abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139836715
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Die twee zaken zijn toch wel erg sterk met elkaar verbonden hoor.
Toch opvallend dat degenen die het hardst over het statement roepen geen helder antwoord kunnen geven wat het statement dan precies is, danwel hoe het uitgelegd moet worden.
pi_139836985
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:14 schreef Scarface88 het volgende:
Ik neem aan dat je het zelf ook wel weet maar hier puur reacties aan het uitlokken bent.
Dat was de bedoeling van Conchita ook waarschijnlijk, en dát is in elk geval gelukt ! :+
pi_139837135
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:28 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Toch opvallend dat degenen die het hardst over het statement roepen geen helder antwoord kunnen geven wat het statement dan precies is, danwel hoe het uitgelegd moet worden.
Het statement is dat het als man zijnde geen enkel probleem moet zijn om een jurk te dragen en make-up.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:39:53 #97
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139837188
quote:
5s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Je weet, als ontzettend grote Dana-expert, dat ze daarmee niet eens de finale bereikte, neem ik aan?
Mensen toch. Dat is Dana International! }:| 8-)

Dít is Dana. Die ook gewonnen heeft, maar véél eerder (en naar mijn weten niets met transseksualiteit of travestie te maken heeft):

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_139837231
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Mensen toch. Dat is Dana International! }:| 8-)

Dít is Dana. Die ook gewonnen heeft, maar véél eerder (en naar mijn weten niets met transseksualiteit of travestie te maken heeft):

Tuurlijk wel, anders win je niet.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:40:51 #99
1986 Jane
pi_139837232
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:38 schreef Nober het volgende:

[..]

Het statement is dat het als man zijnde geen enkel probleem moet zijn om een jurk te dragen en make-up.
Maar dat statement werd in de jaren 80 ook al duidelijk gemaakt door Boy George. :+
Geen baard, though...
  zondag 11 mei 2014 @ 19:42:31 #100
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139837310
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:38 schreef Nober het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd naar hoeveel werkgevers die gisteren vrolijk op Oostenrijk hebben gestemd, een vrouw met een baard of een man met een jurk zouden aannemen als werknemers, om maar een voorbeeld te noemen.

Als de opdracht was dat Conchita moest worden geaccepteerd als act op het ESF is de missie vrij geslaagd. Verder verandert er niets.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 11 mei 2014 @ 19:46:25 #101
1986 Jane
pi_139837485
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:42 schreef Strani het volgende:

Als de opdracht was dat Conchita moest worden geaccepteerd als act op het ESF is de missie vrij geslaagd. Verder verandert er niets.
Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?
  zondag 11 mei 2014 @ 19:47:01 #102
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139837513
Volgend jaar sturen we gewoon Kelly met een snor en Marijke Helwegen die op de achtergrond dierengeluiden beatboxt!
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:47:47 #103
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139837545
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:46 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?
Dat is ook zo. Deze act was echt niet zo enorm vernieuwend als mensen denken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_139837604
quote:

[..]

Tatu was al bekend door 'All the things she said'.
pi_139837978
Hoe dan ook: draak van een nummer, wel goed gezongen, maar gewonnen door de opvallende act. En als je het niks vindt word je blijkbaar gezien als ouderwets en intolerant.
pi_139843188
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Petrichor het volgende:
Hoe dan ook: draak van een nummer, wel goed gezongen, maar gewonnen door de opvallende act. En als je het niks vindt word je blijkbaar gezien als ouderwets en intolerant.
Het hele songfestival bestaat uit draken van nummers met een enkele uitzondering.
pi_139843280
quote:

[..]

NEE dat was verboden van het esf. Zij werden gewaarschuwd om NIET te klef zijn want anders werd het beeld op zwart gezet door esf. En dat was in 2003. Esf eiste en waarschuwden hen dat zij zich gedroegen tijdens hun optreden zo niet werd meteen overgeschakeld op repetitie beelden.

De reden waarom esf Taty waarschuwde was om het feit dat het songfestival een familie programma is en geen circus act en tevens is esf geen show voor ( politieke) doeleinden.

Want Taty wilde niet alleen hun lesbische act doorvoeren voor meer acceptatie voor homo's maar ook de oorlog in Irak bekritiseren door met t-shirt's met de opdruk ''xyn bonhe" (maar dan in Russische letters) wat Fuck war betekend. Beide werd verboden door het esf. Ze mochten ook niet hun handen vasthouden maar dat werd wel getolereerd. De t shirts met Fuck war hebben ze achterwege gelaten en eveneens hebben ze zich (moeten) gedragen.

In 2003 was esf uitermate streng. De show mocht niet gebruikt worden om een statement te maken. Maar nu in 2014 zijn de regels dus versoepeld immers die man met baard doet dit voor emancipatie van vrouwen met baarden. En daar stoor ik mij aan. Taty mocht niet voor homo emancipatie opkomen. Mochten de dames van Taty nu mogen optreden werd er geen enkel probleem gemaakt om hun lesbische act.
  zondag 11 mei 2014 @ 21:35:55 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139843511
Dus je stoort/irriteert je nu vanwege de situatie in 2003?
Zou je dan niet blij moeten zijn dat iets dergelijks in 2014, 11 jaar later, wel kan?
pi_139843704
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:47 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Deze act was echt niet zo enorm vernieuwend als mensen denken.
Wat was er vernieuwend aan? Een aandachtshoer op het podium?
pi_139844201
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:35 schreef MadMaster het volgende:
Dus je stoort/irriteert je nu vanwege de situatie in 2003?
Zou je dan niet blij moeten zijn dat iets dergelijks in 2014, 11 jaar later, wel kan?
Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.

Verder stoor ik me vooral aan esf. Enorme ophef destijds. Ik begreep dat er niet gekust mocht worden op het esf. Daar is het esf niet voor klaar punt.

Grappig trouwens als ik eraan terug denk. Want ook Taty mocht niet kussen op de MTV awards in 2003 , ook daar werden ze gewaarschuwd zich te gedragen en vooral niet kussen waar Taty om bekend stond. En wat zag ik een tijdje later?????? :

_O-
pi_139845544
quote:
5s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat was er vernieuwend aan? Een aandachtshoer op het podium?
Maar het is toch ook gewoon een kwestie van opvallen?
ESF is gewoon één groot circus, er zijn nog wel gekkere acts geweest :')

Ik snap al die ophef niet hoor...

Alsof dit normaal is :P

pi_139845731
ouwe aandachtshoeren nóg erger :(
pi_139846229
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die vind ik dan wel weer tof. :P
Ik ook :D
pi_139847057
Volgend jaar in Oostenrijk allemaal vrouwen met baard of snor op het podium. *O*
pi_139847270
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Volgend jaar in Oostenrijk allemaal vrouwen met baard of snor op het podium. *O*
Zou wél een giller zijn :+ maar dan maken ze het weer belachelijk... hoewel dat doen de meeste nu
toch al :')
  zondag 11 mei 2014 @ 22:30:52 #118
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139847704
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.

Verder stoor ik me vooral aan esf. Enorme ophef destijds. Ik begreep dat er niet gekust mocht worden op het esf. Daar is het esf niet voor klaar punt.

Grappig trouwens als ik eraan terug denk. Want ook Taty mocht niet kussen op de MTV awards in 2003 , ook daar werden ze gewaarschuwd zich te gedragen en vooral niet kussen waar Taty om bekend stond. En wat zag ik een tijdje later?????? :

_O-
Als het over nep gaat, TATU was ook een nep lesbo act, bedacht en gefinancieerd door een schatrijke Rus.

Twee elkaar zoenende dames doet het ook wel goed bij vele hetero mannen, dus dat was bingo, aandacht voor de act was snel een feit. TATU is zelfs de best verkopende act die Rusland ooit heeft voortgebracht, dus commercie was ook toen geen probleem. Integendeel...

Mijn laatste punt in deze discussie (er zijn veel belangrijkere zaken in de wereld): Het ESF is een amusementsprogramma waarbij de laatste jaren de acts steeds meer creatiever, opvallender en extravaganter zijn geworden. Je moet immers iets om de finale te halen. Like it or hate it, bijna ieder land doet er aan mee.
Dat geldt ook voor de Oostenrijkse bijdrage, die gisteren geheel op eigen kracht winnaar is geworden van het ESF door toegekende punten van het Europese publiek én de Europese jury's.
Wel of geen statement, persoonlijk interesseert het me niet. Ik zal ook niet zeggen dat Oostenrijk de terechte winnaar is, maar de reacties van sommige personen hier vind ik wat kort door de bocht.

We zien volgend jaar wel weer wat er op het podium komt.
Wedden dat er weer creatieve, opvallende en extravagante acts aanwezig zullen zijn, al dan niet met statement?
pi_139847977
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:30 schreef MadMaster het volgende:

al dan niet met statement?
Heb weinig statements kunnen ontdekken gisteren.
pi_139848469
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als het over nep gaat, TATU was ook een nep lesbo act, bedacht en gefinancieerd door een schatrijke Rus.

Twee elkaar zoenende dames doet het ook wel goed bij vele hetero mannen, dus dat was bingo, aandacht voor de act was snel een feit. TATU is zelfs de best verkopende act die Rusland ooit heeft voortgebracht, dus commercie was ook toen geen probleem. Integendeel...
Het gaat niet om nep of echt. Je vergeet één ding : Volkova en Katina hebben een enorme achterban fans die homoseksueel zijn en ze zijn deze groep nooit vergeten. Nog altijd zijn ze daarmee bezig anno 2014. Één van hun laatste album is ook opgedragen aan hun homoseksuele fans.Tevens hebben ze een film gemaakt over lebiennes.

Dat ze allleen met hun zelf bezig zijn geldt niet in deze. Sorry je zal toch andere artiesten moeten uitkiezen om je Austria man met een smink baard goed te praten

En Shapovalov is al jaren daarvoor ontslagen. Die was allang uit de picture. :W
pi_139849806
Het heeft gewonnen en de rest zal hij/zij een worst wezen.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:08:57 #122
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139850549
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:41 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het gaat niet om nep of echt. Je vergeet één ding : Volkova en Katina hebben een enorme achterban fans die homoseksueel zijn en ze zijn deze groep nooit vergeten. Nog altijd zijn ze daarmee bezig anno 2014. Één van hun laatste album is ook opgedragen aan hun homoseksuele fans.Tevens hebben ze een film gemaakt over lebiennes.

Dat ze allleen met hun zelf bezig zijn geldt niet in deze. Sorry je zal toch andere artiesten moeten uitkiezen om je Austria man met een smink baard goed te praten

En Shapovalov is al jaren daarvoor ontslagen. Die was allang uit de picture. :W
Omdat het zo leuk is: Shapalov vertrok eind 2003, het ESF was in mei van dat jaar.

Ik beweer trouwens niet dat TATU niet voor de homowereld is opgekomen, dat zal ongetwijfeld het geval zijn geweest (net zoals andere publike figuren die hun mening niet ondr stoelen of banken steken). Maar de oprichting van TATU was wel degelijk puur commercieel en daarom was de lesbo act erbij bedacht. Een goede manier om op te vallen in Rusland en daardoor de rest van de wereld, want controversieel...

En als je goed leest, dan praat ik meneer met baard op zich ook niet goed. Ik keur het echter ook niet af...
pi_139852805
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Omdat het zo leuk is: Shapalov vertrok eind 2003, het ESF was in mei van dat jaar.

Ik beweer trouwens niet dat TATU niet voor de homowereld is opgekomen, dat zal ongetwijfeld het geval zijn geweest (net zoals andere publike figuren die hun mening niet ondr stoelen of banken steken). Maar de oprichting van TATU was wel degelijk puur commercieel en daarom was de lesbo act erbij bedacht. Een goede manier om op te vallen in Rusland en daardoor de rest van de wereld, want controversieel...
De gehele f*cking muziek industrie is commercieel :D

Maar goed Tom Neuwirth heeft gewonnen. En ik vind zijn act niet thuis horen op het ESF. Eveneens een act als Taty niet.

Vrijheid van meningsuiting.
pi_139852977
Hoe langer het tijd heeft om in te dalen hoe meer ik vind dat hij/zij terecht heeft gewonnen... ook al zou een Nederlandse winst echt geniaal zijn geweest...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')