Precies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij gaan over een paar weken ook naar Maleisië, met Malaysia Airlines. Gewoon, omdat t een prima maatschappij is
Leuk om je 'gekend' te hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij gaan over een paar weken ook naar Maleisië, met Malaysia Airlines. Gewoon, omdat t een prima maatschappij is
In 2500 jaar 5000 meter relatieve zeespiegeldaling? Dat lijkt me een heftiger uitkomst dan die paar dooie Maleiers...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 05:51 schreef TLC het volgende:
Over 2500 jaar graven archeologen enkele onderdelen op die ooit van een vliegtuig zijn geweest, op een vlakte waar ooit een oceaan was..
Haha ja dat bedacht ik me achteraf ookquote:Op donderdag 9 oktober 2014 06:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In 2500 jaar 5000 meter relatieve zeespiegeldaling? Dat lijkt me een heftiger uitkomst dan die paar dooie Maleiers...
Er zijn mensen die denken dat MH17 eigenlijk de MH370 is en dat er een vies spel gespeeld wordt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:22 schreef Broodjekipkorn het volgende:
denk dat het vliegtuig helemaal niet is neergestort, eigenlijk. Zal vast nergens op slaan, maar ik denk echt dat het nog ergens staat. Wel denk ik dat alle inzittenden zijn omgebracht..
Hm, dat denk ik niet. Maar als 100 mensen dat tegen mij zeggen, zou ik dat geloven. Het zou me aan de andere kant ook echt niets verbazen, maar op dit moment is dat niet wat ik denk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn mensen die denken dat MH17 eigenlijk de MH370 is en dat er een vies spel gespeeld wordt.
Voor iedere grote gebeurtenis zijn er tegenwoordig tig theorieën die haaks staan op wat er in de mainstream media wordt verteld. Maakt het er niet makkelijker op om de waarheid te vinden. Of juist wel en hou je jezelf bij wat mainstream als geaccepteerd wordt aangenomen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:08 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Hm, dat denk ik niet. Maar als 100 mensen dat tegen mij zeggen, zou ik dat geloven. Het zou me aan de andere kant ook echt niets verbazen, maar op dit moment is dat niet wat ik denk.
quote:Australia Elaborates On a New Drift Model To Find MH370
Malaysia Airlines Flight MH370 disappeared on Saturday, 8 March 2014, while flying from Malaysia to Beijing with 239 people on board. And 8 months later, after millions of dollars invested in a gigantic search operation, there is still no sign of the aircraft.
Now, Australia is developing a new model to predict where the debris of the missing MH370 could wash up. Authorities had initially predicted that the plane's wreckage could drift and come ashore on Indonesia's West Sumatra island after about 4 months of Flight MH370's disappearance.
"We are currently working... to see if we can get an updated drift model for a much wider area where there might be possibilities of debris washing ashore," search co-ordinator Peter Foley told reporters in Perth.
Sowieso niet daar weghalen, op Tripoli International stonden de vliegtuigen voor het oprapen, die luchthaven is in handen van al-Qaida. Er zijn wel een aantal toestellen beschadigd, maar er staat vast nog wel iets bruikbaars tussen.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:30 schreef kalinhos het volgende:
Het lijkt me dat als het zeg maar een soort operatie was om puur het vliegtuig te verkrijgen, dat het dan voor hun (de krachten die dat willen) een stuk makkelijker/minder onhandig moet zijn om gewoon een leeg vliegtuig bij een maatschappij te ritselen ipv een compleet volgeladen passagiersvliegtuig over te nemen.
Gaat best langzaam. Dit eerste zoekgebied was geselecteerd op basis van de meest waarschijnlijke locatie waar het toestel zich bevind.quote:12 december: Meter voor meter speurt het onderzoeksteam van de Australische overheid al maanden de zeebodem af, op zoek naar resten van het vermiste toestel van Malaysia Airlines. De voortgang is vooralsnog echter beperkt: van de uitgestippelde 200.000 vierkante kilometer is tot dusver ongeveer 9000 doorzocht.http://m.nrc.nl/nieuws/2014/12/12/858753/.
Maar dan zouden er toch reddingsboten moeten uitgevaren zijn? Vanuit het vliegtuig? Want als ie even ronddobbert, komen die glijbanen eruit en alles.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:09 schreef Falco het volgende:
Wat als die piloot nou de perfecte landing heeft uitgevoerd op zee en dat het vliegtuig nog een tijdje heeft rondgedobberd voordat het daadwerkelijk zonk? Wellicht dat het vliegtuig door stromingen dan buiten dat gebied zou gaan drijven en uiteindelijk zinken?
Je had ook gewoon het nieuws van vandaag kunnen posten als verkapte topic kick..quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:25 schreef TLC het volgende:
Met alle aandacht voor dat ding wat nu op de bodem van de Java zee ligt vraag ik me nog steeds af :
wat is er in Godsnaam met dit vliegtuig gebeurd ?????
*dus kick voordat het verstoft*
quote:Nieuw schip zoekt naar vermiste MH370
De zoektocht naar het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines is nog altijd volop aan de gang. Inmiddels wordt een vierde schip klaargemaakt om mee te zoeken naar de vermiste vlucht MH370. Dat is uitgerust met een op afstand bestuurbare kleine duikboot.
Het Nederlandse bedrijf Fugro zoekt al een tijdje met drie schepen naar wrakstukken op de bodem van de oceaan. Het nieuwe schip vaart vanaf eind januari mee.
Volgens de Australische coördinator van het onderzoeksteam is nog zo'n 60.000 vierkante kilometer in de Indische Oceaan niet onderzocht. Het gaat om een gebied zo'n 1600 kilometer ten westen van de stad Perth in Australië. Meer dan 14.000 vierkante kilometer is tot nu toe afgezocht, maar dat leverde niets op.
Het vliegtuig verdween op 8 maart vorig jaar van de radar en is sindsdien spoorloos. Aan boord zaten 239 passagiers, onder wie een Nederlandse vrouw.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)vermiste-MH370.dhtml
Benieuwd naar hun zeestromingsmodellen over zo'n lange tijd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:39 schreef kalinhos het volgende:
Kortom ze zitten op ongeveer 20% en dat is dan alleen vh gebied waarvan ze vermoeden dat die er ligt.
Ja idd. Al helpt het ook niet echt mee dat er kilometers strand in de westkust van Australie zijn waar geen sterveling komt voor weken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Benieuwd naar hun zeestromingsmodellen over zo'n lange tijd.
Je zou toch verwachten dat lichtere delen ergens aanspoelen, zeker na ruim 10 maanden...
Ja precies, je kan het met satellieten en modellen redelijk moeten kunnen voorspellen, lijkt me.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja idd. Al helpt het ook niet echt mee dat er kilometers strand in de westkust van Australie zijn waar geen sterveling komt voor weken.
En, is het ook niet zo dat er ergens op de pacific een soort plastic afval-monster-ding ronddrijft met veel oceaan-vuil? Dat spoelt in principe ook nooit aan.
Ja, al vraag ik me als leek oprecht af hoeveel je daar nou in kan zien. Als iets 3-4km diep is en bergachtig, dan is het toch haast onmogelijk om het relief van een vliegtuig erin te gaan herkennen? Ik bedoel, die vlucht in Chili(toch? of waren het Uruguyanen?) hebben ze pas na 2 maanden gevonden. En dat was nog puur toeval ook. Laat staan zoiets onder water, waar de ogen van de techniek een stuk minder zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies, je kan het met satellieten en modellen redelijk moeten kunnen voorspellen, lijkt me.
Fugro doet goed werk, daar heb ik wel vertrouwen in. Zou mooi zijn de resulterende diepzeekaarten te openbaren.
Bij die vlucht zijn er enkele passagiers hulp gaan zoeken en zijn daarin geslaagd, in de jaren 70 had je nog geen satelieten die vliegtuigen konden opsporen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:03 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja, al vraag ik me als leek oprecht af hoeveel je daar nou in kan zien. Als iets 3-4km diep is en bergachtig, dan is het toch haast onmogelijk om het relief van een vliegtuig erin te gaan herkennen? Ik bedoel, die vlucht in Chili(toch? of waren het Uruguyanen?) hebben ze pas na 2 maanden gevonden. En dat was nog puur toeval ook. Laat staan zoiets onder water, waar de ogen van de techniek een stuk minder zijn.
Overigens, wat is die TT achterlijk trouwens. Moet het toch gezegd hebben.
Ja dat weet ik. Maar je had met die ramp het voordeel dat je met het blote oog over de bergen kon vliegen en naar beneden kon kijken. Bij deze heb je dat weer niet, dus dat heft elkaar weer enigzins opquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:37 schreef longinus het volgende:
[..]
Bij die vlucht zijn er enkele passagiers hulp gaan zoeken en zijn daarin geslaagd, in de jaren 70 had je nog geen satelieten die vliegtuigen konden opsporen.
twitter:VTMNIEUWS twitterde op donderdag 29-01-2015 om 08:26:38[LIVESTREAM] Maleisische regering houdt persconferentie over #MH370. Het is nog onduidelijk waarom. http://t.co/CL9E44vk7P reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |