SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King
Handige Links
• De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
• Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
• History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.![]()
Denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:15 schreef Khaleesi het volgende:
Zoals ik in een eerder deel al zei, denk ik dat het balletje hier is beginnen rollen:
[ afbeelding ]
Dus ja ik denk dat Margaery er ook wel van geweten zal hebben.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef DO2 het volgende:
Zo, kolere, het gaat hier nog steeds over wie achter de moord zat..
Olenna, mensen. De Tyrells, dus. Dat blijkt gewoon uit de beelden en de vele toespelingen die Olenna maakt.
Waar Melissandre immuun voor bleek ja, als dat hetzelfde was dan werkt het wel snelquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:21 schreef Gwywen het volgende:
In een van de eerste afleveringen van seizoen 2 ging de maester van Stannis ook op zo'n manier dood nadat hij een klein dingetje (steentje?) in z'n wijn had gegooid.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:21 schreef Gwywen het volgende:
In een van de eerste afleveringen van seizoen 2 ging de maester van Stannis ook op zo'n manier dood nadat hij een klein dingetje (steentje?) in z'n wijn had gegooid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V.Ja inderdaad, V. ja.
Hij werd alleen niet paars.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:21 schreef Gwywen het volgende:
Mensen houden ervan om te speculeren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef DaMart het volgende:
[..].
War is war, but killing a man at a wedding. Horrid. (...) As if men need more reason to fear marriage.
En heeft gewacht met het omleggen van Joffrey tot haar kleindochter koningin was. Klinkt aannemelijk. Maar waarom Sansa in gevaar brengen, er vanuit gaande dat het een steen van haar ketting is geweest die Joffrey doodde?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef DO2 het volgende:
Olenna, mensen. De Tyrells, dus. Dat blijkt gewoon uit de beelden en de vele toespelingen die Olenna maakt.
Olenna vindt die Joffrey bij nader inzien gewoon een te gevaarlijke gek en kan het niet over haar hart verkrijgen om Margaery met hem op te zadelen. Ze houdt nu eenmaal van haar kleindochter en ze vreest ( terecht ) voor haar leven.
Da's het motief. Klaar.
Joffrey was gek (en gevaarlijk), maar was Tommen niet altijd een mamma's kindje?quote:En zolang de Lannisters geen direct motief kunnen vinden mbt de Tyrells, blijft de alliantie gewoon bestaan, lijkt me.
Dus dan zal die Margaery uiteindelijk gewoon worden doorgeschoven naar die Tommen,
die wellicht wat minder gestoord en dus beter geschikt is.
Maar ze is niet naar hem toegehold, dus de liefde zat vast niet diep.quote:En ws hebben ze die Margaery erbuiten gehouden voor haar eigen veiligheid.
Dus die wist van niks en was dus oprecht in shock toen ze het zag gebeuren.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef Verbal het volgende:
[..]Nou heb ik meteen Golden Brown in m'n hoofd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V.![]()
Ik hoor niets anders dan het aanraken/vallen van de cupquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Net voordat Sansa de beker aan Tryion geeft, hoor je ook zachtjes iets rinkelen, alsof zie iets in de beker doet (zie 2:13), maar toch weet ik dit niet zeker, omdat ze er rekening mee gehouden moet hebben dat ze de beker in handen gekregen zou moeten hebben, dus dat hangt iets te veel af van toevalligheden. Ik ben benieuwd of we volgende week hier opheldering over krijgen.
Precies op 2:17 hoor je iets rinkelen, als je je geluid wat harder zet, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk is het niets.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik hoor niets anders dan het aanraken/vallen van de cup
Er zijn ergere dingen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou heb ik meteen Golden Brown in m'n hoofd.
Ja, dat ze Sansa erbij hebben betrokken is 'n beetje vreemd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
En heeft gewacht met het omleggen van Joffrey tot haar kleindochter koningin was. Klinkt aannemelijk. Maar waarom Sansa in gevaar brengen, er vanuit gaande dat het een steen van haar ketting is geweest die Joffrey doodde?
Olenna en Margaery zijn juist altijd zo vriendelijk voor haar geweest. Kan me geen reden bedenken waarom ze haar in gevaar willen brengen.
Sansa verdacht maken is natuurlijk wel zo handig; als er een geloofwaardige verdachte is, dan zijn de Tyrells per definitie niet verdacht. Sansa heeft 1001 redenen om Joffrey dood te willen hebben, als zij schuldig lijkt, dan gaat haar hoofd eraf.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
En heeft gewacht met het omleggen van Joffrey tot haar kleindochter koningin was. Klinkt aannemelijk. Maar waarom Sansa in gevaar brengen, er vanuit gaande dat het een steen van haar ketting is geweest die Joffrey doodde?
Olenna en Margaery zijn juist altijd zo vriendelijk voor haar geweest. Kan me geen reden bedenken waarom ze haar in gevaar willen brengen.
[..]
Joffrey was gek (en gevaarlijk), maar was Tommen niet altijd een mamma's kindje?
Dat zou Cersei de macht wel eens terug kunnen gaan geven.
[..]
Maar ze is niet naar hem toegehold, dus de liefde zat vast niet diep.
Benieuwd naar de volgende aflevering!
Gewoon het geluid van die beker. Joffrey krijgt die lege beker ook direct aangereikt, waar een steentje wel in zou opvallen denk ik zo, dus ik zou dat niet verder gaan analyseren neequote:Op dinsdag 15 april 2014 21:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies op 2:17 hoor je iets rinkelen, als je je geluid wat harder zet, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk is het niets.
Dan nog zou haar titel als koningin komen te vervallen omdat bij de dood van de koning, die geen nageslacht heeft, de jongere broer van de koning de troon bestijgt en zij helemaal geen relatie tot hem heeft. Cersei wordt dan automatisch queen regent tot de nieuwe koning oud genoeg is om zelf te regeren. Daarom snap ik niet zo goed waarom de Tyrells dit zouden doen, tenzij ze met enige zekerheid hopen Margaery aan Tommen te kunnen koppelen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:30 schreef jogy het volgende:
Een huwelijk is pas helemaal voltrokken na een bedding dus margerae (of zo) is nog geen koningin volgens mij. Bij tyrion was het toch ook nog een issue of zo?
Wat dat niet gewoon Tywin en zijn gewoonlijke dreigementen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:30 schreef jogy het volgende:
Een huwelijk is pas helemaal voltrokken na een bedding dus margerae (of zo) is nog geen koningin volgens mij. Bij tyrion was het toch ook nog een issue of zo?
Natuurlijk zijn ze daar zeker van; de Lanisters willen een band met de schatkist van de Tyrells en of die nu of Joffrey of over Tommen loopt is daarbij volledig irrelevant. Als het nodig was geweest zouden ze Tommen met Loras Tyrell hebben laten trouwenquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dan nog zou haar titel als koningin komen te vervallen omdat bij de dood van de koning, die geen nageslacht heeft, de jongere broer van de koning de troon bestijgt en zij helemaal geen relatie tot hem heeft. Cersei wordt dan automatisch queen regent tot de nieuwe koning oud genoeg is om zelf te regeren. Daarom snap ik niet zo goed waarom de Tyrells dit zouden doen, tenzij ze met enige zekerheid hopen Margaery aan Tommen te kunnen koppelen.
Zou dat huwelijk tussen Cersei en Loras nog doorgaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze daar zeker van; de Lanisters willen een band met de schatkist van de Tyrells en of die nu of Joffrey of over Tommen loopt is daarbij volledig irrelevant. Als het nodig was geweest zouden ze Tommen met Loras Tyrell hebben laten trouwen
Hij wil asap een zoon van Sansa zodat die het Noorden kan rustig houden dacht ikquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat dat niet gewoon Tywin en zijn gewoonlijke dreigementen?
Nouja, en om Tyrell's geld/steun te verzekeren, en nu Joffrey+Marg niet meer is, zal het nog steeds belangrijk zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zou dat huwelijk tussen Cersei en Loras nog doorgaan?
De enige reden dat ze dat geregeld hadden was om te voorkomen dat Sansa met hem zou trouwen, dacht ik.
Ieder kind van Sansa zou een claim hebben. Think you're right.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Baszh het volgende:
[..]
Hij wil asap een zoon van Sansa zodat die het Noorden kan rustig houden dacht ik
Zit toch bij de Night's Watch, en dan mag je verder niets meerquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Heeft Benjen Stark, als hij nog leeft, niet recht op het Noorden?
Als Locke faalt wel jaquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Heeft Benjen Stark, als hij nog leeft, niet recht op het Noorden? Maar goed, Bran en Rickon zijn er natuurlijk ook nog.
Da's waar ook.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:52 schreef Baszh het volgende:
[..]
Zit toch bij de Night's Watch, en dan mag je verder niets meer
Da's de broer van Ned, toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Heeft Benjen Stark, als hij nog leeft, niet recht op het Noorden? Maar goed, Bran en Rickon zijn er natuurlijk ook nog.
Klopt. Volgens mij is Bran nu de eerste in de lijn, omdat zoons voorgaan op dochters.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's de broer van Ned, toch?
Ja, je zou zeggen van wel. Maar Ned heeft nog levende kinderen. Die hebben een sterkere claim.
Alleen Tyrion kan zoiets zeggen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dank je. Sinds ik de aflevering keek, vond ik het al een TT-waardige quote.
Wie zijn dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:14 schreef Silv het volgende:
Wel grappig dat die Sigur Rós nog een kleine rol kreeg. Toffe eindcredits ook.
Toch wel een vrij bekende IJslandse band. Maken wel toffe muziek.quote:
Sigur Rós niet kennenquote:
Die deden het liedje bij de aftiteling ookquote:
Oh nee, halverwege afgezet. Niets voor mij.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:25 schreef Baszh het volgende:
[..]
Die deden het liedje bij de aftiteling ook
Die zangers die Joffrey vrijwel direct bekogelde met goudstukkenquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh nee, halverwege afgezet. Niets voor mij.
Ken ze verder ook niet hoor, maar die gasten op de bruiloft waren dus de bandleden?
Ja duidelijkquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef Baszh het volgende:
[..]
Die zangers die Joffrey vrijwel direct bekogelde met goudstukken
(en Marg net heel geïnteresseerd begon te luisteren)
My thoughts exactly! Ik zat er al een tijdje op te wachtenquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dank je. Sinds ik de aflevering keek, vond ik het al een TT-waardige quote.
bij ned stark en zn vrouw en die bedding er toch ook niet geweestquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:30 schreef jogy het volgende:
Beddingceremony is wat anders dan echt het huwelijk consumerenquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:39 schreef kawa4 het volgende:
[..]
bij ned stark en zn vrouw en die bedding er toch ook niet geweest
(zegt katlyn stark tijdens de red wedding)
want ned wou de feest vreugde niet verstoren door omdat hij anders iemand zn kaak zou breken.
Nu snap ik het echt niet meer.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Beddingceremony is wat anders dan echt het huwelijk consumerenZe hebben wel seks gehad, want Cat was gelijk zwanger van Robb.
Beddingceremony is het uitkleden van de bruid/bruidegom en om ze naar hun huwelijksbed te brengen.quote:
Waarom niet anders dan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:51 schreef DevilsWhore het volgende:
Goede TT, nu durf ik hier weer te posten.
Gewoon niet online geweest tussendoor.quote:
Misschien wel het slimste, inderdaad.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Gewoon niet online geweest tussendoor.
ehhh?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Ze hebben wel seks gehad, want Cat was gelijk zwanger van Robb.
Ik heb de boeken gelezen en maandag rond 11 uur 's ochtends gekeken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Misschien wel het slimste, inderdaad. [ afbeelding ] Toen mijn download van de laatste aflevering nog bezig was, was ik een topic aan het lezen in GAM, toen opeens een of ander sukkeltje uit het niets ''Joffrey gaat dood in deze aflevering'' riep. [ afbeelding ] Nu durf ik op maandag dus niet eens meer op topics ongerelateerd aan GoT te klikken.
Ik wel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Gewoon niet online geweest tussendoor.
Oooooh, op die manier zwanger van Robbquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Vlak na het huwelijk van Ned en Cat is Ned gaan vechten, en bleef Cat zwanger achter.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oooooh, op die manier zwanger van Robb
Ik denk dat die jongen wel eerder cake en wijn gehad heeft in zijn leven.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:19 schreef Hattusa het volgende:
Zou wel een anticlimax zijn als blijkt dat Joffrey simpelweg stierf van een allergische reactie
Dit is wel echt heel erg Freudiaans jaquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:18 schreef Skillstorm het volgende:
[..]![]()
Wil je er nog een incest geval bij?
Moest denken aan Frasier.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:20 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dit is wel echt heel erg Freudiaans jaMorgen maar even een psycholoog bellen
Ach, zo zijn er ook series die al spoilen voordat de aflevering uberhaupt is uitgezonden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik wel.
Heerlijk ook dat als je GoT liked met facebook je gewoon keihard gespoilered wordt door die lui. Fucking annoying.
Whehehe, klopt echt helemaal ook.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik wel.
Heerlijk ook dat als je GoT liked met facebook je gewoon keihard gespoilered wordt door die lui. Fucking annoying.
Echt? zoals? O.Oquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:22 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ach, zo zijn er ook series die al spoilen voordat de aflevering uberhaupt is uitgezonden.
HIMYM heeft het ook gedaan, OUAT ook een paar keer.quote:
Doe eens linkje.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Misschien wel het slimste, inderdaad. [ afbeelding ] Toen mijn download van de laatste aflevering nog bezig was, was ik een topic aan het lezen in GAM, toen opeens een of ander sukkeltje uit het niets ''Joffrey gaat dood in deze aflevering'' riep. [ afbeelding ] Nu durf ik op maandag dus niet eens meer op topics ongerelateerd aan GoT te klikken.
Oh oke. Wat lame...quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:33 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
HIMYM heeft het ook gedaan, OUAT ook een paar keer.
Maar Tywin heeft het Noorden aan Roose Bolton toegezegd en, vermoedelijk, (een groot deel van) de Riverlands aan Walder Frey dat was zijn part aan de beruchte Rode bruiloft.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Baszh het volgende:
[..]
Hij wil asap een zoon van Sansa zodat die het Noorden kan rustig houden dacht ik
Maar wat is dan nog het nut van een Lannister-Stark huwelijk?quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
Maar Tywin heeft het Noorden aan Roose Bolton toegezegd en, vermoedelijk, (een groot deel van) de Riverlands aan Walder Frey dat was zijn part aan de beruchte Rode bruiloft.
Bolton is protector, niet warden. The North is nog steeds van the Starks.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat is dan nog het nut van een Lannister-Stark huwelijk?
Weet niet meer de precieze toedracht maar er was iets over rechtmatige eigenaar en degene die het een tijdje mocht beheren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat is dan nog het nut van een Lannister-Stark huwelijk?
Dat gelooft niemand, behalve Stannis, en is politiek dus nog niet relevant.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:02 schreef Dagoduck het volgende:
Straks komen de White Walkers en die nemen het noorden over.
Oja, dat is waar ook.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat gelooft niemand, behalve Stannis, en is politiek dus nog niet relevant.
toegezegd, maar steun van de lannisters krijgt hij niet om de greyjoys te ruimen uit het land, dat moet ie maar zelf regelenquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Maar Tywin heeft het Noorden aan Roose Bolton toegezegd en, vermoedelijk, (een groot deel van) de Riverlands aan Walder Frey dat was zijn part aan de beruchte Rode bruiloft.
Dan moeten ze eerst zijn hoofd weer vastnaaien.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zouden ze Sean Bean kunnen hercasten?
Walkers gaan de crypts onder Winterfell bezoeken et voila, zombie bean !quote:Op woensdag 16 april 2014 00:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zouden ze Sean Bean kunnen hercasten?
Je had het goed, alleen de namen verkeerd. Bolton is Warden of the North. Wardens zijn militaire leiders van een bepaald gebied van de Seven Kingdoms. Meestal waren de Wardens of the North ook de Lord Paramounts of the North.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:48 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Bolton is protector, niet warden. The North is nog steeds van the Starks.
Edit: Even de wiki nagelezen, hij is dus wel warden of the north.
Nog steeds? Het is een paar dagen geleden. Bij Sherlock hebben fans 2 jaar lang gespeculeerd hoe Sherlock zijn val had overleefd, om nadat de serie na 2 jaar eindelijk weer verder ging nog steeds geen antwoord te krijgen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef DO2 het volgende:
Olenna vindt die Joffrey bij nader inzien gewoon een te gevaarlijke gek en kan het niet over haar hart verkrijgen om Margaery met hem op te zadelen. Ze houdt nu eenmaal van haar kleindochter en ze vreest ( terecht ) voor haar leven.
Da's het motief. Klaar.
En zolang de Lannisters geen direct motief kunnen vinden mbt de Tyrells, blijft de alliantie gewoon bestaan, lijkt me.
Dus dan zal die Margaery uiteindelijk gewoon worden doorgeschoven naar die Tommen,
die wellicht wat minder gestoord en dus beter geschikt is.
En ws hebben ze die Margaery erbuiten gehouden voor haar eigen veiligheid.
Dus die wist van niks en was dus oprecht in shock toen ze het zag gebeuren.
Eh ja, dat werd vrij expliciet verteld in die scene.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
De aflevering er op nagekeken. Het probleem is dan dat het hele Noorden zich eerder en liever achter een Stark zou scharen dan achter een Bolton. Dat is dan ook de reden dat Roose Bolton Bran en Rickon Stark alsnog wil ombrengen.
Heb je over mijn edit heen gelezen?quote:Op woensdag 16 april 2014 03:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je had het goed, alleen de namen verkeerd. Bolton is Warden of the North. Wardens zijn militaire leiders van een bepaald gebied van de Seven Kingdoms. Meestal waren de Wardens of the North ook de Lord Paramounts of the North.
We wachten nog op zijn verloving.quote:Op woensdag 16 april 2014 04:38 schreef Nielsch het volgende:
Is pa Greyjoy ook al dood? Of leeft hij nog? Hij was toch nummer 3 die Stannis met magie dood wilde (naast Robb en Joffrey)? Even vergeten wat er nou precies met hem is gebeurd einde vorig seizoen.
Wordt ook al eens genoemd in seizoen drie:quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:25 schreef Baszh het volgende:
[..]
Die deden het liedje bij de aftiteling ook
Nee, wat ik bedoel is dat de Warden of the North niet de heerser over 'the North' is.quote:Op woensdag 16 april 2014 05:51 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Heb je over mijn edit heen gelezen?
Een warden, zo klinkt t woord, past alleen ff op zolang er geen heerser is, of king. Toch?quote:Op woensdag 16 april 2014 08:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, wat ik bedoel is dat de Warden of the North niet de heerser over 'the North' is.
quote:
In principe is dit permanent, er vanuit gaande dat er 1 koning voor Westeros blijft. Je hebt een warden voor het westen (Lannister) zuiden (Tyrell) noorden (Bolton, voorheen Stark) en het oosten (Arryn). Deze functies zijn ontstaan na het veroveren van Westeros door de Targaryens, en nadat deze huizen de 'knie bogen' werden ze aangewezen als beschermers van een bepaald gebied. Warden of the North moest dus het koninkrijk beschermen tegen de wildlings. Dorne (Martell) heeft geen warden, omdat ze voor twee eeuwen lang niet bij het koninkrijk hoorden. Pas nadat er een huwelijk tussen een Targaryen en Martell werd gesloten is Dorne tot het koninkrijk gaan behoren. Daarom heeft Oberyn bijvoorbeeld ook als titel Prince.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een warden, zo klinkt t woord, past alleen ff op zolang er geen heerser is, of king. Toch?
Ook al wordt het enigszins zo gemaakt dat Olenna wellicht iets pakt van Sansa's ketting, zo overduidelijk is dat echt niet. Ik vind het te makkelijk gedacht en ik kan er ook niet bij dat dit ook echt zo is gegaan. Zo iets moet Sansa toch ook opvallen dat er een steentje van haar ketting wordt gehaald. Of zit zij ook in het plan? Maar waarom zo'n steentje niet zelf in je kleding dragen als Olenna dit van plan is? En dan nog de gedachte dat zo een plannetje op veel toevalligheden moet berusten om dit te laten slagen, waaronder dus Tyrion die Joffrey's cup bearer wordt.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Het feit dat Olenna zo overduidelijk Jeoffrey vergiftigt is wellicht een dwaalspoor, maar kan ook gewoon de verhaallijn zijn. Als iets deze serie ons leert is het wel dat het soms gewoon is zoals je ziet en soms juist niet![]()
- Bolton geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.
- Olenna haalt kraal van ketting van Sansa tijdens chitchat op het trouwfeest, ach kindje zielig etc. Dat viel me meteen op en kleine rewind laat ook zien dat kraal verdwijnt in handen van Olenna.
- Tyrion wordt cupholder, zet beker met wijn PRECIES voor Olenna neer
- scene later moet Tyrion de beker aan Jeofreey geven, je ziet Olenna smilen terwijl ze ziet hoe de beker uit de hand van Tyrion naar Jeofrrey gaat.
- Jeofrey stikt en Cersei beschuldigt Tyrion
Zat 'm net te kijken terwijl ik de spoilers al gelezen had, dus was nu wel heel overduidelijk te zien, maar echt ingewikkeld hebben ze het niet gemaakt om ons dit te doen laten denken. Of het uiteindelijk blijkt te kloppen is een tweede. Overigens zouden ze zelf ook door moeten hebben dat Tyrion het niet gedaan kan hebben, maar ik weet niet of ze in het boek de filmbeelden ook terug mogen kijken
Het likt een samenspel van een hoop partijen, maar ja, een hoop partijen wilden Joffrey ook dood natuurlijkquote:Op woensdag 16 april 2014 10:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Het feit dat Olenna zo overduidelijk Jeoffrey vergiftigt is wellicht een dwaalspoor, maar kan ook gewoon de verhaallijn zijn. Als iets deze serie ons leert is het wel dat het soms gewoon is zoals je ziet en soms juist niet![]()
- Dontos geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.
- Olenna haalt kraal van ketting van Sansa tijdens chitchat op het trouwfeest, ach kindje zielig etc. Dat viel me meteen op en kleine rewind laat ook zien dat kraal verdwijnt in handen van Olenna.
- scene later moet Tyrion de beker aan Jeofreey geven, je ziet Olenna smilen terwijl ze ziet hoe de beker uit de hand van Tyrion naar Jeofrrey gaat.
- Dontos neemt Sansa mee, al voor Jeofrey dood is, want gevaarlijk.
Zat 'm net te kijken terwijl ik de spoilers al gelezen had, dus was nu wel heel overduidelijk te zien, maar echt ingewikkeld hebben ze het niet gemaakt om ons dit te doen laten denken. Of het uiteindelijk blijkt te kloppen is een tweede. Overigens zouden ze zelf ook door moeten hebben dat Tyrion het niet gedaan kan hebben, maar ik weet niet of ze in het boek de filmbeelden ook terug mogen kijken
Ja dat van de cupbearer was vanuit Joffrey idd, en die is niet bepaald voorspelbaar. Dus dat was wel een beetje een wildcard. Ik zie Tyrion dan ook niet in t hele complot zitten. Het kwam Olenna goed uit wellicht, maar ik denk dat ze t anders wel via Margaery had laten doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:06 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ook al wordt het enigszins zo gemaakt dat Olenna wellicht iets pakt van Sansa's ketting, zo overduidelijk is dat echt niet. Ik vind het te makkelijk gedacht en ik kan er ook niet bij dat dit ook echt zo is gegaan. Zo iets moet Sansa toch ook opvallen dat er een steentje van haar ketting wordt gehaald. Of zit zij ook in het plan? Maar waarom zo'n steentje niet zelf in je kleding dragen als Olenna dit van plan is? En dan nog de gedachte dat zo een plannetje op veel toevalligheden moet berusten om dit te laten slagen, waaronder dus Tyrion die Joffrey's cup barrier wordt.
Hebben Tyrion en Olenna ooit samen gesproken dan? Ik kan me geen enkele scene herinneren waarin ook maar gesuggereerd wordt dat Tyrion en Olenna (ook niet via Varys bijv) een scheme opzetten voor een moord tijdens de bruiloft. Denk niet dat Tyrion er ook maar iets mee te maken heeft gehad, hij leek ook oprecht verbaasd/bezorgd? toen hij aanvankelijk Joffrey zag kuchen. Volgens deze theorie wordt het idd wel heel erg afhankelijk van toevalligheden.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
- Dontos geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.
- Dontos neemt Sansa mee, al voor Jeofrey dood is, want gevaarlijk.
Het lijkt mij levensgevaarlijk om voor haar man op te komen! Nee, die Sansa moet eindelijk dat levensgevaarlijke King's Landing verlaten!! Misschien kan ze bij Shae wonenquote:Op woensdag 16 april 2014 11:17 schreef Re het volgende:
Sansa zal vanzelf doorkrijgen dat er iets is gebeurd waar zij onwetend aan heeft meegedaan, ik zie haar wel voor haar man opkomen op een of andere manier al is zij natuurlijk ook erg blij dat Joffy dood is
Ook facebook mijd ik voortaan maar. Er waren geen keiharde spoilers, maar met dingen als 'eindelijk!' en dergelijke icm met andere halve spoilers zegt dat wel genoeg.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat bezielt die mensen hè, echtquote:Op woensdag 16 april 2014 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook facebook mijd ik voortaan maar. Er waren geen keiharde spoilers, maar met dingen als 'eindelijk!' en dergelijke icm met andere halve spoilers zegt dat wel genoeg.
Ja, toen hij over het geld ging en met haar de kosten van de bruiloft moest bespreken (vorig seizoen), misschien eens terugkijken of daar nog hints in zitten.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:18 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben Tyrion en Olenna ooit samen gesproken dan?
Da's ook de enige reden die ik kan bedenken waarom Olenna niet zelf zo'n steentje bij had, als dat al het gif was tenminste. Sansa wordt niet gecontroleerd en zij misschien wel. Alleen heb ik daar geen enkele aanwijzing voor gezien.quote:Olenna lijkt me het brein erachter, misschien had ze de ketting van Sansa nodig om niet zelf volledig 'bewapend' de bruiloft te betreden. Waarschijnlijk zelfs zonder Sansa hierbij in het complot te willen betrekken als scapegoat.
Ik denk nog steeds aan een (gedeeltelijk) red herring. Margaery is op zich de enige die hem direct gif zou kunnen toedienen via de taart die ze hem te eten geeft. Misschien gaf Olenna wel het steentje aan Margaery, die het weer via de taart (en niet de wijn) aan Jof voerde.quote:Ik kan alleen nog steeds niet bedenken op welk moment ze Joffrey moet hebben vergiftigd. Ze zit er te ver vandaan om iets in de beker van Joffrey te doen, als die laatste de taart aansnijdt, zonder dat het opvalt.
Verrekquote:Op woensdag 16 april 2014 11:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, toen hij over het geld ging en met haar de kosten van de bruiloft moest bespreken (vorig seizoen), misschien eens terugkijken of daar nog hints in zitten.
Sterker, nog ik denk dat Olenna ook Sansa wil redden uit haar gouden kooi.quote:[..]
Da's ook de enige reden die ik kan bedenken waarom Olenna niet zelf zo'n steentje bij had, als dat al het gif was tenminste. Sansa wordt niet gecontroleerd en zij misschien wel. Alleen heb ik daar geen enkele aanwijzing voor gezien.
Vroeg me nog af of het een combinatie kon zijn: dus een toegevoegd ingrediënt (steentje) aan de wijn én de taart. Het begint namelijk vrijwel direct na het eten van de taart, terwijl dat steentje er niet direct tevoren ingegooid kan zijn. Of het is weer een gif dat niet direct werkt maar pas na een paar minuten.quote:[..]
Ik denk nog steeds aan een (gedeeltelijk) red herring. Margaery is op zich de enige die hem direct gif zou kunnen toedienen via de taart die ze hem te eten geeft. Misschien gaf Olenna wel het steentje aan Margaery, die het weer via de taart (en niet de wijn) aan Jof voerde.
Dat moet je sowieso doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:44 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop wel dat we er dit seizoen nog achter komen wie de dader(s) is/waren. Ik hou dit echt geen jaar vol. Dan moet ik de boeken gaan lezen
Sommige foto's zijn wel heel erg bewerktquote:Op woensdag 16 april 2014 11:30 schreef Smeich het volgende:
Wellicht is deze link al eens voorbij gekomen? Ik zie 'm net pas (al had ik sommige locaties al wel eens eerder gezien).
The Fantastic Real-Life Filming Locations Of Game Of Thrones
[ afbeelding ]
Dat was ook één van mijn eerdere opties, zodat niemand anders per ongeluk vergiftigd wordt, alleen degene die beide componenten inneemt, maar aan de andere kant maakt dat het plan wel weer een heel stuk complexer en afhankelijk van erg veel factoren die goed moeten gaan. Wel erg leuk dat gefilosofeer over de mogelijkhedenquote:Op woensdag 16 april 2014 11:37 schreef outtayourleague het volgende:
Vroeg me nog af of het een combinatie kon zijn: dus een toegevoegd ingrediënt (steentje) aan de wijn én de taart. Het begint namelijk vrijwel direct na het eten van de taart, terwijl dat steentje er niet direct tevoren ingegooid kan zijn.
quote:Op woensdag 16 april 2014 11:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat was ook één van mijn eerdere opties, zodat niemand anders per ongeluk vergiftigd wordt, alleen degene die beide componenten inneemt, maar aan de andere kant maakt dat het plan wel weer een heel stuk complexer en afhankelijk van erg veel factoren die goed moeten gaan. Wel erg leuk dat gefilosofeer over de mogelijkheden
Ja, dat zegt ze zelfs nog als ze wegloopt na haar gesprekje met Sansa.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:58 schreef outtayourleague het volgende:
Zeker, voel me een echte Sherlock
.
Maar had Olenna niet ook voor (een groot deel van) het eten betaald?
Vermoed het van wel.quote:Misschien dat de taart ook onder haar gezag is gemaakt?
eerste mogelijke motief die ik ben tegengekomen voor de tyrels voor de moordquote:Op woensdag 16 april 2014 11:48 schreef kawa4 het volgende:
heeft, het na de dood nog zin om Cercei met Loras te laten trouwen,
gezien vanuit de Tyrell kant,
want olenna was het daar ook niet mee eensch, en die kon kiezen of allebei trouwen Of Loras in de Koningswacht, zodat hij geen kinderen mocht krijgen .
mischien dat dat een reden kan zijn![]()
Zie hier de waarheid.quote:
Nee. Gay and bisexual. Get your facts straight.quote:
Zou Oberyn denk ik nog eerder omschrijven als pansexual. Maakt allemaal niet zo uit, lijkt het.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Gay and bisexual. Get your facts straight.
De vraag is: tot hoe lang schrijft de GOT-etiquette voor dat je er niets over mag zeggen op bv Facebook?quote:Op woensdag 16 april 2014 11:23 schreef Smeich het volgende:
[..]
Wat bezielt die mensen hè, echt. Ik kwam ook zo een post op Facebook tegen ja. Gelukkig had ik de aflevering zelf al gezien in de vroege ochtend, maar anderen waren minder blij.
Joffrey Baratheon, Robb Stark en Balon Greyjoy.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef DeMessias het volgende:
Wie waren de namen van Melisandre, degenen die dood zouden moeten?
Robb Stark, Joffrey en papa Greyjoy. Ben z'n voornaam ff kwijt.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef DeMessias het volgende:
Wie waren de namen van Melisandre, degenen die dood zouden moeten?
Alleen is ie gaat trouwen. The Grey Weddingquote:Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef DeMessias het volgende:
Dus (een van) de volgende die doodgaat is Balon
waarom eigenlijk Greyjoy??quote:Op woensdag 16 april 2014 13:18 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Joffrey Baratheon, Robb Stark en Balon Greyjoy.
Nou, die nar lijkt me wel betrokkenquote:Op woensdag 16 april 2014 13:23 schreef DeMessias het volgende:
Dus Olenna Tyrell zit achter de moord op Joffrey.
Vraag is of ze alleen handelde.
Al lijkt me die gewoon voetvolkquote:Op woensdag 16 april 2014 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, die nar lijkt me wel betrokkenVoor de rest geen idee eigenlijk.
Quote betreffende Balon Greyjoy:quote:Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond die derde trouwens best een vreemde eend in de bloedzuiger-bijt. Misschien komt dat nog, maar tot nu toe zie ik hem nog niet echt voor de Iron Throne gaan. Als de vloek was om de usurpers te doden die voor de troon gingen, dan snap ik Robb. Dan snap ik Joffrey natuurlijk. Maar Balon? Tot nu toe doet die nog niet echt iets.
Het is dus niet zo duidelijk als bij de anderen (Stannis, Joffrey, Robb), personages die meer screentime hebben, maar hij verklaart zichzelf toch wel min of meer koning. Daarom heet dit conflict ook War of the Five Kings, met naast Stannis, Joffrey, Robb en Balon ook nog eens Renley.quote:He says that she knows who she is. He burns Robb's letter and says that no-one gives him a crown. He says that he will pay the Iron Price and take his crown because that is who he is and who the Iron Born have always been.
Nou even dragons are safe.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Zou Oberyn denk ik nog eerder omschrijven als pansexual. Maakt allemaal niet zo uit, lijkt het.
quote:Op woensdag 16 april 2014 13:31 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Quote betreffende Balon Greyjoy:
[..]
Het is dus niet zo duidelijk als bij de anderen (Stannis, Joffrey, Robb), personages die meer screentime hebben, maar hij verklaart zichzelf toch wel min of meer koning. Daarom heet dit conflict ook War of the Five Kings, met naast Stannis, Joffrey, Robb en Balon ook nog eens Renley.
Dat Balon Greyjoy niet voor de Iron Throne gaat maakt niks uit, hij heeft zichzelf (zoals eerder tijdens Robert's koningschap) weer tot King of the Iron Islands uitgeroepen. Robb Stark had ook geen aspiraties voor de Iron Throne; dat hij zich tot King of the North uit had geroepen was genoeg. Als de Tyrells van Highgarden of de Martells van Sunspear zich onafhankelijk zouden verklaren zouden ze ook problemen hebben met zowel Stannis als de koning op de Iron Throne zelf.
Ja dan zie ik t meer als "die laatste ook nog ff" want echt als een bedreiging zie ik hem nog niet. maar dat weet je natuurlijk maar nooitquote:Stannis, Joffrey, Robb en Balon ook nog eens Renley
Maar toen de bloedzuigers het vuur in gingen was het geen "die laatste ook nog ff", want toen leefden Joffrey en Robb nog. Je moet in Westeros jezelf gewoon niet tot koning uitroepen, want daar houdt de rest niet van. Geef Melisandre een bloedzuiger en wat koninklijk bloed, en blijkbaar ben je dan de lul.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:34 schreef Ang3l het volgende:
Ja dan zie ik t meer als "die laatste ook nog ff" want echt als een bedreiging zie ik hem nog niet. maar dat weet je natuurlijk maar nooit
Neequote:Op woensdag 16 april 2014 10:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tyrion wordt cupholder, zet beker met wijn PRECIES voor Olenna neer
Oberyn zou m gewoon in zijn pens steken en geen neuk geven, fuck poison.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iedereen denkt dat Olenna erachter zit, maar niemand denkt aan Oberyn?
Vind dit vrij ver gezocht. Logischer zou in mijn ogen zijn dat oma joffrey geen goede partner zou vinden voor haar klein dochter. Ze vroeg vorig seizoen niet voor niets aan Sansa zo uitdrukkelijk watvoor type joffrey is.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
eerste mogelijke motief die ik ben tegengekomen voor de tyrels voor de moord
Da's ook wel weer waar. Maar hij heeft nota bene gedreigd de Tyrells te grazen te nemen.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Oberyn zou m gewoon in zijn pens steken en geen neuk geven, fuck poison.
hij noemde zich koning ook koning meen ik en daarom een usurper volgens stannis, net als renly, rob, joffreyquote:Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond die derde trouwens best een vreemde eend in de bloedzuiger-bijt. Misschien komt dat nog, maar tot nu toe zie ik hem nog niet echt voor de Iron Throne gaan. Als de vloek was om de usurpers te doden die voor de troon gingen, dan snap ik Robb. Dan snap ik Joffrey natuurlijk. Maar Balon? Tot nu toe doet die nog niet echt iets.
nee die vroeg alleen om de tikler ( die mens die iedereen martelde)quote:Op woensdag 16 april 2014 13:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Arya heeft die huurmoordenaar toch gevraagd Joffrey te vermoorden?
De echte tyrion is met shae mee, neptyrion is de faceless shapeshifting man!quote:Op woensdag 16 april 2014 13:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Da's ook wel weer waar. Maar hij heeft nota bene gedreigd de Tyrells te grazen te nemen.
Trouwens, Arya heeft die huurmoordenaar toch gevraagd Joffrey te vermoorden?
Het was sowieso geen verstikking. Hoe kom je daar bij?quote:Op woensdag 16 april 2014 13:53 schreef Natalie het volgende:
Hmm, dat is wel een goede, idd.
Wij focussen ons op de steentje dat Olenna van de ketting van Sansa heeft getrokken (ging wel erg makkelijk), maar Margaery liet die taart komen, en Joffrey is de enige die daarvan gegeten heeft, maakt een opmerking dat-ie nogal droog is, neem een slok wijn en valt om.
Wie weet geen verstikking door een steentje in de wijn, maar door gif in de taart.
De taart ligt voor de hand. Ik denk dat die juist dient om mensen op het verkeerde spoor te brengen.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:53 schreef Natalie het volgende:
Hmm, dat is wel een goede, idd.
Wij focussen ons op de steentje dat Olenna van de ketting van Sansa heeft getrokken (ging wel erg makkelijk), maar Margaery liet die taart komen, en Joffrey is de enige die daarvan gegeten heeft, maakt een opmerking dat-ie nogal droog is, neem een slok wijn en valt om.
Wie weet geen verstikking door een steentje in de wijn, maar door gif in de taart.
Ze zegt gif in de taart, niet verstikking door de taartquote:Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het was sowieso geen verstikking. Hoe kom je daar bij?
In het eerdere topic kwam dat ter sprakequote:Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het was sowieso geen verstikking. Hoe kom je daar bij?
Maar zws betaald door de Tyrells...quote:Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef Deceit het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die taart is aangereikt door een nobody, dat lijkt me dan weer onwaarschijnlijk
Klopt. Als je leest wat Natalie zegt. Niemand beweert dat ook.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:56 schreef Deceit het volgende:
[..]
Ze zegt gif in de taart, niet verstikking door de taart
Ik had het ook gemist. Zag foto's langskomen in het topic hiervoor.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef Deceit het volgende:
En ik mis dat steentje van de ketting? Heb het 2 keer gemist, rond welke tijd zie je dat?
Dat dat ik ook meteen!quote:Op woensdag 16 april 2014 13:58 schreef Re het volgende:
ik zat echt te denken... iemand daar die de Heimlich manoeuvre kent, en toen dacht ik... oh nee laat maar
Conclusie: Joffrey is niet gestikt.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klopt. Als je leest wat Natalie zegt. Niemand beweert dat ook.
Met die laatste conclusie ben ik het niet mee eens. Marg of die ouwe heeft het geregeld.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Conclusie: Joffrey is niet gestikt.
Conclusie 2: de Tyrells hebben hier iets me te maken
De Tyrells of Tywin heeft er iets mee te maken.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Met die laatste conclusie ben ik het niet mee eens. Marg of die ouwe heeft het geregeld.
Als je gewoon iedereen gaat beschuldigen dan kom je er vanzelf ja.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
De Tyrells of Tywin heeft er iets mee te maken.
Daar kan ik me ook wel in vinden. Volgens mij wilde iedereen van Joffrey af, zelfs z'n eigen opa en vader.
Moach, ze hebben allemaal een motiefquote:Op woensdag 16 april 2014 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als je gewoon iedereen gaat beschuldigen dan kom je er vanzelf ja.
Ik bedoelde Olenna met die ouwe.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
Moach, ze hebben allemaal een motief
Maar Olenna verdenk jij niet? (omdat je het alleen hebt over Margeary of Tywin)
Ik zou zeggen dat Olenna de ketting heeft uitgezocht, steentje heeft gevuld met gif, gegeven aan de fool om te geven aan Sansa. Door Sansa onwetend te laten konden ze haar later verdacht maken met het ontbrekende stukje ketting. Olenna jat het gif tijdens de bruiloft, geeft het aan Marg, die dumpt het in Joff's cupquote:Op woensdag 16 april 2014 14:19 schreef MissBliss het volgende:
Ik denk dat het zeker wat met die ketting te maken heeft, want in de vorige aflevering was Olenna driftig op zoek naar een bepaalde ketting voor Margaery om te dragen bij de bruiloft. En geen enkele ketting was goed genoeg. Misschien wist ze dat er een ketting was die giftige steentjes had? Zocht ze die, maar kon ze niet vinden omdat die nar hem aan Sansa gaf.
Owwwwwww, dan snappen we elkaarquote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik bedoelde Olenna met die ouwe.Sorry, kon ff niet op haar naam komen. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat zij het was, door die opmerking die ze tegen Sansa maakte toen ze aan d'r haar aan het friemelen was (en eventueel het gif van die ketting van die fool afhaalde).
Zei die nar niet dat die ketting het enige (van waarde) was wat er nog over was van zijn familie?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:19 schreef MissBliss het volgende:
Ik denk dat het zeker wat met die ketting te maken heeft, want in de vorige aflevering was Olenna driftig op zoek naar een bepaalde ketting voor Margaery om te dragen bij de bruiloft. En geen enkele ketting was goed genoeg. Misschien wist ze dat er een ketting was die giftige steentjes had? Zocht ze die, maar kon ze niet vinden omdat die nar hem aan Sansa gaf.
Het was natuurlijk expres droge taart zodat ze zeker wisten dat Joffrey er wat bij ging drinkenquote:Op woensdag 16 april 2014 13:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De taart ligt voor de hand. Ik denk dat die juist dient om mensen op het verkeerde spoor te brengen.
Dat met die ketting is te gedetailleerd en uitgedacht om het niet te zijn.
Gewiekst!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat Olenna de ketting heeft uitgezocht, steentje heeft gevuld met gif, gegeven aan de fool om te geven aan Sansa. Door Sansa onwetend te laten konden ze haar later verdacht maken met het ontbrekende stukje ketting. Olenna jat het gif tijdens de bruiloft, geeft het aan Marg, die dumpt het in Joff's cup
Ik had t ook gemist hoor. Vind t ook helemaal niet zo duidelijk te zien als sommige mensen hier beweren. Alleen als je weet waar je op moet letten. Verder is t vrij subtiel. Vandaar dat ik de eerste persoon die hier mee kwam met deze "theorie" ook uiterst dubieus vindquote:Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef Deceit het volgende:
En ik mis dat steentje van de ketting? Heb het 2 keer gemist, rond welke tijd zie je dat?
Olenna IS een Tyrell he. Dus dan hebben de Tyrells er dus iets mee te makenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik bedoelde Olenna met die ouwe.Sorry, kon ff niet op haar naam komen. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat zij het was, door die opmerking die ze tegen Sansa maakte toen ze aan d'r haar aan het friemelen was (en eventueel het gif van die ketting van die fool afhaalde).
Eens, maar eerlijk gezegd was het eerste wat ik dacht toen Joffrey begon te stikken 'Sansa?' omdat ze die beker even had. Toen ging ik shots bekijken voor en na, en lette ook goed op die ketting, of er iets ontbrak. Maar daar was niets te zien. Als ik echter ook Olenna + Sansa goed had bekeken was het vast wel opgevallen.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik had t ook gemist hoor. Vind t ook helemaal niet zo duidelijk te zien als sommige mensen hier beweren. Alleen als je weet waar je op moet letten. Verder is t vrij subtiel. Vandaar dat ik de eerste persoon die hier mee kwam met deze "theorie" ook uiterst dubieus vindHet ruikt naar voorkennis. Dat het echter de doodsoorzaak is, dat is nu wel zo goed als duidelijk.
Denk je echt dat Marg er ook iets mee te maken heeft? Volgens mij stond die te popelen om "the" Queen te worden, dan zou ze zichzelf hiermee ernstig in de vingers snijdenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat Olenna de ketting heeft uitgezocht, steentje heeft gevuld met gif, gegeven aan de fool om te geven aan Sansa. Door Sansa onwetend te laten konden ze haar later verdacht maken met het ontbrekende stukje ketting. Olenna jat het gif tijdens de bruiloft, geeft het aan Marg, die dumpt het in Joff's cup
Omdat ik anders niet kan verklaren hoe dat gif in de beker is gekomenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Denk je echt dat Marg er ook iets mee te maken heeft? Volgens mij stond die te popelen om "the" Queen te worden, dan zou ze zichzelf hiermee ernstig in de vingers snijden
Mja daar twijfel ik idd ook aan. Nu is ze namelijk weer "niets". Oma en kleindochteer leken samen te spannen want beide hoorden Sansa uit, maar misschien is t uiteindelijk alleen Oma die zoiets had van "Ho! Nee, gaan we niet doen!".quote:Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Denk je echt dat Marg er ook iets mee te maken heeft? Volgens mij stond die te popelen om "the" Queen te worden, dan zou ze zichzelf hiermee ernstig in de vingers snijden
hoe is dat zo duidelijk dan?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik had t ook gemist hoor. Vind t ook helemaal niet zo duidelijk te zien als sommige mensen hier beweren. Alleen als je weet waar je op moet letten. Verder is t vrij subtiel. Vandaar dat ik de eerste persoon die hier mee kwam met deze "theorie" ook uiterst dubieus vindHet ruikt naar voorkennis. Dat het echter de doodsoorzaak is, dat is nu wel zo goed als duidelijk.
Ik ook nietquote:Op woensdag 16 april 2014 14:31 schreef Baszh het volgende:
[..]
Omdat ik anders niet kan verklaren hoe dat gif in de beker is gekomen
Denk ik ook, jaquote:Op woensdag 16 april 2014 14:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja daar twijfel ik idd ook aan. Nu is ze namelijk weer "niets". Oma en kleindochteer leken samen te spannen want beide hoorden Sansa uit, maar misschien is t uiteindelijk alleen Oma die zoiets had van "Ho! Nee, gaan we niet doen!".
Vanaf 32:10 kan je het zien.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef Deceit het volgende:
quote:Op woensdag 16 april 2014 14:34 schreef Baszh het volgende:
Of Olenna heeft Marg wijsgemaakt dat het een viagra-pilletje was zodat ze direct bezig zouden kunnen
ik ZIE helemaal niks...quote:Op woensdag 16 april 2014 14:36 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Vanaf 36:10 kan je het zien.
Z'n gezicht wet wel helemaal opgezwollen en beaderd ja.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef outtayourleague het volgende:
[..]In dat geval is dat pilletje bij z'n huig blijven steken
nee die zijn aan weerszijde van de wallquote:Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef ShinobizWinter het volgende:
Zijn Osha en Rick nog steeds bij Hodor en Brandon trouwens? Ik zag ze niet samen in die scene.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef ShinobizWinter het volgende:
Zijn Osha en Rick nog steeds bij Hodor en Brandon trouwens? Ik zag ze niet samen in die scene.
quote:
En er kwam wit spul uit z'n mond! Hij was zo'n lul, dad hij letterlijk een lul werd.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:38 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Z'n gezicht wet wel helemaal opgezwollen en beaderd ja.
quote:Op woensdag 16 april 2014 14:39 schreef Deceit het volgende:
Ik heb een cryptische spoiler gekregen over ????? in seizoen 4, willen de boeklezers mijn vraag met ja of nee beantwoorden? Want dan kan ik verder met andere theoriën mocht het niet waar zijn :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Ik heb een cryptische spoiler gekregen over ????? in seizoen 4, willen de boeklezers mijn vraag met ja of nee beantwoorden? Want dan kan ik verder met andere theoriën mocht het niet waar zijn :pDat gebeurt hier niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Omdat na uitvergroten, screenprinten, slowmotionnen en andere zaken dit met die ketting best wel duidelijk is. En dat de ketting belangrijk was dat was in afl 1 al bekend.quote:
ook daar ZIE ik helemaal niksquote:
Ik heb een cryptische spoiler gekregen over ????? in seizoen 4, willen de boeklezers mijn vraag met ja of nee beantwoorden? Want dan kan ik verder met andere theoriën mocht het niet waar zijn :pja vraag dat lekker in dat andere topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
Ja? Nergens gezegd van niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Olenna IS een Tyrell he. Dus dan hebben de Tyrells er dus iets mee te maken
Zie hierboven. Dat gebeurt hier wel.quote:
Tot die tijd keiharde speculaas.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef kawa4 het volgende:
we zullen zondag / maandag wel wijzer worden of er een steentje of iets gevonden wordt
Ga paarse steentjes happen joh.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef Deceit het volgende:
[..]
Pardon? Doe s ff een tissue pakken jongen. Je zit te janken...
Heb me antwoord al 2 x gekregen
Geoffrey vast wel. Joffrey denk ik niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Maanvis het volgende:
Mijn conclusie: Geoffrey is allergisch voor pompoentaart.
gewoon opzouten uit dit topic, is niet zo moeilijk hoorquote:Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef Deceit het volgende:
[..]
Pardon? Doe s ff een tissue pakken jongen. Je zit te janken...
Heb me antwoord al 2 x gekregen
Fixedquote:Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Tot die tijd keiharde speculaas spoilers.
Meen je dat? Vanaf 32:10 begint dat stukje en om 32:16 zie je haar hand de ketting vastpakken, voordat ze zegt: War is war, killing a man on his wedding etc. Goed op haar hand lettenquote:
Ja. Dat hoort hier niet. Want boeken. In principe en uit principe.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Deceit het volgende:
[..]
Dat was ook het antwoord wat ik wilde horen. Was het antwoord m.b.t. mijn vraag
BLAUW!!!quote:
Waarom niet hij at pompoentaart en is nu dood.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Geoffrey vast wel. Joffrey denk ik niet.
Hij dronk ook wijn (waar water in zit) en kreeg zuurstof binnen. Hij is nu dood.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom niet hij at pompoentaart en is nu dood.
Het is heeeeeeeeeeeeeeel subtiel, maar na heel goed kijken en 3x herhalen wel te zien inderdaad.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Meen je dat? Vanaf 32:10 begint dat stukje en om 32:16 zie je haar hand de ketting vastpakken, voordat ze zegt: War is war, killing a man on his wedding etc. Goed op haar hand letten
Achterlijke hou je kop!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
gewoon opzouten uit dit topic, is niet zo moeilijk hoor
hij had vaker wijn op en dat overleefde ie. hij had deze uitzneding pas voor het eerst pompoentaart op.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij dronk ook wijn (waar water in zit) en kreeg zuurstof binnen. Hij is nu dood.
Hij is allergisch voor water en zuurstof. Hij is nu dood.
Nou nou nou..quote:Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Deceit het volgende:
[..]
Achterlijke hou je kop!
het heeft niks met de boeken te maken maar een vraag voor mijzelf. Die overigens beantwoord is. Ik weet net zoveel als jij
nope still nothing...quote:
De pijl staat er gewoon bijquote:
ja ik meen hetquote:Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Meen je dat? Vanaf 32:10 begint dat stukje en om 32:16 zie je haar hand de ketting vastpakken, voordat ze zegt: War is war, killing a man on his wedding etc. Goed op haar hand letten
Euuyyyquote:Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef Rabieluh het volgende:
Bestaat er nou een relatief spoilervrije site waarop een kaart is met waar iedereen zich bevindt?
Nee, want je vraagt iets te ontkrachten door een boeklezer. Een theorie definitief uit laten sluiten door een boeklezer is net zo goed een spoiler als een theorie laten beamen. Dat hoort hier gewoonweg niet thuis. Je kan t janken noemen, maar er is al vaker gespoilert en t is gewoon irritant. DAAROM wordt ALLES mbt de boeken hier buiten gelaten, buiten dit topic. It ain't that hard. It ain't rocket science.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Deceit het volgende:
[..]
Achterlijke hou je kop!
het heeft niks met de boeken te maken maar een vraag voor mijzelf. Die overigens beantwoord is. Ik weet net zoveel als jij
0.32 - 0.34. En als je het dan nog niet ziet dan ben je of blind of wil je het niet zien,quote:
lijkt er idd wel op, maar ik zie olenna dat ding niet pakken en ik zie dat ding ook niet in haar handquote:Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De pijl staat er gewoon bij. Helemaal rechts van de ketting zie je toch dat er een steentje mist.
Ja ik vraag mij sowieso al af waarom iemand dat zo op FB moet posten, maar dat ben ikquote:Op woensdag 16 april 2014 13:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De vraag is: tot hoe lang schrijft de GOT-etiquette voor dat je er niets over mag zeggen op bv Facebook?Ik pas meestal erg op met spoilers, maar dingen als "Eindelijk" op FB zetten.... hoe lang "moet" je daar mee wachten? Ik wacht wel even, maar er zijn ook vrienden die de 10 afl opsparen en daarna pas een keer kijken. Ja... hallo. Uh.
It's a fine line!
Zoals ik, en anderen, al hadden gezegd: dat hangt wel van enkele toevalligheden aan elkaar. Dus dan moet dat stukje, waarvan vrijwel iedereen denkt dat Olenna dat van die ketting heeft afgehaald zonder dat Sansa het heeft gemerkt (... lijkt mij sterk) ook nog in die beker te vinden zijn want anders is er geen enkele reden om de vinger naar Sansa te wijzen. Wel? Die opmerking van Olenna was wel wat sarcastisch, iets van "Ow poor boy!" toen Joffrey aan het "stikken" was.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef Baszh het volgende:
[..]
Echt he!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De pijl staat er gewoon bij. Helemaal rechts van de ketting zie je toch dat er een steentje mist.
veel succes!!!quote:
Echt hequote:
Om dat iemand enthousiast is over een gebeurtenis in zijn favoriete serie of zo. Waarom post iemand op FB dat ie net lasagna heeft gegeten?quote:[..]
Ja ik vraag mij sowieso al af waarom iemand dat moet posten, maar dat ben ik
Dit hoeft niet per se, Sansa is toch al een beetje een onnozele gans, en ik weet niet of je wel eens gezakkenrold bent, maar dat werkt precies op deze manier. Aandacht afleiden, onbeduidende aanrakingen. Denk dus in feite dat Sansa gewoon gerold wordtquote:Op woensdag 16 april 2014 14:50 schreef Smeich het volgende:
Zoals ik, en anderen, al hadden gezegd: dat hangt wel van enkele toevalligheden aan elkaar. Dus dan moet dat stukje, waarvan vrijwel iedereen denkt dat Olenna dat van die ketting heeft afgehaald zonder dat Sansa het heeft gemerkt (... lijkt mij sterk) ook nog in die beker te vinden zijn want anders is er geen enkele reden om de vinger naar Sansa te wijzen. Wel? Die opmerking van Olenna was wel wat sarcastisch, iets van "Ow poor boy!" toen Joffrey aan het "stikken" was.
[...]
Ik hoop 't man, plot twists plot twists!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:50 schreef Smeich het volgende:
Maar niets met zo een steentje denk ik. Dat lijkt mij allemaal schijn (voor de kijkers/lezers?). Ik ben benieuwd
biseksueel is half gayquote:Op woensdag 16 april 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Gay and bisexual. Get your facts straight.
Die was al weer terugquote:Op woensdag 16 april 2014 14:58 schreef planethugo het volgende:
en toch vind ik het verdacht dat Cersei toevallig net Pycelle weggestuurd heeft, dat is toch iemand die er wellicht iets aan kon doen. Of zie ik dat verkeerd
Uh, nee. Maar dat lijkt me geen discussie voor dit topic.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:59 schreef Tyron het volgende:
[..]
biseksueel is half gay
dus gelijk heb ik sowieso
Gezien.quote:
True, maar daarom vroeg ik me ook af wat de geaccepteerde tijd is die je er tussen moet latenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:55 schreef Smeich het volgende:
Haha ja ik snap het wel maar een beetje inleven in het idee dat niet iedereen bij is of de tijd heeft om series te kijken en niets te verpesten. Tja.En die foto's met eten zijn nog wel het ergste...
![]()
Hahaquote:Op woensdag 16 april 2014 14:57 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dit hoeft niet per se, Sansa is toch al een beetje een onnozele gans, en ik weet niet of je wel eens gezakkenrold bent, maar dat werkt precies op deze manier. Aandacht afleiden, onbeduidende aanrakingen. Denk dus in feite dat Sansa gewoon gerold wordt
Denk persoonlijk niet dat die oude trage man iets had kunnen doen in zo'n kort tijdsbestek.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:58 schreef planethugo het volgende:
en toch vind ik het verdacht dat Cersei toevallig net Pycelle weggestuurd heeft, dat is toch iemand die er wellicht iets aan kon doen. Of zie ik dat verkeerd
ja lul je er maar onderuitquote:Op woensdag 16 april 2014 15:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uh, nee. Maar dat lijkt me geen discussie voor dit topic.
Als ze het zo gepland heeft, kan ze natuurlijk die ketting hebben aangepast zodat een simpele draaibeweging het steentje los zou maken oidquote:Op woensdag 16 april 2014 15:03 schreef Smeich het volgende:
[..]
HahaEn gelukkig niet, maar dan moet dat steentje wel erg los hebben gezeten denk ik zo als je ziet hoe makkelijk Olenna dat steentje er dan af weet te krijgen. Maar ja, geen ervaring dus wie weet
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Deceit het volgende:
Zitten er aan de uiteindes van die ketting wel steentjes?
Volgens mij is de ketting daar ook speciaal zo voor gemaakt. Waarom zou je er anders vergif in stoppen?quote:Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Baszh het volgende:
[..]
Als ze het zo gepland heeft, kan ze natuurlijk die ketting hebben aangepast zodat een simpele draaibeweging het steentje los zou maken oid
Blauwequote:Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Deceit het volgende:
Zitten er aan de uiteindes van die ketting wel steentjes?
Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te laten wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:04 schreef Baszh het volgende:
[..]
Als ze het zo gepland heeft, kan ze natuurlijk die ketting hebben aangepast zodat een simpele draaibeweging het steentje los zou maken oid
Exact. (of: de enige geschikte ketting die gevonden werd was in eigendom van fool, vandaar dat de fool bij het plan werd betrokken)quote:Op woensdag 16 april 2014 15:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij is de ketting daar ook speciaal zo voor gemaakt. Waarom zou je er anders vergif in stoppen?
Misschien had ze daar een scenario voor uitgedacht, maar Tyrion maakte zichzelf verdacht (nouja Joff maakte Tyrion verdacht) dus heeft dat nooit plaatsgevondenquote:Op woensdag 16 april 2014 15:07 schreef Smeich het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
Die episode loopt niet wegquote:Op woensdag 16 april 2014 15:07 schreef Deceit het volgende:
Ik heb nu de hele episode niet voor me (@work)
Misschien was er wel verhoogde security waar ze langs moesten? Lijkt me nog niet eens zo gek op ene royal wedding. Het vergif zo meesmokkelen IN een ketting is dan een geschikte manier om langs wachters te komen, zonder verdacht te lijken.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:07 schreef Smeich het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te laten wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
Full body scans en alquote:Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien was er wel verhoogde security waar ze langs moesten? Lijkt me nog niet eens zo gek op ene royal wedding. Het vergif zo meesmokkelen IN een ketting is dan een geschikte manier om langs wachters te komen, zonder verdacht te lijken.
Ik denk dus meer dat Sansa als voertuig werd gebruikt om die steentjes op de bruiloft te krijgen, zodat Olenna er zelf niet mee 'bewapend' zou zijn. Sansa wordt als zó zwak en onnozel gezien dat er uit haar hoek geen enkele dreiging wordt verwacht, of zelfs maar een beschuldigende vinger krijgt toegewezen. Olenna is veel gewiekster en zit dichter bij het vuur.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:07 schreef Smeich het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom al die moeite doen om zo een steentje in een ketting te hebben als ze dat steentje zelf had kunnen meenemen. De enige reden die ik daarvoor (op het moment) zie is om de beschuldiging naar Sansa te wijzen en dat dat steentje dus nog vindbaar wordt, zodat dit herleid kan worden naar (de ketting van) Sansa.
Ja, van die vliegveldpoortjesquote:
quote:
quote:
Precies. Ik vind het allemaal gewoon niet kloppen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Deceit het volgende:
Ja daarom vind ik het zo raar dat Sansa die ketting draagt. En ze er niks van afweet. Olenna heeft Sansa wel degelijk lief.
Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:10 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ik denk dus meer dat Sansa als voertuig werd gebruikt om die steentjes op de bruiloft te krijgen, zodat Olenna er zelf niet mee 'bewapend' zou zijn. Sansa wordt als zó zwak en onnozel gezien dat er uit haar hoek geen enkele dreiging wordt verwacht, of zelfs maar een beschuldigende vinger krijgt toegewezen. Olenna is veel gewiekster en zit dichter bij het vuur.
Zie mijn uitleg. Denk dat t een soort plan B was. Ze wilde Sansa weg hebben uiteindelijk en veilig stellen, vandaar ook dat de Fool haar komt halen. Maar mocht t allemaal mis gaan dan zal Olenna altijd liever Sansa beschuldigd zien dan haarzelf.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Smeich het volgende:
[..]
[..]
[..]
Precies. Ik vind het allemaal gewoon niet kloppen.
Doorspeculeren op de theorieen en de 25.000 foto's van die ketting met een ontbrekend steentje hier.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:13 schreef Maanvis het volgende:
wtf hoe komen jullie er ineens bij dat die ketting het vergif is??!
Ik denk ook niet dat Olenna Sansa kwaad wil doen, maar ook haar zelfs wil redden uit de klauwen van de Lannisters, daarom komt Dontos ook opdraven om haar mee te nemen. Win-win situatie, want als Sansa uit beeld is, heeft familie Tyrell vrij spel als huwelijkskandidaat.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.
Al denk ik niet dat Olenna Sansa er moedwillig voor op wilde laten draaien, aangezien ze weggelokt werd van de bruiloft. Misschien meer als voorzorgsmaatregel (plan B) mocht t allemaal mislukken.
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zie mijn uitleg. Denk dat t een soort plan B was. Ze wilde Sansa weg hebben uiteindelijk en veilig stellen, vandaar ook dat de Fool haar komt halen. Maar mocht t allemaal mis gaan dan zal Olenna altijd liever Sansa beschuldigd zien dan haarzelf.
waar kan ik de samenvatting lezen?quote:Op woensdag 16 april 2014 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Doorspeculeren op de theorieen en de 25.000 foto's van die ketting met een ontbrekend steentje hier.
Ja dat denk ik ook. Maar denk daarnaast ook wel dat de reden is dat Sansa de ketting draagt en niet Olenna zelf, dat dat is dat MOCHT het misgaan.... Olenna nog niet aangwezen kan worden. Volgens mij heeft ze t beste voor met Sansa, maar when shit hits the fan it's every girl for herself.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:16 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Olenna Sansa kwaad wil doen, maar ook haar zelfs wil redden uit de klauwen van de Lannisters, daarom komt Dontos ook opdraven om haar mee te nemen. Win-win situatie, want als Sansa uit beeld is, heeft familie Tyrell vrij spel als huwelijkskandidaat.
Bij de laatste foto's. Vorige pagina ergens of zo?quote:
Het is niet zo erg dat je een onaangepaste randdebiel bent. Het is wel vervelend dat je het in dit topic zo trots en enthousiast wilt uitdragen...quote:Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Deceit het volgende:
[..]
Achterlijke hou je kop!
Zei de Fool niet zoiets als: 'Come with me, if you want to live' ?quote:Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.
Al denk ik niet dat Olenna Sansa er moedwillig voor op wilde laten draaien, aangezien ze weggelokt werd van de bruiloft. Misschien meer als voorzorgsmaatregel (plan B) mocht t allemaal mislukken.
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:19 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap de link met de ketting niet..?
Tyrion word dan ook alleen maar aangewezen door Cersei, die a: nogal (kwaadaardig) dom is b: nog een rekening te vereffenen had c: Tyrion had de beker in handen en gaf Joffrey als laatste wijn.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lievv doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is niet zo erg dat je een onaangepaste randdebiel bent. Het is wel vervelend dat je het in dit topic zo trots en enthousiast wilt uitdragen...
V.
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.
Dat kan ik alleen maar hopen. Weten we ook zeker dat het die ketting was en Olennaquote:Op woensdag 16 april 2014 15:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zei de Fool niet zoiets als: 'Come with me, if you want to live' ?
Als we toch aan het speculeren zijn: wie weet doen ze haar straks wel een andere ketting met blauwe stenen om waarbij er geen enkele ontbreekt, en brengt hij haar terug naar tafel. Mochten ze dan bij Joffrey een steen vinden (als deze tenminste niet is opgelost in de wijn) dan kunnen ze niet naar Sansa's ketting wijzen.
Ik denk dat die fool ook zelf geen enkel initiatief toont neequote:Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tyrion word dan ook alleen maar aangewezen door Cersei, die a: nogal (kwaadaardig) dom is b: nog een rekening te vereffenen had c: Tyrion had de beker in handen en gaf Joffrey als laatste wijn.
Als Tyrion niet was aangewezen denk ik ook niet dat Sansa onmiddellijk de schuld had gekregen, wellicht later als ze ketting nog had gehad. Denk dan ook dat het wegvoeren van Sansa op eigen initiatief van "the Fool" was, niet op initiatief van Olenna.
oke... en hoe viable is die ???quote:Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.
Vandaar mijn verdenking dat Margaery ook in t complot zit.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.
Het "redden" van Sansa denk ik dus juist wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik denk dat die fool ook zelf geen enkel initiatief toont nee.
Misschien moet je t ff aan een boeklezer vragenquote:Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Deceit het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen maar hopen. Weten we ook zeker dat het die ketting was en Olenna
Klinkt inderdaad aannemelijk dan ja.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het "redden" van Sansa denk ik dus juist wel.
Denk dat the fool niet echt op de hoogte was van het plan om Joffrey te vermoorden maar wel wist waar dat gif in die ketting tot in staat was en toen besloot om Sansa weg te voeren.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Deceit het volgende:
Maar sowieso een rare redding? De koning gaat dood en Sansa is nergens meer te vinden. Dat wekt toch alleen maar meer argwaan op.
Hmm, daar heb je ook wel weer gelijk in... realiseer me nu dat we helemaal niet zo zeker weten wat de Fool met Sansa gaat doenquote:Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Smeich het volgende:
En wat was plan A dan? Sansa niet verdacht maken? Sansa die plotseling weg is maakt haar toch juist verdacht?
Dus of dat steentje nu gevonden wordt of niet, tja...
Maar er zit dus vergif in/op dat steentje volgens jullie? Hoe is dat dat in de taart gekomen? Sowieso niet in het glas, toch? Of denken jullie dat nog steeds? Ik zie daar echt de mogelijkheden niet voor hoe dit gedaan kan zijn.
Op het moment dat Tyrion de beker pakt om hem aan Joffrey te geven (waarna hij dus dood gaat), zie je Olenna er direct achter zitten. Als je echter - in eerdere shots - het geheel van een afstand bekijkt, dan zit Olenna een stuk verder weg.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.
Dat heet een close-upquote:Op woensdag 16 april 2014 15:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Op het moment dat Tyrion de beker pakt om hem aan Joffrey te geven (waarna hij dus dood gaat), zie je Olenna er direct achter zitten. Als je echter - in eerdere shots - het geheel van een afstand bekijkt, dan zit Olenna een stuk verder weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |