Cersei zegt tegen Maestro dat ie het eten moet laten bezorgen aan het kennel, niet aan de armen, zoals Margaery had beloofd. Aan wie het eten bezorgd wordt is alleen interessant als de koning niet uren eerder is afgemaakt.quote:
Dat shot van die "frikandel" was natuurlijk fantastisch getimed ookquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:30 schreef Ugjerke het volgende:
Zat Tyrion nu frikandellen te eten met Jaime trouwens?
Precies. In dit gesprek dus...quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, Cersei heeft meerdere keren gezegd dat haar kinderen alles voor haar betekenen hè, en dat Joffrey ooit de enige persoon was die 'van haar' was, toen hij net geboren was, en een hele lieve baby was. Ze zegt in datzelfde gesprek ook dat niemand dat van haar af kan pakken, "not even Joffrey". Ze weet kortom dat het een monster was, maar het was haar monster, en ze zou nooit iets doen om hem schade aan te brengen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zie Cersei hier echt niet achter zitten. Kijk vanaf 1:30...
Oh. Ja. Dat dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. In dit gesprek dus...
[..]
Ik heb geen wisseltrucs gezienquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is het niet zo dat er ook wat bekers gewisseld zijn/ van andere plekken gepakt. En kan het dan dus niet die ene kerel uit Dorne zijn? Die dan dus Tywin of zijn dochter (zoals ook bij zijn familie is gebeurt) wilde vergiftigen?
Cersei staat nu bovenaan mijn lijstje moet-dood-personages. Dus laat haar maar springen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zie Cersei hier echt niet achter zitten. Kijk vanaf 1:30...
Hebben ze niet. Pycelle is Cersei's schoothond, is doodsbang voor haar. Maar hij is ook een enorme viezerik, en daar pakte Cersei 'm op. Niet dat ze zelf heilig is, maar door die houding van haar, en door het feit dat Pycelle puur en alleen dankzij Cersei iemand van betekenis is, doet hij alles voor haar, dus ook een bevel van Margaery terugdraaien.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:36 schreef Khaleesi het volgende:
Kan er iemand mij aub uitleggen waarom Cersei en Pycelle beef hebben?
Cersei is een kutwijf en Pycelle een oude viezerik. Meer is het niet volgens mij. Ze heeft gewoon totaal geen respect voor die oude vent maar het is altijd beter om een laffe oude donder in je pocket te hebben dan niet. [/gok]quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:36 schreef Khaleesi het volgende:
Kan er iemand mij aub uitleggen waarom Cersei en Pycelle beef hebben?
Nou ja, dat dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hebben ze niet. Pycelle is Cersei's schoothond, is doodsbang voor haar. Maar hij is ook een enorme viezerik, en daar pakte Cersei 'm op. Niet dat ze zelf heilig is, maar door die houding van haar, en door het feit dat Pycelle puur en alleen dankzij Cersei iemand van betekenis is, doet hij alles voor haar, dus ook een bevel van Margaery terugdraaien.
Ik schat Pycelle niet zo hoog in eigenlijk. Cersei kan het wel van hem winnen. Je wilt haar niet tegen je hebben. Volgens mij is ze wat betreft Kings Landing alleen gewaagd aan Littlefinger (en Tywin uiteraard). Maar Pycelle probeert gewoon te overleven door aan iedereens kant te staan. En dat gaat een keer mis voor hem.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:45 schreef Khaleesi het volgende:
Pycelle heeft nog steeds meer in zijn mars dan hij laat blijken. Hij is niet zo versleten als ie zich voordoet. Daarbij is het een backstabber eerste klas dus ik zou maar oppassen als ik Cersei was...
Dat dacht ik ook meteenquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:30 schreef Ugjerke het volgende:
Zat Tyrion nu frikandellen te eten met Jaime trouwens?
Het is Cersei ook niet, maar Olenna Tyrell. Dat lijkt mij in ieder geval duidelijk nadat ze een steentje van die ketting van Sansa af plukte, Sansa vervolgens door Dontos werd meegenomen toen Joffrey stierf, terwijl diezelfde Dontos die ketting aan haar gegeven had. Die twee zullen dus zeker in het complot zitten en Sansa zonder haar medeweten hebben gebruikt voor de moord op Joffrey.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, Cersei heeft meerdere keren gezegd dat haar kinderen alles voor haar betekenen hè, en dat Joffrey ooit de enige persoon was die 'van haar' was, toen hij net geboren was, en een hele lieve baby was. Ze zegt in datzelfde gesprek ook dat niemand dat van haar af kan pakken, "not even Joffrey". Ze weet kortom dat het een monster was, maar het was haar monster, en ze zou nooit iets doen om hem schade aan te brengen.
Ja, nu heb ik ook trek in een vette hap.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:45 schreef Ugjerke het volgende:
Ik kan er nog steeds niet over uit dat ze frikandellen zaten te eten.
Het is me nooit opgevallen dat Olenna een steentje van Sansa's ketting had gepakt. Denk je dat ze dat steentje in de beker van Joffrey heeft gedaan, en dat hij daardoor gestikt is?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is Cersei ook niet, maar Olenna Tyrell. Dat lijkt mij in ieder geval duidelijk nadat ze een steentje van die ketting van Sansa af plukte, Sansa vervolgens door Dontos werd meegenomen toen Joffrey stierf, terwijl diezelfde Dontos die ketting aan haar gegeven had. Die twee zullen dus zeker in het complot zitten en Sansa zonder haar medeweten hebben gebruikt voor de moord op Joffrey.
Hij zette die beker op háár tafel neer. Dus ze had de kans inderdaad, aangezien Joff het te druk had met oompje pesten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is me nooit opgevallen dat Olenna een steentje van Sansa's ketting had gepakt. Denk je dat ze dat steentje in de beker van Joffrey heeft gedaan, en dat hij daardoor gestikt is?
Nee, cup stond gewoon op Joffrey's tafelquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij zette die beker op háár tafel neer. Dus ze had de kans inderdaad, aangezien Joff het te druk had met oompje pesten.
Maar wat het een steentje of was het gif?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij zette die beker op háár tafel neer. Dus ze had de kans inderdaad, aangezien Joff het te druk had met oompje pesten.
Olenna zat toch naast Joffrey? Die had daar makkelijk bij gekund.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:06 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nee, cup stond gewoon op Joffrey's tafel
Dat gebeurt in de scene waarin Olenna Sansa condoleert met Rob. Ze zit een beetje met haar haar te spelen om haar te troosten en pakt dan heel geniepig een steentje van de ketting. Daar kan natuurlijk iets van gif op of in hebben gezeten, dat ze op een onbewaakt moment in de wijn van Joffrey heeft gegooid.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is me nooit opgevallen dat Olenna een steentje van Sansa's ketting had gepakt. Denk je dat ze dat steentje in de beker van Joffrey heeft gedaan, en dat hij daardoor gestikt is?
In ieder geval binnen handbereik van Olenna. Is al talloze malen aangetoond middels foto's in deze reeks.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:06 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nee, cup stond gewoon op Joffrey's tafel
Niet binnen handbereik, binnen ongeveer 3 passen-bereikquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
In ieder geval binnen handbereik van Olenna. Is al talloze malen aangetoond middels foto's in deze reeks.
Margaery heeft hem bijna voor Olenna's neus gezet heur. Effe opzoeken dan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef Baszh het volgende:
[..]
Niet binnen handbereik, binnen ongeveer 3 passen-bereik
Nog eens terugkijken morgen. Nu ben ik wel nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de scene waarin Olenna Sansa condoleert met Rob. Ze zit een beetje met haar haar te spelen om haar te troosten en pakt dan heel geniepig een steentje van de ketting. Daar kan natuurlijk iets van gif op of in hebben gezeten, dat ze op een onbewaakt moment in de wijn van Joffrey heeft gegooid.
Let ook maar eens op, als Joffrey na zijn taart een slok neemt, zit Olenna in de achtergrond erg geïnteresseerd toe te kijken.
In dit geval heeft bijna iedereen een motief zelfsquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nog eens terugkijken morgen. Nu ben ik wel nieuwsgierig.
Je moet ook overal op letten bij Game of Thrones(en iedereen heeft wel een reden om de ander kwaad te willen doen_
Als een complot is (wat zeg ik? Natuurlijk is dat er) dan zou dat betekenen dat Margaery er mogelijk ook in zit. Olenna had dat steentje toen al. Die kon nooit weten dat Margaery die beker daar neer zou zetten, tenzij ze het zo bekokstoofd hadden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:08 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Margaery heeft hem bijna voor Olenna's neus gezet heur. Effe opzoeken dan.
Truequote:Op dinsdag 15 april 2014 21:10 schreef Rabieluh het volgende:
En met dat kapothakken van de duiven in de taart was er genoeg afleiding om iets te doen wat niet lijkt te kunnen als je erop let. Pure goochelaarsafleiding,
"The poison is placed in King Joffrey’s wine goblet well in reach of Olenna Redwyne. "quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als een complot is (wat zeg ik? Natuurlijk is dat er) dan zou dat betekenen dat Margaery er mogelijk ook in zit. Olenna had dat steentje toen al. Die kon nooit weten dat Margaery die beker daar neer zou zetten, tenzij ze het zo bekokstoofd hadden.
Hmmmja je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Baszh het volgende:
afstand die ze voor of na dat shot nog even heeft moeten afleggen:
[ afbeelding ]
Dit moet haast welquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:13 schreef Skillstorm het volgende:
Of ze heeft het steentje er kundig in geworpen.
En dat shot waarin Tyrion (als ik het me goed herinner) de beker pakt om aan Joffrey te geven voordat hij erin stikt?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Baszh het volgende:
Als het gebeurde terwijl Joffrey de taart aansneed, dan is het vreemd.
Plaatsen cup vlak ervoor:
[ afbeelding ]
Olenna tijdens duivenvlucht:
[ afbeelding ]
afstand die ze voor of na dat shot nog even heeft moeten afleggen:
[ afbeelding ]
Zoals ik in een eerder deel al zei, denk ik dat het balletje hier is beginnen rollen:quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als een complot is (wat zeg ik? Natuurlijk is dat er) dan zou dat betekenen dat Margaery er mogelijk ook in zit. Olenna had dat steentje toen al. Die kon nooit weten dat Margaery die beker daar neer zou zetten, tenzij ze het zo bekokstoofd hadden.
Tommen denk ik de koning.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:15 schreef RickoKun het volgende:
Qua gevolgen dan he?
Wordt margaery nu de (enige) koningin?
Of dat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:13 schreef Rabieluh het volgende:
Of het was een gewone medische oorzaak vanwege inteelt.
Met Zuurpruim weer als Queen Regent, is het algemene idee op het interwebs.quote:
Waar komt die zin vandaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:12 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"The poison is placed in King Joffrey’s wine goblet well in reach of Olenna Redwyne. "
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |