Ik heb het over het verbieden van Russische TV zenders en de taalwet. De afschaffing van de taalwet is inderdaad na de invasie van de Krim op aanbeveling van de EU opgeschort. Maar het lijkt me logisch dat het zonder de invasie wel afgeschaft was gezien die taalwet er pas sinds 2012 was en de huidige regerende partijen er altijd tegen geweest zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook die zogenaamde discriminatie ligt een heel stuk genuanceerder dan jij en de Ruski's doen overkomen. Al zal ik erkennen dat de nieuwe regering in Kiev het niet handig heeft gespeeld met dat taal-gedoe. Maar die fout is snel hersteld.
Nee. Een gebied kan zichzelf niet zomaar afsplitsen van haar moederland, tenzij zij toestemming geeft. Dat geldt voor elk gebied op aarde. Eenzijdige afsplitsing leidt alleen maar tot meer chaos, geen erkenning door staten dus geen lidmaatschap van internationale organisaties, geen hulp van het IMF, ga zo maar door.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:
Ik vind gewoon dat de burgers recht hebben om te kiezen in een referendum als dat in West-Oekraïne gebeurt was vond ik het ook goed.
Iedereen kan toch wel zien dat opsplitsing de enige oplossing is?
Een illustratie van de propaganda en pure haat tegen het Westen die door RT wordt gepropagandeerd. Als aanvulling op mijn eerdere posts over RT. En ook nog relevant mbt die discussie over dat jij dat Nazi-zijn van de Ukrainse regering na een maand nog steeds aanhaalt.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:05 schreef SadPanda het volgende:
Ja, die federale rechtbank zal wel liegen. Maar wat voegt deze post nou toe aan het topic?
Dat is grote onzin, Oekraïne is jarenlang '1' land geweest. Er is geen reden tot splitsing van het land. Duitsland werd in tweeën gehakt als een soort van oorlogstrofee. Een Oost/West-deling lost het probleem niet op dat zorgt alleen voor nog meer ellende, want op den duur krijg je groepen die voor en tegen unificatie zijn. Oekraïne kan gewoon een land blijven, zoals het is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Iedereen kan toch wel zien dat opsplitsing de enige oplossing is?
Dat is echter niet mogelijk tenminste geen referendum over de keuze om aan te sluiten bij Rusland of onafhankelijkheid.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Weet je, dat zou helemaal prima zijn als ze dat via politieke kanalen in Kiev zouden regelen. Maar die mensen in het Oosten en het door hun gewenste lot zijn slechts figuranten in iets veel groters...
Ik heb het over mijn persoonlijke mening niet het internationaal recht.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Een gebied kan zichzelf niet zomaar afsplitsen van haar moederland, tenzij zij toestemming geeft. Dat geldt voor elk gebied op aarde. Eenzijdige afsplitsing leidt alleen maar tot meer chaos, geen erkenning door staten dus geen lidmaatschap van internationale organisaties, geen hulp van het IMF, ga zo maar door.
Ah, je persoonlijke mening gaat tegen de al een halve eeuw aanvaarde procedure in en daar ben je je ook bewust van. Dan is dat duidelijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn persoonlijke mening niet het internationaal recht.
Nee dat gaat ook niet op stel en sprong...kijk eens even hoe lang de Schotten er op hebben moeten wachten, of hoe lang ze in Quebec of in Catalonië bezig zijn..zoiets pak je fatsoenlijk en in overleg aan, dat duurt jaren, decennia zelfs...dat regel je niet in een maand...het is geen computerspel...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is echter niet mogelijk tenminste geen referendum over de keuze om aan te sluiten bij Rusland of onafhankelijkheid.
Wat is er mis met dat bericht? Wat is er propaganda aan? De rechtbank zegt het en het is gewoon kritisch zijn niet pure haat. Iedere nieuwszender zou dat bericht moeten publiceren.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Een illustratie van de propaganda en pure haat tegen het Westen die door RT wordt gepropagandeerd. Als aanvulling op mijn eerdere posts over RT. En ook nog relevant mbt die discussie over dat jij dat Nazi-zijn van de Ukrainse regering na een maand nog steeds aanhaalt.
Ik denk dat zowel jij als Vigen, dat ook zo een jong knulletje is, een product zijn van RT. Laat zien dat RT toch wel een briljante Russische actie is.
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is grote onzin, Oekraïne is jarenlang '1' land geweest. Er is geen reden tot splitsing van het land. Duitsland werd in tweeën gehakt als een soort van oorlogstrofee. Een Oost/West-deling lost het probleem niet op dat zorgt alleen voor nog meer ellende, want op den duur krijg je groepen die voor en tegen unificatie zijn. Oekraïne kan gewoon een land blijven, zoals het is.
Wat ze wel moeten doen is netjes de gasrekening betalen aan Putin en corruptie aanpakken, maar dan moet Rusland een eerlijke prijs vragen (zelfde als rest van EU, niet 2x zo hoog).
Ach, bij Kosovo kon dat ook.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, je persoonlijke mening gaat tegen de al een halve eeuw aanvaarde procedure in en daar ben je je ook bewust van. Dan is dat duidelijk.
Ja dat moeten ze lekker in de Rada uitknokken (en in de toekomst graag figuurlijk) daar is een Parlement voor..quote:Op donderdag 17 april 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee dat gaat ook niet op stel en sprong...kijk eens even hoe lang de Schotten er op hebben moeten wachten, of hoe lang ze in Quebec of in Catalonië bezig zijn..zoiets pak je fatsoenlijk en in overleg aan, dat duurt jaren, decennia zelfs...dat regel je niet in een maand...het is geen computerspel...
Zodra er een pro-Russische regering is komt er weer een revolutie/coup. En als er een pro-EU regering is zijn de burgers in het oosten en zuiden weer ontevreden.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:13 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja dat moeten ze lekker in de Rada uitknokken (en in de toekomst graag figuurlijk) daar is een Parlement voor..
Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'. De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen, in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil. Het verdelen van landen (Duitsland, Polen, Korea etc.) heeft in de hele geschiedenis al voor ellende gezorgd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.
Nou er is zoiets als een parlemenaire meerderheid...misschien moet een Grondwet veranderd worden, dat duurt ff, en dat zijn zware beslissingen, daar reflecteer je als gezonde volwassene op...dat praat je door hoe je de gevolgen gaat aanpakken en zo, voor je het weet ben je tien jaar verder, dat is niks in zo'n proces. Kosovo was snel als je naar de precedenten kijkt...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.
Dat het één keer fout is gegaan mag gelukkig geen vrijbrief zijn voor elk gebied op aarde om zich naar believen af te scheiden en hard 'KOSOVO KOSOVO' te roepen.quote:
Jonge Democratie he...dat rommelt makkelijk nog twintig jaar zo door...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodra er een pro-Russische regering is komt er weer een revolutie/coup. En als er een pro-EU regering is zijn de burgers in het oosten en zuiden weer ontevreden.
Sterker nog, volgens mij kan het ook niet als het andersom het geval is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'. De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen, in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil. Het verdelen van landen (Duitsland, Polen, Korea etc.) heeft in de hele geschiedenis al voor ellende gezorgd.
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'.
Nee, 60% volgens mij.quote:De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?quote:in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil.
In twee minuten...knap...wist je dat uit je hoofd of komt dat van je muur?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.
[..]
Nee, 60% volgens mij.
[..]
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nou er is zoiets als een parlemenaire meerderheid...misschien moet een Grondwet veranderd worden, dat duurt ff, en dat zijn zware beslissingen, daar reflecteer je als gezonde volwassene op...dat praat je door hoe je de gevolgen gaat aanpakken en zo, voor je het weet ben je tien jaar verder, dat is niks in zo'n proces. Kosovo was snel als je naar de precedenten kijkt...
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.
Als je in Oost-Oekraïne woont en je wilt geen Russisch paspoort en bij Oekraïne blijven dan zul je toch moeten verhuizen anders ben je 'illegaal' in je eigen land.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.
[..]
Nee, 60% volgens mij.
[..]
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?
Niet één keer hoor wel vaker. Maar ik geef gewoon mijn persoonlijke mening.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het één keer fout is gegaan mag gelukkig geen vrijbrief zijn voor elk gebied op aarde om zich naar believen af te scheiden en hard 'KOSOVO KOSOVO' te roepen.
Heb je nog wat voorbeelden?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet één keer hoor wel vaker. Maar ik geef gewoon mijn persoonlijke mening.
Ik heb ook een geheugen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
In twee minuten...knap...wist je dat uit je hoofd of komt dat van je muur?
Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemenquote:Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.
Hij heeft het erover dat het jaren moet duren. Terwijl Kiev gewoon had kunnen instemmen en dan was het klaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.
Ja, wat is nou je punt? Kiev had moeten instemmen. Dat kan door een proces van een jarenlange status quo en het kan door een krabbel onder een wet te zetten.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij heeft het erover dat het jaren moet duren. Terwijl Kiev gewoon had kunnen instemmen en dan was het klaar.
Stel je voor, dat hij het rode stempotlood ter hand neemt. Dan is al ons werk voor niets geweestquote:Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemen
Ik geloof niet dat het plan is om dat deel bij de Russisch Federatie te voegen maar ik denk eerder een onafhankelijke staat dat lid is van de Euraziatische Unie. Maar heb je ook gehoord van een dubbel paspoort?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als je in Oost-Oekraïne woont en je wilt geen Russisch paspoort en bij Oekraïne blijven dan zul je toch moeten verhuizen anders ben je 'illegaal' in je eigen land.
Het gaat niet om bij de RF te voegen maar bij de Euraziatische Unie, dat klinkt het al een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef ATan het volgende:
En is het technisch onmogelijk voor de hele Oekraine om zowel bij de EU te horen en in het extreme geval bij de Russische Federatie te horen? Behalve dat het raar klink is het technisch niet onmogelijk... de EU en de RF heeft veel verschillende lagen en configuratiemogelijkheden.
Dan wordt het alleen maar nog simpeler. Ik zeg doen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat niet om bij de RF te voegen maar bij de Euraziatische Unie, dat klinkt het al een stuk makkelijker.
Nee, dat is zowel praktisch als theoretisch onmogelijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef ATan het volgende:
En is het technisch onmogelijk voor de hele Oekraine om zowel bij de EU te horen en in het extreme geval bij de Russische Federatie te horen? Behalve dat het raar klink is het technisch niet onmogelijk... de EU en de RF heeft veel verschillende lagen en configuratiemogelijkheden.
Waarom niet het hele land laten stemmen bij welke Unie ze willen horen? Omdat in het oosten de meerderheid een andere mening heeft dan in het westen? Maar waarom dan niet per Oblast of gemeente stemmen? Waarom zou uberhaupt iemand zich neerleggen bij de meerderheid als men dat op landelijk niveau al niet doet. Je kan altijd het gebied verkleinen als daarmee de meerderheid het met je eens is. Je stemt gewoon per huishouden, of kamer in een huis.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.
Vertel vertel.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is zowel praktisch als theoretisch onmogelijk.
Toch torren, wat betekent dat?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemen
Dat hij zegt dat het jaren moet duren terwijl ik zeg dat Kiev gewoon een krabbel kan zetten.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wat is nou je punt? Kiev had moeten instemmen. Dat kan door een proces van een jarenlange status quo en het kan door een krabbel onder een wet te zetten.
Het is iets Fries, iets dat wij niet mogen weten, iets geheims, zodat het vuurtje wat de onafhankelijkheid van Friesland zal waarborgen zal blijven branden.quote:
Daarnaast is de huidige regering een interim regering die even de stoel warm moet houden voor de nieuwe verkiezingen en zulke grote beslissingen niet mogen maken. Dat lijken de Russen echter na maanden nog steeds niet te snappen (die hebben sowieso weinig kaas gegeten van democratie), er zit geen blijvende dictatuur in Kiev en ze hoepelen grotendeels op na de verkiezingen. De huidige polls wijzen ook uit dat de Right Sector bijv. een klein partijtje blijft. De frontrunner voor het presidentschap is iemand die een chocolade imperium draait.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.
Dat is praktisch gezien onmogelijk gezien je dan grenzen krijgt tussen verschillende steden.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Waarom niet het hele land laten stemmen bij welke Unie ze willen horen? Omdat in het oosten de meerderheid een andere mening heeft dan in het westen? Maar waarom dan niet per Oblast of gemeente stemmen? Waarom zou uberhaupt iemand zich neerleggen bij de meerderheid als men dat op landelijk niveau al niet doet. Je kan altijd het gebied verkleinen als daarmee de meerderheid het met je eens is. Je stemt gewoon per huishouden, of kamer in een huis.
Theoretisch: alleen een staat kan lid worden op grond van het Verdrag betreffende de Europese Unie. Als Oekraïne lid is van de Russische federatie is het geen zelfstandige staat. Rusland zelf kan uiteraard wel in zijn geheel lid worden (theoretisch hè).quote:
Rusland wou geld geven aan als het akkoord met de EU niet werd getekend. Dat laatste is onzin, ik verzoek om een bron waaruit blijk dat het bijna bankroet zijn het gevolg is van de diefstal van geld door Janoekovytsj en zijn vriendjes.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
De enige reden dat de interim regering wel naar het IMF en de EU moet en daarvoor noodzakelijke stappen moet zetten qua beleid is, omdat Yanukovich met zijn geweldig integere pro-Russische vrienden de staatskas heeft leeggeroofd.
Ehm hoezo is het geen zelfstandige staat? Betekent lid zijn van de Russische Federatie dat het geen zelfstandige staat meer kan zijn? Zijn zij dan de slaaf van de Russische Federatie geworden? De vroegere lidstaten van de SSSR konden ook gewoon gelijk het lidmaatschap van de SSSR opzeggen als zij dat wilden. Niet dat men dat wilde, want jeweetwel, maar het kon wel.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Theoretisch: alleen een staat kan lid worden op grond van het Verdrag betreffende de Europese Unie. Als Oekraïne lid is van de Russische federatie is het geen zelfstandige staat. Rusland zelf kan uiteraard wel in zijn geheel lid worden (theoretisch hè).
Praktisch: een toetredingsverzoek moet aangenomen worden met een meerderheid in het Europees Parlement, unanimiteit van stemmen in de Raad van de Europese Unie én bekrachtigd worden door elk EU-lid. Totaal onrealistisch aangezien een grote meerderheid al tegen toetreding van Oekraïne als onafhankelijke staat was.
Maar dan kunnen mensen wel gewoon zelf kiezen waar ze bij willen horen. Nu zal een aanzienlijke minderheid zich moeten neerleggen bij de uitkomst. Dat vindt jij toch onaanvaardbaar (als het op landelijke schaal is).quote:Op donderdag 17 april 2014 00:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is praktisch gezien onmogelijk gezien je dan grenzen krijgt tussen verschillende steden.
Dat zijn slechte voorbeelden omdat de staat die toestemming had moeten geven zelf ontbonden werd. Bij die ontbinding zijn de nieuwe grenzen wel erkend door alle opvolgers van Joegoslavië, effectief dus wel toestemming.quote:
Nee, je kan niet zomaar grenzen gaan trekken bij elke stad naar mijn mening.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar dan kunnen mensen wel gewoon zelf kiezen waar ze bij willen horen. Nu zal een aanzienlijke minderheid zich moeten neerleggen bij de uitkomst. Dat vindt jij toch onaanvaardbaar (als het op landelijke schaal is).
Bij een annexatie, zoals op de krim, heb je het praktische probleem dat een deel van de bevolking ineens in een ander land woont, terwijl ze daar nooit voor gekozen hebben.
Destijds nog niet, ze maakte zich illegaal onafhankelijk van Joegoslavië. En bouwde illegaal een leger op.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zijn slechte voorbeelden omdat de staat die toestemming had moeten geven zelf ontbonden werd. Bij die ontbinding zijn de nieuwe grenzen wel erkend door alle opvolgers van Joegoslavië, effectief dus wel toestemming.
Net zoals de bevolking van Slavjansk en Kramatorsk er niet unaniem mee in zal stemmen bij RF te horen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Net als de bevolking in de Krim er niet voor had gekozen om bij Oekraïne te horen.
Dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden worden beschermd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:35 schreef ATan het volgende:
[..]
Net zoals de bevoling van Slavjansk en Kramatorsk er niet unaniem mee in zal stemmen bij RF te horen.
90% misschien, maar niet unaniem.
En, worden die beschermd in de RF?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden worden beschermd.
Jaquote:Op donderdag 17 april 2014 00:30 schreef ATan het volgende:
[..]
Ehm hoezo is het geen zelfstandige staat? Betekent lid zijn van de Russische Federatie dat het geen zelfstandige staat meer kan zijn?
Dat klopt, maar dat is dus nog geen jaar later gerepareerd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Destijds nog niet, ze maakte zich illegaal onafhankelijk van Joegoslavië. En bouwde illegaal een leger op.
Zover ik weet wel. Jij ziet dat waarschijnlijk anders dus dat vraag ik je het uit te leggen.quote:
RT staat bol van halve waarheden, selectieve reporting en verdraaing. Natuurlijk graven ze elk oud schandaal van een Westers land op. RT rapporteert namelijk alleen maar negatief over het Westen. Van 9-11 truthers en andere gare conspiracy theorien tot het bekriseren van het Britse immigratie beleid. Hier wat recente headlines als ik "RT Europe" in youtube intik:quote:Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
Wat is er mis met dat bericht? Wat is er propaganda aan? De rechtbank zegt het en het is gewoon kritisch zijn niet pure haat. Iedere nieuwszender zou dat bericht moeten publiceren.
Nou nee dus, want mensen in voor de RF interessante republieken die niet de RF ondersteunen worden systematisch niet geholpen door de RF. En dat is een beetje flauw, aangezien je als federatie er voor iedereen moet zijn en niet alleen voor orthodoxe christenen en russisch sprekenden, een discriminatie die zelfs per wet is vastgelegd (!!)quote:Op donderdag 17 april 2014 00:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zover ik weet wel. Jij ziet dat waarschijnlijk anders dus dat vraag ik je het uit te leggen.
Wat een sitequote:Op donderdag 17 april 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
Dat bericht van rt waar iedereen op loopt te zeiken, is trouwens gewoon hiervan
http://democracyandclasst(...)y-chief-georgij.html
Je kan ook niet zomaar een groot deel van de bevolking in Rusland laten opgaan, tegen hun wil in.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, je kan niet zomaar grenzen gaan trekken bij elke stad naar mijn mening.
Net als de bevolking in de Krim er niet voor had gekozen om bij Oekraïne te horen.
Een invasie onder valse voorwendselen en een referendum met twee keuzemogelijkheiden voor hetzelfde is ook geen sjieke manier. Maar het zal de RF een worst wezen, want mooie marinebasis.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kan ook niet zomaar een groot deel van de bevolking in Rusland laten opgaan, tegen hun wil in.
De Krim is slecht 9 jaar in een situatie geweest dat er een meerderheid was die bij Rusland / Sovjet Unie wilde horen en het ook onder de Sovjet Unie viel. Voor 1944 vormde de Krim-Tataren de meerderheid en ma 1953 maakte het deel uit van de Okraine.
Het deporteren van een groot deel van de bevolking is geen sjieke manier om per stemming een gebied te annexeren.
bullshit again. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat het mogelijk is. MOET IK DAT IN ELKE POST PLAATSEN? Maar jullie geven elk "twitter" bewijs alsof het een orakel is.quote:Op woensdag 16 april 2014 23:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Meth had links gisteren, waar je die zooi kan kopen (fair enough dat ging om een helm, sorry Meth)...maar hij lijkt serieus niet te geloven dat dat Russen zijn, dat is of naïef of hij wil een eerder ingenomen standpunt, tegen beter weten in, niet los te laten...
Holy shit nu word het spannend we gaan de capslock modus in.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
bullshit again. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat het mogelijk is. MOET IK DAT IN ELKE POST PLAATSEN?
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
RT staat bol van halve waarheden, selectieve reporting en verdraaing. Natuurlijk graven ze elk oud schandaal van een Westers land op. RT rapporteert namelijk alleen maar negatief over het Westen. Van 9-11 truthers en andere gare conspiracy theorien tot het bekriseren van het Britse immigratie beleid. Hier wat recente headlines als ik "RT Europe" in youtube intik:
Europe will now think twice before following Washington's orders - Ex-CIA Officer
Farage: Europe split in every way possible
'It's not wise for Europe to play gas roulette with Russia'
Russia dismisses Council of Europe 'farce' vote
Leaning Right? Far-right parties on rise in Europe as Austria votes
Nigel Farage: United States of Europe insane politics
Clash of Cultures: Multikulti cycle of hatred grips Europe
Not For Shale: Anti-fracking protests as Europe drills despite risks
'Europe sucked wealth from Africa, in debt to continent'
Too Far-Right: Neo-Nazism nourished by crisis in Europe
Is de big picture al duidelijk? Demoniseren iemand?
En intussen natuurlijk de geschiedenis verdraaien. Hier bijvoorbeeld over het begin van WOII (Toen Rusland natuurlijk Finland al was binnengevallen). In de subtitel wordt al subtiel weggelaten dat Rusland ook Polen binnenviel. En nu wordt er beweerd dat uit "Soviet archieven" blijkt dat Polen onderhandelde met de Nazi's en dat Rusland bang was dat Polen samen met Duitsland de SU aan zou vallen (2.30). Dan nog een Pool aan het woord dat Rusland helemaal niet Gdansk heeft afgebrand zoals veel mensen denken. Zo maar een voorbeeld dat ik tegen kwam. De hele Russische invasie wordt niet eens expliciet genoemd, terwijl het topic er fucking over zou moeten gaan.
Het punt van Sad Panda is niet, dat Rusland er machtiger van wordt, maar dat het redelijker is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef ATan het volgende:
[..]
Een invasie onder valse voorwendselen en een referendum met twee keuzemogelijkheiden voor hetzelfde is ook geen sjieke manier. Maar het zal de RF een worst wezen, want mooie marinebasis.
http://www.nujij.nl/algem(...)dlijk.27897572.lynkxquote:
Jij hebt het erover dat er in de RF zou worden gediscrimineerd waar blijkt dat uit? Jij hebt het nu toch alleen over de 'hulp' van de RF aan de Krim of niet?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:39 schreef ATan het volgende:
[..]
Nou nee dus, want mensen in voor de RF interessante republieken die niet de RF ondersteunen worden systematisch niet geholpen door de RF. En dat is een beetje flauw, aangezien je als federatie er voor iedereen moet zijn en niet alleen voor orthodoxe christenen en russisch sprekenden, een discriminatie die zelfs per wet is vastgelegd (!!)
Dat kan wel.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kan ook niet zomaar een groot deel van de bevolking in Rusland laten opgaan, tegen hun wil in.
De Krim is slecht 9 jaar in een situatie geweest dat er een meerderheid was die bij Rusland / Sovjet Unie wilde horen en het ook onder de Sovjet Unie viel. Voor 1944 vormde de Krim-Tataren de meerderheid en na 1953 maakte het deel uit van Oekraine.
Het deporteren van een groot deel van de bevolking is geen sjieke manier om per stemming een gebied te annexeren.
Dat per wet is vastgelegd dat er ten alle tijden hulp (humanitaire en militaire) geboden wordt aan Russisch sprekenden. Stel je voor dat de EU dat zou doen voor alle Frans sprekenden. Het is discriminatoir, om een mooi frans woord te gebruiken. Het is een lachertje dat de FR iets universeels zou zijn, voor iedereen. De EU is dat wel namenlijk. FR niet. En daar wringt de schoen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij hebt het erover dat er in de RF zou worden gediscrimineerd waar blijkt dat uit? Jij hebt het nu toch alleen over de 'hulp' van de RF aan de Krim of niet?
Weer die onzin:quote:Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef ATan het volgende:
[..]
Een invasie onder valse voorwendselen en een referendum met twee keuzemogelijkheiden voor hetzelfde is ook geen sjieke manier. Maar het zal de RF een worst wezen, want mooie marinebasis.
Ja een onzinreferendum, maar heel bruikbare onzin, want de minuut nadat de Krim volledig volgens 1992-grondwet onafhankelijk zou worden zou de wet gebruikt worden die toestaat de de Krim lid wordt van RF. En die 1992 grondwet was niet eens in gebruik, want grondwet 1994. Dus het mocht al niet eens volgens de grondwet van 1994!quote:Op donderdag 17 april 2014 00:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Weer die onzin:
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef Tchock het volgende:
Hé maar SadPanda, even een hypothetische vraag. Stel dat uit een referendum blijkt dat 75% van de Limburgers liever bij België wil horen. Vind jij dan dat ze zich onafhankelijk mogen verklaren en zich aan mogen sluiten bij België? Mogen Belgische troepen dan Limburg binnen marcheren om belangrijke punten veilig te stellen?
Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
quote:Op donderdag 17 april 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin, ik verzoek om een bron waaruit blijk dat het bijna bankroet zijn het gevolg is van de diefstal van geld door Janoekovytsj en zijn vriendjes.
http://news.sky.com/story/1218041/ukraine-treasury-stripped-by-ousted-regimequote:Shortly before being appointed as head of the crisis-hit country's national unity government, Arseny Yatseniuk said $37bn (£22bn) had disappeared in an "unknown direction", while $70bn (£42bn) had been siphoned out of the economy into offshore accounts.
http://www.interpretermag.com/yakunovychs-bankruptcy-why-ukraine-is-waiting-for-a-change-of-power/quote:Viktor Yanukovych has lost his way in the economic woods. He has sacrificed the investment climate in Ukraine for the sake of wealth and strengthening his personal power. Trying to hold on to the people’s loyalty, he has fallen into debt and squandered the reserves. In order to pay off his creditors, he refused to sign the trade agreement with Europe. The Ukrainian economy is in a severe crisis, which is developing into a financial one. This is going to render the survival of Yanukovych’s regime impossible.
http://www.nybooks.com/bl(...)ine-haze-propaganda/quote:It is hard to have all of the power and all of the money at the same time, because power comes from the state, and the state has to have a budget. If a leader steals so much from the people that the state goes bankrupt, then his power is diminished. Yanukovych actually faced this problem last year. And so, despite everything, he became vulnerable, in a very curious way. He needed someone to finance the immediate debts of the Ukrainian state so that his regime would not fall along with it.
Ik zie de relevantie niet echt. We hadden het over onderdrukking van de minderheden volgens mij.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:47 schreef ATan het volgende:
[..]
Dat per wet is vastgelegd dat er ten alle tijden hulp (humanitaire en militaire) geboden wordt aan Russisch sprekenden. Stel je voor dat de EU dat zou doen voor alle Frans sprekenden. Het is discriminatoir, om een mooi frans woord te gebruiken. Het is een lachertje dat de FR iets universeels zou zijn, voor iedereen. De EU is dat wel namenlijk. FR niet. En daar wringt de schoen.
Waar baseer jij dat op?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef ATan het volgende:
[..]
Ja een onzinreferendum, maar heel bruikbare onzin, want de minuut nadat de Krim volledig volgens 1992-grondwet onafhankelijk zou worden zou de wet gebruikt worden die toestaat de de Krim lid wordt van RF. En die 1992 grondwet was niet eens in gebruik, want grondwet 1994. Dus het mocht al niet eens volgens de grondwet van 1994!
En dan wilt vervolgens een straat in een dorp zich onafhankelijk verklaren want men wilt geen belasting betalen behalve aan de straatvereniging. Ook toegestaan?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.
Deze citeert RT. Copypaste.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/algem(...)dlijk.27897572.lynkx
Deze citeert VoiceOfRussia, gewone copypaste.quote:http://www.news.nom.co/eu-military-i...-9007214-news/
Deze zijn stuk.quote:http://warnewsupdates.blogspot.nl/20...ief-rules.html
http://x22report.com/eu-spy-chief-ru...ce-in-ukraine/
Dit is dus de enige die overblijft als bron. De titel komt niet overeen met de tekst, en geen bronvermelding. Tsja. Als je al je informatie baseert op zulke sites...quote:http://voiceofrussia.com/news/2014_0...e-events-1955/
De rest is niet erg relevant want dat zijn geen feiten maar dit is een bewering van het nieuwe regime niet de meest betrouwbare bron.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef Nintex het volgende:
Shortly before being appointed as head of the crisis-hit country's national unity government, Arseny Yatseniuk said $37bn (£22bn) had disappeared in an "unknown direction", while $70bn (£42bn) had been siphoned out of the economy into offshore accounts.
Hoe ver trek je dat door? Mag ik een onafhankelijke staat uitroepen als ik iedereen in mijn appartementencomplex zo ver krijg voor te stemmen?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.
Niet te vergelijken wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:51 schreef ATan het volgende:
[..]
En dan wilt vervolgens een straat in een dorp zich onafhankelijk verklaren want men wilt geen belasting betalen behalve aan de straatvereniging. Ook toegestaan?
WANT????? Oh sorry mijn capslock stond aan en ik had een slome vinger...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet te vergelijken wat mij betreft.
Lol, RT is totaal niet objectief. Er wordt systematisch een kant van het verhaal verteld; de pro-Russische en anti-Westerse.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.
Ik heb daar niet veel verstand van, kan er dus ook niet veel over zeggen maar het kan toch gewoon dat dat in de Sovjet archieven blijkt? Het is wel typisch dat negatieve dingen uit die archieven zoals het vermoorden van die 20.000 (?) intellectuelen enz. wel wordt gelooft maar dit dan weer niet.
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe ver trek je dat door? Mag ik een onafhankelijke staat uitroepen als ik iedereen in mijn appartementencomplex zo ver krijg voor te stemmen?
Dit is trouwens ook heel erg zwak. Ja, er zijn in Nederland ook anti-Russische sites. Maakt dat RT ineens een objectieve bron? Natuurlijk niet!quote:Op donderdag 17 april 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.
Grote, cultuur, geschiedenis enzovoort.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:53 schreef ATan het volgende:
[..]
WANT????? Oh sorry mijn capslock stond aan en ik had een slome vinger...
Dus het kan wel! We kunnen dan per helikopter op ambassadeursbezoek bij de straat tegenover!quote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.
Elke studentenvereniging heeft een lange historie en cultuur, dat kan ik je verzekeren.quote:Grote, cultuur, geschiedenis enzovoort.
Ik doelde dat er in NL media zoals de NOS ook anti-Rusland berichten verschijnen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook heel erg zwak. Ja, er zijn in Nederland ook anti-Russische sites. Maakt dat RT ineens een objectieve bron? Natuurlijk niet!
Nou ja, ik vind je standpunt absurd, maar ik moet je nageven dat je er wel consequent in bent. Verder doet dit me denken aanquote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.
... Dus? Ook anti-Amerikaanse, met vlagen. RT doet dat niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik doelde dat er in NL media zoals de NOS ook anti-Rusland berichten verschijnen.
Het heeft allemaal betrekking op redelijkheid. Jouw mening is niet vanzelfsprekend een goede oplossing. Daarom beslist daarover het hele land. Niet een deel van de bevolking, die daarmee anderen aandoen wat ze zelf niet willen (dat is ingedeeld worden waar ze biet bij willen horen) .quote:Op donderdag 17 april 2014 00:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat kan wel.
Dus? Dat is het verleden, het gaat nu over het heden.
Dat was dan ook niet de reden van de deportaties.
twitter:Fr3shJose twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:56:19US Readies Sanctions on Russia, Aid for Ukraine: US readies sanctions on Russia, aid for Ukraine's military as... http://t.co/RgTsNCo85y reageer retweet
twitter:reved_ok twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:57:21Постпред России в ООН раскритиковал доклад о правах человека в Украине | Обозреватель http://t.co/nddFpC8MlC reageer retweet
twitter:_ab twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:58:13Holy shit, Ukraine going full Nazi, ordering Jews to register or get deported reageer retweet
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn, ik denk dat RT kijkers meer op de hoogte zijn van zulke dingen dan NOS kijkers.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hoeveel RT kijkers weten dat Rusland Finland binnenviel vlak voor WOII? Hoeveel RT kijkers weten dat zowel Japan (1904-1905) als Polen (1919-1921) Rusland 1 op 1 hebben verslagen? Hoeveel Polen zijn vermoord? Dat Rusland grondgebied van Polen, Finland, Duitsland, China en Japan en anderen heeft geroofd in de WOII aftermath? Het enige dat RT kijkers te horen krijgen is dat Rusland de Nazi's verslagen heeft en dat de USA de atoombom op de Jappen heeft gegooid.
Dat is geschiedenis vervalsing, Stalin wou in het begin al een anti-Hitler coalitie maar daar was bij de VK en VS geen interesse in. Ook 'mooi' te zien in de Spaanse burgeroorlog.quote:Verder leidt RT een complete generatie op met een verdraaid beeld van de geschiedenis. Volgens mij was het Vigen98 die hier een maand geleden postte dat we Rusland maar dankbaar moesten zijn dat Rusland de Nazi's had verslagen. Volgens mij had hij totaal niet door dat Rusland aangevallen werd door de Nazi's en alleen maar toevallig ook tegen de Nazi's vocht. Zo maar een voorbeeld.
Ook geschiedenis vervalsing, de verantwoordelijke was een Georgiër en het was niet alleen maar Oekraïne dat het slachtoffer was.quote:Hoeveel RT kijkers weten hoeveel Ukrainers door de Russen zijn uitgehongerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |