Dat vind ik ook een van de pijnlijkste dingen van het ouderschap. Helemaal als je jong door een ongeluk / ziekte overlijdt ipv na een lang leven samen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb ervoor gekozen kinderloos te blijven, een van de reden is dat ik het gewoonweg crimineel vind om mensen op de wereld te zetten waarvan je weet dat je daar na .... jaar weer afscheid van moet gaan nemen.
Jawel; iedereen gaat dood en zal dus afscheid van je moeten nemen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het een heeft geen moer met het ander te maken.
Ik zei dit : * Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.*quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Iemand bijstaan in de laatste fase van zijn leven zie ik niet als huichelen, als je dat voor de ander doet. Dat was dacht ik wat hij vroeg, niet eens of ze bij hem terugkwam, maar of ze bij de euthanasie wilde zijn en of ze naar zijn crematie kwam.
Denk je dat zij geen angsten te verwerken had ? Daar mis ik het begrip voor.quote:Misschien komt de liefde die er op dat moment nog is niet meer als zodanig tot uiting, misschien wordt dat overspoeld door de angst.
Volgens mij heeft ze wel toegezegd het te zullen doen alleen toen het zo ver was deed ze het niet. Dat vind ik ook minder. Ik kan t op zich nog wel begrijpen als zijn familie toen al erg vijandig was. Dat dan weer wel.quote:Eens. Maar moet je daar zo hard je grens trekken dat je zegt bij de euthanasie ben ik niet aanwezig en op de crematie kom ik ook niet. Terwijl dat die ander zijn wens is? Ik vind dat nogal een afwijzing. Kun je dan echt niet het belang van de ander boven dat van jezelf stellen? De dood was al dichtbij, daarna tijd genoeg om tot jezelf te komen. Ik begrijp gewoon niet dat, ook al voel je de liefde niet meer, dat je dat fatsoen niet op kunt /wilt brengen.
Uiteraard heeft mijn vrouw geen kinderwens, tenzij ze tegen mij aan het liegen is maar daar ga ik niet vanuit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jawel; iedereen gaat dood en zal dus afscheid van je moeten nemen.
Jouw vrouw heeft ook geen kinderwens?
Kinderen nemen/krijgen is in feiten een van de meest egoïstische zaken die er zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een van de pijnlijkste dingen van het ouderschap. Helemaal als je jong door een ongeluk / ziekte overlijdt ipv na een lang leven samen.
Je lijkt me enigszins bevooroordeeld in deze kwestie. Bovendien snap ik het "egoisme" niet?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kinderen nemen/krijgen is in feiten een van de meest egoïstische zaken die er zijn.
jaja ik zag wat je zeiquote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zei dit : * Ik zie het niet als liefde als je bij iemand blijft terwijl je dat absoluut niet (meer) wilt. Ik geloof niet zo in huichelen.*
[..]
Denk je dat zij geen angsten te verwerken had ? Daar mis ik het begrip voor.
[..]
Volgens mij heeft ze wel toegezegd het te zullen doen alleen toen het zo ver was deed ze het niet. Dat vind ik ook minder. Ik kan t op zich nog wel begrijpen als zijn familie toen al erg vijandig was. Dat dan weer wel.
Kan je je de foetus vragen of hij/zij op de wereld wil komen soms?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je lijkt me enigszins bevooroordeeld in deze kwestie. Bovendien snap ik het "egoisme" niet?
Hoezo willen? Het is de natuur, het gebeurt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan je je de foetus vragen of hij/zij op de wereld wil komen soms?
Stop allereerst eens met die naturalistische drogredenering en kweek daarnaast een wat meer realistische kijk op de wereld man.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo willen? Het is de natuur, het gebeurt.
Je kan je kind de best mogelijke opvoeding (moraal, weerbaarheid en tools) meegeven om de prachtige wereld te ontdekken.
Niets "egoistisch" aan.
Ik denk dat haar vriendje wel begreep dat ze het niet meer trok. Maar de familie niet. En dat ze dat lieten merken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
jaja ik zag wat je zei
Ah, ik had begrepen dat ze zei ja maar als ik op hawai zit niet (bij de euthanasie zijn), naar de crematie wilde ze niet.
En ja, ik denk dat zij wel wat angsten te verwerken had, in elk geval de angsten die ze beschrijft 'straks ligt hij in de kist en zit ik hier alleen en dan willen mensen me troosten en dat kan ik niet aan', zo ff uit mn hoofd.
Ik besef dat heel goed. Helaas misschien wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stop allereerst eens met die naturalistische drogredenering en kweek daarnaast een wat meer realistische kijk op de wereld man.
Jij bent gelukkig net als ik, maar ik weet donders goed dat er veel mensen op de wereld zijn die van binnen kapot gaan. Jij bent dat besef totaal verloren, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
Chapeau? gewoon dom toch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:54 schreef Ulx het volgende:
Nou, in ieder geval chapeau voor die vrouw dat ze er toch maar mooi jaren bij gebleven is. Dat mag je ook wel eens zeggen. En dat is wel wat belangrijker dan het missen van een crematie.
Is dat niet zo?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:
, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
Oh, maar ik val je ook niet aan hoor (niet de bedoeling in ieder geval).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik besef dat heel goed. Helaas misschien wel.
Maar toch was dat voor mij geen reden om dan geen kinderen te willen.
Dat zou wel heel egoistisch zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Chapeau? gewoon dom toch?
Ze had al die jaren heerlijk kunnen genieten.
Dat is geen drogredenering, dat is zoals ik de wereld zie. Juist enorm realistisch.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stop allereerst eens met die naturalistische drogredenering en kweek daarnaast een wat meer realistische kijk op de wereld man.
Ja, en wat zou dat? Wat heb jij met die mensen te maken? Of zij met jou?quote:Jij bent gelukkig net als ik, maar ik weet donders goed dat er veel mensen op de wereld zijn die van binnen kapot gaan.
Helemaal niet, hoe kom je daarbij?quote:Jij bent dat besef totaal verloren, jij denkt dat de wereld bestaat uit roze konijntjes.
Dat is best een confrontatie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat haar vriendje wel begreep dat ze het niet meer trok. Maar de familie niet. En dat ze dat lieten merken.
Ik zou ook niet weten of ik dan naar mijn ex zou gaan als die op sterven zou liggen. Het is al loodzwaar, dan ook nog eens een vijandig onthaal......
zo voelde ik dat ook nietquote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh, maar ik val je ook niet aan hoor (niet de bedoeling in ieder geval).
De tering.....quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is geen drogredenering, dat is zoals ik de wereld zie. Juist enorm realistisch.
[..]
Ja, en wat zou dat? Wat heb jij met die mensen te maken? Of zij met jou?
[..]
Helemaal niet, hoe kom je daarbij?
Dat bedoel ik. Het lijkt me eerder een kwestie van van 2 of meer vechten hebben ze ook allemaal schuld. Ik vind dat veel mensen het veel te zwart/wit zien.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat haar vriendje wel begreep dat ze het niet meer trok. Maar de familie niet. En dat ze dat lieten merken.
Ik zou ook niet weten of ik dan naar mijn ex zou gaan als die op sterven zou liggen. Het is al loodzwaar, dan ook nog eens een vijandig onthaal......
Jij begint met mij voor alles en nog wat uit te maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De tering.....
Ik zeg gewoon dat ik een kinderwens egoïstisch vind, niet zo doordrammen.
De lijkenpikkerij achteraf maken het tot een wreed mens, en dat ze de laatste 2 maanden niet meer kon opbrengen want Stanley wachtte op Hawaii.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het lijkt me eerder een kwestie van van 2 of meer vechten hebben ze ook allemaal schuld. Ik vind dat veel mensen het veel te zwart/wit zien.
Wel veel begrip voor zijn angst en verdriet en een totaal negeren van háár angst en verdriet. Alsof ze daar geen op heeft want zij gaat niet dood.
Pfffff, psychische afwijkingen, depressies, lichamelijk zwak, gepest worden.....quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij begint met mij voor alles en nog wat uit te maken.
Natuurlijk besef ik dat niet iedereen op de wereld het even goed heeft, nou en? Ik wil het beste voor mijn kinderen, daar is niets egoistisch aan.
Dan ben je niet een beste opvoeder. En je kinderen naar een massafabrieksschool sturen lijkt me idd niet slim.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pfffff, psychische afwijkingen, depressies, lichamelijk zwak, gepest worden.....
quote:Ben jij soms zo,n maakbaarheids-type?
Ok, stop maar gewoon met trollen...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan ben je niet een beste opvoeder. En je kinderen naar een massafabrieksschool sturen lijkt me idd niet slim.
[..]
Verre van.
Ik kan een boek schrijven over je ervaringen geen lijkenpikkerij noemen. Maar ik denk nu eenmaal anders over de dood en dode mensen. Dat lijkt me nogal duidelijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De lijkenpikkerij achteraf maken het tot een wreed mens, en dat ze de laatste 2 maanden niet meer kon opbrengen want Stanley wachtte op Hawaii.
Hij is vorig jaar zomer overleden toch? Dus het was niet 1 jaar en 4 maanden voor hij overleed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze had het al een jaar en 4 maanden uitgemaakt:
Ah, ok, zolang al. Dan was het dus een half jaar voor zijn dood, die 3 maanden zorgde ze intensief voor hem en de laatste 2 smeerde ze hem naar de Hawaiiaanse "rituelen".quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:25 schreef Operc het volgende:
[..]
Hij is vorig jaar zomer overleden toch? Dus het was niet 1 jaar en 4 maanden voor hij overleed.
Het hele mediaspektakel haalt het onschuldige er wel vanaf wat mij betreft.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan een boek schrijven over je ervaringen geen lijkenpikkerij noemen. Maar ik denk nu eenmaal anders over de dood en dode mensen. Dat lijkt me nogal duidelijk.
volgens de mediaquote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:25 schreef Operc het volgende:
[..]
Hij is vorig jaar zomer overleden toch? Dus het was niet 1 jaar en 4 maanden voor hij overleed.
quote:Haar vriend Sander leed zes jaar aan lymfeklierkanker. Toen ze de benen nam, had hij nog maar twee maanden te leven. "
Het heeft niets met dood te maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan een boek schrijven over je ervaringen geen lijkenpikkerij noemen. Maar ik denk nu eenmaal anders over de dood en dode mensen. Dat lijkt me nogal duidelijk.
Ik vind het wel duidelijk dat het taboe dringend doorbroken moet worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het heeft niets met dood te maken.
Haar hele manier van promotie, eigengeilerij en volledige blindheid voor wat anderen denken, alleen maar om "taboedoorbrekend" te zijn.
Het is geen taboe dat ze doorbreekt, ze is gewoon zielig en die zieligheid wordt uitgemeten en idioten vallen daarvoor.
Normale mensen kotsen zo'n wijf uit. Mensen met moraal en sociale vaardigheden.
Omdat het de waarheid is ? Om anderen in een vergelijkbare situatie te helpen om ook voor zich zelf op te komen ?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:31 schreef Marrije het volgende:
En dat boek, daarin wordt hij weggezet als een alcoholist.
Waar is dat voor nodig?
Ah....de linkse Gutmensch komt in je naar boven zie ik al!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
Normale mensen kotsen zo'n wijf uit. Mensen met moraal en sociale vaardigheden.
Jawel, met een kaartjequote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef Marrije het volgende:
Van tevoren melden dat het boek eraan kwam heeft ze ook niet gedaan.
Daar kun je wel weer cynisch over doen, maar als je de blogpost van die broer leest, dan was ze al niet meer welkom op de uitvaart. Dan lijkt me dat de verhoudingen tussen haar en haar schoonfamilie al dusdanig bekoeld waren dat ze niet even gezellig bij elkaar op de koffie gaan.quote:
Niet alles in het leven hoeft toch gezellig te zijn?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Daar kun je wel weer cynisch over doen, maar als je de blogpost van die broer leest, dan was ze al niet meer welkom op de uitvaart. Dan lijkt me dat de verhoudingen tussen haar en haar schoonfamilie al dusdanig bekoeld waren dat ze niet even gezellig bij elkaar op de koffie gaan.
Maar waarom de waarheid zo etaleren? Degene waar het over gaat kan zich niet eens verdedigen. k krijg het idee dat ze vooral zichzelf wil helpen door het van zich af te schrijven en er een slaatje uit wil slaan. Anderen helpen zie ik niet zo. Het is haar houding, ik ik ik, want hij.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat het de waarheid is ? Om anderen in een vergelijkbare situatie te helpen om ook voor zich zelf op te komen ?
Ik vraag me af of hij wel een alcoholist was. Dat is namelijk een soort van ziekte. Hij verdronk zijn angsten. Het was in dat opzicht dus eerder een geestelijk kwestie en geen fysieke drang.
Nou dat. Maar ze zal wel bang geweest zijn dat die dat probeerden te voorkomen oid. Mevrouw met haar angsten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Niet alles in het leven hoeft toch gezellig te zijn?
Zij gelooft in de juistheid van haar keuze, dan kan je ook wat ruggengraat vertonen om de ouders te vertellen dat je een boek over hun zoon gaat publiceren.
Hij is er niet meer, hij heeft er geen last van. Ik ga er niet van uit dat ze liegt. Waarom zou ik ? Waarom zou zij liegen ? Hoe zit het dan met die therapie waar ze samen naartoe gingen ? Liegt ze daar ook over ? Zou ze dat durven ? Zou dat niet al te gemakkelijk uit kunnen komen ? Zou zijn broer dat dan niet allang van de daken geschreeuwd hebben ?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar waarom de waarheid zo etaleren? Degene waar het over gaat kan zich niet eens verdedigen. k krijg het idee dat ze vooral zichzelf wil helpen door het van zich af te schrijven en er een slaatje uit wil slaan. Anderen helpen zie ik niet zo. Het is haar houding, ik ik ik, want hij.
Dat heeft ze toch ook gedaan? Alleen via een kaartje. Nee dat is niet aardig, maar weet jij veel of die ouders haar überhaupt nog wilden spreken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Niet alles in het leven hoeft toch gezellig te zijn?
Zij gelooft in de juistheid van haar keuze, dan kan je ook wat ruggengraat vertonen om de ouders te vertellen dat je een boek over hun zoon gaat publiceren.
Want mensen die doodgaan zijn zoooooooooooooooo zielig en hebben zulke grote angsten. Mensen die er dicht naast staan mogen helemaal geen angst hebben, het idee ! Je gaat toch immers niet dood, waag het dus niet om angst te hebben jij lelijke egoïst Lideweij !quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou dat. Maar ze zal wel bang geweest zijn dat die dat probeerden te voorkomen oid. Mevrouw met haar angsten.
Het is een eenzijdig verhaal, vreselijk voor die familie om zo'n boek over je zoon in de winkel te zien. Flinke trap na voor de overledene. Al liegt ze niet. Eenzijdig blijft het wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij is er niet meer, hij heeft er geen last van. Ik ga er niet van uit dat ze liegt. Waarom zou ik ? Waarom zou zij liegen ? Hoe zit het dan met die therapie waar ze samen naartoe gingen ? Liegt ze daar ook over ? Zou ze dat durven ? Zou dat niet al te gemakkelijk uit kunnen komen ? Zou zijn broer dat dan niet allang van de daken geschreeuwd hebben ?
En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het is een eenzijdig verhaal, vreselijk voor die familie om zo'n boek over je zoon in de winkel te zien. Flinke trap na voor de overledene. Al liegt ze niet. Eenzijdig blijft het wel.
De familie van hem zal hun kant van de zaak wel belichten en dat hebben ze ook al deels gedaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En het is haar goed recht om t te schrijven. Maar het idd eenzijdig. Dat vind ik wel jammer. Ik had ook graag zijn kant van het verhaal gelezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |