Bewijs? bron?quote:Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee maar zwaar uit zijn verband gerukt zeker...

Zelfs de eigen journalisten vertrouwen RT niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee maar zwaar uit zijn verband gerukt zeker...ik vertrouw RT voor geen meter...

Ahja?quote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Zelfs de eigen journalisten vertrouwen RT niet.

Waar baseer je dat op? Omdat 1 nieuwslezeres opstaptquote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Zelfs de eigen journalisten vertrouwen RT niet.

Meer dan 1.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Omdat 1 nieuwslezeres opstapt

Huh flauw? Het alternatief is voor ons allemaal om er zelf naar toe te gaan en met alle betrokkenen te spreken. Niet echt een optie. Het _eerste_ wat je doet bij informatie die je tot je krijgt is de bron bepalen. RT heeft niet bepaald een betrouwbare naam, en ik neem dat soort info dan ook met een korreltje zout totdat andere media er ook over beginnen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bewijs? bron?
Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal flauw om een bericht als irrelevant te zien enkel en alleen om de bron waar het vandaan komt.

Alleen het nieuws wat ze weglaten is interessant.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bewijs? bron?
Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal flauw om een bericht als irrelevant te zien enkel en alleen om de bron waar het vandaan komt.

Dat klinkt duurder dan het is...quote:Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef meth1745 het volgende:
Niemand die het wil lezen blijkbaar.
Zijn functie:
Institution European External Action Service Corporate Board Security Policy and CSDP Structures EUMS.DEP - Deputy Head EUMS B - Intelligence Director
(EUMS is de European Union Military Staff) zie eu site
De man zegt dat er geen bewijs is dat er Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.
geen zin om links te posten voor iets dat toch niet gelezen wordt.

Ik ookquote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bewijs? bron?

Ik zie liever het bewijs dat er geen Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef meth1745 het volgende:
Niemand die het wil lezen blijkbaar.
Zijn functie:
Institution European External Action Service Corporate Board Security Policy and CSDP Structures EUMS.DEP - Deputy Head EUMS B - Intelligence Director
(EUMS is de European Union Military Staff) zie eu site
De man zegt dat er geen bewijs is dat er Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.
geen zin om links te posten voor iets dat toch niet gelezen wordt.

RT is betrouwbaar. Dat het niet zo bekend staat is onzinquote:Op woensdag 16 april 2014 22:22 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Huh flauw? Het alternatief is voor ons allemaal om er zelf naar toe te gaan en met alle betrokkenen te spreken. Niet echt een optie. Het _eerste_ wat je doet bij informatie die je tot je krijgt is de bron bepalen. RT heeft niet bepaald een betrouwbare naam, en ik neem dat soort info dan ook met een korreltje zout totdat andere media er ook over beginnen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie onzin is, maar alleen RT als bron is wat mij betreft geen bron.

Ik zou snel iemand anders aannemenquote:Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef meth1745 het volgende:
hij is dus degene die Ashton de intelligence info verschaft.

Geef maar eens een link waarin RT het Oekraïnse regime voor nazi's uitmaakt.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef Pharmacist het volgende:
Ik heb RT een paar jaren gevolgd. Het is echt hilarisch hoe Rusland de Kiev regering voor Nazi's uitmaakt. Volgens mij gaat elke comment sectie van RT video's op youtube over hoe de Joden / het "Zionistische complot" de schuld van alle ellende zijn. Ik ben ook nog nooit een positief item tegen gekomen over het Westen / Israel op RT.

Oh dat verandert de zaak...Jongens ff opletten!! Er zijn GEEN Russen in Oost-Ukraïne...quote:Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
RT is betrouwbaar. Dat het niet zo bekend staat is onzin

Volgens mij heb jij zelf al ontzettend veel gepost over hoe de Kiev regering neo-Nazi's zijn. Moet je ff in je eigen bronnen kijken.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef SadPanda het volgende:
Geef maar eens een link waarin RT het Oekraïnse regime voor nazi's uitmaakt.

Ik zie liever bewijs dat het wel zo is.. Dat is namelijk logischer.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik zie liever het bewijs dat er geen Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.

Nee velen zijn wel in de waarheid geïnteresseerd maar zijn van mening dat omdat RT het zegt iets nog niet perse waarheid is. Een beetje scepsis op zijn tijd kan geen kwaad. Zeker niet bij nieuws uit zo'n gekleurde bron.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef meth1745 het volgende:
Denk dat dit aantoont dat weinigen hier in de waarheid geinteresseert zijn. blijkbaar is het feit dat RT iets overneemt uit andere media genoeg om die media af te doen als propaganda.

Niet echt een heel erg onderbouwd artikel moet ik zeggenquote:Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef JimmyJames het volgende:
En bovendien een Fin.
--
Interessant stuk over de "financiële" wapens van de VS: http://www.telegraph.co.u(...)-for-both-sides.html

Damn! En niemand vertrekt een spierquote:Op woensdag 16 april 2014 20:27 schreef corkydiggles het volgende:
weet niet of al gepost was maar awesome:D

ik heb het niet over rt, ik heb het over het bericht op de site van Yle, Finland's publieke omroep, die het interview uitgezonden hebben.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Nee velen zijn wel in de waarheid geïnteresseerd maar zijn van mening dat omdat RT het zegt iets nog niet perse waarheid is. Een beetje scepsis op zijn tijd kan geen kwaad. Zeker niet bij nieuws uit zo'n gekleurde bron.

Posten verdraaien ben je goed in. Ik noem alleen het feit dat er 3 nazi ministers zijn. Nergens noem ik het regime nazi's.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij zelf al ontzettend veel gepost over hoe de Kiev regering neo-Nazi's zijn. Moet je ff in je eigen bronnen kijken.

Ik geef je wat RT headlines:quote:Op woensdag 16 april 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
Posten verdraaien ben je goed in. Ik noem alleen het feit dat er 3 nazi ministers zijn. Nergens noem ik het regime nazi's.
Maar dat was de vraag niet, waar maakt RT ze uit voor nazi's?

Geen Russische militairen wel Russen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oh dat verandert de zaak...Jongens ff opletten!! Er zijn GEEN Russen in Oost-Ukraïne...

En enige nuance van jouw kant over het feit dat dit uit Finse bronnen komt, gezien de positie van Finland in dit conflict is teveel gevraagd? Ik zou meer van je verwachten....quote:Op woensdag 16 april 2014 22:31 schreef meth1745 het volgende:
[..]
ik heb het niet over rt, ik heb het over het bericht op de site van Yle, Finland's publieke omroep, die het interview uitgezonden hebben.

Dit is een aperte drogreden...quote:Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef meth1745 het volgende:
Dus iedereen hier noemt de Finse openbare omroep YLE een propagandazender? Ok.

Bewijzen dat iets er niet is kan nogal lastig zijnquote:Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik zie liever het bewijs dat er geen Russische gevechtstroepen aanwezig zijn in Oekraine.

Klopt er nergens wordt het regime uitgemaakt voor nazi's.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij zelf al ontzettend veel gepost over hoe de Kiev regering neo-Nazi's zijn. Moet je ff in je eigen bronnen kijken.
Ik geef je wat headlines:
Neo-Nazi Takeover? Ultra-nationalists take center stage amid political chaos in Ukraine
Going To Extremes: Role of far-right in Ukraine upheaval stokes neo-Nazism rise fears
Rabbi in Crimea urges Jews to leave Ukraine, fears neo-Nazi attacks
Far-right Wrong: Neo Nazi mob abuses war vets in Ukraine
Radicals in Riots? 'Euromaidan failed to separate from neo-Nazis'
Anti V-Day: Nazi spirit over Ukraine
Allemaal RT headlines.

Geef me anders ff de link van YLE, ik vind het namelijk niet, maar goed ik weet niet hoe het met jouw Fins is, maar dat van mij is wat stroef...quote:Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef meth1745 het volgende:
Dus iedereen hier noemt de Finse openbare omroep YLE een propagandazender? Ok.

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het hilarisch is hoe RT de Kiev regering als Nazi's wegzet, terwijl de RT comments vol staan met Jodenhaat.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef SadPanda het volgende:
Klopt er nergens wordt het regime uitgemaakt voor nazi's.
Mag RT niet berichten over de 10 tot 15.000 nazi's op euromaiden, waarschuwing van een jood, aanval op veteranen enzovoort?

quote:'Poetin wil Russisch veto in Oekraïne'
De Russische president Vlamir Poetin wil een federaal Oekraïne waarbij Rusland een veto krijgt in Oekraïense aangelegenheden.
Dat hebben althans Amerikaanse regeringsvertegenwoordigers tegen persbureau Reuters gezegd.
Zij verwachten geen doorbraak op de Oekraïne-top die donderdag in Genève wordt gehouden.
De regering van Barack Obama is in gesprek met de zakenwereld over sancties tegen Rusland.

Dat is nu juist het probleem bij dit soort conflicten. Burgers zijn niet in staat om uit de informatie chaos een kloppend te destilleren. De politiek weet dat maar al te goed en maakt daar daar ook gebruikt van. "De waarheid" is sowieso een lastig begrip in de politiek.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef meth1745 het volgende:
Welke bron kunnen we wel vertrouwen? iemand een lijstje?

Ik vraag om een link waarin RT dat doet, die head lines doen dat in ieder geval niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het hilarisch is hoe RT de Kiev regering als Nazi's wegzet, terwijl de RT comments vol staan met Jodenhaat.

bullshit ik zie twintig dertig reacties die het bericht afdoen als onzin zonder de moeite te doen het te checken. Ik ben hier blijkbaar de enige die iets uitzoekt. de rest neemt alles dat in hun straatje past als waarheid aan en negeert wat hen niet past, of begint PROPAGANDA te roepen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En enige nuance van jouw kant over het feit dat dit uit Finse bronnen komt, gezien de positie van Finland in dit conflict is teveel gevraagd? Ik zou meer van je verwachten....

Maar bronnen uit landen als de VS vertrouw je wel? Ook die hebben een bepaalde positiequote:Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En enige nuance van jouw kant over het feit dat dit uit Finse bronnen komt, gezien de positie van Finland in dit conflict is teveel gevraagd? Ik zou meer van je verwachten....

Ik weet voor 100% zeker dat die groepjes mannen in militair uniform, militair getraind en gewapend, en die elkaar schijnbaar ook nog eens toevallig zijn tegengekomen, geen normale lokale burgers zijn.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef meth1745 het volgende:
Denk dat dit aantoont dat weinigen hier in de waarheid geinteresseert zijn. blijkbaar is het feit dat RT iets overneemt uit andere media genoeg om die media af te doen als propaganda.

Ik vertrouw RT en andere Russische media inderdaad niet, dat klopt. En ik roep dat niet omdat de inhoud me niet bevalt, maar omdat het RT is, anders niks...quote:Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef meth1745 het volgende:
[..]
bullshit ik zie twintig dertig reacties die het bericht afdoen als onzin zonder de moeite te doen het te checken. Ik ben hier blijkbaar de enige die iets uitzoekt. de rest neemt alles dat in hun straatje past als waarheid aan en negeert wat hen niet past, of begint PROPAGANDA te roepen.
Ik heb zelf nooit een heel artikel van RT gelezen, ik sla die results altijd over. Maar ik krijg het verwijt dat ik goedgelovig ben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |