abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2014 @ 19:46:25 #101
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139837485
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:42 schreef Strani het volgende:

Als de opdracht was dat Conchita moest worden geaccepteerd als act op het ESF is de missie vrij geslaagd. Verder verandert er niets.
Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 11 mei 2014 @ 19:47:01 #102
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139837513
Volgend jaar sturen we gewoon Kelly met een snor en Marijke Helwegen die op de achtergrond dierengeluiden beatboxt!
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:47:47 #103
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139837545
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:46 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet of er nu echt zoveel mensen/landen zijn die vinden dat dat niet kon? Had Rusland zelf al niet eens TaTu of hoe heetten ze? Die stonden te zoenen op het podium?
Dat is ook zo. Deze act was echt niet zo enorm vernieuwend als mensen denken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_139837604
quote:

[..]

Tatu was al bekend door 'All the things she said'.
pi_139837978
Hoe dan ook: draak van een nummer, wel goed gezongen, maar gewonnen door de opvallende act. En als je het niks vindt word je blijkbaar gezien als ouderwets en intolerant.
pi_139843188
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Petrichor het volgende:
Hoe dan ook: draak van een nummer, wel goed gezongen, maar gewonnen door de opvallende act. En als je het niks vindt word je blijkbaar gezien als ouderwets en intolerant.
Het hele songfestival bestaat uit draken van nummers met een enkele uitzondering.
pi_139843280
quote:

[..]

NEE dat was verboden van het esf. Zij werden gewaarschuwd om NIET te klef zijn want anders werd het beeld op zwart gezet door esf. En dat was in 2003. Esf eiste en waarschuwden hen dat zij zich gedroegen tijdens hun optreden zo niet werd meteen overgeschakeld op repetitie beelden.

De reden waarom esf Taty waarschuwde was om het feit dat het songfestival een familie programma is en geen circus act en tevens is esf geen show voor ( politieke) doeleinden.

Want Taty wilde niet alleen hun lesbische act doorvoeren voor meer acceptatie voor homo's maar ook de oorlog in Irak bekritiseren door met t-shirt's met de opdruk ''xyn bonhe" (maar dan in Russische letters) wat Fuck war betekend. Beide werd verboden door het esf. Ze mochten ook niet hun handen vasthouden maar dat werd wel getolereerd. De t shirts met Fuck war hebben ze achterwege gelaten en eveneens hebben ze zich (moeten) gedragen.

In 2003 was esf uitermate streng. De show mocht niet gebruikt worden om een statement te maken. Maar nu in 2014 zijn de regels dus versoepeld immers die man met baard doet dit voor emancipatie van vrouwen met baarden. En daar stoor ik mij aan. Taty mocht niet voor homo emancipatie opkomen. Mochten de dames van Taty nu mogen optreden werd er geen enkel probleem gemaakt om hun lesbische act.
  zondag 11 mei 2014 @ 21:35:55 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139843511
Dus je stoort/irriteert je nu vanwege de situatie in 2003?
Zou je dan niet blij moeten zijn dat iets dergelijks in 2014, 11 jaar later, wel kan?
pi_139843704
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:47 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Deze act was echt niet zo enorm vernieuwend als mensen denken.
Wat was er vernieuwend aan? Een aandachtshoer op het podium?
pi_139844201
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:35 schreef MadMaster het volgende:
Dus je stoort/irriteert je nu vanwege de situatie in 2003?
Zou je dan niet blij moeten zijn dat iets dergelijks in 2014, 11 jaar later, wel kan?
Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.

Verder stoor ik me vooral aan esf. Enorme ophef destijds. Ik begreep dat er niet gekust mocht worden op het esf. Daar is het esf niet voor klaar punt.

Grappig trouwens als ik eraan terug denk. Want ook Taty mocht niet kussen op de MTV awards in 2003 , ook daar werden ze gewaarschuwd zich te gedragen en vooral niet kussen waar Taty om bekend stond. En wat zag ik een tijdje later?????? :

_O-
pi_139845544
quote:
5s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat was er vernieuwend aan? Een aandachtshoer op het podium?
Maar het is toch ook gewoon een kwestie van opvallen?
ESF is gewoon één groot circus, er zijn nog wel gekkere acts geweest :')

Ik snap al die ophef niet hoor...

Alsof dit normaal is :P

pi_139845731
ouwe aandachtshoeren nóg erger :(
pi_139846229
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die vind ik dan wel weer tof. :P
Ik ook :D
pi_139847057
Volgend jaar in Oostenrijk allemaal vrouwen met baard of snor op het podium. *O*
pi_139847270
quote:
6s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Volgend jaar in Oostenrijk allemaal vrouwen met baard of snor op het podium. *O*
Zou wél een giller zijn :+ maar dan maken ze het weer belachelijk... hoewel dat doen de meeste nu
toch al :')
  zondag 11 mei 2014 @ 22:30:52 #118
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139847704
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat die man doet is totaal iets anders. Hij komt niet op voor de homo emancipatie. Sterker nog hij laat het stereotype beeld zien. Deze beste man doet het alleen voor zijn eigen gewin, hij is immers een travestie artiest. Ik vind het niet geschikt voor kleine kinderen nee. Laat ze lekker jong zijn.

Verder stoor ik me vooral aan esf. Enorme ophef destijds. Ik begreep dat er niet gekust mocht worden op het esf. Daar is het esf niet voor klaar punt.

Grappig trouwens als ik eraan terug denk. Want ook Taty mocht niet kussen op de MTV awards in 2003 , ook daar werden ze gewaarschuwd zich te gedragen en vooral niet kussen waar Taty om bekend stond. En wat zag ik een tijdje later?????? :

_O-
Als het over nep gaat, TATU was ook een nep lesbo act, bedacht en gefinancieerd door een schatrijke Rus.

Twee elkaar zoenende dames doet het ook wel goed bij vele hetero mannen, dus dat was bingo, aandacht voor de act was snel een feit. TATU is zelfs de best verkopende act die Rusland ooit heeft voortgebracht, dus commercie was ook toen geen probleem. Integendeel...

Mijn laatste punt in deze discussie (er zijn veel belangrijkere zaken in de wereld): Het ESF is een amusementsprogramma waarbij de laatste jaren de acts steeds meer creatiever, opvallender en extravaganter zijn geworden. Je moet immers iets om de finale te halen. Like it or hate it, bijna ieder land doet er aan mee.
Dat geldt ook voor de Oostenrijkse bijdrage, die gisteren geheel op eigen kracht winnaar is geworden van het ESF door toegekende punten van het Europese publiek én de Europese jury's.
Wel of geen statement, persoonlijk interesseert het me niet. Ik zal ook niet zeggen dat Oostenrijk de terechte winnaar is, maar de reacties van sommige personen hier vind ik wat kort door de bocht.

We zien volgend jaar wel weer wat er op het podium komt.
Wedden dat er weer creatieve, opvallende en extravagante acts aanwezig zullen zijn, al dan niet met statement?
pi_139847977
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:30 schreef MadMaster het volgende:

al dan niet met statement?
Heb weinig statements kunnen ontdekken gisteren.
pi_139848469
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als het over nep gaat, TATU was ook een nep lesbo act, bedacht en gefinancieerd door een schatrijke Rus.

Twee elkaar zoenende dames doet het ook wel goed bij vele hetero mannen, dus dat was bingo, aandacht voor de act was snel een feit. TATU is zelfs de best verkopende act die Rusland ooit heeft voortgebracht, dus commercie was ook toen geen probleem. Integendeel...
Het gaat niet om nep of echt. Je vergeet één ding : Volkova en Katina hebben een enorme achterban fans die homoseksueel zijn en ze zijn deze groep nooit vergeten. Nog altijd zijn ze daarmee bezig anno 2014. Één van hun laatste album is ook opgedragen aan hun homoseksuele fans.Tevens hebben ze een film gemaakt over lebiennes.

Dat ze allleen met hun zelf bezig zijn geldt niet in deze. Sorry je zal toch andere artiesten moeten uitkiezen om je Austria man met een smink baard goed te praten

En Shapovalov is al jaren daarvoor ontslagen. Die was allang uit de picture. :W
pi_139849806
Het heeft gewonnen en de rest zal hij/zij een worst wezen.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:08:57 #122
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139850549
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:41 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het gaat niet om nep of echt. Je vergeet één ding : Volkova en Katina hebben een enorme achterban fans die homoseksueel zijn en ze zijn deze groep nooit vergeten. Nog altijd zijn ze daarmee bezig anno 2014. Één van hun laatste album is ook opgedragen aan hun homoseksuele fans.Tevens hebben ze een film gemaakt over lebiennes.

Dat ze allleen met hun zelf bezig zijn geldt niet in deze. Sorry je zal toch andere artiesten moeten uitkiezen om je Austria man met een smink baard goed te praten

En Shapovalov is al jaren daarvoor ontslagen. Die was allang uit de picture. :W
Omdat het zo leuk is: Shapalov vertrok eind 2003, het ESF was in mei van dat jaar.

Ik beweer trouwens niet dat TATU niet voor de homowereld is opgekomen, dat zal ongetwijfeld het geval zijn geweest (net zoals andere publike figuren die hun mening niet ondr stoelen of banken steken). Maar de oprichting van TATU was wel degelijk puur commercieel en daarom was de lesbo act erbij bedacht. Een goede manier om op te vallen in Rusland en daardoor de rest van de wereld, want controversieel...

En als je goed leest, dan praat ik meneer met baard op zich ook niet goed. Ik keur het echter ook niet af...
pi_139852805
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Omdat het zo leuk is: Shapalov vertrok eind 2003, het ESF was in mei van dat jaar.

Ik beweer trouwens niet dat TATU niet voor de homowereld is opgekomen, dat zal ongetwijfeld het geval zijn geweest (net zoals andere publike figuren die hun mening niet ondr stoelen of banken steken). Maar de oprichting van TATU was wel degelijk puur commercieel en daarom was de lesbo act erbij bedacht. Een goede manier om op te vallen in Rusland en daardoor de rest van de wereld, want controversieel...
De gehele f*cking muziek industrie is commercieel :D

Maar goed Tom Neuwirth heeft gewonnen. En ik vind zijn act niet thuis horen op het ESF. Eveneens een act als Taty niet.

Vrijheid van meningsuiting.
pi_139852977
Hoe langer het tijd heeft om in te dalen hoe meer ik vind dat hij/zij terecht heeft gewonnen... ook al zou een Nederlandse winst echt geniaal zijn geweest...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139853368
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Hoe langer het tijd heeft om in te dalen hoe meer ik vind dat hij/zij terecht heeft gewonnen... ook al zou een Nederlandse winst echt geniaal zijn geweest...
Het zat er dichtbij en smaken verschillen.
  maandag 12 mei 2014 @ 00:17:13 #126
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_139854302
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

_O-
Het is Tatu, niet Taty (eigenlijk t.A.T.u. maar dat vind ik zelf ook te vermoeiend om elke keer te gaan typen.

En wat betreft die zoen, dat heeft meer met de periode te maken. Toen mocht het nog niet. Hoewel het bij Tatu alleen maar om shockeren ging, was het natuurlijk onzin waarom zo'n kus niet zou mogen. Maar ja dat was toen, tegenwoordig kan het weer wel.

Overigens vind ik het wel grappig dat je de situatie van Tatu vergelijkt met Conchita Wurst. Terwijl nota bene vorig jaar nog de Finse inzending een kus tussen twee vrouwen kende EN in de tussenshow van de Zweden zelf er kussende vrouwen waren (en ik dacht ook mannen). Maar dat ben je blijkbaar spontaan vergeten om je punt te kunnen maken...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_139855814
Dat gelul om de boodschap die in een nummer zit boeit niemand.
  maandag 12 mei 2014 @ 01:30:41 #128
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139856038
Inderdaad. Gewoon terecht gewonnen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_139856073
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 01:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Inderdaad. Gewoon terecht gewonnen.
Smaken verschillen, ik vond het 3x niks.
  maandag 12 mei 2014 @ 11:41:37 #130
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139861444
Ik vind dat er teveel geluld wordt over de boodschap van het nummer. Van te voren werd gedacht dat een travestiet geen punten zou kunnen scoren in Oost-Europa, terwijl Verka Serduchka uit nota bene Oekraine in 2007 tweede werd. En dan wint Conchita, en komt dat juist doordat het Westen een statement wil maken richting Oost-Europa? Het is allemaal flauwekul. Oostenrijk heeft gewonnen omdat het het beste liedje was, goed gezongen, goed in beeld gebracht en met een verhaal dat hierbij klopt.
  Moderator maandag 12 mei 2014 @ 12:03:07 #132
375570 crew  Cyan9
pi_139861879
Er zijn ook heel wat Oost Europese landen die Conchita punten hebben gegeven.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:17:21 #133
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139863917
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  Moderator maandag 12 mei 2014 @ 13:37:02 #134
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_139864635
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:17 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]
:D :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Admin maandag 12 mei 2014 @ 14:45:18 #135
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139866814
Het leukste ( achteraf) vind ik wel het 'nou dat hele Oostblok gaat geen stemmen geven aan Oostenrijk" nou, dát viel nog eens best mee.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2014 @ 15:03:23 #136
163650 Greys
pi_139867360
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:45 schreef yvonne het volgende:
Het leukste ( achteraf) vind ik wel het 'nou dat hele Oostblok gaat geen stemmen geven aan Oostenrijk" nou, dát viel nog eens best mee.
Ja idd _O-
Daarna stond ze in Rusland op 1 in iTunes :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139868143
Dat is heel verklaarbaar. Alleen in de grote steden leeft daar het ESF. De rest van Rusland interesseert het veel minder en wat voor groepen leven voornamelijk in steden? Juist!

Country zegt de Russen nog minder overigens.

Meneer Worst kreeg inderdaad een handvol stemmen uit Oost Europa, no doubt uit de gay scene daar. Het gros van de stemmen kreeg meneer Worst echter uit poco west Europa

[ Bericht 27% gewijzigd door WhiteBeard op 12-05-2014 15:32:43 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2014 @ 15:35:17 #138
163650 Greys
pi_139868392
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:26 schreef WhiteBeard het volgende:
Dat is heel verklaarbaar. Alleen in de grote steden leeft daar het ESF. De rest van Rusland interesseert het veel minder en wat voor groepen leven voornamelijk in steden? Juist!

Meneer Worst kreeg inderdaad een handvol stemmen uit Oost Europa, no doubt uit de gay scene daar. Het gros van de stemmen kreeg meneer Worst echter uit poco west Europa
Een handvol stemmen uit Oost Europa?? :D
Conchita eindigde met 290 punten, er stemden in totaal 26 landen, min het eigen land dat niet op zichzelf mag stemmen. Dus reken je even mee? 290 punten gedeeld door 25 landen?
Meer dan 12 punten per land kon ze niet krijgen...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin maandag 12 mei 2014 @ 15:42:49 #139
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139868623
Ik blijft het een mooi nummer vinden, maar ik ben dan ook een sucker voor Bondachtige muziek.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2014 @ 15:46:27 #140
163650 Greys
pi_139868748
Het was het énige optreden waar ik knetterhard kippenvel van kreeg.
Ook zonder de baard had ik dat gehad. Het was zó overtuigend gezongen en dat lekkere bombastische nummer. Zalig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139869983
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:26 schreef WhiteBeard het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Een handvol stemmen uit Oost Europa?? :D
Conchita eindigde met 290 punten, er stemden in totaal 26 landen, min het eigen land dat niet op zichzelf mag stemmen. Dus reken je even mee? 290 punten gedeeld door 25 landen?
Meer dan 12 punten per land kon ze niet krijgen...
Euh, er mochten in de finale echt 37 landen stemmen heur! Alle halve finalisten en de big 5 plus Denemarken
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2014 @ 16:21:48 #142
163650 Greys
pi_139870014
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:21 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

[..]

Euh, er mochten in de finale echt 37 landen stemmen heur! Alle halve finalisten en de big 5 plus Denemarken
Oh ja, kak :D :D
Je hebt gelijk!

Maar dan nog, het was écht meer dan 'een handvol' ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139870091
Verrweg de meeste stemmen kreeg meneer Worst uit poco west Europa en de schamele rest uit Oost Europa
pi_139870239
De Russen zijn wel lekker over de zeik :P

zo 11 mei 2014, 15:22
Russische politici ontzet over winst Conchita

MOSKOU -
Russische politici zijn zondag losgegaan op de winst van Conchita Wurst bij het Eurovisiesongfestival de avond ervoor. Het einde van Europa, zo betitelde de Russische politicus Vladimir Zjirinovski de overwinning. Volgens de ultranationalistische politicus is de Russische verontwaardiging eindeloos groot.

„Het is volledig wild geworden. Er zijn geen echte mannen en vrouwen meer in Europa, alleen maar het”, ging Zjirinovski verder. Rusland had de bezetting van Oostenrijk na de Tweede Wereldoorlog nooit moeten verlaten, vindt hij. „Het vrij te geven was een vergissing, we hadden er moeten blijven.” Ook vicepremier Dmitri Rogozin deed via Twitter een duit in het zakje. Het resultaat „toont aan supporters van Europese integratie hun toekomst, een bebaard meisje”, schamperde hij.

Eerder al had Rusland geprobeerd Conchita te laten weren uit de competitie. Ook werden petities in Rusland, Wit-Rusland en Armenië opgezet om de Oostenrijkse act in ieder geval in die landen van de buis te houden.

http://www.telegraaf.nl/f(...)schokt_Russen__.html
pi_139870300
Als die hun gaskraan dichtdraaien zitten we meteen weer in de ecnomische crisis. Met Rusland valt tegenwoordig niet meer te lachen
pi_139870366
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:29 schreef WhiteBeard het volgende:
Als die hun gaskraan dichtdraaien zitten we meteen weer in de ecnomische crisis. Met Rusland valt tegenwoordig niet meer te lachen
Rusland gaat de gaskraan echt niet helemaal dichtdraaien, want ze hebben de euros die het oplevert zelf ook weer keihard nodig.
pi_139870370
pi_139870477
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Rusland gaat de gaskraan echt niet helemaal dichtdraaien, want ze hebben de euros die het oplevert zelf ook weer keihard nodig.
Niet vanwege het ESF nee, maar als Europa zo dom is om Rusland te blijven bestoken met sancties vanwege een legitieme wens van Russen uit Oekraine op autonomie of aansluting met Rusland dan zou ik niet verbaasd opkijken als Rusland als tegenmaatregel de kraan dicht draait. Rusland heeft twee machtige economieen waar het op terug kan vallen. India en China. Europa heeft niks
pi_139870552
Hij is er écht ziek van zo te zien :D we mogen de schuilkelders wel gaan opzoeken :')

http://www.welt.de/satire(...)rst-Referendums.html
pi_139870709
Geweldige gast die Depardieu. Die heeft het tenminste wel door:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')