En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het is een eenzijdig verhaal, vreselijk voor die familie om zo'n boek over je zoon in de winkel te zien. Flinke trap na voor de overledene. Al liegt ze niet. Eenzijdig blijft het wel.
De familie van hem zal hun kant van de zaak wel belichten en dat hebben ze ook al deels gedaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.
Nou, ik heb al gezegd dat zij zo haar angsten zou hebben (gehad), dus waarom je nou zo reageert...? In feite zet ze meer haar eigen angst te kakken dan die van hem. Alleen jammer dat zij ervoor kiest, voor beiden, om dat in een boek breed uit te meten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Want mensen die doodgaan zijn zoooooooooooooooo zielig en hebben zulke grote angsten. Mensen die er dicht naast staan mogen helemaal geen angst hebben, het idee ! Je gaat toch immers niet dood, waag het dus niet om angst te hebben jij lelijke egoïst Lideweij !
Ik zie er echt geen probleem in. Het zwengelt wel een discussie over een taboe aan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou, ik heb al gezegd dat zij zo haar angsten zou hebben (gehad), dus waarom je nou zo reageert...? In feite zet ze meer haar eigen angst te kakken dan die van hem. Alleen jammer dat zij ervoor kiest, voor beiden, om dat in een boek breed uit te meten.
Het is niet erg dat je een boek schrijft over je alcoholverslaafde man, maar ga het dan niet verkopen als een boek over hoe je je terminaal zieke man verliet. Dat is in deze situatie natuurlijk het geval, maar wordt nu door haar gebruikt om aandacht te verkrijgen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.
Wat me opvalt is dat veel mensen verontwaardigd aangeven dat de man het volste recht had om zoveel te drinken, maar dat het wel schandalig is om er over te schrijven. Als het niet erg was dat hij zoop is het toch óók niet erg om er over te lezen ? Kromme redenatie hoor.
Het boek gaat over haar leven toen Hodgkin bij haar vriend werd vastgesteld en de jaren daarna zover ik begrepen heb. De relatie kwam aan zijn einde omdat zij er niet meer tegen kon dat hij zo erg veranderd was en dat hij door zijn angst voor de dood zoveel ging drinken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:01 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Het is niet erg dat je een boek schrijft over je alcoholverslaafde man, maar ga het dan niet verkopen als een boek over hoe je je terminaal zieke man verliet. Dat is in deze situatie natuurlijk het geval, maar wordt nu door haar gebruikt om aandacht te verkrijgen.
Nah, bij RTL gingen ze in op het leven met een man met Hodgkin en ging zij steeds alleen in op het alcoholmisbruik van haar vriend. En toen zei Humberto: oh, dus het lag eigenlijk aan de alcohol. En toen zei Lideweij dat dat inderdaad was wat de relatie deed verslechteren. Ik ben van mening dat ze veel minder haat over zich heen had gekregen als ze zich gelijk zo had geprofileerd en niet media-aandacht probeert te verkrijgen doordat haar vriend op sterven lag.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het boek gaat over haar leven toen Hodgkin bij haar vriend werd vastgesteld en de jaren daarna zover ik begrepen heb. De relatie kwam aan zijn einde omdat zij er niet meer tegen kon dat hij zo erg veranderd was en dat hij door zijn angst voor de dood zoveel ging drinken.
Het gaat dus niet over een alcohol verslaafde. Lijkt me ook niet echt interessant, daar is al genoeg over geschreven.
Ze vertelde ook dat ze jaren geleden al was begonnen met schrijven. Iedereen valt er nu over dat ze aangaf wat de doorslag gaf bij haar om bij hem weg te gaan namelijk alcohol, maar er zijn natuurlijk nog veel meer dingen al eerder voorgevallen. Als je al aan het eind van je latijn bent en dan komt het drinken er ook nog bovenop....quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:09 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Nah, bij RTL gingen ze in op het leven met een man met Hodgkin en ging zij steeds alleen in op het alcoholmisbruik van haar vriend. En toen zei Humberto: oh, dus het lag eigenlijk aan de alcohol. En toen zei Lideweij dat dat inderdaad was wat de relatie deed verslechteren. Ik ben van mening dat ze veel minder haat over zich heen had gekregen als ze zich gelijk zo had geprofileerd en niet media-aandacht probeert te verkrijgen doordat haar vriend op sterven lag.
Gutmenschen zijn iets heel anders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ah....de linkse Gutmensch komt in je naar boven zie ik al!
Nope.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:
El Matador maakt gebruik van allerlei drogredeneringen.
En deze stroman is geen drogreden?quote:Iedereen die het niet met hem eens is heeft geen moraal en sociale vaardigheden !!!!!!@@
Die stroman gebruik jij slimpie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope.
[..]
En deze stroman is geen drogreden?
linkquote:Het boek van Lideweij heet ‘Naupaka’, een plantje op Hawaï, waar Sander haar ten huwelijk vroeg, toen hij al ziek was.
Ze wisten allebei dat een echte huwelijksdag met feest er nooit zou komen. “Volgens de legende is de naupaka ontstaan toen de vuurgodin twee geliefden van elkaar wilde scheiden omdat ze zelf verliefd was op de man”, vertelt Lideweij Bosman.
“Toen Sander me ten huwelijk vroeg, overhandigde hij me dat bloemetje. Omdat ook wij door het kwaad gescheiden zouden worden. ’Maar ooit zullen we weer samen zijn’, zei hij. Ik moest heel hard huilen. Er zou geen bruiloft komen, maar dat moment, daar op het strand van Hawaï, was voor mij het mooiste moment van mijn leven.”
Toch was het uiteindelijk niet de dood die de twee geliefden van elkaar scheidde, maar Lideweij’s eigen keuze om na 13 jaar een einde aan de relatie te maken, 5 maanden voor Sander overleed.
“Ik kon niet meer”, zegt ze. “Ik was zo moe. Ik kon zijn wanhoop niet meer aanzien. Hij verloor zichzelf in zijn angsten en dronk dat weg met wodka. En ik verloor mezelf in hem. Ik kon niet meer lachen en dat was voor hem weer heel moeilijk. Waardoor hij nog wanhopiger werd. We zaten samen in een vicieuze cirkel. Ik moest dat doorbreken, ik moest weg om mijn krachten te hervinden. Ik ben teruggegaan naar Hawaï, waar we ons mooiste momenten hadden beleefd, en er drie maanden gebleven.”
Toen ze uiteindelijk afscheid nam, wist ze dat het slecht met hem ging. “’Kom je terug voor mijn crematie?’ vroeg Sander. Ik ben eerlijk geweest. ’Ik denk het niet’, heb ik gezegd.”
Op Hawaï vindt Lideweij al snel werk. Ze besluit er te blijven, ook al vragen familie en vrienden haar terug te komen naar Nederland voor Sanders crematie. Ze wil op haar eigen manier afscheid nemen, met Hawaïaanse levenslessen en rituelen. “Ik heb me afgezonderd en ben bij de zee gaan schreeuwen, schelden en huilen. Tegelijk voelde ik zijn aanwezigheid.
Op de tv meende ik ook te horen dat ze wel iets toegezegd had maar het toch niet had kunnen opbrengen om te gaan. Het gesprek ging nogal hakkelend en onduidelijk soms.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
Maar in het AD
Haar uitlaatklep is hardlopen en in de natuur zijn. Daarom wil ze terug naar Hawaï, waar Sander haar een jaar eerder ten huwelijk vroeg. Ze krijgt een baan in een wellnesscentrum. Sander juicht haar reis toe. Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.
Blijft het AD en een euthanasie is geen crematie maar wel een beetje apart
Bij RTL zei ze volgens mij dat ze vooraf aangaf dat ze niet meer terug zou komen. Vond dat wel knap van haar want ze besefte heel goed hoe dat bij het publiek zou over komenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op de tv meende ik ook te horen dat ze wel iets toegezegd had maar het toch niet had kunnen opbrengen om te gaan. Het gesprek ging nogal hakkelend en onduidelijk soms.
Kan best dat ik het niet goed meegekregen heb. Ik vond het niet altijd goed te volgen. Er was een dame nogal vijandig tegen haar bezig en dat hielp ook niet echt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij RTL zei ze volgens mij dat ze vooraf aangaf dat ze niet meer terug zou komen. Vond dat wel knap van haar want ze besefte heel goed hoe dat bij het publiek zou over komen
Ze was journalist (ofja ze schreef voor een damesblad, geen idee of daar nog een specifieke functietitel bij hoort.)quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Was zij eigenlijk al schrijfster? Waarom moet ze daar nu ineens een boek over schrijven. Aandachtshoer. Kan ik me zo aan ergeren aan iedereen die tegenwoordig maar meent overal boeken over te moeten en kunnen schrijven.
Ja, dat het zomaar kan in Nederland!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Was zij eigenlijk al schrijfster? Waarom moet ze daar nu ineens een boek over schrijven. Aandachtshoer. Kan ik me zo aan ergeren aan iedereen die tegenwoordig maar meent overal boeken over te moeten en kunnen schrijven.
Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef Remqo het volgende:
Het meest verwerpelijke vind ik dat ze schaamteloos haar boek staat te promoten.
En niet eens geheel in het zwart gekleed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!
Als het over lijken gaat, krijg ik er een vies smaakje in de mond van.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schrijvers die hun boek promoten....het zou verboden moeten worden!
Het is viesbah inderdaadquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:27 schreef Remqo het volgende:
[..]
Als het over lijken gaat, krijg ik er een vies smaakje in de mond van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |