Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:43 schreef Tchock het volgende:
Hé maar SadPanda, even een hypothetische vraag. Stel dat uit een referendum blijkt dat 75% van de Limburgers liever bij België wil horen. Vind jij dan dat ze zich onafhankelijk mogen verklaren en zich aan mogen sluiten bij België? Mogen Belgische troepen dan Limburg binnen marcheren om belangrijke punten veilig te stellen?
Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
quote:Op donderdag 17 april 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin, ik verzoek om een bron waaruit blijk dat het bijna bankroet zijn het gevolg is van de diefstal van geld door Janoekovytsj en zijn vriendjes.
http://news.sky.com/story/1218041/ukraine-treasury-stripped-by-ousted-regimequote:Shortly before being appointed as head of the crisis-hit country's national unity government, Arseny Yatseniuk said $37bn (£22bn) had disappeared in an "unknown direction", while $70bn (£42bn) had been siphoned out of the economy into offshore accounts.
http://www.interpretermag.com/yakunovychs-bankruptcy-why-ukraine-is-waiting-for-a-change-of-power/quote:Viktor Yanukovych has lost his way in the economic woods. He has sacrificed the investment climate in Ukraine for the sake of wealth and strengthening his personal power. Trying to hold on to the people’s loyalty, he has fallen into debt and squandered the reserves. In order to pay off his creditors, he refused to sign the trade agreement with Europe. The Ukrainian economy is in a severe crisis, which is developing into a financial one. This is going to render the survival of Yanukovych’s regime impossible.
http://www.nybooks.com/bl(...)ine-haze-propaganda/quote:It is hard to have all of the power and all of the money at the same time, because power comes from the state, and the state has to have a budget. If a leader steals so much from the people that the state goes bankrupt, then his power is diminished. Yanukovych actually faced this problem last year. And so, despite everything, he became vulnerable, in a very curious way. He needed someone to finance the immediate debts of the Ukrainian state so that his regime would not fall along with it.
Ik zie de relevantie niet echt. We hadden het over onderdrukking van de minderheden volgens mij.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:47 schreef ATan het volgende:
[..]
Dat per wet is vastgelegd dat er ten alle tijden hulp (humanitaire en militaire) geboden wordt aan Russisch sprekenden. Stel je voor dat de EU dat zou doen voor alle Frans sprekenden. Het is discriminatoir, om een mooi frans woord te gebruiken. Het is een lachertje dat de FR iets universeels zou zijn, voor iedereen. De EU is dat wel namenlijk. FR niet. En daar wringt de schoen.
Waar baseer jij dat op?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef ATan het volgende:
[..]
Ja een onzinreferendum, maar heel bruikbare onzin, want de minuut nadat de Krim volledig volgens 1992-grondwet onafhankelijk zou worden zou de wet gebruikt worden die toestaat de de Krim lid wordt van RF. En die 1992 grondwet was niet eens in gebruik, want grondwet 1994. Dus het mocht al niet eens volgens de grondwet van 1994!
En dan wilt vervolgens een straat in een dorp zich onafhankelijk verklaren want men wilt geen belasting betalen behalve aan de straatvereniging. Ook toegestaan?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.
Deze citeert RT. Copypaste.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/algem(...)dlijk.27897572.lynkx
Deze citeert VoiceOfRussia, gewone copypaste.quote:http://www.news.nom.co/eu-military-i...-9007214-news/
Deze zijn stuk.quote:http://warnewsupdates.blogspot.nl/20...ief-rules.html
http://x22report.com/eu-spy-chief-ru...ce-in-ukraine/
Dit is dus de enige die overblijft als bron. De titel komt niet overeen met de tekst, en geen bronvermelding. Tsja. Als je al je informatie baseert op zulke sites...quote:http://voiceofrussia.com/news/2014_0...e-events-1955/
De rest is niet erg relevant want dat zijn geen feiten maar dit is een bewering van het nieuwe regime niet de meest betrouwbare bron.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef Nintex het volgende:
Shortly before being appointed as head of the crisis-hit country's national unity government, Arseny Yatseniuk said $37bn (£22bn) had disappeared in an "unknown direction", while $70bn (£42bn) had been siphoned out of the economy into offshore accounts.
Hoe ver trek je dat door? Mag ik een onafhankelijke staat uitroepen als ik iedereen in mijn appartementencomplex zo ver krijg voor te stemmen?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik al zeer vaak in dit topic gezegd, Friesland, Catalonië, Basken, Wales enzovoort mogen wat mij betreft allemaal onafhankelijk worden of bij een ander land gaan horen.
Niet te vergelijken wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:51 schreef ATan het volgende:
[..]
En dan wilt vervolgens een straat in een dorp zich onafhankelijk verklaren want men wilt geen belasting betalen behalve aan de straatvereniging. Ook toegestaan?
WANT????? Oh sorry mijn capslock stond aan en ik had een slome vinger...quote:Op donderdag 17 april 2014 00:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet te vergelijken wat mij betreft.
Lol, RT is totaal niet objectief. Er wordt systematisch een kant van het verhaal verteld; de pro-Russische en anti-Westerse.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.
Ik heb daar niet veel verstand van, kan er dus ook niet veel over zeggen maar het kan toch gewoon dat dat in de Sovjet archieven blijkt? Het is wel typisch dat negatieve dingen uit die archieven zoals het vermoorden van die 20.000 (?) intellectuelen enz. wel wordt gelooft maar dit dan weer niet.
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe ver trek je dat door? Mag ik een onafhankelijke staat uitroepen als ik iedereen in mijn appartementencomplex zo ver krijg voor te stemmen?
Dit is trouwens ook heel erg zwak. Ja, er zijn in Nederland ook anti-Russische sites. Maakt dat RT ineens een objectieve bron? Natuurlijk niet!quote:Op donderdag 17 april 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:
Ja, RT bericht meer van alternatieve krachten zoals Ron Paul en Farage maar nog steeds is het objectief. Ik zie ook genoeg anti-Rusland berichten in de NL media.
Grote, cultuur, geschiedenis enzovoort.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:53 schreef ATan het volgende:
[..]
WANT????? Oh sorry mijn capslock stond aan en ik had een slome vinger...
Dus het kan wel! We kunnen dan per helikopter op ambassadeursbezoek bij de straat tegenover!quote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.
Elke studentenvereniging heeft een lange historie en cultuur, dat kan ik je verzekeren.quote:Grote, cultuur, geschiedenis enzovoort.
Ik doelde dat er in NL media zoals de NOS ook anti-Rusland berichten verschijnen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook heel erg zwak. Ja, er zijn in Nederland ook anti-Russische sites. Maakt dat RT ineens een objectieve bron? Natuurlijk niet!
Nou ja, ik vind je standpunt absurd, maar ik moet je nageven dat je er wel consequent in bent. Verder doet dit me denken aanquote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Per geval bekijken. Dan zit je in je appartementencomplex opgesloten gezien de straat van de overheid is.
... Dus? Ook anti-Amerikaanse, met vlagen. RT doet dat niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik doelde dat er in NL media zoals de NOS ook anti-Rusland berichten verschijnen.
Het heeft allemaal betrekking op redelijkheid. Jouw mening is niet vanzelfsprekend een goede oplossing. Daarom beslist daarover het hele land. Niet een deel van de bevolking, die daarmee anderen aandoen wat ze zelf niet willen (dat is ingedeeld worden waar ze biet bij willen horen) .quote:Op donderdag 17 april 2014 00:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat kan wel.
Dus? Dat is het verleden, het gaat nu over het heden.
Dat was dan ook niet de reden van de deportaties.
twitter:Fr3shJose twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:56:19US Readies Sanctions on Russia, Aid for Ukraine: US readies sanctions on Russia, aid for Ukraine's military as... http://t.co/RgTsNCo85y reageer retweet
twitter:reved_ok twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:57:21Постпред России в ООН раскритиковал доклад о правах человека в Украине | Обозреватель http://t.co/nddFpC8MlC reageer retweet
twitter:_ab twitterde op donderdag 17-04-2014 om 00:58:13Holy shit, Ukraine going full Nazi, ordering Jews to register or get deported reageer retweet
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn, ik denk dat RT kijkers meer op de hoogte zijn van zulke dingen dan NOS kijkers.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hoeveel RT kijkers weten dat Rusland Finland binnenviel vlak voor WOII? Hoeveel RT kijkers weten dat zowel Japan (1904-1905) als Polen (1919-1921) Rusland 1 op 1 hebben verslagen? Hoeveel Polen zijn vermoord? Dat Rusland grondgebied van Polen, Finland, Duitsland, China en Japan en anderen heeft geroofd in de WOII aftermath? Het enige dat RT kijkers te horen krijgen is dat Rusland de Nazi's verslagen heeft en dat de USA de atoombom op de Jappen heeft gegooid.
Dat is geschiedenis vervalsing, Stalin wou in het begin al een anti-Hitler coalitie maar daar was bij de VK en VS geen interesse in. Ook 'mooi' te zien in de Spaanse burgeroorlog.quote:Verder leidt RT een complete generatie op met een verdraaid beeld van de geschiedenis. Volgens mij was het Vigen98 die hier een maand geleden postte dat we Rusland maar dankbaar moesten zijn dat Rusland de Nazi's had verslagen. Volgens mij had hij totaal niet door dat Rusland aangevallen werd door de Nazi's en alleen maar toevallig ook tegen de Nazi's vocht. Zo maar een voorbeeld.
Ook geschiedenis vervalsing, de verantwoordelijke was een Georgiër en het was niet alleen maar Oekraïne dat het slachtoffer was.quote:Hoeveel RT kijkers weten hoeveel Ukrainers door de Russen zijn uitgehongerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |