Rijdt de tweede training ook niet door elektrisch probleemquote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:28 schreef 4-elements het volgende:
Zo, stormlooptopic!
Vettel heeft een fijne eerste training achter de rug.
[ afbeelding ]
Ja hij heeft al veel profijt gehad van zijn nieuwe chassisquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Rijdt de tweede training ook niet door elektrisch probleem
En Mercedes nog mijlen ver voor op de restquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:49 schreef Fer het volgende:
Kvyat weer sneller als Vergne, waarbij laatste toch echt door de mand valt. Was vorige jaar al verdacht naast Rici. Raikonnen iets beter erbij. Button wat beter, Hulkenberg minder. En dit circuit ligt Malledonna toch wel echt. Bottas weer langzamer dan Massa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Maar wat een held is die vent!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Alan McNish: ''Gwiedo vende Guard''Gwiedo
Ah, die ken ik niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Goeie actie vanmorgen, dat was wel![]()
![]()
Maar ik moest hieraan denken toen die "Gwiedo'' zei
Die klopt idd niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:10 schreef Fer het volgende:
Volgens mij klopt die foto in de OP niet. Of rijden ze tijdens de F1 over die grijze gedeeltes. Ik mis die chicane die het opkomen rechte stuk verneukt heeft.
Oude MotoGP foto.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:10 schreef Fer het volgende:
Volgens mij klopt die foto in de OP niet. Of rijden ze tijdens de F1 over die grijze gedeeltes. Ik mis die chicane die het opkomen rechte stuk verneukt heeft.
1 2 3 4 | [u][b]Teamviewer Livetiming dankzij Nattekat[/b][/u] Derde Vrije Training: [url=http://go.teamviewer.com/v9/m47292187]m47-292-187[/url] Kwalificatie: [url=http://go.teamviewer.com/v9/m38461058]m38-461-058[/url] Race: [url=http://go.teamviewer.com/v9/m31092298]m31-092-298[/url] |
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Even vlot een OP gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuit de Catalunya, Barcelona – circuit information
Lap data
Lap length - 4.655km (2.892 miles)
Race laps - 66
Race distance - 307.104km (190.826 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’21.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008
Fastest lap - 1’19.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009
Maximum speed - 318kph (197.596 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and straight after Campsa
Distance from grid to turn one - m
Car performance
Full throttle - 67%
Longest flat-out section - 1310m
Downforce level - High
Fuel use per lap - 1.7kg
Time penalty per lap of fuel - 0.051s
Strategy
Quickest complete pit stop in 2013 - 18.471s by Ferrari
2014 prime tyre - Hard (2013: Hard)
2014 option tyre - Medium (2013: Medium)
*Fastest lap set during a Grand Prix
Data sources: FIA, Williams, Mercedes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle sessies zijn live te bekijken op BBC1 (Q en race) of BBC2 (FP's)
Sports 1 Select zendt alle sessie live uit.
RTL DE zendt een samenvatting van de FP's uit voor de live-kwalificatie. Race in zondag ook live, vanaf 13.00 is de voorbeschouwing.
Streams
Zaterdag 11.00 VT3
Zaterdag 14.00 Quali
Zondag 14.00 Race
Sfeerimpressie
polelap 2012 met Malle Donna
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Game On!!
copy/pasta achter de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
staat er ook inquote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:19 schreef Nattekat het volgende:
VOOR IN DE OP:
Teamviewer Livetiming dankzij Nattekat
Derde Vrije Training: m47-292-187
Kwalificatie: m38-461-058
Race: m31-092-298
[ code verwijderd ]
Ik hoor niks, lang leve Sky http://hdsports.me/sky-sportsf1.phpquote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Van Dam zit weer eens vanaf zijn wc commentaar te geven.
Ah, nu weet ik waarom ik soms dat rare geluid hoor bij Van Dam, geluid lijkt op iets als 'Montezoemelo.. 'quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Van Dam zit weer eens vanaf zijn wc commentaar te geven.
Ach ik ben blij dat Vettel niet naar Mercedes is gegaan. Nu maar hopen dat Rosberg de titel pakt tegen beter weten in.quote:
Heb altijd wel vermoeden dan Hamilton de snelste in het veld is, nu die niet meer beperkt wordt door slappe bandjes komt dat naar buiten.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat Rosberg de titel pakt tegen beter weten in.
Weet ik niet, hij is wel supersnel maar dat is wat anders dan een hele race goed uitrijden, dat hij beter is dan Rosberg geloof ik wel, die 2 rijden nu in hun eigen league.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:58 schreef Vriezzer het volgende:
Hamilton heeft by far het meeste talent. Alleen hebben nogal wat zaken in de weg gezeten om meer dan één titel te pakken.
In 2007 was het nog net de onervarenheid die hem op brak (GP China vooral).
Vanaf 2009 hebben zijn ego, een net niet goede (soms qua snelheid, soms qua betrouwbaarheid) McLaren en nieuwe banden hem in de weg gezeten.
Nu heeft hij wat meer rust in zijn hoofd, valt alles weer op z'n plekkie en dan zie je wie de baas is in het veld.
Ze zijn allemaal snel in de snelste auto, misschien tijd dat ze 4 coureurs per team gaan doen ipv 2.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weet ik niet, hij is wel supersnel maar dat is wat anders dan een hele race goed uitrijden, dat hij beter is dan Rosberg geloof ik wel, die 2 rijden nu in hun eigen league.
Ik vind het juist wel leuk zo, die race tegen de klok qua ontwikkeling.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal snel in de snelste auto, misschien tijd dat ze 4 coureurs per team gaan doen ipv 2.
Ferrari was slecht voorbereid op het testverbod.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:03 schreef Meike26 het volgende:
Vind het wel jammer dat Alonso nooit echt een heel goede auto onder zijn kont heeft gehad van Ferrari. Misschien dat hij er nog één jaar achter kan plakken volgend jaar, maar had hem graag eens zien domineren. In mijn ogen heeft hij het bij Ferrari meestal op eigen kracht de podia weten te halen, een constant bloedsnelle bolide heeft hij nog niet gehad.
dat is alweer zo lang geleden, is geen excuus, in dit geval denk ik dat het verschil in resources op aandrijving gebied eerder het probleem is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ferrari was slecht voorbereid op het testverbod.
Ferrari moest het in hun 2 gouden periodes (75-83 en 98-08) voornamelijk van het geld hebben en ze hadden gewoon echt niet de spullen die nodig waren om de testverboden te counteren... de windtunnel hebben ze jaren mee gekloot bijvoorbeeld. Ze lopen achter op aero bij hun tegenstanders... en nu hebben ze ook nog eens een hele waardeloze motor.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is alweer zo lang geleden, is geen excuus, in dit geval denk ik dat het verschil in resources op aandrijving gebied eerder het probleem is.
goeie tip, ik zag net in het jr. topic dat ik race 1 al gemist hadquote:
Ieder team moet het van het geld hebben, dat zij meer last hadden van het testverbod dan anderen was duidelijk maar dat is in F1 tijd alweer eeuwen geledenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ferrari moest het in hun 2 gouden periodes (75-83 en 98-08) voornamelijk van het geld hebben en ze hadden gewoon echt niet de spullen die nodig waren om de testverboden te counteren... de windtunnel hebben ze jaren mee gekloot bijvoorbeeld. Ze lopen achter op aero bij hun tegenstanders... en nu hebben ze ook nog eens een hele waardeloze motor.
Fair enough, het had vanaf dit jaar eigenlijk niet meer uit mogen maken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ieder team moet het van het geld hebben, dat zij meer last hadden van het testverbod dan anderen was duidelijk maar dat is in F1 tijd alweer eeuwen geleden
Komende week willen ze daar toch mee testen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:08 schreef Tarado het volgende:
Iemand trouwens iets gemerkt van het verbeterde geluid bij Alonso's Ferrari?
OK ik dacht dat Ferrari het er bij hem nu al onder had en Mercedes pas volgende week, misschien verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komende week willen ze daar toch mee testen?
Misschien ook wel. Ik heb de trainingen tot nu toe nog niet gevolgd, maar weet dat er tijdens de testdagen in ieder geval wel aan het geluid gewerkt zal gaan wordenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK ik dacht dat Ferrari het er bij hem nu al onder had en Mercedes pas volgende week, misschien verkeerd begrepen
Erg gewaagde voorspelling.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat Mercedes pole position pakt.
Zeker.quote:
Zou me niet eens verbazen als je bookmakers geld moet geven mocht je winnen met Mercedes op pole.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker.
Staat vast een quotering van 1.01 op
Caterham op polequote:
Kom je uit Letland?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:01 schreef Uccie het volgende:
[..]
Caterham op pole
Als dat gebeurt, bak ik voor het hele topic cake
Nee...ik weet namelijk wel hoe je er eentje moet makenquote:
In dat geval, hup Caterham.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:03 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee...ik weet namelijk wel hoe je er eentje moet maken
Zelfs Ukyo Katayama crashte minderquote:
Op deze manier kost die kerel meer geld als dat ie mee brengtquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Syntix het volgende:
Het is dat hij veel geld mee brengt he, maar anders zou je hem nooit meer toelaten in de F1 of andere races...
Maar denk je eens in hoe extreem frustrerend dit moet zijn voor Lotus... Ze kunnen hem niet kwijt en hij blijft maar debiel doen. En dat team maar repareren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op deze manier kost die kerel meer geld als dat ie mee brengt
Hoeveel keer heeft ie al een wagen afgeschreven dit seizoen?
Race Bahreinquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoeveel keer heeft ie al een wagen afgeschreven dit seizoen?
Je weet als team in elk geval wel dat er altijd werk isquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar denk je eens in hoe extreem frustrerend dit moet zijn voor Lotus... Ze kunnen hem niet kwijt en hij blijft maar debiel doen. En dat team maar repareren.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar denk je eens in hoe extreem frustrerend dit moet zijn voor Lotus... Ze kunnen hem niet kwijt en hij blijft maar debiel doen. En dat team maar repareren.
Dit zegt allesquote:
Maar op deze manier ook geen geld over om de motoren te betalen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:13 schreef Uccie het volgende:
[..]
Je weet als team in elk geval wel dat er altijd werk isgeen gedwongen ontslagen vanwege overbezetting.
Hoogstens wegens faillissement.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:13 schreef Uccie het volgende:
[..]
Je weet als team in elk geval wel dat er altijd werk isgeen gedwongen ontslagen vanwege overbezetting.
quote:
Was dit zonet?quote:
Neen, van een FP in China....quote:
Goed voor mijn manager!quote:
Ze gaan nog niet voluit?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe de baan langzamer dan gister is, terwijl ze minder benzine hebben.
Andere weersomstandigheden?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe de baan langzamer dan gister is, terwijl ze minder benzine hebben.
De quali gaat nog welquote:
Klopt, de overmacht is net zo groot als Schumi in zijn dominante jaren. Gaap. Nooit gedacht dat het dit seizoen zo een overmacht zou worden voor Mercedes.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:17 schreef Syntix het volgende:
Die Mercedes zijn ook zo fucking snel heRosberg doet ff rustig aan en zet een 1.26 neer en kan weer stoppen
Nja liever Mercedes dan Red Bullquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt, de overmacht is net zo groot als Schumi in zijn dominante jaren. Gaap. Nooit gedacht dat het dit seizoen zo een overmacht zou worden voor Mercedes.
Nou eigenlijk alleen 2002. De andere jaren waren de andere teams een stuk dichterbij (vooral McLaren). In 2002 kon zelfs Barrichello nog een aantal races winnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt, de overmacht is net zo groot als Schumi in zijn dominante jaren. Gaap. Nooit gedacht dat het dit seizoen zo een overmacht zou worden voor Mercedes.
Red Bull heeft een goede wagen gebouwd, achilleshiel is de Renault krachtbon. Zet er een Mercedes motor in, en Red Bull wint alles.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:24 schreef Syntix het volgende:
[..]
Nja liever Mercedes dan Red Bull, maar wat strijd zou niet verkeerd zijn...
Is al opgelostquote:
Durf ik te betwijfelen, de kracht van Mercedes is juist dat ze de hele auto om die motor hebben gebouwd. Williams heeft ook een prima auto en kan toch niet in de buurt komen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:25 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Red Bull heeft een goede wagen gebouwd, achilleshiel is de Renault krachtbon. Zet er een Mercedes motor in, en Red Bull wint alles.
Zit heen verrassing bij toch?quote:
Chassis en aerodynamica is idd gewoon top, maar ik gun het Red Bull niet meer en veel mensen met mij.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:25 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Red Bull heeft een goede wagen gebouwd, achilleshiel is de Renault krachtbon. Zet er een Mercedes motor in, en Red Bull wint alles.
Wel leuk dat Ricciardo het erg goed doet, ook onverwacht dat hij Vettel regelmatig om zijn oren rijdt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:26 schreef Syntix het volgende:
[..]
Chassis en aerodynamica is idd gewoon top, maar ik gun het Red Bull niet meer en veel mensen met mij.
Wat is zijn gewicht?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:
SutilZijn gewicht
2 dagen niet eten
![]()
Ik zeg Vendeguard erin
OUtqualified door hun teamgenoot vind ik bij alle drie een verrassingquote:
Als ze nou eens die regels niet wijzigen en het deelnemersveld dichter bij elkaar laten komen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:28 schreef DeeBee het volgende:
Grote probleem in mijn ogen is dat door de vele regelwijzigingen en het ontbreken van testmogelijkheden het ontwerpen van een auto een halve loterij is geworden.
Of het werkt en dan ben je bijna direct kampioen, of het werkt niet en je hebt gelijk een verloren seizoen. Je ziet geen enkele progressie bij andere teams, omdat er fundamentele andere keuzes zijn gemaakt bij de ontwerpen en er geen enkele mogelijkheid in de regelementen is om die eruit te halen dmv testen of ontwikkeling (niet alleen tijdens het seizoen, maar ook voor het seizoen...).
Weet ik niet, maar door zijn lengte is ie in ieder geval te zwaar. Kan hij zelf weinig nog aan doen, hij heeft zelfs 2 dagen totaal niets gegeten om af te vallen. Hij doet andere trainingen om zijn spiermassa te verlagen. dat gaat weer ten kostte van zijn krachten. Waardoor die weer sneller verslapt, en zo gaat die cirkel rond. Sauber zal een beslissing moeten maken hierom, want de combi C33 + Sutil = geen resultaat.quote:
Gwn 22 Mercedes auto's maken. Dan zien we wie de beste is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:30 schreef Syntix het volgende:
[..]
Als ze nou eens die regels niet wijzigen en het deelnemersveld dichter bij elkaar laten komen?
Gaat de kracht van de F1 verloren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:31 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Gwn 22 Mercedes auto's maken. Dan zien we wie de beste is.
Voor Button en Hulkenberg lijkt lengte en gewicht nooit een probleemquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar door zijn lengte is ie in ieder geval te zwaar. Kan hij zelf weinig nog aan doen, hij heeft zelfs 2 dagen totaal niets gegeten om af te vallen. Hij doet andere trainingen om zijn spiermassa te verlagen. dat gaat weer ten kostte van zijn krachten. Waardoor die weer sneller verslapt, en zo gaat die cirkel rond. Sauber zal een beslissing moeten maken hierom, want de combi C33 + Sutil = geen resultaat.
De kracht van F1 is nu ook al verloren, omdat het (door)ontwikkelen van een wagen juist niet meer mogelijk is en het een soort 'hit and miss' is aan de ontwerptafel, zolang ze elk seizoen de regels blijven aanpassen...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Gaat de kracht van de F1 verloren.
Die rijden dan ook in andere teamsquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:33 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Voor Button en Hulkenberg lijkt lengte en gewicht nooit een probleem
Dit seizoen is 1 van de grootste veranderingen sinds jaren in de F1 volgend jaar zal het dichter bij mekaar liggen @ the front of the grid.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De kracht van F1 is nu ook al verloren, omdat het (door)ontwikkelen van een wagen juist niet meer mogelijk is en het een soort 'hit and miss' is aan de ontwerptafel, zolang ze elk seizoen de regels blijven aanpassen...
Ik bedoel in hun carrière. Bij geen 1 team was het een probleem.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die rijden dan ook in andere teams
Dit dus. Ze moeten gewoon de regels een paar jaar hetzelfde laten zodat er nivellering komt...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De kracht van F1 is nu ook al verloren, omdat het (door)ontwikkelen van een wagen juist niet meer mogelijk is en het een soort 'hit and miss' is aan de ontwerptafel, zolang ze elk seizoen de regels blijven aanpassen...
De huidige motoren+ het hele elektronische pakket zijn dan ook een stuk zwaarder.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:34 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik bedoel in hun carrière. Bij geen 1 team was het een probleem.
Dat wil dan zeggen dat die wagens al ver onder het minimum gewicht zaten, waardoor ze niets aan hun gewicht moesten doen behalve erop op letten dat ze niet (te veel) bij komen qua gewicht.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:34 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik bedoel in hun carrière. Bij geen 1 team was het een probleem.
Het -lijkt- een reden waarom Hulkenberg niet in een topteam rijdt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:34 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik bedoel in hun carrière. Bij geen 1 team was het een probleem.
Volgens mij zijn de wagens nog nooit zo aan elkaar gewaagd geweest als de afgelopen paar jaar.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit dus. Ze moeten gewoon de regels een paar jaar hetzelfde laten zodat er nivellering komt...
Ze willen gwn geen risico nemen...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het -lijkt- een reden waarom Hulkenberg niet in een topteam rijdt.
Kijk maar eens hoe dicht de Caterhams en Marrussias achter de no1 zitten en vergelijk het met 10 jaar terug.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de wagens nog nooit zo aan elkaar gewaagd geweest als de afgelopen paar jaar.
Magnussen is geen risico?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:38 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ze willen gwn geen risico nemen...
Denk je nu echt dat Hulkenberg niet overwogen was? En Hulkenberg stond in het lijstje bij Ferrari om het stoeltje naast Alonso te krijgen. Die hebben ze btw via een sms-je van Domenicali verteld dat ie dat stoeltje niet kreeg. En dat ging daadwerkelijk om zijn gewicht.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:39 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hulkenberg was al naar FI en Magnussen is een talent. Ze hopen dat hij de nieuwe LH is.
Hahaha.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:41 schreef Fer het volgende:
Hulkenberg is heel goed, maar niet beter dan Rosberg, Raikonnen of Riciardo. Dus in welk team zou die dan moeten?
Klopt. Komt voornamelijk omdat de regels zo belachelijk streng zijn dat innovatie alleen mogelijk is in maffe oplossingen als dubbele diffusers, f-ducts, geblazen diffusers, getrapte neuzen, piemelneuzen en andere ongein die na een seizoen alweer verboden zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de wagens nog nooit zo aan elkaar gewaagd geweest als de afgelopen paar jaar.
Best wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is het erg dat ik hoop dat Chilton morgen uitvalt?
Er is geen enkele basis om dat op te roepen.quote:
Sowieso heb ik het voorgevoel dat ik dit weekend dik ga falen met mijn manager.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen geweldige dag voor de manager.
Ricciardo doet het tot nu toe wel aardig voor me.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen geweldige dag voor de manager.
Die hebben na Mercedes en Red Bull de snelste auto...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:51 schreef Syntix het volgende:
[..]
Muah ik vond ze in FP 1 & 2 niet zo overtuigend...
Die kon ik helaas niet betalen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ricciardo doet het tot nu toe wel aardig voor me.
Even snel als Ferrari, Force India en Lotus hoor.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Die hebben na Mercedes en Red Bull de snelste auto...
Ach, ik heb in de voorgaande races genoeg tegenvallers met Massa gehad. Dus toen ik zag dat ik genoeg geld had voor Ricciardo ben ik maar voor hem gegaan. Nu nog afwachten wat het gaat brengen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kon ik helaas niet betalen.
Lotusquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Even snel als Ferrari, Force India en Lotus hoor.
Het gaat in Spanje niet echt om snelheid, of had je dat nog niet door?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Die hebben na Mercedes en Red Bull de snelste auto...
Zo ongeveer elke race komt het er niet uit.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:57 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Lotus![]()
![]()
![]()
Williams is normaal gesproken sneller dan Force India en Ferrari. Het komt er alleen niet helemaal uit hier.
Je weet wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:57 schreef Syntix het volgende:
[..]
Het gaat in Spanje niet echt om snelheid, of had je dat nog niet door?
In 2009 en 2011 kwam er het hele jaar niet uit.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke race komt het er niet uit.
Door regenkwali's waren hun races al verpest.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke race komt het er niet uit.
Niet? Volgens mij zijn ze de snelsten?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:57 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Lotus![]()
![]()
![]()
Williams is normaal gesproken sneller dan Force India en Ferrari. Het komt er alleen niet helemaal uit hier.
Lol, nu ik het zo zie staan. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat hij gewoon Louis heet, maar dan misspelled.quote:
''Normaal''? Dus het is allemaal puur toeval dat Alonso 3de staat in het WK voor de 2 Williamsen? En dat Hulkenberg voor zowel Bottas als Massa staat, en dat Perez ook nog eens voor Massa staat.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:57 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Williams is normaal gesproken sneller dan Force India en Ferrari. Het komt er alleen niet helemaal uit hier.
Williams is poep in de regen, waardoor hun race al is verpest. In Melbourne waren ze duidelijk de best of the rest in Bahrein waren zo ook aan het vechten voor een podium.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''Normaal''? Dus het is allemaal puur toeval dat Alonso 3de staat in het WK voor de 2 Williamsen? En dat Hulkenberg voor zowel Bottas als Massa staat, en dat Perez ook voor Massa staat.
Nee... kijk eens naar de uitslag...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:13 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is de pikorde Mercedes, Redbull, Ferrari. Hierna komt een groep die allemaal ongeveer evensnel is, Williams, Force India, Mclaren, Lotus en Torro Rosso. Sauber is duidelijke langzamer en meestal 17,18
Je zou wel kunnen zeggen dat het een wereld van verschil is met Maldo. Ben benieuwd of Lotus de ballen heeft om Maldonado eens flink op de vingers te tikken als die zo blijft doorgaan. Eigenlijk liever de deur te wijzen, al zal dat nooit gaan gebeuren.quote:
Niet overdrijven, Mercedes klopt Wiliams met 0,5 seconde per rondje...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:15 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Kwam door de regen. Williams is beest als het droog is.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Massa verliest even 7 tienden in de laatste sector...
Ik bedoelde dat ze de strijd aan kunnen gaan met Red Bull in het droge. Mercedes is van een ander planeet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Niet overdrijven, Mercedes klopt Wiliams met 0,5 seconde per rondje...
Zullen ze door het sponsorgeld wat Maldonado meebrengt waarschijnlijk niet zo snel doen. Helemaal niet met de financiële situatie waar Lotus momenteel inzit. Hoop in ieder geval dat ze dat snel op orde krijgen waardoor ze Pastor wat makkelijker de deur kunnen wijzen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je zou wel kunnen zeggen dat het een wereld van verschil is met Maldo. Ben benieuwd of Lotus de ballen heeft om Maldonado eens flink op de vingers te tikken als die zo blijft doorgaan. Eigenlijk liever de deur te wijzen, al zal dat nooit gaan gebeuren.
Lotus heeft die miljoenen van Malledonna wel nodig, maar als hij auto's af blijft schrijven dan raakt het de ontwikkeling van de auto op een gegeven moment behoorlijk en kunnen ze niet meer alles verbeteren wat ze nog willen doen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je zou wel kunnen zeggen dat het een wereld van verschil is met Maldo. Ben benieuwd of Lotus de ballen heeft om Maldonado eens flink op de vingers te tikken als die zo blijft doorgaan. Eigenlijk liever de deur te wijzen, al zal dat nooit gaan gebeuren.
Volgens mij is ie wel evensnel als Grosjean hoor, zolang ie niet eraf schiet dan. Ik zie hem nog wel Indycar kampioen worden als de F1 hem zat is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je zou wel kunnen zeggen dat het een wereld van verschil is met Maldo. Ben benieuwd of Lotus de ballen heeft om Maldonado eens flink op de vingers te tikken als die zo blijft doorgaan. Eigenlijk liever de deur te wijzen, al zal dat nooit gaan gebeuren.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ze de strijd aan kunnen gaan met Red Bull Ferrari in het droge. Mercedes is van een ander planeet.
Enige race waar Williams langzamer dan Ferrari was, was China...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is ie wel evensnel als Grosjean hoor, zolang ie niet eraf schiet dan. Ik zie hem nog wel Indycar kampioen worden als de F1 hem zat is.
[..]
Het gaat uiteindelijk om de punten, niet alleen de trainingstijden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Enige race waar Williams langzamer dan Ferrari was, was China...
Ik bedoel hun pace in de race. Elke keer werden ze opgehouden door een langzamer auto.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk om de punten, niet alleen de trainingstijden.
Kan wel zo zijn, maar zoiets valt over bijna ieder team wel te zeggen. Wil je alles eruit halen dan zal Williams beter haar best moeten doenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:25 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik bedoel hun pace in de race. Elke keer werden ze opgehouden door een langzamer auto.
Melbourne: Duidelijk best of the rest.
Kuala Lumpur: Opgehouden door Button
Bahrein: Zouden rond de 3rde plaats moeten finishen, maar een probleem in de laatste stint.
China: Hadden niet de pace.
Mooie excuses, uiteindelijk gaat het om het resultaat. En ik denk nu Raikonnen er ook weer bij is, Ferrari sneller zal zijn, aangezien ze ook meer geld hebben om te blijven ontwikkelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:25 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik bedoel hun pace in de race. Elke keer werden ze opgehouden door een langzamer auto.
Melbourne: Duidelijk best of the rest.
Kuala Lumpur: Opgehouden door Button
Bahrein: Zouden rond de 3rde plaats moeten finishen, maar een probleem in de laatste stint.
China: Hadden niet de pace.
Ferrari had in geen 1 race problemen. McLaren is gwn langzaam en Force India mist downforce.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar zoiets valt over bijna ieder team wel te zeggen. Wil je alles eruit halen dan zal Williams beter haar best moeten doen
Ik had live timing in die race en ze waren gwn sneller dan Ferrari in clean air.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Mooie excuses, uiteindelijk gaat het om het resultaat. En ik denk nu Raikonnen er ook weer bij is, Ferrari sneller zal zijn, aangezien ze ook meer geld hebben om te blijven ontwikkelen.
Misschien dat ze Force India nog kunnen verslaan, maar voorlopig doen ze het erg goed.
Mclaren is helemaal niet langzaam, die stonden in Melbourne gewoon 2 en 3 op het podium.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:29 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ferrari had in geen 1 race problemen. McLaren is gwn langzaam en Force India mist downforce.
Pikorde is dit: Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, Force India, McLaren en Lotus.
Dat is mooi voor hun, maar het gaat om de eindpositie in de race. Als je goed bent in kwalificeren heb je al voor meer dan de helft een goed resultaat te pakkenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:30 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik had live timing in die race en ze waren gwn sneller dan Ferrari in clean air.
Als je dan met die setup vervolgens niet erlangs kan komen, heb je er nog niks aan. Resultaat telt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:30 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik had live timing in die race en ze waren gwn sneller dan Ferrari in clean air.
Dus Force India is ook sneller dan Ferrari? Williams is in de race gwn sneller. Je kan me niet wijsmaken dat Red Bull voor China langzamer waren dan Ferrari, Force India, McLaren en Williams.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is mooi voor hun, maar het gaat om de eindpositie in de race. Als je goed bent in kwalificeren heb je al voor meer dan de helft een goed resultaat te pakken
Nee, maar het resultaat telt. Daar wordt naar gekeken, niet naar welk team de fraaiste bolide heeft of het snelste door bocht x komtquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:36 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Dus Force India is ook sneller dan Ferrari? Williams is in de race gwn sneller. Je kan me niet wijsmaken dat Red Bull voor China langzamer waren dan Ferrari, Force India, McLaren en Williams.
Jammer dat het niet waar is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mclaren is helemaal niet langzaam, die stonden in Melbourne gewoon 2 en 3 op het podium.
De rest van de andere races hadden ze gewoon pech of werden ze opgehouden door langzamere tegenstanders, in de regen zijn ze gewoon slecht. Hier komt de snelheid er gewoon even niet uit. Maar Mclaren is echt wel het 2de team.
See whut I did there?
Je wilt dus duidelijk niet begrijpen wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:38 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Jammer dat het niet waar is.
Williams gaat niet snel door bocht x. Ze hebben een goede droge pace. Na Red Bull en Ferrari de beste. Wat is daar moeilijk aan? Helaas presteert hun auto in de regen niet optimaal, net zoals McLaren en Ferrari.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar het resultaat telt. Daar wordt naar gekeken, niet naar welk team de fraaiste bolide heeft of het snelste door bocht x komt
Ik begrijp wat je probeert duidelijk te maken...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je wilt dus duidelijk niet begrijpen wat ik bedoel.
Je hebt meer nodig dan alleen pace.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:40 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Williams gaat niet snel door bocht x. Ze hebben een goede droge pace. Na Red Bull en Ferrari de beste. Wat is daar moeilijk aan? Helaas presteert hun auto in de regen niet optimaal, net zoals McLaren en Ferrari.
twitter:NicolaBILD twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 18:53:48Marko just confirmed: "There's a hole in the gearbox, must be changed!" P15 forVettel tomorrow! reageer retweet
Laten we hopen dat we nu klaar zijn met dat zachte banden gedoe, gewoon goede banden zoals dit jaar. Geeft ook gelijk een andere krachtverhouding tussen de rijders, eens kijken of Vettel hier nog bovenop komt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:41 schreef twiFight het volgende:
Hierdoor vind ik het bandendebacel van vorig jaar ook zo'n zwarte pagina van de sport. Er waren enkele teams die hun auto perfect hadden afgesteld op de banden(slijtage), Force India voorop, en na de verandering in het regelement was het team nergens meer. Nu nam FI een gok door veel ontwikkelbudget naar die banden te alloceren, maar mid-season aanpassingen in het regelement kunnen teams gewoon kapot maken. Zonder het voordeel van weinig bandenslijtage had het team gewoon geen goede auto over.
Dat was mede omdat tijdens silverstone verschillende auto's een lekke band kregen, dat had ook met veiligheid te maken (al geloof ik ook dat het aan een scherpe curb lag)quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:41 schreef twiFight het volgende:
Hierdoor vind ik het bandendebacel van vorig jaar ook zo'n zwarte pagina van de sport. Er waren enkele teams die hun auto perfect hadden afgesteld op de banden(slijtage), Force India voorop, en na de verandering in het regelement was het team nergens meer. Nu nam FI een gok door veel ontwikkelbudget naar die banden te alloceren, maar mid-season aanpassingen in het regelement kunnen teams gewoon kapot maken. Zonder het voordeel van weinig bandenslijtage had het team gewoon geen goede auto over.
Straks iedereen weer zeggen dat Vettel slechter is dan ricciardo wanneer hij achter hem finishtquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:33 schreef wimderon het volgende:
twitter:NicolaBILD twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 18:53:48Marko just confirmed: "There's a hole in the gearbox, must be changed!" P15 forVettel tomorrow! reageer retweet
Lijkt mij een beweegbaar aerodynamisch onderdeel. Zal wel weer een rel worden. Is het niet nu, dan wel tegen de tijd dat RB weer races gaat winnen.quote:
Toen nog wel dacht ik ja. Maar zo niet, dat is punt 4 nog steeds van krachtquote:En ik wist niet dat de torro rosso door newey was gemaakt
Tja, en zo is puntje 3 ook moeilijk als je geen gelijke hebtquote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lijkt mij een beweegbaar aerodynamisch onderdeel. Zal wel weer een rel worden. Is het niet nu, dan wel tegen de tijd dat RB weer races gaat winnen.
[..]
Toen nog wel dacht ik ja. Maar zo niet, dat is punt 4 nog steeds van kracht
Die STR was volgens mij de RBR van dat jaar ervoor, Minardi en Jordan hadden er zelfs een rechtszaak over aangespannen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:33 schreef opreis het volgende:
Mag dit?
En ik wist niet dat de torro rosso door newey was gemaakt
Je hebt gelijk, tis een newey autoquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:19 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Die STR was volgens mij de RBR van dat jaar ervoor, Minardi en Jordan hadden er zelfs een rechtszaak over aangespannen.
Nu heb ik RBR al niet hoog zitten, maar ze mogen van mij proberen waar ze zin in hebben. Maar als je dan gesnapt wordt en gediskwalificeerd wordt, een boete krijgt of x races niet mee mag doen, dan moet je ook niet huilen en het als een man incasseren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik mag toch hopen dat Ricciardo, als hij ook met deze beweegbare vleugels rijdt, dat hij niet weer gediskwalificeerd word. Die hele vorm van die vleugel ziet er ook zo uit dat hij kan buigen, hier zijn geen excuses meer voor en zal moeten worden verboden.
Jammer dat het wéér RBR is die overduidelijk vals probeerd te spelen. Dat er grenzen van de regels worden opgezocht, juich ik zeker toe. Maar dit is wel zo 'obvious' illegaal, dat ik het echt kinderachtig vind dat ze het nog proberen ook!
Zo zwart-wit ligt het niet. Een aantal teams misbruikten de banden. Het ging ook vele races goed dus ik ben niet overtuigd dat de banden op zichzelf onveilig waren. Die curb in Silverstone was ook dubieus, dus grote kans dat 1+1 tot 3 geleid heeft.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat was mede omdat tijdens silverstone verschillende auto's een lekke band kregen, dat had ook met veiligheid te maken (al geloof ik ook dat het aan een scherpe curb lag)
Ben ik het helemaal mee eens. Het aanpassen van de banden heeft het kampioenschap vorig seizoen behoorlijk verpestquote:Op zondag 11 mei 2014 02:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zo zwart-wit ligt het niet. Een aantal teams misbruikten de banden. Het ging ook vele races goed dus ik ben niet overtuigd dat de banden op zichzelf onveilig waren. Die curb in Silverstone was ook dubieus, dus grote kans dat 1+1 tot 3 geleid heeft.
Punt is dat een aantal teams competitief voordeel hadden bij het teruggaan naar de oude banden en die teams hebben dus ook flink zitten lobbien bij de organisatie. Het gaat er bij mij niet in dat die mensen dat 'voor de veiligheid' deden. Niemand wil een coureur in gevaar brengen, maar als die teams enige eigenwaarde hadden gehad, hadden ze eerst een race met de banden aan de goede kant van de wagen én met de aangeraden bandenspanning gereden, voordat ze gingen klagen dat die banden niet deugden.
Nu ik het er over heb heb ik érg veel respect dat Pirelli nog zo sportief meedoet aan de sport, want van alle stront die zij over zich heen hebben gekregen is misschien 10% hun eigen schuld en de rest niets anders dan zich aan de opdracht van de FIA houden.
Jacky Ickxquote:Op zondag 11 mei 2014 10:05 schreef Fiorano het volgende:
Nu op Motors Tv de Monaco Grandprix Historique
Sommige F1-fans hebben het niet zo op feiten.quote:En ik wist niet dat de torro rosso door newey was gemaakt
Over welk team gaat ditquote:Op zondag 11 mei 2014 11:41 schreef Fer het volgende:
Van achterhoede team Minardi tot racewinnaar in 2008 met een wagen van RB Engineering (Newey) en toen die constructie verboden werd, weer afgezakt tot de achterhoede.
Vreemd genoeg dit jaar weer terug in de middenveld met een minder snelle coureur, een rookie en een zwakke motor.
Wie begrijpt het nog.
1 http://m.imdb.com/title/tt2518788/quote:Op zondag 11 mei 2014 10:01 schreef Geralt het volgende:
Ik zag gisteren een reclame van een of andere F1 docu/film die in première zou gaan.
Weet iemand toevallig hoe die alweer heet en of dat de moeite waard is?
Geen idee of het die is. Die is van 2013 volgens imdb?quote:Op zondag 11 mei 2014 12:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1 http://m.imdb.com/title/tt2518788/
Schijnt wel goed te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |