quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:50 schreef Cyan9 het volgende:
Oostenrijk heeft gekozen voor The Makemakes, met het nummer "I Am Yours".
SPOILER: 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door Peter op 14-03-2015 20:26:11 ]
Ook al nep dus.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah... gevondenhalf écht en een beetje bijgewerkt met zwarte oogschaduw
![]()
Die interviewer doet me aan Daffyd Thomas ( I am the only gay in the village) denken als hij Elton John een interview afneemt voor zijn schoolkrantquote:Op zondag 11 mei 2014 17:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah... gevondenhalf écht en een beetje bijgewerkt met zwarte oogschaduw
![]()
Je hebt wel gemist dat het optreden van Oostenrijk wel sterk was. Geen winnaar, maar wel sterk.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:48 schreef Skillsy het volgende:
Wat was dat voor een maffe vent? En dat hij nog gewonnen heeft verbaasd me helemaal. Tolerantie my ass.
En dan te bedenken dat 11 jaar geleden de organisatie van het Songfestival een land ( Rusland met Tatu ) heeft gewaarschuwd zich te gedragen. Zo mocht destijds de wereldbekende Russische duo Tatu elkaar NIET kussen of te innig zijn. Indien ze dat deden werd het beeld door het esf onmiddellijk uitgeschakeld en op de repetitie beelden gezet. Waarom mochten ze niet te innig zijn? Het Songfestival zei " het esf is een familie show en er kijken kinderen mee. Wij willen het songfestival degelijk houden en het als een songcontest zien en geen circus''
En 11 jaar later krijgen we dit![]()
Waar is die familie show gebleven waar ze11 jaar geleden nog zo voor pleitte? Krijgen we voortaan dit soort shows? Mensen die een statement willen maken? Ik keek al geen esf meer maar het is nu helemaal afgelopen. Ben benieuwd wat we de volgende keer krijgen? Live neukende mensen? Genetisch afwijkende mensen? Of nee ik denk morbide obesitas. Als Nederland een dikke vrouw stuurt met een baard gaan we zeker winnen.
Ziekelijk.
Waarin? Qua zang stelde het niks voor. Ik zag hem alleen janken. Die man heeft hulp nodig. Maar het is zijn schuld niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je hebt wel gemist dat het optreden van Oostenrijk wel sterk was. Geen winnaar, maar wel sterk.
quote:Op zondag 11 mei 2014 17:51 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Waarin? Qua zang stelde het niks voor. Ik zag hem alleen janken. Die man heeft hulp nodig. Maar het is zijn schuld niet.
Het laat wel zien hoe de mensen geilen op dit soort circus actie. Alles voor vermaak
Mannen met Make Upquote:Op zondag 11 mei 2014 17:48 schreef Skillsy het volgende:
Ben benieuwd wat we de volgende keer krijgen?
Ik heb het over ESF. Daar waar kinderen naar kijken. Ik vind het opvallend hoe deze organisatie in 11 jaar tijd is veranderd van opvatting en doelstelling. Zij pleitte namelijk altijd dat het een familie show was en geen circus. Daar denken ze nu dus anders over.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Mannen met Make Updat zou nog noooooooooooit vertoond zijn ...
of toch wel?![]()
I was made for loving you![]()
![]()
Ik dacht dat ik narrow minded was.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:57 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik heb het over ESF. Daar waar kinderen naar kijken. Ik vind het opvallend hoe deze organisatie in 11 jaar tijd is veranderd van opvatting en doelstelling. Zij pleitte namelijk altijd dat het een familie show was en geen circus. Daar denken ze nu dus anders over.
och, die arme kindertjes... ja ja ze zullen vast wel geschokt zijn, zal wel meevallen denk ikquote:Op zondag 11 mei 2014 17:57 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik heb het over ESF. Daar waar kinderen naar kijken. Ik vind het opvallend hoe deze organisatie in 11 jaar tijd is veranderd van opvatting en doelstelling. Zij pleitte namelijk altijd dat het een familie show was en geen circus. Daar denken ze nu dus anders over.
Wat ben jij wereldvreemd zeg.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:57 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf geen muzikant bent, anders mankeer je echt iets aan je oren.quote:
Want kinderen raken hysterisch van een vrouw met een baard, de laatste 11 jaar?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:57 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Conchita doet een travistie act, dat is wat andersquote:Op zondag 11 mei 2014 18:07 schreef FANN het volgende:
Jammer dat sommige mensen de boodschap niet begrijpen...
Genderkinderen - Geboren in het verkeerde lichaam
Geboren worden in het verkeerde lichaam; het is een wrede fout van de natuur die tot onvoorstelbaar leed kan leiden. Wie een jongen is, maar zich een meisje voelt, of andersom, komt in grote psychische problemen zodra de puberteit aanbreekt.
Leg je kinderen dat gewoon uit zou ik zeggen...
Ja weet ik, maar ergens las ik dat ze die boodschap ook wilde uitdragen... weet niet meer waarquote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conchita doet een travistie act, dat is wat anders
Dus het esf is een freakshow geworden.Een kermis alla 2014 voor miljoenen publiek.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Want kinderen raken hysterisch van een vrouw met een baard, de laatste 11 jaar?
Man, de vrouw met de baard stond honderd jaar geleden al op klaarlichte dag op de kermis...
Dus vroeger was alles beter gaat hier niet op.
God man hou op, 100 jaar geleden ging je als homo nog op de brandstapel, is in sommige landenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:19 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dus het esf is een freakshow geworden.Een kermis alla 2014 voor miljoenen publiek.
De mensen veranderen inderdaad niet de manier waarop wel. Mijn punt is bevestigd.
Straks gaan ze nog janken ook...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:22 schreef Redefine het volgende:
Ik dacht dat Conchita een drama queen was. Maar diverse users zijn nog een stapje erger
Het zou me niks verbazen.quote:
Of Children of the Universe, maar zo ouderwets zal toch niemand zijn. Oh wachtquote:Op zondag 11 mei 2014 18:23 schreef FANN het volgende:
[..]
God man hou op, 100 jaar geleden ging je als homo nog op de brandstapel, is in sommige landen
bijna nog hetzelfde, wil je dat dan?
En ESF is een feestje zo moet je het wel blijven zien, en soms heeft iemand een boodschap...
Je kan ook weer een liedje over ''VREDE OP AARDE'' gaan insturen, maar jah... ondanks dat
het een mooie boodschap is, niet bijster orgineel....
Godverdomme hij is geen transgender dus alsjeblieft niet met deze info aankomen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:07 schreef FANN het volgende:
Geboren worden in het verkeerde lichaam; het is een wrede fout van de natuur die tot onvoorstelbaar leed kan leiden. Wie een jongen is, maar zich een meisje voelt, of andersom, komt in grote psychische problemen zodra de puberteit aanbreekt.
Waarom? Omdat er acts zijn?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:19 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dus het esf is een freakshow geworden.Een kermis alla 2014 voor miljoenen publiek.
De mensen veranderen inderdaad niet de manier waarop wel. Mijn punt is bevestigd.
Zijn baard liet hij niet voor het ESF staan.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Godverdomme hij is geen transgender dus alsjeblieft niet met deze info aankomen.
Hij is een artiest , hij kleed zich als vrouw voor geld. En hij liet zijn baard staan omwille van tolerantie jegens vrouwen die baard hebben. Dat was zijn doel.
Heeft niks met gender probleem te maken. Eigenlijk wat hij doet is juist denegrerend jegens transgenders. Ik denk dat niet transgenders zitten te wachten op baarden. Zij doen juist ontzettend veel moeite om die baard kwijt te raken.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Skillsy het volgende:
Hij is een artiest , hij kleed zich als vrouw voor geld
één stapje? Jezus, wat een verschrikkelijke jankzakken zijn het.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:22 schreef Redefine het volgende:
Ik dacht dat Conchita een drama queen was. Maar diverse users zijn nog een stapje erger
Het is GEEN transgender.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:07 schreef FANN het volgende:
Heb je überhaupt zitten kijken??quote:Op zondag 11 mei 2014 18:19 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant. Transgenders hebben ook piemels. Hij is een travo. Hij wil helemaal geen vrouw zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:29 schreef FANN het volgende:
[..]
DAT WEET IK, HIJ HEEFT EEN PIEMEL!!!!!
AAAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH![]()
![]()
ik heb ergens gelezen dat hij voor alle mensen o.a. transgenders , travo weet weetikveelwat die actquote:Op zondag 11 mei 2014 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant. Transgenders hebben ook piemels. Hij is een travo. Hij wil helemaal geen vrouw zijn.
Ik had hem op plek 8 staan. Maar na drie jank- en 'fake surprise'-faces op 19.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef Greys het volgende:
Ik vond zijn optreden en zang zó goed dat ik zonder gekheid na een seconde of 15 die baard niet eens meer zág!Ik luisterde en werd gehypnotiseerd door die hele uitstraling en die ogen.
Ik jank niet. Het was een prima optreden, die act had hij niet nodig. Protesteren doe je maar ergens anders.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:35 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb ergens gelezen dat hij voor alle mensen o.a. transgenders , travo weet weetikveelwat die act
opvoerde, om meer tolerantie te krijgen en zulks..
maar jank lekker verder ofzo...
Nee een baard maakt mij niks uit. Ik vind het jammer dat het een freakshow is geworden en geen SONGcontest is. Daar gaat het mij om. Zijn aanstellerig gedrag en hoe hij stereotype gedragtypen neerzet vind ik niet geschikt voor esf.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je überhaupt zitten kijken??
Ben je nou werkelijk zo overstuur door één baard? Maakt dat het een freakshow?
Jeetje... lullig voor je
Als het een show is waar je een statement moet maken, hoe verklaar je dan al die prachtige gewone nummers die ook gewoon 2e enzo werden?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nee een baard maakt mij niks uit. Ik vind het jammer dat het een freakshow is geworden en geen SONGcontest is. Daar gaat het mij om. Zijn aanstellerig gedrag en hoe hij stereotype gedragtypen neerzet vind ik niet geschikt voor esf.
Als ik travestieten (hij is dat niet !) wil zien dan ga ik wel naar de desbetreffende café's waar hij optreedt. Ik heb overigens niet gekeken. Mijn moeder keek het einde en zag hem toevallig. Nee de baard stoort me niet want ik heb zelf een baard. En die man stoort me ook niet. Het stoort me dat esf tegenwoordig een show is geworden waar je een statement moet maken. Daar stoor ik me aan.
Huilen deed hij genoegquote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef FANN het volgende:
Zij of Hij heeft in elk geval gewonnen, kan je huilen wat je wil maar tis niet anders....
[ afbeelding ]
Nee hij kwam op voor vrouwen met baarden. Daar wil hij meer tolerantie voor. Maar ik denk meer voor zijn eigen act. Hij is immers een artiest en doet dit voor zijn geld. Laten we wel objectief blijven.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:35 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb ergens gelezen dat hij voor alle mensen o.a. transgenders , travo weet weetikveelwat die act
opvoerde, om meer tolerantie te krijgen en zulks..
maar jank lekker verder ofzo...
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nee hij kwam op voor vrouwen met baarden. Daar wil hij meer tolerantie voor. Maar ik denk meer voor zijn eigen act. Hij is immers een artiest en doet dit voor zijn geld. Laten we wel objectief blijven.
Voor aanstellers ga ik wel naar shows zoals lady gaga. Ik vind het jammer dat het esf is vervallen tot een show waar niks te gek is.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het een show is waar je een statement moet maken, hoe verklaar je dan al die prachtige gewone nummers die ook gewoon 2e enzo werden?Zonder statements?
Je overdrijft zo enormJe doet net dat als je geen freak act hebt en geen statement het ooit iets kan worden met je optreden op het ESF...
Maar het grappige is... Conchita zingt 50x beter dan Dana Internationalquote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Voor aanstellers ga ik wel naar shows zoals lady gaga. Ik vind het jammer dat het esf is vervallen tot een show waar niks te gek is.
Ik vond Finland destijds met die gekrijs en rare maskers ook niks hoor. Ik kan me trouwens wel herinneren Diva international die Israëlische vrouw die gewonnen had in 98? Zij was een transsekeuele vrouw. Maar dat wist ik toen niet want ik was nog klein. Maar ik vond haar prachtig
Gelukkig had zij geen baard nodig om te winnen.
Je doet alsof er jaarlijks alleen maar dit soort acts winnen of goed scoren. En dat is de grootste onzin.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Voor aanstellers ga ik wel naar shows zoals lady gaga. Ik vind het jammer dat het esf is vervallen tot een show waar niks te gek is.
Ik vond Finland destijds met die gekrijs en rare maskers ook niks hoor. Ik kan me trouwens wel herinneren Diva international die Israëlische vrouw die gewonnen had in 98? Zij was een transsekeuele vrouw. Maar dat wist ik toen niet want ik was nog klein. Maar ik vond haar prachtig
Gelukkig had zij geen baard nodig om te winnen.
Hij is een travestiet, niet transgender. Twee compleet losstaande dingen. Hij wil wel tolerantie voor iedereen maar heeft geen transgenders specifiek genoemd. http://wiwibloggs.com/201(...)t-transgender/45930/quote:Op zondag 11 mei 2014 18:48 schreef FANN het volgende:
[..]volgens mij niet hoor...
Dit was toch echt gewoon een act met een boodschap, maar goed, als iedereen daar zo van overstuur
raakt, dan zijn we er nog lang niet geloof ik
nah... heb ik ergens een stukkie gelezen waar het niet goed uitgelegd werd, zou best kunnen,quote:Op zondag 11 mei 2014 18:52 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Hij is een travestiet, niet transgender. Twee compleet losstaande dingen. Hij wil wel tolerantie voor iedereen maar heeft geen transgenders specifiek genoemd. http://wiwibloggs.com/201(...)t-transgender/45930/
het grappige is dat Dana nog herinnerd wordt en we van Tom Neuwirth niks meer gaan horen. En nee het liedje vond ik niet mooi. En ja Viva la Diva is voor mij een leuk liedje omdat ik toen mocht opblijvenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het grappige is... Conchita zingt 50x beter dan Dana International
Dus het is zo jammer dat je puur door die baard toch anders naar een nummer luistert...
Ik vind het zelf dan ook wel weer te ver gaan om mensen die liever niet willen dat een 'act' het ESF wint i.p.v. een lied, direct te gaan betichten van intolerantie o.i.d.. Dat an sich is dan ook alweer vrij intolerant.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:48 schreef FANN het volgende:
Dit was toch echt gewoon een act met een boodschap, maar goed, als iedereen daar zo van overstuur
raakt, dan zijn we er nog lang niet geloof ik
Ohhhhhhhh, gaaf dat jij een glazen bol hebt om in de toekomst te kijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:55 schreef Skillsy het volgende:
[..]
het grappige is dat Dana nog herinnerd wordt en we van Tom Neuwirth niks meer gaan horen. En nee het liedje vond ik niet mooi. En ja Viva la Diva is voor mij een leuk liedje omdat ik toen mocht opblijven. Nostalgie
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhhhhhhh, gaaf dat jij een glazen bol hebt om in de toekomst te kijken.
Mag ik die af en toe eens lenen?
Effe serieus.. na het Eurovisie heb je ook niks meer van Dana gehoord. Het is niet dat Dana daarna de ene na de andere hit had. Je herinnert je alleen haar Eurovisie optreden. Je weet je Conchita over 15 jaar ook nog te herinneren hoor.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Skillsy het volgende:
Dana is nog altijd populair. Tom gaan we niet meer terug zien
Ja?? Hahahha. Ik vond haar leuk maar dat is echt om het feit dat ik mocht opblijvenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:58 schreef Greys het volgende:
Ja je hebt gelijk joh
Ik heb ál Dana d'r platen!
Kunnen we jou niet sturen en dat je dan gelijk daar blijft?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:01 schreef Nober het volgende:
Volgend jaar sturen we gewoon wat leden van de pedopartij, als we dan niet winnen sturen we het jaar daarop Badr Hari. En daarna zijn we niet meer welkom.
Oh die onderste ken ik ook nog. Ik vind alleen jammer dat het tegenwoordig allemaal in het Engels is. Ik heb liever dat ze in hun moeder taal zingen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:03 schreef Greys het volgende:
Eerlijk?
Mijn méést favo leuke nummer is deze:
en de mooiste:
Wie is ze?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ergens las ik dat ze die boodschap ook wilde uitdragen... weet niet meer waar![]()
ik heb van alles zitten lezen
Hij was gewoon hartstikke vals, daarom die jurk en dat lange haar en make-up zodat je 'gehypnotiseerd' werd.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef Greys het volgende:
Ik vond zijn optreden en zang zó goed dat ik zonder gekheid na een seconde of 15 die baard niet eens meer zág!Ik luisterde en werd gehypnotiseerd door die hele uitstraling en die ogen.
Ik geloof niet dat dat een winnend statement is.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:03 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kunnen we jou niet sturen en dat je dan gelijk daar blijft?
Ja! We zijn het helemaal eens over de mooiste, dat is ook altijd mijn keuze geweestquote:Op zondag 11 mei 2014 19:03 schreef Greys het volgende:
Eerlijk?
Mijn méést favo leuke nummer is deze:
en de mooiste:
Je weet, als ontzettend grote Dana-expert, dat ze daarmee niet eens de finale bereikte, neem ik aan?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Skillsy het volgende:
Dana is nog altijd populair. Tom gaan we niet meer terug zien
Ja maar deze zongen Engels omdat het Ieren warenquote:Op zondag 11 mei 2014 19:06 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Oh die onderste ken ik ook nog. Ik vind alleen jammer dat het tegenwoordig allemaal in het Engels is. Ik heb liever dat ze in hun moeder taal zingen.
En ik ben nog altijd voor Magyarország uiteraard:
Silvia zingt hier niet heel zuiver maar het is zo swingend. Lekker Hongaarse zene ! Jammer dat ze niet gewonnen hebben.
Hajrá
NOX de band is uit elkaar
Waarschijnlijk tolerantie in het algemeen (vrouw met baard, homoseksuelen, mensen die er anders uitzien dan anderen). En Rusland pesten want Rusland vind drag queens enzo niet zo top, net zoals 'tolerantie'.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:10 schreef Petrichor het volgende:
Iedereen heeft het over een 'statement' dat van deze act uitgaat. Kan iemand me nou eens uitleggen wat dat statement precies is?
Iedereen accepteren ongeacht of ze een baard en een jurk dragen? Oostbloklanden pesten? Wat is het nou? Het 'statement' komt bij mij in elk geval niet over.
En Iers klinkt misschien niet zo heel aantrekkelijk hahaquote:Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar deze zongen Engels omdat het Ieren waren
Als dat niet duidelijk is heeft het ook geen zin om dat uit te leggen. Ik neem aan dat je het zelf ook wel weet maar hier puur reacties aan het uitlokken bent.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:10 schreef Petrichor het volgende:
Iedereen heeft het over een 'statement' dat van deze act uitgaat. Kan iemand me nou eens uitleggen wat dat statement precies is?
Iedereen accepteren ongeacht of ze een baard en een jurk dragen? Oostbloklanden pesten? Wat is het nou? Het 'statement' komt bij mij in elk geval niet over.
http://en.wikipedia.org/wiki/XY_gonadal_dysgenesisquote:Op zondag 11 mei 2014 19:12 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Er is geen 'ze'. De heer Neuwirth heeft immers nog gewoon Y-chromosomen.
Nee, ik vind het een terechte vraag en juist jouw antwoord draagt bij aan meer onbegrip, vind ik.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Als dat niet duidelijk is heeft het ook geen zin om dat uit te leggen. Ik neem aan dat je het zelf ook wel weet maar hier puur reacties aan het uitlokken bent.
Aha... ik denk dat ik ergens zoiets heb gelezen...quote:Op zondag 11 mei 2014 19:14 schreef Nezhi het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/XY_gonadal_dysgenesis
http://en.wikipedia.org/wiki/Androgen_insensitivity_syndrome
Wow, vrouwen met XY!
Het was maquillagequote:Op zondag 11 mei 2014 18:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zijn baard liet hij niet voor het ESF staan.
Hoezo? Het statement is erg duidelijk en ook meerdere malen uitgelegd door Conchita zelf.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een terechte vraag en juist jouw antwoord draagt bij aan meer onbegrip, vind ik.
Ja, maar je kan het statement zelf ook anders uitleggen. Een statement maak je door wat je zegt, tegen wie je het zegt en wanneer je het zegt. Je zou ook kunnen zeggen dat Conchita eigenlijk concludeert dat tolerantie en liefde verloren zouden hebben als een ander liedje had gewonnen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:23 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Hoezo? Het statement is erg duidelijk en ook meerdere malen uitgelegd door Conchita zelf.
quote:Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Aha... ik denk dat ik ergens zoiets heb gelezen...
Volledig mee eens. Confronterende vraag blijkbaar.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een terechte vraag en juist jouw antwoord draagt bij aan meer onbegrip, vind ik.
Dan zou hij geen baard hebben. 46,XY betekent genetisch mannelijk. De heer Neuwirth is een man in een jurk.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:14 schreef Nezhi het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/XY_gonadal_dysgenesis
http://en.wikipedia.org/wiki/Androgen_insensitivity_syndrome
Wow, vrouwen met XY!
Dat kan. Maar de vraag was welke statement Conchita ermee wilde maken. Niet hoe die statement te interpreteren valt.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, maar je kan het statement zelf ook anders uitleggen. Een statement maak je door wat je zegt, tegen wie je het zegt en wanneer je het zegt. Je zou ook kunnen zeggen dat Conchita eigenlijk concludeert dat tolerantie en liefde verloren zouden hebben als een ander liedje had gewonnen.
Die twee zaken zijn toch wel erg sterk met elkaar verbonden hoor.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:26 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat kan. Maar de vraag was welke statement Conchita ermee wilde maken. Niet hoe die statement te interpreteren valt.
Toch opvallend dat degenen die het hardst over het statement roepen geen helder antwoord kunnen geven wat het statement dan precies is, danwel hoe het uitgelegd moet worden.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Die twee zaken zijn toch wel erg sterk met elkaar verbonden hoor.
Dat was de bedoeling van Conchita ook waarschijnlijk, en dát is in elk geval gelukt !quote:Op zondag 11 mei 2014 19:14 schreef Scarface88 het volgende:
Ik neem aan dat je het zelf ook wel weet maar hier puur reacties aan het uitlokken bent.
Het statement is dat het als man zijnde geen enkel probleem moet zijn om een jurk te dragen en make-up.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:28 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Toch opvallend dat degenen die het hardst over het statement roepen geen helder antwoord kunnen geven wat het statement dan precies is, danwel hoe het uitgelegd moet worden.
Mensen toch. Dat is Dana International!quote:Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Je weet, als ontzettend grote Dana-expert, dat ze daarmee niet eens de finale bereikte, neem ik aan?
Tuurlijk wel, anders win je niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Mensen toch. Dat is Dana International!![]()
![]()
Dít is Dana. Die ook gewonnen heeft, maar véél eerder (en naar mijn weten niets met transseksualiteit of travestie te maken heeft):
Maar dat statement werd in de jaren 80 ook al duidelijk gemaakt door Boy George.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Het statement is dat het als man zijnde geen enkel probleem moet zijn om een jurk te dragen en make-up.
Dan ben ik heel benieuwd naar hoeveel werkgevers die gisteren vrolijk op Oostenrijk hebben gestemd, een vrouw met een baard of een man met een jurk zouden aannemen als werknemers, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Het statement is dat het als man zijnde geen enkel probleem moet zijn om een jurk te dragen en make-up.
Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:42 schreef Strani het volgende:
Als de opdracht was dat Conchita moest worden geaccepteerd als act op het ESF is de missie vrij geslaagd. Verder verandert er niets.
Dat is ook zo. Deze act was echt niet zo enorm vernieuwend als mensen denken.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?
Tatu was al bekend door 'All the things she said'.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?
Het hele songfestival bestaat uit draken van nummers met een enkele uitzondering.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Petrichor het volgende:
Hoe dan ook: draak van een nummer, wel goed gezongen, maar gewonnen door de opvallende act. En als je het niks vindt word je blijkbaar gezien als ouderwets en intolerant.
NEE dat was verboden van het esf. Zij werden gewaarschuwd om NIET te klef zijn want anders werd het beeld op zwart gezet door esf. En dat was in 2003. Esf eiste en waarschuwden hen dat zij zich gedroegen tijdens hun optreden zo niet werd meteen overgeschakeld op repetitie beelden.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat was er vernieuwend aan? Een aandachtshoer op het podium?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Deze act was echt niet zo enorm vernieuwend als mensen denken.
Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:35 schreef MadMaster het volgende:
Dus je stoort/irriteert je nu vanwege de situatie in 2003?
Zou je dan niet blij moeten zijn dat iets dergelijks in 2014, 11 jaar later, wel kan?
Maar het is toch ook gewoon een kwestie van opvallen?quote:Op zondag 11 mei 2014 21:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat was er vernieuwend aan? Een aandachtshoer op het podium?
Zou wél een giller zijnquote:Op zondag 11 mei 2014 22:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Volgend jaar in Oostenrijk allemaal vrouwen met baard of snor op het podium.
Als het over nep gaat, TATU was ook een nep lesbo act, bedacht en gefinancieerd door een schatrijke Rus.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.
Verder stoor ik me vooral aan esf. Enorme ophef destijds. Ik begreep dat er niet gekust mocht worden op het esf. Daar is het esf niet voor klaar punt.
Grappig trouwens als ik eraan terug denk. Want ook Taty mocht niet kussen op de MTV awards in 2003 , ook daar werden ze gewaarschuwd zich te gedragen en vooral niet kussen waar Taty om bekend stond. En wat zag ik een tijdje later?????? :
Het gaat niet om nep of echt. Je vergeet één ding : Volkova en Katina hebben een enorme achterban fans die homoseksueel zijn en ze zijn deze groep nooit vergeten. Nog altijd zijn ze daarmee bezig anno 2014. Één van hun laatste album is ook opgedragen aan hun homoseksuele fans.Tevens hebben ze een film gemaakt over lebiennes.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als het over nep gaat, TATU was ook een nep lesbo act, bedacht en gefinancieerd door een schatrijke Rus.
Twee elkaar zoenende dames doet het ook wel goed bij vele hetero mannen, dus dat was bingo, aandacht voor de act was snel een feit. TATU is zelfs de best verkopende act die Rusland ooit heeft voortgebracht, dus commercie was ook toen geen probleem. Integendeel...
Omdat het zo leuk is: Shapalov vertrok eind 2003, het ESF was in mei van dat jaar.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:41 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het gaat niet om nep of echt. Je vergeet één ding : Volkova en Katina hebben een enorme achterban fans die homoseksueel zijn en ze zijn deze groep nooit vergeten. Nog altijd zijn ze daarmee bezig anno 2014. Één van hun laatste album is ook opgedragen aan hun homoseksuele fans.Tevens hebben ze een film gemaakt over lebiennes.
Dat ze allleen met hun zelf bezig zijn geldt niet in deze. Sorry je zal toch andere artiesten moeten uitkiezen om je Austria man met een smink baard goed te praten
En Shapovalov is al jaren daarvoor ontslagen. Die was allang uit de picture.
De gehele f*cking muziek industrie is commercieelquote:Op zondag 11 mei 2014 23:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat het zo leuk is: Shapalov vertrok eind 2003, het ESF was in mei van dat jaar.
Ik beweer trouwens niet dat TATU niet voor de homowereld is opgekomen, dat zal ongetwijfeld het geval zijn geweest (net zoals andere publike figuren die hun mening niet ondr stoelen of banken steken). Maar de oprichting van TATU was wel degelijk puur commercieel en daarom was de lesbo act erbij bedacht. Een goede manier om op te vallen in Rusland en daardoor de rest van de wereld, want controversieel...
Het zat er dichtbij en smaken verschillen.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Hoe langer het tijd heeft om in te dalen hoe meer ik vind dat hij/zij terecht heeft gewonnen... ook al zou een Nederlandse winst echt geniaal zijn geweest...
Het is Tatu, niet Taty (eigenlijk t.A.T.u. maar dat vind ik zelf ook te vermoeiend om elke keer te gaan typen.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.
Verder stoor ik me vooral aan esf. Enorme ophef destijds. Ik begreep dat er niet gekust mocht worden op het esf. Daar is het esf niet voor klaar punt.
Grappig trouwens als ik eraan terug denk. Want ook Taty mocht niet kussen op de MTV awards in 2003 , ook daar werden ze gewaarschuwd zich te gedragen en vooral niet kussen waar Taty om bekend stond. En wat zag ik een tijdje later?????? :
Smaken verschillen, ik vond het 3x niks.quote:Op maandag 12 mei 2014 01:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Inderdaad. Gewoon terecht gewonnen.
Ja iddquote:Op maandag 12 mei 2014 14:45 schreef yvonne het volgende:
Het leukste ( achteraf) vind ik wel het 'nou dat hele Oostblok gaat geen stemmen geven aan Oostenrijk" nou, dát viel nog eens best mee.
Een handvol stemmen uit Oost Europa??quote:Op maandag 12 mei 2014 15:26 schreef WhiteBeard het volgende:
Dat is heel verklaarbaar. Alleen in de grote steden leeft daar het ESF. De rest van Rusland interesseert het veel minder en wat voor groepen leven voornamelijk in steden? Juist!
Country zegt de Russen nog minder overigens.
Meneer Worst kreeg inderdaad een handvol stemmen uit Oost Europa, no doubt uit de gay scene daar. Het gros van de stemmen kreeg meneer Worst echter uit poco west Europa
quote:Op maandag 12 mei 2014 15:26 schreef WhiteBeard het volgende:
Dat is heel verklaarbaar. Alleen in de grote steden leeft daar het ESF. De rest van Rusland interesseert het veel minder en wat voor groepen leven voornamelijk in steden? Juist!
Country zegt de Russen nog minder overigens.
Euh, er mochten in de finale echt 37 landen stemmen heur! Alle halve finalisten en de big 5 plus Denemarkenquote:Op maandag 12 mei 2014 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Een handvol stemmen uit Oost Europa??
Conchita eindigde met 290 punten, er stemden in totaal 26 landen, min het eigen land dat niet op zichzelf mag stemmen. Dus reken je even mee? 290 punten gedeeld door 25 landen?
Meer dan 12 punten per land kon ze niet krijgen...
Oh ja, kakquote:Op maandag 12 mei 2014 16:21 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
[..]
Euh, er mochten in de finale echt 37 landen stemmen heur! Alle halve finalisten en de big 5 plus Denemarken
Rusland gaat de gaskraan echt niet helemaal dichtdraaien, want ze hebben de euros die het oplevert zelf ook weer keihard nodig.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:29 schreef WhiteBeard het volgende:
Als die hun gaskraan dichtdraaien zitten we meteen weer in de ecnomische crisis. Met Rusland valt tegenwoordig niet meer te lachen
Niet vanwege het ESF nee, maar als Europa zo dom is om Rusland te blijven bestoken met sancties vanwege een legitieme wens van Russen uit Oekraine op autonomie of aansluting met Rusland dan zou ik niet verbaasd opkijken als Rusland als tegenmaatregel de kraan dicht draait. Rusland heeft twee machtige economieen waar het op terug kan vallen. India en China. Europa heeft niksquote:Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Rusland gaat de gaskraan echt niet helemaal dichtdraaien, want ze hebben de euros die het oplevert zelf ook weer keihard nodig.
Lekker voor hem. Sukkel.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:35 schreef FANN het volgende:
Hij is er écht ziek van zo te zienwe mogen de schuilkelders wel gaan opzoeken
![]()
[ afbeelding ]
http://www.welt.de/satire(...)rst-Referendums.html
quote:Debat homorechten Oostenrijk opgelaaid dankzij 'Conchita-effect'
De festivalzege van Conchita Wurst heeft de discussie over de rechten van seksuele minderheden in Oostenrijk doen oplaaien. In het parlement in Wenen zeiden de sociaaldemocraten vandaag dat een nieuw debat over homorechten ook dankzij de eerste prijs bij het songfestival mogelijk is geworden.
De SPÖ vindt het hoog tijd dat ook homostellen in Oostenrijk kinderen kunnen adopteren. Ook moet het verbod op reageerbuisbevruchting bij lesbiennes worden opgeheven. Homoseksuele partnerschappen moeten dezelfde rechtspositie krijgen als het huwelijk tussen man en vrouw. Tevens laait de kritiek op op het feit dat in Wenen homo's een hotelkamer of een tafel in een restaurant mag worden geweigerd wegens hun geaardheid. Volgens de krant Salzburger Nachrichten is er sprake van een 'Conchita-effect'.
WTF, dat berichtquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:21 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Bron
Als ik de reacties bij YouTube en dergelijke bekijk, heb ik het idee dat er in Nederland ook een Conchita-effect is, maar dan in negatieve zin.
De Baard heeft nogal wat teweeg gebracht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die hele act heeft toch niets met homorechten te maken?
Tja, tegenwoordig kun je in nederland ook al je geslacht aan laten passen zonder daarvoor een operatie te ondergaan. Ik denk niet dat Oostenrijk zo ver is, maar het is visueel meer een vrouw met baard dan een man met jurk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:30 schreef lady-wrb het volgende:
het is toch helemaal geen vrouw met baard?
het is een man in jurk (en ja, mannen hebben wel eens baarden)
En zo krijgt het ESF weer een Gay imagoquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:08 schreef aceofhz het volgende:
Wurst wil Songfestival presenteren
De Oost-Europese Eurovisie Songfestival-delegaties kunnen alvast de borst gaan natmaken. Volgens geruchten zal Conchita Wurst namelijk de volgende editie van het liedjesfestijn gaan presenteren, zo meldt De Telegraaf.
De Oostenrijkse omroep heeft de winnares van dit jaar al gevraagd of ze zin had in het presenteerklusje. Volgens een bron zou Conchita Wurst daar enthousiast 'ja' op hebben geantwoord.
Door welke Oostenrijker de vrouw met de baard geassisteerd zal worden is nog niet bekend.
http://www.spitsnieuws.nl(...)festival-presenteren
weet je, het maakt mij helemaal niet uit wie of wat hij of zij is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:05 schreef portie het volgende:
[..]
Tja, tegenwoordig kun je in nederland ook al je geslacht aan laten passen zonder daarvoor een operatie te ondergaan. Ik denk niet dat Oostenrijk zo ver is, maar het is visueel meer een vrouw met baard dan een man met jurk.
Inderdaad! Mensen die dat niet begrijpenquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:30 schreef lady-wrb het volgende:
het is toch helemaal geen vrouw met baard?
het is een man in jurk (en ja, mannen hebben wel eens baarden)
Niet gek toch gezien het feit dat je een man in een vrouwenjurk met een baar die homo is niet ontzettend ziek mag noemen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:21 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Bron
Als ik de reacties bij YouTube en dergelijke bekijk, heb ik het idee dat er in Nederland ook een Conchita-effect is, maar dan in negatieve zin.
Tja, ik heb absoluut niks tegen homo's, maar blijkbaar moet je travestie 100% serieus nemen en de normaalste zaak van de wereld vinden, anders ben je niet tolerant.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet gek toch gezien het feit dat je een man in een vrouwenjurk met een baar die homo is niet ontzettend ziek mag noemen.
Sietse Bakker (werkt bij EBU aan de organisatie van het songfestival) heeft hier op FOK! al eens verteld dat ZIJ de presentatoren moeten goedkeuren. Dus ik denk dat de EBU Conchita hooguit een rolletje in de greenroom zal toebedelen hoor. Hij mag ook al optreden namelijk, als winnaar van vorig jaar en het moet niet De Grote Conchita Show gaan worden. Steken ze heus een stokje voorquote:Op donderdag 15 mei 2014 11:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
En zo krijgt het ESF weer een Gay imago![]()
Heel handig....
Juist, Conchita is een hele slechte presentator, je moet hier gewoon een leuk en geroutineerd tv duo optrommelen. Ik vond de Denen het dit jaar prima doen, maar ook de jaren hiervoor waren prima qua presentatieduo's.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Sietse Bakker (werkt bij EBU aan de organisatie van het songfestival) heeft hier op FOK! al eens verteld dat ZIJ de presentatoren moeten goedkeuren. Dus ik denk dat de EBU Conchita hooguit een rolletje in de greenroom zal toebedelen hoor. Hij mag ook al optreden namelijk, als winnaar van vorig jaar en het moet niet De Grote Conchita Show gaan worden. Steken ze heus een stokje voor
Tijdens die blik op het moment dat hij meedeelde dat je niet mocht stemmen voor je eigen land, werd ik toch een beetje bang.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik moest een beetje wennen aan Pilou, maar op zaterdag vond ik hem![]()
Prima nummer maar dat is nou juist het punt ze hebben er een soort RTL-Boulevard type van gemaakt wat ze uiteindelijk hebben laten winnen. Gewoon slim gespeeld dus gezien het feit dat zonder deze politieke 'statement' ze geen kans hadden gehad. Dan vond ik, persoonlijk die van Spanje beter.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:53 schreef ato het volgende:
Maar Oostenrijk vond ik geweldig hoor, goed gezongen en een overtuigd optreden.
Servië? Die gaven dit jaar geen punten.quote:"Overstroming op de Balkan is de schuld van Conchita Wurst"
Volgens de orthodoxe kerk is Songfestivalwinnaar Conchita Wurst verantwoordelijk voor de overstromingen op de Balkan. De religieuze leiders zien de overstromingen niet als een toeval, maar wel als een waarschuwing.
De afgelopen dagen werden Kroatië, Bosnië-Herzegovina en Servië geteisterd door overstromingen. Een 40-tal mensen kwamen daarbij om het leven en duizenden mensen werden geëvacueerd.
Verschillende religieuze leiders van de orthodoxe kerk zeggen nu dat die overstromingen de schuld zijn van Conchita Wurst. De "vrouw met baard" won enkele weken geleden het Songfestival met het nummer "Rise like a phoenix".
De aartsbisschop van Montenegro, Amfilohije, zegt dat de overstromingen laten zien dat mensen Wurst niet moeten accepteren. Daar sluit Irinej, de aartsbiscop van Servië, zich bij aan. Hij begrijpt dan ook niet waarom de Serviërs Wurst punten gaven tijdens het Songfestival. "God wast nu de Servische zonden af", klinkt het.
Serieus?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:06 schreef ato het volgende:
En Spanje geeft de schuld aan Conchita dat zij uit het wk liggen, ach gossie...
De mannelijke winnaar van Azerbeidzjan was destijds ook presentator van het festival in Baku en zong zelf het winnende lied, dus dat laatste gaat niet op.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Sietse Bakker (werkt bij EBU aan de organisatie van het songfestival) heeft hier op FOK! al eens verteld dat ZIJ de presentatoren moeten goedkeuren. Dus ik denk dat de EBU Conchita hooguit een rolletje in de greenroom zal toebedelen hoor. Hij mag ook al optreden namelijk, als winnaar van vorig jaar en het moet niet De Grote Conchita Show gaan worden. Steken ze heus een stokje voor
Ik blijf haar een ontroerende verschijning vindenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef Greys het volgende:
Ze vond het in elk geval erg leuk
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/p(...)ongelofelijk___.html
Dat heb ik nou ook, nog steeds een zwak voor Conchita!quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik blijf haar een ontroerende verschijning vinden
Net alsof Sjalalie zo'n succes was ( eerst nummer dan artiesten)..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:42 schreef ijs_beer het volgende:
Ik snap nooit zo de toevoeging van artiesten kiezen eerst, en dan pas een liedje voor die artiest kiezen...
In België leverde dat vorig jaar ook een gedrocht van een winnaar op.
Eens. Die nul punten vind ik zwaar onterechtquote:Op zondag 24 mei 2015 01:57 schreef Redefine het volgende:
Voor het eerst dat het gastland geen punten krijgt. En dat met een nummer dat toch niet in de middenmoot had misstaan.
Ja, prima niets mis mee. Hetzelfde geldt voor Duitsland eigenlijk.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Die nul punten vind ik zwaar onterecht
Aardig nummer, bijzonder lekker gezongen.
Dit dus, echt schandalig dat dit niet eens een paar punten kreegquote:Op zondag 24 mei 2015 10:59 schreef Aoibhin het volgende:
Zeer onterecht die 0 punten. Hier was echt niets mis mee: heerlijk nummer en goed optreden. Dit had inderdaad gewoon in de hoge middenmoot moeten eindigen.
Ja het basisniveau was echt heel hoog dit jaarquote:Op maandag 25 mei 2015 12:44 schreef misteriks het volgende:
Het probleem voor beide (DE en AT) is dat de kwaliteit vd finale relatief goed was. Ik vond dat beide ook meer verdienden, maar de kwaliteitsvotes was al voor de top 7 a 8, en al de resterende vriendjespolitiekvotes gaan niet naar landen zoals DE of AT, maar eerder een albanie, armenie, servie en bvb georgie
Vreselijk liedje, ik vind dat Franstalig liedje goed.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:31 schreef Cyan9 het volgende:
De wildcard is gegaan naar AzRaH, met het nummer The One.
Dat schijnt de grote favoriet te zijn, heb het zelf nog niet gehoordquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef ato het volgende:
[..]
Vreselijk liedje, ik vind dat Franstalig liedje goed.
Waarom zal dit kansloos zijn? Juist een frisse wind tussen wat geforceerde ballads en uptempo songsquote:Op zondag 24 januari 2016 11:22 schreef Fred_B het volgende:
Deze is leuk
(al is dit natuurlijk volledig kansloos op het ESF zelf).
Franstalig, niet zo'n actueel genre en uit een land met weinig vrienden.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:13 schreef ato het volgende:
[..]
Waarom zal dit kansloos zijn? Juist een frisse wind tussen wat geforceerde ballads en uptempo songs
http://www.eurovision.tv/page/webtv?program=186663quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:34 schreef luchtverkeersleider het volgende:
Vanavond is de finale. Is deze nog ergens live te volgen?
Ik hoop dat Zoë - Loin d'ici toch gaat winnen. Oostenrijk heeft dit jaar sterke nummers.
Mijn andere favoriet is Orry Jackson - Pieces in a Puzzle.
Valt wel mee denk ik. Cyprus had ooit ook een Franstalig nummer, kon geen potten breken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:42 schreef luchtverkeersleider het volgende:
http://www.eurovision.tv/page/news?id=zoe_to_represent_austria
Jaaa! Zoë is het geworden!
Zit wel bij Douwe Bob in de halve finale, tweede helft. Misschien weer een kans minder voor NL. Sowieso 12 punten van Frankrijk die op de dinsdag ook mee mogen stemmen.
Ik hen precies hetzelfde, leuk maar ik mis iets.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:38 schreef grazz het volgende:
Vind het ook leuk, sweet..maar moet wel bekennen dat ik iets mis nu ik het optreden heb gezien. Zie het wel de finale halen.
Mijn voorspelling: dit was een borderline qualifier en alleen maar door vanwege 12 punten uit Frankrijk.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:57 schreef TheVulture het volgende:
Dit was echt te gek in de zaal en op Itunes scoort dit als een dolle na Rusland.
Dit gaat richting top 3 in de finale en misschien wel de grote winnaar worden als jury's Rusland afstraffen voor het minder originele nummer en de gejatte act
Mijn voorspelling: topklassering en grootste concurrent van Douwe.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Mijn voorspelling: dit was een borderline qualifier en alleen maar door vanwege 12 punten uit Frankrijk.
Zou kunnen, we gaan het zaterdag zien. Los van het lied en haar performance, gun ik het haar persoonlijk natuurlijk van harte.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn voorspelling: topklassering en grootste concurrent van Douwe.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Mijn voorspelling: dit was een borderline qualifier en alleen maar door vanwege 12 punten uit Frankrijk.
Ik denk dat de juries haar niet in de top 10 gaan zetten. Bij de televoting kan ze wel hoog scorenquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:19 schreef ato het volgende:
Ik vind het een lief en leuk liedje op de plaat vind ik het enen stuk beter.
Niet dat zij het slecht zingt hoor.
Toch zie ik haar niet hoog eindigen.
Getuige Esctracker.com kan je daar alvast zeker van zijn, en al helemaal als je de startposities gaat vergelijken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:26 schreef iBenny het volgende:
Oostenrijk gaat verrassen zaterdag. Misschien wel boven Douwe Bob.
Gelukkig hebben we een jury.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:45 schreef Redefine het volgende:
Dit lijkt mij ook een liedje wat de jury juist heel demonstratief naast zich neer gaat leggen. Terwijl het bij de televoting wel goed zal gaan scoren. Ik zelf vind het een van de leukere liedjes dus hoop op een hoge score.
Als je het niks vindt, kun je daar inderdaad blij mee zijn. Maar het is de afgelopen jaren nou niet zo gebleken dat de jury's daadwerkelijk zo'n goede smaak hebben. Het zou mij niets verbazen als Rusland ook bij de jury goed scoort.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |