Ik heb het over het verbieden van Russische TV zenders en de taalwet. De afschaffing van de taalwet is inderdaad na de invasie van de Krim op aanbeveling van de EU opgeschort. Maar het lijkt me logisch dat het zonder de invasie wel afgeschaft was gezien die taalwet er pas sinds 2012 was en de huidige regerende partijen er altijd tegen geweest zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook die zogenaamde discriminatie ligt een heel stuk genuanceerder dan jij en de Ruski's doen overkomen. Al zal ik erkennen dat de nieuwe regering in Kiev het niet handig heeft gespeeld met dat taal-gedoe. Maar die fout is snel hersteld.
Nee. Een gebied kan zichzelf niet zomaar afsplitsen van haar moederland, tenzij zij toestemming geeft. Dat geldt voor elk gebied op aarde. Eenzijdige afsplitsing leidt alleen maar tot meer chaos, geen erkenning door staten dus geen lidmaatschap van internationale organisaties, geen hulp van het IMF, ga zo maar door.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:
Ik vind gewoon dat de burgers recht hebben om te kiezen in een referendum als dat in West-Oekraïne gebeurt was vond ik het ook goed.
Iedereen kan toch wel zien dat opsplitsing de enige oplossing is?
Een illustratie van de propaganda en pure haat tegen het Westen die door RT wordt gepropagandeerd. Als aanvulling op mijn eerdere posts over RT. En ook nog relevant mbt die discussie over dat jij dat Nazi-zijn van de Ukrainse regering na een maand nog steeds aanhaalt.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:05 schreef SadPanda het volgende:
Ja, die federale rechtbank zal wel liegen. Maar wat voegt deze post nou toe aan het topic?
Dat is grote onzin, Oekraïne is jarenlang '1' land geweest. Er is geen reden tot splitsing van het land. Duitsland werd in tweeën gehakt als een soort van oorlogstrofee. Een Oost/West-deling lost het probleem niet op dat zorgt alleen voor nog meer ellende, want op den duur krijg je groepen die voor en tegen unificatie zijn. Oekraïne kan gewoon een land blijven, zoals het is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Iedereen kan toch wel zien dat opsplitsing de enige oplossing is?
Dat is echter niet mogelijk tenminste geen referendum over de keuze om aan te sluiten bij Rusland of onafhankelijkheid.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Weet je, dat zou helemaal prima zijn als ze dat via politieke kanalen in Kiev zouden regelen. Maar die mensen in het Oosten en het door hun gewenste lot zijn slechts figuranten in iets veel groters...
Ik heb het over mijn persoonlijke mening niet het internationaal recht.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Een gebied kan zichzelf niet zomaar afsplitsen van haar moederland, tenzij zij toestemming geeft. Dat geldt voor elk gebied op aarde. Eenzijdige afsplitsing leidt alleen maar tot meer chaos, geen erkenning door staten dus geen lidmaatschap van internationale organisaties, geen hulp van het IMF, ga zo maar door.
Ah, je persoonlijke mening gaat tegen de al een halve eeuw aanvaarde procedure in en daar ben je je ook bewust van. Dan is dat duidelijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn persoonlijke mening niet het internationaal recht.
Nee dat gaat ook niet op stel en sprong...kijk eens even hoe lang de Schotten er op hebben moeten wachten, of hoe lang ze in Quebec of in Catalonië bezig zijn..zoiets pak je fatsoenlijk en in overleg aan, dat duurt jaren, decennia zelfs...dat regel je niet in een maand...het is geen computerspel...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is echter niet mogelijk tenminste geen referendum over de keuze om aan te sluiten bij Rusland of onafhankelijkheid.
Wat is er mis met dat bericht? Wat is er propaganda aan? De rechtbank zegt het en het is gewoon kritisch zijn niet pure haat. Iedere nieuwszender zou dat bericht moeten publiceren.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Een illustratie van de propaganda en pure haat tegen het Westen die door RT wordt gepropagandeerd. Als aanvulling op mijn eerdere posts over RT. En ook nog relevant mbt die discussie over dat jij dat Nazi-zijn van de Ukrainse regering na een maand nog steeds aanhaalt.
Ik denk dat zowel jij als Vigen, dat ook zo een jong knulletje is, een product zijn van RT. Laat zien dat RT toch wel een briljante Russische actie is.
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is grote onzin, Oekraïne is jarenlang '1' land geweest. Er is geen reden tot splitsing van het land. Duitsland werd in tweeën gehakt als een soort van oorlogstrofee. Een Oost/West-deling lost het probleem niet op dat zorgt alleen voor nog meer ellende, want op den duur krijg je groepen die voor en tegen unificatie zijn. Oekraïne kan gewoon een land blijven, zoals het is.
Wat ze wel moeten doen is netjes de gasrekening betalen aan Putin en corruptie aanpakken, maar dan moet Rusland een eerlijke prijs vragen (zelfde als rest van EU, niet 2x zo hoog).
Ach, bij Kosovo kon dat ook.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, je persoonlijke mening gaat tegen de al een halve eeuw aanvaarde procedure in en daar ben je je ook bewust van. Dan is dat duidelijk.
Ja dat moeten ze lekker in de Rada uitknokken (en in de toekomst graag figuurlijk) daar is een Parlement voor..quote:Op donderdag 17 april 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee dat gaat ook niet op stel en sprong...kijk eens even hoe lang de Schotten er op hebben moeten wachten, of hoe lang ze in Quebec of in Catalonië bezig zijn..zoiets pak je fatsoenlijk en in overleg aan, dat duurt jaren, decennia zelfs...dat regel je niet in een maand...het is geen computerspel...
Zodra er een pro-Russische regering is komt er weer een revolutie/coup. En als er een pro-EU regering is zijn de burgers in het oosten en zuiden weer ontevreden.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:13 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja dat moeten ze lekker in de Rada uitknokken (en in de toekomst graag figuurlijk) daar is een Parlement voor..
Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'. De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen, in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil. Het verdelen van landen (Duitsland, Polen, Korea etc.) heeft in de hele geschiedenis al voor ellende gezorgd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
West-Oekraïne wil bij de Europese Unie en het Oosten en Zuiden bij de Euraziatische Unie. Daar ligt het probleem.
Nou er is zoiets als een parlemenaire meerderheid...misschien moet een Grondwet veranderd worden, dat duurt ff, en dat zijn zware beslissingen, daar reflecteer je als gezonde volwassene op...dat praat je door hoe je de gevolgen gaat aanpakken en zo, voor je het weet ben je tien jaar verder, dat is niks in zo'n proces. Kosovo was snel als je naar de precedenten kijkt...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.
Dat het één keer fout is gegaan mag gelukkig geen vrijbrief zijn voor elk gebied op aarde om zich naar believen af te scheiden en hard 'KOSOVO KOSOVO' te roepen.quote:
Jonge Democratie he...dat rommelt makkelijk nog twintig jaar zo door...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodra er een pro-Russische regering is komt er weer een revolutie/coup. En als er een pro-EU regering is zijn de burgers in het oosten en zuiden weer ontevreden.
Sterker nog, volgens mij kan het ook niet als het andersom het geval is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'. De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen, in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil. Het verdelen van landen (Duitsland, Polen, Korea etc.) heeft in de hele geschiedenis al voor ellende gezorgd.
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bewijs dat maar eens dat het Oosten en Zuiden dat 'willen'.
Nee, 60% volgens mij.quote:De Krim was inderdaad pro-Russisch, want daar wonen vrijwel alleen maar Russen
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?quote:in de rest van het land is de verdeling iets anders, zeker geen meerderheid van Russen. Je kunt niet Oekraïners uit hun eigen land zetten, omdat een minderheid graag bij Rusland wil.
In twee minuten...knap...wist je dat uit je hoofd of komt dat van je muur?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.
[..]
Nee, 60% volgens mij.
[..]
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nou er is zoiets als een parlemenaire meerderheid...misschien moet een Grondwet veranderd worden, dat duurt ff, en dat zijn zware beslissingen, daar reflecteer je als gezonde volwassene op...dat praat je door hoe je de gevolgen gaat aanpakken en zo, voor je het weet ben je tien jaar verder, dat is niks in zo'n proces. Kosovo was snel als je naar de precedenten kijkt...
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.
Als je in Oost-Oekraïne woont en je wilt geen Russisch paspoort en bij Oekraïne blijven dan zul je toch moeten verhuizen anders ben je 'illegaal' in je eigen land.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
50% steunde Euromaiden de andere helft niet en in alle verkiezingen sinds de Oranjerevolutie bleek dat uit de uitslagen.
[..]
Nee, 60% volgens mij.
[..]
Klopt maar Oekraïners kunnen ook pro-Russisch zijn net als op de Krim. Waar haal je uit het land zetten dan weer vandaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |