Nucky | donderdag 29 mei 2014 @ 20:39 |
Meest recente updates: 29 mei 2014 • Pings begin april gedetecteerd blijken niet van de black boxes afkomstig te zijn. Het kan dus goed zijn dat er niet in het goede gebied wordt gezocht. • Satelliet data Inmarsat is vrijgegeven voor publiek: http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf • Zoektocht in de Indische Oceaan tijdelijk gestaakt, hangende het onderzoek 12 april 'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween. Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd. Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken. ''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders. Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven. nu.nl 11 april "It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said. "Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade." He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres". "Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight." http://www.bbc.com/news/world-asia-26984162 ![]() 7 april: ![]() ![]() Chinese vessel searching MH370 picks up pulse signal in Indian Ocean ![]() ![]() Stormen en golven in het zoekgebied - animatie 24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
![]() Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen. | |
Unstoppable | donderdag 29 mei 2014 @ 23:28 |
http://www.reddit.com/r/M(...)showing_that_af447s/ Over de pinger van AF447 op 34kHz De president van de fabrikant (Dukane) heeft aangegeven op oa. CNN dat het eerder voorgekomen is dat door temperatuur/druk/vochtigheid/veranderende omstandigheden of schade er afwijkingen zoals dit kunnen ontstaan. | |
RVer | vrijdag 30 mei 2014 @ 15:33 |
Die pings blijken nu ook niet te kloppen? ![]() | |
alpeko | vrijdag 30 mei 2014 @ 15:53 |
Zijn er nog dingen wél zeker m.b.t. deze zaak behalve het feit dat het vliegtuig verdwenen is? | |
mschol | vrijdag 30 mei 2014 @ 17:51 |
er zijn, naast het vliegtuig, ook nog 239 mensen weg ![]() ![]() ![]() | |
Marcoss | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:16 |
Ook gezellig als je samen op een bootje zit ![]() | |
APK | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:30 |
Ah, een labiele zeilster, dat kan er ook nog wel bij. | |
The_stranger | woensdag 4 juni 2014 @ 09:49 |
Men zegt niet voor niets dat een vakantie dé test is voor je relatie. Ik kan me best voorstellen dat 13 maanden op zee, in een klein bootje, de spanningen flink kan doen oplopen. ![]() De waardering labiel, zoals de reactie van APK is dan ook niet helemaal op zijn plek. | |
Marrije | woensdag 4 juni 2014 @ 10:35 |
Misschien dezelfde waarneming als die vrouw in het vliegtuig? Die (toch ongeveer ook daar?) een brandend vliegtuig zag? | |
JeMoeder | woensdag 4 juni 2014 @ 10:36 |
![]() Schreeuw om aandacht van een 'niemand'.... | |
El_Matador | woensdag 4 juni 2014 @ 10:40 |
Ja hoor, 3 maanden je klep houden uit "angst". ![]() Labiele zeilsters. ![]() | |
Pheno | woensdag 4 juni 2014 @ 11:50 |
Mooi verhaal voor haar kleinkinderen ![]() ![]() | |
RVer | woensdag 4 juni 2014 @ 12:27 |
Vooral niks met die info en het logboek doen, en lekker verder zoeken in de buurt van Australie ![]() Niet vreemd dat ze niks vinden | |
Renderclippur | woensdag 4 juni 2014 @ 20:22 |
Ik had toentertijd iets interessants gehoord in een interview met een piloot die het hele gebeuren omtrent de zwarte doos uitlegde. Hij vertelde hier ook bij dat mocht er iets gebeuren met het vliegtuig - het is gedetecteerd dat het bezig is met neerstorten, er is een mankement of het raakt daadwerkelijk de grond - dat er dan automatisch een noodsignaal via GPS wordt verstuur. Hierdoor is de locatie van het vliegtuig bij een ramp altijd bekend is. Mede vanwege dit vond hij het raar dat ze daarom het vliegtuig 'zomaar' kwijt konden raken, aangezien alles ontworpen is om dat juist niet te doen. Klopt dit eigenlijk wel? | |
The_stranger | woensdag 4 juni 2014 @ 21:28 |
Niet helemaal. Elk vliegtuig heeft één of meerdere bakens aan boord die bij een te hoge G kracht automatisch gaat uitzenden. Dat is de Emergency Locator Beacon. Vaak zit er ook een draagbare aan boord, welke handmatig aan te zetten is (in het geval van het vliegtuig moeten verlaten na de noodlanding). Het baken kan echter niet aanvoelen dat er een crash aan zit te komen en zal bij een crash het lang niet altijd overleven. In de praktijk blijkt ook dat het ding bij een iets te harde landing al af kan gaan en er zijn noodlandingen/crashes geweest waarbij het niet werkte. Daarnaast is er het systeem waar we het sinds de crash van mh370 over hebben en waar MH geen abonnement op had, dat in contact staat met de thuisbasis en bij technische klachten dit automatisch doorgeeft (plus andere gegevens). PS, je kan niet iets "via GPS" versturen, GPS is het systeem om je positie te bepalen. | |
breaky | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:27 |
De 777 is een redelijk modern vliegtuig. Hoeveel automatische bakens zitten er standaard op? Kunnen deze uitgeschakeld worden? Als de automatische bakens niet aansloegen, dan zou het ook kunnen zijn dat het vliegtuig niet is neergestort,(geland) of langzaam naar beneden is gegaan. Als er een handmatig baken op zit dan is deze dus door een reden niet aangezet. Als je het mij vraagt will(d)en bepaalde personen niet dat dit vliegtuig ooit nog gevonden zou worden... | |
Pheno | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:31 |
Als een piloot dood is wordt het wat lastiger aan te zetten met het handje. Lijkt me reden genoeg ![]() Als je het mij vraagt willen mensen graag allerlei conspiracy zien in een vliegtuigongeluk. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:32 |
Die vinden ze nooit meer terug. | |
breaky | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:41 |
Het is niet dat ik een complot denker ben. Maar er zit toch enige vorm van redundancy ingebouwd in moderne vliegtuigen? En wie zegt dat de piloot dood was voordat het toestel ging crashen? En is er ook nog een co-piloot... | |
Pheno | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:56 |
Wie zegt dat ie nog leefde? Wie zegt dat mensen niet in paniek raken en dingen vergeten? Angst en paniek doen rare dingen, al ben je 100 x getraind. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 08:00 |
Dat maakt toch geen drol uit wanneer vliegtuig verdwijnt? | |
Pheno | vrijdag 6 juni 2014 @ 08:03 |
Waar heb jij het over? Hierboven wordt gevraagd waarom er niet op een knopje of weet ik wat is gedrukt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 08:05 |
Er zal vast op knopjes zijn gedrukt maar blijkbaar kan er vliegtuig met passagiers volledig verdwijnen | |
Pheno | vrijdag 6 juni 2014 @ 08:11 |
Dat kan zo te merken. | |
The_stranger | vrijdag 6 juni 2014 @ 11:06 |
Ik gok dat er twee bakens aan boord zitten. Zeker één ervan is draagbaar en handmatig aan te zetten, maar dat doe je alleen na een crash, niet ervoor of tijdens. Uiteraard zijn de automatische ook uit te zetten. Als bij de crash het vliegtuig geheel vernietigd is, zullen die bakens hoogst waarschijnlijk ook totaal kapot zijn. | |
ThePlaneteer | vrijdag 6 juni 2014 @ 11:12 |
Nee dit doet haar geloofwaardigheid veel goeds ![]() | |
kree | zondag 15 juni 2014 @ 23:58 |
Geen nieuws meer hierover?? | |
RVer | dinsdag 17 juni 2014 @ 09:27 |
Ze zoeken nog steeds, maar op de verkeerde plek ![]() http://www.nu.nl/buitenla(...)et-juiste-plek-.html | |
Nucky | dinsdag 17 juni 2014 @ 11:03 |
Hier de achterliggende documentaire (BBC Horizon). Ik kan het alleen niet afspelen, waarschijnlijk door de foreign IP block door de BBC. Anderen wellicht wel. http://www.bbc.co.uk/programmes/p0212kr2 | |
RVer | woensdag 18 juni 2014 @ 17:22 |
Staat op YT | |
kree | woensdag 18 juni 2014 @ 17:28 |
Die ga ik nog even kijken (na de voetbal uiteraard) ![]() | |
Kwaliteit | donderdag 19 juni 2014 @ 00:31 |
Op dit moment op BBC 2 een documentaire over vlucht MH370 | |
Pheno | donderdag 19 juni 2014 @ 05:49 |
Kijk eens twee posts boven je ![]() | |
Kwaliteit | donderdag 19 juni 2014 @ 19:32 |
oeps ![]() | |
Raptor1985 | donderdag 19 juni 2014 @ 20:30 |
![]() Gevonden. | |
Loekie1 | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:24 |
Zoektocht Boeing honderden mijlen zuidelijker PERTH - De zoektocht naar de vermiste Boeing van Malaysia Airlines richt zich op een nieuw gebied, honderden zeemijlen zuidelijker van de plek waar tot nu toe gezocht werd. De oude zoekplek was gebaseerd op de 'pings' die daar waren opgepikt, vermeende signalen uit de zwarte dozen die later helemaal niets met het toestel te maken bleken te hebben. De Boeing van Malaysia Airlines verdween op 8 maart De Boeing van Malaysia Airlines verdween op 8 maart Foto: AFP Het nieuwe onderzoeksgebied ligt zo'n 1800 kilometer ten westen van de Australische stad Perth, maar wordt nog exact afgebakend op basis satellietdata. Dat liet de chef van de Australische raad voor transportveiligheid weten aan de BBC. Een onderzoeksschip van het Nederlandse bedrijf Fugro brengt momenteel de zeebodem in kaart. De zee is er zo'n 6 kilometer diep. Vlucht MH370 was op 8 maart met 239 inzittenden op weg van Kuala Lumpur naar Peking toen het van de radar verdween. http://www.telegraaf.nl/b(...)g_zuidelijker__.html Is dat de Diamantina Deep waar ze nu gaan zoeken? Jaaaaa! Eindelijk! ![]() http://ronaldpai.com/2014(...)h370s-disappearance/ | |
Pheno | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:35 |
Psst, dat is een artikel uit maart. Wie zegt dat ze daar iets gaan vinden? Behalve dat het debiel veel geld kost om een gezonken vliegtuig te gaan vinden ![]() | |
Loekie1 | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:38 |
Weet ik maar dat kaartje laat zien dat het Diamantina Deep moet zijn, en er zijn dus meer mensen die denken dat de piloot dit als eindplaats kan hebben gekozen. | |
Pheno | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:08 |
Ik vraga me nog steeds af waarom het 'gekozen'is. | |
Loekie1 | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:19 |
Omdat het een van de diepste plekken is - kost veel werk om het vliegtuig daar weg te krijgen - met een tot de verbeelding sprekende naam. | |
Pheno | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:20 |
Nee, ik bedoel: alsof een piloot gaat kiezen. | |
bedachtzaam | vrijdag 20 juni 2014 @ 13:59 |
Ze hadden het eerste zoekgebied niet moeten verlaten, daar is het toestel waarschijnlijk gecrashed. Dat is honderden kilometers verwijderd van de diamantia deep, zelf kom ik uit op Lat; 38° 19.106'S Lon; 90° 36.032'E. Dat is bijna 2400 kilometer ten westen van Perth, ik ben ervan uit gegaan dat het toestel met een snelheid van 465 tot 470 knopen heeft gevlogen. | |
kree | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:05 |
Precies wat ik ook denk, het hele nut van 'het vliegtuig laten verdwijnen' ontgaat me. | |
ThePlaneteer | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:30 |
Lees het stukje eens, daar staat 6 kilometer diepte... Zucht. | |
Loekie1 | zondag 22 juni 2014 @ 15:47 |
'Gezagvoerder hoofdverdachte MH370' De gezagvoerder van de vermiste vlucht MH370 Zaharie Shah (53) wordt als hoofdverdachte gezien voor het verdwijnen van het toetstal van Malaysia Arilines. Dat melden diverse media, waaronder The Sunday Times. Ook wordt gemeld dat de onderzoekers de oorzaak van de verdwijning zoeken in menselijk handelen. Het huwelijk van de gezagvoerder was net beëindigd. Mogelijk hebben die problemen geleid tot verminderde geestelijke stabiliteit. Shah had daarnaast een flight simulator thuis. De oefeningen zouden van de computer gewist zijn, maar zijn wel teruggevonden door onderzoekers. http://www.telegraaf.nl/b(...)ofdverdachte___.html http://timesofindia.india(...)cleshow/37010047.cms [ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 22-06-2014 16:26:16 ] | |
#ANONIEM | zondag 22 juni 2014 @ 19:42 |
| |
gebrokenglas | zondag 22 juni 2014 @ 20:36 |
Een nieuw zoekgebied, maar je hebt geen pingers meer om je op te richten. Dus het zoeken is letterlijk tasten in het donker. De vraag is dus: wanneer moet je verstandig zijn en stoppen met zoeken? | |
Sylv3se | maandag 23 juni 2014 @ 13:14 |
Ik lees net op het AD ook weer een artikel over die piloot. Daar staat net als het artikel hierboven dat de piloot op z'n flightsimulator heeft geoefend op kleine landingsbanen in de zuidelijke indische oceaan. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)hoofdverdachte.dhtml In hoeverre is hier onderzoek naar gedaan? Daar kan ik helemaal niets over vinden wat ik vreemd vind aangezien dat vliegtuig juist die kant is opgevlogen (helemaal nu ze na maanden zoeken nog geen enkel schroefje van dat vliegtuig hebben gevonden). Ik keek gisteren nog even naar de air crash investigation aflevering van dat Air France vliegtuig, daar vonden ze vrij snel veel brokstukken, compleet staartgedeelte etc.) Alleen het vinden van de zwarte doos duurde heel lang. | |
wickedmen | maandag 23 juni 2014 @ 23:25 |
![]() | |
El_Matador | donderdag 26 juni 2014 @ 05:55 |
![]() Statusupdate na 2650,5 uur (109,9 dagen; 15,78 weken): 2 kokosnoten, geen vliegtuig | |
Marrije | donderdag 26 juni 2014 @ 07:01 |
Ook geen mogelijke wrakstukken meer. | |
Pheno | donderdag 26 juni 2014 @ 07:32 |
het zinkt vanzelf. Dus ja, tenzij je een leuke duikboot hebt of Aquaman bent gaan we weinig meer vinden. | |
ThePlaneteer | donderdag 26 juni 2014 @ 11:28 |
Omdat ze bij Air France direct na vermissing wisten waar ze moesten zoeken. | |
kree | donderdag 26 juni 2014 @ 12:32 |
Zoekgebied weer verplaatst op de NOS. Hoelang zouden ze nog doorgaan vraag ik me af, zal wel een flinke bak geld gekost hebben inmiddels. Wie betaald dat eigenlijk? | |
ace_eleven | donderdag 26 juni 2014 @ 13:10 |
Ik heb niet alles meer bijgelezen, maar als ik het nou goed begrepen zijn de signalen dus niet afkomstig geweest van de MH370? Als dat alle voor al die signalen geldt deze range dus weer, voor potentiele locaties? :Ik geloof er steeds meer in dat we hem nooit meer terugvinden ![]() | |
Loekie1 | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:22 |
Malaysia Airlines MH370: Passengers likely suffocated, investigators say 55-page report concludes crew was probably unconscious as the jet cruised in autopilot mode http://www.cbc.ca/news/wo(...)gators-say-1.2689422 http://www.independent.co(...)t-finds-9567396.html Heb ik altijd al gezegd. [ Bericht 23% gewijzigd door Loekie1 op 27-06-2014 15:27:52 ] | |
Dven | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:27 |
ok | |
Loekie1 | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:31 |
Alleen raar dat ze er niet bij zeggen dat dat zuurstofgebrek kwam omdat de piloot heel hoog is gaan vliegen. | |
Pheno | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:37 |
Ok. Zat je toevallig in het vliegtuig waardoor je dit allemaal weet? Waarom ben je niet eerder met de onderzoekers gaan praten ![]() | |
Loekie1 | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:52 |
Die informatie kwam al helemaal in het begin. Ze gaan nu zoeken 2000 km ten westen van Perth. Diamantina Deep is 1000 km ten westen van Perth. Dan heb je nog de Dordrecht Hole, die westelijker ligt, zal dat het gebied zijn waar ze gaan zoeken? http://www.marineregions.org/gazetteer.php?p=details&id=8185 | |
flipsen | vrijdag 27 juni 2014 @ 17:14 |
Hoe dichter bij Dordt... ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 20 juli 2014 @ 15:16 |
Gaan ze dit ooit nog vinden? | |
eight | zondag 20 juli 2014 @ 17:40 |
Nee, MA zal binnenkort wel blut zijn | |
Dibble | zondag 20 juli 2014 @ 17:48 |
The video below is purported to be of the 777 shoot down in Ukraine. Note that @11 seconds into the video Chaff streamers are floating down on to the wreckage site. Chaff is dispensed from military aircraft to obscure an aircraft from RADAR and RADAR guided missiles | |
lyolyrc | zondag 20 juli 2014 @ 17:57 |
Niet de juiste plaats om dit te posten. Dit topic gaat over MH370, de vlucht van Malaysian Airlines die (vermoedelijk) verdwenen is in de Indische Oceaan. | |
Dibble | zondag 20 juli 2014 @ 18:01 |
Dom van me. Sorry. | |
Pleun2011 | zondag 20 juli 2014 @ 18:05 |
Dacht ik toen ook al meteen.. de enige reden om opeens heel hoog te gaan vliegen was om iedereen aan boord uit te schakelen. | |
eight | zondag 20 juli 2014 @ 18:21 |
Waarom? Normaal gesproken vallen dan zuurstofmaskers waardoor dit motief niet opgaat. | |
Pleun2011 | zondag 20 juli 2014 @ 18:24 |
Die maskers geven toch maar voor een korte tijd zuurstof? | |
eight | zondag 20 juli 2014 @ 18:34 |
Geen idee. Als ik het me goed herinner was de piloot ook maar kort op grote hoogte. Ik vermoed eerder dat het ontwijken van de grondradar het doel is geweest | |
El_Matador | zondag 20 juli 2014 @ 23:04 |
Ja, maar iets van 15-20 min las ik ergens. De piloten hebben draagbare zuurstoftankjes, maar daar houd je het ook geen uren mee vol. | |
ThePlaneteer | maandag 21 juli 2014 @ 00:46 |
Dan daal je weer op tijd. | |
IsaacCuenca | maandag 21 juli 2014 @ 04:12 |
Mwa Air France 447 was ook gevonden op het moment dat iedereen de hoop had opgegeven. | |
El_Matador | maandag 21 juli 2014 @ 04:36 |
Dat zoekgebied was natuurlijk ietsje kleiner en brokstukken waren al binnen 2 weken gevonden... | |
IsaacCuenca | maandag 21 juli 2014 @ 04:37 |
Maar hoezo is dit zoekgebied zo veel groter dan? Ze hebben toch gegevens van waar het vliegtuig voor het laatst te zien was op de radar bij de luchtverkeerleiding? En 2 jaar voor de zwarte dozen is aardig lang.. | |
Whiskers2009 | maandag 21 juli 2014 @ 04:37 |
2 jaar | |
El_Matador | maandag 21 juli 2014 @ 04:44 |
De zwarte dozen duurden 2 jaar, een flink deel van de brokstukken en enkele lichamen waren al na 2 weken gevonden. | |
Pheno | maandag 21 juli 2014 @ 07:00 |
Het signaal dat gebruikt wordt bij zwarte dozen gaat 90 dagen lang mee. | |
Parzival | maandag 21 juli 2014 @ 07:17 |
je moet dan naar de Helios vlucht kijken.. die hadden hetzelfde probleem.. een druk regelaar was op handmatig blijven staan na een druktest op de grond. Bij het klimmen vallen dan idd de zuurstof maskers naarbeneden.. en die werken idd maar 10 minuten oid..de stewards hebben grotere draagbare zuurstofflessen die het ongeveer 30-45 minuten volhouden. De cockpit is voorzien van zuurstofmaskers met idd een nog grotere tank. Bij Helios hadden de piloten echter niet door dat er iets mis was en hebben hun masker niet opgezet. Ook zijn ze niet gaan dalen waardoor de piloten snel beduusd waren vanwege het zuurstof tekort, waardoor ze helemaal niet meer wisten wat ze deden.. iedereen in de cabine was echter aan het wachten op de daling die maar niet inzette, na 10 minuten (oid) was ook de zuurstof hier op en viel iedereen in slaap en daarna een coma. Door het zuurstof te kort was iedereen hier ook snel dood (of schijndood). Omdat het vliegtuig ingeprogrammeerd stond voor een bepaald waypoint bleef het vliegtuig op de auto pilot cirkelen.. een steward had nog enigszins door wat er aan de hand was en werd in de cockpit gezien.. maar ook hier was zuurstof te kort de oorzaak dat hij niet veel meer kon uitrichten.. brandstof raakte op.. en zo zijn ze neergekomen.. en ook ik had het Helios scenario al vroeg in dit topic gepost (Off topic: Daarom zie je ook dat de MH17 heel snel gedesintegreerd is in de lucht.. de zuurstofmaskers zijn niet gedeployed) | |
IsaacCuenca | maandag 21 juli 2014 @ 15:24 |
Eigenlijk is dat best wel een nare vliegtuigcrash, circuleerde uren in de lucht met hersendode mensen en gingen ook 2 straaljagers naast vliegen toch en die zagen de steward? | |
Parzival | maandag 21 juli 2014 @ 15:29 |
correct | |
IsaacCuenca | maandag 21 juli 2014 @ 15:29 |
en toch deden ze niks | |
Parzival | maandag 21 juli 2014 @ 15:34 |
viel weinig aan te doen.. ze kunnen moeilijk op TV een vliegtuig neerschieten.. was je aan het wachten op een Hollywood actie waarbij special forces door een raampje kruipen ofzo? | |
IsaacCuenca | maandag 21 juli 2014 @ 15:35 |
ze kunnen toch het vliegtuig meenemen op de rug van een ander vliegtuig... | |
Parzival | maandag 21 juli 2014 @ 15:36 |
too funny... tuurlijk niet.. | |
IsaacCuenca | maandag 21 juli 2014 @ 15:37 |
je hebt toch operaties gehad waar ze de brandstoftank hervulden met een ander vliegtuig, er moest toch een oplossing zijn geweest | |
Pleun2011 | maandag 21 juli 2014 @ 15:37 |
Het was juist het grootste gedeelte van de cabine die ze na 2 jaar terugvonden, met de passagiers nog in de stoelen.. meer dan 100 geloof ik. En ook de zwarte dozen ja. | |
Parzival | maandag 21 juli 2014 @ 15:59 |
nee.. dat gaat je echt niet lukken... met 900km/h en de tijd die je hebt.. | |
RAVW | maandag 21 juli 2014 @ 16:26 |
Air France 447 MH370 MH17 ligt het nou aan mij maar een vlucht nummer waar een 7 in zit zou ik dus wel even vermijden | |
Woods | maandag 21 juli 2014 @ 16:35 |
![]() http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aircraft | |
Ferry_76 | maandag 21 juli 2014 @ 17:01 |
![]() Zoiets..? Niet bij een standaard airliner. Volgens mij kan alleen de Boeing VC-25A ('Air force one') dat. | |
El_Matador | dinsdag 29 juli 2014 @ 17:38 |
Interessant voor deze nog steeds vreemde zaak is deze: http://en.wikipedia.org/w(...)Airlines_Flight_1771 En ook de film Non-Stop (2014). Moest gelijk aan MH370 denken... | |
El_Matador | dinsdag 29 juli 2014 @ 17:39 |
Daarom staat die ook al vanaf het begin in de OP. ![]() | |
Aether | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:59 |
Australia Rebooting Search For MH370 "The Wall Street Journal reports that two months after pausing its search for the missing Malaysian Airlines Boeing 777-200ER, the Australian Transport Safety Bureau (ATSB) is ready to reboot its search. The ATSB is poised to select among bids from the world's most-advanced deep-water specialists, including offshore oil-and-gas companies, maritime research institutions and treasure hunters eager to use their technologies and experience to solve the Flight 370 riddle—and potentially raise their own profiles in the process. ... With no hard evidence of where the plane went down, the search will test the recovery industry's abilities like nothing before. In June, Australian authorities shifted the search zone for a third time — by about 600 miles to the southwest — after reanalyzing satellite transmissions. Even then, they said it was impossible to know whether the fresh search area would prove correct." | |
Loekie1 | woensdag 6 augustus 2014 @ 18:25 |
Nederlands bedrijf mag bodem afzoeken. Fugro gaat twee schepen inzetten die een gebied in de Indische Oceaan, ter grootte van zo'n 60.000 vierkante kilometer, gaan onderzoeken. De boten worden onder meer uitgerust met sonarapparatuur en videocamera's. Fugro was al betrokken bij de zoekactie: "We zijn al bezig geweest met het maken van kaarten van het gebied, om een goed beeld te krijgen van de zeebodem, want dat was er nog niet. We zitten nog in dat proces, maar zijn bijna zover dat we dieper kunnen gaan kijken." http://www.bnr.nl/nieuws/(...)ar-mh370-gaan-zoeken http://www.volkskrant.nl/(...)eaan-te-zoeken.dhtml Er wordt een soort echoapparaat achter de boot aangesleept en als er een object op de bodem ligt, wordt dat duidelijk door de teruggekaatste echo. | |
WhateverWhatever | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:56 |
Spookvlucht MH370 is de Titanic van onze tijd Het Nederlandse bedrijf Fugro is klaar voor dé zoektocht naar die andere verongelukte Boeing van Malaysia Airlines. Ergens in een woest en desolaat deel van de Indische Oceaan moeten de resten van vlucht MH370 liggen. Als een grasmaaier gaan we heen en weer over de oceaan. Lijn voor lijn verschijnt op het beeldscherm aan boord, tot we iets zien. 'We zigzaggen met twee schepen misschien wel een jaar over de oceaan om de bodem af te zoeken. Ontzettend saai, maar áls-ie er ligt en we hem vinden...' Impact Directeur strategie en communicatie Rob Luijenburg van Fugro is zich bewust van de enorme impact die de vondst wereldwijd zal hebben. De MH370 is de Titanic van onze tijd. Hoe is het mogelijk dat in een tijdperk vol mobiele telefoons met duizenden satellieten boven ons een Boeing 777 oplost in het niets. Wereldwijd zal elke krant, elke nieuwssite en elk journaal berichten over de vondst die het bedrijf uit Leidschendam hoopt te doen. Wat is er in 's hemelsnaam gebeurd toen spookvlucht MH370 met 239 mensen aan boord op 8 maart van de radar verdween? Tijdens de vlucht van Kuala Lumpur naar Peking viel alle communicatie-apparatuur uit. Het toestel keerde om. Een militaire radar pikte de MH370 nog even op en een satelliet ontving nog zeven pingetjes vanuit het toestel. Toen werd het stil. Aan de hand van die signaaltjes is berekend dat de Boeing 777 op 1800 kilometer ten westen van het Australische Perth in de Indische Oceaan is gestort. Gigantisch Een maandenlange zoektocht naar wrakstukken op zee met tientallen schepen en vliegtuigen leverde helemaal niets op. Het zoekgebied is gigantisch. Het meest kansrijke stuk bodem dat als eerste wordt gescand is zo groot als anderhalf keer Nederland. Uiteindelijk kan het gaan om 1,1 miljoen vierkante kilometer, een gebied zo groot als Frankrijk en Spanje samen. Fugro zet twee schepen, de Fugro Equator en de Fugro Discovery, plus 160 mensen in voor de klus. Op zee zijn steeds per schip 25 mensen een maand op zee. Zij werken lange dagen, 12 uur op, 12 uur af. In de spaarzame vrije tijd beschikken ze over een sportschooltje tegen het zitvlees, video's en internetverbindingen met thuis. Een potje tafeltennis zit er niet in op de vaak ruwe zee in het zoekgebied. Een maand lang blijven de techneuten en zeelui aan boord, dan worden ze afgelost als de boten bunkeren in Perth. Zoekklus Fugro is gespecialiseerd in onderzoek van de zeebodem. De grootste klanten zijn de olie- en gasindustrie. De Australische overheid, die de zoektocht leidt, koos Fugro uit voor de zoekklus van 41,6 miljoen euro. 'Daarmee kunnen we een jaar zoeken.' De Fugro Equator is er al en heeft een kaart van de zeebodem gemaakt. Die toont een ruige oceaanbodem met dieptes van 2 tot 4,5 kilometer en nog onbekende vulkanen en bergruggen. In die aardedonkere diepte móet de Boeing liggen. Een tweede schip, de Fugro Discovery, vertrok deze week uit Aberdeen en is over zes weken in Australië. Daar wordt de specialistische apparatuur geïnstalleerd en eind september begint de zoektocht. Onderwatersonar Beide schepen gaan een onderwatersonar 150 meter boven de zeebodem slepen. De sonars, 6 meter lange apparaten, vuren per keer 400 geluidspulsen af en zo wordt een strook van 400 meter in beeld gebracht met details tot 10 centimeter. 'Als een grasmaaier gaan we heen en weer over de oceaan. Lijn voor lijn verschijnt op het beeldscherm aan boord, tot we iets zien.' Dat de Boeing puntgaaf op de bodem ligt, lijkt uitgesloten. 'Het zal een groot gebied van wrakstukken zijn.' Om te voorkomen dat er iets over het hoofd wordt gezien, worden alle beelden vier keer bestudeerd. Als MH370 wordt gevonden, is het bergen van de zwarte doos de volgende klus. Een onbemande onderzeeër zo groot als een bestelwagen uitgerust met camera's en lampen zal de brokstukken filmen en kan zich als een krab met enorme scharen een weg naar de zwarte doos knippen. Misschien dat die vluchtrecorder eindelijk antwoord geeft op de vragen die de nabestaanden van de 239 slachtoffers al bijna een half jaar hebben. Er zat één Nederlandse in de Boeing, de 50-jarige Surti Dahlia uit Amsterdam. 'De missie leeft ook bij Fugro enorm,' zegt directeur Luijenburg. 'Dit is geen gewone pijpleidingklus. De ramp met de MH17 heeft ook die met de MH370 dichter naar Nederland gehaald. Door de connectie met de MH17 is ook de MH370 veel belangrijker geworden in Nederland.' Bron | |
SEMTEX | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:11 |
Voer voor aluhoedjes: http://dailym.ai/1pPU8Wz / https://twitter.com/mailonline/status/500021013900705792 Geld afgeschreven van rekeningen van MH370 passagiers 5 maanden na hun vermissing....wtf. | |
APK | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:35 |
Zo te lezen hebben ze het iig niet zelf uit een automaat getrokken ![]() Identiteitsfraude? | |
IR1907 | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:40 |
MH370 is een hele bizarre zaak. Ik vind het vreemd dat de Interpol en de FBI (CIA) zich niet met de onderzoek mengen. [ Bericht 4% gewijzigd door IR1907 op 15-08-2014 00:46:23 ] | |
Aether | woensdag 20 augustus 2014 @ 10:00 |
FP: Zoektocht naar MH370 in september hervat | |
Broodjekipkorn | woensdag 20 augustus 2014 @ 10:22 |
Ik denk dat het vliegtuig helemaal niet is neergestort, eigenlijk. Zal vast nergens op slaan, maar ik denk echt dat het nog ergens staat. Wel denk ik dat alle inzittenden zijn omgebracht.. | |
El_Matador | woensdag 20 augustus 2014 @ 12:26 |
Waarom denk je dat? Wie moet hem gejat hebben dan en waarom? | |
Pandaplint | woensdag 20 augustus 2014 @ 12:34 |
Gewoon omdat het kan ![]() Aluhoedjes ![]() | |
Broodjekipkorn | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:00 |
Geen idee, ik heb er geen reden voor. En misschien voor terroristische dingen? Weet ik veel. Wie weet is het wel neergestort hoor. | |
El_Matador | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:01 |
Ok. | |
Broodjekipkorn | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:03 |
Als je het zo samenvat ziet het er slecht uit eigenlijk. ![]() | |
Aether | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:14 |
Is er verband tussen MH370 en een mysterieus atol? | |
ThePlaneteer | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:18 |
Diego Garcia is niet bepaald een 'mysterieus atol' ![]() | |
El_Matador | donderdag 21 augustus 2014 @ 04:24 |
Zoektocht naar MH370 in september hervat De zoektocht naar het vermiste vlieguig van Malaysia Airlines (vlucht MH370) wordt in september hervat. Dat heeft premier Tony Abbott van Australië woensdag gezegd. Het toestel met 239 mensen aan boord verdween op 8 maart van de radar, toen het onderweg was van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking. Uit signalen van satellieten is gebleken dat het vliegtuig van zijn koers is afgeweken en [mogelijk!, Mata] in de Indische Oceaan is gestort. De Nederlandse bodemonderzoeker Fugro heeft de opdracht gekregen om naar het verdwenen toestel te zoeken. Het bedrijf gaat twee schepen inzetten die een gebied in de oceaan ter grootte van ongeveer 60.000 vierkante kilometer [~2x NL/3x Belgie, Mata] onderzoeken. Door: ANP | |
Marrije | donderdag 21 augustus 2014 @ 05:49 |
Flinke opdracht voor fugro. | |
El_Matador | donderdag 21 augustus 2014 @ 05:56 |
Idd. ![]() | |
TLC | donderdag 21 augustus 2014 @ 07:14 |
De spreekwoordelijke speld in de hooiberg | |
Loekie1 | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:03 |
Het al maanden vermiste toestel van Malaysia Airlines, de MH370, vloog mogelijk eerder richting het zuiden dan aanvankelijk werd gedacht. Dat zegt de Australische vicepremier Warren Truss op basis van gegevens van satelliettelefoons, zo meldt CNN. Hij wijst op het contact dat grondpersoneel met het toestel probeerde te maken vlak nadat deze van zijn koers was afgeweken en spoorloos raakte. Het telefoongesprek mislukte, maar nadere analyse heeft wel duidelijker gemaakt waar het vliegtuig zich bevond. Volgens Truss verandert deze nieuwe informatie evenwel niets aan het belangrijkste zoekgebied, namelijk het zuidelijke deel van de Indische Oceaan, aldus de Amerikaanse zender. Het vliegtuig, met 239 passagiers aan boord, verdween op 8 maart van de radar toen het onderweg was van het Maleisische Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking. Volgens experts moet het toestel ver uit de westkust van Australië in zee zijn gestort. Nederlands bedrijf Fugro De zoektocht heeft tot dusverre niets opgeleverd, maar wordt in september hervat. De Nederlandse bodemonderzoeker Fugro gaat twee schepen inzetten om in de oceaan een gebied van in totaal 60.000 vierkante kilometer te onderzoeken. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)er-naar-zuiden.dhtml Het lijkt me wel wat uitmaken maar wie ben ik. | |
Marrije | zondag 28 september 2014 @ 15:27 |
![]() 3D-beelden oceaanbodem voor zoektocht MH370 SYDNEY - Het team dat zoekt naar het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, heeft gedetailleerde 3D-beelden naar buiten gebracht van de oceaanbodem waar het toestel mogelijk ligt. Dat meldden Australische media zondag. In het zoekgebied op de bodem van de Indische Oceaan zijn onder meer uitgedoofde vulkanen te zien en een berg van 1500 meter hoog. Met behulp van sonarapparatuur zijn delen van de oceaanbodem in kaart gebracht die nog niet eerder waren onthuld. Vlucht MH370 verdween in maart van de radar, toen het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Peking vloog. Sindsdien ontbreekt elk spoor. Aan boord waren 239 mensen. Het Nederlandse bedrijf Fugro dat gespecialiseerd is in bodemonderzoek, leidt de zoekmissie onder water. Het zoeken wordt dinsdag hervat. bron telegraaf | |
kalinhos | zondag 28 september 2014 @ 23:21 |
Hoe zien ze dat in verhouding vraag ik me af. Als die 2 stulpjes links al bergen van 1500 meter zijn lijkt het me dat ze nog wel wat moeten inzoomen om (stukken van) een vliegtuig te zien liggen. | |
voetbalmanager2 | dinsdag 30 september 2014 @ 00:17 |
Carnavalsfeest Heerlen toch geschrapt om MH17 Het feestelijke begin van het carnavalsseizoen op 10 november in Heerlen is toch afgeblazen omdat die dag de nationale herdenking van de vliegramp met de MH17 is. Dat hebben de organisatoren vandaag besloten. Het afblazen van het evenement Aod òp Nuj gebeurde maandag onder grote maatschappelijke druk. De gemeente Heerlen trok de subsidie in, gouverneur The Bovens van Limburg sprak zijn afkeuring uit en de koepel van Limburgse carnavalsverenigingen distantieerde zich. Ook sponsors haakten af omdat de organisatie het feest wilde laten doorgaan. 'De druk van de publieke opinie is ons te groot geworden en het splitst de samenleving. Dat willen we niet', liet de organisatie in een verklaring weten. Eerder schrapte Roermond al de aftrap van het nieuwe seizoen vanwege de MH17. De officiële start op 11 november in Maastricht gaat vooralsnog wel door. | |
kalinhos | dinsdag 30 september 2014 @ 09:57 |
Verkeerde topic ^ | |
Loekie1 | maandag 6 oktober 2014 @ 08:51 |
Met een apparaat dat via sonar nauwkeurig de zeebodem kan scannen wordt gezocht naar het toestel van vlucht MH370. Dat meldde CNN op gezag van het Australian Transport Safety Board. Het apparaat kan ook kleine hoeveelheden vliegtuigbrandstof opmerken. Een van de schepen met de apparatuur is maandagochtend begonnen met de gedetailleerde zoektocht. Twee anderen zullen binnen een maand ook worden ingezet. Het Australian Transport Safety Board hoopt het vliegtuig binnen een jaar te kunnen opsporen. De Nederlandse bodemonderzoeker Fugro leidt de zoekmissie onder water naar het vliegtuig. http://www.telegraaf.nl/b(...)ektocht_MH370__.html Geniaal! Als het nu ook maar grote hoeveelheden kan opmerken. | |
kalinhos | maandag 6 oktober 2014 @ 09:30 |
Het is echt al 100x gezegd hè, maar de Air Crash Investigation aflevering van deze vlucht ![]() | |
El_Matador | dinsdag 7 oktober 2014 @ 07:53 |
Laat het maar aan Fugro over. Mooi dat we zo wetenschappelijke ontdekkingen doen, naast het mogelijk vinden van een vliegtuigje dat iedereen allang vergeten lijkt. | |
DS4 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:42 |
Vergeten? Wij gaan over een paar weken even naar Thailand met Malaysia en dan komende beide rampen toch weer op tafel hoor. Wel lekker goedkoop nu, Malaysia... ![]() | |
Guppy | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:14 |
Wij gaan over een paar weken ook naar Maleisië, met Malaysia Airlines. Gewoon, omdat t een prima maatschappij is ![]() | |
Red_85 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:26 |
Dit. Niks mis mee. Wel op tijd bij de check-in zijn, kan druk wezen. | |
Guppy | dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:02 |
Nou zijn we altijd wel op tijd, maar hoezo? Speciale reden dat het extra druk is? | |
Red_85 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:51 |
Rij kan soms wel eens lang zijn. 250 incheckers op AMS is niet raar. | |
DS4 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:55 |
Precies. | |
eight | woensdag 8 oktober 2014 @ 00:04 |
Leuk om je 'gekend' te hebben. | |
TLC | woensdag 8 oktober 2014 @ 05:51 |
Over 2500 jaar graven archeologen enkele onderdelen op die ooit van een vliegtuig zijn geweest, op een vlakte waar ooit een oceaan was.. ![]() | |
El_Matador | donderdag 9 oktober 2014 @ 06:36 |
In 2500 jaar 5000 meter relatieve zeespiegeldaling? Dat lijkt me een heftiger uitkomst dan die paar dooie Maleiers... ![]() | |
TLC | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:59 |
Haha ja dat bedacht ik me achteraf ook ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:45 |
Er zijn mensen die denken dat MH17 eigenlijk de MH370 is en dat er een vies spel gespeeld wordt. | |
Broodjekipkorn | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:08 |
Hm, dat denk ik niet. Maar als 100 mensen dat tegen mij zeggen, zou ik dat geloven. Het zou me aan de andere kant ook echt niets verbazen, maar op dit moment is dat niet wat ik denk. | |
#ANONIEM | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:11 |
Voor iedere grote gebeurtenis zijn er tegenwoordig tig theorieën die haaks staan op wat er in de mainstream media wordt verteld. Maakt het er niet makkelijker op om de waarheid te vinden. Of juist wel en hou je jezelf bij wat mainstream als geaccepteerd wordt aangenomen. | |
Aether | donderdag 27 november 2014 @ 14:52 |
| |
kalinhos | donderdag 27 november 2014 @ 17:30 |
Het lijkt me dat als het zeg maar een soort operatie was om puur het vliegtuig te verkrijgen, dat het dan voor hun (de krachten die dat willen) een stuk makkelijker/minder onhandig moet zijn om gewoon een leeg vliegtuig bij een maatschappij te ritselen ipv een compleet volgeladen passagiersvliegtuig over te nemen. | |
UpsideDown | donderdag 27 november 2014 @ 17:50 |
Sowieso niet daar weghalen, op Tripoli International stonden de vliegtuigen voor het oprapen, die luchthaven is in handen van al-Qaida. Er zijn wel een aantal toestellen beschadigd, maar er staat vast nog wel iets bruikbaars tussen. | |
WhateverWhatever | maandag 29 december 2014 @ 09:37 |
Toch nog steeds een raadsel waar dit vliegtuig gebleven is... | |
eight | dinsdag 30 december 2014 @ 13:59 |
Gaat best langzaam. Dit eerste zoekgebied was geselecteerd op basis van de meest waarschijnlijke locatie waar het toestel zich bevind. Nu blijkt dus dat ze er weer naast zitten. Het blijft apart dat ze zelfs met zo'n groot marge het toestel niet kunnen pinpointen. | |
Falco | dinsdag 30 december 2014 @ 14:09 |
Wat als die piloot nou de perfecte landing heeft uitgevoerd op zee en dat het vliegtuig nog een tijdje heeft rondgedobberd voordat het daadwerkelijk zonk? Wellicht dat het vliegtuig door stromingen dan buiten dat gebied zou gaan drijven en uiteindelijk zinken? | |
Guppy | dinsdag 30 december 2014 @ 14:12 |
Maar dan zouden er toch reddingsboten moeten uitgevaren zijn? Vanuit het vliegtuig? Want als ie even ronddobbert, komen die glijbanen eruit en alles. | |
TLC | woensdag 14 januari 2015 @ 19:25 |
Met alle aandacht voor dat ding wat nu op de bodem van de Java zee ligt vraag ik me nog steeds af : wat is er in Godsnaam met dit vliegtuig gebeurd ????? *dus kick voordat het verstoft* | |
eight | woensdag 14 januari 2015 @ 19:52 |
Je had ook gewoon het nieuws van vandaag kunnen posten als verkapte topic kick..
| |
kalinhos | woensdag 14 januari 2015 @ 20:39 |
Kortom ze zitten op ongeveer 20% en dat is dan alleen vh gebied waarvan ze vermoeden dat die er ligt. | |
El_Matador | woensdag 14 januari 2015 @ 20:41 |
Benieuwd naar hun zeestromingsmodellen over zo'n lange tijd. Je zou toch verwachten dat lichtere delen ergens aanspoelen, zeker na ruim 10 maanden... | |
kalinhos | woensdag 14 januari 2015 @ 21:53 |
Ja idd. Al helpt het ook niet echt mee dat er kilometers strand in de westkust van Australie zijn waar geen sterveling komt voor weken. En, is het ook niet zo dat er ergens op de pacific een soort plastic afval-monster-ding ronddrijft met veel oceaan-vuil? Dat spoelt in principe ook nooit aan. | |
El_Matador | woensdag 14 januari 2015 @ 21:57 |
Ja precies, je kan het met satellieten en modellen redelijk moeten kunnen voorspellen, lijkt me. Fugro doet goed werk, daar heb ik wel vertrouwen in. Zou mooi zijn de resulterende diepzeekaarten te openbaren. ![]() | |
kalinhos | woensdag 14 januari 2015 @ 23:03 |
Ja, al vraag ik me als leek oprecht af hoeveel je daar nou in kan zien. Als iets 3-4km diep is en bergachtig, dan is het toch haast onmogelijk om het relief van een vliegtuig erin te gaan herkennen? Ik bedoel, die vlucht in Chili(toch? of waren het Uruguyanen?) hebben ze pas na 2 maanden gevonden. En dat was nog puur toeval ook. Laat staan zoiets onder water, waar de ogen van de techniek een stuk minder zijn. Overigens, wat is die TT achterlijk trouwens ![]() | |
longinus | donderdag 15 januari 2015 @ 10:37 |
Bij die vlucht zijn er enkele passagiers hulp gaan zoeken en zijn daarin geslaagd, in de jaren 70 had je nog geen satelieten die vliegtuigen konden opsporen. | |
kalinhos | donderdag 15 januari 2015 @ 10:44 |
Ja dat weet ik. Maar je had met die ramp het voordeel dat je met het blote oog over de bergen kon vliegen en naar beneden kon kijken. Bij deze heb je dat weer niet, dus dat heft elkaar weer enigzins op ![]() | |
Houtenbeen | donderdag 29 januari 2015 @ 08:32 |
| |
TheVulture | donderdag 29 januari 2015 @ 08:51 |
Laten we hopen op: "ladies and gentlemen, we've got it" | |
ZwartmetSuiker | donderdag 29 januari 2015 @ 09:12 |
Er kwam binnenkort toch een rapport uit. | |
Houtenbeen | donderdag 29 januari 2015 @ 09:21 |
| |
richolio | donderdag 29 januari 2015 @ 09:56 |
Oh. Dan was het waarschijnlijk niet veel. | |
Loekie1 | donderdag 29 januari 2015 @ 10:32 |
Als die piloot heel slim was, en dat was hij waarschijnlijk, en hij wilde per se niet dat het vliegtuig gevonden zou worden, dan vinden we het ook niet. Dan heeft hij het toestel op het laatste moment nog een bocht laten maken bijvoorbeeld. Maar als hij een mooi graf wilde in de Diamantina Deep, als een ego statement, dan is er nog een kans. | |
kalinhos | donderdag 29 januari 2015 @ 10:35 |
Ja maar daardoor wordt het gebied niet enorm veel groter natuurlijk. 't zal hooguit wat langer duren eer dat die gevonden is. | |
Houtenbeen | donderdag 29 januari 2015 @ 11:08 |
Toch wel een persconferentie, nu op rtl7 Laat maar | |
Houtenbeen | donderdag 29 januari 2015 @ 11:16 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Houtenbeen op 29-01-2015 11:18:30 ] | |
Houtenbeen | donderdag 29 januari 2015 @ 11:19 |
| |
kalinhos | donderdag 29 januari 2015 @ 11:37 |
Dit is toch niet breaking ![]() ![]() | |
mschol | donderdag 29 januari 2015 @ 11:49 |
m.a.w. dat ding gaan ze nooit meer vinden, hooguit bij toeval als er toch eens iemand, vrijwillig, de zeebodem daar in kaart wil brengen.. | |
Coelho | donderdag 29 januari 2015 @ 12:00 |
Betekent dit ook dat die NL boot stopt met zoeken? Van Fugro, was het niet?? | |
Cesare-Borgia | donderdag 29 januari 2015 @ 12:06 |
Blijf het echt raar vinden dat het vliegtuig zo kan verdwijnen in deze tijd zonder dat men enig idee heeft. Zelfs al was het een bewuste actie van de piloot (wat ik denk) dan nog is het heel knap om het vliegtuig zo te laten verdwijnen. Misschien dat het net als de titanic over tientallen jaren ineens gevonden wordt. | |
kalinhos | donderdag 29 januari 2015 @ 12:19 |
en bij de Titanic hadden ze nog een veel beter beeld van waar die ongeveer moest liggen. Dit is een veel grotere hooiberg. | |
UpsideDown | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:01 |
![]() http://www.dailymail.co.u(...)n-expert-claims.html | |
kalinhos | woensdag 25 februari 2015 @ 00:02 |
Qua pings had hij ook in Kazachstan kunnen komen, toch? Tis gewoon bijna al een jaar dat ze 'm kwijt zijn trouwens, de tering. ![]() | |
Speculant. | woensdag 25 februari 2015 @ 00:17 |
![]() | |
El_Matador | woensdag 25 februari 2015 @ 00:24 |
Jep, dat was "mijn" locatie. Ik begin me steeds meer af te vragen of er uberhaupt wel een vliegtuig geweest is die dag. ![]() | |
IsaacCuenca | woensdag 25 februari 2015 @ 00:28 |
ach, air france 447 deden ze ook 2 jaar over om te vinden, dus alles kan nog | |
Raptor1985 | woensdag 25 februari 2015 @ 00:34 |
Maar daar waren toch al wel vrij snel wrakstukken en zelfs lichamen gevonden? Alleen het duurde heel lang voor de rest van het toestel gevonden werd. | |
crystal_meth | woensdag 25 februari 2015 @ 00:34 |
Daar hadden ze na vijf dagen wel al brokstukken en twee lichamen van geborgen. | |
#ANONIEM | woensdag 25 februari 2015 @ 05:58 |
Deze is verdwenen, ook dat kan. | |
#ANONIEM | woensdag 25 februari 2015 @ 05:59 |
In een baan rond de aarde zit het toestel | |
Frutsel | woensdag 25 februari 2015 @ 13:21 |
| |
eight | woensdag 25 februari 2015 @ 13:56 |
En dan nog 2 jaar erover doen om het wrak te vinden terwijl het zoekgebied vele malen kleiner was. Vraag me af waarom het destijds zo lang heeft geduurd. Hebben de voorbereidingen soms langer geduurd? | |
IsaacCuenca | woensdag 25 februari 2015 @ 13:58 |
nieuw seizoen van ACI ![]() | |
kalinhos | woensdag 25 februari 2015 @ 14:10 |
Hmm die reden werd duidelijk in die ACI aflevering. Weet niet meer precies de reden, maa ralleen dat is al een reden om 'm opnieuw terug te kijken.; Volgens mij had het ermee te maken dat die vleigtuigstukken al een behoorlijk eind waren afgedreven van de vindplaats. | |
eight | woensdag 25 februari 2015 @ 15:14 |
Mooie ACI aflevering waarin men vrijwel alleen naar de feiten kijkt en veel theorieën inmiddels grotendeels kunnen worden uitgesloten. 1 van de 2 piloten zijn dus de suspects waarbij de gezagvoerder dus als hoofdverdachte wordt gezien. Kazachstan is uitgesloten omdat uit de informatie van de pings blijkbaar te herleiden is waar het toestel zich op dat moment bevond. De pings geven dus niet alleen de afstand aan maar ook de locatie. | |
kalinhos | woensdag 25 februari 2015 @ 15:16 |
ah oke. Ik moet die ACI aflevering nog kijken, ik wist uberhaupt niet dat die er al was. Ik had alleen begrepen dat die pings op een bepaalde breedte op de aarde werden uitgezonden en dat aan de hand daarvan je dus een soort van halve cirkel kon tekenen waarbij de bovenkant richting Kazachstan etc ging en de onderkant richting de plek bij Australië in de Indische oceaan. | |
Marrije | woensdag 25 februari 2015 @ 15:37 |
Bedankt voor de update frutsel. Het fascineert me nog steeds. | |
eight | woensdag 25 februari 2015 @ 15:38 |
Dat dacht ik eerst ook maar aangezien men zich volledig richt (zowel uitzending als lopend onderzoek) op het zuidelijke scenario kan het haast niet anders dat deze pings ook location based zijn. Kazachstan wordt niet eens genoemd in de mogelijke scenario's. Het blijft echter wel bij een aanname en de pings op breedtegraad heb ik ook nergens ontkracht zien worden. | |
eight | vrijdag 27 februari 2015 @ 00:57 |
Voor wie discover world heeft: er is nu hier een docu over.. Wordt morgen om 13:55 herhaald | |
kalinhos | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:49 |
Die ACI aflevering is offline gehaald. Ik kan 'm verder ook niet vinden op torrents ofzo ![]() | |
Re | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:58 |
Als oplettende passagier zou je toch op een gegeven moment ook gek moeten worden dat je alleen maar oceaan ziet terwijl je land verwacht, en dat voor uren... lijkt me erg onprettige gewaarwording ![]() | |
Coelho | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:11 |
Laat staan dat je op de TV in de stoel voor je ziet dat je een andere richting op gaat. Of zijn die display maps voorgeprogrammeerd? | |
Re | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:17 |
ik denk dat ze juist de locatiebepaling hadden uitgezet anders is het vliegtuig wel makkelijk te volgen, dus dat zal niet gewerkt hebben | |
Mula | maandag 2 maart 2015 @ 08:04 |
http://www.dailymail.co.u(...)-pilot-s-theory.html Volgens de dailymail heeft het vliegtuig een u-turn boven het eiland Penang gemaakt. Een piloot die de vliegdata heeft bestudeerd denkt dat dit is gedaan om nog een laatste keer het eiland te kunnen zien. De piloot van mh370 is afkomstig van dit eiland en zou logischerwijze dan degene zijn die de controle over het vliegtuig had. | |
Speculant. | maandag 2 maart 2015 @ 10:53 |
Het zal nog wel een tijdje zoeken zijn. Waarschijnlijk heel geland en gezonken. | |
Houtenbeen | maandag 2 maart 2015 @ 12:31 |
| |
kalinhos | maandag 2 maart 2015 @ 12:44 |
^Dat zou helemaal compleet zonde van alle tijd, moeite en geld zijn. Halverwege stoppen | |
eight | maandag 2 maart 2015 @ 12:58 |
Totaal onlogisch idd. Zijn plan zal waarschijnlijk weinig steun krijgen. | |
Marrije | maandag 2 maart 2015 @ 13:18 |
Wie gaat het doorzoeken dan betalen? | |
kalinhos | maandag 2 maart 2015 @ 13:36 |
Maleisië, China, MA, de verzekering? | |
Houtenbeen | maandag 2 maart 2015 @ 18:29 |
| |
El_Matador | maandag 2 maart 2015 @ 18:53 |
Nee joh, Fugro heeft een heel stuk oceaanbodem in kaart kunnen brengen, dat is goud waard, die kennis. Niet voor olie of gas ofzo, want dat zit daar niet, wel als wetenschappelijke vooruitgang. Mooi trouwens dat een Nederlands bedrijf zich zo op de kaart zet, dat is alleen al winst. | |
kalinhos | maandag 2 maart 2015 @ 19:13 |
Ja maar das meer een soort bonus toch. Soort omgekeerd collateral damage eigenlijk. Tis een beetje alsof je je hele huis afzoekt naar je 100,- euro biljet en dan ineens die foto tegenkomt die je al 2 jaar kwijt was. 5/12 gezocht in een maand of 5 en nu nog 3-4 maanden voor de 7/12. Dan mogen ze wel opschieten willen ze dat halen. | |
El_Matador | maandag 2 maart 2015 @ 19:16 |
Ik vind het geen bonus, maar ietsje meer. Ik zie het andersom; het vliegtuig vinden zou bonus zijn, het in kaart brengen de eigenlijke motivatie. Kennis over onze oceaanbodems is niet zo groot, en zeker in dat afgelegen gebied niet. Onschatbare informatie die Fugro heeft verzameld. Zonder "MH370" (waar ik steeds meer aan twijfel of het er uberhaupt geweest is) was die data er niet geweest. | |
eight | maandag 2 maart 2015 @ 20:30 |
Dit is wel heel deprimerend nieuws. Ik had verwacht dat die 60000 vierkante meter ook de minder waarschijnlijke vindplaatsen zou coveren maar dat is dus absoluut niet het geval. Ik kan me goed voorstellen dat ze in mei ophouden met zoeken als die dan nog niet gevonden is.. | |
Loekie1 | zaterdag 7 maart 2015 @ 12:01 |
Maleisie blijft zoeken naar MH370 KUALA LUMPUR - Maleisië blijft zoeken naar de verdwenen Boeing-777 van vlucht MH370, maar als de huidige zoekmissie in de Indische Oceaan niets oplevert, moeten we weer van voren af aan beginnen. Dit zei de Maleisische minister van Transport, Liow Tiong Lai, tegen SkyNews. De huidige zoektocht beslaat circa 60.000 vierkante kilometer zeebodem en moet in mei worden afgerond. Het uitkammen van de bergachtige zeebodem wordt gedaan door de Nederlandse onderneming Fugro en gecoördineerd door de Australische autoriteiten. Als we in mei nog niks gevonden hebben, moeten we ons beraden wat ons dan te doen staat, zei de minister in het zaterdag verschenen vraaggesprek. Het is zondag precies een jaar geleden dat het toestel van Malaysia Airlines op weg van Kuala Lumpur naar Peking met 239 mensen aan boord spoorloos verdween. Afgaande op signalen van apparatuur van het toestel is de theorie gebaseerd dat het tussen Maleisië en Vietnam plotseling naar het zuiden is gaan vliegen en uiteindelijk in zee stortte. http://www.telegraaf.nl/f(...)_MH370_zoeken__.html De piloot is de wereld te slim af. | |
Ferry_76 | zaterdag 7 maart 2015 @ 12:05 |
Morgenavond (8 Maart, precies een jaar na het verdwijnen.) een special op NatGeo. | |
kalinhos | zaterdag 7 maart 2015 @ 12:41 |
^thanks. Hij staat inmiddels ook weer op YT | |
TLC | zondag 8 maart 2015 @ 18:53 |
Vanavond op NG ACI over deze verdwijning, ik vraag me af of die 2 Iraniers met hun gestolen paspoorten er iets mee van doen hebben ![]() ![]() | |
RoodWitBlauw | zondag 8 maart 2015 @ 19:43 |
Hoe laat is die uitzending? Kan hem niet vinden op tvgids Edit 21:00 dus [ Bericht 25% gewijzigd door RoodWitBlauw op 08-03-2015 20:08:48 ] | |
El_Matador | maandag 9 maart 2015 @ 03:48 |
Net gezien, niet zo sterk. De copiloot is nog steeds het meest verdacht voor mij. Als het vliegtuig echt bestaan heeft. | |
#ANONIEM | maandag 9 maart 2015 @ 03:51 |
Dat vliegtuig zit een baan om de aarde, | |
TLC | maandag 9 maart 2015 @ 04:26 |
Persoonlijk denk ik dat het vliegtuig een andere dimensie is ingevlogen, net zoals bij Stephen King's The Langoliers, en dat het nu in een wereld zit die beetje bij beetje wordt opgegeten door reusachtige bollen met vlijmscherpe tanden en waar Balki 'don't be ridiculous' gek geworden is en iedereen wil neerschieten.![]() ![]() (geweldige film trouwens, echt een aanrader !) | |
eight | maandag 9 maart 2015 @ 16:00 |
Die andere moet je hebben:BNW / Malaysia Airlines Flight MH370 Dl 2 al meer dan een half jaar foetsie | |
Falco | maandag 9 maart 2015 @ 17:14 |
Huh??? | |
Nielssje | maandag 9 maart 2015 @ 19:59 |
Ja inderdaad | |
mimbosa | maandag 9 maart 2015 @ 20:04 |
Of deze http://www.upinthesky.nl/(...)h370-een-jaar-later/ | |
El_Matador | maandag 9 maart 2015 @ 20:09 |
Ja, weten we dat wel zeker? Is er echt een vliegtuig die nacht opgestegen en is dat wel echt verdwenen? Voor je het weet hebben we hier in het topic een spookvliegtuig met fake data door de media en de politiek verspreid zitten analyseren. Ik kijk nergens meer van op... | |
eight | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:20 |
Geinig. Ik heb dezelfde gedachte over die andere verdwijning. Ik bedoel, waar is het onomstotelijk bewijs dat Kris & Lisanne ooit bestaan hebben? Tot op heden zie ik alleen goede photoshops en 2 paar ouders die veronderstellen dat ze dochters op de wereld hebben gezet ![]() | |
eight | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:23 |
Anyway, er is een heus napkin gevonden:
| |
El_Matador | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:25 |
![]() ![]() | |
PicoMMP | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:32 |
Stond er zo'n titel boven?: BREAKING: SERVETJE GEVONDEN, MOGELIJK VAN MH370! | |
El_Matador | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:36 |
Ik krijg dit in beeld bij die link... Servet niet gevonden Firefox kan de servet op www.youtube.com niet vinden. Controleer het adres op typefouten, zoals ww.voorbeeld.com in plaats van www.voorbeeld.com Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden. Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyservet. | |
LouisLitt | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:36 |
![]() ![]() ![]() ![]() Wist je dat Kris en Lisanne twee actrices waren? Ben jij er mooi even ingetrapt. | |
mschol | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:05 |
aandachtstrekkers dus die 2 oudjes... | |
Frutsel | zaterdag 4 april 2015 @ 10:53 |
http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline dat hele malediven verhaal is toch oud nieuws? was dat destijds al ontkracht? waarom komt de daily mail er nu weer mee? | |
eight | zaterdag 4 april 2015 @ 11:40 |
Omdat Daily Mail. Het is een boulevardkrant hè, neem het maar met een kilo zout. | |
Frutsel | zaterdag 4 april 2015 @ 15:53 |
ja maar dat is maanden terug toch al eebs geroepen? is dat ooit al eens onderzocht? | |
Nemephis | zaterdag 4 april 2015 @ 15:56 |
Daar schijnt het mis te zijn gegaan.. | |
Nieuwschierig | zondag 5 april 2015 @ 12:26 |
En die satelliet dan die na 8 uur vliegen nog data ontving vanaf een heel andere locatie, tussen Austalie en de zuidpool? | |
Houtenbeen | woensdag 29 juli 2015 @ 17:03 |
![]() ![]() | |
kalinhos | woensdag 29 juli 2015 @ 17:11 |
ff gegoogled (zijn dagen dat ik er niet kom, Reunion Island), maar das een aardig eindje uit de richting dan. | |
stavromulabeta | woensdag 29 juli 2015 @ 17:57 |
Jezus. Is het komkommertijd ofzo? Twee dagen geleden de spectaculaire vondst van een recent gecrashte Russische spionage-onderzëeer, die vervolgens honderd jaar oud bleek. Nu een stuk ijzer op een eiland, waar in de serieuze media niets over te vinden is. | |
Merkie | woensdag 29 juli 2015 @ 18:20 |
Spannend ![]() | |
Houtenbeen | woensdag 29 juli 2015 @ 18:23 |
| |
vipergts | woensdag 29 juli 2015 @ 18:35 |
Even de seienummers checken. Zou trouwens wel een briljante grap zijn om zo'n onderdeel op de sloop te kopen een jaar in zee laten liggen. En de media bellen | |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2015 @ 18:42 |
Interessant. Onderzoekje maar afwachten. | |
Nemephis | woensdag 29 juli 2015 @ 18:45 |
![]() Je ziet toch dat het onderdeel klopt op die Twitterfoto? Of ziet iedereen dat, behalve jij? | |
Snowsquall | woensdag 29 juli 2015 @ 18:48 |
Ik blijf het nog steeds onvoorstelbaar vinden dat een 777 incl. inzittenden niet terug te vinden is. Dat zet je wel aan het denken dat we in deze wereld nog heeeel veel kennis tekort komen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2015 @ 18:57 |
Dit moet toch wel MH370 zijn zou je zeggen. Hopelijk gaat dit mysterie nu echt opgelost worden. | |
stavromulabeta | woensdag 29 juli 2015 @ 19:14 |
Nou ja, aangezien zo ongeveer elk boutje van een vliegtuig gecertificeerd is en voorzien is van een uniek serienummer, lijkt het me dat één telefoontje naar Boeing of Malaysian genoeg zou zijn om te vast te stellen of het wel of niet MH370 was. En anders meet je een paar afmetingen van dat ding tot op de milimeter nauwkeurig op en je weet in ieder geval of het van een boeing -777 was. Het feit dat dit nog niet bekend is, is veelzeggend. Zeker omdat BBC etc. ook nog niets melden. | |
Nemephis | woensdag 29 juli 2015 @ 19:15 |
Lees dan even een nieuwsartikel, je kan ze inmiddels over het hele internet vinden: Daarin staat dat onderzoekers nu onderweg zijn, o.a. om serienummers te checken. | |
stavromulabeta | woensdag 29 juli 2015 @ 19:23 |
Nou ja, het artikel zegt dat het ook van een crash in 2006 of een airbus a310 kan zijn. Die in 2006 was een 2-motorig propeller-vliegtuigje en een A310 is in afmetingen pakweg half zo groot als een 777. Het verschil zou toch redelijk snel te zien moeten zijn, lijkt me. | |
MaJo | woensdag 29 juli 2015 @ 20:01 |
Was er toen ook niet een getuige in de buurt van Madagaskar die het vliegtuig overgevlogen zou zien hebben? Dat zou wel verklaren als het echt bij Réunion is teruggevonden. | |
Guppy | woensdag 29 juli 2015 @ 20:07 |
Er komen daar toch ook nogal wat stromingen voorbij? Dat vliegtuig heeft daar vast niet al die tijd voor de kust liggen dobberen... | |
franklop | woensdag 29 juli 2015 @ 20:10 |
Het laatste nieuws (BE) | |
Coritchando | woensdag 29 juli 2015 @ 20:43 |
ik hoop voor de nabestaanden dat dit inderdaad een onderdeel van mh370 is. weten ze in ieder geval zeker dat het ding in zee ligt. de zoektocht zal ook versnellen en hopelijk tot snel resultaat leiden nu. eindelijk een hoofdstuk wat afgesloten kan worden. | |
Kleffe_Dop | woensdag 29 juli 2015 @ 21:12 |
Op dat punt was er op ieder eiland wel iémand die iéts gezien had. En bovendien, zoals iemand hierboven al zei, er bestaat ook zoiets als zeestroming. | |
A_Fortiori | woensdag 29 juli 2015 @ 21:40 |
Zijn deze wrakstukken aan komen drijven of afgebroken en naar boven komen drijven? | |
JeMoeder | woensdag 29 juli 2015 @ 23:04 |
Mijn bron (NZ Herald) vermeldt dat de Franse politie op het eiland heeft gezegd dat het onderdeel ongeveer een jaar in het water heeft gelegen. Dat zet beide andere crashes buitenspel. | |
bedachtzaam | woensdag 29 juli 2015 @ 23:42 |
| |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2015 @ 23:46 |
Welke foto? | |
bedachtzaam | woensdag 29 juli 2015 @ 23:49 |
https://twitter.com/hashtag/mh370?hash&vertical=default&f=images | |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2015 @ 23:51 |
Ah, dank. ![]() | |
Marrije | woensdag 29 juli 2015 @ 23:51 |
Ik hoop het maar. | |
Snowsquall | woensdag 29 juli 2015 @ 23:52 |
zelfde type vliegtuig.....dat zegt nog niks | |
ZwartmetSuiker | woensdag 29 juli 2015 @ 23:56 |
Wanneer komen die gasten aan? | |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2015 @ 23:56 |
Er drijven nog meer 777's rond? ![]() | |
Snowsquall | donderdag 30 juli 2015 @ 00:00 |
Ge wit ut nie wa ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 juli 2015 @ 00:11 |
Waarschijnlijk is het er gewoon neergeflikkerd om van het gezeik af te zijn. | |
Slaro | donderdag 30 juli 2015 @ 00:15 |
Ze beweerden ook delen van Oceanic Airlines Flight 815 gevonden te hebben maar dat bleek ook vrij weinig te zeggen over wat er echt is gebeurd. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 juli 2015 @ 00:20 |
Goeie vergelijking ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 30 juli 2015 @ 00:24 |
Wel als je weet dat de 777 een vrijwel smetteloze staat van dienst had, tot MH370. Slechts twee grote hull losses met passagiers aanboord gingen daaraan vooraf; British Airways Flight 38 in London in 2008 en Asiana Airlines Flight 214 in San Francisco in 2013 (crew fout). Oftewel; de Indische Oceaan ligt niet bezaaid met flaps van 777's... | |
bedachtzaam | donderdag 30 juli 2015 @ 00:33 |
![]() | |
matthijst | donderdag 30 juli 2015 @ 00:48 |
Oeh spannend ![]() | |
Rucola | donderdag 30 juli 2015 @ 00:55 |
Wat bedoelen ze met een Ping van het vliegtuig? | |
Teydelyk | donderdag 30 juli 2015 @ 01:01 |
een ping is een signaal wat aangeeft dat het vliegtuig er nog is, waar het is, welke snelheid het vliegt... | |
Rucola | donderdag 30 juli 2015 @ 01:13 |
Dus het vliegtuig heeft nog uren rondgevlogen. Hoe weird. ![]() | |
Loekie1 | donderdag 30 juli 2015 @ 06:51 |
Misschien heeft de piloot het vliegtuig een zwieperd naar het westen gegeven aan het eind. | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 08:44 |
Waarom duurt het zo belachelijk lang om een paar serienummers bevestigd te krijgen? Na de vondst kan je toch met gemak binnen een uur weten of het om het betreffende onderdeel/vliegtuig gaat? Procedure, Maak foto's van de serienummers en maak foto's van het geheel. Stuur ze naar Boeing en laat ze dit in een ticket zetten. Bij Boeing kijken ze of de foto's echt zijn en vergelijken ze de nummer met hun database. En match of geen match kan makkelijk binnen een uur gedaan worden. Wat of wie houd deze informatie tegen en waarom wordt de informatie tegengehouden? | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 08:53 |
je moet 100% zeker zijn, dat kost even tijd. en als het zeker is moet je een statement voorbereiden, kost ook weer tijd. | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 08:54 |
zolang er verder geen triple 7's daar onderdelen hebben verloren zegt het heel veel. zo'n stuk vliegtuig drijft niet voor niets zomaar ergens, dat moet ergens vandaan komen | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 08:54 |
Matching numbers zijn matching numbers in mijn optiek. Hoeveel imitatievliegtuigonderdelen met precies dezelfde nummers zullen er zijn denk je? | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 08:56 |
0 maar dat nummer zit niet groot op de buitenkant geprint. ze zullen het onderdeel wel een stuk uit elkaar moeten halen en dan moet het ook nog goed leesbaar zijn. dat kost simpelweg tijd om zeker te zijn. ik verwacht dat er einde van vandaag duidelijk is | |
matthijst | donderdag 30 juli 2015 @ 08:58 |
Heel bizar; uiteindelijk verwacht je wel dat er een keer wat aan zou spoelen, maar dat het dan nu ook lijkt gebeurd ![]() Benieuwd of die bodemscanners op basis hiervan de rest ook kunnen vinden. | |
Tourniquet | donderdag 30 juli 2015 @ 09:06 |
Misschien dat er aan de hand van informatie over zeestromingen en simulaties een nieuw zoekgebied gedefinieerd kan worden, maar dat zal nog steeds erg groot zijn. Ben iig ook erg benieuwd. | |
Guppy | donderdag 30 juli 2015 @ 09:07 |
Zelfde met passagierslijsten. Die moeten ook in één muisklik op te hoesten zijn. Maar je moet natuurlijk 100% zekerheid hebben, check dubbel check. Zeker met dit soort gevallen. | |
Blik | donderdag 30 juli 2015 @ 09:25 |
En jij weet natuurlijk direct waar het serienummer zit en waar je dat naartoe moet sturen? Er zullen maar weinig experts op het eiland zijn. Brokstuk zal veilig gesteld worden en onderzocht worden door experts | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 09:38 |
misschien dat ze de brokstukken zelfs kunnen onderzoeken op hoe diep ze hebben gelegen? er leven op allerlei dieptes andere beestjes. en aan het brokstuk kunnen ze misschien ook herleiden hoe het los is gekomen en daar een conclusie uit trekken over hoe de rest van het vliegtuig erbij zou kunnen liggen. om het brokstuk nu zomaar uit elkaar te rukken zonder te kijken zou het domste zijn wat je kunt doen. dat soort dingen moeten met veel beleid gebeuren. en ding is nu al meer dan een jaar weg, die 2 dagen kunnen er nog wel bij. liever inderdaad echte experts daar krijgen dan een of andere amateur met een boor | |
kalinhos | donderdag 30 juli 2015 @ 09:41 |
dan scheelt het een paar 100km, geen duizenden | |
Susi | donderdag 30 juli 2015 @ 09:53 |
Bizar als het van de MH370 zou zijn. Ik kan mij niet voorstellen hoe je je voelt als je daar familie in hebt zitten, de krant openslaat en dan zo'n bericht leest... | |
MissButterflyy | donderdag 30 juli 2015 @ 09:59 |
Ik vind het ook bizar. Maar het gaat wel meer duidelijkheid geven voor nabestaanden. | |
Red_85 | donderdag 30 juli 2015 @ 09:59 |
Inderdaad. En er is een stroming die vanuit het zuiden van Indonesië en West Australië (huidig zoekgebied Fugro) naar de Seychellen gaat. ![]() | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 10:00 |
het geeft je hoop dat het vliegtuig snel gevonden wordt lijkt mij. is toch geen rot gevoel? een rot gevoel is dat je je dierbaren kwijt bent en 99,999999999% zeker bent dat ze dood zijn. maar zolang je niks hebt om afscheid van te nemen.. | |
Susi | donderdag 30 juli 2015 @ 10:01 |
Het lijkt mij zo'n mix. Je wil hopen, maar je wil jezelf geen valse hoop geven. Misschien had je er al een beetje vrede mee, moet je dit rouwproces opnieuw doorlopen. | |
MissButterflyy | donderdag 30 juli 2015 @ 10:02 |
Ik vermoed dat nabestaanden toch het liefst willen weten wat er precies gebeurd is. En het vinden van zo'n brokstuk maakt de kans daarop groter. | |
Susi | donderdag 30 juli 2015 @ 10:03 |
Dat is waar. Maar toch, brrr.. | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 10:10 |
zonder zekerheid is een rouwproces toch eigenlijk niet mogelijk? al vinden ze dat ding maar en is er niks meer te identificeren, het feit dat je zeker weet dat ze dood zijn is voldoende. eerder zal je niet gaan rouwen denk ik. maar het is inderdaad een bizarre mix van factoren. hoop zullen ze wel niet meer hebben op overlevenden, maar wel hoop op vinden en identificatie en terugkrijgen van het stoffelijk overschot van hun dierbaren. ik ben heel blij dat ik zowel in mh370 als in mh17 geen bekenden had zitten, verschrikkelijk moet dat zijn. | |
matthijst | donderdag 30 juli 2015 @ 10:15 |
CNN analysts said there are indications the airplane part could be from a Boeing 777, and if that's the case, it's likely from MH370. Making the determination should be "very simple" because the serial numbers riveted to numerous parts of the plane can be linked to not only the plane's model, but also the exact aircraft, said CNN aviation analyst Les Abend, who flew 777s during his 30 years as a pilot. There are at least three elements of the discovery that are consistent with MH370, said CNN safety analyst David Soucie. The first is that the part appears to have been torn off the aircraft. "This is from a sudden impact, it looks like to me," Soucie said. There also is a seal on the top of the part that "is consistent with what I would see on an inside flap on a triple 7," he said, and the barnacles on the part are consistent with the "parasitic activity" that would take place from being underwater so long. However, the part appears to be coated in white paint, which would run counter to Soucie's other observations in that the 777's parts would be coated in zinc chromate, not paint. Soucie acknowledged, however, that the part could be coated in something from the ocean. "If it is a part from a triple 7, we can be fairly confident it is from 370 because there just haven't been that many triple 7 crashes and there haven't been any in this area," said CNN aviation analyst Mary Schiavo. | |
Kleffe_Dop | donderdag 30 juli 2015 @ 10:42 |
Plus wanneer het inderdaad blijkt te gaan om een onderdeel van MH370/9M-MRO, zullen eerst de betrokken regeringen en instanties in kennis worden gesteld. Gevolgd door nabestaanden en daarna de wereldwijde pers. | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 10:43 |
Zelfs als er geen serienummers opstaan kun je nog wel reconstrueren of het van de MH370 is, je kunt analyse doen op zaken als verf en of metaal. | |
ShaoliN | donderdag 30 juli 2015 @ 10:46 |
Zodra je zeker weet dat het van een 777 af komt, weet je genoeg. | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 10:49 |
Volgens mij kan op basis van stromingen toch wel tot een veel kleiner gebied bepaald worden. | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 10:50 |
Ook een koffer gevonden: http://www.linfo.re/la-re(...)ue-le-debris-d-avion | |
starla | donderdag 30 juli 2015 @ 10:58 |
Brrr, ik vind dat altijd eng om te zien als je je bedenkt dat de menselijke huid ongeveer net zo stevig is als zo'n dergelijke tas/kofferinhoud. Maar goed, heb niet het gehele onderzoek van begin tot 'eind' meegemaakt, maar hebben ze rekening gehouden met die zeestromingen? Neem aan van wel toch? Want dan zou ten westen zoeken van het daadwerkelijke gebied vrij logisch zijn. En naarmate de tijd vordert steeds meer naar het westen zoeken iom meteorologen en oceanografen obv die zeestromingen. | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 11:00 |
Dat soort zeestromingen zijn vrij goed in kaart gebracht, en men weet ook vrij goed hoe lang iets er over doet voordat het daar zou aanspoelen, ik zou het niet vreemd vinden als ze nu binnen een maand het vliegtuig zouden vinden. | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 11:01 |
zolang je niet weet waar hij precies heen is gevlogen heb je niets aan zeestromingen. maar zo te zien komt er eindelijk schot in de zaak, dat is erg fijn | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 11:02 |
Natuurlijk wel, de kans is vrij aanzienlijk dat het stuk bij het neerkomen is afgebroken. | |
Coritchando | donderdag 30 juli 2015 @ 11:06 |
ja dat snap ik ook. maar als je niet weet hoe hij gevlogen heeft en waar hij ongeveer neergestort is dan heb je niets aan zeestromingen bekijken. nu je dit stuk gevonden hebt is het wel mogelijk om een stuk terug te redeneren. maar starla heeft het over voor dit stuk gevonden is | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 11:07 |
Ik snap niets van je redenering, het doet er helemaal niet toe hoe en waar hij gevlogen is, het is van belang om te weten waar hij neergestort is. | |
starla | donderdag 30 juli 2015 @ 11:10 |
Maar ze hadden toch zo'n hele driehoek uitgetekend waar het neergestort zou kunnen zijn? De Indische oceaan was toentertijd toch een reëele optie en daar hebben ze ook gezocht toch? Dan lijkt me het logisch -als dat je zoekgebied is- dat je naarmate de tijd vordert ook steeds meer naar het westen gaat zoeken. -edit- gezien de OP hebben ze dat ook gedaan, op een gegeven moment zijn ze inderdaad meer richting Madagascar gaan zoeken. | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 11:29 |
http://www.fugro.com/media-centre/mh370-latest Op de Fugro site staat nog niets over eventuele verplaatsing van het zoekgebied. | |
Kleffe_Dop | donderdag 30 juli 2015 @ 11:36 |
Rustig aan cowboy, dan zou men in deze fase ook wel erg op de zaken vooruit lopen. De eerste stap is een bevestiging van onderzoekers, daarna zullen de nodige experts ingeschakeld worden om aan de hand van zeestromen te gaan bepalen uit welk gebied het zou kunnen komen. Daarna komt Fugro wel een keer in beeld. | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 11:36 |
Nee natuurlijk niet, want er is nog niet eens vastgesteld dat het dit vliegtuig betreft, daarnaast worden ze ingehuurd dus hebben ze niets te zeggen. | |
MrBanaan1 | donderdag 30 juli 2015 @ 12:21 |
Dus als ik het goed heb is het nog niet zeker dat dat gevonden brokstuk (of koffer) van die vlucht is? Zou toch wat zijn hey... Is het wel duidelijk dat dat stuk uit het water komt, of zou dat, theoretisch, ook uit de lucht kunnen zijn gekomen? Dus dat het eraf viel voor de crash. | |
Frutsel | donderdag 30 juli 2015 @ 12:56 |
http://www.independent.co(...)peared-10155603.html Wordt dit dus nu ineens plausibel? Is er destijds gezocht in die hoek en? | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 13:34 |
Nee als zo een stuk van je vliegtuig afvalt merk je dat echt wel bij aankomst, het is niet zo van: hey, is dit altijd al zo geweest? | |
Grielen | donderdag 30 juli 2015 @ 13:39 |
Zoveel 777's zijn er nog niet neergestort. En degenen die zijn neergestort, lagen respectievelijk een stukje voor de landingsbaan van SFO, en in een veld in Oekraïne. Dus als dit vliegtuigonderdeel van een 777 is lijkt het me duidelijk. |