SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King
Handige Links
• De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
• Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
• History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 15-04-2014 13:29:45 ]
Hijsmooitoch?quote:
Ja ik kijk alleen die serie, en ga dan niet alles wat ze zeggen onthoudenquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:15 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wat is dit steeds, dit is toch geen 4chan?
Uhuquote:
RIP in peace?quote:
Tenminste spoilervrijquote:
quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij had sansa al een plek op zijn boot aangeboden.SPOILER: speculatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij koninklijk decreet, jeweetsquote:
Stelletje nitwits!quote:
Ik had twee haatfiguren in GoT.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vond Ramsay trouwens weer heerlijk krankzinnig kijken, kerel wordt elke aflevering gekker
Gehendikepten rasist :Squote:Op dinsdag 15 april 2014 13:24 schreef Brum_brum het volgende:
Wanneer gaat die jankebalk van een Bran nou eens dood. Ze vermoorden wel onze geweldige prins maar niet het meest saaie personage.
Doe anders even rustig joh :Squote:Op dinsdag 15 april 2014 13:26 schreef Dagoduck het volgende:
KING JOFFREY IS ALIVE! Als ik de OP mag geloven. Pas het dan ook meteen aan, de tering.
Dit. Erg jammer. Als er iemand inwisselbaar is...quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:27 schreef muzas het volgende:
Bran is een beetje de frodo van GoT.
Teringirritant, liefst heb je 'm dood.. Maar je weet dat ie er voorlopig nog wel in blijft.
Jezusquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:26 schreef Dagoduck het volgende:
KING JOFFREY IS ALIVE! Als ik de OP mag geloven. Pas het dan ook meteen aan, de tering. Afbeelding staat in vorige topic.
quote:
Het is niet alsof ik achter mijn scherm sta te springen ofzoquote:
Als ik had geweten hoe irritant dat gozertje zou zijn had de eerste aflevering van seizoen 1 heel wat minder indruk gemaakt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:27 schreef muzas het volgende:
Bran is een beetje de frodo van GoT.
Teringirritant, liefst heb je 'm dood.. Maar je weet dat ie er voorlopig nog wel in blijft.
Dude, jij overleeft nog geen dag in Westeros johquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Stelletje nitwits!
Als Oberyn, Loras en ik straks regeren als Heilige Drie-eenheid dan zullen we een IQ-test invoeren. Falen? Off with your head!
Je zag de draken ook even voorbij komen in zijn visioen/blikje in de geschiedenis en toekomst (?), dus zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:34 schreef kawa4 het volgende:
maar ik denk dat Bran met heel zn ge-Warg nog wel voor wat spektakel gaat zorgen,
en dan vooral icm de draakjes van kaleeshi
Ja, nu heb ik dus een MI van Dave Grohl die woedend loopt te springen in een Westerosi outfit. Thanks dudequote:Op dinsdag 15 april 2014 13:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Het is niet alsof ik achter mijn scherm sta te springen ofzoViel me gewoon op.
Ik ben bezig met een combinatie van Johan Derksen en Joffrey.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef Beach het volgende:
Mensen die karakters gaan roleplayen hier op fok
toen zei hij, dat hij nou wist waar ze naar toe moesten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je zag de draken ook even voorbij komen in zijn visioen/blikje in de geschiedenis en toekomst (?), dus zou zomaar kunnen.
Lekker larpen jongs!quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Stelletje nitwits!
Als Oberyn, Loras en ik straks regeren als Heilige Drie-eenheid dan zullen we een IQ-test invoeren. Falen? Off with your head!
Nogal.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef Beach het volgende:
Kingslanding, toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:37 schreef kawa4 het volgende:
[..]
toen zei hij, dat hij nou wist waar ze naar toe moesten.
heb je enig idee waar hij nou naar toe word gesjouwd door HODOR
Hij wil naar de Wall toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:37 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Dat sowieso niet volgens mij.quote:
Eindigt dat visioen niet met het woord "NORTH!"?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:37 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me nietquote:
Staat in het boek.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet
Waarop baseer je dat?
Mensen die het verschil tussen grapje en serieus niet zienquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef Beach het volgende:
Volgens mij waren het allemala visioenen van waar iedereen nuw as en was die draak dus het stukje Danaerys.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je zag de draken ook even voorbij komen in zijn visioen/blikje in de geschiedenis en toekomst (?), dus zou zomaar kunnen.
Sorry ik ben aemon targaryen, ik zie geen kloot meer.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mensen die het verschil tussen grapje en serieus niet zien
*zucht*quote:
Volgens mij "ziet" die nog genoegquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Sorry ik ben aemon targaryen, ik zie geen kloot meer.
Nee, man. Weet ik veel, ik speculeer ook maar een eind weg.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
*zucht*
Ik dacht dat je t baseerde op het visioen met de draak en de stad, omdat dat hier al ene paar x verkeerd gezien werd als King's Landing.
Dat was niet King's Landing.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef ems. het volgende:
Ook interessant trouwens: Als Bran die boom aanraakt en visioenen krijgt ziet hij ook iets van een grote schaduw over king's landing vliegen. Die schaduw maakt ook nog eens drakengeluiden, voor zover mijn expertise wat betreft draken toelaat te bekennen
Mijn godquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef ems. het volgende:
Ook interessant trouwens: Als Bran die boom aanraakt en visioenen krijgt ziet hij ook iets van een grote schaduw over king's landing vliegen. Die schaduw maakt ook nog eens drakengeluiden, voor zover mijn expertise wat betreft draken toelaat te bekennen
Naar een boom, om te gravenquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:37 schreef kawa4 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:43 schreef kawa4 het volgende:
in die visioenen zag je idd draken over een stad vliegen,
dat kan of mereen zijn ( die stad met heel die dooie mensen langs de kant van de weg) of Kingslanding.
zou hij dan naar kingslanding of mereen gaan?
of toch een andere plaats waarover zijn visioen ging???
quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Eindigt dat visioen niet met het woord "NORTH!"?
Ik denk dat heel King's Landing en de rest richting t Noorden trekt. Zoals onze Carisse al zei betekent die hele oorlog tussen de Kingdoms geen ruk en is er een veel groter gevaar. Zij heeft Stannis daar al van overtuigd. Die kibbelende koters in King's Landing moeten er alleen nog ff achter komen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, man. Weet ik veel, ik speculeer ook maar een eind weg.
In het visioen kwam duidelijk een draak naar voren en Danaerys is aan het marcheren richting King's Landing. Ik denk dat Bran dan ook die kant op zal gaan.
Dany is aan het marcheren naar Mereen ( of ik heb totaal niet opgelet)quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:42 schreef Buitendam het volgende:
Danaerys is aan het marcheren richting King's Landing
Maar de Ijzeren Troon is toch haar doel?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:44 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Dany is aan het marcheren naar Mereen ( of ik heb totaal niet opgelet)
Ah, het zou op zich ook Mereen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat was niet King's Landing.
Dat was die stad waar Dany nu zit, toch?
Tenminste, dat werd hier meerdere malen verteld.
Volgens mij was het geen sommerend visioen. Het waren vooral een hoop losse flarden. Ik denk dat Bran zijn visioenen (en shapeshiften) nog goed moet trainen voordat hij er echt iets uit kan halen. Een beetje op dezelfde manier als Dany haar draken in toom moet kunnen houden voordat ze echt effectief er iets mee kan doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:43 schreef kawa4 het volgende:
zou hij dan naar kingslanding of mereen gaan?
of toch een andere plaats waarover zijn visioen ging???
Uiteindelijk, maar dan moet ze eerst haar schaapjes op het drogen hebben waar ze nu zit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar de Ijzeren Troon is toch haar doel?
Voordat die kan MARCHEREN naar King's Landing moet ze eerst dat hele water nog over. Dus dat duurt idd nog wel ffquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:44 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Dany is aan het marcheren naar Mereen ( of ik heb totaal niet opgelet)
Ze moest een stad hebben toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Anders heb ik nog wel een troon van vlees voor d'r.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat was meer gebaseerd op het feit dat dat shot werd geteased voor deze aflevering, en Daenerys nú richting Mereen is en helemaaaal niet in de buurt van King's Landing. Maar nu het een visioen is, zou het zomaar wél KL kunnen zijn (zeker gezien het formaat van die schaduw).quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat was niet King's Landing.
Dat was die stad waar Dany nu zit, toch?
Tenminste, dat werd hier meerdere malen verteld.
Dany had ook ooit een visioen toch? Met die troonzaal in de sneeuw?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah, het zou op zich ook Mereen kunnen zijn.
[..]
Volgens mij was het geen sommerend visioen. Het waren vooral een hoop losse flarden. Ik denk dat Bran zijn visioenen (en shapeshiften) nog goed moet trainen voordat hij er echt iets uit kan halen. Een beetje op dezelfde manier als Dany haar draken in toom moet kunnen houden voordat ze echt effectief er iets mee kan doen.
hoevaak is er in de serie "Dragons can not be tamed" gezegd?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:45 schreef ems. het volgende:
Een beetje op dezelfde manier als Dany haar draken in toom moet kunnen houden voordat ze echt effectief er iets mee kan doen
Dat was geen draak, dat was vlucht MH370.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef ems. het volgende:
...dan zoeken ze al een maand op de verkeerde plekquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:48 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Dat was geen draak, dat was vlucht MH370.
Dat heeft vooral te maken met het feit dat draken al zo lang niet meer bestaan hebben. Als je iets meer teruggraaft in de historie van Westeros hebben de Targaeryens honderden getemde draken gehad in hun prime. De kennis over hoe je ze moet temmen is echter verloren en Dany doet maar watquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:46 schreef muzas het volgende:
[..]
hoevaak is er in de serie "Dragons can not be tamed" gezegd?![]()
Die warlocks gaven haar dat visioen ja. In Bran's visioen zag je ook een white walker in de reflectie van ijspegels (niet compleet duidelijk of dat in de throne room was, maar was wel direct na een shot ervan). Ook zegt een stem 'look for me beneath the tree' en later 'north' dus daar zal die heen gaan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dany had ook ooit een visioen toch? Met die troonzaal in de sneeuw?
Zou zij ook "iets" hebben als Bran?
dat was idd dezelfde scene/setting dus zal misschien ook wel met Dany te maken hebbenquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dany had ook ooit een visioen toch? Met die troonzaal in de sneeuw?
Zou zij ook "iets" hebben als Bran?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
wat een beetje raar zou zijn met de instructie om NU noordwaarts te gaan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:53 schreef Nic1 het volgende:
Misschien is het gewoon een visioen uit het verleden en was het Aegon's draak die over KL vloog.
http://www.tv.com/shows/g(...)rgaery-139732393402/quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij waren het allemala visioenen van waar iedereen nuw as en was die draak dus het stukje Danaerys.
quote:A bit later, the group came upon a tree that Summer was yapping at, so Bran touched it and saw Game of Thrones clips from Seasons 1, 5, 6, and 7! If I were Bran, I would have kicked the crap out of that weirwood. No spoilers, tree!
Die oma.quote:
Ik denk ook oma. Alleen dan op eigen houtje gefixt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Die oma.
Maar sowieso met hulp van die clown of littlefinger zoals hier eerder werd gesuggereerd. Die clown zegt niet voor niks tegen Sansa dat ze direct weg moet wezen.En dat die ketting voor een deel mist kan alleen die oma gedaan hebben.
Tot zo ver mijn theorie.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
http://www.tv.com/shows/g(...)rgaery-139732393402/
[..]
quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:26 schreef Dagoduck het volgende:
KING JOFFREY IS ALIVE! Als ik de OP mag geloven. Pas het dan ook meteen aan, de tering. Afbeelding staat in vorige topic.
Joff's hoofd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:04 schreef muzas het volgende:
Waarom noemen ze het eigenlijk purple wedding? Iets te maken met de paarse steentjes in die ketting?
Door fans verzonnen titel vanwege Joffrey's paarse gestikte kop en een verwijzing naar Red Wedding.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:04 schreef muzas het volgende:
Waarom noemen ze het eigenlijk purple wedding? Iets te maken met de paarse steentjes in die ketting?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
red wedding komt letterlijk uit het boek.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Door fans verzonnen titel vanwege Joffrey's paarse gestikte kop en een verwijzing naar Red Wedding.
Red Wedding is volgens mij wel van de schrijver. of is dat ook door fans verzonnen?
Nee is echt vanwege z'n kopquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
red wedding komt letterlijk uit het boek.
purple wedding omdat het een koninklijke bruiloft is? Paars is doorgaands voor koningen toch?
En andere dingen maar bla bla spoilers.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee is echt vanwege z'n kopAl een paar x gelezen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee is echt vanwege z'n kopAl een paar x gelezen.
quote:
Zeg DAT dan ook gewoon niet en laat ons in de waanquote:
ach ik heb het boek ook gelezen en heb geen idee waar ie het over heeftquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[..]
Zeg DAT dan ook gewoon niet en laat ons in de waan
Paars was vroeger inderdaad voorbehouden aan de hogere standen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
red wedding komt letterlijk uit het boek.
purple wedding omdat het een koninklijke bruiloft is? Paars is doorgaands voor koningen toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...lag al redelijk voor de hand, maar heb voor mezelf nu het bewijs gezien.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:26 schreef karton2 het volgende:
Ik heb gisteravond de laatste aflvering nog eens gekeken en volgens mij weet ik wie Joffrey heeft vergiftigd
Eerdere spoilers/verdenkingen uit andere topics heb ik niet gelezen, waarschijnlijk dat mijn theorie al is genoemd.. boeiend.
Wie het volgens mij heeft gedaan (incl. bewijs) is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...lag al redelijk voor de hand, maar heb voor mezelf nu het bewijs gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk niet dat ze hdden kunnen anticiperen dat Tyrion een cupbearer zou wordenquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:29 schreef Baszh het volgende:
Vraag me wel af of eerst het plan zou zijn om Sansa scapegoat te maken, en door toevalligheden het Tyrion werd. Arme Sansa.
(en de fool die besluit om haar toch te redden, want zij redde hem eerder)
Nee, maar vraag me af of opoe het zo wilde spelen dat het duidelijk werd dat Sansa's ketting het gif bevatte en dus haar de schuld wilde geven, of dat ze probeerde het een mysterie te laten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:32 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze hdden kunnen anticiperen dat Tyrion een cupbearer zou worden
maar wat een vernedering was dat zeg...
Denk dat laatste, had natuurlijk ook een soort allergische reactie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:33 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nee, maar vraag me af of opoe het zo wilde spelen dat het duidelijk werd dat Sansa's ketting het gif bevatte en dus haar de schuld wilde geven, of dat ze probeerde het een mysterie te laten.
Sansa als de scapegoat kiezen maar haar wel laten weglokken door The Fool is natuurlijk wat vreemd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:29 schreef Baszh het volgende:
Vraag me wel af of eerst het plan zou zijn om Sansa scapegoat te maken, en door toevalligheden het Tyrion werd. Arme Sansa.
(en de fool die besluit om haar toch te redden, want zij redde hem eerder)
Kan natuurlijk op zichzelf gehandeld hebben.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sansa als de scapegoat kiezen maar haar wel laten weglokken door The Fool is natuurlijk wat vreemd.
The Fool? I doubt thatquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:40 schreef Baszh het volgende:
[..]
Kan natuurlijk op zichzelf gehandeld hebben.
zou kunnen dat dat het originele plan was van Olenna, en dat ser dontas , het er daar niet echt mee eensch wasquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sansa als de scapegoat kiezen maar haar wel laten weglokken door The Fool is natuurlijk wat vreemd.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:29 schreef xzaz het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens Jaime had je dan eerder Renly onwrikbaar in je schoot gehad.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Anders heb ik nog wel een troon van vlees voor d'r.
Moet ze wel dr muil dicht houden.
SPOILER: speculatieve toerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nog nooit een boek uit deze serie in handen gehad, dus redenatie is op basis van de serie. Ook is hier al genoemd, en dat meende ik mij ook te herinneren, dat er eerder in de serie is gezegd datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan ook nog niet bedenken wat het motief is om het nu te doen...- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
Nope.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Joff's hoofd.
Steentjes waren blauw.
Blauw, paars.. t'zijn allemaal hersenspinsels.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:49 schreef LeBeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is toch gewoon blauw?
Namens wie zou Marg Queen Regent zijn? Je weet wat een regent is, toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Cersei is geen Queen regent meer. Dat is Marg. Lijkt me vreemd dat ze dat terugdraaien ineens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V.Ja inderdaad, V. ja.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:51 schreef Verbal het volgende:
Zou amethyst moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik me terugtrekken uit dit topic, want ik houd het allemaal niet meer binnen.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Waarom zou Cersei dan weer Queen Regent worden? Ik neem aan dat Joffrey nu oud genoeg is om zelf te heersen, anders was Cersei wel Queen Regent gebleven, lijkt mij.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En toen opperde ik al dat ik er Cersei bijna zelf voor saan zag dit te hebben gedaan, om Queen Regent weer terug te krijgenMaar goed, dan had ze ook Margaery kunnen ombrengen ipv haar eigen zoon. Al werd die natuurlijk wel lastig. Gezien haar gesprekken over haar kinderen denk ik echter niet hoor
Ik geloof niet dat een Tyrell zomaar alleen iets doet uit liefde. Alle rozen hebben doornen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:59 schreef MaLo het volgende:
Ik denk ook dat het Margery's oma is. Teveel hints in de aflevering die daarop wijzen. Maar zou het niet gewoon zijn, omdat ze Joffrey zo'n eikel vond? Vorig seizoen vroeg ze Sansa hoe Joffrey was en die gaf toen aan dat het een rotzak was. En dat Oma dus Margery gewoon wil beschermen tegen die rotzak?
Sansa die wegvlucht terwijl de koning dood gaat door gif? Dat op zich is al een reden om haar te verdenken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat, en "alleenmacht" voor de Tyraels is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Tommen (die ook in de aflevering zat trouwens met een nieuwe acteur) wordt nu koning ---> is nog tamelijk jong en naief, en vooral: Vriendelijk ----> Makkelijk te beinvloeden door Margaery.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:59 schreef MaLo het volgende:
Ik denk ook dat het Margery's oma is. Teveel hints in de aflevering die daarop wijzen. Maar zou het niet gewoon zijn, omdat ze Joffrey zo'n eikel vond? Vorig seizoen vroeg ze Sansa hoe Joffrey was en die gaf toen aan dat het een rotzak was. En dat Oma dus Margery gewoon wil beschermen tegen die rotzak?
In ieder geval makkelijker dan Joffrey. Joffrey lijkt mij een garantie op een opstand.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat, en "alleenmacht" voor de Tyraels is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Tommen (die ook in de aflevering zat trouwens met een nieuwe acteur) wordt nu koning ---> is nog tamelijk jong en naief, en vooral: Vriendelijk ----> Makkelijk te beinvloeden door Margaery.
Precies. Hoewel ze daar trouwens ook zeer capabel mee om wist te gaan. Reken uit als ze zometeen Tommen moet playenquote:
maar welke officiële rol heeft Margaery nu dan nog?...quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat, en "alleenmacht" voor de Tyraels is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Tommen (die ook in de aflevering zat trouwens met een nieuwe acteur) wordt nu koning ---> is nog tamelijk jong en naief, en vooral: Vriendelijk ----> Makkelijk te beinvloeden door Margaery.
Queen Regent, totdat Tommen of age is en/of getrouwd is met haar.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar welke officiële rol heeft Margaery nu dan nog?...
Nou ja, het gedrag tijdens het huwelijksfeest alleen al was genoeg om het halve hof voor het hoofd te stoten. Je moet niet vergeten dat daar mensen tussen zitten (waaronder the Tyrells) die in het kamp van Renly hoorden. Renly voorstellen zoals in dat dwergengevecht is ook een belediging voor de vrouw die met hem getrouwd was.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies. Hoewel ze daar trouwens ook zeer capabel mee om wist te gaan. Reken uit als ze zometeen Tommen moet playen
Dat wordt Cersei toch gewoon weer? Moeder van Tommen. Margaery is nu niets behalve weduwequote:Op dinsdag 15 april 2014 15:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Queen Regent, totdat Tommen of age is en/of getrouwd is met haar.
Geen, maar ze heeft al eerder de switch gemaakt van de ene Baratheon koning naar de andere, een derde keer kan er ook nog wel bij. Ze was niet verliefd of zo.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar welke officiële rol heeft Margaery nu dan nog?...
the kinghopperquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geen, maar ze heeft al eerder de switch gemaakt van de ene Baratheon koning naar de andere, een derde keer kan er ook nog wel bij. Ze was niet verliefd of zo.
Absoluut. Dat beschrijft ook heel goed waarom het "beter" is om alleen Margaery aan de troon te hebben. Ze kon hem wel bewegen, maar het is nog makkelijk om shit te regelen als je alle macht zo goed als alleen hebt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, het gedrag tijdens het huwelijksfeest alleen al was genoeg om het halve hof voor het hoofd te stoten. Je moet niet vergeten dat daar mensen tussen zitten (waaronder the Tyrells) die in het kamp van Renly hoorden. Renly voorstellen zoals in dat dwergengevecht is ook een belediging voor de vrouw die met hem getrouwd was.
Margaery is niets behalve koningin. Ze is immers getrouwd met de koning.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:08 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat wordt Cersei toch gewoon weer? Moeder van Tommen. Margaery is nu niets behalve weduwe
Onzin, Maergery is niks van Tommen. Ze is de weduwe van de vorige koning en Tommen's regent is gewoon weer Cersei. Die natuurlijk zelf weer wordt gecontroleerd door Tywin.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Queen Regent, totdat Tommen of age is en/of getrouwd is met haar.
dan had Cersei koningin gebleven natuurlijk toen manlief doorboared werdquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Absoluut. Dat beschrijft ook heel goed waarom het "beter" is om alleen Margaery aan de troon te hebben. Ze kon hem wel bewegen, maar het is nog makkelijk om shit te regelen als je alle macht zo goed als alleen hebt.
[..]
Margaery is niets behalve koningin. Ze is immers getrouwd met de koning.
Onzin. Margaery is koningin en Cersei zit in de ongemakkelijke positie van net-geen-koningin-meer.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Onzin, Maergery is niks van Tommen. Ze is de weduwe van de vorige koning en Tommen's regent is gewoon weer Cersei.
Dat was toch ook zo?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
dan had Cersei koningin gebleven natuurlijk toen manlief doorboared werd
Dit jaquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
dan had Cersei koningin gebleven natuurlijk toen manlief doorboared werd
Die is er niet meer.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Absoluut. Dat beschrijft ook heel goed waarom het "beter" is om alleen Margaery aan de troon te hebben. Ze kon hem wel bewegen, maar het is nog makkelijk om shit te regelen als je alle macht zo goed als alleen hebt.
[..]
Margaery is niets behalve koningin. Ze is immers getrouwd met de koning.
Als Putin draken had waren we nu allemaal Russisch.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:12 schreef outtayourleague het volgende:
Als Wim-Lex en Max geen kinderen zouden hebben en Wim-Lex zou komen te overlijden, dan zou Maxima geen koningin van Nederland zijn, maar gewoon prinses en dan zou Constantijn de troon overnemen
quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Als Putin draken had waren we nu allemaal Russisch.
Nee, ze was Queen Regent, omdat ze de moeder was van de troonopvolger, die nog te jong was om zelf te regerenquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Onzin. Margaery is koningin en Cersei zit in de ongemakkelijke positie van net-geen-koningin-meer.
[..]
Dat was toch ook zo?
nee ze werd Queen Regent over Jeff, Margy heeft geen kinderen dus...quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Onzin. Margaery is koningin en Cersei zit in de ongemakkelijke positie van net-geen-koningin-meer.
[..]
Dat was toch ook zo?
quote:
quote:
twitter:ajama3 twitterde op maandag 24-03-2014 om 00:04:13Even Daenerys Targaryen and her dragons got nothing on Putin and his flying bears with lasers http://t.co/CyKs5rpz1W reageer retweet
En nu is Margaery Queen Regent, omdat de officiële troonopvolger nog niet of age is. Tot hun eventuele huwelijk zwaait zij dus de scepter.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:13 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Nee, ze was Queen Regent, omdat ze de moeder was van de troonopvolger, die nog te jong was om zelf te regeren
Nee, vrouwen hebben niets te zeggen tenzij het tijdelijk is zoals bij Cersei. De kroon gaat nu naar Tommen en aangezien hij te jong is zal Cersei weer Queen Regent worden. Margaery zou het alleen zijn als ze een zoon had gekregen met Joffrey,quote:
Dit dus. Maar zie Margaery er wel voor aan om ( zoals al eerder genoemd ) gewoon aan te pappen met Tommen en daarmee te trouwen op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:15 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Nee, vrouwen hebben niets te zeggen tenzij het tijdelijk is zoals bij Cersei. De kroon gaat nu naar Tommen en aangezien hij te jong is zal Cersei weer Queen Regent worden. Margaery zou het alleen zijn als ze een zoon had gekregen met Joffrey,
Ja, dit. Margaery is nu helemaal niks, behalve weduwequote:Op dinsdag 15 april 2014 15:15 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Nee, vrouwen hebben niets te zeggen tenzij het tijdelijk is zoals bij Cersei. De kroon gaat nu naar Tommen en aangezien hij te jong is zal Cersei weer Queen Regent worden. Margaery zou het alleen zijn als ze een zoon had gekregen met Joffrey,
Aan te pappen? Ze is bijna 20 jaar ouder toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Maar zie Margaery er wel voor aan om ( zoals al eerder genoemd ) gewoon aan te pappen met Tommen en daarmee te trouwen op een gegeven moment.
Alsof Tyrion en Sansa van dezelfde leeftijd zijnquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aan te pappen? Ze is bijna 20 jaar ouder toch?
Goed puntquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die zijn allebei nog volwassenquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Alsof Tyrion en Sansa van dezelfde leeftijd zijn
Joffrey was dat niet en Margy wel.quote:
Zo werkt het dus echt niet he.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:15 schreef ems. het volgende:
[..]
En nu is Margaery Queen Regent, omdat de officiële troonopvolger nog niet of age is. Tot hun eventuele huwelijk zwaait zij dus de scepter.
Trouwen heeft op westeros heeft natuurlijk weinig te maken met liefde, het gaat voornamelijk om het sluiten van verbonden met andere huizen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
Volwassen, volwassen...quote:
Helemaal niks? Margaery isquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:17 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ja, dit. Margaery is nu helemaal niks, behalve weduwe
Ze hebben toch nog geen huwelijksnacht gehad? Van wie zou ze dan zwanger moeten zijn?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:18 schreef gazhims3lv het volgende:
Maar wat nou als Margaery zwanger blijkt te zijn? Krijgt ze dan wel de troon?
OK true, I stand correctedquote:
Ja, maar dat is ze niet aangezien de eerste keer sex pas tijdens de huwelijksnacht gebeurd (de "bedding").quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:18 schreef gazhims3lv het volgende:
Dan zou ze wel regente worden, maar pas ná de geboorte van het kind.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:18 schreef gazhims3lv het volgende:
Tyrion.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:21 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ze hebben toch nog geen huwelijksnacht gehad? Van wie zou ze dan zwanger moeten zijn?![]()
Wie zegt dat ze niet stiekem eerder hebben gedaan..quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:21 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ze niet aangezien de eerste keer sex pas tijdens de huwelijksnacht gebeurd (de "bedding").
True dat, maar kindhuwelijken heb ik nog niet gezienquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:19 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Trouwen heeft op westeros heeft natuurlijk weinig te maken met liefde, het gaat voornamelijk om het sluiten van verbonden met andere huizen.
Dat is de meest logische verklaring.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:18 schreef Baszh het volgende:
Wellicht dat oma wilde voorkomen dat Marg samen met Joffrey ten onder zou gaan omdat Joff zich ongetwijfeld zou gaan gedragen als een 'mad king'.
Volgens de wikia 15/16 in seizoen 4.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Volwassen, volwassen...
Sansa is 14 toch? Okee, ze bloedt, en dat is in Westeros voldoende, ikweets.
Maar "volwassen"?
V.
Maak je borst maar natquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
True dat, maar kindhuwelijken heb ik nog niet gezien
Dat zou pas een schandaal zijn voor huize Tyrellquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:21 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ze hebben toch nog geen huwelijksnacht gehad? Van wie zou ze dan zwanger moeten zijn?![]()
done!quote:
Daenerys was ook 15 toen ze trouwde met Khal Drogoquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
True dat, maar kindhuwelijken heb ik nog niet gezien
Joffrey heeft die chick allang doorboord met zijn valyrian steel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:21 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Afdrogen. Een griepje ligt altijd op de loer.quote:
16, nu 18 volgens wikia.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:25 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Daenerys was ook 15 toen ze trouwde met Khal Drogo
En 13 in het boek, maar dat was wat te riskant voor tvquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:25 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Daenerys was ook 15 toen ze trouwde met Khal Drogo
Daenerys has been aged for the show. In the novels, she is 13 when she is first introduced. In Game of Thrones, she is 15 years old.quote:
Kun je nagaan, is ze in de boeken gewoon als dertienjarige keihard verkracht door Drogoquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:28 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Daenerys has been aged for the show. In the novels, she is 13 when she is first introduced. In Game of Thrones, she is 15 years old.
http://www.westeros.org/GoT/Characters/Entry/Daenerys_Targaryen
BOEKEN!quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:33 schreef lord_bono het volgende:
Klopt! Arya etc zijn in de boeken ook een stuk jonger.
Maar dit heeft verder geen toevoeging op de tv-serie, dus snel verder met Cluedo voordat er BOEKENroepers komen
Dat accent in die boeken ja, niet te doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
BOEKEN!
En nu? Oh ja, zeuren over het accent van Carice
Echt verschrikkelijk #rantquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat accent in die boeken ja, niet te doen.
Het was een grapje. Relax, neem glaasje Dornische wijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:49 schreef gazhims3lv het volgende:
God.. beginnen ze weer. Er is echt letterlijk niemand die het opvalt dat ze een 'accent' zou hebben behalve dit stelletje ongeregeld![]()
Of een hoer uit Lys.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het was een grapje. Relax, neem glaasje Dornische wijn.
Ik weet het, maar ik weet ook dat er hier mensen zijn die het wel echt vinden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het was een grapje. Relax, neem glaasje Dornische wijn.
Twee graagquote:
De boeken lezenquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:10 schreef Dagoduck het volgende:
Nog 6 nachten slapen tot de volgende aflevering! Wat moet ik nou de rest van de tijd doen
Onder het genot van Dornische wijn en hoeren uit Lys.quote:
In mijn herinnering is Joffrey 'meteen' koning geworden na de dood van Robert. Hij heeft Ned laten onthoofden toch? Of heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:53 schreef Omega het volgende:
Wat wel een verschil is tussen deze situatie en die na de dood van Robert, is dat Robert kinderen had en Joffrey niet. De broer van Robert werd geen Koning, maar zijn zoon die te jong was, en dus Cercei regent. Ik zeg niet dat Tommen nu geen Koning wordt, alleen wel dat er een groot verschil is. Broer van Robert werd geen koningomdat hij kinderen had.
Ja dat klopt, maar toch wordt Cercei als Queen-Regent aangesproken. Maar inderdaad liet Joffrey Ned onthoofden. Waar het mij echter omgaat dat er wel verschil is, als Joffrey een zoon had, dan was het duidelijk, want hetzelfde als toen met Robert zijn dood. Nu is de situatie anders.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:23 schreef ser het volgende:
[..]
In mijn herinnering is Joffrey 'meteen' koning geworden na de dood van Robert. Hij heeft Ned laten onthoofden toch? Of heb ik iets gemist?
Ik denk ook dat oma Tyrell Joffrey heeft vergiftigd maar vraag me dan wel af waarom dan had ze net zo goed de Lanisters kunnen steunen, maar niet Margaery uithuwelijken. Nu heeft ze een hele jong (dubbele) weduwe. Zou wel nadenken om met Margery te trouwen hoe lekker ze ook isdat kind is dark and full of terror
Inderdaad situatie is anders nu, Margeary is 'niks' nu. Vraag me ook af wat het gewin is voor de Tyrells om dit nu te doen.....quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:36 schreef Omega het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar toch wordt Cercei als Queen-Regent aangesproken. Maar inderdaad liet Joffrey Ned onthoofden. Waar het mij echter omgaat dat er wel verschil is, als Joffrey een zoon had, dan was het duidelijk, want hetzelfde als toen met Robert zijn dood. Nu is de situatie anders.
Margaery zou Queen Regent zijn geworden als zij Joffrey een zoon had gebaard idd, totdat die zoon 'volwassen' was geworden. (Hoe oud was Joffrey eigenlijk toen Robert Baratheon stierfquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:36 schreef Omega het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar toch wordt Cercei als Queen-Regent aangesproken. Maar inderdaad liet Joffrey Ned onthoofden. Waar het mij echter omgaat dat er wel verschil is, als Joffrey een zoon had, dan was het duidelijk, want hetzelfde als toen met Robert zijn dood. Nu is de situatie anders.
Dit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:51 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die zeiken over accenten moeten dood.
Groetjes
quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:46 schreef ser het volgende:
[..]
Inderdaad situatie is anders nu, Margeary is 'niks' nu. Vraag me ook af wat het gewin is voor de Tyrells om dit nu te doen.....
Maar vond het raar dat Cersei zo als Queen regent werd/wordt aangesproken aangezien ze dat nooit is geweest, Joffrey was immers koning.
Tenzij er een Queen 'moet' zijn en totdat de king trouwt ze dus Queen regent is? Nu zal Tommy het worden (en Cersei dus regent of is Tommy oud genoeg??) tenzij iemand gaat aantonen dat alle kinderen van Cersei incest kinderen zijn en dus Stannis 'eigenlijk' koning hoort te zijn. Of die bastaard die vrienden werd met Arya Gendry ofzo?
Owh wat ingewikkeld allemaal. Laat ze er maar om vechten
quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef Teddyburrr het volgende:
Spoiler verzoekje.
Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
Niet hier! Maar hier...quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef Teddyburrr het volgende:
Spoiler verzoekje.
Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
quote:
Sorry, maar ik volg deze reeks niet. Ik stel mijn vraag daar wel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet hier! Maar hier...
TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #11
Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
Klopt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef Teddyburrr het volgende:
Spoiler verzoekje.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Wel jammer dat Joffrey nu definitief weg is; Jack Gleeson speelde hem gewoon fenomenaal. Ik hoop dat hij hierna niet daadwerkelijk stopt met acteren en dat we hem nog terug mogen zien op het witte doek.
Dit was trouwens een van de indrukwekkendste doodsscènes die ook gezien heb, hoe hij zo paars aangelopen en spugend begon te shaken en al... [ afbeelding ]
Haha echt?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:16 schreef Doler12 het volgende:
Is iemand trouwens opgevallen dat Tywin naar Tommen loopt en zijn ogen afschermt als Joffrey aan het stikken is!
Dat wilde ik net zeggen! Hij leek wel een ander persoon; ik herkende hem eerst niet eens. Heel goed geacteerdquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]was een goed acteur. Zoals al zo vaak gezegd is: als je het voor elkaar krijgt als nice guy dat zoveel mensen een hekel aan je hebben, dan petje af.
Weet je van wie ik deze aflevering ook onder de indruk was? De acteur die Theon speeltEcht wtf/omg
Hij is ook een ander persoon. Reek.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat wilde ik net zeggen! Hij leek wel een ander persoon; ik herkende hem eerst niet eens. Heel goed geacteerd
Technisch gezien is het kind dan geen 'trueborn' en dus geen erfgenaam.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:22 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet stiekem eerder hebben gedaan..Je hebt een punt inderdaad.
juistquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha echt?
Tywin is wel de master van the game of thrones.
Hopelijk trouwt ie met Arya en heerschen ze samen over Westeros.
Die kans had hijquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:35 schreef Teddyburrr het volgende:
Hopelijk is mentaal nog sterk genoeg om die gast te vermoorden als hij ooit een mooie kans daarvoor krijgt. Want iemand zijn bradwurst eraf hakken kan echt niet.
Mwah.. dan zou hij ook meteen vermoord worden door die twee andere gasten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die kans had hijIk zat echt van: doe het!!
Had wel wat geweest à la Khal Drogo zijn keel opensnijden en de tong eruit trekken, maar dan was hij natuurlijk zelf ook de sjaak geweest. Ik denk dat hij nog genoeg bij verstand is om af te wachten totdat hij op een geschikter moment zijn wraak kan nemen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die kans had hijIk zat echt van: doe het!!
Ik denk dat hij dusdanig mishandeld/gebrainwashed is. Dat hij niet eens meer weet wie hij was. En het niet in hem op komt om Ramsey te vermoorden...quote:Had wel wat geweest à la Khal Drogo zijn keel opensnijden en de tong eruit trekken, maar dan was hij natuurlijk zelf ook de sjaak geweest. Ik denk dat hij nog genoeg bij verstand is om af te wachten totdat hij op een geschikter moment zijn wraak kan nemen.
Je weet dat je er hoe dan ook ooit toch wel aan gaat. Maar goed, een geschikter moment afwachten is waarschijnlijk toch slimmer en geeft nog wat hoop op overleven.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:50 schreef Teddyburrr het volgende:
Mwah.. dan zou hij ook meteen vermoord worden door die twee andere gasten.
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-2quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:58 schreef Mss het volgende:
Waar stonden die facebook recaps ook alweer?
Ik denk niet dat hij zo beredeneerd heeft. Die scene was juist om te laten zien dat het idee helemaal niet in hem opkomt om hem om te brengen. Anders had hij dat na alle martelingen natuurlijk wel gedaan - dood of niet. Kan me zo voorstellen dat hij op dit moment weinig meer geeft om zijn eigen leven, maar wel om wraak.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Had wel wat geweest à la Khal Drogo zijn keel opensnijden en de tong eruit trekken, maar dan was hij natuurlijk zelf ook de sjaak geweest. Ik denk dat hij nog genoeg bij verstand is om af te wachten totdat hij op een geschikter moment zijn wraak kan nemen.
Maf eigenlijk dat ik denk: ik hoop het!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk niet dat hij zo beredeneerd heeft. Die scene was juist om te laten zien dat het idee helemaal niet in hem opkomt om hem om te brengen. Anders had hij dat na alle martelingen natuurlijk wel gedaan - dood of niet. Kan me zo voorstellen dat hij op dit moment weinig meer geeft om zijn eigen leven, maar wel om wraak.
Maar wie weet, misschien brand er ergens in zijn kop nog wel een klein lampje en wacht hij z'n moment af.
Thnx!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:06 schreef LeBeau het volgende:
[..]
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-2
Ligt het aan mij of zijn de grappen iets meer kwantiteit boven kwaliteit geworden?quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:06 schreef LeBeau het volgende:
[..]
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-2
Nee hoor, vind er al heellang niks meer aan. Kan ook zijn dat het nieuwtje er af is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:24 schreef Baszh het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de grappen iets meer kwantiteit boven kwaliteit geworden?
Het is erg lastig lijkt mij om het sarcasme dat er tijdens dat huwelijksfeest vanaf droop te parodiëren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:24 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of zijn de grappen iets meer kwantiteit boven kwaliteit geworden?
zijn zus is er nog en hij gaat naar the wall, denk dat het wel goed komtquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:35 schreef Teddyburrr het volgende:
Hopelijk is mentaal nog sterk genoeg om die gast te vermoorden als hij ooit een mooie kans daarvoor krijgt. Want iemand zijn bradwurst eraf hakken kan echt niet.
De allereerste kon nog wel een glimlach op mijn gezicht toveren, maar het is nu gewoon ontzettend flauw.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:40 schreef GGMM het volgende:
Dat facebook gebeuren is nooit echt grappig geweest.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:37 schreef Khaleesi het volgende:
Kan iemand dit deel nog effe gauw een waardige TT meegeven want dit is echt om te janken.
Werd wel een beetje afgeleidquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:40 schreef Ugjerke het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige scene, jammer dat ze niet hebben laten zien hoe Joffrey aan het stikken was.
Cersei zegt tegen Maestro dat ie het eten moet laten bezorgen aan het kennel, niet aan de armen, zoals Margaery had beloofd. Aan wie het eten bezorgd wordt is alleen interessant als de koning niet uren eerder is afgemaakt.quote:
Dat shot van die "frikandel" was natuurlijk fantastisch getimed ookquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:30 schreef Ugjerke het volgende:
Zat Tyrion nu frikandellen te eten met Jaime trouwens?
Precies. In dit gesprek dus...quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, Cersei heeft meerdere keren gezegd dat haar kinderen alles voor haar betekenen hè, en dat Joffrey ooit de enige persoon was die 'van haar' was, toen hij net geboren was, en een hele lieve baby was. Ze zegt in datzelfde gesprek ook dat niemand dat van haar af kan pakken, "not even Joffrey". Ze weet kortom dat het een monster was, maar het was haar monster, en ze zou nooit iets doen om hem schade aan te brengen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zie Cersei hier echt niet achter zitten. Kijk vanaf 1:30...
Oh. Ja. Dat dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. In dit gesprek dus...
[..]
Ik heb geen wisseltrucs gezienquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is het niet zo dat er ook wat bekers gewisseld zijn/ van andere plekken gepakt. En kan het dan dus niet die ene kerel uit Dorne zijn? Die dan dus Tywin of zijn dochter (zoals ook bij zijn familie is gebeurt) wilde vergiftigen?
Cersei staat nu bovenaan mijn lijstje moet-dood-personages. Dus laat haar maar springen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zie Cersei hier echt niet achter zitten. Kijk vanaf 1:30...
Hebben ze niet. Pycelle is Cersei's schoothond, is doodsbang voor haar. Maar hij is ook een enorme viezerik, en daar pakte Cersei 'm op. Niet dat ze zelf heilig is, maar door die houding van haar, en door het feit dat Pycelle puur en alleen dankzij Cersei iemand van betekenis is, doet hij alles voor haar, dus ook een bevel van Margaery terugdraaien.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:36 schreef Khaleesi het volgende:
Kan er iemand mij aub uitleggen waarom Cersei en Pycelle beef hebben?
Cersei is een kutwijf en Pycelle een oude viezerik. Meer is het niet volgens mij. Ze heeft gewoon totaal geen respect voor die oude vent maar het is altijd beter om een laffe oude donder in je pocket te hebben dan niet. [/gok]quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:36 schreef Khaleesi het volgende:
Kan er iemand mij aub uitleggen waarom Cersei en Pycelle beef hebben?
Nou ja, dat dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hebben ze niet. Pycelle is Cersei's schoothond, is doodsbang voor haar. Maar hij is ook een enorme viezerik, en daar pakte Cersei 'm op. Niet dat ze zelf heilig is, maar door die houding van haar, en door het feit dat Pycelle puur en alleen dankzij Cersei iemand van betekenis is, doet hij alles voor haar, dus ook een bevel van Margaery terugdraaien.
Ik schat Pycelle niet zo hoog in eigenlijk. Cersei kan het wel van hem winnen. Je wilt haar niet tegen je hebben. Volgens mij is ze wat betreft Kings Landing alleen gewaagd aan Littlefinger (en Tywin uiteraard). Maar Pycelle probeert gewoon te overleven door aan iedereens kant te staan. En dat gaat een keer mis voor hem.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:45 schreef Khaleesi het volgende:
Pycelle heeft nog steeds meer in zijn mars dan hij laat blijken. Hij is niet zo versleten als ie zich voordoet. Daarbij is het een backstabber eerste klas dus ik zou maar oppassen als ik Cersei was...
Dat dacht ik ook meteenquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:30 schreef Ugjerke het volgende:
Zat Tyrion nu frikandellen te eten met Jaime trouwens?
Het is Cersei ook niet, maar Olenna Tyrell. Dat lijkt mij in ieder geval duidelijk nadat ze een steentje van die ketting van Sansa af plukte, Sansa vervolgens door Dontos werd meegenomen toen Joffrey stierf, terwijl diezelfde Dontos die ketting aan haar gegeven had. Die twee zullen dus zeker in het complot zitten en Sansa zonder haar medeweten hebben gebruikt voor de moord op Joffrey.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, Cersei heeft meerdere keren gezegd dat haar kinderen alles voor haar betekenen hè, en dat Joffrey ooit de enige persoon was die 'van haar' was, toen hij net geboren was, en een hele lieve baby was. Ze zegt in datzelfde gesprek ook dat niemand dat van haar af kan pakken, "not even Joffrey". Ze weet kortom dat het een monster was, maar het was haar monster, en ze zou nooit iets doen om hem schade aan te brengen.
Ja, nu heb ik ook trek in een vette hap.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:45 schreef Ugjerke het volgende:
Ik kan er nog steeds niet over uit dat ze frikandellen zaten te eten.
Het is me nooit opgevallen dat Olenna een steentje van Sansa's ketting had gepakt. Denk je dat ze dat steentje in de beker van Joffrey heeft gedaan, en dat hij daardoor gestikt is?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is Cersei ook niet, maar Olenna Tyrell. Dat lijkt mij in ieder geval duidelijk nadat ze een steentje van die ketting van Sansa af plukte, Sansa vervolgens door Dontos werd meegenomen toen Joffrey stierf, terwijl diezelfde Dontos die ketting aan haar gegeven had. Die twee zullen dus zeker in het complot zitten en Sansa zonder haar medeweten hebben gebruikt voor de moord op Joffrey.
Hij zette die beker op háár tafel neer. Dus ze had de kans inderdaad, aangezien Joff het te druk had met oompje pesten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is me nooit opgevallen dat Olenna een steentje van Sansa's ketting had gepakt. Denk je dat ze dat steentje in de beker van Joffrey heeft gedaan, en dat hij daardoor gestikt is?
Nee, cup stond gewoon op Joffrey's tafelquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij zette die beker op háár tafel neer. Dus ze had de kans inderdaad, aangezien Joff het te druk had met oompje pesten.
Maar wat het een steentje of was het gif?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij zette die beker op háár tafel neer. Dus ze had de kans inderdaad, aangezien Joff het te druk had met oompje pesten.
Olenna zat toch naast Joffrey? Die had daar makkelijk bij gekund.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:06 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nee, cup stond gewoon op Joffrey's tafel
Dat gebeurt in de scene waarin Olenna Sansa condoleert met Rob. Ze zit een beetje met haar haar te spelen om haar te troosten en pakt dan heel geniepig een steentje van de ketting. Daar kan natuurlijk iets van gif op of in hebben gezeten, dat ze op een onbewaakt moment in de wijn van Joffrey heeft gegooid.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is me nooit opgevallen dat Olenna een steentje van Sansa's ketting had gepakt. Denk je dat ze dat steentje in de beker van Joffrey heeft gedaan, en dat hij daardoor gestikt is?
In ieder geval binnen handbereik van Olenna. Is al talloze malen aangetoond middels foto's in deze reeks.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:06 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nee, cup stond gewoon op Joffrey's tafel
Niet binnen handbereik, binnen ongeveer 3 passen-bereikquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
In ieder geval binnen handbereik van Olenna. Is al talloze malen aangetoond middels foto's in deze reeks.
Margaery heeft hem bijna voor Olenna's neus gezet heur. Effe opzoeken dan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef Baszh het volgende:
[..]
Niet binnen handbereik, binnen ongeveer 3 passen-bereik
Nog eens terugkijken morgen. Nu ben ik wel nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de scene waarin Olenna Sansa condoleert met Rob. Ze zit een beetje met haar haar te spelen om haar te troosten en pakt dan heel geniepig een steentje van de ketting. Daar kan natuurlijk iets van gif op of in hebben gezeten, dat ze op een onbewaakt moment in de wijn van Joffrey heeft gegooid.
Let ook maar eens op, als Joffrey na zijn taart een slok neemt, zit Olenna in de achtergrond erg geïnteresseerd toe te kijken.
In dit geval heeft bijna iedereen een motief zelfsquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nog eens terugkijken morgen. Nu ben ik wel nieuwsgierig.
Je moet ook overal op letten bij Game of Thrones(en iedereen heeft wel een reden om de ander kwaad te willen doen_
Als een complot is (wat zeg ik? Natuurlijk is dat er) dan zou dat betekenen dat Margaery er mogelijk ook in zit. Olenna had dat steentje toen al. Die kon nooit weten dat Margaery die beker daar neer zou zetten, tenzij ze het zo bekokstoofd hadden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:08 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Margaery heeft hem bijna voor Olenna's neus gezet heur. Effe opzoeken dan.
Truequote:Op dinsdag 15 april 2014 21:10 schreef Rabieluh het volgende:
En met dat kapothakken van de duiven in de taart was er genoeg afleiding om iets te doen wat niet lijkt te kunnen als je erop let. Pure goochelaarsafleiding,
"The poison is placed in King Joffrey’s wine goblet well in reach of Olenna Redwyne. "quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als een complot is (wat zeg ik? Natuurlijk is dat er) dan zou dat betekenen dat Margaery er mogelijk ook in zit. Olenna had dat steentje toen al. Die kon nooit weten dat Margaery die beker daar neer zou zetten, tenzij ze het zo bekokstoofd hadden.
Hmmmja je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Baszh het volgende:
afstand die ze voor of na dat shot nog even heeft moeten afleggen:
[ afbeelding ]
Dit moet haast welquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:13 schreef Skillstorm het volgende:
Of ze heeft het steentje er kundig in geworpen.
En dat shot waarin Tyrion (als ik het me goed herinner) de beker pakt om aan Joffrey te geven voordat hij erin stikt?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Baszh het volgende:
Als het gebeurde terwijl Joffrey de taart aansneed, dan is het vreemd.
Plaatsen cup vlak ervoor:
[ afbeelding ]
Olenna tijdens duivenvlucht:
[ afbeelding ]
afstand die ze voor of na dat shot nog even heeft moeten afleggen:
[ afbeelding ]
Zoals ik in een eerder deel al zei, denk ik dat het balletje hier is beginnen rollen:quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als een complot is (wat zeg ik? Natuurlijk is dat er) dan zou dat betekenen dat Margaery er mogelijk ook in zit. Olenna had dat steentje toen al. Die kon nooit weten dat Margaery die beker daar neer zou zetten, tenzij ze het zo bekokstoofd hadden.
Tommen denk ik de koning.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:15 schreef RickoKun het volgende:
Qua gevolgen dan he?
Wordt margaery nu de (enige) koningin?
Of dat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:13 schreef Rabieluh het volgende:
Of het was een gewone medische oorzaak vanwege inteelt.
Met Zuurpruim weer als Queen Regent, is het algemene idee op het interwebs.quote:
Waar komt die zin vandaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"The poison is placed in King Joffrey’s wine goblet well in reach of Olenna Redwyne. "
[ afbeelding ]
Niemand zal er rouwig om zijn, neequote:Op dinsdag 15 april 2014 21:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
Of dat.
Laten we eerlijk zijn: iedereen wilde dat jong intussen wel dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |