abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2014 @ 21:11:53 #1
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138956620

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekraïne volgen hardere sancties. De voormalige Oekraïense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekraïne". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekraïne benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekraïne stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemenië opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekraïne. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekraïne in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekraïne steunen in Donetsk. Daarbij valt één dode. De Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekraïne geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekraïne. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekraïne. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekraïne niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.

- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraïense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien

- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6 % van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.

- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekraïne oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraïense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.

- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 21:12:31 #2
421524 SadPanda
pi_138956647
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kazachstan, Wit-Rusland, Armenie, Transdnestrie, stuk Georgie en dat is het toch :D In die andere sovjetstaten heb je moslimgeziek, dus denk ook niet dat Poetin daar zin in heeft. Zijn afhankelijke vriendjes gaat ie ook niet binnenvallen. Dan blijft een NAVO-land over. Ik wil wel zien wat er gebeurt als Rusland troepen naar de Poolse grens beweegt. Als er dan echt sancties komen kan hij altijd nog terugtrekken en dan is met die laffe EU zo alles weer teruggedraaid :') Dus echt fout kan het niet gaan voor Poetin.
Al die landen die je opnoemt gaan lid worden van de Euraziatische Unie.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 21:13:05 #3
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138956681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de VS alles goed doet, ik zei zelfs "integendeel"..
Je moet in dit topic in een kant kiezen! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als je de Europese concurrentiepositie om zeep wil helpen en de Amerikaanse industrie wil steunen. Die krijgen nu reeds veel goedkoper gas dan europa.
Het scenario was dan ook niet dat we het vrijwillig zouden doen, maar dat de Russen de kraan dicht zouden draaien.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  woensdag 16 april 2014 @ 21:14:02 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138956728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als ze aangevallen worden heb je clausule 5. Echter, ik dacht dat we het over de Oekraine hadden.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat Poetin geen NAVO land gaat aanvallen. Ik denk dat alle spelers rationeel zijn. Dat maakt het zo interessant om te volgen :). Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat Rusland of "het Westen" irrationeel handelt gezien de kennis en intellectuele resources die de machtsblokken hebben.
De reden dat Poetin zo ver kan gaan is, is dat 'het Westen' zo rationeel denkt, alleen denkt aan handelsbelangen en shit en daarom niet in willen grijpen. Dat weet Poetin maar al te goed. Als het voor Poetin fout dreigt te gaan kan ie altijd nog terug trekken. De reden dat hij nu in Oekraine ook alles in kleine stapjes doet is denk ik ook om terug te kunnen trekken mocht er toch door 'het Westen' ingegrepen worden. Dan heeft hij een veel beter verhaal.
pi_138956751
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:09 schreef Romanus het volgende:
Hierboven werd beweert dat Rusland voor militaire redenen deels afhankelijk is van Oost-Oekraïne, kan me voorstellen dat ze dat zelf in handen willen hebben.
Niemand heeft een glazen bol, dus ik kan er naast zitten. Misschien wil Rusland Oost-Oekraine wel inlijven, ik denk van niet. De kosten zullen gigantisch zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:15:06 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138956792
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jep. Zolang ze braaf zijn behouden ze autonomie en laat Rusland ze verder met rust.
pi_138956804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Niemand heeft een glazen bol, dus ik kan er naast zitten. Misschien wil Rusland Oost-Oekraine wel inlijven, ik denk van niet. De kosten zullen gigantisch zijn.
Maar waarom zitten ze er dan nog?

Ze hebben de Krim, als ze Oost Oekraine niet willen dan is het toch goed zo?
pi_138956811
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:10 schreef waht het volgende:

[..]

Toch moet je een kant kiezen, deelnemer.
De meerderheid van de burgerbevolking oordeelt humaner (Fokkers zijn hierin onder de maat). Ik kies de kant van de bevolking, of het nu Russen, Oekrainers of Nederlanders zijn.
The view from nowhere.
pi_138956831
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
De reden dat Poetin zo ver kan gaan is, is dat 'het Westen' zo rationeel denkt, alleen denkt aan handelsbelangen en shit en daarom niet in willen grijpen. Dat weet Poetin maar al te goed. Als het voor Poetin fout dreigt te gaan kan ie altijd nog terug trekken. De reden dat hij nu in Oekraine ook alles in kleine stapjes doet is denk ik ook om terug te kunnen trekken mocht er toch door 'het Westen' ingegrepen worden. Dan heeft hij een veel beter verhaal.
Precies :). Laten we eerlijk zijn, een conflict met Rusland is ontzettend riskant ivm kernwapens. Ik ben blij dat we alleen wat symbolische sancties doen en alle partijen rationeel handelen.
pi_138956864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De meerderheid van de burgerbevolking oordeelt humaner (Fokkers zijn hierin onder de maat). Ik kies de kant van de bevolking, of het nu Russen, Oekrainers of Nederlanders zijn.
Onzin, jij wil ook dat andere een kant gaan kiezen.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:16:26 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_138956881
Is het realistisch te denken dat Rusland andere buurlanden binnenvallen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 16 april 2014 @ 21:16:41 #12
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138956893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies :). Laten we eerlijk zijn, een conflict met Rusland is ontzettend riskant ivm kernwapens. Ik ben blij dat we alleen wat symbolische sancties doen en alle partijen rationeel handelen.
We kunnen de atoomwapens weer teruggeven en een nieuw ijzeren gordijn optrekken daar.
pi_138956932
quote:

[..]

Die kernwapens hebben wij ook.

En kernwapens gebruiken is nu niet echt "rationeel"..
pi_138956998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:15 schreef theunderdog het volgende:

Dat is een goede vraag. Ik denk dat het directe doel is om die separatisten aan toe moedigen dmv de geimpliceerde militaire steun. Poetins doel is om te zorgen dat Oost Oekraine niet in Westerse invloedssfeer valt. Dat kan door annexatie, door chaos te creeren, of door een Russische puppet in Kiev te installeren.

Ik denk dat annexatie duur is. Verkiezingen in Krim zijn lastiger te winnen door pro-Rusland aangezien de Krim net van de Oekraine is afgescheurd. Blijft chaos creeren over als beste optie in mijn opinie.
pi_138957023
Misschien handig om erop te wijzen dat we voor (ik dacht) 50 of 70 miljard aan gas per jaar invoeren, maar Rusland voor bijna 400 miljard aan olie uitvoert. Overschat het belang van gasexport voor Rusland dan ook niet, toch niet op financieel vlak.
pi_138957100
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
Die kernwapens hebben wij ook.

En kernwapens gebruiken is nu niet echt "rationeel"..
Een militair conflict tussen kernmachten vermijden lijkt mij wel rationeel.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:19:58 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138957121
quote:

[..]

Ik denk eigenlijk dat Rusland ook absoluut geen wereldoorlog wil.

Verder vind ik de opstelling van de EU bijzonder zelfgericht. Moreel gezien zou je een soeverien land in de problemen moeten steunen en daar passen op z'n minst financiële sancties bij. Iets wat heel anders is dan militair ingrijpen. Raak de leiders in Rusland maar lekker in de portemonnee, maar zelfs dat wordt niet gedaan.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:20:32 #18
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138957151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin, jij wil ook dat andere een kant gaan kiezen.
De indeling in blokjes zou een formele aangelegenheid moeten zijn. Want tegenover elkaar gaan staan en een machtsstrijd voeren, is evident ongunstig voor vrijwel iedereen. Dit is gewoon het dilemma van de gevangenen. Als de burgerbevolking van landen elkaar konden vinden, dan zouden ze concluderen dat de elites het spel bederven.
The view from nowhere.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:21:01 #19
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138957178
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Integendeel. Die landen lopen nu hetzelfde gevaar als Oekraïne met de Krim en steunen Poetin hierin dan ook niet en zijn al toenadering tot de EU aan het zoeken.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_138957219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Ik denk dat het directe doel is om die separatisten aan toe moedigen dmv de geimpliceerde militaire steun. Poetins doel is om te zorgen dat Oost Oekraine niet in Westerse invloedssfeer valt. Dat kan door annexatie, door chaos te creeren, of door een Russische puppet in Kiev te installeren.

Ik denk dat annexatie duur is. Verkiezingen in Krim zijn lastiger te winnen door pro-Rusland aangezien de Krim net van de Oekraine is afgescheurd. Blijft chaos creeren over als beste optie in mijn opinie.
Klopt, maja blijft Oekraïne dat "chaos creëren" pikken?
pi_138957238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:19 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Een militair conflict tussen kernmachten vermijden lijkt mij wel rationeel.
Klopt.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:22:14 #22
421524 SadPanda
pi_138957254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:21 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Integendeel. Die landen lopen nu hetzelfde gevaar als Oekraïne met de Krim en steunen Poetin hierin dan ook niet en zijn al toenadering tot de EU aan het zoeken.
Nee, dat klopt niet. Dat Wit-Rusland nu met de Krim niet steunt is vanwege handelsbelangen met de Baltische staten.

Poetin wil niet alle landen bij Rusland hebben maar een grote Euroazische Unie.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 21:24:52 #23
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_138957407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat Rusland ook absoluut geen wereldoorlog wil.

Verder vind ik de opstelling van de EU bijzonder zelfgericht. Moreel gezien zou je een soeverien land in de problemen moeten steunen en daar passen op z'n minst financiële sancties bij. Iets wat heel anders is dan militair ingrijpen. Raak de leiders in Rusland maar lekker in de portemonnee, maar zelfs dat wordt niet gedaan.
Het is al jaren bekend dat Rusland geen verwestering en al helemaal geen Navo, of EU lidmaatschap van landen als Oekraine en Georgie toestaat. Toevallig heb ik onlangs het boek 9 plagen tegelijk van Joris Voorhoeve gelezen. Hier wordt dit conflict precies voorspeld zoals het nu loopt. De Europese directe bemoeienis met de Maidan revolutie was voor Rusland de trigger om in te grijpen in Oekraine. De boegbeelden van dit wanbeleid Hans van Baalen en Guy Verhofstadt op dat plein hebben heel veel kwaad bloed gezet.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:25:11 #24
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138957422
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Dat Wit-Rusland nu met de Krim niet steunt is vanwege handelsbelangen met de Baltische staten.

Poetin wil niet alle landen bij Rusland hebben maar een grote Euroazische Unie.
Poetin wil geen unie zoals de EU maar gewoon de Sovjet-Unie terug waar Rusland de baas is en dat beseffen die landen nu ook.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:27:03 #25
421524 SadPanda
pi_138957523
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:25 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Poetin wil geen unie zoals de EU maar gewoon de Sovjet-Unie terug waar Rusland de baas is en dat beseffen die landen nu ook.
Dat boeit die landen niks gezien het dictaturen zijn, wat boeit het de plaatselijke dictator nou.

Maar het is wel echt zo dat de meerderheid in die landen graag een unie met Rusland wil.
Anti-Turkije
pi_138957620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:21 schreef theunderdog het volgende:
Denk dat ze weinig keus hebben. Oekraine maakt geen schijn van kans. Wat er vandaag gebeurde is een totale vernedering.
pi_138957673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Denk dat ze weinig keus hebben. Oekraine maakt geen schijn van kans. Wat er vandaag gebeurde is een totale vernedering.
Kan een land het zichzelf veroorloven , maar ook aan de wereld om over zich heen te laten lopen?
  woensdag 16 april 2014 @ 21:30:09 #28
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138957708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De bevolking in het land zelf is te verdeeld. Ze laten zich tegen elkaar uitspelen.
The view from nowhere.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:30:11 #29
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138957710
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat boeit die landen niks gezien het dictaturen zijn, wat boeit het de plaatselijke dictator nou.

Maar het is wel echt zo dat de meerderheid in die landen graag een unie met Rusland wil.
Het boeit zelfs de plaatselijke dictators en die landen willen, net als iedereen, een beter leven en met een geïsoleerd Rusland is dat uitgesloten.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:32:03 #30
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_138957816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Deze "regering" in Kiev zal straks worden afgezet door radicalen voorspel ik en die zijn door het westen een stuk minder goed te controleren. Dan zou het wel eens mis kunnen gaan.
pi_138957942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:29 schreef theunderdog het volgende:
Kan een land het zichzelf veroorloven , maar ook aan de wereld om over zich heen te laten lopen?
We gaan het snel uitvinden. Ik gok op burgeroorlog. Het is een kwestie van tijd tot een Oekrainse soldaat de vernederingen niet meer aankan of een extremist uit Oost ofwel West begint te schieten.
pi_138958223
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

We gaan het snel uitvinden. Ik gok op burgeroorlog. Het is een kwestie van tijd tot een Oekrainse soldaat de vernederingen niet meer aankan of een extremist uit Oost ofwel West begint te schieten.
Maar dat schieten zal niet op een Russische militair zijn denk je dus.
pi_138958331
EuromaidanPR twitterde op woensdag 16-04-2014 om 21:08:47 BREAKING: 200 insurgents trying to storm the military base in #Mariupol, southeastern #Ukraine. 12 ppl are injured @HromadskeTV #Russia reageer retweet
  woensdag 16 april 2014 @ 21:42:12 #35
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138958471
quote:
"Eastern Ukraine Lacks Political Representation in Kiev"

Derek Monroe says
- that Russian military presence along the western border is more defensive than aggressive;
- that the country is likely to remain unified;
- and the new transitional government continues an oligarchic rule that does not represent the interests of ordinary eastern or western Ukrainians

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 16-04-2014 21:48:39 ]
The view from nowhere.
pi_138958561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat schieten zal niet op een Russische militair zijn denk je dus.
Zo een groep pro-Rusland paramilitairen. Of het nu locals zijn, of Russen (ik heb geen idee, maar maakt weinig uit). Dan escaleert de boel sowieso. Dan zal er ook zware druk komen op Poetin om militair in te grijpen. Anders lijkt Poetin natuurlijk zwak. Dat zal heel interessant worden, en heel zuur voor de arme Oekrainers :'( .
  woensdag 16 april 2014 @ 21:45:17 #37
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138958675
Ik vraag me af of de Russen nu nog bereid zouden zijn bakzeil te halen in het oosten in ruil voor zeer grote concessies van Kiev (finlandisering, federalisering en zulks).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_138958711
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zo een groep pro-Rusland paramilitairen. Of het nu locals zijn, of Russen (ik heb geen idee, maar maakt weinig uit). Dan escaleert de boel sowieso. Dan zal er ook zware druk komen op Poetin om militair in te grijpen. Anders lijkt Poetin natuurlijk zwak. Dat zal heel interessant worden, en heel zuur voor de arme Oekrainers :'( .
Daarom, er hoeft maar iets te gebeuren en Putin heeft genoeg redenen om militair in te grijpen.
pi_138958729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zie het artikel over power projection:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_projection
quote:
The ability of a state to project its forces into an area may serve as an effective diplomatic lever, influencing the decision-making process and acting as a potential deterrent on other states' behavior.
Kijk naar de artikels die je op .gov sites (US government) vindt over power projection:
http://www.google.com/sea(...)ojection+site%3A.gov
(.mil is ook handig)
Of zoek naar "strategic interests".
Het is de basis van de Amerikaanse buitenlandse politiek en al hun defensieuitgaven en militaire beslissingen draaien rond dat punt: macht en invloed. Ze nemen 36.6% van totale defensieuitgaven voor hun rekening.
Daar maakt een Oekraine dat zich naar het Westen richt en op termijn bij de NAVO aansluit deel van uit, of ze willen of niet. Want heel de wereld speelt een rol in de Amerikaanse strategic interests. Daarom luisteren ze hun bondgenoten af, oefenen ze druk uit op regeringen, zoeken ze regime change, hebben ze honderden foreign policy think tanks, steunen ze NWOs in andere landen...

Rusland wil al veel langer de Amerikaanse invloed in z'n omgeving inperken. Nu ging het volgens hen te ver, en hebben ze er iets aan gedaan. Oekraine's toenadering tot het Westen zorgt onrechtstreeks voor grotere Amerikaanse invloed, en dat wil Rusland niet.
pi_138958746
jammer dat de lijst geen update heeft gehad
Groot fan van User Wotte
pi_138958857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zie het artikel over power projection:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_projection

[..]

Kijk naar de artikels die je op .gov sites (US government) vindt over power projection:
http://www.google.com/sea(...)ojection+site%3A.gov
(.mil is ook handig)
Of zoek naar "strategic interests".
Het is de basis van de Amerikaanse buitenlandse politiek en al hun defensieuitgaven en militaire beslissingen draaien rond dat punt: macht en invloed. Ze nemen 36.6% van totale defensieuitgaven voor hun rekening.
Daar maakt een Oekraine dat zich naar het Westen richt en op termijn bij de NAVO aansluit deel van uit, of ze willen of niet. Want heel de wereld speelt een rol in de Amerikaanse strategic interests. Daarom luisteren ze hun bondgenoten af, oefenen ze druk uit op regeringen, zoeken ze regime change, hebben ze honderden foreign policy think tanks, steunen ze NWOs in andere landen...

Rusland wil al veel langer de Amerikaanse invloed in z'n omgeving inperken. Nu ging het volgens hen te ver, en hebben ze er iets aan gedaan. Oekraine's toenadering tot het Westen zorgt onrechtstreeks voor grotere Amerikaanse invloed, en dat wil Rusland niet.
Dit is zeker een onderdeel, maar Rusland is al veel langer bezig met de grens stukje bij beetje verlengen hoor.
pi_138959003
En als putin nou gewoon toenadering zocht met het westen, was de wereld dan nu niet een veel veiligere plek? Dit allemaal om de ego van een klein gefrustreerd mannetje? :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138959055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:50 schreef firefly3 het volgende:
En als putin nou gewoon toenadering zocht met het westen, was de wereld dan nu niet een veel veiligere plek? Dit allemaal om de ego van een klein gefrustreerd mannetje? :D
Utopia !
  † In Memoriam † woensdag 16 april 2014 @ 22:00:41 #44
230491 Zith
pls tip
pi_138959713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:50 schreef firefly3 het volgende:
Stel je eens voor, een wereld waar Rusland en Europa gewoon economisch samenwerken en allebei lekker groeien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_138959820
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Stel je eens voor, een wereld waar Rusland en Europa gewoon economisch samenwerken en allebei lekker groeien.
De periode 2000-2010, ongeveer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:11:49 #46
421524 SadPanda
pi_138960403
quote:
En het blijft stil
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:15:18 #48
192592 SureD1
------------------------------
pi_138960649
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En het blijft stil
RT he...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:17:28 #49
421524 SadPanda
pi_138960789
Cu
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

RT he...
Ja, het hele bericht zal vast verzonnen zijm :')
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:19:03 #50
192592 SureD1
pi_138960897
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
Cu

[..]

Ja, het hele bericht zal vast verzonnen zijm :')
Nee maar zwaar uit zijn verband gerukt zeker...ik vertrouw RT voor geen meter...spreekbuis voor een despoot die zijn achterste schoonmaakt met de vrijheid van meningsuiting, maar als jij die propagandabagger wil geloven omdat het zogenaamd een betrouwbaar alternatief biedt voor de notoir onbetrouwbare main stream media in het westen dan doe je best maar...ik vind het de moeite van het reageren nauwelijks waard.

Om te beginnen is die man niks hoogs bij de EU een of andere directeur van een of andere subafdeling binnen het ambtelijk apparaat van de EU...en in de Finse media, die zijn niet bepaald gerust op de houding van Rusland.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:19:39 #51
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138960938
En bovendien een Fin.

--

Interessant stuk over de "financiële" wapens van de VS: http://www.telegraph.co.u(...)-for-both-sides.html
pi_138960970
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee maar zwaar uit zijn verband gerukt zeker...
Bewijs? bron?

Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal flauw om een bericht als irrelevant te zien enkel en alleen om de bron waar het vandaan komt.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:20:41 #53
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138961018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee maar zwaar uit zijn verband gerukt zeker...ik vertrouw RT voor geen meter...
Zelfs de eigen journalisten vertrouwen RT niet.
pi_138961079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ahja?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:21:50 #55
421524 SadPanda
pi_138961092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Omdat 1 nieuwslezeres opstapt :')
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:22:14 #56
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138961114
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:21 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Omdat 1 nieuwslezeres opstapt :')
Meer dan 1.
pi_138961138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bewijs? bron?

Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal flauw om een bericht als irrelevant te zien enkel en alleen om de bron waar het vandaan komt.
Huh flauw? Het alternatief is voor ons allemaal om er zelf naar toe te gaan en met alle betrokkenen te spreken. Niet echt een optie. Het _eerste_ wat je doet bij informatie die je tot je krijgt is de bron bepalen. RT heeft niet bepaald een betrouwbare naam, en ik neem dat soort info dan ook met een korreltje zout totdat andere media er ook over beginnen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie onzin is, maar alleen RT als bron is wat mij betreft geen bron.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:23:46 #58
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138961209
quote:

[..]

Bewijs? bron?

Alleen het nieuws wat ze weglaten is interessant.
pi_138961223
Niemand die het wil lezen blijkbaar.
Zijn functie:
Institution European External Action Service Corporate Board Security Policy and CSDP Structures EUMS.DEP - Deputy Head EUMS B - Intelligence Director
(EUMS is de European Union Military Staff) zie eu site

De man zegt dat er geen bewijs is dat er Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.

geen zin om links te posten voor iets dat toch niet gelezen wordt.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:02 #60
192592 SureD1
pi_138961272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef meth1745 het volgende:
Zijn functie:
Institution European External Action Service Corporate Board Security Policy and CSDP Structures EUMS.DEP - Deputy Head EUMS B - Intelligence Director

De man zegt dat er geen bewijs is dat er Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.

Dat klinkt duurder dan het is...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:56 #61
421524 SadPanda
pi_138961311
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:22 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Meer dan 1.
Geef maar eens een bron
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:26:03 #62
192592 SureD1
pi_138961320
quote:

[..]

Bewijs? bron?

Ik ook :) behalve bij media die door Poetin zijn censuur komt :) daar schaam ik me niks voor.
pi_138961353
hij is dus degene die Ashton de intelligence info verschaft.

het bericht staat op finse websites
  woensdag 16 april 2014 @ 22:26:37 #64
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138961355
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef meth1745 het volgende:
Zijn functie:

Ik zie liever het bewijs dat er geen Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.
pi_138961373
Ik heb RT een paar jaren gevolgd. Het is echt hilarisch hoe Rusland de Kiev regering voor Nazi's uitmaakt. Volgens mij gaat elke comment sectie van RT video's op youtube over hoe de Joden / het "Zionistische complot" de schuld van alle ellende zijn. Ik ben ook nog nooit een positief item tegen gekomen over het Westen / Israel op RT.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:27:16 #66
421524 SadPanda
pi_138961382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:22 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Huh flauw? Het alternatief is voor ons allemaal om er zelf naar toe te gaan en met alle betrokkenen te spreken. Niet echt een optie. Het _eerste_ wat je doet bij informatie die je tot je krijgt is de bron bepalen. RT heeft niet bepaald een betrouwbare naam, en ik neem dat soort info dan ook met een korreltje zout totdat andere media er ook over beginnen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie onzin is, maar alleen RT als bron is wat mij betreft geen bron.
RT is betrouwbaar. Dat het niet zo bekend staat is onzin
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:27:19 #67
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138961389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef meth1745 het volgende:
hij is dus degene die Ashton de intelligence info verschaft.
Ik zou snel iemand anders aannemen _O-
  woensdag 16 april 2014 @ 22:27:45 #68
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138961418
Gewoon even voor de beeldvorming, het 'actieve' gebied:

Say what?
pi_138961440
RT is een soort Fox News maar dan Russisch
Incelfrikandel
pi_138961470
Denk dat dit aantoont dat weinigen hier in de waarheid geinteresseert zijn. blijkbaar is het feit dat RT iets overneemt uit andere media genoeg om die media af te doen als propaganda.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:28:51 #71
421524 SadPanda
pi_138961473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef Pharmacist het volgende:
Ik heb RT een paar jaren gevolgd. Het is echt hilarisch hoe Rusland de Kiev regering voor Nazi's uitmaakt. Volgens mij gaat elke comment sectie van RT video's op youtube over hoe de Joden / het "Zionistische complot" de schuld van alle ellende zijn. Ik ben ook nog nooit een positief item tegen gekomen over het Westen / Israel op RT.
Geef maar eens een link waarin RT het Oekraïnse regime voor nazi's uitmaakt.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:29:17 #72
192592 SureD1
pi_138961495
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

RT is betrouwbaar. Dat het niet zo bekend staat is onzin
Oh dat verandert de zaak...Jongens ff opletten!! Er zijn GEEN Russen in Oost-Ukraïne...

:')
pi_138961518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef SadPanda het volgende:
Geef maar eens een link waarin RT het Oekraïnse regime voor nazi's uitmaakt.
Volgens mij heb jij zelf al ontzettend veel gepost over hoe de Kiev regering neo-Nazi's zijn. Moet je ff in je eigen bronnen kijken.

Ik geef je wat headlines:
Neo-Nazi Takeover? Ultra-nationalists take center stage amid political chaos in Ukraine
Going To Extremes: Role of far-right in Ukraine upheaval stokes neo-Nazism rise fears
Rabbi in Crimea urges Jews to leave Ukraine, fears neo-Nazi attacks
Far-right Wrong: Neo Nazi mob abuses war vets in Ukraine
Radicals in Riots? 'Euromaidan failed to separate from neo-Nazis'
Anti V-Day: Nazi spirit over Ukraine

Allemaal RT headlines.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:30:04 #74
421524 SadPanda
pi_138961537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik zie liever het bewijs dat er geen Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.
Ik zie liever bewijs dat het wel zo is.. Dat is namelijk logischer.
Anti-Turkije
pi_138961542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef meth1745 het volgende:
Denk dat dit aantoont dat weinigen hier in de waarheid geinteresseert zijn. blijkbaar is het feit dat RT iets overneemt uit andere media genoeg om die media af te doen als propaganda.
Nee velen zijn wel in de waarheid geïnteresseerd maar zijn van mening dat omdat RT het zegt iets nog niet perse waarheid is. Een beetje scepsis op zijn tijd kan geen kwaad. Zeker niet bij nieuws uit zo'n gekleurde bron.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:30:23 #76
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138961555
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef JimmyJames het volgende:
En bovendien een Fin.

--

Interessant stuk over de "financiële" wapens van de VS: http://www.telegraph.co.u(...)-for-both-sides.html
Niet echt een heel erg onderbouwd artikel moet ik zeggen :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:31:30 #77
111843 Cassius
Something's fucky
pi_138961623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Nee velen zijn wel in de waarheid geïnteresseerd maar zijn van mening dat omdat RT het zegt iets nog niet perse waarheid is. Een beetje scepsis op zijn tijd kan geen kwaad. Zeker niet bij nieuws uit zo'n gekleurde bron.
ik heb het niet over rt, ik heb het over het bericht op de site van Yle, Finland's publieke omroep, die het interview uitgezonden hebben.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:31:44 #79
421524 SadPanda
pi_138961628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij zelf al ontzettend veel gepost over hoe de Kiev regering neo-Nazi's zijn. Moet je ff in je eigen bronnen kijken.
Posten verdraaien ben je goed in. Ik noem alleen het feit dat er 3 nazi ministers zijn. Nergens noem ik het regime nazi's.

Maar dat was de vraag niet, waar maakt RT ze uit voor nazi's?
Anti-Turkije
pi_138961685
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
Posten verdraaien ben je goed in. Ik noem alleen het feit dat er 3 nazi ministers zijn. Nergens noem ik het regime nazi's.

Maar dat was de vraag niet, waar maakt RT ze uit voor nazi's?
Ik geef je wat RT headlines:
Neo-Nazi Takeover? Ultra-nationalists take center stage amid political chaos in Ukraine
Going To Extremes: Role of far-right in Ukraine upheaval stokes neo-Nazism rise fears
  woensdag 16 april 2014 @ 22:32:52 #81
421524 SadPanda
pi_138961687
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Oh dat verandert de zaak...Jongens ff opletten!! Er zijn GEEN Russen in Oost-Ukraïne...

:')
Geen Russische militairen wel Russen.
Anti-Turkije
pi_138961707
Dus iedereen hier noemt de Finse openbare omroep YLE een propagandazender? Ok.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:33:16 #83
192592 SureD1
pi_138961714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

ik heb het niet over rt, ik heb het over het bericht op de site van Yle, Finland's publieke omroep, die het interview uitgezonden hebben.
En enige nuance van jouw kant over het feit dat dit uit Finse bronnen komt, gezien de positie van Finland in dit conflict is teveel gevraagd? Ik zou meer van je verwachten....
pi_138961745
Welke bron kunnen we wel vertrouwen? iemand een lijstje?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:34:17 #85
192592 SureD1
pi_138961778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef meth1745 het volgende:
Dit is een aperte drogreden...
pi_138961822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Bewijzen dat iets er niet is kan nogal lastig zijn :P . Dan kan je beter gaan proberen te bewijzen dat ze er wél zijn
  woensdag 16 april 2014 @ 22:35:21 #87
421524 SadPanda
pi_138961833
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik geef je wat headlines:

Allemaal RT headlines.
Klopt er nergens wordt het regime uitgemaakt voor nazi's.

Mag RT niet berichten over de 10 tot 15.000 nazi's op euromaiden, waarschuwing van een jood, aanval op veteranen enzovoort?

Welke head line klopt niet?
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:36:22 #88
192592 SureD1
pi_138961897
quote:
Geef me anders ff de link van YLE, ik vind het namelijk niet, maar goed ik weet niet hoe het met jouw Fins is, maar dat van mij is wat stroef...
pi_138961904
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef SadPanda het volgende:
Klopt er nergens wordt het regime uitgemaakt voor nazi's.

Mag RT niet berichten over de 10 tot 15.000 nazi's op euromaiden, waarschuwing van een jood, aanval op veteranen enzovoort?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het hilarisch is hoe RT de Kiev regering als Nazi's wegzet, terwijl de RT comments vol staan met Jodenhaat.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:36:51 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138961923
quote:
'Poetin wil Russisch veto in Oekraïne'

De Russische president Vlamir Poetin wil een federaal Oekraïne waarbij Rusland een veto krijgt in Oekraïense aangelegenheden.

Dat hebben althans Amerikaanse regeringsvertegenwoordigers tegen persbureau Reuters gezegd.

Zij verwachten geen doorbraak op de Oekraïne-top die donderdag in Genève wordt gehouden.

De regering van Barack Obama is in gesprek met de zakenwereld over sancties tegen Rusland.
Say what?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:37:38 #91
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138961962
quote:
Welke bron kunnen we wel vertrouwen? iemand een lijstje?
Dat is nu juist het probleem bij dit soort conflicten. Burgers zijn niet in staat om uit de informatie chaos een kloppend te destilleren. De politiek weet dat maar al te goed en maakt daar daar ook gebruikt van. "De waarheid" is sowieso een lastig begrip in de politiek.
The view from nowhere.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:38:04 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138961990
Even opgezocht voor onze Russische propaganda vrienden: http://yle.fi/uutiset/eun(...)ti_ukrainaan/7190544

De vertaling met google is niet geweldig. Maar het lijkt erop dat RT er een flinke draai aan geeft.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:38:38 #93
192592 SureD1
pi_138962016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Torren in zijn kop, anders niks...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:38:47 #94
421524 SadPanda
pi_138962023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het hilarisch is hoe RT de Kiev regering als Nazi's wegzet, terwijl de RT comments vol staan met Jodenhaat.
Ik vraag om een link waarin RT dat doet, die head lines doen dat in ieder geval niet.

Ja want antizionisme staat gelijk aan antisemitisme..
Anti-Turkije
pi_138962047
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En enige nuance van jouw kant over het feit dat dit uit Finse bronnen komt, gezien de positie van Finland in dit conflict is teveel gevraagd? Ik zou meer van je verwachten....
bullshit ik zie twintig dertig reacties die het bericht afdoen als onzin zonder de moeite te doen het te checken. Ik ben hier blijkbaar de enige die iets uitzoekt. de rest neemt alles dat in hun straatje past als waarheid aan en negeert wat hen niet past, of begint PROPAGANDA te roepen.
Ik heb zelf nooit een heel artikel van RT gelezen, ik sla die results altijd over. Maar ik krijg het verwijt dat ik goedgelovig ben...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:44 #96
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138962077
Poetin heeft liever invloed in geheel Oekraïne en minder belang bij alleen het zuidoosten te annexeren en daarmee het westelijk deel uit zijn invloedssfeer te verliezen. Oekraïne dient een volwaardige satellietstaat van Rusland te worden.
Say what?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:58 #97
421524 SadPanda
pi_138962087
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Maar bronnen uit landen als de VS vertrouw je wel? Ook die hebben een bepaalde positie
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:40:24 #98
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138962104
nvm
  woensdag 16 april 2014 @ 22:40:43 #99
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138962124
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef meth1745 het volgende:
Ik weet voor 100% zeker dat die groepjes mannen in militair uniform, militair getraind en gewapend, en die elkaar schijnbaar ook nog eens toevallig zijn tegengekomen, geen normale lokale burgers zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:40:52 #100
192592 SureD1
pi_138962134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

bullshit ik zie twintig dertig reacties die het bericht afdoen als onzin zonder de moeite te doen het te checken. Ik ben hier blijkbaar de enige die iets uitzoekt. de rest neemt alles dat in hun straatje past als waarheid aan en negeert wat hen niet past, of begint PROPAGANDA te roepen.
Ik heb zelf nooit een heel artikel van RT gelezen, ik sla die results altijd over. Maar ik krijg het verwijt dat ik goedgelovig ben...
Ik vertrouw RT en andere Russische media inderdaad niet, dat klopt. En ik roep dat niet omdat de inhoud me niet bevalt, maar omdat het RT is, anders niks...
pi_138962144
Een aardig overzichtje van de situaties in de diverse Oost Oekraïnsche steden;

http://www.theguardian.co(...)ty-by-city-guide-map
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138962162
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik vraag om een link waarin RT dat doet, die head lines doen dat in ieder geval niet.

Ja want antizionisme staat gelijk aan antisemitisme..
Dude, jij hebt in deze draad zelf de Kiev regering weggezet als Nazi's.

En als jij ook maar enigszins de RT comments doorkijkt, en ik neem aan dat jij dat doet, kan je zien dat het een complete haat is tegen Joden, Israel en alles dat daar mee te maken heeft. Ook totale haat tegen het Westen trouwens. En dat valt samen met een RT dat systematisch het Westen, Israel (en ook alles dat met het Westen te maken heeft) weg zet als het kwaad.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:41:45 #103
192592 SureD1
pi_138962174
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Maar bronnen uit landen als de VS vertrouw je wel? Ook die hebben een bepaalde positie
FOX vertrouw ik ook niet...en dankzij CNN ken ik elke vierkante centimeter van de Indische Oceaan ;)
pi_138962181
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
RT is een soort Fox News maar dan Russisch
Volgens mij komt het hier wel een beetje op neer.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:42:03 #105
421524 SadPanda
pi_138962196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:40 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Die worden meestal niet rechtstreeks betaald door de Amerikaanse regering.
Die hebben er wel invloed op is al lang bekend. Ook hebben er CNN journalisten ontslag genomen omdat ze daadwerkelijk werden gecensureerd.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:42:45 #106
192592 SureD1
pi_138962238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:40 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik weet voor 100% zeker dat die groepjes mannen in militair uniform, militair getraind en gewapend, en die elkaar schijnbaar ook nog eens toevallig zijn tegengekomen, geen normale lokale burgers zijn.
I'll second that...
pi_138962287
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

I'll second that...
I'll third it...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 16 april 2014 @ 22:44:09 #108
421524 SadPanda
pi_138962312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dude, jij hebt in deze draad zelf de Kiev regering weggezet als Nazi's.

En als jij ook maar enigszins de RT comments doorkijkt, en ik neem aan dat jij dat doet, kan je zien dat het een complete haat is tegen Joden, Israel en alles dat daar mee te maken heeft. Ook totale haat tegen het Westen trouwens. En dat valt samen met een RT dat systematisch het Westen, Israel (en ook alles dat met het Westen te maken heeft) weg zet als het kwaad.
Nogmaals waar doe ik dat precies? Ik benoem allen dat feitje van die ministers...

Dat laatste is totale onzin.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:45:31 #109
421524 SadPanda
pi_138962373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Volgens mij komt het hier wel een beetje op neer.
Ja, kritisch journalistiek staat gelijk aan FOX News.
Anti-Turkije
pi_138962400
The EU Military Staff's intelligence chief Georgy Alafuzoff does not anticipate that the disturbances in East Ukraine would be involved in the Russian special forces in the same way as the previous events in the Crimea . Alafuzoffin it is a one people.

- In Eastern Ukraine are not large numbers of Russian soldiers or people. But it is clear that vapaaehtosia , in Russian friendly initiatives in the range of certainty. They are concerned citizens, native Russian -speaking people. I do not believe , however , that the Russian military would still be there at the moment strongly positioned , says Alafuzoff .

Alafuzoffin that they took part in the invasion of mainly local people .

- For the most part , I believe that there are people who are in the area permanently live there and are just unhappy with the cost , Alafuzoff says.

Alafuzoff of its view, among other things, that the area has not been seen in a clear military action.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:46:47 #111
421524 SadPanda
pi_138962437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:40 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik wacht op je bron over de journalisten.
Anti-Turkije
pi_138962468
Russische militairen zouden gevangen genomen zijn, waarom worden ze dan niet getoond?
pi_138962480
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:45 schreef SadPanda het volgende:
Ja, kritisch journalistiek staat gelijk aan FOX News.
Kom op zeg. Je gaat toch niet oprecht RT als een serieus medium wegzetten? Het is misschien nog wel populistischer dan Fox en neemt het nog minder nauw met de waarheid.
pi_138962541
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:44 schreef SadPanda het volgende:
Nogmaals waar doe ik dat precies? Ik benoem allen dat feitje van die ministers...
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:45 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik vind het niet normaal als er neo-nazi's in een regering zitten.
De pro-Russische parlementsleden zijn bedreigd...

[..]

Ben jij wel goed in je hoofd? 8)7 Het is een neo-nazi partij, niet zo maar rechts.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:50:07 #115
421524 SadPanda
pi_138962633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

Bril niet op? Daar zet ik het regime niet neer als nazi's. Ik zeg alleen dat er nazi's in het regime zitten doelend op de ministers.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:50:16 #116
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138962643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef meth1745 het volgende:
.
Hij heeft dus heel wat anders gezegd dan wat RT beweert. Read between the lines..
  woensdag 16 april 2014 @ 22:50:32 #117
192592 SureD1
pi_138962657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:47 schreef meth1745 het volgende:
Russische militairen zouden gevangen genomen zijn, waarom worden ze dan niet getoond?
Mag dat, volgens de Conventie van Genève? Jouw honger naar bewijs is niet de eerste prioriteit bij krijgsgevangenen en degene die ze gevangen nemen...Saddam liet uitvoerig krijgsgevangenen zien, dat werd hem niet in dank afgenomen toen in 91...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:51:35 #118
421524 SadPanda
pi_138962714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:47 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Kom op zeg. Je gaat toch niet oprecht RT als een serieus medium wegzetten? Het is misschien nog wel populistischer dan Fox en neemt het nog minder nauw met de waarheid.
Ik ben benieuwd naar een niet objectief of verzonnen artikel van RT. Maar verder dan RT is slecht want Poetin betaalt kom je waarschijnlijk niet.
Anti-Turkije
pi_138962777
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar een niet objectief of verzonnen artikel van RT. Maar verder dan RT is slecht want Poetin betaalt kom je waarschijnlijk niet.
Neem eens de moeite om deze pagina terug te lezen en het verschil te zien tussen het interview zoals het in de Finse media is gegeven en de berichtgeving van RT daarover.
pi_138962780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:50 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hij heeft dus heel wat anders gezegd dan wat RT beweert. Read between the lines..
Ik heb het RT bericht niet gelezen, ik heb enkel zijn naam eruit gehaald en opgezocht wat hij gezegd heeft. Omdat ik de feiten wil weten.
Dat is volgens mij ook de juiste reactie als iemand met een propaganda link komt.
pi_138962828
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:50 schreef SadPanda het volgende:
Bril niet op? Daar zet ik het regime niet neer als nazi's. Ik zeg alleen dat er nazi's in het regime zitten doelend op de ministers.
Het is wel goed met jou. Je zet de Kiev regering duidelijk weg als Nazi's in je post.

Anyway, RT is pure propaganda en als jij die anti-Westerse haat en haat op Israel niet ziet in RT comments, en hoe het Westen en Israel altijd negatief worden weggezet, heb je echt een compleet bord voor je kop.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:56:32 #122
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138963001
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Zie het filmpje bij punt 3: http://www.buzzfeed.com/k(...)-russian-invasion-of

Ze zijn volkomen geschift bij Russian Today.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:56:44 #123
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138963012
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik wacht op je bron over de journalisten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Liz_Wahl
pi_138963055
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:50 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Mag dat, volgens de Conventie van Genève? Jouw honger naar bewijs is niet de eerste prioriteit bij krijgsgevangenen en degene die ze gevangen nemen...Saddam liet uitvoerig krijgsgevangenen zien, dat werd hem niet in dank afgenomen toen in 91...
ddat waren reguliere soldaten, die russen zouden saboteurs zijn, geen krijgsgevangenen.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:57:19 #125
421524 SadPanda
pi_138963058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is wel goed met jou. Je zet de Kiev regering duidelijk weg als Nazi's in je post.

Anyway, RT is pure propaganda en als jij die anti-Westerse haat en haat op Israel niet ziet in RT comments, en hoe het Westen en Israel altijd negatief worden weggezet, heb je echt een compleet bord voor je kop.
Jij bent dus blind. Ik benoem alleen dat er nazi ministers zijn.

Ik daag je uit om een niet objectief of verzonnen artikel te vinden. Het westen wordt zeker niet altijd negatief neergezet er wordt echter wel kritisch bericht over haar acties.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:58:13 #126
421524 SadPanda
pi_138963108
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Neem eens de moeite om deze pagina terug te lezen en het verschil te zien tussen het interview zoals het in de Finse media is gegeven en de berichtgeving van RT daarover.
Op mobiel gaat translate niet lekker, buiten dat artikel dus.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 22:58:50 #127
192592 SureD1
pi_138963152
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

ddat waren reguliere soldaten, die russen zouden saboteurs zijn, geen krijgsgevangenen.
Die vallen onder het normale strafrecht, artikel 6 EVRM, in Straatsburg zijn ze daar ook niet zo happig op, verdachten voluit op TV...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:59:28 #128
421524 SadPanda
pi_138963191
quote:
Ik zei dat het er 1 was doelend op Liz. Jij beweerde dat het er meerdere waren daar vraag ik een bron om.
Anti-Turkije
pi_138963240
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik daag je uit om een niet objectief of verzonnen artikel te vinden. Het westen wordt zeker niet altijd negatief neergezet er wordt echter wel kritisch bericht over haar acties.
http://rt.com/op-edge/

Alles daar is pure haat jegens het westen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138963330
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Op mobiel gaat translate niet lekker, buiten dat artikel dus.
Maar natuurlijk. Kijk even rustig rond op de link die JimmyJames net post. Maar ik heb het gevoel dat jij helemaal niet op een discussie zit te wachten, maar gewoon puur aan het trollen bent.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:02:46 #131
192592 SureD1
pi_138963366
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:00 schreef waht het volgende:

[..]

Nou zit ik al een maand of wat in deze reeks, en het is me maar een keer gelukt om SadPanda zijn klep te laten houden, met een pdf van 277 bladzijden van de Nicaragua zaak van het Internationaal Gerechtshof, daar had hij geen zin in...

Als hij het niet doet om te zieken heeft hij last van iets...niet normaal...
  woensdag 16 april 2014 @ 23:03:08 #132
421524 SadPanda
pi_138963377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:56 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Juist bij 3 zie ik geen filmpje? Maar het gaat zo te lezen erom dat 2 nieuwslezeressen hetzelfde zeggen, niet erg bijzonder.
Anti-Turkije
pi_138963396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:56 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik had deze dingen nog in mijn internet geschiedenis staan. Net zo erg soms. Vooral die laatste is hilarisch.

http://www.interpretermag.com/the-massacre-in-syria-that-wasnt/

http://brown-moses.blogsp(...)odays-use-of-my.html

http://brown-moses.blogsp(...)-their-anti-fsa.html

En ik heb nog wel meer rare shit voorbij zien komen, maar dat moet ik terugzoeken.

oh en deze: http://www.thedailybeast.(...)-the-cops-on-me.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Frikandelbroodje op 16-04-2014 23:16:08 ]
Incelfrikandel
  woensdag 16 april 2014 @ 23:04:04 #134
421524 SadPanda
pi_138963424
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:00 schreef waht het volgende:

[..]

Vertel me eens waar op edge voorstaat?
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:06:15 #135
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138963528
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Juist bij 3 zie ik geen filmpje? Maar het gaat zo te lezen erom dat 2 nieuwslezeressen hetzelfde zeggen, niet erg bijzonder.
Het gaat om het filmpje dat bij punt 7 zou moeten staan. Die gestoorde DJ met 911 op de achterkant van zijn laptop.
pi_138963623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:47 schreef meth1745 het volgende:
Jij geloofd dat er burgers met een dure uitrusting rondlopen met o.a. RPG's enzo? :D :D Waar halen ze die ineens vandaan, ook allemaal uit de carnavalswinkel?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:09:18 #137
192592 SureD1
pi_138963695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Jij geloofd dat er burgers met een dure uitrusting rondlopen met o.a. RPG's enzo? :D :D Waar halen ze die ineens vandaan, ook allemaal uit de carnavalswinkel?
Meth had links gisteren, waar je die zooi kan kopen (fair enough dat ging om een helm, sorry Meth)...maar hij lijkt serieus niet te geloven dat dat Russen zijn, dat is of naïef of hij wil een eerder ingenomen standpunt, tegen beter weten in, niet los te laten...
pi_138963731
Die comments ook op RT. De 3 meest recente Ukraine-related posts.

"CrossTalk: Russophobia" vandaag.
Best voted comment (54 upvotes)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Anti-govt militia drifting on Ukrainian APC in Slavyansk" vandaag
Best votes comment (RT excluded, 63 upvotes) Hey, een comment over de "Nazi regime (installed by US) - uiteraard schuld van de US.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Armored personnel carriers enter east Ukrainian cities" vandaag
Best voted comment (71 upvotes)
SPOILER
Meest recente Afghanistan video "Playground Horror: Afghan girl gets prosthetic limb after grenade explosion"
Top voted comment (31 upvotes)
SPOILER
Ah, dit is ook een juweeltje. Video over bom in Athene "Video: Car bomb explodes in Athens ahead of Merkel visit"
Top voted (70 up)
SPOILER
Anyway, zo is heel RT. Er zijn ook genoeg comments waar Israel en het "Zionistische complot" de schuld krijgt voor Syria, Oekraine, whatever. Je kan het zo gek niet bedenken. Maar dat kan jij toch ook wel zien SadPanda?

[ Bericht 14% gewijzigd door Pharmacist op 16-04-2014 23:15:28 ]
pi_138963881
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:02 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nou zit ik al een maand of wat in deze reeks, en het is me maar een keer gelukt om SadPanda zijn klep te laten houden, met een pdf van 277 bladzijden van de Nicaragua zaak van het Internationaal Gerechtshof, daar had hij geen zin in...

Als hij het niet doet om te zieken heeft hij last van iets...niet normaal...
Een nare eigenschap daarbij is dat telkens wanneer er een statement van hem onderuit wordt gehaald, hij of snel naar een nieuw onderwerp over springt of het compleet negeert.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:59 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zei dat het er 1 was doelend op Liz. Jij beweerde dat het er meerdere waren daar vraag ik een bron om.
During the 2008 South Ossetia War Russia Today correspondent William Dunbar resigned because he was not allowed to report on Russian airstrikes on civilian targets and stated "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it.

Alsjeblieft. Of telt deze ook niet?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:17:26 #140
421524 SadPanda
pi_138964186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:01 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Kijk even rustig rond op de link die JimmyJames net post. Maar ik heb het gevoel dat jij helemaal niet op een discussie zit te wachten, maar gewoon puur aan het trollen bent.
quote:
1. So on Saturday, RT used all kinds of chyrons to explain the situation in Crimea. For example: The Russian military is a “stabilizing force for Ukraine.”
Dat klopt toch? Nu is het rustig in de Krim?

quote:
2. This one was the hot chyron of the day: “Russia force to act.”
Geen context erbij.

quote:
3. But the highlight of the day was when two RT anchors literally gave the exact same, word-for-word monologue hours apart on the history of Crimea.
Al op reageert.

quote:
4. Other parts were more like traditional news segments, like this one that accused the United States of hypocrisy over Iranian and Ukrainian nuclear weapons.
Filmpje laad niet, maar is dit zo erg dan?

quote:
5. Another segment was all about a Chechen terrorist who RT claimed was enlisted by supporters of the new government in Ukraine.
Foutje kan altijd

quote:
6. Basically, Saturday’s takeaway: Russia is just protecting Russians.
Daar is al helemaal niks mis mee, het staat namelijk tussen quote tekens...

quote:
8. On Sunday, RT.com upped the ante and published this dispatch, which begins, “Contrary to expectations, security in Crimea has actually become more stable.”
Is toch zo?

quote:
9. RT was still going strong on Monday with Russia’s “right to protect its interests” in Ukraine.
Opinieprogramma, zoals in het begin bij een programma op RT staat is de mening van het programma niet altijd de mening van RT.

quote:
10. And how “…the interests of Ukrainian people” are the “top priority.”
Ook niks mis mee, er staat dat de Russische minister dat zei.

quote:
11. The Ukrainian Air Force even “sides” with the local authorities!
Klopt toch?

quote:
12. Back at home here, the West is raving with threats over Russia’s move to “protect” Russians…
Dat is inderdaad de argumentatie van Moskou.

quote:
13. …as discord and rebellion apparently “simmer” among Ukrainians against the Ukrainian government.
Dat is toch zo? Er wordt toch niet geluisterd.

quote:
14. And then to underscore the seriousness of the entire endeavor, RT presented Steven Seagal’s media criticism on Monday afternoon.
Dus?
Anti-Turkije
pi_138964331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Meth had links gisteren, waar je die zooi kan kopen (fair enough dat ging om een helm, sorry Meth)...maar hij lijkt serieus niet te geloven dat dat Russen zijn, dat is of naïef of hij wil een eerder ingenomen standpunt, tegen beter weten in, niet los te laten...
Is hij al zo wanhopig dat hij links zoekt van dumpzaken? :')
  woensdag 16 april 2014 @ 23:23:32 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138964497
volkskrant twitterde op woensdag 16-04-2014 om 23:19:22 Poetin wil een federaal Oekraïne waarbij Rusland een veto krijgt in Oekraïense aangelegenheden, meldt de VS - http://t.co/eiBRgSrINc reageer retweet
http://www.volkskrant.nl/(...)to-in-Oekraine.dhtml
  woensdag 16 april 2014 @ 23:25:50 #143
421524 SadPanda
pi_138964618
quote:
Nee, dat zullen andere nieuwszenders nooit doen.

quote:
In het filmpje van RT wordt er bericht over beschuldigingen het wordt niet als een feit gepresenteerd.

quote:
Meanwhile a prominent Syrian blogger known as Black Moses has posted footage allegedly showing chemical weapons being used by rebels. Let's get the details from our correspondent Paul Scott here in the studio.
Zelfde verhaal hè...

quote:
Ook beschuldigingen.

quote:
Dat zal zij wel gezien hebben gezien ze in Tripoli was...
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:27:35 #144
421524 SadPanda
pi_138964720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:10 schreef Pharmacist het volgende:
Anyway, zo is heel RT. Er zijn ook genoeg comments waar Israel en het "Zionistische complot" de schuld krijgt voor Syria, Oekraine, whatever. Je kan het zo gek niet bedenken. Maar dat kan jij toch ook wel zien SadPanda?
Klopt, ik ontkende alleen dat er veel antisemitische posts werden geplaatst. Maar de comments selectie lijkt me niet erg belangrijk, wat RT zelf zegt wel.
Anti-Turkije
pi_138964771
Las net iets over een schietpartij bij een legerbasis, blijkbaar zijn er demonstranten naar een legerbasis gegaan en zijn er schoten gelost door Oekraïense militairen toen de sfeer grimmig werd. 4 doden volgens RT.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:29:28 #146
421524 SadPanda
pi_138964814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:01 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ik heb dat nu op de computer wel gezien en ik zie maar een erg kort berichtje, het lijkt me dat RT het heeft van het video interview.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:31:30 #147
421524 SadPanda
pi_138964911
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:12 schreef Ravvie het volgende:
Een nare eigenschap daarbij is dat telkens wanneer er een statement van hem onderuit wordt gehaald, hij of snel naar een nieuw onderwerp over springt of het compleet negeert.
Geef eens een voorbeeld, ik zie juist het omgekeerde. Er worden hier onzin dingen over mij gezegd zoals dat ik het regime neerzet als nazi's of dat ik een Poetin lover ben.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:12 schreef Ravvie het volgende:
During the 2008 South Ossetia War Russia Today correspondent William Dunbar resigned because he was not allowed to report on Russian airstrikes on civilian targets and stated "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it.

Alsjeblieft. Of telt deze ook niet?
Die telt. :)
Anti-Turkije
pi_138965153
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, dat zullen andere nieuwszenders nooit doen.
boehoe

quote:
In het filmpje van RT wordt er bericht over beschuldigingen het wordt niet als een feit gepresenteerd.
wel dus.

quote:
Meanwhile a prominent Syrian blogger known as Black Moses has posted footage allegedly showing chemical weapons being used by rebels. Let's get the details from our correspondent Paul Scott here in the studio.
Zelfde verhaal hè...
Dus ze halen zijn woorden nog steeds volledig uit de context.

quote:
Dat zal zij wel gezien hebben gezien ze in Tripoli was...
Nou nee, ik heb dat live gezien destijds terwijl andere nieuwszenders live aan het uitzenden waren hoe rebellen en burgers stonden te feesten op het groene plein. Hilarisch.
Incelfrikandel
  woensdag 16 april 2014 @ 23:39:08 #149
421524 SadPanda
pi_138965265
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

wel dus.
'reports'

quote:
[..]

Dus ze halen zijn woorden nog steeds volledig uit de context.
Nee

quote:
[..]

Nou nee, ik heb dat live gezien destijds terwijl andere nieuwszenders live aan het uitzenden waren hoe rebellen en burgers stonden te feesten op het groene plein. Hilarisch.
Ja, wat jij hebt gezien zegt me niet zoveel.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:39:46 #150
192592 SureD1
pi_138965295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:23 schreef JimmyJames het volgende:
volkskrant twitterde op woensdag 16-04-2014 om 23:19:22 Poetin wil een federaal Oekraïne waarbij Rusland een veto krijgt in Oekraïense aangelegenheden, meldt de VS - http://t.co/eiBRgSrINc reageer retweet
Zei ik net hierboven ook al, torren in zijn kop die Poetin...als dit waar is dan is hij het compleet kwijt, Ukraïne is een soevereine staat gvd...geen kolonie...
pi_138965394
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Maar er is een reden dat je blijft herhalen dat er nazi's in de regering zitten. Beeldvorming, m'n beste. Want we vinden het allemaal vervelend dat er nazi's bestaan, maar dat feit is op zichzelf niet bijzonder.

Dus waarom blijf je het herhalen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 april 2014 @ 23:42:21 #152
192592 SureD1
pi_138965400
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

'reports'

[..]

Nee

[..]

Ja, wat jij hebt gezien zegt me niet zoveel.
SadPanda, denk je ff aan de toegevoegde waarde voor het topic? En ik ben echt nieuwsgierig: doe je dit om te zieken of heb je oprecht problemen met dit soort discussie (ook irl op school en zo)?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:42:25 #153
421524 SadPanda
pi_138965401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:23 schreef JimmyJames het volgende:
Zal wel wat genuanceerder liggen.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:43:29 #154
421524 SadPanda
pi_138965442
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar er is een reden dat je blijft herhalen dat er nazi's in de regering zitten. Beeldvorming, m'n beste. Want we vinden het allemaal vervelend dat er nazi's bestaan, maar dat feit is op zichzelf niet bijzonder.

Dus waarom blijf je het herhalen?
Ik blijft het niet steeds herhalen, enkel als er om argumenten wordt gevraagd waarom een referendum zou mogen.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:43:53 #155
192592 SureD1
pi_138965457
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Oh dit wel, maar RT rapporteert de waarheid in onverdunde vorm? Die torren zijn besmettelijk volgens mij...
pi_138965463
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Amerikaanse propaganda, nietwaar? Poetin is immers gewoon een toffe peer.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:44:57 #157
421524 SadPanda
pi_138965502
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

SadPanda, denk je ff aan de toegevoegde waarde voor het topic?
Het ging erover of RT betrouwbaar was, daar begon ik niet over.

quote:
En ik ben echt nieuwsgierig: doe je dit om te zieken of heb je oprecht problemen met dit soort discussie (ook irl op school en zo)?
Ik zie eerder dat jullie vaak problemen hebben met dit soort discussies, maar ik zie het nut er niet van om steeds persoonlijke aanvallen op mij te doen.
Anti-Turkije
pi_138965525
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik blijft het niet steeds herhalen, enkel als er om argumenten wordt gevraagd waarom een referendum zou mogen.
Een referendum mag, want nazi-ministers?

En je blijft het wel herhalen. Ben de hele avond afwezig geweest en ik werp een blik op dit topic en zie jou weer zaniken over die nazi's.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:46:28 #159
421524 SadPanda
pi_138965564
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Amerikaanse propaganda, nietwaar? Poetin is immers gewoon een toffe peer.
Ach, dat zeg je nou niet over dat RT bericht hierboven...
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:47:14 #160
192592 SureD1
pi_138965598
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het ging erover of RT betrouwbaar was, daar begon ik niet over.

[..]

Ik zie eerder dat jullie vaak problemen hebben met dit soort discussies, maar ik zie het nut er niet van om steeds persoonlijke aanvallen op mij te doen.
Het is geen aanval mijn beste, echt niet, ik zie een zorgwekkend patroon dat is alles..
pi_138965617
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ach, dat zeg je nou niet over dat RT bericht hierboven...
RT is Amerikaanse propaganda?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:47:45 #162
421524 SadPanda
pi_138965621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En je blijft het wel herhalen. Ben de hele avond afwezig geweest en ik werp een blik op dit topic en zie jou weer zaniken over die nazi's.
Nee, ik noemde dat met een heleboel andere redenen.

Misschien verder kijken dan je neus lang is. Iemand beschuldigde mij ervan dat ik het regime als nazi's weg zette dus zei ik dat ik alleen zei dat er nazi ministers zijn. Ik begon er dus niet over...
Anti-Turkije
pi_138965689
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

Idd. Ik had die Nazi-discussie meer dan een maand terug al met SadPanda. Toen werd het ook al aangehaald. Had ik net nog een post van terug moeten zoeken. 11 Maart.
pi_138965693
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, ik noemde dat met een heleboel andere redenen.

Misschien verder kijken dan je neus lang is. Iemand beschuldigde mij ervan dat ik het regime als nazi's weg zette dus zei ik dat ik alleen zei dat er nazi ministers zijn. Ik begon er dus niet over...
Het regime niet, dat klopt. Maar je vindt het wel relevant om telkens te vermelden dat er nazi's in het parlement zitten. Waarom is dat?
pi_138965749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Idd. Ik had die Nazi-discussie meer dan een maand terug al met SadPanda. Toen werd het ook al aangehaald. Had ik net nog een past van terug moeten zoeken. 11 Maart.
Ik meen dat SP aanvankelijk ook Russisch ingrijpen rechtvaardigde, want nazi's.

Al kan ik ook in de war zijn met BaajGuardian.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:50:47 #166
192592 SureD1
pi_138965763
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het regime niet, dat klopt. Maar je vindt het wel relevant om telkens te vermelden dat er nazi's in het parlement zitten. Waarom is dat?
Omdat hij denkt dat RT de waarheid predikt waarschijnlijk..dan krijg je dat soort afwijkende ideeën. Bij ons zitten ook mensen met nare denkbeelden in het Parlement.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:51:14 #167
421524 SadPanda
pi_138965785
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Graag lezen wat ik hierboven schrijf. Ik noemde het alleen met een andere redenen waarom ik voor een referendum was. En ik zei regime dus minister niet parlement.

Jullie beginnen er steeds weer over, zoals ik hierboven uitlegde.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:51:29 #168
240100 ATan
pi_138965798
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

BaajGuardian vind het weerbericht al reden tot ingrijpen, gezien het eindeloos posten van de vlag en het volkslied van de Russische Federatie.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:51:45 #169
312994 deelnemer
ff meedenken
  woensdag 16 april 2014 @ 23:52:09 #170
421524 SadPanda
pi_138965835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Idd. Ik had die Nazi-discussie meer dan een maand terug al met SadPanda. Toen werd het ook al aangehaald. Had ik net nog een post van terug moeten zoeken. 11 Maart.
Jij haalde het toch net aan? Doe nou niet alsof ik er steeds over begin.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:52:39 #171
192592 SureD1
pi_138965852
quote:

[..]

Klopt, en Vigen98 en Terminator2000 ook maar die laatste heb ik hier al maanden niet gezien...nadat hij moest toegeven dat het toch weldegelijk Russen waren op de Krim...
  woensdag 16 april 2014 @ 23:53:24 #172
421524 SadPanda
pi_138965882
quote:
Nee, dat was een van de vele redenen.
Anti-Turkije
pi_138965883
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Graag lezen wat ik hierboven schrijf. Ik noemde het alleen met een andere redenen waarom ik voor een referendum was. En ik zei regime dus minister niet parlement.

Jullie beginnen er steeds weer over, zoals ik hierboven uitlegde.
Onzin. Je begint er dagelijks over. En neen, niet op ons verzoek.

Wat jij nu doet, is een schijnheilige discussietechniek hanteren: hit and run.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:54:00 #174
421524 SadPanda
pi_138965902
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin. Je begint er dagelijks over. En neen, niet op ons verzoek.

Wat jij nu doet, is een schijnheilige discussietechniek hanteren: hit and run.
Laat maar eens zien, vandaag haalde Pharmacist het weer aan.
Anti-Turkije
pi_138965929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:50 schreef SureD1 het volgende:
Omdat hij denkt dat RT de waarheid predikt waarschijnlijk..dan krijg je dat soort afwijkende ideeën. Bij ons zitten ook mensen met nare denkbeelden in het Parlement.
RT is wel uiterst effectieve propaganda. Een van de grootste youtube kanalen. Een soort verzamelplaats voor mensen met een schijthekel aan het Westen en Israel. Ben benieuwd of ze bij de inlichtingendiensten wel eens discussieren over de schade die RT aanricht.

Zeker met veel werkeloze en gefrustreerde mensen is het denk ik makkelijk Westerlingen tegen het Westen zelf op te zetten. Ik merk ook op bijv FB dat een aantal mensen, vaak zonder baan, heel veel conspiracy shit aan het posten zijn. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat die makkelijk beinvloedbare mensen weinig uitmaken in de samenleving. Ik vraag me echter af of RT ook niet jonge, intelligente mensen, kan hersenspoelen.
pi_138965932
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:53 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, dat was een van de vele redenen.
Een nazi-partij in het parlement, met beperkte invloed, is reden genoeg om de Russen binnen te laten vallen?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:54:52 #177
240100 ATan
pi_138965933
quote:
Russische beer is prima om een gezellig potje mee te schaken. Het probleem is alleen dat de Russische beer vuistdiep met de (mafia) vor verweven zit, zodat zij niet te vertrouwen zijn. Wij zouden hen moeten helpen die verwevenheid te ontrafelen, alleen daarna kan er vrede en samenwerking zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:55:34 #178
421524 SadPanda
pi_138965960
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een nazi-partij in het parlement, met beperkte invloed, is reden genoeg om de Russen binnen te laten vallen?
Ik zeg toch net ministers niks parlement. Nee, dat is niet genoeg reden zoals je in mijn post hierboven kan lezen.
Anti-Turkije
pi_138965966
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Laat maar eens zien, vandaag haalde Pharmacist het weer aan.
En gisteren deed je het zelf. Tegenover mij.
pi_138965989
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:55 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zeg toch net ministers niks parlement. Nee, dat is niet genoeg reden zoals je in mijn post hierboven kan lezen.
Het is een reden, schreef jij. Waarom zou dat een reden zijn?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:56:34 #181
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 16 april 2014 @ 23:57:10 #182
421524 SadPanda
pi_138966019
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En gisteren deed je het zelf. Tegenover mij.
Zou kunnen maar moet je er dan een groot probleem van maken?

Kan het niet gewoon over de inhoud gaan en niet over hoe vaak ik nazi ministers zou gebruiken en persoonlijke aanvallen op mij.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:58:02 #183
421524 SadPanda
pi_138966052
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een reden, schreef jij. Waarom zou dat een reden zijn?
Het was meer bedoeld om de context te scheppen.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 23:58:17 #184
240100 ATan
pi_138966069
quote:
Mja waarom ook niet, kunnen we die B61's eens showen aan de pylons. Dat zal wel indruk maken op Putin :) Als je het spel van Putin speelt, fabriceer je een perfecte kopie waar niets in zit maar er wel zo uit ziet. Gewoon, omdat het kan. Putin doet dat ook.
pi_138966080
quote:
Pure misleiding. Het suggereert dat Nederland F-16s in de Ukraine gaat inzetten. Man.....
pi_138966093
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Zou kunnen maar moet je er dan een groot probleem van maken?

Kan het niet gewoon over de inhoud gaan en niet over hoe vaak ik nazi ministers zou gebruiken en persoonlijke aanvallen op mij.
Ik val je niet persoonlijk aan, ik vraag slechts wat jouw reden is om telkens die nazi's aan te halen. En nee, dat doe je naar eigen zeggen niet, maar stiekem doe je het telkens wel.
pi_138966120
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het was meer bedoeld om de context te scheppen.
Waarom is dat een reden? Ik vraag het je nogmaals.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:00:31 #188
192592 SureD1
pi_138966149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

RT is wel uiterst effectieve propaganda. Een van de grootste youtube kanalen. Een soort verzamelplaats voor mensen met een schijthekel aan het Westen en Israel. Ben benieuwd of ze bij de inlichtingendiensten wel eens discussieren over de schade die RT aanricht.

Zeker met veel werkeloze en gefrustreerde mensen is het denk ik makkelijk Westerlingen tegen het Westen zelf op te zetten. Ik merk ook op bijv FB dat een aantal mensen, vaak zonder baan, heel veel conspiracy shit aan het posten zijn. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat die makkelijk beinvloedbare mensen weinig uitmaken in de samenleving. Ik vraag me echter af of RT ook niet jonge, intelligente mensen, kan hersenspoelen.
We hebben dit wel laten schieten de laatste jaren... Onder de Bush regering hadden wij het te druk met ons opwinden over de Ammies, terwijl Poetin toen al druk bezig was met de wederopbouw van het Tsarenrijk. Er werd hooguit schaapachtig gelachen als hij de grondwet even omgooide om met Medvedev te taggen wie PM en wie president mocht zijn...

RT is zeker efficiënt... Ik snap ook niet hoe een 17 jarige Nederlander anders zo anti Westers in zijn denkbeelden kan zitten. Ik bedoel 2003 was voor veel van ons de druppel wat Bush betrof, maar SP was 6 toen, dus toen maakte hij ruzie met kinderen in de zandbak omdat hij bewijs wilde dat de zandlaag maar een halve meter diep was...

Ik denk dat deze crisis de verhoudingen tussen West en Oost weer behoorlijk zal aanscherpen, en dat zal RT ook merken.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:00:56 #189
421524 SadPanda
pi_138966169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom is dat een reden? Ik vraag het je nogmaals.
Ik erken mijn fout, ik bedoelde het zoals ik net zei meer om context te scheppen gezien de discriminatie van Russisch sprekende door het regime.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:01:17 #190
240100 ATan
pi_138966186
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik erken mijn fout, ik bedoelde het zoals ik net zei meer om context te scheppen gezien de discriminatie van Russisch sprekende door het regime.
Holy shit mensen SadPanda erkent zijn fout.
pi_138966194
Nog een SadPanda topic.

Samenvatting: Amerikaanse militairen in het geheim gebruikt als proefkonijnen door de Amerikaanse overheid in samen werking met (ex-)nazi wetenschappers.

bron: RT uiteraard...
NWS / Amerikaanse militairen gebruikt als proefkonijnen door overheid

Haatkanaal much?
pi_138966217
quote:
Haal de Playmobil dozen maar uit de kast er komt een 'missie'.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:02:34 #193
240100 ATan
pi_138966238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:01 schreef Pharmacist het volgende:
Nog een SadPanda topic.

Samenvatting: Amerikaanse militairen in het geheim gebruikt als proefkonijnen door de Amerikaanse overheid in samen werking met (ex-)nazi wetenschappers.

Haatkanaal much?
Vergeet de LSD niet.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:02:35 #194
192592 SureD1
pi_138966240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:58 schreef ATan het volgende:

[..]

Mja waarom ook niet, kunnen we die B61's eens showen aan de pylons. Dat zal wel indruk maken op Putin :) Als je het spel van Putin speelt, fabriceer je een perfecte kopie waar niets in zit maar er wel zo uit ziet. Gewoon, omdat het kan. Putin doet dat ook.
Die hebben we al, ze oefenen het laden met dummies, dus dan kunnen we die gewoon eronder hangen en dan een beetje gaan langsbuzzen...dat mag toch zolang we toestemming hebben van de staat wiens luchtruim we gebruiken, zelfs als dat Ukraïne zou zijn...
pi_138966269
quote:

[..]

Ook die zogenaamde discriminatie ligt een heel stuk genuanceerder dan jij en de Ruski's doen overkomen. Al zal ik erkennen dat de nieuwe regering in Kiev het niet handig heeft gespeeld met dat taal-gedoe. Maar die fout is snel hersteld.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:03:51 #196
421524 SadPanda
pi_138966285
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:00 schreef SureD1 het volgende:

[..]

RT is zeker efficiënt... Ik snap ook niet hoe een 17 jarige Nederlander anders zo anti Westers in zijn denkbeelden kan zitten.

Ik denk dat deze crisis de verhoudingen tussen West en Oost weer behoorlijk zal aanscherpen, en dat zal RT ook merken.
Niet anti-Westers wel tegen de politiek van het westen (en natuurlijk van Rusland enz.).
Ik vind gewoon dat de burgers recht hebben om te kiezen in een referendum als dat in West-Oekraïne gebeurt was vond ik het ook goed.

Iedereen kan toch wel zien dat opsplitsing de enige oplossing is?

quote:
dus toen maakte hij ruzie met kinderen in de zandbak omdat hij bewijs wilde dat de zandlaag maar een halve meter diep was...
:P
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:04:05 #197
192592 SureD1
pi_138966300
quote:

[..]

Quoted for posterity..deze print ik uit en lijst ik in ;) maar dan crop ik hem wel tot de eerste komma.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:04:20 #198
421524 SadPanda
pi_138966309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:01 schreef ATan het volgende:

[..]

Holy shit mensen SadPanda erkent zijn fout.
Ja wow heb ik ook echt nooit eerder gedaan :')
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:05:11 #199
421524 SadPanda
pi_138966335
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:01 schreef Pharmacist het volgende:
Nog een SadPanda topic.

Haatkanaal much?
Ja, die federale rechtbank zal wel liegen. Maar wat voegt deze post nou toe aan het topic?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:05:52 #200
192592 SureD1
pi_138966360
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet anti-Westers wel tegen de politiek van het westen (en natuurlijk van Rusland enz.).
Ik vind gewoon dat de burgers recht hebben om te kiezen in een referendum als dat in West-Oekraïne gebeurt was vond ik het ook goed.

[..]

:P
Weet je, dat zou helemaal prima zijn als ze dat via politieke kanalen in Kiev zouden regelen. Maar die mensen in het Oosten en het door hun gewenste lot zijn slechts figuranten in iets veel groters...
  donderdag 17 april 2014 @ 00:07:54 #201
421524 SadPanda
pi_138966418
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook die zogenaamde discriminatie ligt een heel stuk genuanceerder dan jij en de Ruski's doen overkomen. Al zal ik erkennen dat de nieuwe regering in Kiev het niet handig heeft gespeeld met dat taal-gedoe. Maar die fout is snel hersteld.
Ik heb het over het verbieden van Russische TV zenders en de taalwet. De afschaffing van de taalwet is inderdaad na de invasie van de Krim op aanbeveling van de EU opgeschort. Maar het lijkt me logisch dat het zonder de invasie wel afgeschaft was gezien die taalwet er pas sinds 2012 was en de huidige regerende partijen er altijd tegen geweest zijn.
Anti-Turkije
pi_138966443
quote:

Nee. Een gebied kan zichzelf niet zomaar afsplitsen van haar moederland, tenzij zij toestemming geeft. Dat geldt voor elk gebied op aarde. Eenzijdige afsplitsing leidt alleen maar tot meer chaos, geen erkenning door staten dus geen lidmaatschap van internationale organisaties, geen hulp van het IMF, ga zo maar door.
pi_138966445
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:05 schreef SadPanda het volgende:
Ja, die federale rechtbank zal wel liegen. Maar wat voegt deze post nou toe aan het topic?
Een illustratie van de propaganda en pure haat tegen het Westen die door RT wordt gepropagandeerd. Als aanvulling op mijn eerdere posts over RT. En ook nog relevant mbt die discussie over dat jij dat Nazi-zijn van de Ukrainse regering na een maand nog steeds aanhaalt.

Ik denk dat zowel jij als Vigen, dat ook zo een jong knulletje is, een product zijn van RT. Laat zien dat RT toch wel een briljante Russische actie is.
pi_138966446
quote:

[..]

Dat is grote onzin, Oekraïne is jarenlang '1' land geweest. Er is geen reden tot splitsing van het land. Duitsland werd in tweeën gehakt als een soort van oorlogstrofee. Een Oost/West-deling lost het probleem niet op dat zorgt alleen voor nog meer ellende, want op den duur krijg je groepen die voor en tegen unificatie zijn. Oekraïne kan gewoon een land blijven, zoals het is.

Wat ze wel moeten doen is netjes de gasrekening betalen aan Putin en corruptie aanpakken, maar dan moet Rusland een eerlijke prijs vragen (zelfde als rest van EU, niet 2x zo hoog).
  donderdag 17 april 2014 @ 00:09:23 #205
421524 SadPanda
pi_138966465
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:05 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Weet je, dat zou helemaal prima zijn als ze dat via politieke kanalen in Kiev zouden regelen. Maar die mensen in het Oosten en het door hun gewenste lot zijn slechts figuranten in iets veel groters...
Dat is echter niet mogelijk tenminste geen referendum over de keuze om aan te sluiten bij Rusland of onafhankelijkheid.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:10:35 #206
421524 SadPanda
pi_138966495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Een gebied kan zichzelf niet zomaar afsplitsen van haar moederland, tenzij zij toestemming geeft. Dat geldt voor elk gebied op aarde. Eenzijdige afsplitsing leidt alleen maar tot meer chaos, geen erkenning door staten dus geen lidmaatschap van internationale organisaties, geen hulp van het IMF, ga zo maar door.
Ik heb het over mijn persoonlijke mening niet het internationaal recht.
Anti-Turkije
pi_138966510
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb het over mijn persoonlijke mening niet het internationaal recht.
Ah, je persoonlijke mening gaat tegen de al een halve eeuw aanvaarde procedure in en daar ben je je ook bewust van. Dan is dat duidelijk.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:11:30 #208
192592 SureD1
pi_138966515
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat is echter niet mogelijk tenminste geen referendum over de keuze om aan te sluiten bij Rusland of onafhankelijkheid.
Nee dat gaat ook niet op stel en sprong...kijk eens even hoe lang de Schotten er op hebben moeten wachten, of hoe lang ze in Quebec of in Catalonië bezig zijn..zoiets pak je fatsoenlijk en in overleg aan, dat duurt jaren, decennia zelfs...dat regel je niet in een maand...het is geen computerspel...
  donderdag 17 april 2014 @ 00:11:46 #209
421524 SadPanda
pi_138966523
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Een illustratie van de propaganda en pure haat tegen het Westen die door RT wordt gepropagandeerd. Als aanvulling op mijn eerdere posts over RT. En ook nog relevant mbt die discussie over dat jij dat Nazi-zijn van de Ukrainse regering na een maand nog steeds aanhaalt.

Ik denk dat zowel jij als Vigen, dat ook zo een jong knulletje is, een product zijn van RT. Laat zien dat RT toch wel een briljante Russische actie is.
Wat is er mis met dat bericht? Wat is er propaganda aan? De rechtbank zegt het en het is gewoon kritisch zijn niet pure haat. Iedere nieuwszender zou dat bericht moeten publiceren.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:12:49 #210
421524 SadPanda
pi_138966539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat is grote onzin, Oekraïne is jarenlang '1' land geweest. Er is geen reden tot splitsing van het land. Duitsland werd in tweeën gehakt als een soort van oorlogstrofee. Een Oost/West-deling lost het probleem niet op dat zorgt alleen voor nog meer ellende, want op den duur krijg je groepen die voor en tegen unificatie zijn. Oekraïne kan gewoon een land blijven, zoals het is.

Wat ze wel moeten doen is netjes de gasrekening betalen aan Putin en corruptie aanpakken, maar dan moet Rusland een eerlijke prijs vragen (zelfde als rest van EU, niet 2x zo hoog).
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:13:09 #211
421524 SadPanda
pi_138966544
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, je persoonlijke mening gaat tegen de al een halve eeuw aanvaarde procedure in en daar ben je je ook bewust van. Dan is dat duidelijk.
Ach, bij Kosovo kon dat ook.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:13:38 #212
192592 SureD1
pi_138966557
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.
Ja dat moeten ze lekker in de Rada uitknokken (en in de toekomst graag figuurlijk) daar is een Parlement voor..
  donderdag 17 april 2014 @ 00:14:03 #213
192592 SureD1
pi_138966567
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat duurde ook meer dan een decennium he...
  donderdag 17 april 2014 @ 00:14:11 #214
421524 SadPanda
pi_138966570
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee dat gaat ook niet op stel en sprong...kijk eens even hoe lang de Schotten er op hebben moeten wachten, of hoe lang ze in Quebec of in Catalonië bezig zijn..zoiets pak je fatsoenlijk en in overleg aan, dat duurt jaren, decennia zelfs...dat regel je niet in een maand...het is geen computerspel...
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:15:09 #215
421524 SadPanda
pi_138966585
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja dat moeten ze lekker in de Rada uitknokken (en in de toekomst graag figuurlijk) daar is een Parlement voor..
Zodra er een pro-Russische regering is komt er weer een revolutie/coup. En als er een pro-EU regering is zijn de burgers in het oosten en zuiden weer ontevreden.
Anti-Turkije
pi_138966606
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'. De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen, in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil. Het verdelen van landen (Duitsland, Polen, Korea etc.) heeft in de hele geschiedenis al voor ellende gezorgd.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:16:42 #217
192592 SureD1
pi_138966618
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.
Nou er is zoiets als een parlemenaire meerderheid...misschien moet een Grondwet veranderd worden, dat duurt ff, en dat zijn zware beslissingen, daar reflecteer je als gezonde volwassene op...dat praat je door hoe je de gevolgen gaat aanpakken en zo, voor je het weet ben je tien jaar verder, dat is niks in zo'n proces. Kosovo was snel als je naar de precedenten kijkt...
pi_138966639
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat het één keer fout is gegaan mag gelukkig geen vrijbrief zijn voor elk gebied op aarde om zich naar believen af te scheiden en hard 'KOSOVO KOSOVO' te roepen.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:17:15 #219
192592 SureD1
pi_138966642
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Zodra er een pro-Russische regering is komt er weer een revolutie/coup. En als er een pro-EU regering is zijn de burgers in het oosten en zuiden weer ontevreden.
Jonge Democratie he...dat rommelt makkelijk nog twintig jaar zo door...
pi_138966661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'. De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen, in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil. Het verdelen van landen (Duitsland, Polen, Korea etc.) heeft in de hele geschiedenis al voor ellende gezorgd.
Sterker nog, volgens mij kan het ook niet als het andersom het geval is.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:18:37 #221
421524 SadPanda
pi_138966667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'.
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.

quote:
De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen
Nee, 60% volgens mij.

quote:
in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil.
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:19:50 #222
192592 SureD1
pi_138966692
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.

[..]

Nee, 60% volgens mij.

[..]

Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?
In twee minuten...knap...wist je dat uit je hoofd of komt dat van je muur?
  donderdag 17 april 2014 @ 00:19:51 #223
421524 SadPanda
pi_138966693
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nou er is zoiets als een parlemenaire meerderheid...misschien moet een Grondwet veranderd worden, dat duurt ff, en dat zijn zware beslissingen, daar reflecteer je als gezonde volwassene op...dat praat je door hoe je de gevolgen gaat aanpakken en zo, voor je het weet ben je tien jaar verder, dat is niks in zo'n proces. Kosovo was snel als je naar de precedenten kijkt...
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.
Anti-Turkije
pi_138966700
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.
pi_138966701
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Nee, 60% volgens mij.

[..]

Als je in Oost-Oekraïne woont en je wilt geen Russisch paspoort en bij Oekraïne blijven dan zul je toch moeten verhuizen anders ben je 'illegaal' in je eigen land.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:20:41 #226
240100 ATan
pi_138966703
En is het technisch onmogelijk voor de hele Oekraine om zowel bij de EU te horen en in het extreme geval bij de Russische Federatie te horen? Behalve dat het raar klink is het technisch niet onmogelijk... de EU en de RF heeft veel verschillende lagen en configuratiemogelijkheden.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:20:45 #227
421524 SadPanda
pi_138966706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat het één keer fout is gegaan mag gelukkig geen vrijbrief zijn voor elk gebied op aarde om zich naar believen af te scheiden en hard 'KOSOVO KOSOVO' te roepen.
Niet één keer hoor wel vaker. Maar ik geef gewoon mijn persoonlijke mening.
Anti-Turkije
pi_138966715
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet één keer hoor wel vaker. Maar ik geef gewoon mijn persoonlijke mening.
Heb je nog wat voorbeelden?
  donderdag 17 april 2014 @ 00:21:07 #229
421524 SadPanda
pi_138966716
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SureD1 het volgende:

[..]

In twee minuten...knap...wist je dat uit je hoofd of komt dat van je muur?
Ik heb ook een geheugen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:21:42 #230
192592 SureD1
pi_138966727
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemen :'(
  donderdag 17 april 2014 @ 00:22:04 #231
421524 SadPanda
pi_138966736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hij heeft het erover dat het jaren moet duren. Terwijl Kiev gewoon had kunnen instemmen en dan was het klaar.
Anti-Turkije
pi_138966749
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hij heeft het erover dat het jaren moet duren. Terwijl Kiev gewoon had kunnen instemmen en dan was het klaar.
Ja, wat is nou je punt? Kiev had moeten instemmen. Dat kan door een proces van een jarenlange status quo en het kan door een krabbel onder een wet te zetten.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:23:00 #233
240100 ATan
pi_138966752
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemen :'(
Stel je voor, dat hij het rode stempotlood ter hand neemt. Dan is al ons werk voor niets geweest :'(
  donderdag 17 april 2014 @ 00:23:36 #234
421524 SadPanda
pi_138966764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als je in Oost-Oekraïne woont en je wilt geen Russisch paspoort en bij Oekraïne blijven dan zul je toch moeten verhuizen anders ben je 'illegaal' in je eigen land.
Ik geloof niet dat het plan is om dat deel bij de Russisch Federatie te voegen maar ik denk eerder een onafhankelijke staat dat lid is van de Euraziatische Unie. Maar heb je ook gehoord van een dubbel paspoort?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:24:07 #235
421524 SadPanda
pi_138966772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef ATan het volgende:
En is het technisch onmogelijk voor de hele Oekraine om zowel bij de EU te horen en in het extreme geval bij de Russische Federatie te horen? Behalve dat het raar klink is het technisch niet onmogelijk... de EU en de RF heeft veel verschillende lagen en configuratiemogelijkheden.
Het gaat niet om bij de RF te voegen maar bij de Euraziatische Unie, dat klinkt het al een stuk makkelijker.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:24:23 #236
421524 SadPanda
pi_138966779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je nog wat voorbeelden?
Kroatië, Slovenië
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:24:25 #237
240100 ATan
pi_138966782
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het gaat niet om bij de RF te voegen maar bij de Euraziatische Unie, dat klinkt het al een stuk makkelijker.
Dan wordt het alleen maar nog simpeler. Ik zeg doen.
pi_138966784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef ATan het volgende:
Nee, dat is zowel praktisch als theoretisch onmogelijk.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:24:47 #239
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138966790
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom niet het hele land laten stemmen bij welke Unie ze willen horen? Omdat in het oosten de meerderheid een andere mening heeft dan in het westen? Maar waarom dan niet per Oblast of gemeente stemmen? Waarom zou uberhaupt iemand zich neerleggen bij de meerderheid als men dat op landelijk niveau al niet doet. Je kan altijd het gebied verkleinen als daarmee de meerderheid het met je eens is. Je stemt gewoon per huishouden, of kamer in een huis.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:25:08 #240
240100 ATan
pi_138966800
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is zowel praktisch als theoretisch onmogelijk.
Vertel vertel.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:25:35 #241
421524 SadPanda
pi_138966807
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Toch torren, wat betekent dat?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:26:04 #242
421524 SadPanda
pi_138966818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, wat is nou je punt? Kiev had moeten instemmen. Dat kan door een proces van een jarenlange status quo en het kan door een krabbel onder een wet te zetten.
Dat hij zegt dat het jaren moet duren terwijl ik zeg dat Kiev gewoon een krabbel kan zetten.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:26:51 #243
240100 ATan
pi_138966833
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Toch torren, wat betekent dat?
Het is iets Fries, iets dat wij niet mogen weten, iets geheims, zodat het vuurtje wat de onafhankelijkheid van Friesland zal waarborgen zal blijven branden.
pi_138966835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarnaast is de huidige regering een interim regering die even de stoel warm moet houden voor de nieuwe verkiezingen en zulke grote beslissingen niet mogen maken. Dat lijken de Russen echter na maanden nog steeds niet te snappen (die hebben sowieso weinig kaas gegeten van democratie), er zit geen blijvende dictatuur in Kiev en ze hoepelen grotendeels op na de verkiezingen. De huidige polls wijzen ook uit dat de Right Sector bijv. een klein partijtje blijft. De frontrunner voor het presidentschap is iemand die een chocolade imperium draait.

De enige reden dat de interim regering wel naar het IMF en de EU moet en daarvoor noodzakelijke stappen moet zetten qua beleid is, omdat Yanukovich met zijn geweldig integere pro-Russische vrienden de staatskas heeft leeggeroofd.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:27:29 #245
421524 SadPanda
pi_138966855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Waarom niet het hele land laten stemmen bij welke Unie ze willen horen? Omdat in het oosten de meerderheid een andere mening heeft dan in het westen? Maar waarom dan niet per Oblast of gemeente stemmen? Waarom zou uberhaupt iemand zich neerleggen bij de meerderheid als men dat op landelijk niveau al niet doet. Je kan altijd het gebied verkleinen als daarmee de meerderheid het met je eens is. Je stemt gewoon per huishouden, of kamer in een huis.
Dat is praktisch gezien onmogelijk gezien je dan grenzen krijgt tussen verschillende steden.
Anti-Turkije
pi_138966878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:25 schreef ATan het volgende:

[..]

Vertel vertel.
Theoretisch: alleen een staat kan lid worden op grond van het Verdrag betreffende de Europese Unie. Als Oekraïne lid is van de Russische federatie is het geen zelfstandige staat. Rusland zelf kan uiteraard wel in zijn geheel lid worden (theoretisch hè).

Praktisch: een toetredingsverzoek moet aangenomen worden met een meerderheid in het Europees Parlement, unanimiteit van stemmen in de Raad van de Europese Unie én bekrachtigd worden door elk EU-lid. Totaal onrealistisch aangezien een grote meerderheid al tegen toetreding van Oekraïne als onafhankelijke staat was.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:29:18 #247
421524 SadPanda
pi_138966886
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

De enige reden dat de interim regering wel naar het IMF en de EU moet en daarvoor noodzakelijke stappen moet zetten qua beleid is, omdat Yanukovich met zijn geweldig integere pro-Russische vrienden de staatskas heeft leeggeroofd.
Rusland wou geld geven aan als het akkoord met de EU niet werd getekend. Dat laatste is onzin, ik verzoek om een bron waaruit blijk dat het bijna bankroet zijn het gevolg is van de diefstal van geld door Janoekovytsj en zijn vriendjes.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:30:35 #248
240100 ATan
pi_138966913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Theoretisch: alleen een staat kan lid worden op grond van het Verdrag betreffende de Europese Unie. Als Oekraïne lid is van de Russische federatie is het geen zelfstandige staat. Rusland zelf kan uiteraard wel in zijn geheel lid worden (theoretisch hè).

Praktisch: een toetredingsverzoek moet aangenomen worden met een meerderheid in het Europees Parlement, unanimiteit van stemmen in de Raad van de Europese Unie én bekrachtigd worden door elk EU-lid. Totaal onrealistisch aangezien een grote meerderheid al tegen toetreding van Oekraïne als onafhankelijke staat was.
Ehm hoezo is het geen zelfstandige staat? Betekent lid zijn van de Russische Federatie dat het geen zelfstandige staat meer kan zijn? Zijn zij dan de slaaf van de Russische Federatie geworden? De vroegere lidstaten van de SSSR konden ook gewoon gelijk het lidmaatschap van de SSSR opzeggen als zij dat wilden. Niet dat men dat wilde, want jeweetwel, maar het kon wel.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:32:01 #249
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138966958
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat is praktisch gezien onmogelijk gezien je dan grenzen krijgt tussen verschillende steden.
Maar dan kunnen mensen wel gewoon zelf kiezen waar ze bij willen horen. Nu zal een aanzienlijke minderheid zich moeten neerleggen bij de uitkomst. Dat vindt jij toch onaanvaardbaar (als het op landelijke schaal is).

Bij een annexatie, zoals op de krim, heb je het praktische probleem dat een deel van de bevolking ineens in een ander land woont, terwijl ze daar nooit voor gekozen hebben. Als je het hele land opsplitst is dat nog veel erger.
The view from nowhere.
pi_138966970
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kroatië, Slovenië
Dat zijn slechte voorbeelden omdat de staat die toestemming had moeten geven zelf ontbonden werd. Bij die ontbinding zijn de nieuwe grenzen wel erkend door alle opvolgers van Joegoslavië, effectief dus wel toestemming.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:33:55 #251
421524 SadPanda
pi_138966989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar dan kunnen mensen wel gewoon zelf kiezen waar ze bij willen horen. Nu zal een aanzienlijke minderheid zich moeten neerleggen bij de uitkomst. Dat vindt jij toch onaanvaardbaar (als het op landelijke schaal is).

Bij een annexatie, zoals op de krim, heb je het praktische probleem dat een deel van de bevolking ineens in een ander land woont, terwijl ze daar nooit voor gekozen hebben.
Nee, je kan niet zomaar grenzen gaan trekken bij elke stad naar mijn mening.

Net als de bevolking in de Krim er niet voor had gekozen om bij Oekraïne te horen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:34:56 #252
421524 SadPanda
pi_138967004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zijn slechte voorbeelden omdat de staat die toestemming had moeten geven zelf ontbonden werd. Bij die ontbinding zijn de nieuwe grenzen wel erkend door alle opvolgers van Joegoslavië, effectief dus wel toestemming.
Destijds nog niet, ze maakte zich illegaal onafhankelijk van Joegoslavië. En bouwde illegaal een leger op.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:35:14 #253
240100 ATan
pi_138967011
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:33 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Net als de bevolking in de Krim er niet voor had gekozen om bij Oekraïne te horen.
Net zoals de bevolking van Slavjansk en Kramatorsk er niet unaniem mee in zal stemmen bij RF te horen.
90% misschien, maar niet unaniem.
En daarnaast, moet je het eerst vragen aan de Oekraine of het mag en tegen welke voorwaarden.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:36:04 #254
421524 SadPanda
pi_138967025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:35 schreef ATan het volgende:

[..]

Net zoals de bevoling van Slavjansk en Kramatorsk er niet unaniem mee in zal stemmen bij RF te horen.
90% misschien, maar niet unaniem.
Dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden worden beschermd.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:36:33 #255
240100 ATan
pi_138967032
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden worden beschermd.
En, worden die beschermd in de RF?
pi_138967034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:30 schreef ATan het volgende:

[..]

Ehm hoezo is het geen zelfstandige staat? Betekent lid zijn van de Russische Federatie dat het geen zelfstandige staat meer kan zijn?
Ja :) De Russische Federatie bestaat niet uit zelfstandige staten, maar uit republieken met een grote mate van zelfstandigheid, die wel allemaal onderdeel uitmaken van Rusland. De USSR was anders ingericht, daar bestonden bepaalde gebieden (waaronder de Oekraïense Socialistische Sovjetrepubliek) wel in grote mate onafhankelijk, hoewel ze wel verbonden waren aan de USSR. De huidige Russische republieken hebben voor zover ik weet ook geen recht om uit de federatie te stappen, zoals de federale Duitse of Amerikaanse staten dat ook niet hebben.
pi_138967040
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Destijds nog niet, ze maakte zich illegaal onafhankelijk van Joegoslavië. En bouwde illegaal een leger op.
Dat klopt, maar dat is dus nog geen jaar later gerepareerd.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:37:21 #258
421524 SadPanda
pi_138967045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:36 schreef ATan het volgende:

[..]

En, worden die beschermd in de RF?
Zover ik weet wel. Jij ziet dat waarschijnlijk anders dus dat vraag ik je het uit te leggen.
Anti-Turkije
pi_138967088
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
Wat is er mis met dat bericht? Wat is er propaganda aan? De rechtbank zegt het en het is gewoon kritisch zijn niet pure haat. Iedere nieuwszender zou dat bericht moeten publiceren.
RT staat bol van halve waarheden, selectieve reporting en verdraaing. Natuurlijk graven ze elk oud schandaal van een Westers land op. RT rapporteert namelijk alleen maar negatief over het Westen. Van 9-11 truthers en andere gare conspiracy theorien tot het bekriseren van het Britse immigratie beleid. Hier wat recente headlines als ik "RT Europe" in youtube intik:
Europe will now think twice before following Washington's orders - Ex-CIA Officer
Farage: Europe split in every way possible
'It's not wise for Europe to play gas roulette with Russia'
Russia dismisses Council of Europe 'farce' vote
Leaning Right? Far-right parties on rise in Europe as Austria votes
Nigel Farage: United States of Europe insane politics
Clash of Cultures: Multikulti cycle of hatred grips Europe
Not For Shale: Anti-fracking protests as Europe drills despite risks
'Europe sucked wealth from Africa, in debt to continent'
Too Far-Right: Neo-Nazism nourished by crisis in Europe

Is de big picture al duidelijk? Demoniseren iemand?

En intussen natuurlijk de geschiedenis verdraaien. Hier bijvoorbeeld over het begin van WOII met de invasie van Polen (Toen Rusland natuurlijk Finland al was binnengevallen). In de subtitel wordt al subtiel weggelaten dat Rusland ook Polen binnenviel. En nu wordt er beweerd dat uit "Soviet archieven" blijkt dat Polen onderhandelde met de Nazi's en dat Rusland bang was dat Polen samen met Duitsland de SU aan zou vallen (2.30). Dan nog een Pool aan het woord dat Rusland helemaal niet Gdansk heeft afgebrand zoals veel mensen denken. Zo maar een voorbeeld dat ik tegen kwam. De hele Russische invasie wordt niet eens expliciet genoemd, terwijl het topic er fucking over zou moeten gaan.
pi_138967108
Dat bericht van rt waar iedereen op loopt te zeiken, is trouwens gewoon hiervan

http://democracyandclasst(...)y-chief-georgij.html
  donderdag 17 april 2014 @ 00:39:55 #261
240100 ATan
pi_138967122
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:37 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Zover ik weet wel. Jij ziet dat waarschijnlijk anders dus dat vraag ik je het uit te leggen.
Nou nee dus, want mensen in voor de RF interessante republieken die niet de RF ondersteunen worden systematisch niet geholpen door de RF. En dat is een beetje flauw, aangezien je als federatie er voor iedereen moet zijn en niet alleen voor orthodoxe christenen en russisch sprekenden, een discriminatie die zelfs per wet is vastgelegd (!!)
pi_138967131
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
Dat bericht van rt waar iedereen op loopt te zeiken, is trouwens gewoon hiervan

http://democracyandclasst(...)y-chief-georgij.html
Wat een site _O-
  donderdag 17 april 2014 @ 00:40:31 #263
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138967140
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:33 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, je kan niet zomaar grenzen gaan trekken bij elke stad naar mijn mening.

Je kan ook niet zomaar een groot deel van de bevolking in Rusland laten opgaan, tegen hun wil in.

De Krim is slecht 9 jaar in een situatie geweest dat er een meerderheid was die bij Rusland / Sovjet Unie wilde horen en het ook onder de Sovjet Unie viel. Voor 1944 vormde de Krim-Tataren de meerderheid en na 1953 maakte het deel uit van Oekraine.

Het deporteren van een groot deel van de bevolking is geen sjieke manier om per stemming een gebied te annexeren.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:43:01 #264
240100 ATan
pi_138967187
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je kan ook niet zomaar een groot deel van de bevolking in Rusland laten opgaan, tegen hun wil in.

De Krim is slecht 9 jaar in een situatie geweest dat er een meerderheid was die bij Rusland / Sovjet Unie wilde horen en het ook onder de Sovjet Unie viel. Voor 1944 vormde de Krim-Tataren de meerderheid en ma 1953 maakte het deel uit van de Okraine.

Het deporteren van een groot deel van de bevolking is geen sjieke manier om per stemming een gebied te annexeren.
Een invasie onder valse voorwendselen en een referendum met twee keuzemogelijkheiden voor hetzelfde is ook geen sjieke manier. Maar het zal de RF een worst wezen, want mooie marinebasis.
pi_138967188
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

bullshit again. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat het mogelijk is. MOET IK DAT IN ELKE POST PLAATSEN? Maar jullie geven elk "twitter" bewijs alsof het een orakel is.

Een helm die zogenaamd specifiek is voor Russische troepen lijkt één te zijn die voor het Amerikaanse DOD (department of Defense) wordt gemaakt. Een RPG-30 van de Russen lijkt veel meer op een RPG-22 van het Oekrainse leger.

Het is verdomd naief te denken dat je in een land met 40 miljoen inwoners, waarvan de geheime dienst en de elitetroepen goede banden hebben met Rusland en opleiding krijgen van Russische instructeurs, dat je daar geen mensen zou vinden die in staat en bereid zijn om met automatische wapens enkele politieagenten te overmeesteren.

Denken dat je aan de manier waarop iemand z'n wapen houdt kunt zien dat ie tot een Russische elite-eenheid behoort.
In belgie vond je vroeger genoeg huurlingen om een Afrikaans land over te nemen, maar in Oekraine bestaan zo'n mensen blijkbaar niet.

Het kunnen Russen zijn, huurlingen, Oekrainers die voor prive-bewakingsbedrijven werken, Oekrainse (ex-)militairen, veteranen, prive-milities, etc...

maar goed, mensen die denken dat rollen prikkeldraad bewijs vormen van Russische steun.....
wie is er naief?

En voor de honderdste keer:

ja rusland coordineert en geeft steun en waarschijnlijk zijn er russen op de grond aanwezig. en mogelijk doen er russische militairen mee aan de acties maar voor dat laatste heb ik nog geen overtuigend bewijs gezien, en het is niet omdat iemand loopt en z'n wapen vasthoudt op de manier dat de internet/videogame generatie denkt dat professionals het doen, dat het ook een russische militair is. Ik heb nog niets gezien dat op een dagje opleiding niet geleerd kan zijn. Oekraine heeft genoeg mensen die zoiets kunnen, en die lijken alvast niet in het Oekrainse leger te zitten momenteel.
pi_138967198
Hé maar SadPanda, even een hypothetische vraag. Stel dat uit een referendum blijkt dat 75% van de Limburgers liever bij België wil horen. Vind jij dan dat ze zich onafhankelijk mogen verklaren en zich aan mogen sluiten bij België? Mogen Belgische troepen dan Limburg binnen marcheren om belangrijke punten veilig te stellen?

Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
  donderdag 17 april 2014 @ 00:44:03 #267
240100 ATan
pi_138967205
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

bullshit again. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat het mogelijk is. MOET IK DAT IN ELKE POST PLAATSEN?
Holy shit nu word het spannend we gaan de capslock modus in.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:44:08 #268
421524 SadPanda
pi_138967207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

RT staat bol van halve waarheden, selectieve reporting en verdraaing. Natuurlijk graven ze elk oud schandaal van een Westers land op. RT rapporteert namelijk alleen maar negatief over het Westen. Van 9-11 truthers en andere gare conspiracy theorien tot het bekriseren van het Britse immigratie beleid. Hier wat recente headlines als ik "RT Europe" in youtube intik:
Europe will now think twice before following Washington's orders - Ex-CIA Officer
Farage: Europe split in every way possible
'It's not wise for Europe to play gas roulette with Russia'
Russia dismisses Council of Europe 'farce' vote
Leaning Right? Far-right parties on rise in Europe as Austria votes
Nigel Farage: United States of Europe insane politics
Clash of Cultures: Multikulti cycle of hatred grips Europe
Not For Shale: Anti-fracking protests as Europe drills despite risks
'Europe sucked wealth from Africa, in debt to continent'
Too Far-Right: Neo-Nazism nourished by crisis in Europe

Is de big picture al duidelijk? Demoniseren iemand?

En intussen natuurlijk de geschiedenis verdraaien. Hier bijvoorbeeld over het begin van WOII (Toen Rusland natuurlijk Finland al was binnengevallen). In de subtitel wordt al subtiel weggelaten dat Rusland ook Polen binnenviel. En nu wordt er beweerd dat uit "Soviet archieven" blijkt dat Polen onderhandelde met de Nazi's en dat Rusland bang was dat Polen samen met Duitsland de SU aan zou vallen (2.30). Dan nog een Pool aan het woord dat Rusland helemaal niet Gdansk heeft afgebrand zoals veel mensen denken. Zo maar een voorbeeld dat ik tegen kwam. De hele Russische invasie wordt niet eens expliciet genoemd, terwijl het topic er fucking over zou moeten gaan.
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.

Ik heb daar niet veel verstand van, kan er dus ook niet veel over zeggen maar het kan toch gewoon dat dat in de Sovjet archieven blijkt? Het is wel typisch dat negatieve dingen uit die archieven zoals het vermoorden van die 20.000 (?) intellectuelen enz. wel wordt gelooft maar dit dan weer niet.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:45:07 #269
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138967223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef ATan het volgende:

[..]

Een invasie onder valse voorwendselen en een referendum met twee keuzemogelijkheiden voor hetzelfde is ook geen sjieke manier. Maar het zal de RF een worst wezen, want mooie marinebasis.
Het punt van Sad Panda is niet, dat Rusland er machtiger van wordt, maar dat het redelijker is.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:45:47 #271
421524 SadPanda
pi_138967233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:39 schreef ATan het volgende:

[..]

Nou nee dus, want mensen in voor de RF interessante republieken die niet de RF ondersteunen worden systematisch niet geholpen door de RF. En dat is een beetje flauw, aangezien je als federatie er voor iedereen moet zijn en niet alleen voor orthodoxe christenen en russisch sprekenden, een discriminatie die zelfs per wet is vastgelegd (!!)
Jij hebt het erover dat er in de RF zou worden gediscrimineerd waar blijkt dat uit? Jij hebt het nu toch alleen over de 'hulp' van de RF aan de Krim of niet?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:46:54 #272
421524 SadPanda
pi_138967248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De Krim is slecht 9 jaar in een situatie geweest dat er een meerderheid was die bij Rusland / Sovjet Unie wilde horen en het ook onder de Sovjet Unie viel. Voor 1944 vormde de Krim-Tataren de meerderheid en na 1953 maakte het deel uit van Oekraine.

Dat kan wel.

Dus? Dat is het verleden, het gaat nu over het heden.

Dat was dan ook niet de reden van de deportaties.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:47:22 #273
240100 ATan
pi_138967257
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:45 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij hebt het erover dat er in de RF zou worden gediscrimineerd waar blijkt dat uit? Jij hebt het nu toch alleen over de 'hulp' van de RF aan de Krim of niet?
Dat per wet is vastgelegd dat er ten alle tijden hulp (humanitaire en militaire) geboden wordt aan Russisch sprekenden. Stel je voor dat de EU dat zou doen voor alle Frans sprekenden. Het is discriminatoir, om een mooi frans woord te gebruiken. Het is een lachertje dat de FR iets universeels zou zijn, voor iedereen. De EU is dat wel namenlijk. FR niet. En daar wringt de schoen.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:47:59 #274
421524 SadPanda
pi_138967270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef ATan het volgende:

[..]

Weer die onzin:
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:49:23 #275
240100 ATan
pi_138967297
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Weer die onzin:
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
Ja een onzinreferendum, maar heel bruikbare onzin, want de minuut nadat de Krim volledig volgens 1992-grondwet onafhankelijk zou worden zou de wet gebruikt worden die toestaat de de Krim lid wordt van RF. En die 1992 grondwet was niet eens in gebruik, want grondwet 1994. Dus het mocht al niet eens volgens de grondwet van 1994!
  donderdag 17 april 2014 @ 00:49:37 #276
421524 SadPanda
pi_138967300
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef Tchock het volgende:
Hé maar SadPanda, even een hypothetische vraag. Stel dat uit een referendum blijkt dat 75% van de Limburgers liever bij België wil horen. Vind jij dan dat ze zich onafhankelijk mogen verklaren en zich aan mogen sluiten bij België? Mogen Belgische troepen dan Limburg binnen marcheren om belangrijke punten veilig te stellen?

Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.
Anti-Turkije
pi_138967306
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, ik verzoek om een bron waaruit blijk dat het bijna bankroet zijn het gevolg is van de diefstal van geld door Janoekovytsj en zijn vriendjes.
quote:
Shortly before being appointed as head of the crisis-hit country's national unity government, Arseny Yatseniuk said $37bn (£22bn) had disappeared in an "unknown direction", while $70bn (£42bn) had been siphoned out of the economy into offshore accounts.
http://news.sky.com/story/1218041/ukraine-treasury-stripped-by-ousted-regime

quote:
Viktor Yanukovych has lost his way in the economic woods. He has sacrificed the investment climate in Ukraine for the sake of wealth and strengthening his personal power. Trying to hold on to the people’s loyalty, he has fallen into debt and squandered the reserves. In order to pay off his creditors, he refused to sign the trade agreement with Europe. The Ukrainian economy is in a severe crisis, which is developing into a financial one. This is going to render the survival of Yanukovych’s regime impossible.
http://www.interpretermag.com/yakunovychs-bankruptcy-why-ukraine-is-waiting-for-a-change-of-power/

quote:
It is hard to have all of the power and all of the money at the same time, because power comes from the state, and the state has to have a budget. If a leader steals so much from the people that the state goes bankrupt, then his power is diminished. Yanukovych actually faced this problem last year. And so, despite everything, he became vulnerable, in a very curious way. He needed someone to finance the immediate debts of the Ukrainian state so that his regime would not fall along with it.
http://www.nybooks.com/bl(...)ine-haze-propaganda/
  donderdag 17 april 2014 @ 00:51:06 #278
421524 SadPanda
pi_138967340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:47 schreef ATan het volgende:

[..]

Dat per wet is vastgelegd dat er ten alle tijden hulp (humanitaire en militaire) geboden wordt aan Russisch sprekenden. Stel je voor dat de EU dat zou doen voor alle Frans sprekenden. Het is discriminatoir, om een mooi frans woord te gebruiken. Het is een lachertje dat de FR iets universeels zou zijn, voor iedereen. De EU is dat wel namenlijk. FR niet. En daar wringt de schoen.
Ik zie de relevantie niet echt. We hadden het over onderdrukking van de minderheden volgens mij.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:51:35 #279
421524 SadPanda
pi_138967351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef ATan het volgende:

[..]

Ja een onzinreferendum, maar heel bruikbare onzin, want de minuut nadat de Krim volledig volgens 1992-grondwet onafhankelijk zou worden zou de wet gebruikt worden die toestaat de de Krim lid wordt van RF. En die 1992 grondwet was niet eens in gebruik, want grondwet 1994. Dus het mocht al niet eens volgens de grondwet van 1994!
Waar baseer jij dat op?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:51:41 #280
240100 ATan
pi_138967353
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.
En dan wilt vervolgens een straat in een dorp zich onafhankelijk verklaren want men wilt geen belasting betalen behalve aan de straatvereniging. Ook toegestaan?
pi_138967364
quote:
Deze citeert RT. Copypaste.
quote:
Deze citeert VoiceOfRussia, gewone copypaste.
quote:
Deze zijn stuk.

quote:
Dit is dus de enige die overblijft als bron. De titel komt niet overeen met de tekst, en geen bronvermelding. Tsja. Als je al je informatie baseert op zulke sites...

Kijk, ik wil niet zeggen dat je geen gelijk kunt hebben, en ik wil niet overkomen alsof ik loop te drammen, maar je citeert een heleboel ogenschijnlijk verschillende artikelen die allemaal uitkomen bij hetzelfde stukje waardeloze journalistiek. Als deze man dat gezegd heeft lijkt me een citaat of bron toch het makkelijkste ter wereld om neer te zetten? Dan lijkt je punt meteen dertig keer zo sterk en hebben er helemaal geen discussie over.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:52:05 #282
240100 ATan
pi_138967365
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op?
Op feiten. Bron? Zoek het maar zelf uit.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:52:13 #283
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138967367
  donderdag 17 april 2014 @ 00:52:29 #284
421524 SadPanda
pi_138967370
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef Nintex het volgende:
Shortly before being appointed as head of the crisis-hit country's national unity government, Arseny Yatseniuk said $37bn (£22bn) had disappeared in an "unknown direction", while $70bn (£42bn) had been siphoned out of the economy into offshore accounts.
De rest is niet erg relevant want dat zijn geen feiten maar dit is een bewering van het nieuwe regime niet de meest betrouwbare bron.
Anti-Turkije
pi_138967378
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoe ver trek je dat door? Mag ik een onafhankelijke staat uitroepen als ik iedereen in mijn appartementencomplex zo ver krijg voor te stemmen?
  donderdag 17 april 2014 @ 00:52:53 #286
421524 SadPanda
pi_138967380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:51 schreef ATan het volgende:

[..]

En dan wilt vervolgens een straat in een dorp zich onafhankelijk verklaren want men wilt geen belasting betalen behalve aan de straatvereniging. Ook toegestaan?
Niet te vergelijken wat mij betreft.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:53:30 #287
240100 ATan
pi_138967385
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet te vergelijken wat mij betreft.
WANT????? Oh sorry mijn capslock stond aan en ik had een slome vinger...
pi_138967394
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.

Ik heb daar niet veel verstand van, kan er dus ook niet veel over zeggen maar het kan toch gewoon dat dat in de Sovjet archieven blijkt? Het is wel typisch dat negatieve dingen uit die archieven zoals het vermoorden van die 20.000 (?) intellectuelen enz. wel wordt gelooft maar dit dan weer niet.
Lol, RT is totaal niet objectief. Er wordt systematisch een kant van het verhaal verteld; de pro-Russische en anti-Westerse.

Ja, in Nederland kan je anti-Rusland berichten vinden. In Nederland kan je echter ook pro-Rusland berichten vinden. Ik heb op RT nog nooit een bericht gezien waar het Westen of Israel goed uit komt.

Verder leidt RT een complete generatie op met een verdraaid beeld van de geschiedenis. Volgens mij was het Vigen98 die hier een maand geleden postte dat we Rusland maar dankbaar moesten zijn dat Rusland de Nazi's had verslagen. Volgens mij had hij totaal niet door dat Rusland aangevallen werd door de Nazi's en alleen maar toevallig ook tegen de Nazi's vocht. Zo maar een voorbeeld. Hoeveel RT kijkers weten dat Rusland Finland binnenviel vlak voor WOII? Hoeveel RT kijkers weten dat zowel Japan (1904-1905) als Polen (1919-1921) Rusland 1 op 1 hebben verslagen? Hoeveel RT kijkers weten hoeveel Ukrainers door de Russen zijn uitgehongerd? Hoeveel Polen zijn vermoord? Dat Rusland grondgebied van Polen, Finland, Duitsland, China en Japan en anderen heeft geroofd in de WOII aftermath? Het enige dat RT kijkers te horen krijgen is dat Rusland de Nazi's verslagen heeft en dat de USA de atoombom op de Jappen heeft gegooid.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:54:41 #289
421524 SadPanda
pi_138967410
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe ver trek je dat door? Mag ik een onafhankelijke staat uitroepen als ik iedereen in mijn appartementencomplex zo ver krijg voor te stemmen?
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.
Anti-Turkije
pi_138967415
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:
Dit is trouwens ook heel erg zwak. Ja, er zijn in Nederland ook anti-Russische sites. Maakt dat RT ineens een objectieve bron? Natuurlijk niet!
  donderdag 17 april 2014 @ 00:55:29 #291
421524 SadPanda
pi_138967420
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:53 schreef ATan het volgende:

[..]

WANT????? Oh sorry mijn capslock stond aan en ik had een slome vinger...
Grote, cultuur, geschiedenis enzovoort.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:55:50 #292
240100 ATan
pi_138967429
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.
Dus het kan wel! We kunnen dan per helikopter op ambassadeursbezoek bij de straat tegenover!
quote:
Grote, cultuur, geschiedenis enzovoort.
Elke studentenvereniging heeft een lange historie en cultuur, dat kan ik je verzekeren.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:55:52 #293
421524 SadPanda
pi_138967431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is trouwens ook heel erg zwak. Ja, er zijn in Nederland ook anti-Russische sites. Maakt dat RT ineens een objectieve bron? Natuurlijk niet!
Ik doelde dat er in NL media zoals de NOS ook anti-Rusland berichten verschijnen.
Anti-Turkije
pi_138967438
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind je standpunt absurd, maar ik moet je nageven dat je er wel consequent in bent. Verder doet dit me denken aan

pi_138967448
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:55 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik doelde dat er in NL media zoals de NOS ook anti-Rusland berichten verschijnen.
... Dus? Ook anti-Amerikaanse, met vlagen. RT doet dat niet.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:56:36 #296
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138967453
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat kan wel.

Dus? Dat is het verleden, het gaat nu over het heden.

Dat was dan ook niet de reden van de deportaties.
Het heeft allemaal betrekking op redelijkheid. Jouw mening is niet vanzelfsprekend een goede oplossing. Daarom beslist daarover het hele land. Niet een deel van de bevolking, die daarmee anderen aandoen wat ze zelf niet willen (dat is ingedeeld worden waar ze biet bij willen horen) .
The view from nowhere.
pi_138967470
Fr3shJose twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:56:19 US Readies Sanctions on Russia, Aid for Ukraine: US readies sanctions on Russia, aid for Ukraine's military as... http://t.co/RgTsNCo85y reageer retweet
pi_138967491
reved_ok twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:57:21 Постпред России в ООН раскритиковал доклад о правах человека в Украине | Обозреватель http://t.co/nddFpC8MlC reageer retweet
pi_138967526
_ab twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:58:13 Holy shit, Ukraine going full Nazi, ordering Jews to register or get deported reageer retweet
  donderdag 17 april 2014 @ 00:59:53 #300
421524 SadPanda
pi_138967528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hoeveel RT kijkers weten dat Rusland Finland binnenviel vlak voor WOII? Hoeveel RT kijkers weten dat zowel Japan (1904-1905) als Polen (1919-1921) Rusland 1 op 1 hebben verslagen? Hoeveel Polen zijn vermoord? Dat Rusland grondgebied van Polen, Finland, Duitsland, China en Japan en anderen heeft geroofd in de WOII aftermath? Het enige dat RT kijkers te horen krijgen is dat Rusland de Nazi's verslagen heeft en dat de USA de atoombom op de Jappen heeft gegooid.
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn, ik denk dat RT kijkers meer op de hoogte zijn van zulke dingen dan NOS kijkers.

quote:
Verder leidt RT een complete generatie op met een verdraaid beeld van de geschiedenis. Volgens mij was het Vigen98 die hier een maand geleden postte dat we Rusland maar dankbaar moesten zijn dat Rusland de Nazi's had verslagen. Volgens mij had hij totaal niet door dat Rusland aangevallen werd door de Nazi's en alleen maar toevallig ook tegen de Nazi's vocht. Zo maar een voorbeeld.
Dat is geschiedenis vervalsing, Stalin wou in het begin al een anti-Hitler coalitie maar daar was bij de VK en VS geen interesse in. Ook 'mooi' te zien in de Spaanse burgeroorlog.

quote:
Hoeveel RT kijkers weten hoeveel Ukrainers door de Russen zijn uitgehongerd?
Ook geschiedenis vervalsing, de verantwoordelijke was een Georgiër en het was niet alleen maar Oekraïne dat het slachtoffer was.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 00:59:59 #301
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138967536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
Fr3shJose twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:56:19 US Readies Sanctions on Russia, Aid for Ukraine: US readies sanctions on Russia, aid for Ukraine's military as... http://t.co/RgTsNCo85y reageer retweet
Ben benieuwd hoe ver ze zullen gaan. Als ze willen kunnen ze de Russische economie behoorlijk wat schade berokkenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')