abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 21:18:13 #1
42184 crew  DaMart
pi_138921947

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

dinsdag 15 april 2014 @ 21:18:59 #2
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138921979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:15 schreef Khaleesi het volgende:

Zoals ik in een eerder deel al zei, denk ik dat het balletje hier is beginnen rollen:

[ afbeelding ]

Dus ja ik denk dat Margaery er ook wel van geweten zal hebben.
Denk dat je gelijk hebt.
(Un)masking for the greater good.
pi_138921981
Laten we eerlijk zijn, het waren gewoon die dwergen.

^O^
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:19:05 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_138921987
Olenna heet RodeWyn van haar achternaam... hoeveel hints heb je nodig?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_138922051
Top TT, eindelijk iemand die oplet.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:20:54 #6
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138922088
Zo, kolere, het gaat hier nog steeds over wie achter de moord zat. :').
Olenna, mensen. De Tyrells, dus. Dat blijkt gewoon uit de beelden en de vele toespelingen die Olenna maakt.

Olenna vindt die Joffrey bij nader inzien gewoon een te gevaarlijke gek en kan het niet over haar hart verkrijgen om Margaery met hem op te zadelen. Ze houdt nu eenmaal van haar kleindochter en ze vreest ( terecht ) voor haar leven.

Da's het motief. Klaar.

En zolang de Lannisters geen direct motief kunnen vinden mbt de Tyrells, blijft de alliantie gewoon bestaan, lijkt me.
Dus dan zal die Margaery uiteindelijk gewoon worden doorgeschoven naar die Tommen,
die wellicht wat minder gestoord en dus beter geschikt is.

En ws hebben ze die Margaery erbuiten gehouden voor haar eigen veiligheid.
Dus die wist van niks en was dus oprecht in shock toen ze het zag gebeuren.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_138922108
In een van de eerste afleveringen van seizoen 2 ging de maester van Stannis ook op zo'n manier dood nadat hij een klein dingetje (steentje?) in z'n wijn had gegooid.
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 21:23:12 #8
42184 crew  DaMart
pi_138922221
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef DO2 het volgende:
Olenna, mensen. De Tyrells, dus. Dat blijkt gewoon uit de beelden en de vele toespelingen die Olenna maakt.
:Y.

War is war, but killing a man at a wedding. Horrid. (...) As if men need more reason to fear marriage.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:23:21 #9
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138922227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:21 schreef Gwywen het volgende:
In een van de eerste afleveringen van seizoen 2 ging de maester van Stannis ook op zo'n manier dood nadat hij een klein dingetje (steentje?) in z'n wijn had gegooid.
Waar Melissandre immuun voor bleek ja, als dat hetzelfde was dan werkt het wel snel
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:23:50 #10
136 V.
pi_138922258
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_138922262
quote:
Hij werd alleen niet paars. :P
pi_138922269

Net voordat Sansa de beker aan Tryion geeft, hoor je ook zachtjes iets rinkelen, alsof zie iets in de beker doet (zie 2:13), maar toch weet ik dit niet zeker, omdat ze er dan rekening mee gehouden moet hebben dat ze de beker in handen zou krijgen, dus dat hangt iets te veel af van toevalligheden. Ik ben benieuwd of we volgende week hier opheldering over krijgen.
pi_138922273
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef DaMart het volgende:

[..]

:Y.

War is war, but killing a man at a wedding. Horrid. (...) As if men need more reason to fear marriage.
Mensen houden ervan om te speculeren. :7
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:25:25 #14
136 V.
pi_138922338
Speculare Necesse Est

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:25:26 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138922341
quote:

Olenna vindt die Joffrey bij nader inzien gewoon een te gevaarlijke gek en kan het niet over haar hart verkrijgen om Margaery met hem op te zadelen. Ze houdt nu eenmaal van haar kleindochter en ze vreest ( terecht ) voor haar leven.

Da's het motief. Klaar.
En heeft gewacht met het omleggen van Joffrey tot haar kleindochter koningin was. Klinkt aannemelijk. Maar waarom Sansa in gevaar brengen, er vanuit gaande dat het een steen van haar ketting is geweest die Joffrey doodde?
Olenna en Margaery zijn juist altijd zo vriendelijk voor haar geweest. Kan me geen reden bedenken waarom ze haar in gevaar willen brengen.

quote:
En zolang de Lannisters geen direct motief kunnen vinden mbt de Tyrells, blijft de alliantie gewoon bestaan, lijkt me.
Dus dan zal die Margaery uiteindelijk gewoon worden doorgeschoven naar die Tommen,
Joffrey was gek (en gevaarlijk), maar was Tommen niet altijd een mamma's kindje?
Dat zou Cersei de macht wel eens terug kunnen gaan geven.

quote:
Maar ze is niet naar hem toegehold, dus de liefde zat vast niet diep.

Benieuwd naar de volgende aflevering!
pi_138922343
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

SPOILER
V.
Nou heb ik meteen Golden Brown in m'n hoofd. :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:25:36 #17
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138922347
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:24 schreef TheMagnificent het volgende:

Net voordat Sansa de beker aan Tryion geeft, hoor je ook zachtjes iets rinkelen, alsof zie iets in de beker doet (zie 2:13), maar toch weet ik dit niet zeker, omdat ze er rekening mee gehouden moet hebben dat ze de beker in handen gekregen zou moeten hebben, dus dat hangt iets te veel af van toevalligheden. Ik ben benieuwd of we volgende week hier opheldering over krijgen.
Ik hoor niets anders dan het aanraken/vallen van de cup
pi_138922497
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Baszh het volgende:

[..]

Ik hoor niets anders dan het aanraken/vallen van de cup
Precies op 2:17 hoor je iets rinkelen, als je je geluid wat harder zet, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk is het niets.
pi_138922545
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nou heb ik meteen Golden Brown in m'n hoofd. :P
Er zijn ergere dingen. :P

dinsdag 15 april 2014 @ 21:30:30 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138922655
Een huwelijk is pas helemaal voltrokken na een bedding dus margerae (of zo) is nog geen koningin volgens mij. Bij tyrion was het toch ook nog een issue of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:31:10 #21
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138922705
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

En heeft gewacht met het omleggen van Joffrey tot haar kleindochter koningin was. Klinkt aannemelijk. Maar waarom Sansa in gevaar brengen, er vanuit gaande dat het een steen van haar ketting is geweest die Joffrey doodde?
Olenna en Margaery zijn juist altijd zo vriendelijk voor haar geweest. Kan me geen reden bedenken waarom ze haar in gevaar willen brengen.

Ja, dat ze Sansa erbij hebben betrokken is 'n beetje vreemd.
Dat zou weleens richting Littlefinger kunnen wijzen, dus.

Die heeft er misschien ook iets mee te maken.
.
pi_138922745
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

[..]

Joffrey was gek (en gevaarlijk), maar was Tommen niet altijd een mamma's kindje?
Dat zou Cersei de macht wel eens terug kunnen gaan geven.

[..]

Maar ze is niet naar hem toegehold, dus de liefde zat vast niet diep.

Benieuwd naar de volgende aflevering!
Sansa verdacht maken is natuurlijk wel zo handig; als er een geloofwaardige verdachte is, dan zijn de Tyrells per definitie niet verdacht. Sansa heeft 1001 redenen om Joffrey dood te willen hebben, als zij schuldig lijkt, dan gaat haar hoofd eraf.

Tommen mag een mama's kindje zijn, maar de vrouw waar hij mee getrouwd is blijft de vrouw waarmee hij getrouwd is, en háár macht zal in de loop der jaren alleen maar toenemen.

Hoe kom je op het rare idee dat er liefde in het spel was? Ze wilde koningin worden, zo zat het tussen haar en Renly en nu tussen haar en Joffrey. Joffrey's dood was schokkend genoeg voor een willekeurige toeschouwer, laat staan voor de vrouw die net zijn koningin was geworden.
pi_138922768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Precies op 2:17 hoor je iets rinkelen, als je je geluid wat harder zet, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk is het niets.
Gewoon het geluid van die beker. Joffrey krijgt die lege beker ook direct aangereikt, waar een steentje wel in zou opvallen denk ik zo, dus ik zou dat niet verder gaan analyseren nee ;)
pi_138923170
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:30 schreef jogy het volgende:
Een huwelijk is pas helemaal voltrokken na een bedding dus margerae (of zo) is nog geen koningin volgens mij. Bij tyrion was het toch ook nog een issue of zo?
Dan nog zou haar titel als koningin komen te vervallen omdat bij de dood van de koning, die geen nageslacht heeft, de jongere broer van de koning de troon bestijgt en zij helemaal geen relatie tot hem heeft. Cersei wordt dan automatisch queen regent tot de nieuwe koning oud genoeg is om zelf te regeren. Daarom snap ik niet zo goed waarom de Tyrells dit zouden doen, tenzij ze met enige zekerheid hopen Margaery aan Tommen te kunnen koppelen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:46:18 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138923567
quote:
Wat dat niet gewoon Tywin en zijn gewoonlijke dreigementen?
pi_138923568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:39 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dan nog zou haar titel als koningin komen te vervallen omdat bij de dood van de koning, die geen nageslacht heeft, de jongere broer van de koning de troon bestijgt en zij helemaal geen relatie tot hem heeft. Cersei wordt dan automatisch queen regent tot de nieuwe koning oud genoeg is om zelf te regeren. Daarom snap ik niet zo goed waarom de Tyrells dit zouden doen, tenzij ze met enige zekerheid hopen Margaery aan Tommen te kunnen koppelen.
Natuurlijk zijn ze daar zeker van; de Lanisters willen een band met de schatkist van de Tyrells en of die nu of Joffrey of over Tommen loopt is daarbij volledig irrelevant. Als het nodig was geweest zouden ze Tommen met Loras Tyrell hebben laten trouwen :D
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:48:25 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138923688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze daar zeker van; de Lanisters willen een band met de schatkist van de Tyrells en of die nu of Joffrey of over Tommen loopt is daarbij volledig irrelevant. Als het nodig was geweest zouden ze Tommen met Loras Tyrell hebben laten trouwen :D
Zou dat huwelijk tussen Cersei en Loras nog doorgaan?
De enige reden dat ze dat geregeld hadden was om te voorkomen dat Sansa met hem zou trouwen, dacht ik.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:48:59 #28
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138923721
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Wat dat niet gewoon Tywin en zijn gewoonlijke dreigementen?
Hij wil asap een zoon van Sansa zodat die het Noorden kan rustig houden dacht ik
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:50:09 #29
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138923782
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou dat huwelijk tussen Cersei en Loras nog doorgaan?
De enige reden dat ze dat geregeld hadden was om te voorkomen dat Sansa met hem zou trouwen, dacht ik.
Nouja, en om Tyrell's geld/steun te verzekeren, en nu Joffrey+Marg niet meer is, zal het nog steeds belangrijk zijn.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:50:20 #30
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138923795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Baszh het volgende:

[..]

Hij wil asap een zoon van Sansa zodat die het Noorden kan rustig houden dacht ik
Ieder kind van Sansa zou een claim hebben. Think you're right.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:51:27 #31
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138923872
Geweldige TT trouwens, DaMart :D
pi_138923880
Heeft Benjen Stark, als hij nog leeft, niet recht op het Noorden? Maar goed, Bran en Rickon zijn er natuurlijk ook nog.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:52:52 #33
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138923958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Heeft Benjen Stark, als hij nog leeft, niet recht op het Noorden?
Zit toch bij de Night's Watch, en dan mag je verder niets meer :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:53:29 #34
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138923998
quote:
Heeft Benjen Stark, als hij nog leeft, niet recht op het Noorden? Maar goed, Bran en Rickon zijn er natuurlijk ook nog.
Als Locke faalt wel ja
pi_138924006
Wat een heerlijke aflevering, ik zat te juichen op de bank _O_ :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_138924029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:52 schreef Baszh het volgende:

[..]

Zit toch bij de Night's Watch, en dan mag je verder niets meer :P
Da's waar ook.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:54:41 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138924073
quote:
Da's de broer van Ned, toch?
Ja, je zou zeggen van wel. Maar Ned heeft nog levende kinderen. Die hebben een sterkere claim.
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 21:55:01 #38
42184 crew  DaMart
pi_138924094
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:51 schreef Natalie het volgende:
Geweldige TT trouwens, DaMart :D
Dank je. Sinds ik de aflevering keek, vond ik het al een TT-waardige quote O+.
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 21:55:32 #39
42184 crew  DaMart
pi_138924130
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:54 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's de broer van Ned, toch?
Ja, je zou zeggen van wel. Maar Ned heeft nog levende kinderen. Die hebben een sterkere claim.
Klopt. Volgens mij is Bran nu de eerste in de lijn, omdat zoons voorgaan op dochters.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:00:48 #40
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138924481
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:55 schreef DaMart het volgende:

[..]

Alleen Tyrion kan zoiets zeggen.
'Mother of Madness' _O-
pi_138925274
Wel grappig dat die Sigur Rós nog een kleine rol kreeg. Toffe eindcredits ook.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_138925434
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:14 schreef Silv het volgende:
Wel grappig dat die Sigur Rós nog een kleine rol kreeg. Toffe eindcredits ook.
Wie zijn dat eigenlijk? :@
pi_138925608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:17 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Toch wel een vrij bekende IJslandse band. Maken wel toffe muziek.
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:24:05 #44
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_138925739
quote:

[..]

Sigur Rós niet kennen :') Wel saaie muziek verder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:25:02 #45
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138925800
quote:

[..]

Die deden het liedje bij de aftiteling ook
pi_138926010
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:25 schreef Baszh het volgende:

[..]

Oh nee, halverwege afgezet. Niets voor mij.

Ken ze verder ook niet hoor, maar die gasten op de bruiloft waren dus de bandleden?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:28:58 #47
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138926072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh nee, halverwege afgezet. Niets voor mij.

Ken ze verder ook niet hoor, maar die gasten op de bruiloft waren dus de bandleden?
Die zangers die Joffrey vrijwel direct bekogelde met goudstukken :P
(en Marg net heel geïnteresseerd begon te luisteren)
pi_138926175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef Baszh het volgende:

[..]

Die zangers die Joffrey vrijwel direct bekogelde met goudstukken :P
(en Marg net heel geïnteresseerd begon te luisteren)
Ja duidelijk :)
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:31:51 #49
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_138926290
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:55 schreef DaMart het volgende:

[..]

My thoughts exactly! Ik zat er al een tijdje op te wachten :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:39:13 #50
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_138926715
quote:
bij ned stark en zn vrouw en die bedding er toch ook niet geweest
(zegt katlyn stark tijdens de red wedding)
want ned wou de feest vreugde niet verstoren door omdat hij anders iemand zn kaak zou breken.
mee bekant vangde gin haas.
pi_138926815
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:39 schreef kawa4 het volgende:

[..]

bij ned stark en zn vrouw en die bedding er toch ook niet geweest
(zegt katlyn stark tijdens de red wedding)
want ned wou de feest vreugde niet verstoren door omdat hij anders iemand zn kaak zou breken.
Beddingceremony is wat anders dan echt het huwelijk consumeren ;) Ze hebben wel seks gehad, want Cat was gelijk zwanger van Robb.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:41:41 #52
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_138926870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Beddingceremony is wat anders dan echt het huwelijk consumeren ;) Ze hebben wel seks gehad, want Cat was gelijk zwanger van Robb.
Nu snap ik het echt niet meer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_138926965
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nu snap ik het echt niet meer.
Beddingceremony is het uitkleden van de bruid/bruidegom en om ze naar hun huwelijksbed te brengen.
Dat wou Tyrion dus niet voor Sansa, want; schaamte.

Een ceremonie dus, ter ere van de ontmaagding etc.
pi_138927519
Goede TT, nu durf ik hier weer te posten.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_138927813
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:51 schreef DevilsWhore het volgende:
Goede TT, nu durf ik hier weer te posten.
Waarom niet anders dan?
pi_138927860
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Waarom niet anders dan?
Gewoon niet online geweest tussendoor.
pi_138928279
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Misschien wel het slimste, inderdaad. 14.gif Toen mijn download van de laatste aflevering nog bezig was, was ik een topic aan het lezen in GAM, toen opeens een of ander sukkeltje uit het niets ''Joffrey gaat dood in deze aflevering'' riep. 15.gif Nu durf ik op maandag dus niet eens meer op topics ongerelateerd aan GoT te klikken.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:07:21 #58
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_138928331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Ze hebben wel seks gehad, want Cat was gelijk zwanger van Robb.
ehhh?
Ok stelletje hokboeren
pi_138928394
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:07 schreef padlarf het volgende:

[..]

ehhh?
Vlak na het huwelijk van Ned en Cat is Ned gaan vechten, en bleef Cat zwanger achter.
pi_138928442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Misschien wel het slimste, inderdaad. [ afbeelding ] Toen mijn download van de laatste aflevering nog bezig was, was ik een topic aan het lezen in GAM, toen opeens een of ander sukkeltje uit het niets ''Joffrey gaat dood in deze aflevering'' riep. [ afbeelding ] Nu durf ik op maandag dus niet eens meer op topics ongerelateerd aan GoT te klikken.
Ik heb de boeken gelezen en maandag rond 11 uur 's ochtends gekeken. ;) Het had andere redenen dat ik niet online was.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:13:41 #61
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_138928620
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik wel.

Heerlijk ook dat als je GoT liked met facebook je gewoon keihard gespoilered wordt door die lui. Fucking annoying.
pi_138928625
Wat ik trouwens echt heerlijk vind aan het verhaal is hoe heel Westeros over de incest tussen Jaime en Cersei valt (terecht!) maar datzelfde Westeros het helemaal prima vond dat de Targaryens traditiegetrouw broer-zus trouw(d)en.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:18:11 #63
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_138928796
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:08 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Vlak na het huwelijk van Ned en Cat is Ned gaan vechten, en bleef Cat zwanger achter.
Oooooh, op die manier zwanger van Robb :@
Ok stelletje hokboeren
pi_138928819
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:18 schreef padlarf het volgende:

[..]

Oooooh, op die manier zwanger van Robb :@
_O- :r

Wil je er nog een incest geval bij?
pi_138928844
Zou wel een anticlimax zijn als blijkt dat Joffrey simpelweg stierf van een allergische reactie :')
pi_138928879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:19 schreef Hattusa het volgende:
Zou wel een anticlimax zijn als blijkt dat Joffrey simpelweg stierf van een allergische reactie :')
Ik denk dat die jongen wel eerder cake en wijn gehad heeft in zijn leven. :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:20:54 #67
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_138928888
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:18 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

_O- :r

Wil je er nog een incest geval bij?
Dit is wel echt heel erg Freudiaans ja :') Morgen maar even een psycholoog bellen >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_138928918
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:20 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dit is wel echt heel erg Freudiaans ja :') Morgen maar even een psycholoog bellen >:O
Moest denken aan Frasier.
pi_138928951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:13 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wel.

Heerlijk ook dat als je GoT liked met facebook je gewoon keihard gespoilered wordt door die lui. Fucking annoying.
Ach, zo zijn er ook series die al spoilen voordat de aflevering uberhaupt is uitgezonden. :r
pi_138928996
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:13 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wel.

Whehehe, klopt echt helemaal ook.
pi_138929269
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:22 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ach, zo zijn er ook series die al spoilen voordat de aflevering uberhaupt is uitgezonden. :r
Echt? zoals? O.O
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_138929292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:32 schreef D_tjuh het volgende:

[..]

Echt? zoals? O.O
HIMYM heeft het ook gedaan, OUAT ook een paar keer.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:34:24 #73
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138929313
quote:

[..]

Misschien wel het slimste, inderdaad. [ afbeelding ] Toen mijn download van de laatste aflevering nog bezig was, was ik een topic aan het lezen in GAM, toen opeens een of ander sukkeltje uit het niets ''Joffrey gaat dood in deze aflevering'' riep. [ afbeelding ] Nu durf ik op maandag dus niet eens meer op topics ongerelateerd aan GoT te klikken.
Doe eens linkje.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_138929318
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:33 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

HIMYM heeft het ook gedaan, OUAT ook een paar keer.
Oh oke. Wat lame... :{w
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_138929526
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Baszh het volgende:

[..]

Maar Tywin heeft het Noorden aan Roose Bolton toegezegd en, vermoedelijk, (een groot deel van) de Riverlands aan Walder Frey dat was zijn part aan de beruchte Rode bruiloft.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_138929582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:41 schreef Repelsteeltju het volgende:

Maar Tywin heeft het Noorden aan Roose Bolton toegezegd en, vermoedelijk, (een groot deel van) de Riverlands aan Walder Frey dat was zijn part aan de beruchte Rode bruiloft.
Maar wat is dan nog het nut van een Lannister-Stark huwelijk?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138929800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bolton is protector, niet warden. The North is nog steeds van the Starks.

Edit: Even de wiki nagelezen, hij is dus wel warden of the north.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:49:18 #78
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_138929829
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet niet meer de precieze toedracht maar er was iets over rechtmatige eigenaar en degene die het een tijdje mocht beheren.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_138930159
De aflevering er op nagekeken. Het probleem is dan dat het hele Noorden zich eerder en liever achter een Stark zou scharen dan achter een Bolton. Dat is dan ook de reden dat Roose Bolton Bran en Rickon Stark alsnog wil ombrengen.
  woensdag 16 april 2014 @ 00:02:02 #80
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_138930232
Straks komen de White Walkers en die nemen het noorden over.
pi_138930275
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:02 schreef Dagoduck het volgende:
Straks komen de White Walkers en die nemen het noorden over.
Dat gelooft niemand, behalve Stannis, en is politiek dus nog niet relevant.
  woensdag 16 april 2014 @ 00:07:11 #82
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_138930366
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:03 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dat gelooft niemand, behalve Stannis, en is politiek dus nog niet relevant.
Oja, dat is waar ook.

En de reuzen dan, de reuzen komen straks vluchten met de army of 100.000. En dan al die mensen in Kings Landing zo kijken:

En dan komt Ned weer tot leven met een magisch middeltje:
pi_138930679
Zouden ze Sean Bean kunnen hercasten?
pi_138930964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:41 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

toegezegd, maar steun van de lannisters krijgt hij niet om de greyjoys te ruimen uit het land, dat moet ie maar zelf regelen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 00:39:00 #85
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_138931101
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dan moeten ze eerst zijn hoofd weer vastnaaien.
  woensdag 16 april 2014 @ 00:52:33 #86
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138931342
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Walkers gaan de crypts onder Winterfell bezoeken et voila, zombie bean !
  woensdag 16 april 2014 @ 03:23:00 #87
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_138932125
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:48 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Bolton is protector, niet warden. The North is nog steeds van the Starks.

Edit: Even de wiki nagelezen, hij is dus wel warden of the north.
Je had het goed, alleen de namen verkeerd. Bolton is Warden of the North. Wardens zijn militaire leiders van een bepaald gebied van de Seven Kingdoms. Meestal waren de Wardens of the North ook de Lord Paramounts of the North.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_138932195
quote:

Da's het motief. Klaar.

Nog steeds? Het is een paar dagen geleden. Bij Sherlock hebben fans 2 jaar lang gespeculeerd hoe Sherlock zijn val had overleefd, om nadat de serie na 2 jaar eindelijk weer verder ging nog steeds geen antwoord te krijgen.
pi_138932197
Is pa Greyjoy ook al dood? Of leeft hij nog? Hij was toch nummer 3 die Stannis met magie dood wilde (naast Robb en Joffrey)? Even vergeten wat er nou precies met hem is gebeurd einde vorig seizoen.
pi_138932199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
De aflevering er op nagekeken. Het probleem is dan dat het hele Noorden zich eerder en liever achter een Stark zou scharen dan achter een Bolton. Dat is dan ook de reden dat Roose Bolton Bran en Rickon Stark alsnog wil ombrengen.
Eh ja, dat werd vrij expliciet verteld in die scene.
pi_138932267
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 03:23 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Je had het goed, alleen de namen verkeerd. Bolton is Warden of the North. Wardens zijn militaire leiders van een bepaald gebied van de Seven Kingdoms. Meestal waren de Wardens of the North ook de Lord Paramounts of the North.
Heb je over mijn edit heen gelezen?
pi_138932705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 04:38 schreef Nielsch het volgende:
Is pa Greyjoy ook al dood? Of leeft hij nog? Hij was toch nummer 3 die Stannis met magie dood wilde (naast Robb en Joffrey)? Even vergeten wat er nou precies met hem is gebeurd einde vorig seizoen.
We wachten nog op zijn verloving.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 16 april 2014 @ 07:55:45 #93
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138932715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:25 schreef Baszh het volgende:

[..]

Wordt ook al eens genoemd in seizoen drie:
  woensdag 16 april 2014 @ 08:33:44 #94
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_138933013
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 05:51 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Heb je over mijn edit heen gelezen?
Nee, wat ik bedoel is dat de Warden of the North niet de heerser over 'the North' is.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:12:49 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138934635
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:33 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nee, wat ik bedoel is dat de Warden of the North niet de heerser over 'the North' is.
Een warden, zo klinkt t woord, past alleen ff op zolang er geen heerser is, of king. Toch?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:13:17 #96
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138934645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

We wachten nog op zijn verloving.
:D The Grey Wedding?
L'Amour menaçant:
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2014 @ 10:57:39 #97
13368 NiGeLaToR
pi_138935712
Het feit dat Olenna zo overduidelijk Jeoffrey vergiftigt is wellicht een dwaalspoor, maar kan ook gewoon de verhaallijn zijn. Als iets deze serie ons leert is het wel dat het soms gewoon is zoals je ziet en soms juist niet :+

- Dontos geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.
- Olenna haalt kraal van ketting van Sansa tijdens chitchat op het trouwfeest, ach kindje zielig etc. Dat viel me meteen op en kleine rewind laat ook zien dat kraal verdwijnt in handen van Olenna.
- Tyrion wordt cupholder, zet beker met wijn PRECIES voor Olenna neer
- scene later moet Tyrion de beker aan Jeofreey geven, je ziet Olenna smilen terwijl ze ziet hoe de beker uit de hand van Tyrion naar Jeofrrey gaat.
- Jeofrey stikt en Cersei beschuldigt Tyrion
- Dontos neemt Sansa mee, al voor Jeofrey dood is, want gevaarlijk.

Zat 'm net te kijken terwijl ik de spoilers al gelezen had, dus was nu wel heel overduidelijk te zien, maar echt ingewikkeld hebben ze het niet gemaakt om ons dit te doen laten denken. Of het uiteindelijk blijkt te kloppen is een tweede. Overigens zouden ze zelf ook door moeten hebben dat Tyrion het niet gedaan kan hebben, maar ik weet niet of ze in het boek de filmbeelden ook terug mogen kijken ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-04-2014 11:04:21 ]
pi_138935730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:12 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Een warden, zo klinkt t woord, past alleen ff op zolang er geen heerser is, of king. Toch?
In principe is dit permanent, er vanuit gaande dat er 1 koning voor Westeros blijft. Je hebt een warden voor het westen (Lannister) zuiden (Tyrell) noorden (Bolton, voorheen Stark) en het oosten (Arryn). Deze functies zijn ontstaan na het veroveren van Westeros door de Targaryens, en nadat deze huizen de 'knie bogen' werden ze aangewezen als beschermers van een bepaald gebied. Warden of the North moest dus het koninkrijk beschermen tegen de wildlings. Dorne (Martell) heeft geen warden, omdat ze voor twee eeuwen lang niet bij het koninkrijk hoorden. Pas nadat er een huwelijk tussen een Targaryen en Martell werd gesloten is Dorne tot het koninkrijk gaan behoren. Daarom heeft Oberyn bijvoorbeeld ook als titel Prince.
pi_138935961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Het feit dat Olenna zo overduidelijk Jeoffrey vergiftigt is wellicht een dwaalspoor, maar kan ook gewoon de verhaallijn zijn. Als iets deze serie ons leert is het wel dat het soms gewoon is zoals je ziet en soms juist niet :+

- Bolton geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.
- Olenna haalt kraal van ketting van Sansa tijdens chitchat op het trouwfeest, ach kindje zielig etc. Dat viel me meteen op en kleine rewind laat ook zien dat kraal verdwijnt in handen van Olenna.
- scene later moet Tyrion de beker aan Jeofreey geven, je ziet Olenna smilen terwijl ze ziet hoe de beker uit de hand van Tyrion naar Jeofrrey gaat.

Zat 'm net te kijken terwijl ik de spoilers al gelezen had, dus was nu wel heel overduidelijk te zien, maar echt ingewikkeld hebben ze het niet gemaakt om ons dit te doen laten denken. Of het uiteindelijk blijkt te kloppen is een tweede. Overigens zouden ze zelf ook door moeten hebben dat Tyrion het niet gedaan kan hebben, maar ik weet niet of ze in het boek de filmbeelden ook terug mogen kijken ;)
Ook al wordt het enigszins zo gemaakt dat Olenna wellicht iets pakt van Sansa's ketting, zo overduidelijk is dat echt niet. Ik vind het te makkelijk gedacht en ik kan er ook niet bij dat dit ook echt zo is gegaan. Zo iets moet Sansa toch ook opvallen dat er een steentje van haar ketting wordt gehaald. Of zit zij ook in het plan? Maar waarom zo'n steentje niet zelf in je kleding dragen als Olenna dit van plan is? En dan nog de gedachte dat zo een plannetje op veel toevalligheden moet berusten om dit te laten slagen, waaronder dus Tyrion die Joffrey's cup bearer wordt.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:07:37 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138935982
quote:

- Dontos geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.

Het likt een samenspel van een hoop partijen, maar ja, een hoop partijen wilden Joffrey ook dood natuurlijk ;) Krijg je als je zo'n eikel bent.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 11:09:03 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138936020
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:06 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ook al wordt het enigszins zo gemaakt dat Olenna wellicht iets pakt van Sansa's ketting, zo overduidelijk is dat echt niet. Ik vind het te makkelijk gedacht en ik kan er ook niet bij dat dit ook echt zo is gegaan. Zo iets moet Sansa toch ook opvallen dat er een steentje van haar ketting wordt gehaald. Of zit zij ook in het plan? Maar waarom zo'n steentje niet zelf in je kleding dragen als Olenna dit van plan is? En dan nog de gedachte dat zo een plannetje op veel toevalligheden moet berusten om dit te laten slagen, waaronder dus Tyrion die Joffrey's cup barrier wordt.
Ja dat van de cupbearer was vanuit Joffrey idd, en die is niet bepaald voorspelbaar. Dus dat was wel een beetje een wildcard. Ik zie Tyrion dan ook niet in t hele complot zitten. Het kwam Olenna goed uit wellicht, maar ik denk dat ze t anders wel via Margaery had laten doen.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 11:17:03 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138936213
Sansa zal vanzelf doorkrijgen dat er iets is gebeurd waar zij onwetend aan heeft meegedaan, ik zie haar wel voor haar man opkomen op een of andere manier al is zij natuurlijk ook erg blij dat Joffy dood is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 16 april 2014 @ 11:18:49 #103
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138936264
quote:

Hebben Tyrion en Olenna ooit samen gesproken dan? Ik kan me geen enkele scene herinneren waarin ook maar gesuggereerd wordt dat Tyrion en Olenna (ook niet via Varys bijv) een scheme opzetten voor een moord tijdens de bruiloft. Denk niet dat Tyrion er ook maar iets mee te maken heeft gehad, hij leek ook oprecht verbaasd/bezorgd? toen hij aanvankelijk Joffrey zag kuchen. Volgens deze theorie wordt het idd wel heel erg afhankelijk van toevalligheden.

Olenna lijkt me het brein erachter, misschien had ze de ketting van Sansa nodig om niet zelf volledig 'bewapend' de bruiloft te betreden. Waarschijnlijk zelfs zonder Sansa hierbij in het complot te willen betrekken als scapegoat. Ik kan alleen nog steeds niet bedenken op welk moment ze Joffrey moet hebben vergiftigd. Ze zit er te ver vandaan om iets in de beker van Joffrey te doen, als die laatste de taart aansnijdt, zonder dat het opvalt.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_138936356
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:17 schreef Re het volgende:
Sansa zal vanzelf doorkrijgen dat er iets is gebeurd waar zij onwetend aan heeft meegedaan, ik zie haar wel voor haar man opkomen op een of andere manier al is zij natuurlijk ook erg blij dat Joffy dood is
Het lijkt mij levensgevaarlijk om voor haar man op te komen! Nee, die Sansa moet eindelijk dat levensgevaarlijke King's Landing verlaten!! Misschien kan ze bij Shae wonen 8-)

Ik denk eerder dat Tywin (die ook niet heel erg verdrietig zal zijn dat deze idioot is opgerot - die kon nog wel eens gevaarlijk worden als hij hem niet meer in zijn greep heeft) de voice of reason zal zijn en zijn zoon uit het gevang zal halen. Of er komt zo'n 'laat de goden het uitzoeken'- gevecht om zijn schuld te bewijzen en dan wint Bronn zijn sell sword dat (weer) *) Maar da's wel veel van hetzelfde.
pi_138936364
quote:

[..]

Ook facebook mijd ik voortaan maar. Er waren geen keiharde spoilers, maar met dingen als 'eindelijk!' en dergelijke icm met andere halve spoilers zegt dat wel genoeg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_138936405
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook facebook mijd ik voortaan maar. Er waren geen keiharde spoilers, maar met dingen als 'eindelijk!' en dergelijke icm met andere halve spoilers zegt dat wel genoeg.
Wat bezielt die mensen hè, echt :r. Ik kwam ook zo een post op Facebook tegen ja. Gelukkig had ik de aflevering zelf al gezien in de vroege ochtend, maar anderen waren minder blij.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:29:01 #107
27648 Weakling
available in strong mint
pi_138936599
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:18 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben Tyrion en Olenna ooit samen gesproken dan?
Ja, toen hij over het geld ging en met haar de kosten van de bruiloft moest bespreken (vorig seizoen), misschien eens terugkijken of daar nog hints in zitten.
quote:
Olenna lijkt me het brein erachter, misschien had ze de ketting van Sansa nodig om niet zelf volledig 'bewapend' de bruiloft te betreden. Waarschijnlijk zelfs zonder Sansa hierbij in het complot te willen betrekken als scapegoat.
Da's ook de enige reden die ik kan bedenken waarom Olenna niet zelf zo'n steentje bij had, als dat al het gif was tenminste. Sansa wordt niet gecontroleerd en zij misschien wel. Alleen heb ik daar geen enkele aanwijzing voor gezien.
quote:
Ik kan alleen nog steeds niet bedenken op welk moment ze Joffrey moet hebben vergiftigd. Ze zit er te ver vandaan om iets in de beker van Joffrey te doen, als die laatste de taart aansnijdt, zonder dat het opvalt.
Ik denk nog steeds aan een (gedeeltelijk) red herring. Margaery is op zich de enige die hem direct gif zou kunnen toedienen via de taart die ze hem te eten geeft. Misschien gaf Olenna wel het steentje aan Margaery, die het weer via de taart (en niet de wijn) aan Jof voerde.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138936631
Wellicht is deze link al eens voorbij gekomen? Ik zie 'm net pas (al had ik sommige locaties al wel eens eerder gezien).

The Fantastic Real-Life Filming Locations Of Game Of Thrones

woensdag 16 april 2014 @ 11:37:58 #109
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138936809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:29 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ja, toen hij over het geld ging en met haar de kosten van de bruiloft moest bespreken (vorig seizoen), misschien eens terugkijken of daar nog hints in zitten.
Verrek 8)7 ik kon echt helemaal niets bedenken, maar je hebt gelijk. Alhoewel daar niets werd besproken wat ook maar in de verste verte leek op een complot.

quote:
[..]

Da's ook de enige reden die ik kan bedenken waarom Olenna niet zelf zo'n steentje bij had, als dat al het gif was tenminste. Sansa wordt niet gecontroleerd en zij misschien wel. Alleen heb ik daar geen enkele aanwijzing voor gezien.
Sterker, nog ik denk dat Olenna ook Sansa wil redden uit haar gouden kooi.
quote:
[..]

Ik denk nog steeds aan een (gedeeltelijk) red herring. Margaery is op zich de enige die hem direct gif zou kunnen toedienen via de taart die ze hem te eten geeft. Misschien gaf Olenna wel het steentje aan Margaery, die het weer via de taart (en niet de wijn) aan Jof voerde.
Vroeg me nog af of het een combinatie kon zijn: dus een toegevoegd ingrediënt (steentje) aan de wijn én de taart. Het begint namelijk vrijwel direct na het eten van de taart, terwijl dat steentje er niet direct tevoren ingegooid kan zijn. Of het is weer een gif dat niet direct werkt maar pas na een paar minuten. :') Ow, wat ingewikkeld...

[ Bericht 4% gewijzigd door outtayourleague op 16-04-2014 11:48:53 ]
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  woensdag 16 april 2014 @ 11:44:17 #110
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_138936989
Ik hoop wel dat we er dit seizoen nog achter komen wie de dader(s) is/waren. Ik hou dit echt geen jaar vol. Dan moet ik de boeken gaan lezen :o
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_138937022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:44 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop wel dat we er dit seizoen nog achter komen wie de dader(s) is/waren. Ik hou dit echt geen jaar vol. Dan moet ik de boeken gaan lezen :o
Dat moet je sowieso doen.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:46:31 #112
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_138937042
quote:
17s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:30 schreef Smeich het volgende:
Wellicht is deze link al eens voorbij gekomen? Ik zie 'm net pas (al had ik sommige locaties al wel eens eerder gezien).

The Fantastic Real-Life Filming Locations Of Game Of Thrones

[ afbeelding ]
Sommige foto's zijn wel heel erg bewerkt :+. Maar, blijven prachtige locaties inderdaad.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 16 april 2014 @ 11:47:54 #113
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_138937092
  woensdag 16 april 2014 @ 11:48:19 #114
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_138937103
heeft, het na de dood nog zin om Cercei met Loras te laten trouwen,
gezien vanuit de Tyrell kant,

want olenna was het daar ook niet mee eensch, en die kon kiezen of allebei trouwen Of Loras in de Koningswacht, zodat hij geen kinderen mocht krijgen .

mischien dat dat een reden kan zijn :?
pi_138937121
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:47 schreef Zeroku het volgende:
[ afbeelding ]
gay
  woensdag 16 april 2014 @ 11:54:07 #116
27648 Weakling
available in strong mint
pi_138937290
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:37 schreef outtayourleague het volgende:
Vroeg me nog af of het een combinatie kon zijn: dus een toegevoegd ingrediënt (steentje) aan de wijn én de taart. Het begint namelijk vrijwel direct na het eten van de taart, terwijl dat steentje er niet direct tevoren ingegooid kan zijn.
Dat was ook één van mijn eerdere opties, zodat niemand anders per ongeluk vergiftigd wordt, alleen degene die beide componenten inneemt, maar aan de andere kant maakt dat het plan wel weer een heel stuk complexer en afhankelijk van erg veel factoren die goed moeten gaan. Wel erg leuk dat gefilosofeer over de mogelijkheden
:Y
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:58:48 #117
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138937442
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dat was ook één van mijn eerdere opties, zodat niemand anders per ongeluk vergiftigd wordt, alleen degene die beide componenten inneemt, maar aan de andere kant maakt dat het plan wel weer een heel stuk complexer en afhankelijk van erg veel factoren die goed moeten gaan. Wel erg leuk dat gefilosofeer over de mogelijkheden
:Y
:Y Zeker, voel me een echte Sherlock :7 .
Maar had Olenna niet ook voor (een groot deel van) het eten betaald? Misschien dat de taart ook onder haar gezag is gemaakt?
- Six Feet Under
  woensdag 16 april 2014 @ 12:04:20 #118
27648 Weakling
available in strong mint
pi_138937627
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:58 schreef outtayourleague het volgende:
:Y Zeker, voel me een echte Sherlock :7 .
Maar had Olenna niet ook voor (een groot deel van) het eten betaald?
Ja, dat zegt ze zelfs nog als ze wegloopt na haar gesprekje met Sansa.
quote:
Misschien dat de taart ook onder haar gezag is gemaakt?
Vermoed het van wel.
pi_138937738
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:48 schreef kawa4 het volgende:
heeft, het na de dood nog zin om Cercei met Loras te laten trouwen,
gezien vanuit de Tyrell kant,

want olenna was het daar ook niet mee eensch, en die kon kiezen of allebei trouwen Of Loras in de Koningswacht, zodat hij geen kinderen mocht krijgen .

mischien dat dat een reden kan zijn :?
eerste mogelijke motief die ik ben tegengekomen voor de tyrels voor de moord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138939327
Het was allemaal de schuld van Hodor.
pi_138939643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:57 schreef Funzel het volgende:
Het was allemaal de schuld van Hodor.
Zie hier de waarheid.

SPOILER!

Hodor is de oppereindbaas, in samenwerking met de White Walkers natuurlijk.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:13:24 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138939773
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:47 schreef Zeroku het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ :9 :9
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:13:56 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138939790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:48 schreef Tyron het volgende:

[..]

gay
Nee. Gay and bisexual. Get your facts straight. ;)
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:17:34 #124
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_138939918
Wie waren de namen van Melisandre, degenen die dood zouden moeten?
  woensdag 16 april 2014 @ 13:17:50 #125
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138939930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zou Oberyn denk ik nog eerder omschrijven als pansexual. Maakt allemaal niet zo uit, lijkt het. :D
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 13:17:52 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138939932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:23 schreef Smeich het volgende:

[..]

Wat bezielt die mensen hè, echt :r. Ik kwam ook zo een post op Facebook tegen ja. Gelukkig had ik de aflevering zelf al gezien in de vroege ochtend, maar anderen waren minder blij.
De vraag is: tot hoe lang schrijft de GOT-etiquette voor dat je er niets over mag zeggen op bv Facebook? ;) Ik pas meestal erg op met spoilers, maar dingen als "Eindelijk" op FB zetten.... hoe lang "moet" je daar mee wachten? Ik wacht wel even, maar er zijn ook vrienden die de 10 afl opsparen en daarna pas een keer kijken. Ja... hallo. Uh. :D

It's a fine line!
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:18:13 #127
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138939947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef DeMessias het volgende:
Joffrey Baratheon, Robb Stark en Balon Greyjoy.
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 13:18:30 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138939953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef DeMessias het volgende:
Robb Stark, Joffrey en papa Greyjoy. Ben z'n voornaam ff kwijt.
Edit: O, Balon dus :D
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:19:40 #129
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_138939995
Dus (een van) de volgende die doodgaat is Balon :7
  woensdag 16 april 2014 @ 13:19:49 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138939999
Ik vond die derde trouwens best een vreemde eend in de bloedzuiger-bijt. Misschien komt dat nog, maar tot nu toe zie ik hem nog niet echt voor de Iron Throne gaan. Als de vloek was om de usurpers te doden die voor de troon gingen, dan snap ik Robb. Dan snap ik Joffrey natuurlijk. Maar Balon? Tot nu toe doet die nog niet echt iets.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:20:18 #131
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138940020
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef DeMessias het volgende:
Dus (een van) de volgende die doodgaat is Balon :7
Alleen is ie gaat trouwen. The Grey Wedding ;)
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:20:27 #132
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_138940031
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:18 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Joffrey Baratheon, Robb Stark en Balon Greyjoy.
waarom eigenlijk Greyjoy??
omdat hij het zelfde als Stannis , ook over een behoorlijke vloot beschikt,

want koning wil hij volgens mij niet worden, en hij heeft Stannig volgens mij ook nog nix aangedaan
  woensdag 16 april 2014 @ 13:23:19 #133
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_138940133
Dus Olenna Tyrell zit achter de moord op Joffrey.
Vraag is of ze alleen handelde.
pi_138940233
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:23 schreef DeMessias het volgende:
Dus Olenna Tyrell zit achter de moord op Joffrey.
Vraag is of ze alleen handelde.
Nou, die nar lijkt me wel betrokken 8-) Voor de rest geen idee eigenlijk.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:28:11 #135
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138940304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, die nar lijkt me wel betrokken 8-) Voor de rest geen idee eigenlijk.
Al lijkt me die gewoon voetvolk :D
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:28:40 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138940320
Als t echt allemaal en helemaal Olenna's plan is... dan hou ik nog meer van die narrige oude heks dan ik al deed :D O+
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:29:53 #137
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_138940366
Iedereen denkt dat Olenna erachter zit, maar niemand denkt aan Oberyn?

Nog een hele gekke gedachte; we hebben niet gezien dat Shae ook werkelijk aan boord ging, we moeten het alleen doen met Bronns toezegging aan Tyrion. Zou Bronn trouwens een ontsnapping voor Tyrion regelen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 16 april 2014 @ 13:31:07 #138
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138940414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond die derde trouwens best een vreemde eend in de bloedzuiger-bijt. Misschien komt dat nog, maar tot nu toe zie ik hem nog niet echt voor de Iron Throne gaan. Als de vloek was om de usurpers te doden die voor de troon gingen, dan snap ik Robb. Dan snap ik Joffrey natuurlijk. Maar Balon? Tot nu toe doet die nog niet echt iets.
Quote betreffende Balon Greyjoy:

quote:
He says that she knows who she is. He burns Robb's letter and says that no-one gives him a crown. He says that he will pay the Iron Price and take his crown because that is who he is and who the Iron Born have always been.
Het is dus niet zo duidelijk als bij de anderen (Stannis, Joffrey, Robb), personages die meer screentime hebben, maar hij verklaart zichzelf toch wel min of meer koning. Daarom heet dit conflict ook War of the Five Kings, met naast Stannis, Joffrey, Robb en Balon ook nog eens Renley.

Dat Balon Greyjoy niet voor de Iron Throne gaat maakt niks uit, hij heeft zichzelf (zoals eerder tijdens Robert's koningschap) weer tot King of the Iron Islands uitgeroepen. Robb Stark had ook geen aspiraties voor de Iron Throne; dat hij zich tot King of the North uit had geroepen was genoeg. Als de Tyrells van Highgarden of de Martells van Sunspear zich onafhankelijk zouden verklaren zouden ze ook problemen hebben met zowel Stannis als de koning op de Iron Throne zelf.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 13:31:08 #139
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_138940415
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Zou Oberyn denk ik nog eerder omschrijven als pansexual. Maakt allemaal niet zo uit, lijkt het. :D
Nou even dragons are safe.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:34:35 #140
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138940529
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:31 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Quote betreffende Balon Greyjoy:

[..]

Het is dus niet zo duidelijk als bij de anderen (Stannis, Joffrey, Robb), personages die meer screentime hebben, maar hij verklaart zichzelf toch wel min of meer koning. Daarom heet dit conflict ook War of the Five Kings, met naast Stannis, Joffrey, Robb en Balon ook nog eens Renley.

Dat Balon Greyjoy niet voor de Iron Throne gaat maakt niks uit, hij heeft zichzelf (zoals eerder tijdens Robert's koningschap) weer tot King of the Iron Islands uitgeroepen. Robb Stark had ook geen aspiraties voor de Iron Throne; dat hij zich tot King of the North uit had geroepen was genoeg. Als de Tyrells van Highgarden of de Martells van Sunspear zich onafhankelijk zouden verklaren zouden ze ook problemen hebben met zowel Stannis als de koning op de Iron Throne zelf.
quote:
Stannis, Joffrey, Robb en Balon ook nog eens Renley
Ja dan zie ik t meer als "die laatste ook nog ff" want echt als een bedreiging zie ik hem nog niet. maar dat weet je natuurlijk maar nooit :)
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 13:41:41 #141
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138940778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:34 schreef Ang3l het volgende:

Ja dan zie ik t meer als "die laatste ook nog ff" want echt als een bedreiging zie ik hem nog niet. maar dat weet je natuurlijk maar nooit :)
Maar toen de bloedzuigers het vuur in gingen was het geen "die laatste ook nog ff", want toen leefden Joffrey en Robb nog. Je moet in Westeros jezelf gewoon niet tot koning uitroepen, want daar houdt de rest niet van. Geef Melisandre een bloedzuiger en wat koninklijk bloed, en blijkbaar ben je dan de lul. :P
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 13:45:07 #142
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138940877
quote:
Tyrion wordt cupholder, zet beker met wijn PRECIES voor Olenna neer
Nee
pi_138940959
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iedereen denkt dat Olenna erachter zit, maar niemand denkt aan Oberyn?
Oberyn zou m gewoon in zijn pens steken en geen neuk geven, fuck poison.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_138940988
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

eerste mogelijke motief die ik ben tegengekomen voor de tyrels voor de moord
Vind dit vrij ver gezocht. Logischer zou in mijn ogen zijn dat oma joffrey geen goede partner zou vinden voor haar klein dochter. Ze vroeg vorig seizoen niet voor niets aan Sansa zo uitdrukkelijk watvoor type joffrey is.

Nu hij dood is zullen ze wel aandringen op alsnog een huwelijk tussen tyrell en lannisters, zoals was afgesproken.
hardcoholic
  woensdag 16 april 2014 @ 13:50:57 #145
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_138941064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:47 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Oberyn zou m gewoon in zijn pens steken en geen neuk geven, fuck poison.
Da's ook wel weer waar. Maar hij heeft nota bene gedreigd de Tyrells te grazen te nemen.

Trouwens, Arya heeft die huurmoordenaar toch gevraagd Joffrey te vermoorden?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_138941079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef Ang3l het volgende:
hij noemde zich koning ook koning meen ik en daarom een usurper volgens stannis, net als renly, rob, joffrey
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 13:52:33 #147
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_138941125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Arya heeft die huurmoordenaar toch gevraagd Joffrey te vermoorden?
nee die vroeg alleen om de tikler ( die mens die iedereen martelde)
om die dude die haar betrapte met een brief van Tywyn
en die wachters bij de poort

daarna waren haar namen op
  woensdag 16 april 2014 @ 13:52:44 #148
12172 Rabieluh
pi_138941129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Da's ook wel weer waar. Maar hij heeft nota bene gedreigd de Tyrells te grazen te nemen.

Trouwens, Arya heeft die huurmoordenaar toch gevraagd Joffrey te vermoorden?
De echte tyrion is met shae mee, neptyrion is de faceless shapeshifting man!
  woensdag 16 april 2014 @ 13:53:29 #149
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941149
Hmm, dat is wel een goede, idd.
Wij focussen ons op de steentje dat Olenna van de ketting van Sansa heeft getrokken (ging wel erg makkelijk), maar Margaery liet die taart komen, en Joffrey is de enige die daarvan gegeten heeft, maakt een opmerking dat-ie nogal droog is, neem een slok wijn en valt om.
Wie weet geen verstikking door een steentje in de wijn, maar door gif in de taart.
pi_138941188
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:53 schreef Natalie het volgende:
Wij focussen ons op de steentje dat Olenna van de ketting van Sansa heeft getrokken (ging wel erg makkelijk), maar Margaery liet die taart komen, en Joffrey is de enige die daarvan gegeten heeft, maakt een opmerking dat-ie nogal droog is, neem een slok wijn en valt om.
Wie weet geen verstikking door een steentje in de wijn, maar door gif in de taart.
Het was sowieso geen verstikking. Hoe kom je daar bij?
pi_138941200
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die taart is aangereikt door een nobody, dat lijkt me dan weer onwaarschijnlijk
pi_138941202
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:53 schreef Natalie het volgende:
De taart ligt voor de hand. Ik denk dat die juist dient om mensen op het verkeerde spoor te brengen.

Dat met die ketting is te gedetailleerd en uitgedacht om het niet te zijn.
pi_138941226
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ze zegt gif in de taart, niet verstikking door de taart
  woensdag 16 april 2014 @ 13:56:46 #154
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941234
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

In het eerdere topic kwam dat ter sprake :)
pi_138941242
En ik mis dat steentje van de ketting? Heb het 2 keer gemist, rond welke tijd zie je dat?
  woensdag 16 april 2014 @ 13:57:48 #156
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941265
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef Deceit het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die taart is aangereikt door een nobody, dat lijkt me dan weer onwaarschijnlijk
Maar zws betaald door de Tyrells...
  woensdag 16 april 2014 @ 13:58:26 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138941277
ik zat echt te denken... iemand daar die de Heimlich manoeuvre kent, en toen dacht ik... oh nee laat maar :')
pi_138941298
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:56 schreef Deceit het volgende:

[..]

Ze zegt gif in de taart, niet verstikking door de taart
Klopt. Als je leest wat Natalie zegt. Niemand beweert dat ook.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:59:05 #159
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef Deceit het volgende:
En ik mis dat steentje van de ketting? Heb het 2 keer gemist, rond welke tijd zie je dat?
Ik had het ook gemist. Zag foto's langskomen in het topic hiervoor.
Op het moment na het huwelijk, als ze met z'n allen aan het eten zijn.
Olenna loopt naar Sansa toe om haar te condoleren met het verlies van haar broer, en friemelt dan aan Sansa's ketting.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:59:37 #160
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941330
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:58 schreef Re het volgende:
ik zat echt te denken... iemand daar die de Heimlich manoeuvre kent, en toen dacht ik... oh nee laat maar :')
Dat dat ik ook meteen! :D
Ook bhv-er toevallig? ;)
pi_138941337
Een vergelijkbare vergiftiging in seizoen 2:

woensdag 16 april 2014 @ 14:01:22 #162
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:59 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Klopt. Als je leest wat Natalie zegt. Niemand beweert dat ook.
Conclusie: Joffrey is niet gestikt.
Conclusie 2: de Tyrells hebben hier iets me te maken
pi_138941563
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Conclusie: Joffrey is niet gestikt.
Conclusie 2: de Tyrells hebben hier iets me te maken
Met die laatste conclusie ben ik het niet mee eens. Marg of die ouwe heeft het geregeld.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:10:42 #164
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941659
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:07 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Met die laatste conclusie ben ik het niet mee eens. Marg of die ouwe heeft het geregeld.
De Tyrells of Tywin heeft er iets mee te maken.
Daar kan ik me ook wel in vinden. Volgens mij wilde iedereen van Joffrey af, zelfs z'n eigen opa en vader.
pi_138941807
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

De Tyrells of Tywin heeft er iets mee te maken.
Daar kan ik me ook wel in vinden. Volgens mij wilde iedereen van Joffrey af, zelfs z'n eigen opa en vader.
Als je gewoon iedereen gaat beschuldigen dan kom je er vanzelf ja. _O-
  woensdag 16 april 2014 @ 14:17:40 #166
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138941894
quote:
12s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:15 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als je gewoon iedereen gaat beschuldigen dan kom je er vanzelf ja. _O-
Moach, ze hebben allemaal een motief ;)
Maar Olenna verdenk jij niet? (omdat je het alleen hebt over Margeary of Tywin)
  woensdag 16 april 2014 @ 14:19:35 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_138941966
Ik denk dat het zeker wat met die ketting te maken heeft, want in de vorige aflevering was Olenna driftig op zoek naar een bepaalde ketting voor Margaery om te dragen bij de bruiloft. En geen enkele ketting was goed genoeg. Misschien wist ze dat er een ketting was die giftige steentjes had? Zocht ze die, maar kon ze niet vinden omdat die nar hem aan Sansa gaf.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_138942053
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:17 schreef Natalie het volgende:

[..]

Moach, ze hebben allemaal een motief ;)
Maar Olenna verdenk jij niet? (omdat je het alleen hebt over Margeary of Tywin)
Ik bedoelde Olenna met die ouwe. :) Sorry, kon ff niet op haar naam komen. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat zij het was, door die opmerking die ze tegen Sansa maakte toen ze aan d'r haar aan het friemelen was (en eventueel het gif van die ketting van die fool afhaalde).
  woensdag 16 april 2014 @ 14:22:34 #169
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138942061
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:19 schreef MissBliss het volgende:
Ik denk dat het zeker wat met die ketting te maken heeft, want in de vorige aflevering was Olenna driftig op zoek naar een bepaalde ketting voor Margaery om te dragen bij de bruiloft. En geen enkele ketting was goed genoeg. Misschien wist ze dat er een ketting was die giftige steentjes had? Zocht ze die, maar kon ze niet vinden omdat die nar hem aan Sansa gaf.
Ik zou zeggen dat Olenna de ketting heeft uitgezocht, steentje heeft gevuld met gif, gegeven aan de fool om te geven aan Sansa. Door Sansa onwetend te laten konden ze haar later verdacht maken met het ontbrekende stukje ketting. Olenna jat het gif tijdens de bruiloft, geeft het aan Marg, die dumpt het in Joff's cup
  woensdag 16 april 2014 @ 14:24:43 #170
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138942129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik bedoelde Olenna met die ouwe. :) Sorry, kon ff niet op haar naam komen. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat zij het was, door die opmerking die ze tegen Sansa maakte toen ze aan d'r haar aan het friemelen was (en eventueel het gif van die ketting van die fool afhaalde).
Owwwwwww, dan snappen we elkaar :)
Vind Olenna trouwens echt een geweldig karakter. Je ziet gewoon dat er veel meer in omgaat dat ze laat blijken.

Kijk nu al uit naar de volgende episode.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:26:37 #171
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138942192
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:19 schreef MissBliss het volgende:
Zei die nar niet dat die ketting het enige (van waarde) was wat er nog over was van zijn familie?
Had het idee dat die ketting al generaties lang in zijn familie had gezeten.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:27:18 #172
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De taart ligt voor de hand. Ik denk dat die juist dient om mensen op het verkeerde spoor te brengen.

Dat met die ketting is te gedetailleerd en uitgedacht om het niet te zijn.
Het was natuurlijk expres droge taart zodat ze zeker wisten dat Joffrey er wat bij ging drinken ;)
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:27:49 #173
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138942235
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef Baszh het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat Olenna de ketting heeft uitgezocht, steentje heeft gevuld met gif, gegeven aan de fool om te geven aan Sansa. Door Sansa onwetend te laten konden ze haar later verdacht maken met het ontbrekende stukje ketting. Olenna jat het gif tijdens de bruiloft, geeft het aan Marg, die dumpt het in Joff's cup
Gewiekst!
  woensdag 16 april 2014 @ 14:29:06 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942279
quote:
Ik had t ook gemist hoor. Vind t ook helemaal niet zo duidelijk te zien als sommige mensen hier beweren. Alleen als je weet waar je op moet letten. Verder is t vrij subtiel. Vandaar dat ik de eerste persoon die hier mee kwam met deze "theorie" ook uiterst dubieus vind ;) Het ruikt naar voorkennis. Dat het echter de doodsoorzaak is, dat is nu wel zo goed als duidelijk.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:30:18 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942320
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Olenna IS een Tyrell he. Dus dan hebben de Tyrells er dus iets mee te maken :P
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:30:43 #176
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138942335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik had t ook gemist hoor. Vind t ook helemaal niet zo duidelijk te zien als sommige mensen hier beweren. Alleen als je weet waar je op moet letten. Verder is t vrij subtiel. Vandaar dat ik de eerste persoon die hier mee kwam met deze "theorie" ook uiterst dubieus vind ;) Het ruikt naar voorkennis. Dat het echter de doodsoorzaak is, dat is nu wel zo goed als duidelijk.
Eens, maar eerlijk gezegd was het eerste wat ik dacht toen Joffrey begon te stikken 'Sansa?' omdat ze die beker even had. Toen ging ik shots bekijken voor en na, en lette ook goed op die ketting, of er iets ontbrak. Maar daar was niets te zien. Als ik echter ook Olenna + Sansa goed had bekeken was het vast wel opgevallen.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:30:44 #177
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138942336
quote:

[..]

Denk je echt dat Marg er ook iets mee te maken heeft? Volgens mij stond die te popelen om "the" Queen te worden, dan zou ze zichzelf hiermee ernstig in de vingers snijden
- Six Feet Under
  woensdag 16 april 2014 @ 14:31:22 #178
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138942363
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Denk je echt dat Marg er ook iets mee te maken heeft? Volgens mij stond die te popelen om "the" Queen te worden, dan zou ze zichzelf hiermee ernstig in de vingers snijden
Omdat ik anders niet kan verklaren hoe dat gif in de beker is gekomen :P
  woensdag 16 april 2014 @ 14:33:01 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942421
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Mja daar twijfel ik idd ook aan. Nu is ze namelijk weer "niets". Oma en kleindochteer leken samen te spannen want beide hoorden Sansa uit, maar misschien is t uiteindelijk alleen Oma die zoiets had van "Ho! Nee, gaan we niet doen!".
L'Amour menaçant:
pi_138942431
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

hoe is dat zo duidelijk dan?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 14:34:07 #181
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138942462
Of Olenna heeft Marg wijsgemaakt dat het een viagra-pilletje was zodat ze direct bezig zouden kunnen :D
  woensdag 16 april 2014 @ 14:34:54 #182
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138942486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:31 schreef Baszh het volgende:

[..]

Omdat ik anders niet kan verklaren hoe dat gif in de beker is gekomen :P
Ik ook niet |:( , maar denk dat Marg (nu iig nog) niet met dit plan akkoord zou gaan

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Mja daar twijfel ik idd ook aan. Nu is ze namelijk weer "niets". Oma en kleindochteer leken samen te spannen want beide hoorden Sansa uit, maar misschien is t uiteindelijk alleen Oma die zoiets had van "Ho! Nee, gaan we niet doen!".
Denk ik ook, ja
- Six Feet Under
pi_138942524
quote:
Vanaf 32:10 kan je het zien.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:37:22 #184
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138942565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:34 schreef Baszh het volgende:
Of Olenna heeft Marg wijsgemaakt dat het een viagra-pilletje was zodat ze direct bezig zouden kunnen :D
:D In dat geval is dat pilletje bij z'n huig blijven steken
- Six Feet Under
pi_138942580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:36 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Vanaf 36:10 kan je het zien.
ik ZIE helemaal niks...
-Rabia Al-Basri
pi_138942584
Zijn Osha en Rick nog steeds bij Hodor en Brandon trouwens? Ik zag ze niet samen in die scene.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:38:12 #187
12172 Rabieluh
pi_138942598
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

:D In dat geval is dat pilletje bij z'n huig blijven steken
Z'n gezicht wet wel helemaal opgezwollen en beaderd ja.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:38:18 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138942601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef ShinobizWinter het volgende:
Zijn Osha en Rick nog steeds bij Hodor en Brandon trouwens? Ik zag ze niet samen in die scene.
nee die zijn aan weerszijde van de wall
pi_138942633
Ik heb een cryptische spoiler gekregen over ????? in seizoen 4, willen de boeklezers mijn vraag met ja of nee beantwoorden? Want dan kan ik verder met andere theoriën mocht het niet waar zijn :p

SPOILER
pi_138942636
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef ShinobizWinter het volgende:
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

;(
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 14:39:29 #191
12172 Rabieluh
pi_138942646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:38 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Z'n gezicht wet wel helemaal opgezwollen en beaderd ja.
En er kwam wit spul uit z'n mond! Hij was zo'n lul, dad hij letterlijk een lul werd.

Okay genoeg onzin :')
pi_138942665
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ZIE helemaal niks...
Excuus, ik bedoel 32:10
  woensdag 16 april 2014 @ 14:40:21 #193
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138942679
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:39 schreef Deceit het volgende:
Ik heb een cryptische spoiler gekregen over ????? in seizoen 4, willen de boeklezers mijn vraag met ja of nee beantwoorden? Want dan kan ik verder met andere theoriën mocht het niet waar zijn :p

SPOILER
SPOILER
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 14:40:45 #194
12172 Rabieluh
pi_138942690
quote:

SPOILER
Dat gebeurt hier niet.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:41:39 #195
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942735
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe is dat zo duidelijk dan?
Omdat na uitvergroten, screenprinten, slowmotionnen en andere zaken dit met die ketting best wel duidelijk is. En dat de ketting belangrijk was dat was in afl 1 al bekend.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:41:56 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138942743

ho ha hi.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_138942747
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:39 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Excuus, ik bedoel 32:10
ook daar ZIE ik helemaal niks
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 14:42:01 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138942748
quote:

SPOILER
ja vraag dat lekker in dat andere topic :')
pi_138942751
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Olenna IS een Tyrell he. Dus dan hebben de Tyrells er dus iets mee te maken :P
Ja? Nergens gezegd van niet. :o
Wel iets beaamd dat ik niet goed heb gelezen. Excuus :@
  woensdag 16 april 2014 @ 14:42:35 #200
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_138942775
we zullen zondag / maandag wel wijzer worden of er een steentje of iets gevonden wordt
pi_138942783
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef Re het volgende:

[..]

ja vraag dat lekker in dat andere topic :')
Pardon? Doe s ff een tissue pakken jongen. Je zit te janken...

Heb me antwoord al 2 x gekregen
  woensdag 16 april 2014 @ 14:42:58 #202
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942785
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:40 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier niet.
Zie hierboven. Dat gebeurt hier wel. :{
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:43:05 #203
12172 Rabieluh
pi_138942791
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef kawa4 het volgende:
we zullen zondag / maandag wel wijzer worden of er een steentje of iets gevonden wordt
Tot die tijd keiharde speculaas.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:43:07 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138942792
Mijn conclusie: Geoffrey is allergisch voor pompoentaart.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_138942810
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zie hierboven. Dat gebeurt hier wel. :{
Dat was ook het antwoord wat ik wilde horen. Was het antwoord m.b.t. mijn vraag
  woensdag 16 april 2014 @ 14:44:29 #206
12172 Rabieluh
pi_138942838
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef Deceit het volgende:

[..]

Ga paarse steentjes happen joh.
pi_138942840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Maanvis het volgende:
Mijn conclusie: Geoffrey is allergisch voor pompoentaart.
Geoffrey vast wel. Joffrey denk ik niet.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:44:36 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138942843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef Deceit het volgende:

[..]

gewoon opzouten uit dit topic, is niet zo moeilijk hoor :)
  woensdag 16 april 2014 @ 14:44:46 #209
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Tot die tijd keiharde speculaas spoilers.
Fixed ;)
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:45:08 #210
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_138942860
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ZIE helemaal niks...

pi_138942863
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Meen je dat? Vanaf 32:10 begint dat stukje en om 32:16 zie je haar hand de ketting vastpakken, voordat ze zegt: War is war, killing a man on his wedding etc. Goed op haar hand letten
  woensdag 16 april 2014 @ 14:45:21 #212
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Deceit het volgende:

[..]

Dat was ook het antwoord wat ik wilde horen. Was het antwoord m.b.t. mijn vraag
Ja. Dat hoort hier niet. Want boeken. In principe en uit principe.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:45:32 #213
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942874
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:44 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ga paarse steentjes happen joh.
BLAUW!!! :P
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:45:35 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138942878
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

Geoffrey vast wel. Joffrey denk ik niet.
Waarom niet hij at pompoentaart en is nu dood.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 16 april 2014 @ 14:45:40 #215
12172 Rabieluh
pi_138942882
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef Zeroku het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou is het net of haar ketting een downvote krijgt.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:46:00 #216
12172 Rabieluh
pi_138942893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ermm ja, blauwig eerder.
pi_138942897
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

Ze komen te kort in beeld, ik kan mij echt weinig herinneren joh!
pi_138942900
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom niet hij at pompoentaart en is nu dood.
Hij dronk ook wijn (waar water in zit) en kreeg zuurstof binnen. Hij is nu dood.

Hij is allergisch voor water en zuurstof. Hij is nu dood.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:46:26 #219
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138942901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Meen je dat? Vanaf 32:10 begint dat stukje en om 32:16 zie je haar hand de ketting vastpakken, voordat ze zegt: War is war, killing a man on his wedding etc. Goed op haar hand letten
Het is heeeeeeeeeeeeeeel subtiel, maar na heel goed kijken en 3x herhalen wel te zien inderdaad.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:46:26 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138942902
Oke deze dan...
Een gedicht over Maanvis
pi_138942909
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:44 schreef Re het volgende:

[..]

gewoon opzouten uit dit topic, is niet zo moeilijk hoor :)
Achterlijke hou je kop!
het heeft niks met de boeken te maken maar een vraag voor mijzelf. Die overigens beantwoord is. Ik weet net zoveel als jij
  woensdag 16 april 2014 @ 14:46:59 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138942923
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Typisch het volgende:

[..]

Hij dronk ook wijn (waar water in zit) en kreeg zuurstof binnen. Hij is nu dood.

Hij is allergisch voor water en zuurstof. Hij is nu dood.
hij had vaker wijn op en dat overleefde ie. hij had deze uitzneding pas voor het eerst pompoentaart op.
ergo, hij is allergisch voor pompoen en niemand wist het.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 16 april 2014 @ 14:47:15 #223
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_138942932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Deceit het volgende:

[..]

Achterlijke hou je kop!
het heeft niks met de boeken te maken maar een vraag voor mijzelf. Die overigens beantwoord is. Ik weet net zoveel als jij
Nou nou nou.. :').
pi_138942952
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef Zeroku het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nope still nothing...
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 14:48:15 #225
12172 Rabieluh
pi_138942974
Bestaat er nou een relatief spoilervrije site waarop een kaart is met waar iedereen zich bevindt?
  woensdag 16 april 2014 @ 14:48:18 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_138942976
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

nope still nothing...
De pijl staat er gewoon bij :'). Helemaal rechts van de ketting zie je toch dat er een steentje mist.
pi_138942984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

ja ik meen het
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 14:48:56 #228
12172 Rabieluh
pi_138942998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef Rabieluh het volgende:
Bestaat er nou een relatief spoilervrije site waarop een kaart is met waar iedereen zich bevindt?
Euuyyy

http://quartermaester.info/
  woensdag 16 april 2014 @ 14:49:05 #229
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943002
quote:

[..]

Achterlijke hou je kop!
Nee, want je vraagt iets te ontkrachten door een boeklezer. Een theorie definitief uit laten sluiten door een boeklezer is net zo goed een spoiler als een theorie laten beamen. Dat hoort hier gewoonweg niet thuis. Je kan t janken noemen, maar er is al vaker gespoilert en t is gewoon irritant. DAAROM wordt ALLES mbt de boeken hier buiten gelaten, buiten dit topic. It ain't that hard. It ain't rocket science.

Hou daar nou toch gewoon eens een keer mee op mensen. Echt, hoe moeilijk kan t zijn? TV topic! Alles mbt boeken: Boek topic. Klaar.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 14:49:20 #230
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138943009
Nu ga ik ook even terugkijken....
  woensdag 16 april 2014 @ 14:49:54 #231
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138943031
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

0.32 - 0.34. En als je het dan nog niet ziet dan ben je of blind of wil je het niet zien, :').

pi_138943043
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

De pijl staat er gewoon bij :'). Helemaal rechts van de ketting zie je toch dat er een steentje mist.
lijkt er idd wel op, maar ik zie olenna dat ding niet pakken en ik zie dat ding ook niet in haar hand
-Rabia Al-Basri
pi_138943049
Rot op met die spoilers, verdomme zeg :')

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De vraag is: tot hoe lang schrijft de GOT-etiquette voor dat je er niets over mag zeggen op bv Facebook? ;) Ik pas meestal erg op met spoilers, maar dingen als "Eindelijk" op FB zetten.... hoe lang "moet" je daar mee wachten? Ik wacht wel even, maar er zijn ook vrienden die de 10 afl opsparen en daarna pas een keer kijken. Ja... hallo. Uh. :D

It's a fine line!
Ja ik vraag mij sowieso al af waarom iemand dat zo op FB moet posten, maar dat ben ik :P

quote:

[..]

Zoals ik, en anderen, al hadden gezegd: dat hangt wel van enkele toevalligheden aan elkaar. Dus dan moet dat stukje, waarvan vrijwel iedereen denkt dat Olenna dat van die ketting heeft afgehaald zonder dat Sansa het heeft gemerkt (... lijkt mij sterk) ook nog in die beker te vinden zijn want anders is er geen enkele reden om de vinger naar Sansa te wijzen. Wel? Die opmerking van Olenna was wel wat sarcastisch, iets van "Ow poor boy!" toen Joffrey aan het "stikken" was.

En iedereen die zegt dat het duidelijk is met betrekking tot dat steentje. Dat is het dus niet, anders was deze discussie er niet. Ik vind het juist zo onduidelijk en ik geloof er niets van dat dat het is geweest.

Een lege beker wordt aan Joffrey uitgereikt. Tyrion vult die beker met wijn. Joffrey drink uit die beker. Margaery pakt die beker en zet die beker op tafel. Je ziet verder niet wat er gebeurt maar lijkt mij toch aannemelijk dat er niets in die beker kan worden gestopt zonder dat iemand het merkt. Olenna blijft op haar plaats en kan niet bij die beker. Taart komt. Margaery voert Joffrey paar stukjes taart. Joffrey heeft dorst, eist dat Tyrion zijn beker pakt. Jofrrey drinkt weer wat, eet nog wat taart. Voila en we weten hoe het afloopt..

Die taart, daar zit dus meer in. Maar niets met zo een steentje denk ik. Dat lijkt mij allemaal schijn (voor de kijkers/lezers?). Ik ben benieuwd :D
pi_138943055
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Echt he! _O-
pi_138943069
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:49 schreef Natalie het volgende:
Nu ga ik ook even terugkijken....
veel succes!!!
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 april 2014 @ 14:53:56 #236
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943155
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:50 schreef Smeich het volgende:
Rot op met die spoilers, verdomme zeg :')
Echt he :N

quote:
[..]

Ja ik vraag mij sowieso al af waarom iemand dat moet posten, maar dat ben ik :P
Om dat iemand enthousiast is over een gebeurtenis in zijn favoriete serie of zo. Waarom post iemand op FB dat ie net lasagna heeft gegeten? :D Ik probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn op FB, maar ik kan niet eeuwig blijven wachten tot iedereen op m'n FB pagina alles eindelijk eens heeft gezien. Doe m'n best ;)

Ik had bv een youtube video gepost van Chicago: he had it coming! He had it coming! He only had himself te blame. En dan met #GOT :@ Had ik misschien ook niet moeten doen.
L'Amour menaçant:
pi_138943200
Haha ja ik snap het wel maar een beetje inleven in het idee dat niet iedereen bij is of de tijd heeft om series te kijken en niets te verpesten. Tja. ;) En die foto's met eten zijn nog wel het ergste... :') :P
  woensdag 16 april 2014 @ 14:57:19 #238
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138943261
quote:

Zoals ik, en anderen, al hadden gezegd: dat hangt wel van enkele toevalligheden aan elkaar. Dus dan moet dat stukje, waarvan vrijwel iedereen denkt dat Olenna dat van die ketting heeft afgehaald zonder dat Sansa het heeft gemerkt (... lijkt mij sterk) ook nog in die beker te vinden zijn want anders is er geen enkele reden om de vinger naar Sansa te wijzen. Wel? Die opmerking van Olenna was wel wat sarcastisch, iets van "Ow poor boy!" toen Joffrey aan het "stikken" was.

[...]
Dit hoeft niet per se, Sansa is toch al een beetje een onnozele gans, en ik weet niet of je wel eens gezakkenrold bent, maar dat werkt precies op deze manier. Aandacht afleiden, onbeduidende aanrakingen. Denk dus in feite dat Sansa gewoon gerold wordt :)
- Six Feet Under
pi_138943280
quote:

Maar niets met zo een steentje denk ik. Dat lijkt mij allemaal schijn (voor de kijkers/lezers?). Ik ben benieuwd :D
Ik hoop 't man, plot twists plot twists!
pi_138943285
Boeiend, ik heb mijn antwoord in ieder geval gekregen, daar ging het om!
pi_138943314
en toch vind ik het verdacht dat Cersei toevallig net Pycelle weggestuurd heeft, dat is toch iemand die er wellicht iets aan kon doen. Of zie ik dat verkeerd
pi_138943330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

biseksueel is half gay

dus gelijk heb ik sowieso
  woensdag 16 april 2014 @ 14:59:24 #243
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_138943339
Ervan uitgaande dat Olenna het gif van Sansa's ketting gebruikt, dan is de vraag waar die ketting werkelijk vandaan komt.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:00:16 #244
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138943368
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:58 schreef planethugo het volgende:
en toch vind ik het verdacht dat Cersei toevallig net Pycelle weggestuurd heeft, dat is toch iemand die er wellicht iets aan kon doen. Of zie ik dat verkeerd
Die was al weer terug
pi_138943402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:00 schreef Baszh het volgende:

[..]

Die was al weer terug
oh dat was me niet opgevallen
  woensdag 16 april 2014 @ 15:01:31 #246
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:59 schreef Tyron het volgende:

[..]

biseksueel is half gay

dus gelijk heb ik sowieso
Uh, nee. Maar dat lijkt me geen discussie voor dit topic.

:W
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:01:57 #247
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138943421
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

veel succes!!!
Gezien.
Ze loopt naar Sansa toe, en pakt eerst die rechtervlecht, dan die linker en dán reikt ze naar die steen en stopt hem in haar andere hand. Hij zit niet in de hand die ze later langs het gezicht van Sansa haalt. De steen zie je überhaupt nergens zodra hij van de ketting is, maar je ziet wel die beweging om hem los te krijgen.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:03:40 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943476
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:55 schreef Smeich het volgende:
Haha ja ik snap het wel maar een beetje inleven in het idee dat niet iedereen bij is of de tijd heeft om series te kijken en niets te verpesten. Tja. ;) En die foto's met eten zijn nog wel het ergste... :') :P
True, maar daarom vroeg ik me ook af wat de geaccepteerde tijd is die je er tussen moet laten :D Is natuurlijk een beetje vaag/aftasten. Ik snap dat niet iedereen meteen de dag erna kan kijken. Ikzelf kijk bv pas hier als ik t gezien heb (en dan NOG word ik gespoilerd, ja ik ben er zuur over).

Al zal ik op FB nooit posten: Yes, Joffrey is dood! :D
L'Amour menaçant:
pi_138943482
Ik zag zelf iemand "Finally... Someone did It!!!!! GoT" posten. Tja ... 1+1=2.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:57 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dit hoeft niet per se, Sansa is toch al een beetje een onnozele gans, en ik weet niet of je wel eens gezakkenrold bent, maar dat werkt precies op deze manier. Aandacht afleiden, onbeduidende aanrakingen. Denk dus in feite dat Sansa gewoon gerold wordt :)
Haha :P En gelukkig niet, maar dan moet dat steentje wel erg los hebben gezeten denk ik zo als je ziet hoe makkelijk Olenna dat steentje er dan af weet te krijgen. Maar ja, geen ervaring dus wie weet ;)
  woensdag 16 april 2014 @ 15:04:27 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:58 schreef planethugo het volgende:
Denk persoonlijk niet dat die oude trage man iets had kunnen doen in zo'n kort tijdsbestek.
L'Amour menaçant:
pi_138943507
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Uh, nee. Maar dat lijkt me geen discussie voor dit topic.

:W
ja lul je er maar onderuit
pi_138943512
Zitten er aan de uiteindes van die ketting wel steentjes?
  woensdag 16 april 2014 @ 15:04:41 #253
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138943514
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:03 schreef Smeich het volgende:

[..]

Haha :P En gelukkig niet, maar dan moet dat steentje wel erg los hebben gezeten denk ik zo als je ziet hoe makkelijk Olenna dat steentje er dan af weet te krijgen. Maar ja, geen ervaring dus wie weet ;)
Als ze het zo gepland heeft, kan ze natuurlijk die ketting hebben aangepast zodat een simpele draaibeweging het steentje los zou maken oid
  woensdag 16 april 2014 @ 15:04:58 #254
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Deceit het volgende:
:Y Van die blauwe.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:06:16 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943546
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Baszh het volgende:

[..]

Als ze het zo gepland heeft, kan ze natuurlijk die ketting hebben aangepast zodat een simpele draaibeweging het steentje los zou maken oid
Volgens mij is de ketting daar ook speciaal zo voor gemaakt. Waarom zou je er anders vergif in stoppen?
L'Amour menaçant:
pi_138943555
Dus er wordt echt 1 steen gemist? Dan is het eigenlijk vrij duidelijk
  woensdag 16 april 2014 @ 15:07:02 #257
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138943573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Deceit het volgende:
Blauwe :Y
(die zie je toch wel?)
pi_138943580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Baszh het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te laten wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:07:38 #259
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138943591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Volgens mij is de ketting daar ook speciaal zo voor gemaakt. Waarom zou je er anders vergif in stoppen?
Exact. (of: de enige geschikte ketting die gevonden werd was in eigendom van fool, vandaar dat de fool bij het plan werd betrokken)
pi_138943592
Ik heb nu de hele episode niet voor me (@work)
  woensdag 16 april 2014 @ 15:08:25 #261
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138943615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:07 schreef Smeich het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
Misschien had ze daar een scenario voor uitgedacht, maar Tyrion maakte zichzelf verdacht (nouja Joff maakte Tyrion verdacht) dus heeft dat nooit plaatsgevonden
pi_138943620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:07 schreef Deceit het volgende:
Ik heb nu de hele episode niet voor me (@work)
Die episode loopt niet weg ;)
  woensdag 16 april 2014 @ 15:09:20 #263
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943648
quote:

[..]

Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te laten wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
Misschien was er wel verhoogde security waar ze langs moesten? Lijkt me nog niet eens zo gek op ene royal wedding. Het vergif zo meesmokkelen IN een ketting is dan een geschikte manier om langs wachters te komen, zonder verdacht te lijken.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:09:41 #264
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138943657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Misschien was er wel verhoogde security waar ze langs moesten? Lijkt me nog niet eens zo gek op ene royal wedding. Het vergif zo meesmokkelen IN een ketting is dan een geschikte manier om langs wachters te komen, zonder verdacht te lijken.
Full body scans en al
  woensdag 16 april 2014 @ 15:10:40 #265
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138943700
quote:

[..]

Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
Ik denk dus meer dat Sansa als voertuig werd gebruikt om die steentjes op de bruiloft te krijgen, zodat Olenna er zelf niet mee 'bewapend' zou zijn. Sansa wordt als zó zwak en onnozel gezien dat er uit haar hoek geen enkele dreiging wordt verwacht, of zelfs maar een beschuldigende vinger krijgt toegewezen. Olenna is veel gewiekster en zit dichter bij het vuur.
- Six Feet Under
  woensdag 16 april 2014 @ 15:11:12 #266
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef Baszh het volgende:

[..]

Full body scans en al
Ja, van die vliegveldpoortjes ;)

Nee, mara ik kan me best voorstellen dat de gasten zijn gefouilleerd op wapens en dergelijke. Hallo, huwelijk van een zeer gehate koning! Een los flesje ergens in je broekzak of jurk valt dan wellicht op. Een gif in een steentje in een ketting niet.
L'Amour menaçant:
pi_138943715
Ja daarom vind ik het zo raar dat Sansa die ketting draagt. En ze er niks van afweet. Olenna heeft Sansa wel degelijk lief.
pi_138943734
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef Baszh het volgende:

[..]

Full body scans en al
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, van die vliegveldpoortjes ;)

:D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Deceit het volgende:
Ja daarom vind ik het zo raar dat Sansa die ketting draagt. En ze er niks van afweet. Olenna heeft Sansa wel degelijk lief.
Precies. Ik vind het allemaal gewoon niet kloppen.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:12:51 #269
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943771
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:10 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Ik denk dus meer dat Sansa als voertuig werd gebruikt om die steentjes op de bruiloft te krijgen, zodat Olenna er zelf niet mee 'bewapend' zou zijn. Sansa wordt als zó zwak en onnozel gezien dat er uit haar hoek geen enkele dreiging wordt verwacht, of zelfs maar een beschuldigende vinger krijgt toegewezen. Olenna is veel gewiekster en zit dichter bij het vuur.
Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.

Al denk ik niet dat Olenna Sansa er moedwillig voor op wilde laten draaien, aangezien ze weggelokt werd van de bruiloft. Misschien meer als voorzorgsmaatregel (plan B) mocht t allemaal mislukken.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:13:52 #270
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138943803
wtf hoe komen jullie er ineens bij dat die ketting het vergif is??!
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 16 april 2014 @ 15:14:02 #271
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Smeich het volgende:

[..]

[..]

:D

[..]

Precies. Ik vind het allemaal gewoon niet kloppen.
Zie mijn uitleg. Denk dat t een soort plan B was. Ze wilde Sansa weg hebben uiteindelijk en veilig stellen, vandaar ook dat de Fool haar komt halen. Maar mocht t allemaal mis gaan dan zal Olenna altijd liever Sansa beschuldigd zien dan haarzelf.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:14:44 #272
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:13 schreef Maanvis het volgende:
wtf hoe komen jullie er ineens bij dat die ketting het vergif is??!
Doorspeculeren op de theorieen en de 25.000 foto's van die ketting met een ontbrekend steentje hier.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:16:11 #273
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138943882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.

Al denk ik niet dat Olenna Sansa er moedwillig voor op wilde laten draaien, aangezien ze weggelokt werd van de bruiloft. Misschien meer als voorzorgsmaatregel (plan B) mocht t allemaal mislukken.
Ik denk ook niet dat Olenna Sansa kwaad wil doen, maar ook haar zelfs wil redden uit de klauwen van de Lannisters, daarom komt Dontos ook opdraven om haar mee te nemen. Win-win situatie, want als Sansa uit beeld is, heeft familie Tyrell vrij spel als huwelijkskandidaat.

edit

:D dubbel
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zie mijn uitleg. Denk dat t een soort plan B was. Ze wilde Sansa weg hebben uiteindelijk en veilig stellen, vandaar ook dat de Fool haar komt halen. Maar mocht t allemaal mis gaan dan zal Olenna altijd liever Sansa beschuldigd zien dan haarzelf.
- Six Feet Under
  woensdag 16 april 2014 @ 15:17:44 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138943933
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Doorspeculeren op de theorieen en de 25.000 foto's van die ketting met een ontbrekend steentje hier.
waar kan ik de samenvatting lezen?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 16 april 2014 @ 15:19:00 #275
136 V.
pi_138943968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Lichtpaars.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:19:14 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943970
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:16 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Olenna Sansa kwaad wil doen, maar ook haar zelfs wil redden uit de klauwen van de Lannisters, daarom komt Dontos ook opdraven om haar mee te nemen. Win-win situatie, want als Sansa uit beeld is, heeft familie Tyrell vrij spel als huwelijkskandidaat.
Ja dat denk ik ook. Maar denk daarnaast ook wel dat de reden is dat Sansa de ketting draagt en niet Olenna zelf, dat dat is dat MOCHT het misgaan.... Olenna nog niet aangwezen kan worden. Volgens mij heeft ze t beste voor met Sansa, maar when shit hits the fan it's every girl for herself.
L'Amour menaçant:
pi_138943979
Violet@!!!
  woensdag 16 april 2014 @ 15:19:40 #278
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_138943989
Ik snap de link met de ketting niet..?
Dit, dus.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:19:40 #279
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138943990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waar kan ik de samenvatting lezen?
Bij de laatste foto's. Vorige pagina ergens of zo?
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:20:09 #280
136 V.
pi_138943998
quote:

[..]

Achterlijke hou je kop!
Het is niet zo erg dat je een onaangepaste randdebiel bent. Het is wel vervelend dat je het in dit topic zo trots en enthousiast wilt uitdragen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:20:32 #281
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138944015
quote:

[..]

Zei de Fool niet zoiets als: 'Come with me, if you want to live' ?
Als we toch aan het speculeren zijn: wie weet doen ze haar straks wel een andere ketting met blauwe stenen om waarbij er geen enkele ontbreekt, en brengt hij haar terug naar tafel. Mochten ze dan bij Joffrey een steen vinden (als deze tenminste niet is opgelost in de wijn) dan kunnen ze niet naar Sansa's ketting wijzen.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:21:58 #282
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138944068
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:19 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap de link met de ketting niet..?
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.
pi_138944094
quote:

[..]

Tyrion word dan ook alleen maar aangewezen door Cersei, die a: nogal (kwaadaardig) dom is b: nog een rekening te vereffenen had c: Tyrion had de beker in handen en gaf Joffrey als laatste wijn.

Als Tyrion niet was aangewezen denk ik ook niet dat Sansa onmiddellijk de schuld had gekregen, wellicht later als ze ketting nog had gehad. Denk dan ook dat het wegvoeren van Sansa op eigen initiatief van "the Fool" was, niet op initiatief van Olenna.
pi_138944096
quote:
18s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het is niet zo erg dat je een onaangepaste randdebiel bent. Het is wel vervelend dat je het in dit topic zo trots en enthousiast wilt uitdragen...

V.
Lievv doen. :*
  woensdag 16 april 2014 @ 15:22:58 #285
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_138944110
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.
Dit, dus.
pi_138944117
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zei de Fool niet zoiets als: 'Come with me, if you want to live' ?
Als we toch aan het speculeren zijn: wie weet doen ze haar straks wel een andere ketting met blauwe stenen om waarbij er geen enkele ontbreekt, en brengt hij haar terug naar tafel. Mochten ze dan bij Joffrey een steen vinden (als deze tenminste niet is opgelost in de wijn) dan kunnen ze niet naar Sansa's ketting wijzen.
Dat kan ik alleen maar hopen. Weten we ook zeker dat het die ketting was en Olenna
  woensdag 16 april 2014 @ 15:23:29 #287
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138944127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Tyrion word dan ook alleen maar aangewezen door Cersei, die a: nogal (kwaadaardig) dom is b: nog een rekening te vereffenen had c: Tyrion had de beker in handen en gaf Joffrey als laatste wijn.

Als Tyrion niet was aangewezen denk ik ook niet dat Sansa onmiddellijk de schuld had gekregen, wellicht later als ze ketting nog had gehad. Denk dan ook dat het wegvoeren van Sansa op eigen initiatief van "the Fool" was, niet op initiatief van Olenna.
Ik denk dat die fool ook zelf geen enkel initiatief toont nee :D Da's allemaal op aangeven van.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 april 2014 @ 15:23:38 #288
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138944133
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

oke... en hoe viable is die ???
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 16 april 2014 @ 15:24:17 #289
136 V.
pi_138944159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Lievv doen. :*
ROFLOLDROPROL

Nou moet ík lief doen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:24:35 #290
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138944169
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.
Vandaar mijn verdenking dat Margaery ook in t complot zit.
Olenna steelt steentje van Sansa, geeft t aan Margaery.
En die zit echt wel dichtbij Joffrey genoeg om het te doen.

Alleen waarom zou margaery dat willen, aangezien ze hierdoor van Queen naar niks gaat? :{
L'Amour menaçant:
pi_138944186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik denk dat die fool ook zelf geen enkel initiatief toont nee.
Het "redden" van Sansa denk ik dus juist wel.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:24:57 #292
136 V.
pi_138944190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Afgezien van het werpen, zeer viable.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:25:03 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138944192
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Deceit het volgende:

[..]

Dat kan ik alleen maar hopen. Weten we ook zeker dat het die ketting was en Olenna
Misschien moet je t ff aan een boeklezer vragen ;)

:*
L'Amour menaçant:
pi_138944206
Maar sowieso een rare redding? De koning gaat dood en Sansa is nergens meer te vinden. Dat wekt toch alleen maar meer argwaan op.
pi_138944225
:) En wat was plan A dan? Sansa niet verdacht maken? Sansa die plotseling weg is maakt haar toch juist verdacht? ;) Dus of dat steentje nu gevonden wordt of niet, tja...

Maar er zit dus vergif in/op dat steentje volgens jullie? Hoe is dat dat in de taart gekomen? Sowieso niet in het glas, toch? Of denken jullie dat nog steeds? Ik zie daar echt de mogelijkheden niet voor hoe dit gedaan kan zijn. In de beker werpen? Nee toch :D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het "redden" van Sansa denk ik dus juist wel.
Klinkt inderdaad aannemelijk dan ja.
pi_138944286
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Deceit het volgende:
Maar sowieso een rare redding? De koning gaat dood en Sansa is nergens meer te vinden. Dat wekt toch alleen maar meer argwaan op.
Denk dat the fool niet echt op de hoogte was van het plan om Joffrey te vermoorden maar wel wist waar dat gif in die ketting tot in staat was en toen besloot om Sansa weg te voeren.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:28:13 #297
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_138944312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Smeich het volgende:
:) En wat was plan A dan? Sansa niet verdacht maken? Sansa die plotseling weg is maakt haar toch juist verdacht? ;) Dus of dat steentje nu gevonden wordt of niet, tja...

Maar er zit dus vergif in/op dat steentje volgens jullie? Hoe is dat dat in de taart gekomen? Sowieso niet in het glas, toch? Of denken jullie dat nog steeds? Ik zie daar echt de mogelijkheden niet voor hoe dit gedaan kan zijn.
Hmm, daar heb je ook wel weer gelijk in... realiseer me nu dat we helemaal niet zo zeker weten wat de Fool met Sansa gaat doen
- Six Feet Under
pi_138944315
wat een kutopmerkingen hier joh
  woensdag 16 april 2014 @ 15:29:23 #299
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138944349
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat Tyrion de beker pakt om hem aan Joffrey te geven (waarna hij dus dood gaat), zie je Olenna er direct achter zitten. Als je echter - in eerdere shots - het geheel van een afstand bekijkt, dan zit Olenna een stuk verder weg.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:30:12 #300
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_138944369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou, we verdenken haar allemaal :)
pi_138944393
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Op het moment dat Tyrion de beker pakt om hem aan Joffrey te geven (waarna hij dus dood gaat), zie je Olenna er direct achter zitten. Als je echter - in eerdere shots - het geheel van een afstand bekijkt, dan zit Olenna een stuk verder weg.
Dat heet een close-up ;) Olenna is niet van haar plaats gegaan hoor, maar zit gewoon op haar plaats met met een stukje taart op haar vork.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')