SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stormen en golven in het zoekgebied - animatie
24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
• Tien theorieen over vlucht MH370
• Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
• Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
• 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
• Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet
======================================================================
Overzichtskaart:
Radarbakens in Azië
Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
• Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
• Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke motieven/scenario's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
=============================================================
Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.![]()
http://www.reddit.com/r/M(...)showing_that_af447s/
Over de pinger van AF447 op 34kHz
De president van de fabrikant (Dukane) heeft aangegeven op oa. CNN dat het eerder voorgekomen is dat door temperatuur/druk/vochtigheid/veranderende omstandigheden of schade er afwijkingen zoals dit kunnen ontstaan.![]()
er zijn, naast het vliegtuig, ook nog 239 mensen wegquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:53 schreef alpeko het volgende:
Zijn er nog dingen wél zeker m.b.t. deze zaak behalve het feit dat het vliegtuig verdwenen is?(of is dat ook niet zeker?
![]()
)
![]()
Ook gezellig als je samen op een bootje zitquote:Britse zeilster: 'Ik zag vlucht MH370 brandend overkomen'
De Britse zeezeilster Katherine Tee claimt het vermiste Malaysian Airlines-toestel MH370 's nachts brandend te hebben gezien boven de Indische Oceaan. De Boeing 777 is op 8 maart spoorloos verdwenen. De Britse en haar man waren op weg naar het Thaise Phuket. De 41-jarige Tee hield, omdat ze bang was niet geloofd te worden, de waarneming tot nu toe voor zich. Maar de gegevens uit het scheepslogboek lijken overeen te komen met de vluchtgegevens van het verdwenen toestel.
De verklaring van Tee kan een nieuw aanknopingspunt vormen in de niet aflatende zoektocht naar vlucht MH370. Met het vliegtuig zijn ook 239 passagiers en bemanningsleden verdwenen.
De zeilster, die samen met haar man Marc Horn, van Cochin in India vertrokken was, was alleen aan dek toen ze 'iets zag dat op een brandend vliegtuig leek'. Aanvankelijk dacht de Britse dat ze het bij het verkeerde eind had. 'Ik had nog nooit een vliegtuig met oranje lichten gezien, dus vroeg ik mij af wat het was', vertelt ze aan de Phuket Gazette.
Het overvliegende gevaarte kwam op Tee 'langer' over dan andere vliegtuigen. Even dacht Katherine dat het om een meteoriet ging, maar toen ze weer wilde kijken was het toestel al in zuidelijke richting verdwenen. Ze realiseerde zich dat het om een zwarte rookpluim achter het toestel moest gaan.
Tee, wier verstandhouding met haar echtgenoot tijdens de 13 maanden durende reis verslechterd was, hield de waarneming uit onwetendheid over de urgentie van wat ze had gezien voor zichzelf. Zij en haar man hadden op dat moment al een week niet met elkaar gesproken.
Pas bij aankomst in Phuket hoorde zij over de vermissing van het Maleisische passagierstoestel, waarna ze haar nachtelijke ervaring deelde met lokale zeilers. Een aantal adviseerde haar de waarneming te melden, terwijl anderen juist zeiden dat MH370 richting Vietnam was gevlogen.
Niet zeker van wat ze nu precies gezien had, hield Tee het verhaal voor zich. Mede uit angst niet geloofd te worden. Pas toen een bij de zoektocht betrokken schip, met averij, de haven aandeed, vertelde Katherine haar man over de bewuste nacht en bekeken ze samen het scheepslogboek.
Na analyse van de GPS-gegevens realiseerde het stel zich dat wat Tee had gezien mogelijk toch het vermiste vliegtuig was geweest. Horn zette hun bevindingen op de website Cruisers Forum. Daar maakte een forumgebruikers een vergelijking tussen hun zeekaarten en een mogelijke vliegroute van het Maleisische toestel.
Uit die vergelijking bleek dat Tees en Horns jacht daadwerkelijk in de buurt was geweest en dat de mogelijke vluchtroute exact overeenkwam met Katherines waarneming. Overtuigd van het belang ervan stuurde Tee een bericht met alle relevante informatie over de reis naar de autoriteiten.
'Of het de autoriteiten kan helpen de zaak af te ronden? Ik heb geen idee', zegt Tee. 'Alles wat ik sinds die nacht weet, is dat we op het juiste moment op de juiste plek waren.' Ze verontschuldigt zich, omdat ze niet eerder actie ondernam. 'Daar heb ik een heel naar gevoel over, sorry.'
Het gezamenlijk coördinatiecentrum (JACC) dat de zoektocht naar de MH370 leidt, heeft nog niet bevestigd dat men het rapport heeft ontvangen. Ook is nog niet duidelijk of Tees melding nader wordt onderzocht. Vooralsnog vermoedt men dat de Boeing 777-200 in de Indische Oceaan is neergestort, op ongeveer 2.200 kilometer ten noordwesten van het Australische Perth.![]()
![]()
Ah, een labiele zeilster, dat kan er ook nog wel bij.Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Men zegt niet voor niets dat een vakantie dé test is voor je relatie. Ik kan me best voorstellen dat 13 maanden op zee, in een klein bootje, de spanningen flink kan doen oplopen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook gezellig als je samen op een bootje zit
De waardering labiel, zoals de reactie van APK is dan ook niet helemaal op zijn plek.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Misschien dezelfde waarneming als die vrouw in het vliegtuig? Die (toch ongeveer ook daar?) een brandend vliegtuig zag?![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook gezellig als je samen op een bootje zit![]()
Schreeuw om aandacht van een 'niemand'....![]()
Ja hoor, 3 maanden je klep houden uit "angst".Angst waarvoor?
Labiele zeilsters.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Mooi verhaal voor haar kleinkinderenVoor de rest erg ongeloofwaardig. Drie maanden niets zeggen, want bang dat er dode mensen gevonden konden worden zeker
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Vooral niks met die info en het logboek doen, en lekker verder zoeken in de buurt van Australie
Niet vreemd dat ze niks vinden![]()
Ik had toentertijd iets interessants gehoord in een interview met een piloot die het hele gebeuren omtrent de zwarte doos uitlegde. Hij vertelde hier ook bij dat mocht er iets gebeuren met het vliegtuig - het is gedetecteerd dat het bezig is met neerstorten, er is een mankement of het raakt daadwerkelijk de grond - dat er dan automatisch een noodsignaal via GPS wordt verstuur. Hierdoor is de locatie van het vliegtuig bij een ramp altijd bekend is. Mede vanwege dit vond hij het raar dat ze daarom het vliegtuig 'zomaar' kwijt konden raken, aangezien alles ontworpen is om dat juist niet te doen.
Klopt dit eigenlijk wel?![]()
Niet helemaal. Elk vliegtuig heeft één of meerdere bakens aan boord die bij een te hoge G kracht automatisch gaat uitzenden. Dat is de Emergency Locator Beacon. Vaak zit er ook een draagbare aan boord, welke handmatig aan te zetten is (in het geval van het vliegtuig moeten verlaten na de noodlanding).quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:22 schreef Renderclippur het volgende:
Ik had toentertijd iets interessants gehoord in een interview met een piloot die het hele gebeuren omtrent de zwarte doos uitlegde. Hij vertelde hier ook bij dat mocht er iets gebeuren met het vliegtuig - het is gedetecteerd dat het bezig is met neerstorten, er is een mankement of het raakt daadwerkelijk de grond - dat er dan automatisch een noodsignaal via GPS wordt verstuur. Hierdoor is de locatie van het vliegtuig bij een ramp altijd bekend is. Mede vanwege dit vond hij het raar dat ze daarom het vliegtuig 'zomaar' kwijt konden raken, aangezien alles ontworpen is om dat juist niet te doen.
Klopt dit eigenlijk wel?
Het baken kan echter niet aanvoelen dat er een crash aan zit te komen en zal bij een crash het lang niet altijd overleven.
In de praktijk blijkt ook dat het ding bij een iets te harde landing al af kan gaan en er zijn noodlandingen/crashes geweest waarbij het niet werkte.
Daarnaast is er het systeem waar we het sinds de crash van mh370 over hebben en waar MH geen abonnement op had, dat in contact staat met de thuisbasis en bij technische klachten dit automatisch doorgeeft (plus andere gegevens).
PS, je kan niet iets "via GPS" versturen, GPS is het systeem om je positie te bepalen.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
De 777 is een redelijk modern vliegtuig. Hoeveel automatische bakens zitten er standaard op?quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:28 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet helemaal. Elk vliegtuig heeft één of meerdere bakens aan boord die bij een te hoge G kracht automatisch gaat uitzenden. Dat is de Emergency Locator Beacon. Vaak zit er ook een draagbare aan boord, welke handmatig aan te zetten is (in het geval van het vliegtuig moeten verlaten na de noodlanding).
Het baken kan echter niet aanvoelen dat er een crash aan zit te komen en zal bij een crash het lang niet altijd overleven.
In de praktijk blijkt ook dat het ding bij een iets te harde landing al af kan gaan en er zijn noodlandingen/crashes geweest waarbij het niet werkte.
Daarnaast is er het systeem waar we het sinds de crash van mh370 over hebben en waar MH geen abonnement op had, dat in contact staat met de thuisbasis en bij technische klachten dit automatisch doorgeeft (plus andere gegevens).
PS, je kan niet iets "via GPS" versturen, GPS is het systeem om je positie te bepalen.
Kunnen deze uitgeschakeld worden?
Als de automatische bakens niet aansloegen, dan zou het ook kunnen zijn dat het vliegtuig niet is neergestort,(geland) of langzaam naar beneden is gegaan.
Als er een handmatig baken op zit dan is deze dus door een reden niet aangezet.
Als je het mij vraagt will(d)en bepaalde personen niet dat dit vliegtuig ooit nog gevonden zou worden...Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)![]()
Als een piloot dood is wordt het wat lastiger aan te zetten met het handje. Lijkt me reden genoegquote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:27 schreef breaky het volgende:
[..]
Als er een handmatig baken op zit dan is deze dus door een reden niet aangezet.Als je het mij vraagt willen mensen graag allerlei conspiracy zien in een vliegtuigongeluk.quote:Als je het mij vraagt will(d)en bepaalde personen niet dat dit vliegtuig ooit nog gevonden zou worden...Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Het is niet dat ik een complot denker ben. Maar er zit toch enige vorm van redundancy ingebouwd in moderne vliegtuigen?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als een piloot dood is wordt het wat lastiger aan te zetten met het handje. Lijkt me reden genoeg
[..]
Als je het mij vraagt willen mensen graag allerlei conspiracy zien in een vliegtuigongeluk.
En wie zegt dat de piloot dood was voordat het toestel ging crashen? En is er ook nog een co-piloot...Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)![]()
Wie zegt dat ie nog leefde? Wie zegt dat mensen niet in paniek raken en dingen vergeten? Angst en paniek doen rare dingen, al ben je 100 x getraind.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:41 schreef breaky het volgende:
En wie zegt dat de piloot dood was voordat het toestel ging crashen? En is er ook nog een co-piloot...Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Dat maakt toch geen drol uit wanneer vliegtuig verdwijnt?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie zegt dat ie nog leefde? Wie zegt dat mensen niet in paniek raken en dingen vergeten? Angst en paniek doen rare dingen, al ben je 100 x getraind.![]()
Waar heb jij het over? Hierboven wordt gevraagd waarom er niet op een knopje of weet ik wat is gedruktquote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen drol uit wanneer vliegtuig verdwijnt?
Er zal vast op knopjes zijn gedrukt maar blijkbaar kan er vliegtuig met passagiers volledig verdwijnenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Hierboven wordt gevraagd waarom er niet op een knopje of weet ik wat is gedrukt![]()
Dat kan zo te merken.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zal vast op knopjes zijn gedrukt maar blijkbaar kan er vliegtuig met passagiers volledig verdwijnenOp dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Ik gok dat er twee bakens aan boord zitten. Zeker één ervan is draagbaar en handmatig aan te zetten, maar dat doe je alleen na een crash, niet ervoor of tijdens.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:27 schreef breaky het volgende:
[..]
De 777 is een redelijk modern vliegtuig. Hoeveel automatische bakens zitten er standaard op?
Kunnen deze uitgeschakeld worden?
Als de automatische bakens niet aansloegen, dan zou het ook kunnen zijn dat het vliegtuig niet is neergestort,(geland) of langzaam naar beneden is gegaan.
Als er een handmatig baken op zit dan is deze dus door een reden niet aangezet.
Als je het mij vraagt will(d)en bepaalde personen niet dat dit vliegtuig ooit nog gevonden zou worden...
Uiteraard zijn de automatische ook uit te zetten.
Als bij de crash het vliegtuig geheel vernietigd is, zullen die bakens hoogst waarschijnlijk ook totaal kapot zijn.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Nee dit doet haar geloofwaardigheid veel goedsquote:De 41-jarige Tee hield, omdat ze bang was niet geloofd te worden, de waarneming tot nu toe voor zich.
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ze zoeken nog steeds, maar op de verkeerde plekquote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)et-juiste-plek-.html![]()
Hier de achterliggende documentaire (BBC Horizon). Ik kan het alleen niet afspelen, waarschijnlijk door de foreign IP block door de BBC. Anderen wellicht wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:27 schreef RVer het volgende:
[..]
Ze zoeken nog steeds, maar op de verkeerde plek
http://www.nu.nl/buitenla(...)et-juiste-plek-.html
http://www.bbc.co.uk/programmes/p0212kr2![]()
Kijk eens twee posts boven jequote:Op donderdag 19 juni 2014 00:31 schreef Kwaliteit het volgende:
Op dit moment op BBC 2 een documentaire over vlucht MH370
Zoektocht Boeing honderden mijlen zuidelijker
PERTH -
De zoektocht naar de vermiste Boeing van Malaysia Airlines richt zich op een nieuw gebied, honderden zeemijlen zuidelijker van de plek waar tot nu toe gezocht werd. De oude zoekplek was gebaseerd op de 'pings' die daar waren opgepikt, vermeende signalen uit de zwarte dozen die later helemaal niets met het toestel te maken bleken te hebben.
De Boeing van Malaysia Airlines verdween op 8 maart De Boeing van Malaysia Airlines verdween op 8 maart Foto: AFP
Het nieuwe onderzoeksgebied ligt zo'n 1800 kilometer ten westen van de Australische stad Perth, maar wordt nog exact afgebakend op basis satellietdata. Dat liet de chef van de Australische raad voor transportveiligheid weten aan de BBC.
Een onderzoeksschip van het Nederlandse bedrijf Fugro brengt momenteel de zeebodem in kaart. De zee is er zo'n 6 kilometer diep. Vlucht MH370 was op 8 maart met 239 inzittenden op weg van Kuala Lumpur naar Peking toen het van de radar verdween.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_zuidelijker__.html
Is dat de Diamantina Deep waar ze nu gaan zoeken?
Jaaaaa! Eindelijk!![]()
http://ronaldpai.com/2014(...)h370s-disappearance/![]()
Psst, dat is een artikel uit maart. Wie zegt dat ze daar iets gaan vinden?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:24 schreef Loekie1 het volgende:
Jaaaaa! Eindelijk!![]()
http://ronaldpai.com/2014(...)h370s-disappearance/
Behalve dat het debiel veel geld kost om een gezonken vliegtuig te gaan vinden
Weet ik maar dat kaartje laat zien dat het Diamantina Deep moet zijn, en er zijn dus meer mensen die denken dat de piloot dit als eindplaats kan hebben gekozen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Psst, dat is een artikel uit maart. Wie zegt dat ze daar iets gaan vinden?
Behalve dat het debiel veel geld kost om een gezonken vliegtuig te gaan vinden![]()
Ik vraga me nog steeds af waarom het 'gekozen'is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Weet ik maar dat kaartje laat zien dat het Diamantina Deep moet zijn, en er zijn dus meer mensen die denken dat de piloot dit als eindplaats kan hebben gekozen.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Omdat het een van de diepste plekken is - kost veel werk om het vliegtuig daar weg te krijgen - met een tot de verbeelding sprekende naam.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vraga me nog steeds af waarom het 'gekozen'is.![]()
Nee, ik bedoel: alsof een piloot gaat kiezen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat het een van de diepste plekken is - kost veel werk om het vliegtuig daar weg te krijgen - met een tot de verbeelding sprekende naam.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Ze hadden het eerste zoekgebied niet moeten verlaten, daar is het toestel waarschijnlijk gecrashed.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:24 schreef Loekie1 het volgende:
PERTH -
De zoektocht naar de vermiste Boeing van Malaysia Airlines richt zich op een nieuw gebied, honderden zeemijlen zuidelijker van de plek waar tot nu toe gezocht werd. De oude zoekplek was gebaseerd op de 'pings' die daar waren opgepikt, vermeende signalen uit de zwarte dozen die later helemaal niets met het toestel te maken bleken te hebben.
De Boeing van Malaysia Airlines verdween op 8 maart De Boeing van Malaysia Airlines verdween op 8 maart Foto: AFP
Het nieuwe onderzoeksgebied ligt zo'n 1800 kilometer ten westen van de Australische stad Perth, maar wordt nog exact afgebakend op basis satellietdata. Dat liet de chef van de Australische raad voor transportveiligheid weten aan de BBC.
Een onderzoeksschip van het Nederlandse bedrijf Fugro brengt momenteel de zeebodem in kaart. De zee is er zo'n 6 kilometer diep. Vlucht MH370 was op 8 maart met 239 inzittenden op weg van Kuala Lumpur naar Peking toen het van de radar verdween.
Jaaaaa! Eindelijk!![]()
Dat is honderden kilometers verwijderd van de diamantia deep, zelf kom ik uit op Lat; 38° 19.106'S Lon; 90° 36.032'E.
Dat is bijna 2400 kilometer ten westen van Perth, ik ben ervan uit gegaan dat het toestel met een snelheid van 465 tot 470 knopen heeft gevlogen.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Precies wat ik ook denk, het hele nut van 'het vliegtuig laten verdwijnen' ontgaat me.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vraga me nog steeds af waarom het 'gekozen'is.Do what you love, love what you do!![]()
Lees het stukje eens, daar staat 6 kilometer diepte...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:24 schreef Loekie1 het volgende:
PERTH -
Jaaaaa! Eindelijk!![]()
Zucht."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
'Gezagvoerder hoofdverdachte MH370'quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:05 schreef kree het volgende:
[..]
Precies wat ik ook denk, het hele nut van 'het vliegtuig laten verdwijnen' ontgaat me.
De gezagvoerder van de vermiste vlucht MH370 Zaharie Shah (53) wordt als hoofdverdachte gezien voor het verdwijnen van het toetstal van Malaysia Arilines.
Dat melden diverse media, waaronder The Sunday Times. Ook wordt gemeld dat de onderzoekers de oorzaak van de verdwijning zoeken in menselijk handelen.
Het huwelijk van de gezagvoerder was net beëindigd. Mogelijk hebben die problemen geleid tot verminderde geestelijke stabiliteit. Shah had daarnaast een flight simulator thuis. De oefeningen zouden van de computer gewist zijn, maar zijn wel teruggevonden door onderzoekers.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ofdverdachte___.html
http://timesofindia.india(...)cleshow/37010047.cms
[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 22-06-2014 16:26:16 ]![]()
quote:MH370 captain plotted route to southern Indian Ocean on home simulator
Detectives investigating the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370 three months ago discover new evidence which has renewed suspicions about its pilot
The pilot of the missing Malaysia Airlines plane which disappeared in March with 239 people on board had plotted a flight path to a remote island far into the southern Indian Ocean where the search is now focused, investigators have discovered.
The route, which was deleted before MH370 disappeared on March 8, was made on a home flight simulator machine used for practice by its captain, Zaharie Shah. Its discovery has intensified suspicion that he deliberately hijacked his own plane and diverted it from its approved flight path to Beijing.
More than three months have now passed since the flight disappeared in what has become one of the great mysteries of modern aviation. And despite a lack of any hard evidence, suspicion of Capt Zaharie's involvement has grown as investigators have gradually eliminated other potential suspects and causes of its disappearance.
Detectives and investigators, including experts from Britain's Air Incident Branch, have so far found no evidence of a technical fault or malfunction which could explain its disappearance. Inquiries into the backgrounds of the flight's passengers and crew have similarly failed to yield any evidence of, or motive for, anyone hijacking the plane or sabotaging it.
But suspicion of Capt Zaharie emerged within a week of MH370's disappearance as the Chinese government intensified pressure on Malaysia to explain the mystery and find the missing plane. More than 150 of its 227 passengers were Chinese nationals.
Detectives raided Capt Zaharie's home in Kuala Lumpur and took away his flight simulator as part of their investigation as tracking information from the British Inmarsat satellite company indicated the flight had not plunged into the South China Sea off Malaysia's east cost close to Vietnam as feared but had doubled back across the Malay Peninsula, turned left and headed towards the southern Indian Ocean.
Its movement indicated it had been deliberately diverted but there is no evidence yet to conclude who was responsible.
On Friday, shortly before new details of Capt Zaharie's deleted simulator flight path emerged, Malaysia's acting transport minister, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, said his search team would soon begin looking in a new area in the southern Indian Ocean corridor suggested by a new analysis.
"We have to continue with the lead because the best lead we have is based on the handshake on the Inmarsat [satellite data] and still in the southern corridor", he said.
Sources close to the investigation confirmed to The Telegraph on Sunday that a deleted flight path had been recovered from Capt Zaharie's simulator which had been used to practice landing an aircraft on a small runway on an unnamed island in the far southern Indian Ocean.
The discovery leaves Capt Zaharie as the prime suspect in a crime which cannot yet be proven to have been committed – and Malaysian police have been careful in their public comments to stress that all leads are still being investigated and no conclusions have been reached.
At a press conference in Kuala Lumpur on March 16, however, Malaysia's chief of police Khalid Abu Bakar said he believed the plane had been diverted by hijackers, saboteurs or someone with a personal vendetta or psychological problem. Friends and relatives of Capt Zaharie denied he had any motive for hijacking his own plane and described him as a warm and helpful man who was committed to social work.
He had campaigned for the mainstream People's Justice Party of former deputy prime minister Anwar Ibrahim and did not support Islamic extremists, party worker Sivarasa Rasiah told The Telegraph shortly after the plane disappeared.
"He comes across as a really likeable guy, a warm guy. There is absolutely no way he is doing this of his own volition," he said.![]()
Een nieuw zoekgebied, maar je hebt geen pingers meer om je op te richten. Dus het zoeken is letterlijk tasten in het donker.
De vraag is dus: wanneer moet je verstandig zijn en stoppen met zoeken?How can I make this topic about me?![]()
Ik lees net op het AD ook weer een artikel over die piloot. Daar staat net als het artikel hierboven dat de piloot op z'n flightsimulator heeft geoefend op kleine landingsbanen in de zuidelijke indische oceaan.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)hoofdverdachte.dhtmlIn hoeverre is hier onderzoek naar gedaan? Daar kan ik helemaal niets over vinden wat ik vreemd vind aangezien dat vliegtuig juist die kant is opgevlogen (helemaal nu ze na maanden zoeken nog geen enkel schroefje van dat vliegtuig hebben gevonden).quote:recovered from Capt Zaharie's simulator which had been used to practice landing an aircraft on a small runway on an unnamed island in the far southern Indian Ocean.
Ik keek gisteren nog even naar de air crash investigation aflevering van dat Air France vliegtuig, daar vonden ze vrij snel veel brokstukken, compleet staartgedeelte etc.) Alleen het vinden van de zwarte doos duurde heel lang.![]()
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Forum Opties Forumhop: Hop naar: