Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef Remqo het volgende:
Het meest verwerpelijke vind ik dat ze schaamteloos haar boek staat te promoten.
En niet eens geheel in het zwart gekleed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!
Als het over lijken gaat, krijg ik er een vies smaakje in de mond van.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!
Het is viesbah inderdaadquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:27 schreef Remqo het volgende:
[..]
Als het over lijken gaat, krijg ik er een vies smaakje in de mond van.
Say what? Ze zorgt dik 6 jaar lang 24/7 grotendeels in haar eentje voor haar vriend, pas op het eind dat zij op instorten staat gaat de familie een beetje helpen door hem af en toe een weekend te nemen, en dan is zij egoïstisch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:24 schreef n00b13 het volgende:
Nee serieus. Echt harteloos van die mevrouw. Ik snap best dat je het liefst gewoon weg wilt lopen van zo'n situatie, maar dat doe je gewoon niet.
Het is niet alleen naar voor je partner. Het is vooral egoistisch naar de familie.
Wel en wee allemaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what? Ze zorgt dik 6 jaar lang 24/7 grotendeels in haar eentje voor haar vriend, pas op het eind dat zij op instorten staat gaat de familie een beetje helpen door hem af en toe een weekend te nemen, en dan is zij egoïstisch?
6 jaar van je leven voor een zieke zorgen, en dan eentje die er niet na verloop van tijd vrede heeft met de situatie en er het beste van maakt samen met zijn naasten maar eentje die op de vlucht slaat in de alcohol. Die dus nog een schepje bovenop doet in een situatie die zonder dat al zwaar genoeg is. En zij heeft dat gewoon allemaal te pikken, jarenlang, want hij heeft door zijn ziekte ineens helemaal geen verantwoordelijkheid meer in de relatie en tegenover haar?
En dat dat onnozele 'had ze niet nog even kunnen wachten', godsamme .. ze is kapot na dik 6 jaar, ze zit op haar breekpunt, nee, dan kan je niet meer 'nog even wachten', op is op. Er zat hier iemand eerder in het topic te vertellen dat die na 10 maanden al op het punt stond om het boeltje te pakken en te vertrekken, kan je nagaan hoe je je voelt na 6 jaar .. als je überhaupt nog wat voelt is dat, zo murw ben je ondertussen wel van die emotionele rollercoaster.
Boek op een dienschaaltje .. waar tf heb je het over. Haar vriend is nu bijna een jaar dood, die heeft eindelijk vrede, maar zij zit na die 6 jaar nog steeds midden in het verwerkingsproces wat er allemaal gebeurt is. Jullie lijken maar te denken dat dat makkelijk is, voor je doodzieke geliefde zorgen, alsof het een wandeling door het park is of zo. Je komt nog niet eens toe aan je eigen gevoelens en die te verwerken omdat je constant met die zieke bezig bent, en als de ander dan ook nog onbereikbaar in een alcoholroes vertoeft .. ja dan helpt het om dingen van je af te schrijven, het gebeuren in een normaal kader te plaatsen in de vorm van een verhaal, om weer greep te krijgen op de realiteit buiten de alles consumerende ziekte. Ze is dus ook al jaren geleden begonnen met dat boek, en al die ellende die tot dit boek hebben geleid te omschrijven als 'op een dienschaaltje' slaat als een tang op een varken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:18 schreef Remqo het volgende:
[..]
Wel en wee allemaal.
Maar wel doodleuk met een boek op een dienschaaltje mee op de proppen komen
Dat zij er zwaar onder geleden heeft zal ik ook niet ontkennen, maar ik vind dat de keuzes die ze gemaakt heeft niet onder morele porporties vallen. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, ik was er niet bij.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Boek op een dienschaaltje .. waar tf heb je het over. Haar vriend is nu bijna een jaar dood, die heeft eindelijk vrede, maar zij zit na die 6 jaar nog steeds midden in het verwerkingsproces wat er allemaal gebeurt is. Jullie lijken maar te denken dat dat makkelijk is, voor je doodzieke geliefde zorgen, alsof het een wandeling door het park is of zo. Je komt nog niet eens toe aan je eigen gevoelens en die te verwerken omdat je constant met die zieke bezig bent, en als de ander dan ook nog onbereikbaar in een alcoholroes vertoeft .. ja dan helpt het om dingen van je af te schrijven, het gebeuren in een normaal kader te plaatsen in de vorm van een verhaal, om weer greep te krijgen op de realiteit buiten de alles consumerende ziekte. Ze is dus ook al jaren geleden begonnen met dat boek, en al die ellende die tot dit boek hebben geleid te omschrijven als 'op een dienschaaltje' slaat als een tang op een varken.
In Nederland komen nietskunners bovendrijven en mensen die echt iets kunnen worden met de nek aangekeken.quote:
Dat valt ook wel mee, als zolderkamerautist ben ik nog steeds geen CEOquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Nederland komen nietskunners bovendrijven en mensen die echt iets kunnen worden met de nek aangekeken.
Helaas.
Dat verwerken valt wel mee, check haar twitter en FB even voordat je begint te blaten. Een grote money making machine wat mevrouw probeert in gang te zetten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Boek op een dienschaaltje .. waar tf heb je het over. Haar vriend is nu bijna een jaar dood, die heeft eindelijk vrede, maar zij zit na die 6 jaar nog steeds midden in het verwerkingsproces wat er allemaal gebeurt is. Jullie lijken maar te denken dat dat makkelijk is, voor je doodzieke geliefde zorgen, alsof het een wandeling door het park is of zo. Je komt nog niet eens toe aan je eigen gevoelens en die te verwerken omdat je constant met die zieke bezig bent, en als de ander dan ook nog onbereikbaar in een alcoholroes vertoeft .. ja dan helpt het om dingen van je af te schrijven, het gebeuren in een normaal kader te plaatsen in de vorm van een verhaal, om weer greep te krijgen op de realiteit buiten de alles consumerende ziekte. Ze is dus ook al jaren geleden begonnen met dat boek, en al die ellende die tot dit boek hebben geleid te omschrijven als 'op een dienschaaltje' slaat als een tang op een varken.
Jullie willen het gewoon niet snappen? Als je op bent ben je op, dat heeft niets te maken met niet meer willen of het lef niet hebben, je kan gewoon niet meer. En ze ging niet de hula hula dansen, ze ging naar een plek waar zij samen heel gelukkig waren. Best wel vreemd dat haar vriend er wel alle begrip voor had maar jullie hier niet. Een vrouw moet zich gewoon weg blijven cijferen, want hij is ziek en zielig, al gaat ze eraan kapot?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:49 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat zij er zwaar onder geleden heeft zal ik ook niet ontkennen, maar ik vind dat de keuzes die ze gemaakt heeft niet onder morele porporties vallen. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, ik was er niet bij.
Maar sorry, je vriend gaat dood, en je besluit om de hula hula te dansen op Hawaii om het even te vergeten vind ik nogal een grote stap, daarnaast niet het lef hebben om zijn laatste moment des levens even mee te kunnen maken. Het was haar partner, iemand die een deel van haar leven was, en ze vertikte het om dat laatste momentje te kunnen delen.
Huilverhalen? Nou sorry hoor, het waren juist geen huilverhalen, als zij daar had zitten huilen had ze juist meer sympathie gekregen. Maar dat is het nou juist, zoals ik al zei, na 6 jaar die emotionele rollercoaster ben je emotioneel uitgeput, murw geslagen, leeg, bijna gevoelloos. En dat zag je dus ook aan haar, dat wordt haar zelfs verweten, terwijl het eigenlijk een teken is hoe ongelooflijk zwaar het voor haar was en nog is.quote:En dan met een boek te komen met huilverhalen, gepromoot op facebook, twitter en een discussie bij Humberto Tan, dat vind ik over lijken gaan, en heb er geen greintje respect voor.
Ook het interview bij Tan, was ik deed dit omdat hij zo... ikke ikke ikke
Bah, ik walg hiervan
Ze is het type mens dat ik niet om mijn heen verzamel en nog minder als levenspartner.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Jullie willen het gewoon niet snappen? Als je op bent ben je op, dat heeft niets te maken met niet meer willen of het lef niet hebben, je kan gewoon niet meer. En ze ging niet de hula hula dansen, ze ging naar een plek waar zij samen heel gelukkig waren. Best wel vreemd dat haar vriend er wel alle begrip voor had maar jullie hier niet. Een vrouw moet zich gewoon weg blijven cijferen, want hij is ziek en zielig, al gaat ze eraan kapot?
[..]
Huilverhalen? Nou sorry hoor, het waren juist geen huilverhalen, als zij daar had zitten huilen had ze juist meer sympathie gekregen. Maar dat is het nou juist, zoals ik al zei, na 6 jaar die emotionele rollercoaster ben je emotioneel uitgeput, murw geslagen, leeg, bijna gevoelloos. En dat zag je dus ook aan haar, dat wordt haar zelfs verweten, terwijl het eigenlijk een teken is hoe ongelooflijk zwaar het voor haar was en nog is.
Waarom steeds die jij-bakken als mensen een andere mening hebben als jij?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze is het type mens dat ik niet om mijn heen verzamel en nog minder als levenspartner.
Wellicht dat ze bij jou op een hoop bewondering kan rekenen, dat zegt dan m.i. veel over jou.
Ze wilde startups gaan helpen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:02 schreef Remqo het volgende:
ik vond haar trouwens ook onduidelijk over de projecten waar ze mee wil beginnen
Ik bewonder haar niet, ik heb er wel begrip voor. Maar ik weet dan ook dat in een relatie jarenlang voor een terminaal zieke zorgen die er geen vrede mee kan krijgen wel even iets anders is dan naar je ex vliegen als ze nog een paar maanden te leven heeft. Dat jij dat überhaupt met elkaar durft te vergelijken, daaruit blijkt wel dat jij totaal geen idee hebt waarover je praat maar wel met je morele oordeel klaar staat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze is het type mens dat ik niet om mijn heen verzamel en nog minder als levenspartner.
Wellicht dat ze bij jou op een hoop bewondering kan rekenen, dat zegt dan m.i. veel over jou.
Je onderbuurman was zo sportief om zijn beeld bij te stellen na de uitzending.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom steeds die jij-bakken als mensen een andere mening hebben als jij?
Het is ondertussen meer dan duidelijk dat jij vindt dat je moreel zwaar verheven voelt boven mensen die andere keuzes maken.
Het schiet zo weinig op als je bij iedereen gaat roepen "dat zegt veel over jou", terwijl het onderwerp van discussie niet de users hier zijn.
Jij weet helemaal niks van mij.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:10 schreef moussie het volgende:
Maar ik weet dan ook ...
....daaruit blijkt wel dat jij totaal geen idee hebt waarover je praat
Wat ik begrepen heb ging het in overleg, maar niemand ging er echt mee acoord, zeker de familie niet. Hoe zwaar het ook mag wezen, je hebt rekening te houden met wensen van anderen in zo'n zware situatie. Doe je dat niet, dan vind ik dat je egoïstisch bezig bent, want je zit in het zelfde schuitje als de betroffen familie.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Jullie willen het gewoon niet snappen? Als je op bent ben je op, dat heeft niets te maken met niet meer willen of het lef niet hebben, je kan gewoon niet meer. En ze ging niet de hula hula dansen, ze ging naar een plek waar zij samen heel gelukkig waren. Best wel vreemd dat haar vriend er wel alle begrip voor had maar jullie hier niet. Een vrouw moet zich gewoon weg blijven cijferen, want hij is ziek en zielig, al gaat ze eraan kapot?
Het boek is nog niet uit en we hebben het al gelezen.quote:Huilverhalen? Nou sorry hoor, het waren juist geen huilverhalen, als zij daar had zitten huilen had ze juist meer sympathie gekregen. Maar dat is het nou juist, zoals ik al zei, na 6 jaar die emotionele rollercoaster ben je emotioneel uitgeput, murw geslagen, leeg, bijna gevoelloos. En dat zag je dus ook aan haar, dat wordt haar zelfs verweten, terwijl het eigenlijk een teken is hoe ongelooflijk zwaar het voor haar was en nog is.
Ik zie toch wat je schrijft .. tenzij dat allemaal leugens zijn zegt het iets over jou en weet ik dus ook iets over jouquote:
Jij weet helemaal niet wat ik meegemaakt heb. Ik ook niet wat jij meegemaakt hebt, maar ik zeg daar dan ook niks over.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zie toch wat je schrijft .. tenzij dat allemaal leugens zijn zegt het iets over jou en weet ik dus ook iets over jou
Sigh, wat heb je meegemaakt beste E_Mquote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet wat ik meegemaakt heb. Ik ook niet wat jij meegemaakt hebt, maar ik zeg daar dan ook niks over.
Hoezo een grote stap? Ze had het anders moeten verwerken omdat jij je niet voor kunt stellen dat mensen dingen op een andere manier verwerken? Of om daarmee afstand van de hele situatie te nemen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:49 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat zij er zwaar onder geleden heeft zal ik ook niet ontkennen, maar ik vind dat de keuzes die ze gemaakt heeft niet onder morele porporties vallen. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, ik was er niet bij.
Maar sorry, je vriend gaat dood, en je besluit om de hula hula te dansen op Hawaii om het even te vergeten vind ik nogal een grote stap
Je hebt geen idee wat daaraan vooraf is gegaan. Iemand neemt die beslissing ook niet zomaar.quote:daarnaast niet het lef hebben om zijn laatste moment des levens even mee te kunnen maken. Het was haar partner, iemand die een deel van haar leven was, en ze vertikte het om dat laatste momentje te kunnen delen.
Ik kan me ook echt niet voorstellen om zo'n besluit te nemen, maar voor mezelf te spreken en daar ook eerlijk in te zeggen, Zelf ben ik hier ook niet mee geconfronteerd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo een grote stap? Ze had het anders moeten verwerken omdat jij je niet voor kunt stellen dat mensen dingen op een andere manier verwerken? Of om daarmee afstand van de hele situatie te nemen?
[..]
Je hebt geen idee wat daaraan vooraf is gegaan. Iemand neemt die beslissing ook niet zomaar.
Het probleem is dat jij jezelf graag wil voordoen als een empatisch iemand en een moralistisch held, maar ondertussen het niet kan opbrengen om je in te leven in deze Mevrouw.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heeft ze het zelf naar gemaakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij jezelf graag wil voordoen als een empatisch iemand en een moralistisch held, maar ondertussen het niet kan opbrengen om je in te leven in deze Mevrouw.
En wat heeft de familie erover te vertellen. Juist ja, nada, ze heeft geen relatie met de familie maar met hem. En nee, natuurlijk gaat de familie daar niet mee akkoord, nu moeten zij 24/7 voor hem zorgen, nu krijgen zij dagelijks te maken met zijn pijn van het niet kunnen aanvaarden, nu worden zij dagelijks geconfronteerd met hun eigen machteloosheid.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:14 schreef Remqo het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb ging het in overleg, maar niemand ging er echt mee acoord, zeker de familie niet.
Ja hallo zeg, waar was die familie dan al die jaren om haar te ontlasten, waarom hebben ze haar in de gehele periode niet vaker een weekeindje alleen laten uitwaaien in de Ardennen, waarom hebben ze met die hulp gewacht tot zij op instorten stond? Waarom hebben zij niet eerder bij hun zoon aangedrongen dat zij er even uit moet omdat het haar anders teveel wordt? Zij heeft zichzelf al die tijd weg gecijferd om hem te helpen, tot ze er zelf bijna aan kapot ging .. en zo iemand noem jij egoïstisch, omdat zij het niet vol heeft kunnen houden tot het eind. Echt waar, sommigen die hier zo snel klaar staan met hun oordeel over die vrouw, ik moet het jullie nog zien doen .. dik 6 jaar 24/7 voor je terminale partner zorgen ..quote:Hoe zwaar het ook mag wezen, je hebt rekening te houden met wensen van anderen in zo'n zware situatie. Doe je dat niet, dan vind ik dat je egoïstisch bezig bent, want je zit in het zelfde schuitje als de betroffen familie.
Een weekje uitwaaien in de Ardennen zou meer gewaardeerd worden, dan naar een tropisch oord als Hawaii gaan.
Kopen .. nah ..quote:Het boek is nog niet uit en we hebben het al gelezen.
Maarrr
Ik ga het niet lezen, omdat ik A) niet een lezer ben B) het uitbuiten van een overleden (ex)vriend verwerpelijk vind, zeker na immorele keuzes.
Maar als jij het boek wil kopen, dan mag het hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |