dat nog aan kon.
pi_140563469
Waarschijnlijk gebruikte hij een hoop medicijnen die maakten dat zn lever en hersenen minder blij werden van de alcohol, dan krijg je dingen als laveloos op de grond liggen of een epileptische aanval wel eerder.

Blijf het frappant vinden dat het verlaten gebeurde wanneer de slechte prognose bekend was. Vervelend was ie wellicht al lang.
pi_140563476
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

ff googlen :

[..]

[..]

Het bevestigd dus eerder haar verhaal.... :')
Eh nee, die tumor in het hoofd past veel beter bij het verhaal dan de alcohol.
pi_140563478
Het kan ook door uitzaaiingen in de hersenen komen die aanvallen.
pi_140563481
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:30 schreef deedeetee het volgende:

Ik geloof dat er ook sprake was van houseparty 's en pillen slikken toen hij dat nog aan kon.
Dat doet 75% van FOK! ook volgens mij. Ik ken ook hele bevolkingsgroepen waar het volstrekt normaal is om 35 bier naar binnen te gieten op een avond.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:39:02 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140563552
Beetje moeilijk van voor- en tegenstanders te zeggen wat er echt is gebeurd. Jullie waren er niet bij en zowel ex-vriendin als de familie hebben een verhaal.

Hoe troebeler het water wordt hoe feller de beide kampen worden.
reset
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:43:46 #175
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140563647
Ze was niet sterk genoeg om bij hem te blijven en laten we hopen dat het geen vooropgezet plan van haar was om bekend te worden.

Dat is ze nu zeker wel en de voorstanders van haar rennen naar de winkel om haar boek te kopen. Het taboe was er en zal er altijd blijven.
reset
pi_140563765
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij bevestigt dat hij laveloos op de grond lag. Laveloos heeft niets met epilepsie te maken, maar alles met alcohol. Daarnaast vraag ik me af of hij er überhaupt bij was toen zijn broer laveloos op de vloer lag.

De enige die hier uitsluitsel over zou kunnen geven is de behandelend arts, maar die zal dat ongetwijfeld niet doen.
Hij heeft drie weken in het ziekenhuis gelegen, als gevolg van dat "laveloos op de grond liggen". Lijkt mij behoorlijk duidelijk of het toen puur de alcohol of de ziekte was
  Overall beste user 2022 zaterdag 31 mei 2014 @ 12:02:48 #177
3928 Ulx
pi_140565663
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 04:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Stoere mensen zuipen hun relatie ook niet naar de klote met een ziekte als uitvlucht.
  Overall beste user 2022 zaterdag 31 mei 2014 @ 12:04:27 #178
3928 Ulx
pi_140565703
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:43 schreef Individual het volgende:
laten we hopen dat het geen vooropgezet plan van haar was om bekend te worden.

Duh.

"Laat ik een nieuwe vriend gaan zoeken. Hopelijk eentje die jarenlang ziek gaat worden. En dan stertt .Dan kan ik er een boek over schrijven en beroemd worden...."
pi_140565817
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Stoere mensen zuipen hun relatie ook niet naar de klote met een ziekte als uitvlucht.
Ik heb ook niet de indruk gekregen dat ze voor de ziekte op de vlucht ging. Ik kan me indenken dat het leven met een alcoholist vele malen erger is. En dat je dat op den duur niet meer trekt.
pi_140566655
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarschijnlijk gebruikte hij een hoop medicijnen die maakten dat zn lever en hersenen minder blij werden van de alcohol, dan krijg je dingen als laveloos op de grond liggen of een epileptische aanval wel eerder.
Precies, hij doet er nog een schepje bovenop met zijn drinken, alsof de ziekte alleen niet al erg genoeg is, zeker als er uitzaaiingen zijn in de hersenen.

quote:
Blijf het frappant vinden dat het verlaten gebeurde wanneer de slechte prognose bekend was. Vervelend was ie wellicht al lang.
Hij was al dik 6 jaar ziek, en ze waren al 13 jaar samen, voor zij weg ging. Ik zit nu te gokken naar het ziekteverloop, maar ik neem aan dat jaren chemo en bestralingen niet geholpen hebben, er kwamen toch uitzaaiingen en toen begon hij te zuipen. Zelfs dat heeft zij nog een hele tijd volgehouden, met therapie en alles erbij, tot de therapeut (die denkelijk wel zag hoe zij eraan toe was) tegen haar zei dat weggaan, voor jezelf kiezen voor jij er ook kapot aan gaat, ook een optie is.
pleased to meet you
pi_140566792
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:08 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ik heb ook niet de indruk gekregen dat ze voor de ziekte op de vlucht ging. Ik kan me indenken dat het leven met een alcoholist vele malen erger is. En dat je dat op den duur niet meer trekt.
Tja, dan ga je 's ochtends naar je werk, en je weet nooit wat je vindt als je thuis komt .. zit je ook lekker ontspannen op je werk .. of zit die aan een waterfles te lurken, neemt zij een slokje blijkt het wodka te zijn. Je hebt nooit rust, je zit constant in spanning wat er nou weer gebeurt .. nogal wiedes dat je dat na verloop van wat tijd niet meer trekt.
pleased to meet you
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:07:23 #182
78780 deedeetee
pi_140567159
quote:
Je hebt nooit rust, je zit constant in spanning wat er nou weer gebeurt .. nogal wiedes dat je dat na verloop van wat tijd niet meer trekt.
Ik vond het idg moordend, dat constant op je hoede moeten zijn omdat je niet weet wanneer hij weer stiekem drinkt. En hij in beschonken staat mss een ongeluk krijgt of zo. Terwijl je vaak belogen wordt en dus altijd op je hoede moet blijven dat hij toch weer stiekem aan de fles zit die hij ergens heeft verstopt.
En zij had al zoveel moeilijke jaren samen met hem achter de rug.....
pi_140567511
Typische vrouwenactie.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:26:36 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140567573
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:49 schreef moussie het volgende:

Tja, dan ga je 's ochtends naar je werk,
Ze zat toch permanent thuis in een isolement? Wel consequent blijven. ;)
reset
pi_140568678
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Ze zat toch permanent thuis in een isolement? Wel consequent blijven. ;)
Nee, ze werkte, en als ze niet werkte zat ze altijd thuis (of in het ziekenhuis of bij de therapeut).
Daarnaast, als je partner doodziek is wordt het wat ingewikkelder allemaal met die sociale contacten. Gewone conversaties over koetjes en kalfjes, de jurk van Bep en de schoentjes van Jolanda, het is niet te doen als je hoofd en je hart vol zitten met de ziekte. Veel vrienden blijven weg omdat ze er niet mee om kunnen gaan, sommigen heel snel, anderen na verloop van tijd. Op je werk zit je dan wel onder de mensen, maar dat zijn je collega's, niet je vrienden, die willen geen moeilijke conversaties onder de koffie. En dat gekwebbel, tja, dat klinkt jou zo futiel in de oren, daaraan mee willen doen kost zoveel energie dat je daar al gauw mee stopt.

Dus ja, al zit je dan niet permanent thuis, je zit wel in een isolement, een sociaal isolement dat je pas leert kennen op het moment dat je in zo'n situatie beland, opgeworpen door de ziekte en aanstaande dood, daar wil men wel even naar informeren, een heel beleefd 'hoe gaat het?', maar het echte antwoord wil men eigenlijk niet horen. Misschien in het begin nog wel, maar na een tijdje niet meer, men houdt op met vragen want het antwoord zou wel eens veel te ongemakkelijk kunnen zijn.
pleased to meet you
pi_140570519
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vond het idg moordend, dat constant op je hoede moeten zijn omdat je niet weet wanneer hij weer stiekem drinkt. En hij in beschonken staat mss een ongeluk krijgt of zo. Terwijl je vaak belogen wordt en dus altijd op je hoede moet blijven dat hij toch weer stiekem aan de fles zit die hij ergens heeft verstopt.
En zij had al zoveel moeilijke jaren samen met hem achter de rug.....
Ah, daar kruipt een alcoholische aap uit je mouw.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:23:00 #187
78780 deedeetee
pi_140573250
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ah, daar kruipt een alcoholische aap uit je mouw.
Ja en ? Ik heb een bloedhekel aan ( stiekeme) zuiplappen dat heb al in een eerder topic heel duidelijk aangegeven.
pi_140574366
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja en ? Ik heb een bloedhekel aan ( stiekeme) zuiplappen dat heb al in een eerder topic heel duidelijk aangegeven.
Ik lees niet al jouw posts, maar dit soort achtergrond info is wel handig. Het is voor jou blijkbaar net zo persoonlijk als de poster die zijn vrouw verloren heeft
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:20:17 #189
78780 deedeetee
pi_140574615
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik lees niet al jouw posts, maar dit soort achtergrond info is wel handig. Het is voor jou blijkbaar net zo persoonlijk als de poster die zijn vrouw verloren heeft
Ja zo kun je iedereen wel afserveren.... :')
Iedereen doet in zijn leven ervaringen waar door zijn mening over verschillende zaken gevormd wordt. Dat geld voor jou even goed hoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door deedeetee op 31-05-2014 18:29:10 ]
pi_140575100
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja zo kun je iedereen wel afserveren.... :')
Iedereen doet in zijn leven ervaringen waar door zijn mening over verschillende zaken gevormd wordt. Dat geld voor jou even goed hoor.

Het is niet afserveren, het is opmerkingen in een bepaalde context kunnen plaatsen.
pi_140576234
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is niet afserveren, het is opmerkingen in een bepaalde context kunnen plaatsen.
Duh, als je of met een alcoholist hebt geleefd weet je hoe zwaar dat is, en als je langere tijd je zieke partner hebt verzorgd weet je het ook. Als een van die twee omstandigheden al zo ongelooflijk zwaar is, hoe zwaar zal dan een combinatie van beiden zijn? Temeer omdat daar nog het taboe van 'je laat een zieke niet in de steek' bij komt? Ik zou nog voor geen miljoen in haar schoenen willen staan, nog niet eens voor een enkele dag!!
pleased to meet you
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:57:23 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140576956
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat plaatst het wel in een ander perspectief inderdaad.
En dan zul je het ook anders ervaren misschien.
Los daarvan: niet iedereen kan het handelen. Er zijn er ook die dat wel kunnen en doen.

En ook als je dat niet kunt is het niet meteen een schande wat mij betreft.
Maar om dan op Hawai te gaan uitwaaien en je vriend na zn dood te kakken zetten voor een redelijk publiek dat vind ik wat onfatsoenlijk. Over lijken gaan om je gram te halen, als we maar wel weten dat hij tegen haar loog door die alcohol en dat hij laveloos op de grond lag. Why? Wat de reden ook was, ik vind het niet rechtvaardig.

Was het dat wel dat zij de dupe werd van zijn alcoholprobleem? Ook niet, maar om dan de barricade op te gaan met je wijzende vinger vind ik er ver over.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:02:45 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140577121
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

Los daarvan: niet iedereen kan het handelen. Er zijn er ook die dat wel kunnen en doen.

Maar om dan op Hawai te gaan uitwaaien en je vriend na zn dood te kakken zetten voor een redelijk publiek dat vind ik wat onfatsoenlijk. Over lijken gaan om je gram te halen, als we maar wel weten dat hij tegen haar loog door die alcohol en dat hij laveloos op de grond lag. Why? Wat de reden ook was, ik vind het niet rechtvaardig.

Was het dat wel dat zij de dupe werd van zijn alcoholprobleem? Ook niet, maar om dan de barricade op te gaan met je wijzende vinger vind ik er ver over.
Het gaat helemaal niet om hem. Het gaat om haar. Zij kon het niet handelen en voelt zich daar vast heel schuldig over. Dus schrijft ze het van zich af.

En nu gaat iedereen tekeer alsof zij expres hem en zijn familie te kakken wil zetten. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:04:28 #194
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140577167
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om hem. Het gaat om haar. Zij kon het niet handelen en voelt zich daar vast heel schuldig over. Dus schrijft ze het van zich af.

En nu gaat iedereen tekeer alsof zij expres hem en zijn familie te kakken wil zetten. :')
precies, het gaat om haar en alleen om haar.
En of ze hem nou expres te kakken wil zetten of niet, ze doet het wel.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:11:32 #195
pi_140577367
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat kan alleen als hij iets gedaan heeft waar je hem mee te kakken kan zetten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:16:11 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140577501
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan alleen als hij iets gedaan heeft waar je hem mee te kakken kan zetten.
Ja. De meeste mensen gaan niet zonder dat soort momenten / gebeurtenissen / periodes door het leven. Maar na een relatie die jaren goed is geweest ga je die momenten van je overleden ex in een boek zetten en ermee op tv? Zij wel. En dat siert haar niet.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:25:13 #197
pi_140577755
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja. De meeste mensen gaan niet zonder dat soort momenten / gebeurtenissen / periodes door het leven. Maar na een relatie die jaren goed is geweest ga je die momenten van je overleden ex in een boek zetten en ermee op tv? Zij wel. En dat siert haar niet.
Ach, die familie moet zichzelf niet zo belangrijk vinden. Zij gaan niet over de relatie die ze hadden en de manier waarop zij dat moet of kan verwerken.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:31:07 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140577963
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach, die familie moet zichzelf niet zo belangrijk vinden. Zij gaan niet over de relatie die ze hadden en de manier waarop zij dat moet of kan verwerken.
Los van die familie vind ik dat je iemands naam niet zo te grabbel moet gooien, ook al is ie dood, of eigenlijk: juist omdat ie dood is en ze veel samen hebben gedeeld. Waarom moeten die intieme momenten op straat komen te liggen? Alleen voor haar gerief. Ik kan er niet bij dat iemand dat doet.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:35:31 #199
pi_140578157
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

Los van die familie vind ik dat je iemands naam niet zo te grabbel moet gooien, ook al is ie dood, of eigenlijk: juist omdat ie dood is en ze veel samen hebben gedeeld. Waarom moeten die intieme momenten op straat komen te liggen? Alleen voor haar gerief. Ik kan er niet bij dat iemand dat doet.
Dat is jouw persoonlijke probleem.

Zij heeft een moeilijke tijd gehad en heeft daar een boek over geschreven.

Die zaken hebben niets met elkaar te maken. Het is niet haar verantwoordelijkheid om voor jouw zielenheil te zorgen, en het is niet aan jou om te bepalen hoe ze haar verleden moet verwerken.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:49:27 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140578788
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is jouw persoonlijke probleem.

Zij heeft een moeilijke tijd gehad en heeft daar een boek over geschreven.

Die zaken hebben niets met elkaar te maken. Het is niet haar verantwoordelijkheid om voor jouw zielenheil te zorgen, en het is niet aan jou om te bepalen hoe ze haar verleden moet verwerken.
Ik geef dan ook alleen mijn mening (altijd handig op een forum) en ben niet haar persoonlijk adviseur, ook heb ik er niet om gevraagd dat ze voor mijn zielenheil zorgt en ook bepaal ik niet hoe zij haar verleden moet verwerken.
Blijf ik bij: het siert haar niet.
Gelukkig staat ze niet dicht genoeg bij mij om het daadwerkelijk mijn probleem te laten zijn.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:50:53 #201
78780 deedeetee
pi_140578864
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

Je zou nog gaan denken dat het hele boek alleen dáár over ging. Volgens mij beschrijft het een langere periode en is dit alleen het einde van het verhaal.
Veel mensen vinden het heel erg begrijpelijk dat hij ging drinken. Voor die mensen kan het dus geen enkel probleem zijn dat zij er over schrijft. Als het begrijpelijk is is t immers niet erg dat hij dit deed en dan mag dat ook best wel verteld worden toch ?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:53:03 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140578947
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je zou nog gaan denken dat het hele boek alleen dáár over ging. Volgens mij beschrijft het een langere periode en is dit alleen het einde van het verhaal.
Veel mensen vinden het heel erg begrijpelijk dat hij ging drinken. Voor die mensen kan het dus geen enkel probleem zijn dat zij er over schrijft. Als het begrijpelijk is is t immers niet erg om te doen en dan mag dat ook verteld worden toch ?
Nog los van mijn begrip al dan niet, dat voor zo'n groot publiek vertellen vind ik nogal een trap na. Te prive om zo eenzijdig op straat te gooien.
pi_140579028
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nog los van mijn begrip al dan niet, dat voor zo'n groot publiek vertellen vind ik nogal een trap na. Te prive om zo eenzijdig op straat te gooien.
Dit.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:57:35 #204
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140579165
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Als het begrijpelijk is is t immers niet erg dat hij dit deed en dan mag dat ook best wel verteld worden toch ?
Ik vind dit wat kort door de bocht.
Zou ik iets kunnen begrijpen zonder er begrip voor te hebben? Ik denk het wel.
En zou ik het dan ook nog kunnen afkeuren? Ik denk het wel.
Jouw conclusie vind ik dus wat kort door de bocht.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:02:05 #205
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140579379
quote:

[..]

Oh ja? Weleens een zieke partner gehad? Ik wel, namelijk. Twee maanden volhouden valt nogal tegen als je echt niets leuks meer hebt samen, iedere dag is een strijd en je bent helemaal gesloopt. Ik heb het volgehouden omdat ik geloofde dat het goed zou komen, maar kan me echt levendig voorstellen dat het niet voor iedereen te doen is. Ik hoop nooit meer zoiets mee te hoeven maken. Het was het zwaarste wat ik ooit heb gedaan, terwijl ik toch al een en ander had meegemaakt...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:19:42 #206
78780 deedeetee
pi_140580158
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik vind dit wat kort door de bocht.
Zou ik iets kunnen begrijpen zonder er begrip voor te hebben? Ik denk het wel.
En zou ik het dan ook nog kunnen afkeuren? Ik denk het wel.
Jouw conclusie vind ik dus wat kort door de bocht.
euhhhmmm
Je vind het vergeeflijk dat hij iets verkeerds deed, maar vind het onvergeeflijk dat zij er over verteld ? Begrijp ik dat goed ?
Zoiets intiems vertel je niet door ? Sinds wanneer is het nuttigen van grote hoeveelheden alcohol een intieme daad ?
Hij had de dood voor ogen en kon dat absoluut niet mee om gaan. Ze probeerde hem te helpen is samen met hem in Therapie gegaan maar dat hielp niet. Hij wilde zijn eigen destructieve weg gaan en die weg kon zij niet aan. Waarom is zij dan slecht ?
Zijn gedrag is vergeeflijk, haar gedrag niet.... Als zij nu ook opeens de dood voor ogen kreeg ? Had ze t dan wél mogen vertellen ?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:25:55 #207
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140580416
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

euhhhmmm
Je vind het vergeeflijk dat hij iets verkeerds deed, maar vind het onvergeeflijk dat zij er over verteld ? Begrijp ik dat goed ?
Zoiets intiems vertel je niet door ? Sinds wanneer is het nuttigen van grote hoeveelheden alcohol een intieme daad ?
Hij had de dood voor ogen en kon dat absoluut niet mee om gaan. Ze probeerde hem te helpen is samen met hem in Therapie gegaan maar dat hielp niet. Hij wilde zijn eigen destructieve weg gaan en die weg kon zij niet aan. Waarom is zij dan slecht ?
Zijn gedrag is vergeeflijk, haar gedrag niet.... Als zij nu ook opeens de dood voor ogen kreeg ? Had ze t dan wél mogen vertellen ?
Dat hij grote hoeveelheden alcohol nuttigde, had ze het daar maar bij gelaten. Maar nee, wij moeten ook weten dat hij wodka in een waterflesje heeft gestopt en dat hijdaarover loog tegen haar. En dat hij laveloos op de grond lag. Normaliter schreeuw je dat niet van de daken, zeker niet als je veelliefde hebt gedeeld. Uit respect voor de ander, omdat het een eenzijdig verhaal is, zou je dan beter je mond kunnen houden over dat soort details.
Dat zijn gedrag vergeeflijk is en dat van haar niet, is jouw conclusie?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:42:39 #208
78780 deedeetee
pi_140581062
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat hij grote hoeveelheden alcohol nuttigde, had ze het daar maar bij gelaten. Maar nee, wij moeten ook weten dat hij wodka in een waterflesje heeft gestopt en dat hijdaarover loog tegen haar. En dat hij laveloos op de grond lag. Normaliter schreeuw je dat niet van de daken, zeker niet als je veelliefde hebt gedeeld. Uit respect voor de ander, omdat het een eenzijdig verhaal is, zou je dan beter je mond kunnen houden over dat soort details.
Dat vind ik nu zo vreemd, want waarom mag ze dat dan niet vertellen als het zo gebeurd is en dit alles de druppel was die bij haar de emmer deed overlopen ? Dat hij haar beloog en bedroog en zij daar nogal door in de war raakte.
Maar goed, zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Het lijkt er op neer te komen dat hij dingen deed waarvan jij ook vind dat ze helemaal niet in de haak waren maar omdat hij nu dood is moet zij het maar in stilte verkroppen want dat is in ZIJN belang....
quote:
Dat zijn gedrag vergeeflijk is en dat van haar niet, is jouw conclusie?
Nee, ik vroeg me af of dat de jouwe was.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:27:13 #209
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140582992
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat vind ik nu zo vreemd, want waarom mag ze dat dan niet vertellen als het zo gebeurd is en dit alles de druppel was die bij haar de emmer deed overlopen ? Dat hij haar beloog en bedroog en zij daar nogal door in de war raakte.
Maar goed, zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Het lijkt er op neer te komen dat hij dingen deed waarvan jij ook vind dat ze helemaal niet in de haak waren maar omdat hij nu dood is moet zij het maar in stilte verkroppen want dat is in ZIJN belang....

[..]

Nee, ik vroeg me af of dat de jouwe was.
Jouw conclusie na de want zou dan niet de mijne zijn. Maar ik heb het al eerder gezegd, hij kan niet kiezen, en als je naast het leed tijdens een ziekte zoveel liefde hebt gedeeld, waarom stel je je eigen belang dan zo boven die van je overleden ex, waarom haal je die door het slijk. Dat vind ik erover, dat vind ik haar niet sieren. Over de doden niets dan goeds is ook niet mijn motto, maar door het slijk halen vind ik het andere uiterste, of het nou waar is of niet.

Nee en dat had ik ook aangegeven dacht ik.
Ik begrijp best dat hij naar de alcohol greep, kiezen voor verdoving. Al heb ik zelf helemaal niets met alcohol, ik drink het niet. Het zou ook niet mijn manier zijn geweest. En ik zou er best begrip voor hebben als ze hem dat niet zou vergeven. Maar om dan meteen maar alles op straat te gooien, nah, zie boven :)
pi_140589516
Wat een hoer, die Lideweij.

Hoop dat ze vele slapeloze nachten tegemoet mag zien, maar dat zal wel niet. Ze houdt er nog geld aan over door het Nederlandse kuddevolk :')
pi_140590341
Kan me wel vinden in haar besluit. Ik zou er ook genoeg van hebben, na al die jaren. Af en toe moet je ook genieten van het leven en voor jezelf durven te kiezen.
pi_140594430
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Je snapt dat het al die voorgaande jaren om hem, en alleen om hem en zijn ziekte is gegaan? Waarom zou de andere kant, die van de partner en verzorger, niet verteld mogen worden in alle eerlijkheid en zonder de waarheid te verbloemen? Het gebeurt vaker dat mensen voor zo'n onmogelijke keuze staan, 1 op de 4 was het toch?, hoe wil je het taboe dat daarop rust ooit doorbreken als je er niet eerlijk over praat? Waarom mag de zieke niet aangesproken worden op zijn gedrag als dat nog meer lasten legt op de schouders van de partner/omgeving? Ontslaat zijn ziekte hem van zijn verantwoordelijkheid om zich enigszins fatsoenlijk te gedragen? De zieke mag alles en de verzorgende heeft zijn bek te houden en in stilte te lijden?

Google maar eens op ouderenmishandeling .. dat zijn ook de gevolgen van dit taboe .. de verzorgende staat er alleen voor, die mag nog niet eens vertellen dat de zieke zich als een klootzak gedraagt, en dan krijg je dus machteloze woede in een uitzichtloze situatie.
pleased to meet you
pi_140594983
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Google maar eens op ouderenmishandeling .. dat zijn ook de gevolgen van dit taboe ..
Je bent serieus? Dus ouderen worden mishandeld omdat ze alles mogen maken (omdat ze ziek zijn) en de verzorgers het niet meer aankunnen en voor zichzelf opkomen? :|W

Zo niet, dan snap ik je vergelijking/de relevantie niet helemaal.
  zondag 1 juni 2014 @ 13:36:44 #214
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140595723
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Je snapt dat het al die voorgaande jaren om hem, en alleen om hem en zijn ziekte is gegaan? Waarom zou de andere kant, die van de partner en verzorger, niet verteld mogen worden in alle eerlijkheid en zonder de waarheid te verbloemen? Het gebeurt vaker dat mensen voor zo'n onmogelijke keuze staan, 1 op de 4 was het toch?, hoe wil je het taboe dat daarop rust ooit doorbreken als je er niet eerlijk over praat? Waarom mag de zieke niet aangesproken worden op zijn gedrag als dat nog meer lasten legt op de schouders van de partner/omgeving? Ontslaat zijn ziekte hem van zijn verantwoordelijkheid om zich enigszins fatsoenlijk te gedragen? De zieke mag alles en de verzorgende heeft zijn bek te houden en in stilte te lijden?

Google maar eens op ouderenmishandeling .. dat zijn ook de gevolgen van dit taboe .. de verzorgende staat er alleen voor, die mag nog niet eens vertellen dat de zieke zich als een klootzak gedraagt, en dan krijg je dus machteloze woede in een uitzichtloze situatie.
Volgens mij heb ik dat inmiddels al een paar keer heel duidelijk uitgelegd. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar duidelijker dan ik al ben geweest kan ik echt niet zijn.
Je draaft een beetje door, dat hij niet aagesproken zou mogen worden en de riedel erna. Of je spreekt mij niet aan (al dacht ik van wel omdat je mij quote) of je hebt niet gelezen wat ik allemaal heb geschreven.
pi_140595957
quote:
15s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:07 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je bent serieus? Dus ouderen worden mishandeld omdat ze alles mogen maken (omdat ze ziek zijn) en de verzorgers het niet meer aankunnen en voor zichzelf opkomen? :|W

Zo niet, dan snap ik je vergelijking/de relevantie niet helemaal.
Ja ik ben serieus. En ja, veel ouderen die mishandelt worden denken inderdaad dat ze alles kunnen maken. En de verzorgende van deze oudere kan evenmin over het onredelijke gedrag praten en wat het met hem doet, dat taboe kent geen leeftijdsgrens of zo. Of denk je dat het zoveel anders is als je een paar decennia ouder bent?
pleased to meet you
pi_140596084
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja ik ben serieus. En ja, veel ouderen die mishandelt worden denken inderdaad dat ze alles kunnen maken. En de verzorgende van deze oudere kan evenmin over het onredelijke gedrag praten en wat het met hem doet, dat taboe kent geen leeftijdsgrens of zo. Of denk je dat het zoveel anders is als je een paar decennia ouder bent?
Je vergelijking heeft dus betrekking op de mensen die hun narcistische ouders verzorgen en niet op verzorgingstehuizen? Of hoe moet ik dit zien?
  zondag 1 juni 2014 @ 14:33:53 #217
78780 deedeetee
pi_140597313
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jouw conclusie na de want zou dan niet de mijne zijn. Maar ik heb het al eerder gezegd, hij kan niet kiezen, en als je naast het leed tijdens een ziekte zoveel liefde hebt gedeeld, waarom stel je je eigen belang dan zo boven die van je overleden ex, waarom haal je die door het slijk. Dat vind ik erover, dat vind ik haar niet sieren. Over de doden niets dan goeds is ook niet mijn motto, maar door het slijk halen vind ik het andere uiterste, of het nou waar is of niet.

Nee en dat had ik ook aangegeven dacht ik.
Ik begrijp best dat hij naar de alcohol greep, kiezen voor verdoving. Al heb ik zelf helemaal niets met alcohol, ik drink het niet. Het zou ook niet mijn manier zijn geweest. En ik zou er best begrip voor hebben als ze hem dat niet zou vergeven. Maar om dan meteen maar alles op straat te gooien, nah, zie boven :)
Ik heb het boek nog niet gelezen maar volgens mij valt dat * door het slijk halen * erg mee. Tenzij je er moeite mee hebt dat er ook maar iets negatiefs over de man wordt verteld. Ik heb dat niet. Niemand is volmaakt en we maken allemaal wel fouten.
Ik vind jouw mening hierover nogal krampachtig overkomen.
  zondag 1 juni 2014 @ 14:49:07 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140597732
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb het boek nog niet gelezen maar volgens mij valt dat * door het slijk halen * erg mee. Tenzij je er moeite mee hebt dat er ook maar iets negatiefs over de man wordt verteld. Ik heb dat niet. Niemand is volmaakt en we maken allemaal wel fouten.
Ik vind jouw mening hierover nogal krampachtig overkomen.
iets negatiefs wel, ik heb dacht ik al aangeven waar voor mij de grens ligt, ik denk niet of alles maar op straat of helemaal niks, ik bekijk het wat genuanceerder.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:12:46 #219
78780 deedeetee
pi_140598226
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

iets negatiefs wel, ik heb dacht ik al aangeven waar voor mij de grens ligt, ik denk niet of alles maar op straat of helemaal niks, ik bekijk het wat genuanceerder.
Ik kan het niet echt genuanceerd vinden als je er al aanstoot aan neemt als zij uitlegt waarom ze niet meer verder kon en dan verteld over het liegen over wodka in een flesje water.
Dat heet dan * van de daken schreeuwen * en * de vuile was buiten hangen *
Ze schrijft een heel boek over haar relatie door de jaren heen en dit viel voor aan het eind van de relatie. Het lijkt me niet zinvol om het boek abrupt te eindigen met Hij begon steeds meer te drinken, ik kon daar niet tegen en ging weg. Het ligt voor de hand dat je dan beschrijft wat er allemaal voorviel. En weet jij veel wat er nog meer gebeurd is en waar zij dan niets over schrift ? Best mogelijk dat ze om het netjes te houden ergere zaken heeft verzwegen. Wat jij al zo vreselijk vind ( dat flesje wodka) zodat jij het schandalig vind dat zij er over schrijft is echt nog niks hoor. Mensen die heel vaak veel drinken kunnen hele nare dingen gaan doen.
pi_140598722
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat hij grote hoeveelheden alcohol nuttigde, had ze het daar maar bij gelaten. Maar nee, wij moeten ook weten dat hij wodka in een waterflesje heeft gestopt en dat hijdaarover loog tegen haar.
Nou, verschrikkelijk allemaal. Guess what, dat doen vrijwel alle verslaafden.
pi_140598739
Heb jij het boek gelezen deedeetee?
Ik niet, maar ik heb begrepen dat zij hem een keer betrapt heeft op alcohol in een waterfles en twee keer was hij volgens haar laveloos. Datis in mijn ogen niet zo extreem schokkend.
Het lijkt alsof je nu je eigen ervaringen op de dode man aan het projecteren bent.
  Overall beste user 2022 zondag 1 juni 2014 @ 15:38:25 #222
3928 Ulx
pi_140598768
Alcohol in een waterfles impliceert toch wel dat de man loog over zijn drankgebruik. Dan heb je een probleem.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:47:42 #223
78780 deedeetee
pi_140599014
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:37 schreef computergirl het volgende:
Heb jij het boek gelezen deedeetee?
Ik niet, maar ik heb begrepen dat zij hem een keer betrapt heeft op alcohol in een waterfles en twee keer was hij volgens haar laveloos. Datis in mijn ogen niet zo extreem schokkend.
Het lijkt alsof je nu je eigen ervaringen op de dode man aan het projecteren bent.
Dan moet je toch eens beter leren lezen. Het is Marije die er moeilijk over doet.
Uit een post van Marije:

quote:
Dat hij grote hoeveelheden alcohol nuttigde, had ze het daar maar bij gelaten. Maar nee, wij moeten ook weten dat hij wodka in een waterflesje heeft gestopt en dat hijdaarover loog tegen haar.
pi_140599081
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:49 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je vergelijking heeft dus betrekking op de mensen die hun narcistische ouders verzorgen en niet op verzorgingstehuizen? Of hoe moet ik dit zien?
Waar komt dat narcistisch nou weer vandaan? En hoezo ouders? Genoeg ouderen die hun partner verzorgen. Het komt het meest voor bij ouderen, dus daar vindt je de meeste gedocumenteerde mishandeling. De situaties zullen per geval verschillen, maar het principe is op elke leeftijd hetzelfde .. een geliefde naaste is ziek en wordt door jou verzorgd, en als hij zich onredelijk gedraagt, wat dan?
pleased to meet you
pi_140599194
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens beter leren lezen. Het is Marije die er moeilijk over doet.
Uit een post van Marije:

[..]

Ik lees prima en reageer op jou:

"Wat jij al zo vreselijk vind ( dat flesje wodka) zodat jij het schandalig vind dat zij er over schrijft is echt nog niks hoor. Mensen die heel vaak veel drinken kunnen hele nare dingen gaan doen."
pi_140599392
Lekkere moraalridders hier. Ik was er ook mooi vandoor gegaan als diegene waarvoor ik zorg alcoholist word. Ik denk ook aan mezelf, zoals ieder gezond mens doet.
pi_140599511
Morele issues daargelaten, laten we hierop vooral gaan kapitaliseren! ^O^
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_140599975
quote:
18s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:07 schreef trancethrust het volgende:
Morele issues daargelaten, laten we hierop vooral gaan kapitaliseren! ^O^
Beter dan dat ze een uitkering trekt.
pi_140600637
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar komt dat narcistisch nou weer vandaan? En hoezo ouders? Genoeg ouderen die hun partner verzorgen. Het komt het meest voor bij ouderen, dus daar vindt je de meeste gedocumenteerde mishandeling. De situaties zullen per geval verschillen, maar het principe is op elke leeftijd hetzelfde .. een geliefde naaste is ziek en wordt door jou verzorgd, en als hij zich onredelijk gedraagt, wat dan?
Jij hebt het over ouderenmishandeling. Dan denk ik aan verzorgingstehuizen waar verplegers heel slecht omgaan met ouderen. Die mensen worden ervoor betaald, dus zeiken doen ze maar bij hun moeder.

Voor een narcistische ouder zorgen is echter een goed voorbeeld van iemand die vanuit goede wil voor iemand zorgt, en het na jaren zat is; want narcistisch. Maar dan nog snap ik niet waar ouderenmishandeling vandaan komt.

Jij hebt het nu over 'partners'. Dus een oma die opa mishandelt (of vice versa)? Komt dat zoveel voor?
  zondag 1 juni 2014 @ 17:31:36 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140601824
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, verschrikkelijk allemaal. Guess what, dat doen vrijwel alle verslaafden.
ja en? Voor sommige mensen is de vuile was buiten hangen heel normaal, anderen vinden dat minder.
pi_140601875
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:28 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Beter dan dat ze een uitkering trekt.
Hehehe
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 1 juni 2014 @ 18:10:01 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140602786
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik kan het niet echt genuanceerd vinden als je er al aanstoot aan neemt als zij uitlegt waarom ze niet meer verder kon en dan verteld over het liegen over wodka in een flesje water.
Dat heet dan * van de daken schreeuwen * en * de vuile was buiten hangen *
Ze schrijft een heel boek over haar relatie door de jaren heen en dit viel voor aan het eind van de relatie. Het lijkt me niet zinvol om het boek abrupt te eindigen met Hij begon steeds meer te drinken, ik kon daar niet tegen en ging weg. Het ligt voor de hand dat je dan beschrijft wat er allemaal voorviel. En weet jij veel wat er nog meer gebeurd is en waar zij dan niets over schrift ? Best mogelijk dat ze om het netjes te houden ergere zaken heeft verzwegen. Wat jij al zo vreselijk vind ( dat flesje wodka) zodat jij het schandalig vind dat zij er over schrijft is echt nog niks hoor. Mensen die heel vaak veel drinken kunnen hele nare dingen gaan doen.
Ja als je bij rtl gaat zitten en die details daar gaat roepen is dat van de daken schreeuwen.

En wat maakt het uit dat ze misschien ergere zaken heeft verzwegen? Dat doet er toch niets aan af wat ze wel heeft verteld.

En wat ik vreselijk vind (intieme details in een relatie waar veel liefde was te grabbel gooien in een eenzijdig boek en op rtl) ken jij gradaties toe. Dus omdat het allemaal veel erger kan moet dit maar kunnen?
  zondag 1 juni 2014 @ 18:17:33 #233
pi_140602965
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:02 schreef Friek_ het volgende:
Lekkere moraalridders hier. Ik was er ook mooi vandoor gegaan als diegene waarvoor ik zorg alcoholist word. Ik denk ook aan mezelf, zoals ieder gezond mens doet.
Mannen mogen dat. Vrouwen moeten zichzelf slaafs wegcijferen en eindeloos en lijdzaam mantelzorgen. En zeker geen boeken schrijven.
pi_140603218
Want met een alcoholist valt niet samen te leven :')
  zondag 1 juni 2014 @ 18:43:24 #235
78780 deedeetee
pi_140603590
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik lees prima en reageer op jou:

"Wat jij al zo vreselijk vind ( dat flesje wodka) zodat jij het schandalig vind dat zij er over schrijft is echt nog niks hoor. Mensen die heel vaak veel drinken kunnen hele nare dingen gaan doen."
Ik kan je echt niet meer volgen hoor.
  zondag 1 juni 2014 @ 18:44:30 #236
78780 deedeetee
pi_140603615
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:10 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja als je bij rtl gaat zitten en die details daar gaat roepen is dat van de daken schreeuwen.

En wat maakt het uit dat ze misschien ergere zaken heeft verzwegen? Dat doet er toch niets aan af wat ze wel heeft verteld.

En wat ik vreselijk vind (intieme details in een relatie waar veel liefde was te grabbel gooien in een eenzijdig boek en op rtl) ken jij gradaties toe. Dus omdat het allemaal veel erger kan moet dit maar kunnen?
Intieme details..... sorry hoor maar ik heb haar helemaal niks intiems horen vertellen.
pi_140604141
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:51 schreef Drxx het volgende:

[..]

Jij hebt het over ouderenmishandeling. Dan denk ik aan verzorgingstehuizen waar verplegers heel slecht omgaan met ouderen. Die mensen worden ervoor betaald, dus zeiken doen ze maar bij hun moeder
Daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over ouderen die (nog) thuis wonen en verzorgd worden door een gezinslid .. en dat kan hun partner zijn, hun kind, of een broer/zus. Mensen dus die je al lang kent en waarmee je een persoonlijke, liefdevolle band hebt. De verpleger die in een verzorgingstehuis slecht omgaat met een oudere is over het algemeen lichamelijk overbelast, teveel te doen in te weinig tijd, hem zal het persoonlijk weinig doen dat zo'n zieke zich stiekem een stuk in de kraag zuipt en bewusteloos op de vloer belandt, dat is vloeken over het extra werk, een aantekening in het logboek voor de volgende dienst en daarna ga je naar huis. En de volgende dag praat je er met je collega's over in de werkbespreking, onder 'aandachtspunten'.

quote:
Voor een narcistische ouder zorgen is echter een goed voorbeeld van iemand die vanuit goede wil voor iemand zorgt, en het na jaren zat is; want narcistisch. Maar dan nog snap ik niet waar ouderenmishandeling vandaan komt.
Okay, de zieke (ouder) toont narcistisch gedrag .. zoals stiekem blijven zuipen want hij is oh zo zielig .. maar hij kan nergens naar toe, niet naar een verzorgingstehuis oid, en er is ook niemand met wie je de zorg kan delen. En jij kan dus niet, zoals de verpleger, een aantekening maken in het logboek en daarna ga je naar huis lekker ontspannen, en een bespreking met anderen die de zorg met je delen, tja .. je kan op geen enkele manier afstand nemen van de situatie en als je de zorg al kan delen komt het leeuwendeel nog op jouw schouders terecht. En bespreekbaar is dat slechte gedrag dus niet, dat blijkt wel uit dit topic, hoe durft zij hem door het slijk te halen. Zo gek is het niet dat sommige mensen dan 'knappen', en de zieke (ouder) een lel geven als die niet wil luisteren of zo.

quote:
Jij hebt het nu over 'partners'. Dus een oma die opa mishandelt (of vice versa)? Komt dat zoveel voor?
Ik zat er een tijdje terug een persbericht over te lezen, ivm thuiszorg/mantelzorg/aandachtspunten en zo, en ja, komt vaker voor dan je zou denken, ik ben behoorlijk geschrokken van wat ik daar las.
En met al de bezuinigingen die er al zijn en ongetwijfeld nog zullen komen in de WMO zullen steeds meer mensen geconfronteerd worden met de zorg voor hun zieke of oude gezinsleden.
pleased to meet you
  maandag 2 juni 2014 @ 06:27:24 #238
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140621205
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Intieme details..... sorry hoor maar ik heb haar helemaal niks intiems horen vertellen.
daar hoef je geen sorry voor te zeggen, daar denken we gewoon verschillend over, normen en waarden verschil
pi_140709130
Vergeleken met de terminaal zieke echtgenoot van Wendi Andriano heeft deze mazzel gehad.
(terminaal ziek, vrouw knuppelt haar man dood)

Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_140735535
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:02 schreef Friek_ het volgende:
Ja...als IK het maar goed heb, IK..IK... :r
Je vergeet zeker dat in een relatie/huwelijk bij elkaar blijven betekend: in good and bad times.

Als ik de broer was van de overlevende dan had ik haar publiekelijk te schande gemaakt. }:|

Boeksigneer sessie laten verstoren alla Fortuyn door haar op een menigte te trakteren die haar belagen waar ze ook komt. ( ik laat in het midden of ze dan iets in haar gezicht krijgt) Krantenpagina in de media opkomen met teksten aan haar gericht etc.

Nee,die gaat het dan de rest van haar leven voelen...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 09:53:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')