In mijn herinnering is Joffrey 'meteen' koning geworden na de dood van Robert. Hij heeft Ned laten onthoofden toch? Of heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:53 schreef Omega het volgende:
Wat wel een verschil is tussen deze situatie en die na de dood van Robert, is dat Robert kinderen had en Joffrey niet. De broer van Robert werd geen Koning, maar zijn zoon die te jong was, en dus Cercei regent. Ik zeg niet dat Tommen nu geen Koning wordt, alleen wel dat er een groot verschil is. Broer van Robert werd geen koningomdat hij kinderen had.
Ja dat klopt, maar toch wordt Cercei als Queen-Regent aangesproken. Maar inderdaad liet Joffrey Ned onthoofden. Waar het mij echter omgaat dat er wel verschil is, als Joffrey een zoon had, dan was het duidelijk, want hetzelfde als toen met Robert zijn dood. Nu is de situatie anders.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:23 schreef ser het volgende:
[..]
In mijn herinnering is Joffrey 'meteen' koning geworden na de dood van Robert. Hij heeft Ned laten onthoofden toch? Of heb ik iets gemist?
Ik denk ook dat oma Tyrell Joffrey heeft vergiftigd maar vraag me dan wel af waarom dan had ze net zo goed de Lanisters kunnen steunen, maar niet Margaery uithuwelijken. Nu heeft ze een hele jong (dubbele) weduwe. Zou wel nadenken om met Margery te trouwen hoe lekker ze ook isdat kind is dark and full of terror
Inderdaad situatie is anders nu, Margeary is 'niks' nu. Vraag me ook af wat het gewin is voor de Tyrells om dit nu te doen.....quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:36 schreef Omega het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar toch wordt Cercei als Queen-Regent aangesproken. Maar inderdaad liet Joffrey Ned onthoofden. Waar het mij echter omgaat dat er wel verschil is, als Joffrey een zoon had, dan was het duidelijk, want hetzelfde als toen met Robert zijn dood. Nu is de situatie anders.
Margaery zou Queen Regent zijn geworden als zij Joffrey een zoon had gebaard idd, totdat die zoon 'volwassen' was geworden. (Hoe oud was Joffrey eigenlijk toen Robert Baratheon stierfquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:36 schreef Omega het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar toch wordt Cercei als Queen-Regent aangesproken. Maar inderdaad liet Joffrey Ned onthoofden. Waar het mij echter omgaat dat er wel verschil is, als Joffrey een zoon had, dan was het duidelijk, want hetzelfde als toen met Robert zijn dood. Nu is de situatie anders.
Dit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:51 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die zeiken over accenten moeten dood.
Groetjes
quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:46 schreef ser het volgende:
[..]
Inderdaad situatie is anders nu, Margeary is 'niks' nu. Vraag me ook af wat het gewin is voor de Tyrells om dit nu te doen.....
Maar vond het raar dat Cersei zo als Queen regent werd/wordt aangesproken aangezien ze dat nooit is geweest, Joffrey was immers koning.
Tenzij er een Queen 'moet' zijn en totdat de king trouwt ze dus Queen regent is? Nu zal Tommy het worden (en Cersei dus regent of is Tommy oud genoeg??) tenzij iemand gaat aantonen dat alle kinderen van Cersei incest kinderen zijn en dus Stannis 'eigenlijk' koning hoort te zijn. Of die bastaard die vrienden werd met Arya Gendry ofzo?
Owh wat ingewikkeld allemaal. Laat ze er maar om vechten
quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef Teddyburrr het volgende:
Spoiler verzoekje.
Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
Niet hier! Maar hier...quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef Teddyburrr het volgende:
Spoiler verzoekje.
Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
quote:
Sorry, maar ik volg deze reeks niet. Ik stel mijn vraag daar wel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet hier! Maar hier...
TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #11
Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
Klopt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef Teddyburrr het volgende:
Spoiler verzoekje.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Wel jammer dat Joffrey nu definitief weg is; Jack Gleeson speelde hem gewoon fenomenaal. Ik hoop dat hij hierna niet daadwerkelijk stopt met acteren en dat we hem nog terug mogen zien op het witte doek.
Dit was trouwens een van de indrukwekkendste doodsscènes die ook gezien heb, hoe hij zo paars aangelopen en spugend begon te shaken en al... [ afbeelding ]
Haha echt?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:16 schreef Doler12 het volgende:
Is iemand trouwens opgevallen dat Tywin naar Tommen loopt en zijn ogen afschermt als Joffrey aan het stikken is!
Dat wilde ik net zeggen! Hij leek wel een ander persoon; ik herkende hem eerst niet eens. Heel goed geacteerdquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]was een goed acteur. Zoals al zo vaak gezegd is: als je het voor elkaar krijgt als nice guy dat zoveel mensen een hekel aan je hebben, dan petje af.
Weet je van wie ik deze aflevering ook onder de indruk was? De acteur die Theon speeltEcht wtf/omg
Hij is ook een ander persoon. Reek.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat wilde ik net zeggen! Hij leek wel een ander persoon; ik herkende hem eerst niet eens. Heel goed geacteerd
Technisch gezien is het kind dan geen 'trueborn' en dus geen erfgenaam.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:22 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet stiekem eerder hebben gedaan..Je hebt een punt inderdaad.
juistquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha echt?
Tywin is wel de master van the game of thrones.
Hopelijk trouwt ie met Arya en heerschen ze samen over Westeros.
Die kans had hijquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:35 schreef Teddyburrr het volgende:
Hopelijk is mentaal nog sterk genoeg om die gast te vermoorden als hij ooit een mooie kans daarvoor krijgt. Want iemand zijn bradwurst eraf hakken kan echt niet.
Mwah.. dan zou hij ook meteen vermoord worden door die twee andere gasten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die kans had hijIk zat echt van: doe het!!
Had wel wat geweest à la Khal Drogo zijn keel opensnijden en de tong eruit trekken, maar dan was hij natuurlijk zelf ook de sjaak geweest. Ik denk dat hij nog genoeg bij verstand is om af te wachten totdat hij op een geschikter moment zijn wraak kan nemen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die kans had hijIk zat echt van: doe het!!
Ik denk dat hij dusdanig mishandeld/gebrainwashed is. Dat hij niet eens meer weet wie hij was. En het niet in hem op komt om Ramsey te vermoorden...quote:Had wel wat geweest à la Khal Drogo zijn keel opensnijden en de tong eruit trekken, maar dan was hij natuurlijk zelf ook de sjaak geweest. Ik denk dat hij nog genoeg bij verstand is om af te wachten totdat hij op een geschikter moment zijn wraak kan nemen.
Je weet dat je er hoe dan ook ooit toch wel aan gaat. Maar goed, een geschikter moment afwachten is waarschijnlijk toch slimmer en geeft nog wat hoop op overleven.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:50 schreef Teddyburrr het volgende:
Mwah.. dan zou hij ook meteen vermoord worden door die twee andere gasten.
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-2quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:58 schreef Mss het volgende:
Waar stonden die facebook recaps ook alweer?
Ik denk niet dat hij zo beredeneerd heeft. Die scene was juist om te laten zien dat het idee helemaal niet in hem opkomt om hem om te brengen. Anders had hij dat na alle martelingen natuurlijk wel gedaan - dood of niet. Kan me zo voorstellen dat hij op dit moment weinig meer geeft om zijn eigen leven, maar wel om wraak.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Had wel wat geweest à la Khal Drogo zijn keel opensnijden en de tong eruit trekken, maar dan was hij natuurlijk zelf ook de sjaak geweest. Ik denk dat hij nog genoeg bij verstand is om af te wachten totdat hij op een geschikter moment zijn wraak kan nemen.
Maf eigenlijk dat ik denk: ik hoop het!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk niet dat hij zo beredeneerd heeft. Die scene was juist om te laten zien dat het idee helemaal niet in hem opkomt om hem om te brengen. Anders had hij dat na alle martelingen natuurlijk wel gedaan - dood of niet. Kan me zo voorstellen dat hij op dit moment weinig meer geeft om zijn eigen leven, maar wel om wraak.
Maar wie weet, misschien brand er ergens in zijn kop nog wel een klein lampje en wacht hij z'n moment af.
Thnx!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:06 schreef LeBeau het volgende:
[..]
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-2
Ligt het aan mij of zijn de grappen iets meer kwantiteit boven kwaliteit geworden?quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:06 schreef LeBeau het volgende:
[..]
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-2
Nee hoor, vind er al heellang niks meer aan. Kan ook zijn dat het nieuwtje er af is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:24 schreef Baszh het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de grappen iets meer kwantiteit boven kwaliteit geworden?
Het is erg lastig lijkt mij om het sarcasme dat er tijdens dat huwelijksfeest vanaf droop te parodiëren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:24 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of zijn de grappen iets meer kwantiteit boven kwaliteit geworden?
zijn zus is er nog en hij gaat naar the wall, denk dat het wel goed komtquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:35 schreef Teddyburrr het volgende:
Hopelijk is mentaal nog sterk genoeg om die gast te vermoorden als hij ooit een mooie kans daarvoor krijgt. Want iemand zijn bradwurst eraf hakken kan echt niet.
De allereerste kon nog wel een glimlach op mijn gezicht toveren, maar het is nu gewoon ontzettend flauw.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:40 schreef GGMM het volgende:
Dat facebook gebeuren is nooit echt grappig geweest.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:37 schreef Khaleesi het volgende:
Kan iemand dit deel nog effe gauw een waardige TT meegeven want dit is echt om te janken.
Werd wel een beetje afgeleidquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:40 schreef Ugjerke het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige scene, jammer dat ze niet hebben laten zien hoe Joffrey aan het stikken was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |