Ja dat van de cupbearer was vanuit Joffrey idd, en die is niet bepaald voorspelbaar. Dus dat was wel een beetje een wildcard. Ik zie Tyrion dan ook niet in t hele complot zitten. Het kwam Olenna goed uit wellicht, maar ik denk dat ze t anders wel via Margaery had laten doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:06 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ook al wordt het enigszins zo gemaakt dat Olenna wellicht iets pakt van Sansa's ketting, zo overduidelijk is dat echt niet. Ik vind het te makkelijk gedacht en ik kan er ook niet bij dat dit ook echt zo is gegaan. Zo iets moet Sansa toch ook opvallen dat er een steentje van haar ketting wordt gehaald. Of zit zij ook in het plan? Maar waarom zo'n steentje niet zelf in je kleding dragen als Olenna dit van plan is? En dan nog de gedachte dat zo een plannetje op veel toevalligheden moet berusten om dit te laten slagen, waaronder dus Tyrion die Joffrey's cup barrier wordt.
Hebben Tyrion en Olenna ooit samen gesproken dan? Ik kan me geen enkele scene herinneren waarin ook maar gesuggereerd wordt dat Tyrion en Olenna (ook niet via Varys bijv) een scheme opzetten voor een moord tijdens de bruiloft. Denk niet dat Tyrion er ook maar iets mee te maken heeft gehad, hij leek ook oprecht verbaasd/bezorgd? toen hij aanvankelijk Joffrey zag kuchen. Volgens deze theorie wordt het idd wel heel erg afhankelijk van toevalligheden.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Het feit dat Olenna zo overduidelijk Jeoffrey vergiftigt is wellicht een dwaalspoor, maar kan ook gewoon de verhaallijn zijn. Als iets deze serie ons leert is het wel dat het soms gewoon is zoals je ziet en soms juist niet![]()
- Dontos geeft ketting aan Sansa en vraagt deze te dragen bij belangrijke dingen, Sansa denkt niet na dus doet dat gewoon maar, want tjah.
- Olenna haalt kraal van ketting van Sansa tijdens chitchat op het trouwfeest, ach kindje zielig etc. Dat viel me meteen op en kleine rewind laat ook zien dat kraal verdwijnt in handen van Olenna.
- Tyrion wordt cupholder, zet beker met wijn PRECIES voor Olenna neer
- scene later moet Tyrion de beker aan Jeofreey geven, je ziet Olenna smilen terwijl ze ziet hoe de beker uit de hand van Tyrion naar Jeofrrey gaat.
- Jeofrey stikt en Cersei beschuldigt Tyrion
- Dontos neemt Sansa mee, al voor Jeofrey dood is, want gevaarlijk.
Zat 'm net te kijken terwijl ik de spoilers al gelezen had, dus was nu wel heel overduidelijk te zien, maar echt ingewikkeld hebben ze het niet gemaakt om ons dit te doen laten denken. Of het uiteindelijk blijkt te kloppen is een tweede. Overigens zouden ze zelf ook door moeten hebben dat Tyrion het niet gedaan kan hebben, maar ik weet niet of ze in het boek de filmbeelden ook terug mogen kijken
Het lijkt mij levensgevaarlijk om voor haar man op te komen! Nee, die Sansa moet eindelijk dat levensgevaarlijke King's Landing verlaten!! Misschien kan ze bij Shae wonenquote:Op woensdag 16 april 2014 11:17 schreef Re het volgende:
Sansa zal vanzelf doorkrijgen dat er iets is gebeurd waar zij onwetend aan heeft meegedaan, ik zie haar wel voor haar man opkomen op een of andere manier al is zij natuurlijk ook erg blij dat Joffy dood is
Ook facebook mijd ik voortaan maar. Er waren geen keiharde spoilers, maar met dingen als 'eindelijk!' en dergelijke icm met andere halve spoilers zegt dat wel genoeg.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Misschien wel het slimste, inderdaad. [ afbeelding ] Toen mijn download van de laatste aflevering nog bezig was, was ik een topic aan het lezen in GAM, toen opeens een of ander sukkeltje uit het niets ''Joffrey gaat dood in deze aflevering'' riep. [ afbeelding ] Nu durf ik op maandag dus niet eens meer op topics ongerelateerd aan GoT te klikken.
Wat bezielt die mensen hè, echtquote:Op woensdag 16 april 2014 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook facebook mijd ik voortaan maar. Er waren geen keiharde spoilers, maar met dingen als 'eindelijk!' en dergelijke icm met andere halve spoilers zegt dat wel genoeg.
Ja, toen hij over het geld ging en met haar de kosten van de bruiloft moest bespreken (vorig seizoen), misschien eens terugkijken of daar nog hints in zitten.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:18 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben Tyrion en Olenna ooit samen gesproken dan?
Da's ook de enige reden die ik kan bedenken waarom Olenna niet zelf zo'n steentje bij had, als dat al het gif was tenminste. Sansa wordt niet gecontroleerd en zij misschien wel. Alleen heb ik daar geen enkele aanwijzing voor gezien.quote:Olenna lijkt me het brein erachter, misschien had ze de ketting van Sansa nodig om niet zelf volledig 'bewapend' de bruiloft te betreden. Waarschijnlijk zelfs zonder Sansa hierbij in het complot te willen betrekken als scapegoat.
Ik denk nog steeds aan een (gedeeltelijk) red herring. Margaery is op zich de enige die hem direct gif zou kunnen toedienen via de taart die ze hem te eten geeft. Misschien gaf Olenna wel het steentje aan Margaery, die het weer via de taart (en niet de wijn) aan Jof voerde.quote:Ik kan alleen nog steeds niet bedenken op welk moment ze Joffrey moet hebben vergiftigd. Ze zit er te ver vandaan om iets in de beker van Joffrey te doen, als die laatste de taart aansnijdt, zonder dat het opvalt.
Verrekquote:Op woensdag 16 april 2014 11:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, toen hij over het geld ging en met haar de kosten van de bruiloft moest bespreken (vorig seizoen), misschien eens terugkijken of daar nog hints in zitten.
Sterker, nog ik denk dat Olenna ook Sansa wil redden uit haar gouden kooi.quote:[..]
Da's ook de enige reden die ik kan bedenken waarom Olenna niet zelf zo'n steentje bij had, als dat al het gif was tenminste. Sansa wordt niet gecontroleerd en zij misschien wel. Alleen heb ik daar geen enkele aanwijzing voor gezien.
Vroeg me nog af of het een combinatie kon zijn: dus een toegevoegd ingrediënt (steentje) aan de wijn én de taart. Het begint namelijk vrijwel direct na het eten van de taart, terwijl dat steentje er niet direct tevoren ingegooid kan zijn. Of het is weer een gif dat niet direct werkt maar pas na een paar minuten.quote:[..]
Ik denk nog steeds aan een (gedeeltelijk) red herring. Margaery is op zich de enige die hem direct gif zou kunnen toedienen via de taart die ze hem te eten geeft. Misschien gaf Olenna wel het steentje aan Margaery, die het weer via de taart (en niet de wijn) aan Jof voerde.
Dat moet je sowieso doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:44 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop wel dat we er dit seizoen nog achter komen wie de dader(s) is/waren. Ik hou dit echt geen jaar vol. Dan moet ik de boeken gaan lezen
Sommige foto's zijn wel heel erg bewerktquote:Op woensdag 16 april 2014 11:30 schreef Smeich het volgende:
Wellicht is deze link al eens voorbij gekomen? Ik zie 'm net pas (al had ik sommige locaties al wel eens eerder gezien).
The Fantastic Real-Life Filming Locations Of Game Of Thrones
[ afbeelding ]
Dat was ook één van mijn eerdere opties, zodat niemand anders per ongeluk vergiftigd wordt, alleen degene die beide componenten inneemt, maar aan de andere kant maakt dat het plan wel weer een heel stuk complexer en afhankelijk van erg veel factoren die goed moeten gaan. Wel erg leuk dat gefilosofeer over de mogelijkhedenquote:Op woensdag 16 april 2014 11:37 schreef outtayourleague het volgende:
Vroeg me nog af of het een combinatie kon zijn: dus een toegevoegd ingrediënt (steentje) aan de wijn én de taart. Het begint namelijk vrijwel direct na het eten van de taart, terwijl dat steentje er niet direct tevoren ingegooid kan zijn.
quote:Op woensdag 16 april 2014 11:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat was ook één van mijn eerdere opties, zodat niemand anders per ongeluk vergiftigd wordt, alleen degene die beide componenten inneemt, maar aan de andere kant maakt dat het plan wel weer een heel stuk complexer en afhankelijk van erg veel factoren die goed moeten gaan. Wel erg leuk dat gefilosofeer over de mogelijkheden
Ja, dat zegt ze zelfs nog als ze wegloopt na haar gesprekje met Sansa.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:58 schreef outtayourleague het volgende:
Zeker, voel me een echte Sherlock
.
Maar had Olenna niet ook voor (een groot deel van) het eten betaald?
Vermoed het van wel.quote:Misschien dat de taart ook onder haar gezag is gemaakt?
eerste mogelijke motief die ik ben tegengekomen voor de tyrels voor de moordquote:Op woensdag 16 april 2014 11:48 schreef kawa4 het volgende:
heeft, het na de dood nog zin om Cercei met Loras te laten trouwen,
gezien vanuit de Tyrell kant,
want olenna was het daar ook niet mee eensch, en die kon kiezen of allebei trouwen Of Loras in de Koningswacht, zodat hij geen kinderen mocht krijgen .
mischien dat dat een reden kan zijn![]()
Zie hier de waarheid.quote:
Nee. Gay and bisexual. Get your facts straight.quote:
Zou Oberyn denk ik nog eerder omschrijven als pansexual. Maakt allemaal niet zo uit, lijkt het.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Gay and bisexual. Get your facts straight.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |