Nee, dacht het niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
mja, ik hoop toch dat laatste...
Zij hebben geen kinderen samen he?
Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dacht het niet.
En ja, natuurlijk, ik ook. En zelfs bij mensen die ik niet mocht heb ik ze bijgestaan bij hun laatste moment. Dat doe je gewoon, als normaal mens.
Maar deedeetee, Lideweij en andere "vrijgevochten vrouwen" kennen dat soort normale humane liefde niet. Die denken alleen maar aan zichzelf en de rest van de wereld kan letterlijk doodvallen.
Informatievoorziening.quote:
QED.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:42 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in huichelen.
...
Ik vind dat er ruimte moet zijn voor kritiek op zijn gedrag.
Vanwaar die opgekropte frustraties die naar boven komen door een verhaal waar je toch niet de volledige waarheid van weet?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dacht het niet.
En ja, natuurlijk, ik ook. En zelfs bij mensen die ik niet mocht heb ik ze bijgestaan bij hun laatste moment. Dat doe je gewoon, als normaal mens.
Maar deedeetee, Lideweij en andere "vrijgevochten vrouwen" kennen dat soort normale humane liefde niet. Die denken alleen maar aan zichzelf en de rest van de wereld kan letterlijk doodvallen.
Hij is niet al die jaren terminaal geweest hoor. Dat was hij pas de laatste 9 maanden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het vreemd dat bepaald mensen die haar steunen het feit erbij halen dat ze hem 7 jaar verzorgd heeft. Dat vind ik juist het gekke van alles. Als je 7 jaar bij een terminaal iemand bent, dan kunnen die laatste 2 maanden er toch ook nog wel bij?
Er zit nogal een groot verschil tussen kritiek leveren op zijn gedrag en hem verlaten in de laatste weken van zijn leven, waarin hij iedere steun nodig heeft. Ook al hou je niet meer van hem, dan zet je je eigen ego en individualistische gevoelens even opzij en ben je er voor hem.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.
Ik zie ook geen liefde in het jezelf zo vreselijk laten gaan in je angst voor de dood dat het je partner tot wanhoop drijft.
Ik vind dat er ruimte moet zijn voor kritiek op zijn gedrag.
Pretentieus mannetje jij he.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dacht het niet.
Totaal irrelevant, wat moeten wij er nu mee dat zo,n figuur blij is met de negatieve reacties rondom het boek.quote:
Dat komt me prima uit, ik heb helemaal geen behoefte aan gedoe. Ik zou me vreselijk schuldig voelen met snikkende mensen om me heen. Van mij mogen ze gewoon fijn verder gaan met hun leven als dat van mij voorbij is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
QED.
Ben blij dat ik me met zorgzame en liefdevolle vrouwen omring, niet met dat soort walgelijk uitschot.
Als jij zelf in dat bed ligt, ben je helemaal alleen. Net goed.
Ze maakte het uit een maand (jan 2013) nadat hij gediagnosticeerd was (dec 2012). Ook lekker.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij is niet al die jaren terminaal geweest hoor. Dat was hij pas de laatste 9 maanden.
Dan nog, ze kon het dus 7 maanden maar de laatste 2 maanden niet meer?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij is niet al die jaren terminaal geweest hoor. Dat was hij pas de laatste 9 maanden.
Zeg je nu.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt me prima uit, ik heb helemaal geen behoefte aan gedoe. Ik zou me vreselijk schuldig voelen met snikkende mensen om me heen. Van mij mogen ze gewoon fijn verder gaan met hun leven als dat van mij voorbij is.
Och och, wat laat jij je kennen zeg.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
QED.
Ben blij dat ik me met zorgzame en liefdevolle vrouwen omring, niet met dat soort walgelijk uitschot.
Als jij zelf in dat bed ligt, ben je helemaal alleen. Net goed.
2quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt me prima uit, ik heb helemaal geen behoefte aan gedoe. Ik zou me vreselijk schuldig voelen met snikkende mensen om me heen. Van mij mogen ze gewoon fijn verder gaan met hun leven als dat van mij voorbij is.
Jij hebt geen kinderen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:49 schreef theunderdog het volgende:
Sterker nog, ik ga liever eenzaam dood dan dat ik doodga met het besef dat ik veel dierbare achterlaat.
Ik zie dat anders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:45 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Er zit nogal een groot verschil tussen kritiek leveren op zijn gedrag en hem verlaten in de laatste weken van zijn leven, waarin hij iedere steun nodig heeft. Ook al hou je niet meer van hem, dan zet je je eigen ego en individualistische gevoelens even opzij en ben je er voor hem.
Zeg ik dan ook hoor. Waarom zou ik het leuk moeten vinden dat mijn dood anderen verdriet geeft ? Ik vind dat sneu voor mijn gezin.quote:
Ik heb ervoor gekozen kinderloos te blijven, een van de reden is dat ik het gewoonweg crimineel vind om mensen op de wereld te zetten waarvan je weet dat je daar na .... jaar weer afscheid van moet gaan nemen.quote:
Iemand bijstaan in de laatste fase van zijn leven zie ik niet als huichelen, als je dat voor de ander doet. Dat was dacht ik wat hij vroeg, niet eens of ze bij hem terugkwam, maar of ze bij de euthanasie wilde zijn en of ze naar zijn crematie kwam.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.
Misschien komt de liefde die er op dat moment nog is niet meer als zodanig tot uiting, misschien wordt dat overspoeld door de angst.quote:Ik zie ook geen liefde in het jezelf zo vreselijk laten gaan in je angst voor de dood dat het je partner tot wanhoop drijft.
Eens. Maar moet je daar zo hard je grens trekken dat je zegt bij de euthanasie ben ik niet aanwezig en op de crematie kom ik ook niet. Terwijl dat die ander zijn wens is? Ik vind dat nogal een afwijzing. Kun je dan echt niet het belang van de ander boven dat van jezelf stellen? De dood was al dichtbij, daarna tijd genoeg om tot jezelf te komen. Ik begrijp gewoon niet dat, ook al voel je de liefde niet meer, dat je dat fatsoen niet op kunt /wilt brengen.quote:Ik vind dat er ruimte moet zijn voor kritiek op zijn gedrag.
Dat zeiden er zoveel. En op het laatste moment willen ze maar wat graag dat iedereen bij ze is.quote:
Wellicht wil jouw gezin er gewoon bij zijn. Zal jij ze wegsturen: "donder op, ik wil gewoon alleen doodgaan"?quote:Waarom zou ik het leuk moeten vinden dat mijn dood anderen verdriet geeft ? Ik vind dat sneu voor mijn gezin.
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb ervoor gekozen kinderloos te blijven, een van de reden is dat ik het gewoonweg crimineel vind om mensen op de wereld te zetten waarvan je weet dat je daar na .... jaar weer afscheid van moet gaan nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |