Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Als je er tijdens het testen niet uitkomt ja. Tijdens implementatie hou ik mijn zelfgeschreven handleidingen aan en dan lees ik wel zodat er niets afwijkt. Achja. Tweede keer dat ik ooit een reekstopic open.
Rta ligt op een viaduct/aarden baan, dus perronhoogte te hoog. Idem voor Capelle en Nieuwerkerk, terwijl die wel in het laagste deel van het land liggen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat is nog lang niet alle ellende in die hoek, want ik las op Somda dat er bij Gaasperdammerweg aansluiting (splitsing lijnen Weesp naar Schiphol/Amsterdam) een wissel niet in controle is dankzij een werktrein vannacht. Betekent dat de IC's Amersfoort - Amsterdam CS en Lelydorp CS - Amsterdam CS geschrapt zijn.
Op maandag 7 april 2014 10:03 schreef Peterselieman het volgende: Dat is nog lang niet alle ellende in die hoek, want ik las op Somda dat er bij Gaasperdammerweg aansluiting (splitsing lijnen Weesp naar Schiphol/Amsterdam) een wissel niet in controle is dankzij een werktrein vannacht. Betekent dat de IC's Amersfoort - Amsterdam CS en Lelydorp CS - Amsterdam CS geschrapt zijn.
Klopt inderdaad. Sprinter Zwolle <> Centraal is het weinige wat wel rijd. Omroep had het over bij voorkeur omreizen via Duivendrecht.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 7 april 2014 10:15 schreef Dos37 het volgende: In Amersfoort werd juist omgeroepen dat men moest omreizen via Utrecht als ik naar Centraal zou moeten zou ik ook gewoon via Duivendrecht gaan.
Vanuit Amersfoort is het beter om via Utrecht te gaan. Dat is gewoon sneller, maar vanuit de polder moet je wel via Duivendrecht. Je kunt de metro nemen, maar dan betaal je meer, al valt dat ook nog wel wat mee, zo bleek vorig jaar toen ik er de metro verkoos boven blijven staan op het perron
Op maandag 7 april 2014 10:03 schreef Peterselieman het volgende: Dat is nog lang niet alle ellende in die hoek, want ik las op Somda dat er bij Gaasperdammerweg aansluiting (splitsing lijnen Weesp naar Schiphol/Amsterdam) een wissel niet in controle is dankzij een werktrein vannacht. Betekent dat de IC's Amersfoort - Amsterdam CS en Lelydorp CS - Amsterdam CS geschrapt zijn.
Hebben ze weer eens een beweegbaar puntstuk naar de klote gereden? Dat zal ook niet voor het eerst zijn. Broddelwerk.
Nee, maar er zijn wel steeds meer beweegbare puntstukken, want daarmee kunnen de wissels met hogere snelheden bereden worden. En die beweegbare puntstukken kunnen er heel slecht tegen als het wissel in de verkeerde stand bereden wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ProRail heeft mij zojuist bevestigd dat er inderdaad een puntstuk bij Diemen (volgens mij bedoelen ze G'dammerweg-aansl) aan gort is gereden. Wissel wordt voorlopig geklemd.
Op maandag 7 april 2014 11:54 schreef b2py het volgende: Ja dat heb ik gelezen, maar mijn reactie was naar Rikus. En het is vooral nog speculatie over wat er stuk is.
Gezien dat het puntstuk vervangen moet worden, neem ik aan dat dat dus aan gort is gereden. Het heel puntstuk moet vervangen. Over de stellers geen woord in die mail.
Gezien dat het puntstuk vervangen moet worden, neem ik aan dat dat dus aan gort is gereden. Het heel puntstuk moet vervangen. Over de stellers geen woord in die mail.
Het spul is allemaal inmiddels wel weer begonnen met rijden. Aan dat deel van de afspraak hebben ze zich in ieder geval gehouden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 7 april 2014 11:18 schreef DriekOplopers het volgende: ProRail heeft mij zojuist bevestigd dat er inderdaad een puntstuk bij Diemen (volgens mij bedoelen ze G'dammerweg-aansl) aan gort is gereden. Wissel wordt voorlopig geklemd.
Bijzonder, wissel klemmen en vervolgens zonder die 1:34 een volledige dienst uitvoeren. Waar is dat ding dan voor?
Met doorwisselen in Weesp kom je een heel eind alleen voldoet dat never-nooit-niet aan de plannormen en is het behoorlijk vertragingsgevoelig.
Leuk detail is dat de wissels waar nu gebruik van gemaakt wordt in een plan dat niet is doorgegaan in dit jaar gesaneerd zouden worden. Als dat al zou zijn gebeurd wanneer dat plan zou zijn uitgevoerd was het echt bal geweest.
Met doorwisselen in Weesp kom je een heel eind alleen voldoet dat never-nooit-niet aan de plannormen en is het behoorlijk vertragingsgevoelig.
Leuk detail is dat de wissels waar nu gebruik van gemaakt wordt in een plan dat niet is doorgegaan in dit jaar gesaneerd zouden worden. Als dat al zou zijn gebeurd wanneer dat plan zou zijn uitgevoerd was het echt bal geweest.
Op maandag 7 april 2014 11:18 schreef DriekOplopers het volgende: ProRail heeft mij zojuist bevestigd dat er inderdaad een puntstuk bij Diemen (volgens mij bedoelen ze G'dammerweg-aansl) aan gort is gereden. Wissel wordt voorlopig geklemd.
Punten gescoord door de werktreinbegeleider.
Ik kom aan op Delft Zuid, willende de Sprinter van 16:13 nemen naar Den Haag. Die van 15:58 reed net voor mijn neus weg, maar die trein voegt voor mij toch niks toe, dus geen haast gemaakt. Oh, die van 16:13 rijdt niet en die van 16:28 heeft vertraging Dan maar via Rotterdam, als het goed is komt de sprinter van 16:01 er zo aan. Trein komt in zicht, blijft 100 meter vooor Delft Zuid stilstaan. Frontseinen veranderen in sluitseinen... 10 minuten later toch weer in frontseinen, en uiteindelijk komt de trein in Delft Zuid voorrijden. De machinist geeft uitleg: Kind per ongeluk in de trein gestapt, moeder achtergebleven op het perron in Den Haag HS, kind opgevangen door conductrice in de achteroplopende cabine, daar wat aan knoppen zitten duwen, en zo kwam de trein stil te staan voor Delft Zuid. Onze excuses voor het ongemak
Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef Dr_Flash het volgende: Ik kom aan op Delft Zuid, willende de Sprinter van 16:13 nemen naar Den Haag. Die van 15:58 reed net voor mijn neus weg, maar die trein voegt voor mij toch niks toe, dus geen haast gemaakt. Oh, die van 16:13 rijdt niet en die van 16:28 heeft vertraging Dan maar via Rotterdam, als het goed is komt de sprinter van 16:01 er zo aan. Trein komt in zicht, blijft 100 meter vooor Delft Zuid stilstaan. Frontseinen veranderen in sluitseinen... 10 minuten later toch weer in frontseinen, en uiteindelijk komt de trein in Delft Zuid voorrijden. De machinist geeft uitleg: Kind per ongeluk in de trein gestapt, moeder achtergebleven op het perron in Den Haag HS, kind opgevangen door conductrice in de achteroplopende cabine, daar wat aan knoppen zitten duwen, en zo kwam de trein stil te staan voor Delft Zuid. Onze excuses voor het ongemak
Op maandag 7 april 2014 18:35 schreef James1988 het volgende: HTM heeft de avondspits een uurtje verlengd. Iedere 5 minuten een tram op mijn traject i.p.v. iedere 15 minuten
Het heeft maar even geduurd voor ze daar achterkwamen dat de avondspits niet om 18:00 stopt ..
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op maandag 7 april 2014 18:47 schreef b2py het volgende: Code-Oranje afgekondigd voor westelijke randstad, morgen weer klagen dat NS preventief had moeten schrappen?
In Den Haag kwam net een flinke regenbui voorbij, maar inmiddels is het weer flink lichter aan het worden.
Groeten vanuit een Benelux waar net een vertraagde IC voor is geduwd
Op maandag 7 april 2014 18:47 schreef b2py het volgende: Code-Oranje afgekondigd voor westelijke randstad, morgen weer klagen dat NS preventief had moeten schrappen?
En 72 uur geen treinverkeer in het hele land, wat is dat?
Een leuke puinhoop
Zover zal het niet komen, denk ik. Een tijd terug trok er een zeer grote onweersbui over ons land trok waarbij vrijwel het hele netwerk eruitvloog (dat was rond middernacht), de volgende ochtend reden er bijna overal weer treinen. Op de plekken waar het 's ochtends niet lukte werd het 's avonds.
huh echt ? zo erg is het toch niet ? mijn moeder had het er over en toen ging ik op teletekst het weerbericht opzoeken, windkracht 3/4 morgen 5 dus ik dacht laat die stoelen enz lekker buiten staan ?
Zo, verhuizing zit er grotendeels op en na een hoop geklaag en gekras is het internet eindelijk (te laat) werkend. Heb ik wat gemist de laatste paar dagen, iemand een samenvatting?
Op maandag 7 april 2014 19:43 schreef Monopoly het volgende: Zo, verhuizing zit er grotendeels op en na een hoop geklaag en gekras is het internet eindelijk (te laat) werkend. Heb ik wat gemist de laatste paar dagen, iemand een samenvatting?
Teveel werkzaamheden in het weekend, werktrein heeft wissel 1187 gesloopt nabij Gaasperdammerweg Aansluiting en er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt. Dat was het wel.
Teveel werkzaamheden in het weekend, werktrein heeft wissel 1187 gesloopt nabij Gaasperdammerweg Aansluiting en er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt. Dat was het wel.
Schiphol lag er uit zag ik op de CTA hier in Groningen, wat is er precies gebeurt met die werktrein? Die GTW (stel 247, is op de zijkant al 347 geworden. Stel gaat naar Polen toe deze zomer om van een tweetje, een drietje te worden).
[..] er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt.
En belangrijk speciaal voor mono: de stellen die dat gedaan hebben en deze zomer verlengd worden, hebben al het nieuwe nummer gekregen. Sommige 3xx-stellen zijn dus gewoon nog 2/6'jes
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Schiphol lag er uit zag ik op de CTA hier in Groningen, wat is er precies gebeurt met die werktrein? Die GTW (stel 247, is op de zijkant al 347 geworden. Stel gaat naar Polen toe deze zomer om van een tweetje, een drietje te worden).
Dat zijn twee verschillende dingen, was ook nog kortstondig een brandmelding in de tunnel.
Op maandag 7 april 2014 20:11 schreef DriekOplopers het volgende: Plus Zutphen - Winterswijk ligt eruit. Wisselfiasco. Zou tot 20 uur, prognose is nu "onbekend".
ja eens dat opgelost is, is het noodweer net daar.
Op maandag 7 april 2014 20:19 schreef James1988 het volgende: "Gelukkig" is het Zutphen - Winterswijk en niet Arnhem - Winterswijk waar veel meer vervoersvraag is.
Ik had de stille hoop dat jullie stadion instortte.
Met zo'n groot overstortbassin onder de Brink kan Deventer tegenwoordig heel wat meer regenwater aan dan voor 2000. Toen stond regelmatig het centrum blank bij een goede bui .
Op maandag 7 april 2014 21:29 schreef Prins_Pils het volgende: Hoe weten jullie trouwens nou weer dat ik in Devsko woon. Heb ik volgens mij nooit gezegd hier
Op maandag 7 april 2014 21:29 schreef Prins_Pils het volgende: Hoe weten jullie trouwens nou weer dat ik in Devsko woon. Heb ik volgens mij nooit gezegd hier
Ik heb een vraagje van jullie, nu ik weer een weekje in Nederland ben, weer over de OV Chipkaart
Ik heb naast mn persoonlijke kaart, mn anonieme weer teruggevonden
Nu heb ik het zo ingedeeld: Persoonlijke kaart gewoon reizen op Saldo, Anonieme kaart heb ik het produkt Samenreiskorting 2e klas voor 8 maanden eropgezet voor als ik met mn wederhelft op pad ga. Is dit een beetje handig ingedeeld, of hebben jullie t zelf anders ingedeeld als ge 2 kaarten hebt
Ik heb nog wel meer ervaringen opgedaan hier in Nederland, maar daarover later meer
Die Samenreiskorting moet je er voor iedere reis op zetten toch? En zoals b2py zegt moet je een abonnement hebben dat recht geeft op korting voor anderen.
Op maandag 7 april 2014 22:17 schreef James1988 het volgende: Die Samenreiskorting moet je er voor iedere reis op zetten toch? En zoals b2py zegt moet je een abonnement hebben dat recht geeft op korting voor anderen.
bij ns automaten kan je het alleen per dag eropzetten. Bij de ov chip oplaadpalen kan je iedere einddatum kiezen met een maximum van 8 maanden
Hangt er vooral vanaf hoe lang NS het VDU nog blijft aanbieden. Ik heb ook nog een oud Vodafone-abonnement (zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 7 april 2014 23:00 schreef James1988 het volgende: Hangt er vooral vanaf hoe lang NS het VDU nog blijft aanbieden. Ik heb ook nog een oud Vodafone-abonnement (zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo.
Stiekem mogen ze dat niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wel als het abonnement na het einde van de looptijd is (wat inmiddels al 2 jaar zo is), dan mogen beide partijen besluiten het contract op te zeggen. Bovendien stellen ze een alternatief voor (met een flinke korting).
Niet altijd . De nieuwe Voordeelurenkaart heeft geen recht op korting van 06:30 - 09:00. De oude voordeelurenkaart heeft geen korting van 04:00 - 09:00. Nu zijn die nachtelijke uren niet zo erg maar als je een keer om 06:00 in de trein moet zitten betaal je wel het volle tarief.
Op dinsdag 8 april 2014 12:39 schreef b2py het volgende: Alle ICD TRAXX'en aan de kant ivm technisch onderzoek, aldus NSH op hun site.
Niet alleen de ICD locs. Alle locs van dat type (dat zijn dus ook goederen) zijn aan de kant gezet. Natuurlijk is het alleen interessant om te zeggen dat de Fyra vervanger net zo hard faalt als zijn voorganger (televaag).
Melding dinsdag 8 april 2014, 13:16 uur: Oorzaak: verstoring elders
Tussen Utrecht C. en Breukelen rijden minder Sprinters door een verstoring elders. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
quote:
Utrecht C.-Rotterdam C.
Melding dinsdag 8 april 2014, 13:01 uur: Oorzaak: verstoring elders
Tussen Utrecht C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity's door een verstoring elders. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
quote:
Utrecht C.-Den Haag C.
Melding dinsdag 8 april 2014, 13:01 uur: Oorzaak: verstoring elders
Tussen Utrecht C. en Den Haag C. rijden minder Intercity's door een verstoring elders. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Dit alles is veroorzaakt door een aanrijding bij Driebergen ...
Niet alleen de ICD locs. Alle locs van dat type (dat zijn dus ook goederen) zijn aan de kant gezet. Natuurlijk is het alleen interessant om te zeggen dat de Fyra vervanger net zo hard faalt als zijn voorganger (televaag).
Raar, benelux heeft zelfde type en rijdt nog wel. Volgens mij is het specifiek de 160 km/h variant.
En zoals de woordvoerder aangeeft, het komt bij Bombardier vandaan. Voor wie alvast achterstallig onderhoud wilde roepen.
Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef Bitlord het volgende: Het is toch goed weer nu. De V250-en inzetten als tijdelijke vervanger van de tijdelijke vervanger
En als die stuk gaat laten we plan t rijden als vervangende vervanging van de vervanging
Op maandag 7 april 2014 23:00 schreef James1988 het volgende: Hangt er vooral vanaf hoe lang NS het VDU nog blijft aanbieden. Ik heb ook nog een oud Vodafone-abonnement (zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Weet iemand wat er fout ging? Sprintertweetje wilde vertrekken uit Arnhem, maar buiten wat onheilspellende geluiden gebeurde er niets. Machinist rende naar achteren. Bouwde om, reed twee meter naar achter. Rende vervolgens naar voren om vervolgens wel met succes naar voren, richting Oosterbeek te rijden.
Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar..
De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst.
De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld.
Op dinsdag 8 april 2014 18:18 schreef Zug-Chef het volgende: Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar..
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.
Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.
Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst.
De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld.
Een aantal locomotieven zijn inmiddels weer inzetbaar. Daarom kan de NS woensdagochtend aan het begin van de dienstregeling de Intercity Direct-treinen weer laten rijden. Reizigers wordt geadviseerd van te voren te kijken hoe laat welke trein precies rijdt.
Ha, tijd voor een nieuwe ronde van de "rijdt mijn trein"-loterij
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende: In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Getrokken treinen hebben bijna een eeuw lang al met twee stroomafnemers op moeten vertrekken. Dat is dus echt kolder dat dat nu opeens niet meer zou kunnen. Tussen Zwolle en Arnhem moet dit grapje dus al 6 keer in een uur tijd.
Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store?
Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het alleen tegen op FB.
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede .
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud.
Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende: In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Wat is dat voor onzin. Dat moet toch stevig spul zijn man. Die dingen moeten minstens een miljoen keer omhoog en omlaag kunnen.
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede .
Wat stel je dan voor?
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud.
Of AT heeft een risico-analyse gedaan op het niet afnemen van een Full-Service contract en kan nu flink gaan dokken. Heeft de reiziger niets aan maar dat terzijde.
SPOILER
als je een klassewissel voor reizen op saldo NS doorvoert op de website van NS moet je die ophalen als bestelling bij een automaat. Moet dat dan een NS automaat zijn persé? Of kan dat bij wijze van spreken ook bij het busstation van Oosterhout? (de website praat over NS-automaat, maar t minder logisch als ze over een veolia automaat zouden spreken)
Melanie, Jeroen en Wilma in de bijstand en iemand met tanden op de HRN-concessie. Echt, er is niet zoveel mis met de NS per se, maar het feit dat ze maar gewoon aan kunnen modderen zolang er maar dividend afgedragen wordt heeft natuurlijk niets met reizigersbelangen te maken.
als je een klassewissel voor reizen op saldo NS doorvoert op de website van NS moet je die ophalen als bestelling bij een automaat. Moet dat dan een NS automaat zijn persé? Of kan dat bij wijze van spreken ook bij het busstation van Oosterhout? (de website praat over NS-automaat, maar t minder logisch als ze over een veolia automaat zouden spreken)
Ik vermoed alleen NS automaten, maar ik kan je geen 100% uitsluitsel geven. Wees ons proefpersoon zou ik zeggen
Melanie, Jeroen en Wilma in de bijstand en iemand met tanden op de HRN-concessie. Echt, er is niet zoveel mis met de NS per se, maar het feit dat ze maar gewoon aan kunnen modderen zolang er maar dividend afgedragen wordt heeft natuurlijk niets met reizigersbelangen te maken.
Dat er eerder ingegrepen had moeten worden bij vooral ProRail en qua NS bij het HSL-gezeik staat als een paal boven water. Ik zie dit echter niet als aanmodderen. Aanmodderen zou zijn als NS genegeerd had dat er mogelijke veiligheidsrisico's zouden zijn omdat ze de TRAXX'en door hadden laten rijden.
Het is gewoon zo dat er dan wel kamervragen zijn over de problemen op het spoor. Dan staat Mansveld even op uit haar luie stoeltje om die te beantwoorden en dan hup terug haar kantoor in en de benen omhoog. Lekker F5'en op de NS-site om dan bij de eerstvolgende storing meteen te roeptoeteren dat NS het prima doet. De kamerleden vinden het wel okee zolang ze hun antwoorden maar hebben. Schultz boeit het geen reet wat er allemaal misgaat op het spoor, integendeel, ze is er zelfs blij om. Het biedt haar zelfs kans om meer geld in het asfalt te pompen
Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende: Het is gewoon zo dat er dan wel kamervragen zijn over de problemen op het spoor. Dan staat Mansveld even op uit haar luie stoeltje om die te beantwoorden en dan hup terug haar kantoor in en de benen omhoog. Lekker F5'en op de NS-site om dan bij de eerstvolgende storing meteen te roeptoeteren dat NS het prima doet. De kamerleden vinden het wel okee zolang ze hun antwoorden maar hebben. Schultz boeit het geen reet wat er allemaal misgaat op het spoor, integendeel, ze is er zelfs blij om. Het biedt haar zelfs kans om meer geld in het asfalt te pompen
Zou jij er bang van worden als de experts die je wel even door komen lichten Betty de Boer en Farshad Bashir zijn? Ik snap Wilma ergens wel .
Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende: Het is gewoon zo dat er dan wel kamervragen zijn over de problemen op het spoor. Dan staat Mansveld even op uit haar luie stoeltje om die te beantwoorden en dan hup terug haar kantoor in en de benen omhoog. Lekker F5'en op de NS-site om dan bij de eerstvolgende storing meteen te roeptoeteren dat NS het prima doet. De kamerleden vinden het wel okee zolang ze hun antwoorden maar hebben. Schultz boeit het geen reet wat er allemaal misgaat op het spoor, integendeel, ze is er zelfs blij om. Het biedt haar zelfs kans om meer geld in het asfalt te pompen
Ik ga hier op terugkomen, ik moet mezelf corrigeren: De samenreiskorting kan je niet programmeren voor 8 maanden lang, maar programmeren voor bepaalde dagen met een maximum van 8 maanden vooruit op palen van dit type
Je kan dus zo heel wat vooruitprogrammeren, maar let op, deels verwijderen kan niet, je verwijdert altijd alles, waardoor ik nu zo een 12 verlopen produkten op mn kaart heb, aar ik flink heb lopen spelen
Ik vermoed alleen NS automaten, maar ik kan je geen 100% uitsluitsel geven. Wees ons proefpersoon zou ik zeggen
Ja en nee, jan ik kon de bestelling 1e klas treinreizen -ophalen-, maar ik kreeg iets over dat iets niet ging ofzo, en, toen een foutmelding en daarna liep de paal vast . Ik had er voor vandaag een tijdelijke 1e klas dagprodukt opgezet en waarschijnlijk ging daar iets fout, bij de paal ernaast heb ik nog een keer de inhoud van mn kaart gecontroleerd, en er staat nu zowel reizen op saldo 1e als 2e klas op 1 kaart , dus ik ga morgen alsnog maar even naar het ns loket
Dus 1e klas dagprodukt+besteling klassewissel ophalen op die bewuste dag = ERROR Iig bij een Veolia oplaadpunt
Treinchef vanavond op de ICE bij binnenkomst Leipzig uit Dresden was de weg kwijt: eerst waren we in Dresden, toen waren we ineens in Magdeburg, maar uiteindelijk was de treinchef ook aanwezig bij Leipzig.
Waarschijnlijk gaat een klassewissel ophalen gewoon wel goed bij iedere automaat als je niet voor die bewuste dag de klasse al tijdelijk hebt veranderd...
Getrokken treinen hebben bijna een eeuw lang al met twee stroomafnemers op moeten vertrekken. Dat is dus echt kolder dat dat nu opeens niet meer zou kunnen. Tussen Zwolle en Arnhem moet dit grapje dus al 6 keer in een uur tijd.
Helemaal waar, maar heeft zo'n Traxx altijd een vaste DC en AC-stroomafnemer opstaan of wisselt het?
Ik heb eens zitten kijken om van Hengelo naar Oldenburg (D) te gaan met de trein. Enige dat ik kan vinden is een route Hengelo->Zwolle Zwolle->Groningen Groningen->Leer Leer->Oldenburg en weer terug. Kosten iets van 90 a 100 euro. Kan dat niet goedkoper of evt anders op eoa manier? Het is een eenmalig iets, dus NS voordeeluren abbo (en bahnkart ofzo neem ik aan) kunnen lijkt me dan niet uit?
Aah, ok, dus voor NL 25kV is maar één stroomafnemer aanwezig, en het lijkt alsof de DC-stroomafnemers een andere configuratie van het sleepstuk hebben?
Aah, ok, dus voor NL 25kV is maar één stroomafnemer aanwezig, en het lijkt alsof de DC-stroomafnemers een andere configuratie van het sleepstuk hebben?
Ja en nee, die 1450 is ook bruikbaar in Frankrijk en Zwitserland.
Op dinsdag 8 april 2014 21:13 schreef arkkey het volgende: Wat is een goede planner? Ik doe nu alles via de NS internationaal planner, een andere ken ik niet
Die 1450mm stroomafnemer is voor België voor de binnenlandse HSL's. In Frankrijk hebben ze onder 25kv ook allemaal van die kleine stroomafnemertjes. Daar kan hij dus ook voor gebruikt worden, alleen het beveiligingspakket voor die landen is niet geïnstalleerd.
Die 1450mm stroomafnemer is voor België voor de binnenlandse HSL's. In Frankrijk hebben ze onder 25kv ook allemaal van die kleine stroomafnemertjes. Daar kan hij dus ook voor gebruikt worden, alleen het beveiligingspakket voor die landen is niet geïnstalleerd.
Ik bedoelde dat er blijkbaar maar één stroomafnemer is voor 25 kV in Nederland, namelijk met de 1950 mm schuit. En dat verbaasde me wel...
yep, die voor de belgen is te smal. die moesten blijkbaar per sé een afwijkende HSL aanleggen...
De HSL is blijkbaar wel redelijk gespect met 1450 mm (de Thalys past er ook met zijn Franse en Belgische AC-stroomafnemer), alleen gebruikt Nederland blijkbaar 1950 op de Betuweroute, en ik dacht altijd dat ze in het buitenland 1600 gebruikten.
De HSL is blijkbaar wel redelijk gespect met 1450 mm (de Thalys past er ook met zijn Franse en Belgische AC-stroomafnemer), alleen gebruikt Nederland blijkbaar 1950 op de Betuweroute, en ik dacht altijd dat ze in het buitenland 1600 gebruikten.
Op dinsdag 8 april 2014 21:10 schreef arkkey het volgende: Ik heb eens zitten kijken om van Hengelo naar Oldenburg (D) te gaan met de trein. Enige dat ik kan vinden is een route Hengelo->Zwolle Zwolle->Groningen Groningen->Leer Leer->Oldenburg en weer terug. Kosten iets van 90 a 100 euro. Kan dat niet goedkoper of evt anders op eoa manier? Het is een eenmalig iets, dus NS voordeeluren abbo (en bahnkart ofzo neem ik aan) kunnen lijkt me dan niet uit?
als je een tijdje in het voor kunt plannen dan kun je met bijvoorbeeld sparpreis van de DB goedkoop uit zijn.
Of anders een Nederlandse dagkaart van bijvoorbeeld AH of Blokker of iets anders combineren met een kaartje Leer - Oldenburg. Is misschien nog wel goedkoper ook. Ben je voor een habbekrats heen en weer, want Leer is voor Arriva een Nederlands tariefpunt, dus die dagkaarten zijn tot Leer geldig.
En toen ik een jaar geleden zoiets zei moest ik niet zo negatief doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Ik spreek schande van het angsthazerige vertrek van mooiweerbestuurder Gout, daar heb je geen goed woord voor over, en nu is het gravedancen op Van Vroonhoven, en wie gaat er voor in de dans? Driek Oplopers. Nou nou.
De reisplanner is inmiddels bijgewerkt, de volgende ICdefect-treinen zullen morgen niet rijden:
- De spitsritten (serie 1000, Amsterdam - Rotterdam) - Richting Amsterdam: alle treinen die om x:57 uit Breda vertrekken (x+1:24 uit R'dam, x+1:51 uit Schiphol) - Richting Breda: alle treinen die om x:25 uit Amsterdam vertrekken (x:39 uit Schiphol, x+1:09 uit R'dam)
Op woensdag 9 april 2014 00:02 schreef James1988 het volgende: De reisplanner is inmiddels bijgewerkt, de volgende ICdefect-treinen zullen morgen niet rijden:
- De spitsritten (serie 1000, Amsterdam - Rotterdam) - Richting Amsterdam: alle treinen die om x:57 uit Breda vertrekken (x+1:24 uit R'dam, x+1:51 uit Schiphol) - Richting Breda: alle treinen die om x:25 uit Amsterdam vertrekken (x:39 uit Schiphol, x+1:09 uit R'dam)
Wat rijdt er nog WEL? En minstens zo interessant, met welk materieel?
Wat rijdt er nog WEL? En minstens zo interessant, met welk materieel?
De treinen van een half uur eerder/later. Die rijden met het gewone materieel, want er zijn inmiddels een aantal Traxx-locs geïnspecteerd en goedgekeurd.
In zoverre die rijden natuurlijk, met die tyfuszooi van NSH weet je maar nooit.
De treinen van een half uur eerder/later. Die rijden met het gewone materieel, want er zijn inmiddels een aantal Traxx-locs geïnspecteerd en goedgekeurd.
In zoverre die rijden natuurlijk, met die tyfuszooi van NSH weet je maar nooit.
Teringzooi, ik ben er van afhankelijk vanaaf voor mn rit terug naar Parijs.
Terecht.... Anders puilen die treinen die wel rijden helemaal uit. Als dat ding toeslagvrij is omdat er iemand in Roodeschool een sheet heeft gelaten dan is mijn trein, die net de vervoersvraag aan kan ook overbevolkt door Amsterdamse aasgieren die normaal nooit met die trein mee gaan, maar nu het lekker goedkoop kan mijn trein naar huis maar al te goed weten te vinden.
Vervolgens klagen dat die trein uitpuilt zeker? Je bent iets te voorspelbaar wat dat betreft en het is niet goed of het deugt niet. Denk je dat je op die manier ook maar iets in de melk te brokkelen hebt?
Vervolgens klagen dat die trein uitpuilt zeker? Je bent iets te voorspelbaar wat dat betreft en het is niet goed of het deugt niet. Denk je dat je op die manier ook maar iets in de melk te brokkelen hebt?
Dan hadden ze maar dubbeldekkers moeten inzetten
Maar je kunt het hoe dan ook niet maken om je klanten extra te laten betalen voor iets waar ze weinig tot niets mee opschieten.
Maar je kunt het hoe dan ook niet maken om je klanten extra te laten betalen voor iets waar ze weinig tot niets mee opschieten.
Op het moment dat er geen enkele reiziger iets mee opschiet als ze dat niet hoeven te betalen moet je dat gewoon niet doen. Zo maak je van een vervelende situatie een dubbelvervelende situatie terwijl de reizigers nog steeds geld moeten betalen alleen dan ietsje minder. En zelfs dat geldt niet voor de abonnementshouders. Zo lastig is het toch niet om dat de verzinnen? Je bent soms best een beetje naïef.
Op woensdag 9 april 2014 13:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Laat het CDA maar onder geheel onder verantwoordelijkheid van Dijsselbloem vallen. Stelletje mongolen.
Er gaat veel fout in het HSL-dossier en dat is echt niet goed en regelmatig falen. Alleen veel gefaal kan nog min of meer zonder opzet zijn. De Rouwe gaat echter een stapje verder, die doet, terwijl hij beter kan weten, een totaal onzinnig en achterlijk voorstel. Die staat wat mij betreft vooraan bij bijltjesdag in het HSL-dossier.
Den Haag HS-Delft woensdag 9 april 2014, 13:20 : Reden: versperring
Tussen Den Haag HS en Delft rijden geen treinen door een versperring. Gebruik de tram tussen Den Haag C. en Den Haag HS. Gebruik de tram tussen Delft en Den Haag HS. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reizigers tussen Den Haag C. en Eindhoven kunnen omreizen via Utrecht C. Reizigers tussen Den Haag C. en Rotterdam C. kunnen omreizen via Gouda.
Ik heb niks naar Railmagazine gestuurd. Zeker dat het van mij is???
Ik zit nu in de RegioJet van Ceska Trebova naar Praag. Voor 165 Tsjechische kroon, ongeveer ¤6, mocht ik mee. In eerste klas Oostenrijkse rijtuigen met gratis wifi en een drankje. Traject is 164 kilometer. Ik klaag niet.
Op woensdag 9 april 2014 15:30 schreef greavy het volgende: Volgens mij heeft iemand de foto's van hem hier gelinkt, want ik geloof niet dat die persoon hier actief is.
Ik weet toch bijna zeker dat dit jouw foto is.
Op maandag 31 maart 2014 20:26 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 28 Maart 2014, Keurig volgens plan rolde de DBS 6512 met 3 beladen rongenwagens (één Sns en 2 Laas'n (gelede rongenwagens) de bult bij Zwijndrecht af, en na het sleutelen van de overweg kon er weer vertrokken worden richting Van Leeuwen Buizen in Zwijndrecht. Daarbij zullen er nog vele gevaarpunten gepasseerd worden, en zal de tyfoon meermaals gebruikt moeten worden. En dan is het hopen dat er geen auto "op" het spoor geparkeerd staat, zoals helaas weer het geval was bij de Kringloopwinkel voor. De maximum snelheid op deze stamlijn is over het algemeen 40 km/h, maar door de gevaarpunten wordt er zelden 25 km/h gehaald.
Duidelijk een andere foto
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Oproep om gevaarlijke stoffen zoveel mogelijk via water te vervoeren. Want dan gebeurt er nooit iets, komt het niet langs of door bebouwde gebieden en als er wat van die meuk ontsnapt is er niets aan de hand.
Betaal je al 4 euro voor een biertje aan de bar van het BordRestaurant, blijkt er geen plaats meer in het kroeg-gedeelte te zijn dus je loopt even de keuken voorbij, waar plaats genoeg is. WORD JE TERUGGESTUURD Lekker gastvrij DB
Murphey's Law ten voeten uit: op de zuidsectie van de HSL staat een defecte trein (vermoedelijk een Thalys) waardoor alles klassiek gaat. Een half uur terug is er ook een badslipperexpress naar de klote gegaan tussen Roosendaal en Essen waardoor er nu helemaal geen treinverkeer meer mogelijk is tussen Rotterdam en Antwerpen
In de IC Direct zwijgt men in alle talen over de route van de trein, terwijl het bordje 'Zwijndrecht' inmiddels langszoeft.
Op woensdag 9 april 2014 19:24 schreef James1988 het volgende: Murphey's Law ten voeten uit: op de zuidsectie van de HSL staat een defecte trein (vermoedelijk een Thalys) waardoor alles klassiek gaat. Een half uur terug is er ook een badslipperexpress naar de klote gegaan tussen Roosendaal en Essen waardoor er nu helemaal geen treinverkeer meer mogelijk is tussen Rotterdam en Antwerpen
Hoezo is er geen treinverkeer mogelijk op tweesporige trajecten waarvan slechts 1 spoor geblokkeerd is?
En anders Rotterdam -> Dordrecht -> Breda -> Eindhoven -> Maastricht -> Leuven -> Antwerpen
Op de HSL zou het moeten kunnen (behalve als men aan het evacueren is is), ik weet niet of het (technisch) mogelijk is om tegenspoor te rijden tussen Roosendaal en Essen.
Op woensdag 9 april 2014 19:30 schreef James1988 het volgende: Op de HSL zou het moeten kunnen (behalve als men aan het evacueren is is), ik weet niet of het (technisch) mogelijk is om tegenspoor te rijden tussen Roosendaal en Essen.
Volgens mij staat daar nog een mooi VS-bordje, oftewel: verkeerd spoor, dus geen beveiliging en geen werking van de overwegen.
Op woensdag 9 april 2014 19:30 schreef James1988 het volgende: Op de HSL zou het moeten kunnen (behalve als men aan het evacueren is is), ik weet niet of het (technisch) mogelijk is om tegenspoor te rijden tussen Roosendaal en Essen.
Van die dingen die nooit in je opkomen omdat het in Nederland 'gewoon' zo logisch is dat het wel kan. België .
Van die dingen die nooit in je opkomen omdat het in Nederland 'gewoon' zo logisch is dat het wel kan. België .
Zo vanzelfsprekend is dat in Nederland ook niet hoor. Het baanvak moet er technisch op ingericht zijn (niet alle baanvakken zijn dat) en op sommige baanvakken is de frequentie zo hoog dat enkelspoor werken niet realistisch is omdat dan alle treinen in de knoop komen (door een gebrek aan overloopwissels e.d.).
Zo vanzelfsprekend is dat in Nederland ook niet hoor. Het baanvak moet er technisch op ingericht zijn (niet alle baanvakken zijn dat) en op sommige baanvakken is de frequentie zo hoog dat enkelspoor werken niet realistisch is omdat dan alle treinen in de knoop komen (door een gebrek aan overloopwissels e.d.).
Het enige baanvak in Nederland dat daar niet voor ingericht is, is Zwolle - Olst volgens mij.
Op grensbaanvakken komt het vaker voor, situaties die meestal in stand gehouden worden omdat één van beide partijen er op dat moment geen geld voor (over) heeft.