Niet één keer hoor wel vaker. Maar ik geef gewoon mijn persoonlijke mening.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het één keer fout is gegaan mag gelukkig geen vrijbrief zijn voor elk gebied op aarde om zich naar believen af te scheiden en hard 'KOSOVO KOSOVO' te roepen.
Heb je nog wat voorbeelden?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet één keer hoor wel vaker. Maar ik geef gewoon mijn persoonlijke mening.
Ik heb ook een geheugen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
In twee minuten...knap...wist je dat uit je hoofd of komt dat van je muur?
Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemenquote:Op donderdag 17 april 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Allemaal bureaucratisch gedoe dat nergens goed voor is. Nu ging het ook in de Krim en dat ging perfect als Kiev had ingestemd.
Hij heeft het erover dat het jaren moet duren. Terwijl Kiev gewoon had kunnen instemmen en dan was het klaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.
Ja, wat is nou je punt? Kiev had moeten instemmen. Dat kan door een proces van een jarenlange status quo en het kan door een krabbel onder een wet te zetten.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij heeft het erover dat het jaren moet duren. Terwijl Kiev gewoon had kunnen instemmen en dan was het klaar.
Stel je voor, dat hij het rode stempotlood ter hand neemt. Dan is al ons werk voor niets geweestquote:Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemen
Ik geloof niet dat het plan is om dat deel bij de Russisch Federatie te voegen maar ik denk eerder een onafhankelijke staat dat lid is van de Euraziatische Unie. Maar heb je ook gehoord van een dubbel paspoort?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als je in Oost-Oekraïne woont en je wilt geen Russisch paspoort en bij Oekraïne blijven dan zul je toch moeten verhuizen anders ben je 'illegaal' in je eigen land.
Het gaat niet om bij de RF te voegen maar bij de Euraziatische Unie, dat klinkt het al een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef ATan het volgende:
En is het technisch onmogelijk voor de hele Oekraine om zowel bij de EU te horen en in het extreme geval bij de Russische Federatie te horen? Behalve dat het raar klink is het technisch niet onmogelijk... de EU en de RF heeft veel verschillende lagen en configuratiemogelijkheden.
Dan wordt het alleen maar nog simpeler. Ik zeg doen.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat niet om bij de RF te voegen maar bij de Euraziatische Unie, dat klinkt het al een stuk makkelijker.
Nee, dat is zowel praktisch als theoretisch onmogelijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef ATan het volgende:
En is het technisch onmogelijk voor de hele Oekraine om zowel bij de EU te horen en in het extreme geval bij de Russische Federatie te horen? Behalve dat het raar klink is het technisch niet onmogelijk... de EU en de RF heeft veel verschillende lagen en configuratiemogelijkheden.
Waarom niet het hele land laten stemmen bij welke Unie ze willen horen? Omdat in het oosten de meerderheid een andere mening heeft dan in het westen? Maar waarom dan niet per Oblast of gemeente stemmen? Waarom zou uberhaupt iemand zich neerleggen bij de meerderheid als men dat op landelijk niveau al niet doet. Je kan altijd het gebied verkleinen als daarmee de meerderheid het met je eens is. Je stemt gewoon per huishouden, of kamer in een huis.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Als er in Kiev ja werd gezegd tegen een referendum over de Krim was het er gekomen en dan stemde de bevolking erover.
Vertel vertel.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is zowel praktisch als theoretisch onmogelijk.
Toch torren, wat betekent dat?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Toch torren is dan de conclusie, sorry... Ik had even hoop net, maar het is weg... Ik vrees de dag dat jij het stempotlood ter hand mag nemen
Dat hij zegt dat het jaren moet duren terwijl ik zeg dat Kiev gewoon een krabbel kan zetten.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wat is nou je punt? Kiev had moeten instemmen. Dat kan door een proces van een jarenlange status quo en het kan door een krabbel onder een wet te zetten.
Het is iets Fries, iets dat wij niet mogen weten, iets geheims, zodat het vuurtje wat de onafhankelijkheid van Friesland zal waarborgen zal blijven branden.quote:
Daarnaast is de huidige regering een interim regering die even de stoel warm moet houden voor de nieuwe verkiezingen en zulke grote beslissingen niet mogen maken. Dat lijken de Russen echter na maanden nog steeds niet te snappen (die hebben sowieso weinig kaas gegeten van democratie), er zit geen blijvende dictatuur in Kiev en ze hoepelen grotendeels op na de verkiezingen. De huidige polls wijzen ook uit dat de Right Sector bijv. een klein partijtje blijft. De frontrunner voor het presidentschap is iemand die een chocolade imperium draait.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daar ligt nou juist het grote probleem. Kiev heeft niet ingestemd.
Dat is praktisch gezien onmogelijk gezien je dan grenzen krijgt tussen verschillende steden.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Waarom niet het hele land laten stemmen bij welke Unie ze willen horen? Omdat in het oosten de meerderheid een andere mening heeft dan in het westen? Maar waarom dan niet per Oblast of gemeente stemmen? Waarom zou uberhaupt iemand zich neerleggen bij de meerderheid als men dat op landelijk niveau al niet doet. Je kan altijd het gebied verkleinen als daarmee de meerderheid het met je eens is. Je stemt gewoon per huishouden, of kamer in een huis.
Theoretisch: alleen een staat kan lid worden op grond van het Verdrag betreffende de Europese Unie. Als Oekraïne lid is van de Russische federatie is het geen zelfstandige staat. Rusland zelf kan uiteraard wel in zijn geheel lid worden (theoretisch hè).quote:
Rusland wou geld geven aan als het akkoord met de EU niet werd getekend. Dat laatste is onzin, ik verzoek om een bron waaruit blijk dat het bijna bankroet zijn het gevolg is van de diefstal van geld door Janoekovytsj en zijn vriendjes.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
De enige reden dat de interim regering wel naar het IMF en de EU moet en daarvoor noodzakelijke stappen moet zetten qua beleid is, omdat Yanukovich met zijn geweldig integere pro-Russische vrienden de staatskas heeft leeggeroofd.
Ehm hoezo is het geen zelfstandige staat? Betekent lid zijn van de Russische Federatie dat het geen zelfstandige staat meer kan zijn? Zijn zij dan de slaaf van de Russische Federatie geworden? De vroegere lidstaten van de SSSR konden ook gewoon gelijk het lidmaatschap van de SSSR opzeggen als zij dat wilden. Niet dat men dat wilde, want jeweetwel, maar het kon wel.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Theoretisch: alleen een staat kan lid worden op grond van het Verdrag betreffende de Europese Unie. Als Oekraïne lid is van de Russische federatie is het geen zelfstandige staat. Rusland zelf kan uiteraard wel in zijn geheel lid worden (theoretisch hè).
Praktisch: een toetredingsverzoek moet aangenomen worden met een meerderheid in het Europees Parlement, unanimiteit van stemmen in de Raad van de Europese Unie én bekrachtigd worden door elk EU-lid. Totaal onrealistisch aangezien een grote meerderheid al tegen toetreding van Oekraïne als onafhankelijke staat was.
Maar dan kunnen mensen wel gewoon zelf kiezen waar ze bij willen horen. Nu zal een aanzienlijke minderheid zich moeten neerleggen bij de uitkomst. Dat vindt jij toch onaanvaardbaar (als het op landelijke schaal is).quote:Op donderdag 17 april 2014 00:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is praktisch gezien onmogelijk gezien je dan grenzen krijgt tussen verschillende steden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |