Ja dat denk ik ook. Maar denk daarnaast ook wel dat de reden is dat Sansa de ketting draagt en niet Olenna zelf, dat dat is dat MOCHT het misgaan.... Olenna nog niet aangwezen kan worden. Volgens mij heeft ze t beste voor met Sansa, maar when shit hits the fan it's every girl for herself.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:16 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Olenna Sansa kwaad wil doen, maar ook haar zelfs wil redden uit de klauwen van de Lannisters, daarom komt Dontos ook opdraven om haar mee te nemen. Win-win situatie, want als Sansa uit beeld is, heeft familie Tyrell vrij spel als huwelijkskandidaat.
Bij de laatste foto's. Vorige pagina ergens of zo?quote:
Het is niet zo erg dat je een onaangepaste randdebiel bent. Het is wel vervelend dat je het in dit topic zo trots en enthousiast wilt uitdragen...quote:Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Deceit het volgende:
[..]
Achterlijke hou je kop!
het heeft niks met de boeken te maken maar een vraag voor mijzelf. Die overigens beantwoord is. Ik weet net zoveel als jij
Zei de Fool niet zoiets als: 'Come with me, if you want to live' ?quote:Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.
Al denk ik niet dat Olenna Sansa er moedwillig voor op wilde laten draaien, aangezien ze weggelokt werd van de bruiloft. Misschien meer als voorzorgsmaatregel (plan B) mocht t allemaal mislukken.
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:19 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap de link met de ketting niet..?
Tyrion word dan ook alleen maar aangewezen door Cersei, die a: nogal (kwaadaardig) dom is b: nog een rekening te vereffenen had c: Tyrion had de beker in handen en gaf Joffrey als laatste wijn.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk ik ook. Mocht de ketting dus uitkomen (voor of na t moorden) dan zou niet Olenna gezien worden als dader, maar Sansa. Dat Tyrion nu aangewezen wordt, daar heeft Sansa denk ik gewoonweg geluk mee.
Lievv doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is niet zo erg dat je een onaangepaste randdebiel bent. Het is wel vervelend dat je het in dit topic zo trots en enthousiast wilt uitdragen...
V.
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.
Dat kan ik alleen maar hopen. Weten we ook zeker dat het die ketting was en Olennaquote:Op woensdag 16 april 2014 15:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zei de Fool niet zoiets als: 'Come with me, if you want to live' ?
Als we toch aan het speculeren zijn: wie weet doen ze haar straks wel een andere ketting met blauwe stenen om waarbij er geen enkele ontbreekt, en brengt hij haar terug naar tafel. Mochten ze dan bij Joffrey een steen vinden (als deze tenminste niet is opgelost in de wijn) dan kunnen ze niet naar Sansa's ketting wijzen.
Ik denk dat die fool ook zelf geen enkel initiatief toont neequote:Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tyrion word dan ook alleen maar aangewezen door Cersei, die a: nogal (kwaadaardig) dom is b: nog een rekening te vereffenen had c: Tyrion had de beker in handen en gaf Joffrey als laatste wijn.
Als Tyrion niet was aangewezen denk ik ook niet dat Sansa onmiddellijk de schuld had gekregen, wellicht later als ze ketting nog had gehad. Denk dan ook dat het wegvoeren van Sansa op eigen initiatief van "the Fool" was, niet op initiatief van Olenna.
oke... en hoe viable is die ???quote:Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Olenna Tyrell steelt steentje van Sansa's ketting, vermoeden van het werpen van dat steentje in de beker waar Joffrey uit drinkt. Joffrey overlijdt door vergiftiging dat mogelijk door dat steentje komt.
Vandaar mijn verdenking dat Margaery ook in t complot zit.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.
Het "redden" van Sansa denk ik dus juist wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik denk dat die fool ook zelf geen enkel initiatief toont nee.
Misschien moet je t ff aan een boeklezer vragenquote:Op woensdag 16 april 2014 15:23 schreef Deceit het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen maar hopen. Weten we ook zeker dat het die ketting was en Olenna
Klinkt inderdaad aannemelijk dan ja.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het "redden" van Sansa denk ik dus juist wel.
Denk dat the fool niet echt op de hoogte was van het plan om Joffrey te vermoorden maar wel wist waar dat gif in die ketting tot in staat was en toen besloot om Sansa weg te voeren.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Deceit het volgende:
Maar sowieso een rare redding? De koning gaat dood en Sansa is nergens meer te vinden. Dat wekt toch alleen maar meer argwaan op.
Hmm, daar heb je ook wel weer gelijk in... realiseer me nu dat we helemaal niet zo zeker weten wat de Fool met Sansa gaat doenquote:Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Smeich het volgende:
En wat was plan A dan? Sansa niet verdacht maken? Sansa die plotseling weg is maakt haar toch juist verdacht?
Dus of dat steentje nu gevonden wordt of niet, tja...
Maar er zit dus vergif in/op dat steentje volgens jullie? Hoe is dat dat in de taart gekomen? Sowieso niet in het glas, toch? Of denken jullie dat nog steeds? Ik zie daar echt de mogelijkheden niet voor hoe dit gedaan kan zijn.
Op het moment dat Tyrion de beker pakt om hem aan Joffrey te geven (waarna hij dus dood gaat), zie je Olenna er direct achter zitten. Als je echter - in eerdere shots - het geheel van een afstand bekijkt, dan zit Olenna een stuk verder weg.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hmm, oké. Maar dan moet zij dicht bij Joffrey hebben gezeten om ongezien dat steentje in zijn glas te stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |