Hmm die reden werd duidelijk in die ACI aflevering. Weet niet meer precies de reden, maa ralleen dat is al een reden om 'm opnieuw terug te kijken.; Volgens mij had het ermee te maken dat die vleigtuigstukken al een behoorlijk eind waren afgedreven van de vindplaats.quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:56 schreef eight het volgende:
[..]
En dan nog 2 jaar erover doen om het wrak te vinden terwijl het zoekgebied vele malen kleiner was.
Vraag me af waarom het destijds zo lang heeft geduurd. Hebben de voorbereidingen soms langer geduurd?
Mooie ACI aflevering waarin men vrijwel alleen naar de feiten kijkt en veel theorieën inmiddels grotendeels kunnen worden uitgesloten. 1 van de 2 piloten zijn dus de suspects waarbij de gezagvoerder dus als hoofdverdachte wordt gezien.quote:
Kazachstan is uitgesloten omdat uit de informatie van de pings blijkbaar te herleiden is waar het toestel zich op dat moment bevond. De pings geven dus niet alleen de afstand aan maar ook de locatie.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:02 schreef kalinhos het volgende:
Qua pings had hij ook in Kazachstan kunnen komen, toch?
Tis gewoon bijna al een jaar dat ze 'm kwijt zijn trouwens, de tering.
Dat dacht ik eerst ook maar aangezien men zich volledig richt (zowel uitzending als lopend onderzoek) op het zuidelijke scenario kan het haast niet anders dat deze pings ook location based zijn. Kazachstan wordt niet eens genoemd in de mogelijke scenario's. Het blijft echter wel bij een aanname en de pings op breedtegraad heb ik ook nergens ontkracht zien worden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:16 schreef kalinhos het volgende:
ah oke. Ik moet die ACI aflevering nog kijken, ik wist uberhaupt niet dat die er al was. Ik had alleen begrepen dat die pings op een bepaalde breedte op de aarde werden uitgezonden en dat aan de hand daarvan je dus een soort van halve cirkel kon tekenen waarbij de bovenkant richting Kazachstan etc ging en de onderkant richting de plek bij Australië in de Indische oceaan.
Laat staan dat je op de TV in de stoel voor je ziet dat je een andere richting op gaat. Of zijn die display maps voorgeprogrammeerd?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:58 schreef Re het volgende:
Als oplettende passagier zou je toch op een gegeven moment ook gek moeten worden dat je alleen maar oceaan ziet terwijl je land verwacht, en dat voor uren... lijkt me erg onprettige gewaarwording
ik denk dat ze juist de locatiebepaling hadden uitgezet anders is het vliegtuig wel makkelijk te volgen, dus dat zal niet gewerkt hebbenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Laat staan dat je op de TV in de stoel voor je ziet dat je een andere richting op gaat. Of zijn die display maps voorgeprogrammeerd?
quote:Op maandag 2 maart 2015 10:53 schreef Speculant. het volgende:
Het zal nog wel een tijdje zoeken zijn. Waarschijnlijk heel geland en gezonken.
quote:Zoektocht MH370 mogelijk binnen enkele weken stopgezet
Gepubliceerd: 02 maart 2015 03:38
De zoektocht naar het vermiste toestel van Malaysia Airlines kan volgens de Australische vice-premier Warren Truss niet eeuwig doorgaan.
Het land is in gesprek met China en Maleisië om het zoeken naar vlucht MH370 mogelijk binnen enkele weken te staken. Dat zei hij zondag in een interview met persbureau Reuters.
Komende zondag is het een jaar geleden dat de Boeing 777 met 239 inzittenden ineens van de radar verdween, nadat het was opgestegen in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De kans is groot dat het toestel in de Indische Oceaan is neergestort.
In mei moet een gebied van 60.000 vierkante kilometer zijn uitgekamd, maar Truss vraagt zich af wat er moet gebeuren als het toestel dan nog niet gevonden is: "We kunnen niet voor altijd blijven zoeken, al doen we er alles aan om het toestel te vinden.'' Toch is staken een optie, vindt hij.
NU.nl
Totaal onlogisch idd. Zijn plan zal waarschijnlijk weinig steun krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:44 schreef kalinhos het volgende:
^Dat zou helemaal compleet zonde van alle tijd, moeite en geld zijn. Halverwege stoppen
quote:Fugro is op de helft van zoektocht naar MH370
LEIDSCHENDAM (AFN) - Het Nederlandse bedrijf Fugro zal de zoektocht naar de vermiste vlucht MH370 naar verwachting in mei hebben afgerond. Schepen hebben nu iets minder dan de helft van het zoekgebied onderzocht, zei een woordvoerder maandag. ,,Het liefst vinden we hem morgen.’’
Fugro kreeg de opdracht te zoeken naar wrakstukken van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines op de bodem van een afgelegen deel van de Indische oceaan bij Australië. In oktober begon het werk. Maandag zei de Australische vice-premier Warren Truss echter dat de zoektocht niet eeuwig kan duren en mogelijk binnen enkele weken wordt gestaakt. Maar Fugro heeft van de Australische overheid niets gehoord over een mogelijk einde aan de zoektocht, liet het bedrijf weten.
Het nieuws van Truss komt in dezelfde week dat het vliegtuig een jaar vermist zal zijn. Op 8 maart 2014 verdween het van de radar, terwijl het met 239 mensen aan boord van Kuala Lumpur naar Peking vloog. Vermoedelijk maakte het rechtsomkeert en stortte het na uren vliegen in een afgelegen deel van de oceaan. Daar varen nu drie schepen die namens Fugro zoeken naar sporen van het toestel, legt de woordvoerder uit.
Weer
,,Ze hebben nu ongeveer 24.000 tot 25.000 vierkante kilometer onderzocht in een targetgebied van 60.000 kilometer. Dat is anderhalf keer zo groot als Nederland. Wij gaan gewoon door met onze zoektocht. In mei is die klaar, afhankelijk van hoe het weer zich houdt.’’
Wat er daarna gebeurt, weet ook Fugro niet. Het ligt niet voor de hand om dan nog eens te zoeken naar het vliegtuig in hetzelfde gebied. ,,We zijn overtuigd dat we hem zouden moeten zien als hij er ligt. Het is aan de Australische overheid om te bepalen hoe verder’’, aldus de woordvoerder.
Prioriteitsgebied
Op voorhand heeft de Australische overheid een prioriteitsgebied aangewezen van 60.000 vierkante kilometer. Daaromheen ligt een gebied van 240.000 vierkante kilometer met iets minder kans dat het vliegtuig er ligt. Daaromheen ligt nog een gebied waarvan het weer iets minder waarschijnlijk is dat het vliegtuig daar is neergestort van 1,5 miljoen vierkante kilometer. Of er ook in die gebieden zal worden gezocht, is niet duidelijk.
Op de zeebodem die Fugro heeft gescand is vooralsnog weinig gevonden. Er zijn vlakke gebieden en onderzeese gebergten. Wel heeft Fugro enkele vulkanen ontdekt waarvan niemand het bestaan wist.
http://www.telegraaf.nl/d(...)ht_naar_MH370__.html
Nee joh, Fugro heeft een heel stuk oceaanbodem in kaart kunnen brengen, dat is goud waard, die kennis.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:44 schreef kalinhos het volgende:
^Dat zou helemaal compleet zonde van alle tijd, moeite en geld zijn. Halverwege stoppen
Ja maar das meer een soort bonus toch. Soort omgekeerd collateral damage eigenlijk. Tis een beetje alsof je je hele huis afzoekt naar je 100,- euro biljet en dan ineens die foto tegenkomt die je al 2 jaar kwijt was.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, Fugro heeft een heel stuk oceaanbodem in kaart kunnen brengen, dat is goud waard, die kennis.
Niet voor olie of gas ofzo, want dat zit daar niet, wel als wetenschappelijke vooruitgang.
Mooi trouwens dat een Nederlands bedrijf zich zo op de kaart zet, dat is alleen al winst.
5/12 gezocht in een maand of 5 en nu nog 3-4 maanden voor de 7/12. Dan mogen ze wel opschieten willen ze dat halen.quote:
Ik vind het geen bonus, maar ietsje meer. Ik zie het andersom; het vliegtuig vinden zou bonus zijn, het in kaart brengen de eigenlijke motivatie.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja maar das meer een soort bonus toch. Soort omgekeerd collateral damage eigenlijk. Tis een beetje alsof je je hele huis afzoekt naar je 100,- euro biljet en dan ineens die foto tegenkomt die je al 2 jaar kwijt was.
[..]
5/12 gezocht in een maand of 5 en nu nog 3-4 maanden voor de 7/12. Dan mogen ze wel opschieten willen ze dat halen.
Dit is wel heel deprimerend nieuws. Ik had verwacht dat die 60000 vierkante meter ook de minder waarschijnlijke vindplaatsen zou coveren maar dat is dus absoluut niet het geval.quote:
Morgenavond (8 Maart, precies een jaar na het verdwijnen.) een special op NatGeo.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:49 schreef kalinhos het volgende:
Die ACI aflevering is offline gehaald. Ik kan 'm verder ook niet vinden op torrents ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |