Het is wel duidelijk dat die er niet is. We leven in een vorm van spontane zelfgekozen apartheid. Er wonen wel mensen met verschillende culturen in Nederland maar van samenleven is onvoldoende sprake. Het is eerder naast elkaar leven.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
De multiculturele samenleving is er nou gewoon eenmaal. Er valt niets op te lossen.
Precies, mislukt of gelukt is irrelevant. Over de eeuwen heen verplaatsen mensen zich over de aardbol om ergens anders een bestaan op te bouwen. Deal with it.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
De multiculturele samenleving is er nou gewoon eenmaal. Er valt niets op te lossen.
123 topics "Syrië"gebagger tussen Nederlanders tegen elkaar ondersteunt die visie alvast niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
Denk je ook zo over de VS? Gewoon ff benieuwd.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat die er niet is. We leven in een vorm van spontane zelfgekozen apartheid. Er wonen wel mensen met verschillende culturen in Nederland maar van samenleven is onvoldoende sprake. Het is eerder naast elkaar leven.
Want? Hij heeft gelijk. De multiculturele samenleving is een vaststaand feit. Sterker nog, multiculti is een wetmatigheid in een moderne democratie. Nogmaals, cultuur is iets anders dan etniciteit.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
123 topics "Syrië"gebagger tussen Nederlanders tegen elkaar ondersteunt die visie alvast niet.
De OP gelezen?quote:Op woensdag 2 april 2014 08:32 schreef Phlogi2013 het volgende:
Dat er problemen aan kleven klopt. Die moet je op zien te lossen, beheersbaar maken, whatever.
Je hoeft alleen al op FOK! te komen om te weten dat dat niet klopt. Laat staan in een kansenwijk wonen, ver weg van de Ivoren Toren van Koos.quote:
Dat heeft er niets mee te maken.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hoeft alleen al op FOK! te komen om te weten dat dat niet klopt. Laat staan in een kansenwijk wonen, ver weg van de Ivoren Toren van Koos.
Ah, een ijkpunt. Nog voor de industriële revolutie.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken.
Wanneer je in de 19e eeuw fortuinlijk genoeg was om als aristocraat in een mooi landhuis te wonen in plaats van in een vervallen volksbuurt waar geweld en criminaliteit aan de orde van de dag waren, dan stelde je toch ook niet dat de samenleving mislukt was. Nee, de samenleving was nou eenmaal zoals die is. Die kan ook niet falen of slagen.
19e eeuw is voor de industriële revolutie? Oke dan.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, een ijkpunt. Nog voor de industriële revolutie.
Vind jij 1969 niet een beter ijkpunt?
Nee, maar er werden geen grensrechters om niets doodgeschopt, zinloos geweld is een exclusief noord-west Europees ziekelijk verschijnsel.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
19e eeuw is voor de industriële revolutie? Oke dan.
En wat voor romantisch beeld heb jij precies van Nederland in de jaren '50 en '60. Een brave samenleving waarin roomblanke Hollanders hun zondagen doorbrachten met wandelingen op het strand van Scheveningen, die werden begeleid door de stem van het Polygoon journaal?
Nee hoor.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar er werden geen grensrechters om niets doodgeschopt, zinloos geweld is een exclusief noord-west Europees ziekelijk verschijnsel.
Ik neem aan dat iemand met jouw verstand ook wel begrijpt dat dit nonsens is. Maar allicht chargeer je wat om de discussie aan te wakkeren. Dat zou ik nog kunnen waarderen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar er werden geen grensrechters om niets doodgeschopt, zinloos geweld is een exclusief noord-west Europees ziekelijk verschijnsel.
Feitelijk onjuist. Legio voorbeelden die jouw ongelijk bewijzen. Vroeger werd je juist om het minste of geringste al vermoord.quote:Geweld in andere samenlevingen en in de Nederlandse historie was effectief. Niet uit "verveling"/"op zoek naar een kick" zoals in het "beschaafde", "moderne" Europa..
Dat dus inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
extremisten (van welke afkomst dan ook) en criminelen aanpakken, zorgen dat iedereen gelijke kansen heeft.
opgelost.
o, staat daarin dan een 'oplossing' ?quote:Op woensdag 2 april 2014 08:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
123 topics "Syrië"gebagger tussen Nederlanders tegen elkaar ondersteunt die visie alvast niet.
Aantoonbare onzin. Je hebt een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geweld in andere samenlevingen en in de Nederlandse historie was effectief. Niet uit "verveling"/"op zoek naar een kick" zoals in het "beschaafde", "moderne" Europa..
Ik vind integratie in de VS beter dan hier maar ook daar klitten bevolkingsgroepen samen en zijn er groepen die voortdurend een achterstand hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:29 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Denk je ook zo over de VS? Gewoon ff benieuwd.
Ik vond dit over moord en doodslag:quote:Op woensdag 2 april 2014 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aantoonbare onzin. Je hebt een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid.
Niet zo heel lang geleden nog een interessant artikel gelezen over geweld in de Nederlandse samenleving. De auteur stelde dat gewelddadigheden tegenwoordig zoveel afschuw en afkeuring oproepen omdat geweld, in tegenstelling tot vroeger, niet langer aan de orde van dag is. Enkele decennia geleden stond niemand ervan te kijken wanneer geschillen met de vuist werden opgelost. Dat terwijl het land nu op z'n kop staat als iemand klappen krijgt.
Daarbij spelen de media ook nog eens een grote rol.
Kortom: grofweg drie perioden:quote:Deze grafiek laat zien dat over de hele periode 1911–2002 globaal drie perioden zijn te onderscheiden. De eerste periode loopt vanaf het begin van de vorige eeuw tot 1965. In die periode schommelde het aantal slachtoffers van moord en doodslag rond de 0,4 per 100 duizend inwoners. Het relatieve aantal was in die eerste periode opmerkelijk stabiel, en er was niet of nauwelijks sprake van een trendmatige stijging of daling in het aantal moorden en doodslagen. De tweede periode loopt van 1965 tot en met 1990. In die periode vond er wel een forse, continue stijging plaats van het (relatieve) aantal slachtoffers. De kans om slachtoffer
te worden van moord of doodslag is in die periode bijna drie keer zo groot geworden. Werden er in het begin van de jaren zestig nog ongeveer 0,3 per 100 duizend personen door geweld omgebracht, in 1990 werden er 1,2 per 100 duizend vermoord. Tot slot is in de derde en laatste
periode, 1990 tot heden, het aantal personen dat omkomt door moord of doodslag gestabiliseerd rond 1,2 per 100 duizend inwoners.
De auteur van het door mij aangehaalde artikel had het ook niet zozeer over moord en doodslag, maar over kloppartijen die aan de orde van de dag waren.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vond dit over moord en doodslag:
http://www.overledenenzor(...)odslag_1911_2002.pdf
[..]
Kortom: grofweg drie perioden:
• tot ca. 1965 stabiel
• 1965-1990 groei
• na 1990 stabilisering
(waarbij het onderzoek tot 2002 gaat).
Het ergste is dat je vaak ook nog niet eens kunt zeggen dat het allemaal wel mee valt omdat je dan binnen de minuut wordt beschuldigt dat je 'de problemen bagatelliseert', iets wat onderhand een politieke doodzonde is geworden.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aantoonbare onzin. Je hebt een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid.
Niet zo heel lang geleden nog een interessant artikel gelezen over geweld in de Nederlandse samenleving. De auteur stelde dat gewelddadigheden tegenwoordig zoveel afschuw en afkeuring oproepen omdat geweld, in tegenstelling tot vroeger, niet langer aan de orde van dag is. Enkele decennia geleden stond niemand ervan te kijken wanneer geschillen met de vuist werden opgelost. Dat terwijl het land nu op z'n kop staat als iemand klappen krijgt.
Daarbij spelen de media ook nog eens een grote rol.
waar het daar fout gaat heeft dat vaak ook dezelfde oorzaak als hier: uitzichtloze situatie voor een groep mensen en het idee dat misdaad loont. In die groep zitten daar vaak zwarten en hier marokkanen maar eigenlijk is afkomst niet eens het belangrijkste. Het verschil is de invulling van twee parameters; uitzichtloos gaat hier vooral om het niet kunnen vervullen van luxebehoeften en daar om pure armoede.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik vind integratie in de VS beter dan hier maar ook daar klitten bevolkingsgroepen samen en zijn er groepen die voortdurend een achterstand hebben.
Als je een conclusie uit deze cijfers wil trekken zou je wel een soort deflatiecorrectie moeten toepassen ivm de medische vooruitgang. Het scheelt nogal of je in 1920, 1970, of 2000 in kritieke toestand gevonden wordt.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vond dit over moord en doodslag:
http://www.overledenenzor(...)odslag_1911_2002.pdf
Deze grafiek laat zien dat over de hele periode 1911–2002 globaal drie perioden zijn te onderscheiden. De eerste periode loopt vanaf het begin van de vorige eeuw tot 1965. In die periode schommelde het aantal slachtoffers van moord en doodslag rond de 0,4 per 100 duizend inwoners. Het relatieve aantal was in die eerste periode opmerkelijk stabiel, en er was niet of nauwelijks sprake van een trendmatige stijging of daling in het aantal moorden en doodslagen. De tweede periode loopt van 1965 tot en met 1990. In die periode vond er wel een forse, continue stijging plaats van het (relatieve) aantal slachtoffers. De kans om slachtoffer
te worden van moord of doodslag is in die periode bijna drie keer zo groot geworden. Werden er in het begin van de jaren zestig nog ongeveer 0,3 per 100 duizend personen door geweld omgebracht, in 1990 werden er 1,2 per 100 duizend vermoord. Tot slot is in de derde en laatste
periode, 1990 tot heden, het aantal personen dat omkomt door moord of doodslag gestabiliseerd rond 1,2 per 100 duizend inwoners.
Kortom: grofweg drie perioden:
• tot ca. 1965 stabiel
• 1965-1990 groei
• na 1990 stabilisering
(waarbij het onderzoek tot 2002 gaat).
Edit: van de periode na 2002 kan ik geen overzicht vinden, maar uit de berichten die ik vind, lijkt het iets gedaald te zijn sindsdien, tot ca. 0,9-1,0 per 100.000 inwoners in de periode 2008-2013. Waar het na 1990 tot 2002 schommelde rond de 1,2.
Hoe lang ben je weg uit Nederland?quote:Op donderdag 3 april 2014 05:55 schreef Lyrebird het volgende:
In mijn jeugd waren er nog geen Marrokanen, en toch werd alles wat los en vast zat weggejat. De hangjongeren bij ons in de buurt waren van het kaliber New Kids, gingen naar PSV-wedstrijden om daar de beest uit te hangen. De Marokkaanse ettertjes die nu in het nieuws komen, doen niet veel anders dan wat de hangjongeren uit onze buurt 30 jaar geleden deden. In beide gevallen gaven de ouders er geen reet om wat hun koters aan het uitvreten waren.
Dat is een Nederlands cultuurprobleem.
Wat betreft de rest van de OP, het lijkt me weinig zinvol om meer mensen naar Nederland te halen, als er meer dan een miljoen (verborgen) werklozen zijn. Het is veel zinvoller om die mensen aan de slag te krijgen. Zorg er daarnaast voor dat de mensen die je binnenhaalt van toegevoegde waarde zijn. Als dat niet kan, omdat je jezelf aan de EU verbonden hebt, en omdat diezelfde EU keuze aan de poort verbiedt, dan mag je je afvragen of het wel zo'n slimme zet was, om dit soort beslissingen uit te besteden aan anonieme ambtenaren en politici in Brussel.
Ondertussen al weer 14 jaar in het buitenland. Ik ga niet ontkennen dat allochtonen voor problematiek zorgen, maar die problematiek vindt plaats in dezelfde omstandigheden als 30 jaar geleden, toen er alleen nog maar Nederlandse jongeren ontspoorden.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe lang ben je weg uit Nederland?
Ik heb zelf weinig last gehad in verschillende multikulwijken, maar de stijging in de problematiek van, door, met of vanwege "allochtonen" kan je niet ontkennen.
Het interessante aan problematiek in de VS is dat "allochtonen" het juist erg goed doen. De Indiase gemeenschap is de rijkste minderheid, en Chinezen, Vietnamezen maar ook maar ook Afrikanen doen het erg goed. Maar minderheden die jaren aan het infuus van de overheid hebben gelegen, die in de projects wonen en naar hele slechte scholen gaan, weten zich niet te gedragen. Hetzelfde geldt voor blank trailer trash.quote:In de VS werkt het ook ongeveer zo, kom op Lyrebird. Als je je misdraagt ben je sneller een Mexicaan, Colombiaan, Chinees of Afrikaan. Als je gewoon normaal meedoet, zoals de meerderheid, ben je gewoon VSAmerikaan.
Waarom daar in Nederland zo krampachtig over gedaan moet worden, is onzinnig kleuterklasgedoe. Nederland is FOK! in het groot.
Met het EU-verhaal uiteraard helemaal eens.
14 jaar is lang.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ondertussen al weer 14 jaar in het buitenland. Ik ga niet ontkennen dat allochtonen voor problematiek zorgen, maar die problematiek vind plaats in dezelfde omstandigheden als 30 jaar geleden, toen er alleen nog maar Nederlandse jongeren ontspoorden.
[..]
Het interessante aan problematiek in de VS is dat "allochtonen" het juist erg goed doen. De Indiase gemeenschap is de rijkste minderheid, en Chinezen, Vietnamezen maar ook maar ook Afrikanen doen het erg goed. Maar minderheden die jaren aan het infuus van de overheid hebben gelegen, die in de projects wonen en naar hele slechte scholen gaan, weten zich niet te gedragen. Hetzelfde geldt voor blank trailer trash.
In Nederland zie je eenzelfde ontwikkeling in de krachtwijken - zeg ik dan zonder er zelf te wonen.
Zinloos geweld is van alle tijden alleen viel het vroeger gewoon minder op geen TV en radio enz. De trend is juist dat geweld juist sterk is afgenomen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het risico op uitgaansgeweld is in Nederland veel groter dan in veel andere steden in de wereld. Jij woont zeker op het platteland?quote:Op donderdag 3 april 2014 06:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zinloos geweld is van alle tijden alleen viel het vroeger gewoon minder op geen TV en radio enz. De trend is juist dat geweld juist sterk is afgenomen.
Ik woon in Amsterdam. Terwijl jij niet eens in Nederland woont.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het risico op uitgaansgeweld is in Nederland veel groter dan in veel andere steden in de wereld. Jij woont zeker op het platteland?
Ja hoor, Amsterdam is er een stuk veiliger op geworden.quote:
Nee, dan weet je niet hoe het land er ongeveer bijligt.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam. Terwijl jij niet eens in Nederland woont.
Gisteren liepen mijn vrouw en ik om tien uur 's avonds langs een rivier in het midden van Busan (Zuid-Korea), een stad met 5 miljoen inwoners. Je zag er families, families met kinderen, opa's en oma's, jongeren, jongeren die aan het skeeleren waren, mensen die aan het badmintonnen waren.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zinloos geweld is van alle tijden alleen viel het vroeger gewoon minder op geen TV en radio enz. De trend is juist dat geweld juist sterk is afgenomen.
Het zijn dus juist die dorpen waar dus veel gebeurt. In een grote stad is er meer politie en is het dus veiliger.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dan weet je niet hoe het land er ongeveer bijligt.
Jij woont ook niet in Deurne.
Natuurlijk. Ik zie graag dat problemen benoemd worden, maar zo lang men zowel links als rechts de vinger niet op de zere plek durft te leggen, wordt het probleem niet opgelost.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:50 schreef El_Matador het volgende:
Het gaat nergens over, die patstelling. Dat ben je toch wel met me eens?
De scholen poepen geen kinderen uit. Ik zou de verantwoordelijkheid helemaal bij de ouders plaatsen. Ouders waarvan de kinderen zich schuldig maken aan misdaad en waarvan duidelijk is dat het aan de opvoeding ligt zou je boetes moeten geven. Korten op uitkering enz.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:14 schreef Lyrebird het volgende:
Je lost dit op door in te zien dat ouders en scholen hun gezag over kinderen zijn kwijtgeraakt, door in te zien dat ouders en scholen hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen
Ja, dat dus.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
De scholen poepen geen kinderen uit. Ik zou de verantwoordelijkheid helemaal bij de ouders plaatsen. Ouders waarvan de kinderen zich schuldig maken aan misdaad en waarvan duidelijk is dat het aan de opvoeding ligt zou je boetes moeten geven. Korten op uitkering enz.
Dan nog ben je als homo in Amsterdam niet veilig. Althans niet zo veilig als in DF. De problemen ontkennen gaat je echt niet meer helpen.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn dus juist die dorpen waar dus veel gebeurt. In een grote stad is er meer politie en is het dus veiliger.
Het is blijkbaar geen prioriteit. Hoe vaak lees je niet het waren bekenden sq vrienden van de politie.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog ben je als homo in Amsterdam niet veilig. Althans niet zo veilig als in DF. De problemen ontkennen gaat je echt niet meer helpen.
De ouders hebben idd de eindverantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
De scholen poepen geen kinderen uit. Ik zou de verantwoordelijkheid helemaal bij de ouders plaatsen. Ouders waarvan de kinderen zich schuldig maken aan misdaad en waarvan duidelijk is dat het aan de opvoeding ligt zou je boetes moeten geven. Korten op uitkering enz.
Je kennis over dit soort zaken is ronduit bagger.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geweld in andere samenlevingen en in de Nederlandse historie was effectief. Niet uit "verveling"/"op zoek naar een kick" zoals in het "beschaafde", "moderne" Europa..
Zeg het eens, forumtrol? Jij weet het beter?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:28 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Je kennis over dit soort zaken is ronduit bagger.
Om een voorbeeld te geven. Trek je in een kroeg rond het jaar 1900 een mes trekken alle andere kroeggasten ook een mes. Die tijden hebben we gehad.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeg het eens, forumtrol? Jij weet het beter?
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
waarom zouden die cijfers nietszeggend zijn, juist de onderbuik discussie die hier gevoerd wordt zet meer aan tot een onveilig gevoel. Dat de populistisch politici ook allemaal hierin trappen is wel tekenend voor het dalend niveau in de 2e kamer. Al die onzin van wilders moet men gewoon bestrijden met onderbouwde cijfers.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het risico op uitgaansgeweld is in Nederland veel groter dan in veel andere steden in de wereld. Jij woont zeker op het platteland?
Cijfertjes van de Nationale Politie zeggen geen reedt. De media werken wel mee, maar het is echt onveiliger geworden de laatste 10 jaar.
Ik wil graag ook even weten in welke andere lande men nog wel goed weet hoe hun kind opgevoed moet worden itt in nederland. Ook al zo'n boude uitspraak.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.
Troll? Hardly.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die stick behind the door is er gewoon hoor. Hoef je geen financiële schade voor aan te richten.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.
Over het algemeen zou je zeggen je hebt gelijk. Maar er zijn ook ouders die het niets interesseert wat hun kinderen uitspoken op straat en dan werkt deze aanpak niet. Dat softe moeilijke jeugd enz moeten we vanaf. Ik ken zat mensen die het juist goed doen ondanks dit soort tegenslag. Maar dat vindt je niet terug in de cijfers.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wil graag ook even weten in welke andere lande men nog wel goed weet hoe hun kind opgevoed moet worden itt in nederland. Ook al zo'n boude uitspraak.
Als er een stick behind the door is, waarom zijn er dan problemen? Want er is geen ander land in de wereld, waar de wortels aan de bomen groeien.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Die stick behind the door is er gewoon hoor. Hoef je geen financiële schade voor aan te richten.
Kijk voor de grap eens naar de zelfmoordcijfers in deze landen. Zo top is het in die landen voor kinderen ook weer niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ok niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
En dat noemt mij een trol. Wijs jij die probleemloze territoria even aan. Ga ik ondertussen de deur uitquote:Op donderdag 3 april 2014 07:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als er een stick behind the door is, waarom zijn er dan problemen? Want er is geen ander land in de wereld, waar de wortels aan de bomen groeien.
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de zelfmoordcijfers in deze landen. Zo top is het in die landen voor kinderen ook weer niet.
Wat bedoel je nu exact met 'dat kinderen zich goed gedroegen' ?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
Als je een beeld van jezelf als wereldwijs neer wil zetten kun je dit soort bullshit ook beter achterwege laten. Azië is groot en ondanks de gegroeide rijkdom is er nog genoeg armoede. De cultuur in veel delen van Azië is er een van ontzag voor autoriteit, dat is één. Maar aan de onderkant zijn stelende en rovende kinderen echt geen uitzondering. It sure beats sucking dickquote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
En alleen de sticks?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.
Ja. Zo kunnen de zuid koreanen weer elementen uit de Nederlandse maatschappij pikken om daar hun voordeel mee doen. Net als zo ongeveer alle culturen en landen ter wereld dit kunnen. Beetje loze uitspraak dit. Overigens is criminaliteit in Zuid Korea niet veel lager dan in Nederland. Niet noemenswaardig in ieder geval.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.
Maar in Zuid-Korea merk ik dat het gezin nog centraal staat. Dat is iets wat je over kunt nemen, zonder dat je mensen naar elkaar laat buigen. Je hoeft niet alles van ze te copieren. Pik de elementen er uit die er voor zorgen dat mensen wel goed met elkaar om kunnen gaan.
Wat ik eigenlijk wil aangeven dat dit niets zegt. Nederland is geen Zuid-Korea. Oplossingen die daar werken zullen hier niet werken. Mede omdat in alle lagen van de bevolking het individualisme en het handelen uit eigenbelang gemeengoed is geworden. Voorbeeld is dat met name de Marokkaanse criminele jongeren het normaal vinden dat je het bezit van anderen mag pakken ze zien het zelfs als een beroep. Dat het gevolgen voor een ander heeft komt in hun denken niet op.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.
Maar in Zuid-Korea merk ik dat het gezin nog centraal staat. Dat is iets wat je over kunt nemen, zonder dat je mensen naar elkaar laat buigen. Je hoeft niet alles van ze te copieren. Pik de elementen er uit die er voor zorgen dat mensen wel goed met elkaar om kunnen gaan.
Het klopt dat Koreanen het niet zo nauw met de wet nemen (zie ook mijn bijdrage in KAA). Het gaat dan vooral om oude vandagen, die het met weinig geld moeten doen. De verschillen tussen arm en rijk zijn immens in Zuid-Korea.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Zo kunnen de zuid koreanen weer elementen uit de Nederlandse maatschappij pikken om daar hun voordeel mee doen. Net als zo ongeveer alle culturen en landen ter wereld dit kunnen. Beetje loze uitspraak dit. Overigens is criminaliteit in Zuid Korea niet veel lager dan in Nederland. Niet noemenswaardig in ieder geval.
Sorry, kopschoppers, "arme jongetjes die door de media zo zwaar gestraft zijn [aggut]" waren er 20 jaar geleden niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
waarom zouden die cijfers nietszeggend zijn, juist de onderbuik discussie die hier gevoerd wordt zet meer aan tot een onveilig gevoel. Dat de populistisch politici ook allemaal hierin trappen is wel tekenend voor het dalend niveau in de 2e kamer. Al die onzin van wilders moet men gewoon bestrijden met onderbouwde cijfers.
Wat lyrebird ook al schreef 30 jaar geleden waren er in elke stad wel achterstandswijken met toendertijd autochtone tokkie. Sterker nog er zijn nog steeds genoeg autochtone tokkies.
Wonen in een land waar een mensen leven een paar euro waard is. Corruptie normaal is. En waar drugscriminelen koning zijn lijkt me ook niet fijn. Doe mij dan maar Amsterdam. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.quote:
Alleen wat meer corruptie in amsterdam dusquote:Op donderdag 3 april 2014 08:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wonen in een land waar een mensen leven een paar euro waard is. Corruptie normaal is. En waar drugscriminelen koning zijn lijkt me ook niet fijn. Doe mij dan maar Amsterdam. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
Natuurlijk. Jij preekt waarheid en de rest tracht statistieken te misbruiken. Zolang het maar in jouw straatje past toch?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het klopt dat Koreanen het niet zo nauw met de wet nemen (zie ook mijn bijdrage in KAA). Het gaat dan vooral om oude vandagen, die het met weinig geld moeten doen. De verschillen tussen arm en rijk zijn immens in Zuid-Korea.
Dit is weer een doorzichtige poging om statistieken te misbruiken om zo je kop in het zand te kunnen blijven steken.
Blijf jij maar mooi daar, met je dieptreurige vooroordelen.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wonen in een land waar een mensen leven een paar euro waard is. Corruptie normaal is. En waar drugscriminelen koning zijn lijkt me ook niet fijn. Doe mij dan maar Amsterdam. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
In elk geval is het mooie van Nederland dat je veilig dit soort discussie kunt voeren.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blijf jij maar mooi daar, met je dieptreurige vooroordelen.
Als je alleen in meer en minder denkt wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is het mooie van Nederland dat je veilig dit soort discussie kunt voeren.En ik denk dat ze in Colombia meer problemen hebben dan hier met misdaad en dergelijke. Dat is geen vooroordeel maar een gegeven feit.
Niet echt een discussie maar min zinloos geroep e gesteld. Sowieso is criminaliteit iets wat je relatief moet bekijken. Waar ik woon worden relatief meer mensen vermoord dan in Nederland. Toch is het er als burger zijnde veiliger.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is het mooie van Nederland dat je veilig dit soort discussie kunt voeren.En ik denk dat ze in Colombia meer problemen hebben dan hier met misdaad en dergelijke. Dat is geen vooroordeel maar een gegeven feit.
We weten allemaal dat jij, om de een of andere reden, tot aan je schouders in de reet van Colombia resideert en dat je NL maar kut vindt want EU en boerenkool, ofzo.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je alleen in meer en minder denkt wel.
Denk es in ánders.
Onzin.. Nederland is een multiculturele samenleving. En het gaat hier echter niet slechter dan in andere grotere landen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:13 schreef LogiteX het volgende:
Nederland is gewoon te klein voor een multi-culturele samenleving
Van wie moet je in eerste instantie een "Nederlander" zijn?quote:Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Multicultureel is gewoon een ander woord voor apartheid. Een samenleving waarin mensen niet van nature min of meer dezelfde waarden onderschrijven is helemaal geen samenleving. Het woord samen betekent namelijk echt iets.
Als je in Nederland woont dien je in eerste instantie een Nederlander te zijn. Dat lukt niet door hier vast te houden aan gebruiken en normen en waarden uit een andere cultuur die er haaks op staat.
Mensen zijn mensen en ze onderschrijven dezelfde waarden globaal:quote:Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Multicultureel is gewoon een ander woord voor apartheid. Een samenleving waarin mensen niet van nature min of meer dezelfde waarden onderschrijven is helemaal geen samenleving. Het woord samen betekent namelijk echt iets.
Hoezo 'haaks' ? Ieder doet zijn eigen thing en laat andersdenkenden met rust.quote:Als je in Nederland woont dien je in eerste instantie een Nederlander te zijn. Dat lukt niet door hier vast te houden aan gebruiken en normen en waarden uit een andere cultuur die er haaks op staat.
Malmö -Zweden- heeft een sociaal democraat als burgemeester. Ilmar Reepalu is zijn naam.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
Niet van iemand maar van iets. Wat dat iets is? Ik denk de samenleving. De mensen om je heen.quote:Op zondag 6 april 2014 19:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Van wie moet je in eerste instantie een "Nederlander" zijn?
Was het maar allemaal zo mooi. Mensen respecteren in de praktijk helemaal andermans religie, seksuele voorkeur, waarden en normen niet. Zo krijg je een land met allemaal subculturen waar mensen in samenklitten.quote:Op zondag 6 april 2014 19:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen zijn mensen en ze onderschrijven dezelfde waarden globaal:
Rustig leven, geen ruzie zoeken het beste willen voor de kinderen en de ouderen.
Het is onzin dat mensen persé hetzelfde geloof of non-geloof of politieke visies moeten hebben om rustig in dezelfde straat te kunnen leven of op dezelfde werkplek verblijven.
[..]
Hoezo 'haaks' ? Ieder doet zijn eigen thing en laat andersdenkenden met rust.
Pas als men gaat denken dat die anderen haaks zijn en dat mag niet, begint de shit.
Daarom sturen blanke ouders hun kinderen massaal naar gekleurde scholen. Yeah right.quote:Op zondag 6 april 2014 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onzin.. Nederland is een multiculturele samenleving.
Tuurlijk doen de meeste mensen gewoon hun eigen thing en respecteert men dat anderen ook de vrijheid hebben rustig hun eigen thing moeten doen.quote:Op zondag 6 april 2014 21:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet van iemand maar van iets. Wat dat iets is? Ik denk de samenleving. De mensen om je heen.
[..]
Was het maar allemaal zo mooi. Mensen respecteren in de praktijk helemaal andermans religie, seksuele voorkeur, waarden en normen niet. Zo krijg je een land met allemaal subculturen waar mensen in samenklitten.
Wat zijn dan "onze normen" ? Die normen die wezenlijk zijn voor een samenleving ( rustig je eigen leven leiden, niet ruzie zoeken) vind je overal ter wereld en niet alleen bij Nederlanders.quote:. Het percentage mensen die onze normen en waarden afwijst is helaas nog te groot.
Ontken je nu dat Nederland een multicultureel land is ?quote:Op zondag 6 april 2014 21:27 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Daarom sturen blanke ouders hun kinderen massaal naar gekleurde scholen. Yeah right.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Nee, maar we zijn er wel te klein voorquote:Op zondag 6 april 2014 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ontken je nu dat Nederland een multicultureel land is ?
Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?quote:Op maandag 7 april 2014 00:07 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Nee, maar we zijn er wel te klein voor
In jouw angst is er geen ruimte voor. Jij bent zelf de schepper van het probleem.quote:Op maandag 7 april 2014 00:07 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Nee, maar we zijn er wel te klein voor
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.quote:Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?
De assimilatie van verschillende groepen in onze samenleving compleet gemist?quote:Op maandag 7 april 2014 13:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.
De vraag was "enkel" ..quote:Op maandag 7 april 2014 13:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.
Dat klopt. Het duurt alleen erg lang voordat alle diverse groepen zichzelf gaan beschouwen als onderdeel van een volk. Hoe verder de oorspronkelijk cultuur afstaat van de onze hoe langer het duurt.quote:Op maandag 7 april 2014 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De vraag was "enkel" ..
Dus je neigt ernaar te stellen dat mensen van verschillende afkomsten niet met elkaar in een land kunnen leven.
Kijk eens naar de geschiedenis van Nederland. Hardstikke veel niet-Nederlandse afkomsten. Er waren spanningen tussen groepen mensen, maar geen burgeroorlogen ( of je moet de veldslagen van de 80-jarige oorlog als burgeroorlog katholieken-protestanten willen zien)
Die diverse groepen assimileren, gaan op in die grote etniciteit die we Nederlands noemen.
Niet beschouwen als deel van dat dominante volk is heus geen bewijs van niet kunnen samenleven.quote:Op maandag 7 april 2014 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat klopt. Het duurt alleen erg lang voordat alle diverse groepen zichzelf gaan beschouwen als onderdeel van een volk. Hoe verder de oorspronkelijk cultuur afstaat van de onze hoe langer het duurt.
En je ziet ook dat de jongeren zich wél steeds meer als Nederlands zien.quote:Op dit moment zie je nog dat er groepen zijn die hier aanwezig zijn sinds de 70er jaren en die zichzelf in de derde generatie nog steeds niet als Nederlander beschouwen.
Waar jij (uiteraard geheel per ongeluk) weer niet bij vermeld dat veruit de grootste groep van die emigranten geen autochtonen Nederlanders zijn (beide ouders in Nederland geboren).quote:Op zondag 6 april 2014 21:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Malmö -Zweden- heeft een sociaal democraat als burgemeester. Ilmar Reepalu is zijn naam.
Hij riep jaren geleden luid en duidelijk: Mijn stad moet een afspiegeling zijn van de wereldbevolking.
Dat is gelukt. Resultaat is dat de Zweden zelf massaal Malmö hebben verlaten. Dat was niet de bedoeling zei hij in een interview, want hij schrok toch wel.
Maar wat dan wel? Dat wist hij zo gauw niet.
Zoals gezegd, de Zweedse burger weet het wel...wegwezen.
-
Meer dan 1.700.000 Nederlanders hebben sinds 2000 hun eigen land verlaten. De laatste 3 jaar waren er dat 375.000.
Niettegenstaande groeit het aantal inwoners in Nederland...door immigratie.
-
In 2011 zochten nog maar 4000 mensen een baan buiten Nederland, inmiddels staat de teller op 47.000. http://www.telegraaf.nl/o(...)enland_gewild__.html
-
Nederlanders depressiefste volk van Europa. http://www.volkskrant.nl/(...)olk-van-Europa.dhtml
Allen hebben één motief...ze willen niet meer in Nederland wonen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waar jij (uiteraard geheel per ongeluk) weer niet bij vermeld dat veruit de grootste groep van die emigranten geen autochtonen Nederlanders zijn (beide ouders in Nederland geboren).
Ik zou ook liever ergens anders wonen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Allen hebben één motief...ze willen niet meer in Nederland wonen.
diverse onderzoeken:quote:Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou ook liever ergens anders wonen.
Wat let je?quote:Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou ook liever ergens anders wonen.
De kleine oppervlak van dit land maakt dat we niet meer mensen kunnen dragen: De Randstad puilt uit en ik wil niet dat de rest van Nederland de Randstad achterna gaat.quote:Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?
Het is uiteraard een mening. Maar wel eentje die ergens op gebaseerd isquote:Op maandag 7 april 2014 11:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In jouw angst is er geen ruimte voor. Jij bent zelf de schepper van het probleem.
ontken ik nietquote:Nederland is een multicultureel land . Dat is een feit.
waarquote:En net als een monocultureel land is er niks ideaals an. Maar het is nog zeker goed leven in Nederland.
Geniale intelligente en doordachte vraag van je...quote:Op maandag 7 april 2014 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
Jij hebt een kut-leven in Nederland, Logitex?
Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Geniale intelligente en doordachte vraag van je...
Hier is het antwoord http://www.omroepbrabant.(...)et+naartoe+gaat.aspx
In een enclave op de Veluwe is het anders dan als blonde meid in Kanaleneiland, dat begrijp je?quote:Op maandag 7 april 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.
Ik heb me nog geen minuut van m'n leven onveilig gevoeld in Nederland.
Er is dan ook niets mooiers dan reizen. Ik mag graag in het buitenland komen. Echter, dat Nederland een klote-plek is om te wonen, gaat er bij mij niet in.quote:Op maandag 7 april 2014 22:28 schreef El_Matador het volgende:
Nederland is vaak een beetje vermoeiend. Een soort FOK!discussie vol trolletjes zeg maar. Het is gewoon te druk, teveel mensen die boven op elkaars lip zitten. En dan helemaal als ze zo "direct" (eerder: onbeschoft) zijn als Nederlanders.
De wereld is zoveel groter. En daar doen mensen niet zo moeilijk over waar je vandaan komt, zoals in Nederland (ontopic).
Een vriendin van me woont in Kanaleneiland. Er is haar nog nooit iets naars overkomen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In een enclave op de Veluwe is het anders dan als blonde meid in Kanaleneiland, dat begrijp je?
Dat is het ook niet. Nederland is extreem gemakkelijk. Het hele land is ingericht op gemak.quote:Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook niets mooiers dan reizen. Ik mag graag in het buitenland komen. Echter, dat Nederland een klote-plek is om te wonen, gaat er bij mij niet in.
Gast, als jij het elders beter toeven vindt; by all means, leef je uit, ga er wonen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het ook niet. Nederland is extreem gemakkelijk. Het hele land is ingericht op gemak.
Wat wel zo is, is dat het niet prettig is voor mensen die boven het maaiveld uitsteken/mensen die buiten de box denken. En daarom gaat het veel te weinig vooruit, het land staat stil, er is geen drive, geen progressie.
De staat van het land is op de meeste niveaus natuurlijk erg goed, maar dat wil niet zeggen dat je niet op dezelfde of andere vlakken (waar Nederland minder goed scoort, vooral sociaal) elders betere omstandigheden kan vinden.
Geniaal antwoord...quote:Op maandag 7 april 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.
Ik heb me nog geen minuut van m'n leven onveilig gevoeld in Nederland.
Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.quote:Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, als jij het elders beter toeven vindt; by all means, leef je uit, ga er wonen.
Waar ik echter moeite mee heb, zijn zure expats die mij even komen vertellen dat er van alles mis is met Nederland. Prima dat jij dat vindt, maar als je zo'n hekel aan dit land hebt, waarom zit je dan onze fora vol te kalken met je azijnzeik?
Laatste is overigens niet per se aan jou gericht.
Maar wat voegt al dat zure azijnzeiken nu precies toe? Prima dat je zelf geen plezier in je leven hebt maar om er dan maar alles aan te gaan doen om anderen ook een negatief gevoel aan te praten heeft toch ook niet zoveel nut? Zeker aangezien toch niemand anders dan wat andere toch al verzuurde types zich daar iets van aantrekkenquote:Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.
Waar ik me -en ik spreek over mezelf- over verbaas, is dat een land waar ik 30 jaar ben opgegroeid, zo statisch, zo weinig dynamisch, zo weinig innoverend was geworden. Pappen, nathouden en om 18:00 aan de prak.
Hoe meer andere landen je beter leert kennen, hoe meer je ziet dat Nederland allerminst het "paradijslijk postzegeltje" van vermeende non-corruptie en vermeende "betrouwbare media" is. Dat maakt een expatvisie dan wel een ander die in andere landen gewoond heeft en nu weer in Nederland, nou juist een om rekening mee te houden.
Het gaat erom waar jij je lekker voelt, op je gemak. Jij schiet steevast uit je slof wanneer iemand het waagt kritiek te uiten op Colombia. Als ik jou mag geloven dan is dat toch wel het meest geweldige land ter wereld.quote:Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.
Waar ik me -en ik spreek over mezelf- over verbaas, is dat een land waar ik 30 jaar ben opgegroeid, zo statisch, zo weinig dynamisch, zo weinig innoverend was geworden. Pappen, nathouden en om 18:00 aan de prak.
Hoe meer andere landen je beter leert kennen, hoe meer je ziet dat Nederland allerminst het "paradijslijk postzegeltje" van vermeende non-corruptie en vermeende "betrouwbare media" is. Dat maakt een expatvisie dan wel een ander die in andere landen gewoond heeft en nu weer in Nederland, nou juist een om rekening mee te houden.
Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.quote:Op maandag 7 april 2014 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat erom waar jij je lekker voelt, op je gemak. Jij schiet steevast uit je slof wanneer iemand het waagt kritiek te uiten op Colombia. Als ik jou mag geloven dan is dat toch wel het meest geweldige land ter wereld.
Een herkenbare houding, want ik heb een zus die tot heel kort geleden ook zo dacht over haar nieuwe thuisland, en nu langzaam tot de conclusie is gekomen dat het toch best goed toeven is in Nederland.
Nederland is niet perfect, zeker niet. Maar het blijft een van de beste plekken om te wonen. Daar doen een paar berichtjes over roofovervallen en kut-Marokkaantjes niets aan af.
En van lekker boos, hysterisch en zuur doen op internet wordt dit beter denk je?quote:Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.
Nederland langs de "meetlat" van de wereld leggend, is het land prima.
Nederland langs de meetlat van "hoe het zou kunnen", loopt het land achter en staat stil. Het imponeert niet, integendeel.
Dat is slechts jouw perceptie en die is, in mijn ogen, niet heel veel waard.quote:Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.
Nederland langs de "meetlat" van de wereld leggend, is het land prima.
Nederland langs de meetlat van "hoe het zou kunnen", loopt het land achter en staat stil. Het imponeert niet, integendeel.
Kerel, ik ga Colombia toch ook niet lopen afzeiken? Als jij daar wilt wonen, dan ga je lekker je gang wat mij betreft. Ik gun je zelfs het allerbeste.quote:Op maandag 7 april 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
"zuur"
"gezeik"
"zielig"
"geneuzel"
QED, den bevooroordeelde, zure Nederlander. Ik ben nergens zuur, je zou er goed aan doen een spiegeltje te kopen.
Boos? Hysterisch? Zuur?quote:Op maandag 7 april 2014 22:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En van lekker boos, hysterisch en zuur doen op internet wordt dit beter denk je?
Ik zeik Nederland af??quote:Op maandag 7 april 2014 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik ga Colombia toch ook niet lopen afzeiken? Als jij daar wilt wonen, dan ga je lekker je gang wat mij betreft. Ik gun je zelfs het allerbeste.
Je begint nota bene over Kanaleneiland om zogenaamd aan te tonen wat voor vreselijk land Nederland wel niet is.quote:Op maandag 7 april 2014 23:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zeik Nederland af??Ik heb kritiek op bepaalde dingen, lijkt me heel gezond.
Voor een echte afzeiker moet je bij remlof zijn. Die noemde jouw verblijfplaats "een kutlandje".
Ja, inderdaad en je lijkt druk bezig door te draaienquote:
De ervaring leert dat ik daar juist vrij scherp in zitquote:Ik zit altijd met een grote smile te FOK!ken, geen idee hoe dat bij jou zit, maar je zit wel vaker fout met je beeld van mensen, met name mij.
Nee, ik haalde dat erbij om de verschillen in het land aan te geven. Ik heb zelf ook weinig last gehad in al die jaren verschillende wijken met veel buitenlanders. Neemt niet weg dat er nogal wat aan de hand is.quote:Op maandag 7 april 2014 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begint nota bene over Kanaleneiland om zogenaamd aan te tonen wat voor vreselijk land Nederland wel niet is.
Multikul, alleen je woordgebruik al. Je lijkt wel een angstige puber die niet buiten durft te komen op die manier. Als dat serieus kritiek leveren is of de discussie opzoeken...quote:Op maandag 7 april 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik haalde dat erbij om de verschillen in het land aan te geven. Ik heb zelf ook weinig last gehad in al die jaren verschillende wijken met veel buitenlanders. Neemt niet weg dat er nogal wat aan de hand is.
Het is jammer dat de PVV model is gaan staan voor kritiek op multikul. Dat is natuurlijk een stroman van het kaliber Roemer = Mao. Gaat nergens meer over.
Fortuyn -zit nu een filmpje te kijken- had daar een heel eerlijke sociaal-democratische kijk op.
Makkelijk kort woord, je begrijpt waar ik het over heb, de OP zegt er ook genoeg over.quote:Op maandag 7 april 2014 23:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Multikul, alleen je woordgebruik al. Je lijkt wel een angstige puber die niet buiten durft te komen op die manier. Als dat serieus kritiek leveren is of de discussie opzoeken...
Er is helemaal niet 'heel veel' aan de hand. Ja, er zijn problemen, maar die heb je overal. Feit is dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders eigenlijk nooit in aanraking komt met criminaliteit of in elkaar wordt geramd.quote:Op maandag 7 april 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik haalde dat erbij om de verschillen in het land aan te geven. Ik heb zelf ook weinig last gehad in al die jaren verschillende wijken met veel buitenlanders. Neemt niet weg dat er nogal wat aan de hand is.
Het is jammer dat de PVV model is gaan staan voor kritiek op multikul. Dat is natuurlijk een stroman van het kaliber Roemer = Mao. Gaat nergens meer over.
Fortuyn -zit nu een filmpje te kijken- had daar een heel eerlijke sociaal-democratische kijk op.
Zet toevallig GeenStijl aan.quote:Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is helemaal niet 'heel veel' aan de hand. Ja, er zijn problemen, maar die heb je overal. Feit is dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders eigenlijk nooit in aanraking komt met criminaliteit of in elkaar wordt geramd.
Het heeft dan ook weinig zin om in je broek te schijten telkens als je zoiets leest in de media.quote:Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zet toevallig GeenStijl aan.
Ik heb toch niet erg vaak dit soort overvallen meegemaakt. Al helemaal niet in Nederland.
[ afbeelding ]
Goed, dat verontrust jou niet, dat kan. Ik vind het zonde een land vol potentie zo te zien afglijden.
Sorry kerel, je lijkt steeds meer door te draaien. Daar kan ik verder weinig aan doen. En wanneer je het over een onderwerp hebt en je gebruikt weer allerlei achterlijke termpjes en vervolgens miept wanneer je niet serieus genomen wordt zegt dat ook wel weer genoegquote:Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Makkelijk kort woord, je begrijpt waar ik het over heb, de OP zegt er ook genoeg over.
Het blijft toch vreemd hoe jij dingen vormt zeg, "je lijkt wel" zijn gewoon jouw ideetjes bij jou leven. Stel je beeld eens bij.
Hoe groot is je beeld van Nederland werkelijk? Reis je met het OV in Den Haag? Rotterdam? Amsterdam?quote:Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft dan ook weinig zin om in je broek te schijten telkens als je zoiets leest in de media.
Ja, er gebeuren ernstige dingen, maar als ik om mij heenkijk, zie ik dat de problemen in bijvoorbeeld onze binnenstad alleen maar minder zijn geworden.
En nee, ik woon niet in een deurp met 5.000 inwoners.
Afglijden, nog een stapje of twee en het is hier de hel op aarde.quote:Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zet toevallig GeenStijl aan.
Ik heb toch niet erg vaak dit soort overvallen meegemaakt. Al helemaal niet in Nederland.
[ afbeelding ]
Goed, dat verontrust jou niet, dat kan. Ik vind het zonde een land vol potentie zo te zien afglijden.
Ah gossie, ik heb andere ervaringen dan meneer dus ik zal wel nooit in grote steden komen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe groot is je beeld van Nederland werkelijk? Reis je met het OV in Den Haag? Rotterdam? Amsterdam?
Ja, hier wordt ook veel gejat in het OV, maar dat is met 40% armoede ook logisch. In Nederland wordt niet zozeer gejat, meer getreiterd, uitgedaagd, groepjes mocro's die speciaal op pad gaan om niets anders te doen dan problemen zoeken.
Dat beeld is exclusief NW-Europees en een grote smet op een mooi land met veel meer potentie dan het nu uitdraagt.
Ik spreek hier niet anders dan irl, als ik het over multikul heb, kan je ook inzien wat ik bedoel, in plaats van moeilijk te doen over termen "die je niet aanstaan" dan wel niet in het policor woordenboek voorkomen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sorry kerel, je lijkt steeds meer door te draaien. Daar kan ik verder weinig aan doen. En wanneer je het over een onderwerp hebt en je gebruikt weer allerlei achterlijke termpjes en vervolgens miept wanneer je niet serieus genomen wordt zegt dat ook wel weer genoeg.
Afgegleden naar een hel op aarde.quote:Op maandag 7 april 2014 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah gossie, ik heb andere ervaringen dan meneer dus ik zal wel nooit in grote steden komen.
Ik had familie wonen in de omgeving van het Mercatorplein, pauperbuurt bij uitstek. Kwam daar regelmatig. Ik ben nooit bestolen.
Tja, dat soort domme termpjes gebruiken mag natuurlijk maar het is nogal sneu en kinderachtig. Als je dat in irl ook bent is dat een keuze die je prima kan maken. Maar een tikje sneu is het welquote:Op maandag 7 april 2014 23:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik spreek hier niet anders dan irl, als ik het over multikul heb, kan je ook inzien wat ik bedoel, in plaats van moeilijk te doen over termen "die je niet aanstaan" dan wel niet in het policor woordenboek voorkomen.
Jij mag het dom, sneu en kinderachtig vinden, en nu? Hoe zit het nou met die multikul? Allemaal spekkoek en paasei?quote:Op maandag 7 april 2014 23:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat soort domme termpjes gebruiken mag natuurlijk maar het is nogal sneu en kinderachtig. Als je dat in irl ook bent is dat een keuze die je prima kan maken. Maar een tikje sneu is het wel. Ik meen me te herinneren dat je de middelbare school toch achter je gelaten zou moeten hebben.
Het aantal diefstallen is al een aantal jaren dalend.quote:Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:
[
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)014/2014-4045-wm.htmquote:n 2013 opnieuw minder diefstallen geregistreerd
In 2013 registreerde de politie 640 duizend diefstallen. Dit waren er 38 per duizend inwoners. Sinds 2005 is dit cijfer geleidelijk gedaald. In dat jaar registreerde de politie nog 47 diefstallen per duizend inwoners. De bereidheid tot aangifte bleef in 2013 nagenoeg onveranderd.
Ik ken de staatspropaganda inderdaad.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het aantal diefstallen is al een aantal jaren dalend.
Dat is het tegendeel van afglijden.
Lighten up... je zaait paniek
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)014/2014-4045-wm.htm
reken , reken... van 47 naar 38 per 1000 inwoners... peins... dat is bijna 20 % afname in 9 jaar
Vraag me af hoe ze die bereidheid tot aangifte meten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is het tegendeel van afglijden.
Lighten up... je zaait paniek
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)014/2014-4045-wm.htm
reken , reken... van 47 naar 38 per 1000 inwoners... peins... dat is bijna 20 % afname in 9 jaar
Ik denk eerder dat mensen geen aangifte meer doen. Heeft vaak gewoon geen zin.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fok! is alles behalve een representatieve samenstelling van de maatschappij.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hoeft alleen al op FOK! te komen om te weten dat dat niet klopt. Laat staan in een kansenwijk wonen, ver weg van de Ivoren Toren van Koos.
Die wordt niet gemeten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Vraag me af hoe ze die bereidheid tot aangifte meten.
Oh nee, dan is het goed. In Syrië wordt de overgrote meerderheid niet geëxecuteerd. In Irak gaat de overgrote meerderheid niet dood door een bomaanslag. Wat zitten ze daar nou te janken?quote:Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is helemaal niet 'heel veel' aan de hand. Ja, er zijn problemen, maar die heb je overal. Feit is dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders eigenlijk nooit in aanraking komt met criminaliteit of in elkaar wordt geramd.
Even kijken hoor.. van Nederland naar Syrie en Irak. Ehmmm.. ja..quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het goed. In Syrië wordt de overgrote meerderheid niet geëxecuteerd. In Irak gaat de overgrote meerderheid niet dood door een bomaanslag. Wat zitten ze daar nou te janken?
De feiten zijn het niet eens met je hysterie dus het is staatspropaganda. Misschien zit je in BNW toch meer op je plek...quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken de staatspropaganda inderdaad.
U heeft een spiegel aangeschaftquote:Op dinsdag 8 april 2014 07:34 schreef cempexo het volgende:
Ik lees het al...steeds minder intelligentie en meer en meer agressie op dit forum.
Hav en god dag...
Fin dag...
Vacker dag...
Noch einen schönen Tag
Het wereldbeeld baseren op fok en Geenstijl en dan heel boos en teleurgesteld worden. Heel apartquote:Op dinsdag 8 april 2014 07:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fok! is alles behalve een representatieve samenstelling van de maatschappij.
wie of wat bepaalt of iemand hier te gast is?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:51 schreef valek het volgende:
Diegene die hier te gast is zal zich aan moeten passen. Dus dat zijn de linkse rakkers.
Luister even slimpie, ik zal het nog een keer voor je uitleggen. Het is moeilijk voor jou, maar als je dit 3 keer doorleest dan snap je het misschien. De persoon waar ik op reageerde stelde dat als de overgrote meerderheid ergens geen last van heeft, dan is dat niet een groot probleem. Dus ik paste zijn redenering toe op een andere situatie. Als er bijvoorbeeld in 5% van de diepvriesspinazie dodelijk gif zit dan is dat geen probleem omdat in de overgrote meerderheid geen gif zit. Dit betekent niet dat spinazie en criminaliteit hetzelfde zijn. Begin je het een beetje te begrijpen? Als er nog moeilijke woorden tussenzitten dan moet je die maar even op het internet opzoeken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even kijken hoor.. van Nederland naar Syrie en Irak. Ehmmm.. ja..
Als je 'links' bent ben je kennelijk te gast en dien je je aan te passen aan laagschedelig rechtsquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
wie of wat bepaalt of iemand hier te gast is?
Je moet inderdaad wel hersendood zijn om met dit soort dingen te komen als reactie op mijn post. In plaats van met dit soort vergelijkingen te komen, kan je ook gewoon zeggen wat je wil zeggen. Wat wil je dus zeggen? Dat moslims een risico vormen voor de Nederlandse samenleving? Of wat?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Luister even slimpie, ik zal het nog een keer voor je uitleggen. Het is moeilijk voor jou, maar als je dit 3 keer doorleest dan snap je het misschien. De persoon waar ik op reageerde stelde dat als de overgrote meerderheid ergens geen last van heeft, dan is dat niet een groot probleem. Dus ik paste zijn redenering toe op een andere situatie. Als er bijvoorbeeld in 5% van de diepvriesspinazie dodelijk gif zit dan is dat geen probleem omdat in de overgrote meerderheid geen gif zit. Dit betekent niet dat spinazie en criminaliteit hetzelfde zijn. Begin je het een beetje te begrijpen? Als er nog moeilijke woorden tussenzitten dan moet je die maar even op het internet opzoeken.
Jij denkt ongetwijfeld dat deze vergelijking ijzersterk is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het goed. In Syrië wordt de overgrote meerderheid niet geëxecuteerd. In Irak gaat de overgrote meerderheid niet dood door een bomaanslag. Wat zitten ze daar nou te janken?
Terwijl conservatieve moslims uit rurale gebieden qua normen en waarden vaak behoorlijk verwant zijn aan het rechts-conservatieve volk hier.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je 'links' bent ben je kennelijk te gast en dien je je aan te passen aan laagschedelig rechts
Inderdaad. En zoals ik al vaker heb gezegd, de mensen die het hardste afgeven op alles wat barbaars is aan interpretaties van de Islam zijn vaak dezelfde mensen die de meest barbaarse straffen of behandeling van minderheden in Nederland willen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Terwijl conservatieve moslims uit rurale gebieden qua normen en waarden vaak behoorlijk verwant zijn aan het rechts-conservatieve volk hier.
klopt, die zijn voor pakweg de doodstraf en het opstellen van kledingwetten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. En zoals ik al vaker heb gezegd, de mensen die het hardste afgeven op alles wat barbaars is aan interpretaties van de Islam zijn vaak dezelfde mensen die de meest barbaarse straffen of behandeling van minderheden in Nederland willen.
En lijfstraffen, niet te vergeten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
klopt, die zijn voor pakweg de doodstraf en het opstellen van kledingwetten.
De gastheer.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
wie of wat bepaalt of iemand hier te gast is?
En wie of wat is die gastheer en welke criteria wou je voorstellen? Tot hoeveel generaties 'onzuiver' bloed spreek je nog van gasten?quote:
Is het? Met internet is aangifte doen gemakkelijker dan ooit.quote:Op dinsdag 8 april 2014 07:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat mensen geen aangifte meer doen. Heeft vaak gewoon geen zin.
Die bestaat niet.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:51 schreef valek het volgende:
Diegene die hier te gast is zal zich aan moeten passen. Dus dat zijn de linkse rakkers.
De Nederlander. Ik weet wel waar je naartoe wil, maar je snapt toch wel dat mensen met een ander paspoort en zich hier misdragen gewoon op moeten rotten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wie of wat is die gastheer en welke criteria wou je voorstellen? Tot hoeveel generaties 'onzuiver' bloed spreek je nog van gasten?
Zie mijn reactie hieronder.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die bestaat niet.
Of je bedoelt.... " de echte Nederlander"
En dan geeft je mensen die voldoen aan die eigenschappen meer rechten.
Maar in jouw fantasie zijn linkse rakkers geen "echte Nederlanders" ?
Die moeten hun kop dichthouden en de rechtse rakkers dienen ?
Je wilt een dictatuur van rechtse mensen ?
[..]
Je brengt het nu terug tot een andere groep.quote:
Die krijgen een passende straf, omdat je ze niet terug kunt sturen. Op papier is het allemaal niet zo moeilijk he.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je brengt het nu terug tot een andere groep.
Wie een Nederlands paspoort heeft , moet niet oprotten. Die wil je minder straffen?
Wat zat je dan eerst mal te doen over linkse rakkers... dat die nooit 'gastheer' kunnen zijn ?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:22 schreef valek het volgende:
[..]
Die krijgen een passende straf, omdat je ze niet terug kunt sturen. Op papier is het allemaal niet zo moeilijk he.
Omdat linkse rakkers die gasten hierheen hebben gehaald. Maar dan is dat wel heel kort door de bocht. Ik ben niet aan het draaikonten, moet het alleen beter uitleggen voor je.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zat je dan eerst mal te doen over linkse rakkers... dat die nooit 'gastheer' kunnen zijn ?
Dat lijkt op draaikonten.
ya..... je pakt zelfs de verkeerde bocht.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:25 schreef valek het volgende:
[..]
Omdat linkse rakkers die gasten hierheen hebben gehaald. Maar dan is dat wel heel kort door de bocht. Ik ben niet aan het draaikonten, moet het alleen beter uitleggen voor je.
De schuld van de Rabobank.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ya..... je pakt zelfs de verkeerde bocht.
Het waren de rechtse rakkers .
Hun schuld allemaal..
Hop hop, terug naar school en deze keer wel opletten bij geschiedenis.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:25 schreef valek het volgende:
[..]
Omdat linkse rakkers die gasten hierheen hebben gehaald. Maar dan is dat wel heel kort door de bocht. Ik ben niet aan het draaikonten, moet het alleen beter uitleggen voor je.
Dus ook al ben je hier, net als je ouders, geboren en getogen dan nog kan je op basis van een nationaliteit die een ander land willekeurig toe kan kennen het land uitgeschopt worden?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:17 schreef valek het volgende:
[..]
De Nederlander. Ik weet wel waar je naartoe wil, maar je snapt toch wel dat mensen met een ander paspoort en zich hier misdragen gewoon op moeten rotten.
Is dat werkelijk zo?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:25 schreef valek het volgende:
[..]
Omdat linkse rakkers die gasten hierheen hebben gehaald.
Dubbele nationaliteit en crimineel, eruit. Klaar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus ook al ben je hier, net als je ouders, geboren en getogen dan nog kan je op basis van een nationaliteit die een ander land willekeurig toe kan kennen het land uitgeschopt worden?
Bijzonder.
Wanneer ben je dan wel zuiver genoeg om hier te mogen blijven? Na 4-5 generaties?
Je wilt dus foute Nederlanders dumpen in een ander land. ?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:45 schreef valek het volgende:
[..]
Dubbele nationaliteit en crimineel, eruit. Klaar.
En wanneer ben je wel zuiver genoeg om gewoon als Nederlander behandeld te worden? En wanneer verdwijnt die 'gaststatus'?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:45 schreef valek het volgende:
[..]
Dubbele nationaliteit en crimineel, eruit. Klaar.
Dus hoe kunnen ze dat zo stellen dan?quote:
Door er stiekem toch onderzoek naar te doen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus hoe kunnen ze dat zo stellen dan?
Dus hoe word die dan gemeten in het onderzoek? (was mijn vraag)quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door er stiekem toch onderzoek naar te doen.
Door er wel onderzoek naar te doen. Daar is best een goede inschatting mee te maken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus hoe word die dan gemeten in het onderzoek? (was mijn vraag)
Dat hangt af van de mate waarin iemand bereid is om onderdeel uit te maken van een samenleving.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wanneer ben je wel zuiver genoeg om gewoon als Nederlander behandeld te worden? En wanneer verdwijnt die 'gaststatus'?
En wanneer maak je al of niet deel uit van zo'n samenleving?quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat hangt af van de mate waarin iemand bereid is om onderdeel uit te maken van een samenleving.
Hoe wordt die gemeten in het onderzoek?quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door er wel onderzoek naar te doen. Daar is best een goede inschatting mee te maken.
Er werd geclaimd dat het niet gemeten zou worden. Dat doet men echter wel. Hoe men dat exact doet lijkt me iets voor wetenschappers.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe wordt die gemeten in het onderzoek?
-"door er wel onderzoek naar te doen"
Dat is toch geen antwoord op de vraag?
Door bijv. enquêtes uit te geven onder een representatieve populatie. Aan de hand van die antwoorden kun je dan iets te weten komen. Je stelt dan vragen over wanneer iemand aangifte doet, op basis van het type criminaliteit dat men ondervonden heeft, de mate waarmee ze vertrouwen hebben in een goede verwerking door de politie, het vertrouwen dat ze in algemeenheid hebben in de politie, evt. motieven die kunnen spelen om het juist niet te doen, etc.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe wordt die gemeten in het onderzoek?
-"door er wel onderzoek naar te doen"
Dat is toch geen antwoord op de vraag?
You're preaching to the choir.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
Ik bekijk die discussie over de al dan niet gefaalde multikul in Nederland met grote ogen. Het multikulverhaal is een complex verhaal met name omdat iedereen anders gewend is. Als je verkracht, bespuugd, beroofd, weggetreiterd en anderszins bedreigd ben door het vele tuig uit vele "culturen" in Nederland, reageer je begrijpelijk anders dan als je alleen maar met liberale hoogopgeleide Marokkanen omgaat.
Het "debat", het is een kleuterniveau in de Tweede Kamer, ik zet het net onder FOK! op de ranglijst van inhoudelijkheid, gaat ook alleen maar destructief. Persoon A zegt iets en Persoon B zegt direct het tegenovergestelde, alleen maar omdat persoon A een wel heel foute man is. Aha. Ok.
Wat nou als we het "multiculturele drama" nou es oplossen. Wat nou als we die rare patstelling van wie is nou wie en hoe moeten we ze nou noemen eens oplossen?
Het probleem is dat zowel links als rechts op hun lip moeten bijten, want ze moeten inleveren. Maar juist samen komen jullie eruit en zorg je dat je Nederland weer even normaal kan laten doen.
• links heeft in zoverre gelijk dat normale, hardwerkende, niemand iets misdoenende (neologisme) immigranten dan wel hun kinderen onterecht gestigmatiseerd worden. Je ziet HUN dan ook niet protesteren tegen Marina Sanders, dat doet alleen het hersenloze tuig. Zij reageren niet.
• liberaal heeft in zoverre gelijk dat iemand die toevallig dezelfde nationaliteit deelt, zich niet hoeft te verantwoorden voor het (wan)gedrag van zijn landgenoten, zoals ik dat ook niet hoef voor Joran van der Sloot als ik in Lima ben...
• rechts heeft in zoverre gelijk dat de statistieken onder allochtonen drastisch scheefliggen met wat een Nederland kan en hoort te hebben. Links heeft ongelijk dat dat komt door "discriminatie", als er nou werkelijk 1 land in de wereld is waar iedereen alle kansen krijgt en zelfs moeite moet doen om die te missen, dan is het Nederland.
Laten we alle normale, gewone, hardwerkende, dan wel anderszins geen misbruik makende van Nederland, het land van hun (groot)ouders nou gewoon Nederlander noemen en laten zij het voorbeeld geven door hetzelfde te doen.
Laat al het tuig dat zich wil identificeren met tuig dat lekker op hun eigen beperkte manier doen, dat moet je lekker laten schreeuwen.
Bij de registratie van geweldsdelicten vermeld je wel de nationaliteit. Het is van belang te weten dat er grote groepen (niet netjes verdeeld over het land, maar wel mobiel -genoeg om van Eindhoven naar Deurne te komen, maar oh jee, een stageplaats is te ver-) van bepaalde immigrantengroepen dan wel hun kinderen in Nederland zijn.
Dat heeft een tweede gevolg; heimelijk (want het zijn gewoon Nederlanders) kunnen de immigranten van die landen wel hun netwerkjes uitgooien om die gastjes op te sporen. Juist zij die hun naam zwartmaakten, juist zij die Nederland niet goed gezind zijn, wat dan wel door domme racisten dan wel door andere mensen die blijkbaar die klik niet kunnen maken, als een Geert W. wordt teruggeboemerangd naar Ahmed-Jan en Ebru Umar.
Het huidige kinderachtige steekspel is echt een normaal, weldenkend beschaafd land niet waard. Het land kan zoveel beter en je hebt een EU om je aan te ontworstelen, voer constructieve politiek, dit is toch geen porum.
Het ding is dat zgn. kutmarokkanen-gedrag in geen enkele cultuur normaal is. Ook niet in Marokko. Het heeft niets met een verschil tussen culturen te maken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:54 schreef Richestorags het volgende:
Overigens: geef ook voorlichtingen over alle culturen op scholen. Als je wil dat kinderen succesvol met elkaar omgaan, waarom laat je ze dan niet kennis maken met elkaars cultuur door middel van voorlichtingen? Onbegrip komt vaak ook door onwetendheid.
De multi-culti bestaat uit meer dan alleen Marokkanen. Overigens is een verschil in cultuur al deels de oorzaak van hun ontsporingen. In Marokko heb je sociale controle op straat en minder vrijheid - hier niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het ding is dat zgn. kutmarokkanen-gedrag in geen enkele cultuur normaal is. Ook niet in Marokko. Het heeft niets met een verschil tussen culturen te maken.
Marokkanen zijn de voornaamste probleemgroep, daarom had ik het daar over. Wat je zegt over de sociale controle en minder vrijheid, wat heeft dat te maken met mensen die hier opgroeien? Bedenkt je dat een hoop van die ouders ook gewoon in Nederland opgegroeid zijn tegenwoordig. Het gaat met de 3e generatie niet beter.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De multi-culti bestaat uit meer dan alleen Marokkanen. Overigens is een verschil in cultuur al deels de oorzaak van hun ontsporingen. In Marokko heb je sociale controle op straat en minder vrijheid - hier niet.
Strenge opvoeding thuis versus meer mogelijk op straat dan in Marokko. En niemand die ze aanspreekt op straat. Geen agent, geen oudere mensen, niemand. Dat is één van de oorzaken waarom het hier fout gaat.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:24 schreef Kenju het volgende:
[..]
Marokkanen zijn de voornaamste probleemgroep, daarom had ik het daar over. Wat je zegt over de sociale controle en minder vrijheid, wat heeft dat te maken met mensen die hier opgroeien? Bedenkt je dat een hoop van die ouders ook gewoon in Nederland opgegroeid zijn tegenwoordig. Het gaat met de 3e generatie niet beter.
Eens. Maar het gaat te ver om dit als 'cultuur' te zien. Verder zijn er een hoop andere groepen die ook een strenge opvoeding thuis hebben. Daarbij, kan streng ook op verschillende wijzen. Bijv. niet de kans krijgen om de hele dag op straat te hangen...quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Strenge opvoeding thuis versus meer mogelijk op straat dan in Marokko. En niemand die ze aanspreekt op straat. Geen agent, geen oudere mensen, niemand. Dat is één van de oorzaken waarom het hier fout gaat.
Ja maar bij hen speelt juist dat de ouders (ook geboren in Marokko) nog de mentaliteit hadden dat op straat hangen niet erg was, daar werden ze immers ook wel opgevoed. In Marokko is het normaal dat als een oudere man je kind een draai om de oren geeft het kind er thuis nog 1 krijgt als de ouders het zien. Verantwoordelijk tot aan de voordeur speelde bij veel ouders.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:53 schreef Kenju het volgende:
[..]
Eens. Maar het gaat te ver om dit als 'cultuur' te zien. Verder zijn er een hoop andere groepen die ook een strenge opvoeding thuis hebben. Daarbij, kan streng ook op verschillende wijzen. Bijv. niet de kans krijgen om de hele dag op straat te hangen...
Komt nog steeds als een erg makkelijke redenatie.quote:Op zondag 13 april 2014 08:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar bij hen speelt juist dat de ouders (ook geboren in Marokko) nog de mentaliteit hadden dat op straat hangen niet erg was, daar werden ze immers ook wel opgevoed. In Marokko is het normaal dat als een oudere man je kind een draai om de oren geeft het kind er thuis nog 1 krijgt als de ouders het zien. Verantwoordelijk tot aan de voordeur speelde bij veel ouders.
De schrijnende ontkenning waar je aan lijdt is inderdaad onderdeel van het probleem.quote:Op zondag 13 april 2014 08:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben inderdaad de voornaamste probleemgroep.
Ik denk eerder jouw schrijnende drang om mensen weg te zetten en vooral niet te luisteren. Heeft iemand een andere mening, dan is hij of zij aan het ontkennen, aldus Kenju.quote:Op zondag 13 april 2014 08:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
De schrijnende ontkenning waar je aan lijdt is inderdaad onderdeel van het probleem.
Nee, want ik zet mensen niet weg. Zoals ik eerder tegen je zei, moet je echt mijn andere posts eens lezen. Het merendeel (95%, minimaal) van mijn posts over dit onderwerp zijn in verdediging van 'jouw' groep geschreven. Maar het probleem met 'jouw' groep is dat het moment waarop je op eerlijke basis met ze wil praten over de problemen, het erg snel als discriminerend wordt ervaren.quote:Op zondag 13 april 2014 08:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk eerder jouw schrijnende drang om mensen weg te zetten.
Niet als je aangeeft op eerlijke basis te willen praten en dat vervolgens ook doet. Het is wat anders als je aangeeft op een eerlijke basis te willen praten en vervolgens alleen maar dolksteken in de rug uitdeelt. Dat is mijns inziens wat jij aan het doen bent. Is je goed recht hoor en dat zal mij verder een biet zijn, maar dan mag ik ook zeggen dat ik het er niet mee eens ben.quote:Op zondag 13 april 2014 08:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nee, want ik zet mensen niet weg. Zoals ik eerder tegen je zei, moet je echt mijn andere posts eens lezen. Het merendeel (95%, minimaal) van mijn posts over dit onderwerp zijn in verdediging van deze groep geschreven. Maar het probleem met 'jouw' groep is dat het moment waarop je op eerlijke basis met ze wil praten over de problemen, het erg snel als discriminerend wordt ervaren.
Maar dan moet je wel met een degelijke onderbouwing komen, en niet op ieder stukje generalisatie duiken waardoor randverschijnselen doe in grote mate wel degelijk voorkomen, ontkend worden.quote:Op zondag 13 april 2014 08:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als je aangeeft op eerlijke basis te willen praten en dat vervolgens ook doet. Het is wat anders als je aangeeft op een eerlijke basis te willen praten en vervolgens alleen maar dolksteken in de rug uitdeelt. Dat is mijns inziens wat jij aan het doen bent. Is je goed recht hoor en dat zal mij verder een biet zijn, maar dan mag ik ook zeggen dat ik het er niet mee eens ben.
Jawel, want volgens jou heeft het allemaal met integratie te maken, wat onzin is, en 'erken' je alleen dat er veel criminaliteit is, maar poog je totaal geen oorzaken te noemen. Verder is het zwak dat je stelt dat je de Marokkaanse groep als geheel totaal geen verantwoordelijkheid draagt, terwijl er geen groep zo hecht is en elkaar opzoekt als de Marokkanen en elkaar versterkt in het legitimeren van het eigen gedrag.quote:En dat maakt niet meteen dat ik de problematiek of bepaalde problematiek zou ontkennen.
Als ik op een generalisatie duik, dan is dat terecht. Omdat de argumentatie niet valide is, per definitie niet. Het is aan jouw om je redenering aan te passen dat het wel valide is (en dus niet generaliserend). Zolang je dat niet doet staat het mij vrij om je daarop aan te spreken. Dat jij het dan wegdoet als ontkennen, zie ik als een soort van onvermogen van jouw kant om op een fatsoenlijke manier de problematiek te bespreken.quote:Op zondag 13 april 2014 08:55 schreef Kenju het volgende:
Maar dan moet je wel met een degelijke onderbouwing komen, en niet op ieder stukje generalisatie duiken waardoor randverschijnselen doe in grote mate wel degelijk voorkomen, ontkend worden.
Integratie is geen onzin, maar het heeft inderdaad bar weinig te maken met de criminaliteit onder de jongeren. Sterker nog, de eerste generatie was niet geïntegreerd en veroorzaakte veel minder problemen.quote:Jawel, want volgens jou heeft het allemaal met integratie te maken, wat onzin is, en 'erken' je alleen dat er veel criminaliteit is, maar poog je totaal geen oorzaken te noemen.
Dat is onzin. Een Marokkaan uit Rotterdam heeft geen weet wat een andere Marokkaan in Lutjebroek of Amsterdam uitvreet. Het is derhalve vanzelfsprekend dat de Marokkaan uit Rotterdam een geheel eigen leven heeft en zich niet hoeft te verantwoorden voor het gedrag van een Marokkaan uit Lutjebroek, Schubbekutteveen, Eindhoven of Amsterdam. Dat heeft niets met 'legitimeren van het eigen gedrag te maken', immers het is geen eigen gedrag, maar het gedrag van een ander. De claim dat de groep zo hecht zou zijn wordt al meteen ontkracht als je het marokko.nl forum bezoekt.quote:Verder is het zwak dat je stelt dat je de Marokkaanse groep als geheel totaal geen verantwoordelijkheid draagt, terwijl er geen groep zo hecht is en elkaar opzoekt als de Marokkanen en elkaar versterkt in het legitimeren van het eigen gedrag.
Waar zeg ik dat dat zo is. Ik heb het over de Marokkaanse groep als geheel waar ontzettend veel criminaliteit vandaan komt. Het is geen toeval dat het allemaal Marokkanen zijn. De groep moet dus actie ondernemen om een soort van sociale controle te creëren waar men begrijpt dat wanneer iemand iets doet, dit een effect heeft op de hele groep. Dat is niet eerlijk naar de mensen die normaal doen. Maar het is ook niet eerlijk voor alle allochtonen die geen probleemgroep vormen, dat ze deze naam wel krijgen door het gegeven dat het onder de Marokkanen zo verkeerd zit. Dit laatste vind jij generaliserend, maar ik niet. Er zit iets verkeerd in de cultuur. Is overigens niet alleen bij de Marokkanen zo.quote:Op zondag 13 april 2014 09:02 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is onzin. Een Marokkaan uit Rotterdam heeft geen weet wat een andere Marokkaan in Lutjebroek of Amsterdam uitvreet.
Ervaarde repressie of daadwerkelijke repressie?quote:Repressie zal worden beantwoord met repressie.
Jij, niet de hele groep. En ik ben niet repressief, dat kun je prima halen uit mijn andere posts waar je waarschijnlijk niet eens de moeite genomen hebt om er enkele te lezen, zelfs wanneer ik je er concreet op wees, dat ik echt niet zo ben als jij denkt. Maar omdat dat de makkelijkste uitweg is, kies je ervoor om je niet open te stellen en mij in een hokje te zetten.quote:Als jij wenst de complete groep op een dergelijke manier te benaderen, dan moet je er niet van staan te kijken dat de groep dichtklapt
Precies, een overduidelijke generalisering dus. Duidelijker dan dit, bestaat niet. Criminaliteit komt niet uit de hele groep vandaan, je redenering deugt niet.quote:Op zondag 13 april 2014 09:34 schreef Kenju het volgende:
Waar zeg ik dat dat zo is. Ik heb het over de Marokkaanse groep als geheel waar ontzettend veel criminaliteit vandaan komt.Het is geen toeval dat het allemaal Marokkanen zijn.
De groep moet helemaal niets en al helemaal geen 'sociale controle' creëren. We hebben hier wetten en regelgeving waaraan eenieder zich moet houden ongeacht komaf of groep. Daar hoort niet nog eens bij dat er 'binnen een groep' een actieve sociale controle komt met eigen instructies en of regels. Naleving en controle is een taak van de staat. Dat betekent dat criminelen de bak in moeten en dat mensen die netjes hun zaken op orde hebben niet aangesproken worden op wat iemand aan de andere kant van het land doet, toevallig omdat ze dezelfde afkomst hebben. Ali heeft niets te maken met mij, ik heb niets te maken met Ali. Het hele leven is niet 'eerlijk', misschien tijd om je daar maar bij neer te leggen. Nog afgezien van de vraag wat in godsnaam 'de groep is'. Jij meent dat er een duidelijk te definiëren groep zou zijn louter op basis van komaf. Die is er dus niet en dat heb ik al eerder aangegeven. Bovendien: De werkelijkheid is dat het overgrote deel van de autochtonen in Nederland zeer redelijk in staat is om onderscheid te kunnen maken tussen tuig en niet-tuig. Daar waar jij dat eigenlijk niet kan. Verder ben jij van mening dat er iets verkeerd zit in de cultuur. Dat is wat anders dan de stelligheid waarmee jij het poneert. Het is geen gegeven, geen feit, het is wat Kenju meent te moeten zien.quote:De groep moet dus actie ondernemen om een soort van sociale controle te creëren waar men begrijpt dat wanneer iemand iets doet, dit een effect heeft op de hele groep. Dat is niet eerlijk naar de mensen die normaal doen. Maar het is ook niet eerlijk voor alle allochtonen die geen probleemgroep vormen, dat ze deze naam wel krijgen door het gegeven dat het onder de Marokkanen zo verkeerd zit. Dit laatste vind jij generaliserend, maar ik niet. Er zit iets verkeerd in de cultuur. Is overigens niet alleen bij de Marokkanen zo.
Ja, want het is overduidelijk dat deze jongeren uiterst religieus zijn en enorm veel waarde hechte aan de religieuze morele waarden en normen. Zoals, het overvallen van een juwelierszaak en het molesteren van bejaarden. Ik denk inderdaad dat dit uiterst in lijn is met hun religieuze normenkader.quote:Ik denk persoonlijk dat de geloofsbeleving van deze mensen er ook mee te maken heeft. Het idee dat er morele waarde te halen valt uit het zijn van een moslim, het helpen van moslims en moskeebezoek en dat dat genoeg is om een goed mens te zijn en aan je morele plichten te voldoen. Voor de zwakzinnigen onder een dergelijke groep gaan de overige grenzen van rede en fatsoen redelijk snel overboord.
De generalisering is hier een feit. Dat is een vorm van repressie. Jij generaliseert, de ander zegt, generaliseer maar raak, maar ik ga daar niet in mee. Counterrepressie.quote:Ervaarde repressie of daadwerkelijke repressie?
Ik heb mij zeer vaak opengesteld, in talloze discussies. Maar alleen wanneer ik zie dat iemand met oprechte intenties discussieert. Niet wanneer iemand bewust generaliseert, bewust zijn discussiepartner in een hoek wegzet en bewust ervoor kiest om niet te lezen wat de ander schrijft, maar louter zijn eigen interpretatie van gebeurtenissen de boventoon laat voeren. Ik heb wellicht wel duizenden discussies over dit onderwerp gevoerd, ook op dit forum. Ik heb talloze oplossingen aangedragen, talloze oorzaken opgenoemd. Als de andere kant ervoor kiest om al deze oorzaken terzijde te leggen en zich alleen wenst te focussen op de traditionele driehoek cultuur - religie - afkomst als oorzaak, dan is het voor mij slechts een herhaling van zetten. De traditionele driehoek is iets waar ruim 14 jaar lang op is ingezet door rechts - zonder enig resultaat. En dat is ook niet zo heel vreemd, want in die hoek moet je het helemaal niet zoeken. Maar probeer dat maar eens uit te leggen, want je bent al meteen een 'ontkenner' als je iets aandraagt wat buiten die traditionele driehoek ligt.quote:Jij, niet de hele groep. En ik ben niet repressief, dat kun je prima halen uit mijn andere posts waar je waarschijnlijk niet eens de moeite genomen hebt om er enkele te lezen, zelfs wanneer ik je er concreet op wees, dat ik echt niet zo ben als jij denkt. Maar omdat dat de makkelijkste uitweg is, kies je ervoor om je niet open te stellen en mij in een hokje te zetten.
Ik zeg niet dat het uit de hele groep komt, ik zeg dat er veel criminaliteit uit de groep als geheel komt. Dus dat er gemiddeld ontzettend veel Marokkanen zijn die crimineel gedrag vertonen.quote:Op zondag 13 april 2014 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, een overduidelijke generalisering dus. Duidelijker dan dit, bestaat niet. Criminaliteit komt niet uit de hele groep vandaan, je redenering deugt niet.
Maar onder de Marokkanen zijn véél meer mensen te vinden die daar lak aan hebben.quote:De groep moet helemaal niets en al helemaal geen 'sociale controle' creëren. We hebben hier wetten en regelgeving waaraan eenieder zich moet houden ongeacht komaf of groep.
Dat zegt niemand, dat dat moet gebeuren. Maar je moet wel onderzoeken waarom onder de Marokkanen als geheel dit zo'n probleem is. Jij wil graag geloven dat je onder de Marokkanen goede en slechte mensen hebt, en dat je alleen moet kijken naar de slechte mensen als individuen. Maar is het dan toeval dat zo veel Marokkanen het slechte pad op gaan, en bijv. Iranezen of Hindoestanen, die ook uit dat soort slechte buurten komen, in dusdanig mindere mate dat zij niet oververtegenwoordigd zijn in de statistieken?quote:Daar hoort niet nog eens bij dat er 'binnen een groep' een actieve sociale controle komt met eigen instructies en of regels. Naleving en controle is een taak van de staat.[/quiote] Fout. Er moet gewoon een moreel besef komen. Momenteel leeft dit bij te veel Marokkanen niet. En het is geen toeval dat dit bij vooral Marokkanen (hoewel ook andere groepen dit probleem hebben, maar de Marokkanen in het kwadraat) er totaal niet is. Kortom, die groep heeft dan een probleem. De meesten kunnen daar overheen stappen en gewoon normaal functioneren, maar te veel kunnen dat niet. Het feit dat dit in zulke grote mate Marokkanen het foute pad op gaan, is een zwakte die uit die groep blijkt.
[quote] Dat betekent dat criminelen de bak in moeten en dat mensen die netjes hun zaken op orde hebben niet aangesproken worden op wat iemand aan de andere kant van het land doet, toevallig omdat ze dezelfde afkomst hebben.
Waar heb ik dit gezegd? Tenzij het gaat over de straatcultuur waar alle randgroepmarokkanen elkaar opzoeken.quote:Verder ben jij van mening dat er iets verkeerd zit in de cultuur. Dat is wat anders dan de stelligheid waarmee jij het poneert. Het is geen gegeven, geen feit, het is wat Kenju meent te moeten zien.
De regels van de religie volgen, of de noemer hebben zijn twee verschillende dingen. Je zal het wel ontkennen, maar veel moslims hebben het idee dat iemand puur en alleen omdat ergens het Islam-labeltje aan te hangen valt, iets of iemand goed is.quote:Ja, want het is overduidelijk dat deze jongeren uiterst religieus zijn en enorm veel waarde hechte aan de religieuze morele waarden en normen.
Je draagt helemaal niets aan. Jij wil gewoon een generale aanpak van Marokkanen als iedereen en doet alsof het toeval is dat Marokkanen ze oververtegenwoordigd zijn, zelfs als je in de slechte buurten de Marokkanen beschouwt tov de andere groepen.quote:Maar probeer dat maar eens uit te leggen, want je bent al meteen een 'ontkenner' als je iets aandraagt wat buiten die traditionele driehoek ligt.
Onderbouw dat dan eens.quote:Op zondag 13 april 2014 23:08 schreef hpeopjes het volgende:
Je kunt wel merken dat de TS lang weg is uit Nederland, want hij heeft er maar weinig van begrepen. Het gaat helemaal niet om de multicultuur, noch om allochtonen versus autochtonen.
Het gaat om Marokkanen versus de rest.
Doe jij eens een voorstel hoe we de multicultigerelateerde problemen die we momenteel hebben oplossen en hoe we ze voor in de toekomst voorkomen? Laat ik zelf maar even de suggestie doen dat slechts een deel van die problemen te maken heeft met de andere cultuur waar hun (voor)ouders uit komen en dat het ook veel te maken heeft met negatieve selectie, zo hebben wij een onderklasse (onderontwikkeld gebied, laagopgeleide mensen) uit Marokko gehaald, niet de bovenklasse of de modale klasse.quote:
Ik heb het er laatst nog met mijn vader over gehad en die zei dat dat niet helemaal klopte. Volgens hem werd de keuze van arbeiders aan Marokko overgelaten, en aangezien de koning destijds net een opstand in het rifgebergte had neergeslagen was de keuze snel gemaakt. Dat is iets genuanceerder dan dat Nederland bewust om de meest achterlijke mensen vroeg. Maar goed, dat is iets wat ik zelf even zou moeten controleren, doorgaans is mijn vader erg goed op de hoogte van maatschappelijke zaken maar ik ga het zelf nog een keer na.quote:Op maandag 14 april 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe jij eens een voorstel hoe we de multicultigerelateerde problemen die we momenteel hebben oplossen en hoe we ze voor in de toekomst voorkomen? Laat ik zelf maar even de suggestie doen dat slechts een deel van die problemen te maken heeft met de andere cultuur waar hun (voor)ouders uit komen en dat het ook veel te maken heeft met negatieve selectie, zo hebben wij een onderklasse (onderontwikkeld gebied, laagopgeleide mensen) uit Marokko gehaald, niet de bovenklasse of de modale klasse.
En hoe wou je met die conclusie problemen in de toekomst voorkomen en de huidige problemen oplossen?quote:Op maandag 14 april 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe jij eens een voorstel hoe we de multicultigerelateerde problemen die we momenteel hebben oplossen en hoe we ze voor in de toekomst voorkomen? Laat ik zelf maar even de suggestie doen dat slechts een deel van die problemen te maken heeft met de andere cultuur waar hun (voor)ouders uit komen en dat het ook veel te maken heeft met negatieve selectie, zo hebben wij een onderklasse (onderontwikkeld gebied, laagopgeleide mensen) uit Marokko gehaald, niet de bovenklasse of de modale klasse.
Klinkt ook wel logischer. Daarnaast moet je toch ook al een avontuurlijke inborst hebben voor je vertrouwde omgeving achter je laat voor een compleet onbekend land in een andere cultuur.quote:Op maandag 14 april 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb het er laatst nog met mijn vader over gehad en die zei dat dat niet helemaal klopte. Volgens hem werd de keuze van arbeiders aan Marokko overgelaten, en aangezien de koning destijds net een opstand in het rifgebergte had neergeslagen was de keuze snel gemaakt. Dat is iets genuanceerder dan dat Nederland bewust om de meest achterlijke mensen vroeg. Maar goed, dat is iets wat ik zelf even zou moeten controleren, doorgaans is mijn vader erg goed op de hoogte van maatschappelijke zaken maar ik ga het zelf nog een keer na.
Het is interessant dat jij dat meldt (zonder sarcasme) maar het komt wel op hetzelfde neer, namelijk dat de mensen die een relatief zwakke uitgangspositie hadden naar Nederland kwamen. Dat mag je die mensen zelf natuurlijk absoluut niet kwalijk nemen maar het is wel goed om in ogenschouw te nemen dat je daarmee bepaalde problemen op je hals haalt. Je zit tijdelijk met wat minder goede genen (intelligentie bijv.) - wat uiteindelijk wel wegebt dankzij regressie naar het midden - en een mindere opvoeding. Wacht voldoende generaties en dat komt allemaal wel goed maar de quick profit die we hadden door hen naar binnen te halen kostte en kost in een later stadium geld. No such thing as a free ride. Maar goed, wij hebben hen zelf naar binnen gehaald, of althans een deel van ons, dus we zullen nu ook de consequenties moeten aanvaarden en moeten investeren in hun jeugd (opvoeding via school en verenigingen). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we alles maar hoeven te pikken.quote:Op maandag 14 april 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb het er laatst nog met mijn vader over gehad en die zei dat dat niet helemaal klopte. Volgens hem werd de keuze van arbeiders aan Marokko overgelaten, en aangezien de koning destijds net een opstand in het rifgebergte had neergeslagen was de keuze snel gemaakt. Dat is iets genuanceerder dan dat Nederland bewust om de meest achterlijke mensen vroeg. Maar goed, dat is iets wat ik zelf even zou moeten controleren, doorgaans is mijn vader erg goed op de hoogte van maatschappelijke zaken maar ik ga het zelf nog een keer na.
Het geen kansen hebben in je eigen omgeving helpt ook gigantisch! Er zijn twee types migranten, mensen die elders nog betere kansen zien en daarom migreren (brain drain, onze eerste astronaut - nee, niet Wubbo Ockels - was hier een voorbeeld van) en gelukszoekers, mensen die in hun eigen omgeving totaal geen kansen hebben en op hoop van zegen in een ander land hun kans wagen. In de Engelstalige landen proberen ze de eerste categorie via selectie naar binnen te halen en de tweede categorie te weren (bijv. door je pas toe te laten als bezoeker wanneer je aantoonbaar over voldoende geld beschikt om je verblijft te betalen), in Nederland hebben we juist selectief die tweede groep hiernaar toe gehaald omdat onze bedrijven graag werknemers hadden die genoegen namen met een belachelijk laag uurloon voor het vuile, vieze en zware werk, de Nederlander had hier terecht geen zin in. Uiteraard heb je in de USA ook veel kansarme migranten uit Mexico die naar daar worden gehaald maar dat gebeurt via het illegale circuit, niet geïnstitutionaliseerd. Ik kaderde slechts even het verschil in overheidsbeleid. Wij hebben hier zelfs nog mensen de nationaliteit geweigerd die aantoonbaar veel toevoegen aan Nederland en die in de USA, Canada of Australië zo een Green Card (of het equivalent) zouden krijgen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt ook wel logischer. Daarnaast moet je toch ook al een avontuurlijke inborst hebben voor je vertrouwde omgeving achter je laat voor een compleet onbekend land in een andere cultuur.
Hier maak jij m.i. al een belangrijk denkfout door enkel te kijken naar de huidige problemen. Historia vitae magistra. We kunnen deze problemen voor in de toekomst voorkomen doorquote:Op maandag 14 april 2014 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En hoe wou je met die conclusie problemen in de toekomst voorkomen en de huidige problemen oplossen?
Dat was op zichzelf niet de reden. Uit het hele Middellandse Zee gebied kwamen mensen naar Nederland en andere west-Europese landen. Echter kozen veel Franstalige mensen uit Marokko voor Frankrijk en België en bleven de Berbers dus vooral voor Nederland over. Al deze mensen waren van een onderklasse, dus Arabisch of Berbers, anders hoefden ze immers niet naar het buitenland voor lage arbeid.quote:Op maandag 14 april 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:
Laten we nou eerst een zorgen dat we geen arbeiders uit het buitenland meer nodig hebben. Je kan al beginnen bij de opleiding. Stimuleer studies waarvan een chronisch tekort is op de arbeidsmarkt, zoals techniek en beperk studies waar je chronisch werkloos van wordt, zoals kunstgeschiedenis, vrijetijdsmanagement e.d.quote:Op maandag 14 april 2014 14:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier maak jij m.i. al een belangrijk denkfout door enkel te kijken naar de huidige problemen. Historia vitae magistra. We kunnen deze problemen voor in de toekomst voorkomen door
• ofwel niet opnieuw kansarme mensen massaal te selecteren, of laten selecteren, omdat we goedkope arbeiders zoeken voor de rotbanen
• ofwel als we dit toch doen van tevoren de balans op te maken en een goed plan uit te werken om ervoor te zorgen dat deze mensen zoveel mogelijk integreren (ja, integreren!) en hun kinderen zo goed mogelijk worden begeleid aangezien velen van hen uit een achterstandmilieu zullen komen.
Dit stukje haal ik van een site:quote:Op maandag 14 april 2014 15:20 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat was op zichzelf niet de reden. Uit het hele Middellandse Zee gebied kwamen mensen naar Nederland en andere west-Europese landen. Echter kozen veel Franstalige mensen uit Marokko voor Frankrijk en België en bleven de Berbers dus vooral voor Nederland over. Al deze mensen waren van een onderklasse, dus Arabisch of Berbers, anders hoefden ze immers niet naar het buitenland voor lage arbeid.
Verder was er sowieso een verband tussen Marokko en Frankrijk door de 2e wereldoorlog waar Marokko voor het Franse leger ook soldaten leverden in ruil van meer onafhankelijkheid. Daar zaten ook mensen bij die later in Frankrijk gingen werken en hun kinderen.
Het deel van Marokko waaruit soldaten kwamen, waren uiteraard Arabische Marokkanen. Het rif-deel stond immers onder controle van de Spanjaarden. Ook die vochten overigens in de 2e Wereldoorlog, maar dus voor Spanje. Marokkanen uit Nederland met voorouders die in WOII gevochten hebben hebben het dus zeer waarschijnlijk over mensen die voor Franco vochten.
De relatie tussen de Koning en de Berbers / Amazighen is altijd redelijk gespannen geweest. Het is onder de huidige koning wat minder, maar nog steeds een probleem. Echter is het onzin om te stellen dat mensen vanuit Marokko naar Nederland of andere landen gestuurd werden. Ze gingen om zich economisch te verbeteren, net als dat er mensen uit Italië en Spanje naar diezelfde landen gingen.
http://www.vijfeeuwenmigr(...)arokko#599-inhetkortquote:In het kortBij de migratie van Marokkanen naar Nederland speelde de officiële werving via de overheid een geringe rol. Slechts 4000 Marokkaanse gastarbeiders zijn via die officiële weg gekomen. Zij maakten een bescheiden deel uit van het totale aantal landgenoten dat in 1973 in Nederland woonde. In dat jaar kwam er officieel een einde aan het wervingsverdrag tussen beide landen. Hoe kwamen zij hier dan terecht? Onder andere uit de buurlanden van Nederland, die juist wel actief mijnwerkers betrokken uit de Rif. Maar ook door spontane migratie. Op die manier zijn zelfs de meeste Marokkanen naar Nederland gekomen. Echte gelukzoekers, zoals dat tegenwoordig heet. Zij hadden gehoord dat de omstandigheden in Nederland beter waren dan in andere Europese landen waar hun landgenoten een baan hadden geaccepteerd, zoals in Frankrijk en België. Menig Marokkaan van het eerste uur heeft destijds dus het heft in eigen handen genomen. In die tijd van grote arbeidstekorten hoefden werknemers zich ook zeker niet van alles te laten welgevallen. Als het werk hun begon tegen te staan, namen ze ontslag en probeerden ze het elders.
De Marokkaanse ‘gastarbeiders’ arriveerden toen de arbeidsmarkt om werknemers zat te springen – een tijd van economische hoogconjunctuur. De belangen van werkgevers gaven de doorslag, niet de opstelling van het departement van Justitie, die tot voorzichtigheid maande. De grenzen voor toelating gingen ook pas dicht toen de oliecrisis zich voordeed. Niemand geloofde toen nog dat eenmaal gevestigde migranten weer zouden teruggaan. Het was ook niet zo, dat er na 1973 ineens helemaal geen werk meer was voor buitenlandse arbeiders. Integendeel, ook toen bleven werkgevers benadrukken hoezeer zij afhankelijk waren van goedkope arbeiders uit het buitenland.
De werkloosheid van gastarbeiders nam dus niet dramatisch toe na de oliecrisis. Het omslagpunt lag rond 1980. De belangrijkste effect van de crisis was eigenlijk, dat veel buitenlandse arbeiders zich voor het eerst realiseerden dat er voor hen geen grootse toekomst gloorde in het land van herkomst. Om die reden wilden ze geen afstand doen van de opgebouwde sociale rechten in Nederland. Zij begonnen juist hun gezinnen te laten overkomen. De immigratie van Marokkanen nam dus fors toe na 1973, toen gezinsmigratie de plaats begon in te nemen van arbeidsmigratie.
Informatieve bijdrage!quote:Op maandag 14 april 2014 15:20 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat was op zichzelf niet de reden. Uit het hele Middellandse Zee gebied kwamen mensen naar Nederland en andere west-Europese landen. Echter kozen veel Franstalige mensen uit Marokko voor Frankrijk en België en bleven de Berbers dus vooral voor Nederland over. Al deze mensen waren van een onderklasse, dus Arabisch of Berbers, anders hoefden ze immers niet naar het buitenland voor lage arbeid.
Verder was er sowieso een verband tussen Marokko en Frankrijk door de 2e wereldoorlog waar Marokko voor het Franse leger ook soldaten leverden in ruil van meer onafhankelijkheid. Daar zaten ook mensen bij die later in Frankrijk gingen werken en hun kinderen.
Het deel van Marokko waaruit soldaten kwamen, waren uiteraard Arabische Marokkanen. Het rif-deel stond immers onder controle van de Spanjaarden. Ook die vochten overigens in de 2e Wereldoorlog, maar dus voor Spanje. Marokkanen uit Nederland met voorouders die in WOII gevochten hebben hebben het dus zeer waarschijnlijk over mensen die voor Franco vochten.
De relatie tussen de Koning en de Berbers / Amazighen is altijd redelijk gespannen geweest. Het is onder de huidige koning wat minder, maar nog steeds een probleem. Echter is het onzin om te stellen dat mensen vanuit Marokko naar Nederland of andere landen gestuurd werden. Ze gingen om zich economisch te verbeteren, net als dat er mensen uit Italië en Spanje naar diezelfde landen gingen.
OK, bedankt voor de bevestiging en nadere specificatie.quote:Op maandag 14 april 2014 16:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit stukje haal ik van een site:
[..]
http://www.vijfeeuwenmigr(...)arokko#599-inhetkort
Het verhaal dat Nederland dus actief de meest achtergestelde populatie heeft geworven is dus grote onzin.quote:Op maandag 14 april 2014 16:24 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
OK, bedankt voor de bevestiging en nadere specificatie.
Is al sinds halverwege Paars 2 het geval, er zijn weinig landen met strengere eisen aan immigranten uit niet-westerse landen. Weinig relevant dus.quote:Op maandag 14 april 2014 14:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier maak jij m.i. al een belangrijk denkfout door enkel te kijken naar de huidige problemen. Historia vitae magistra. We kunnen deze problemen voor in de toekomst voorkomen door
• ofwel niet opnieuw kansarme mensen massaal te selecteren, of laten selecteren, omdat we goedkope arbeiders zoeken voor de rotbanen
Leuk.quote:• ofwel als we dit toch doen van tevoren de balans op te maken en een goed plan uit te werken om ervoor te zorgen dat deze mensen zoveel mogelijk integreren (ja, integreren!) en hun kinderen zo goed mogelijk worden begeleid aangezien velen van hen uit een achterstandmilieu zullen komen.
Als je de actualiteiten volgt dan weet je dat het kwartje bij veel mensen (ook in jouw D66/PvdA-kring) nog niet is gevallen. Er kan niet genoeg voor gewaarschuwd worden!quote:Op maandag 14 april 2014 16:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is al sinds halverwege Paars 2 het geval, er zijn weinig landen met strengere eisen aan immigranten uit niet-westerse landen. Weinig relevant dus.
Daar heb ik in het verleden al vaak antwoord op gegeven dus je zal het nu moeten doen met een samenvatting hiervan:quote:Maar in je post geef je niets aan waarmee de huidige of toekomstige problematiek opgelost kan worden.
Nee, waarschuwen zodat onze politici heel misschien voor 1 keer wel leren van de fouten die zij en hun voorgangers hebben gemaakt. Historia vitae magistraquote:Leuk schoppen
Waar heb je het nu over?quote:Op maandag 14 april 2014 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je de actualiteiten volgt dan weet je dat het kwartje bij veel mensen (ook in jouw D66/PvdA-kring) nog niet is gevallen. Er kan niet genoeg voor gewaarschuwd worden!
Ok, hoe wou je hiermee de problematiek van de Marokkanen van de tweede of derde generatie mee oplossen? Immers die zijn hier geboren en getogen en gewoon het probleem van Nederland.quote:Daar heb ik in het verleden al vaak antwoord op gegeven dus je zal het nu moeten doen met een samenvatting hiervan:
- integratie
- taaleis
- repressie voor wie hardleers is
Neuh, dom schoppen en totaal ongeïnformeerd blijken te zijn. Een tikkie triest dus.quote:[..]
Nee, waarschuwen zodat onze politici heel misschien voor 1 keer wel leren van de fouten die zij en hun voorgangers hebben gemaakt. Historia vitae magistra
wat een ellende voor jou.... iedere dag betaal je en betaal je ... Vreselijk.quote:Op maandag 14 april 2014 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
. Met die gezinsmigratie is Nederland natuurlijk veel te tolerant geweest, een grote fout waar wij nu dagelijks de rekening voor betalen.
Dit zeg ik toch ook nergens? In tegendeel zelfs. Ik zeg dat het een logisch gevolg is dat je die mensen krijgt. Ontwikkelde mensen gaan immers niet als gastarbeider naar een ander land om met 'lage' baantjes een beter leven te zoeken.quote:Op maandag 14 april 2014 16:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het verhaal dat Nederland dus actief de meest achtergestelde populatie heeft geworven is dus grote onzin.
Ik bedoelde het meer in algemene zin. Ik weet dat jij niet van die mening bentquote:Op maandag 14 april 2014 20:50 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dit zeg ik toch ook nergens? In tegendeel zelfs. Ik zeg dat het een logisch gevolg is dat je die mensen krijgt. Ontwikkelde mensen gaan immers niet als gastarbeider naar een ander land om met 'lage' baantjes een beter leven te zoeken.
Dit trolgedrag van jou zal ik maar negeren. We kunnen van gemaakte fouten leren en we kunnen ons hoofd in het zand steken, het eerste zet meer zoden aan de dijk, laten we dat dus maar doen. Historia vitae magistraquote:
Wat begrijp jij niet aan Historia vitae magistra?quote:
Ik heb hier net nog antwoord op gegeven.quote:Ok, hoe wou je hiermee de problematiek van de Marokkanen van de tweede of derde generatie mee oplossen? Immers die zijn hier geboren en getogen en gewoon het probleem van Nederland.
Dat jij daar als D66-fanboy dom schoppen in ziet is jouw probleem, daar laat ik echt niet mijn mond door snoeren. Leer jij eerst maar eens voor jezelf denken in plaats van enkel politici na te praten.quote:Op maandag 14 april 2014 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar heb ik in het verleden al vaak antwoord op gegeven dus je zal het nu moeten doen met een samenvatting hiervan:
- integratie
- taaleis
- repressie voor wie hardleers is
Ontwikkelde mensen hebben het niet nodig om een succes te worden op basis van het aannemen van lage baantjes. Het is dus redelijk om aan te nemen dat die groep voor slechts zeer beperkte mate deel uitmaakte van de gastarbeiders.quote:Op maandag 14 april 2014 21:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer in algemene zin. Ik weet dat jij niet van die mening bent. Ik denk dat je beter over succesvolle mensen kunt spreken trouwens. Ontwikkelde mensen zullen ook een kansloze situatie ontvluchten. Maar zij en hun kinderen zullen voor minder problemen zorgen, want zij zullen beter de taal leren en beter integreren en voeden hun kinderen doorgaans beter op.
Jammer dat je steeds lijkt te vergeten dat in Nederland bijna iedereen verzekerd is. Aangifte is verplicht als je geld wilt zien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken de staatspropaganda inderdaad.
Je moet het zo zien, op een hele samenleving gaat het om pak hem beet 5-10% van de mensen, bij een groep gelukszoekers die uit een bepaald land - al dan niet via een ander land is geïmmigreerd - gaat het om een veel hoger percentage aangezien daar dat (zelf)selectieproces aan vooraf is gegaan. Dat heeft dus niets met DE Marokkaan te maken maar met een subgroep die min of meer wortels uit dat land heeft (min of meer aangezien het ook om de nde generatie kan gaan). Voor de Antillianen geldt ongeveer hetzelfde, de groep Antillianen in Nederland is ook niet representatief voor de groep Antillianen op de Antillen, zij het dat die groep iets diverser is (maar minstens zoveel probleemgevallen). In tegenstelling tot wat 9 (Duke) graag beweert ben je dus ook niet meteen racistisch als je dit opmerkt maar hij speelt graag de racismekaart om zijn verbale tegenstander monddood te maken net als dat hij bij een EU-discussie graag met ad hominems smijt om de verbale tegenstander monddood te maken. Een naar trekje van veel D66- en PvdA-politici, ze denken altijd gelijk te hebben. Hij heeft dat van hen overgenomen. Misschien doordat hij als ambtenaar nogal veel met hen omgaat?quote:Op maandag 14 april 2014 21:21 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ontwikkelde mensen hebben het niet nodig om een succes te worden op basis van het aannemen van lage baantjes. Het is dus redelijk om aan te nemen dat die groep voor slechts zeer beperkte mate deel uitmaakte van de gastarbeiders.
En jij maakt je tegenstander monddood door te roepen dat zijn politieke voorkeur niet deugd. In mijn ogen is dat net zo goed verwerpelijk, en niet echt nuttig voor de discussie.quote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je moet het zo zien, op een hele samenleving gaat het om pak hem beet 5-10% van de mensen, bij een groep gelukszoekers die uit een bepaald land - al dan niet via een ander land is geïmmigreerd - gaat het om een veel hoger percentage aangezien daar dat (zelf)selectieproces aan vooraf is gegaan. Dat heeft dus niets met DE Marokkaan te maken maar met een subgroep die min of meer wortels uit dat land heeft (min of meer aangezien het ook om de nde generatie kan gaan). Voor de Antillianen geldt ongeveer hetzelfde, de groep Antillianen in Nederland is ook niet representatief voor de groep Antillianen op de Antillen, zij het dat die groep iets diverser is (maar minstens zoveel probleemgevallen). In tegenstelling tot wat 9 (Duke) graag beweert ben je dus ook niet meteen racistisch als je dit opmerkt maar hij speelt graag de racismekaart om zijn verbale tegenstander monddood te maken net als dat hij bij een EU-discussie graag met ad hominems smijt om de verbale tegenstander monddood te maken. Een naar trekje van veel D66- en PvdA-politici, ze denken altijd gelijk te hebben. Hij heeft dat van hen overgenomen. Misschien doordat hij als ambtenaar nogal veel met hen omgaat?
...deugt.quote:Op maandag 14 april 2014 21:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En jij maakt je tegenstander monddood door te roepen dat zijn politieke voorkeur niet deugd.
Misschien handig wanneer je de discussie leest. Verder maak je zelf met deze post ook de nodige domme aantijgingen, waarmee je de norm die er zou moeten zijn omtrent het discussiëren het te houden bij het schermen met argumenten, aan je laars lapt. Die PVV-onzin over de PvdA en D'66 is zo mogelijk nog triester dan hoe de AEL het steeds maar over Joden had op ieder moment dat ze kritiek kregen. Hetzelfde soort gedrag. De PVV-ers en de zgn. kutmarokkanen laten zich dan ook erg goed vergelijken in het vertoon van dergelijk gedrag. Dit naast de kritiekloze houding naar de eigen groep. Als het om het ad hominemen gaat is Wilders sowieso de ergste in de hele kamer. Het begon bij Fortuyn en was even weg, waarna Wilders het opnam, tot aan simpele beledigingen aan toe. We zien waar het toe geleid heeft. Zelden is een debat een echt debat. Niemand is bereid te zwichten voor het betere argument. Dat is, als er überhaupt een argument aangedragen wordt. Zonder false equivalency kun je ook alleen maar zeggen dat Wilders hierin floreert. Zijn ideeën verdedigen door niet een onderbouwing te geven, maar het herhalen van zijn ideeën.quote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je moet het zo zien, op een hele samenleving gaat het om pak hem beet 5-10% van de mensen, bij een groep gelukszoekers die uit een bepaald land - al dan niet via een ander land is geïmmigreerd - gaat het om een veel hoger percentage aangezien daar dat (zelf)selectieproces aan vooraf is gegaan. Dat heeft dus niets met DE Marokkaan te maken maar met een subgroep die min of meer wortels uit dat land heeft (min of meer aangezien het ook om de nde generatie kan gaan). Voor de Antillianen geldt ongeveer hetzelfde, de groep Antillianen in Nederland is ook niet representatief voor de groep Antillianen op de Antillen, zij het dat die groep iets diverser is (maar minstens zoveel probleemgevallen). In tegenstelling tot wat 9 (Duke) graag beweert ben je dus ook niet meteen racistisch als je dit opmerkt maar hij speelt graag de racismekaart om zijn verbale tegenstander monddood te maken net als dat hij bij een EU-discussie graag met ad hominems smijt om de verbale tegenstander monddood te maken. Een naar trekje van veel D66- en PvdA-politici, ze denken altijd gelijk te hebben. Hij heeft dat van hen overgenomen. Misschien doordat hij als ambtenaar nogal veel met hen omgaat?
Die term dertig keer herhalen maakt nog niet dat je een punt hebtquote:Op maandag 14 april 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan Historia vitae magistra?
Leuk van die loze kreten maar hoe wou je met die paar termen de problematiek van de tweede en derde generatie Marokkanen oplossen? Die gaan hier gewoon naar school dus de taal en integratie zijn daarmee wel op orde.quote:[..]
Ik heb hier net nog antwoord op gegeven.
[..]
Dat jij daar als D66-fanboy dom schoppen in ziet is jouw probleem, daar laat ik echt niet mijn mond door snoeren. Leer jij eerst maar eens voor jezelf denken in plaats van enkel politici na te praten.
Kap eens met mij die onzin aanwrijven aub. Gewoon op de inhoud in plaats van op de man of werkgever. Dat kan je toch wel?quote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je doet niet anders knulquote:Op maandag 14 april 2014 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
...deugt.
Nee, ik heb nergens gesteld dat zijn politieke voorkeur niet deugt en ik heb ook niet met ad hominems gesmeten.
Pardon?quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zeg jij, de persoon die het meest en het snelst met ad hominems smijt zogauw iets buiten jouw politieke geloof valt.quote:Op maandag 14 april 2014 21:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kap eens met mij die onzin aanwrijven aub. Gewoon op de inhoud in plaats van op de man of werkgever. Dat kan je toch wel?
En dus doet iedereen aangifte. Altijd. Bewijs geleverd.quote:Op maandag 14 april 2014 21:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer dat je steeds lijkt te vergeten dat in Nederland bijna iedereen verzekerd is. Aangifte is verplicht als je geld wilt zien.
Doe alsjeblieft niet zulke walgelijke dingen met het Latijnquote:Op dinsdag 15 april 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zeg jij, de persoon die het meest en het snelst met ad hominems smijt zogauw iets buiten jouw politieke geloof valt.![]()
Knulletje, je doet al dagen niet anders dan op de man spelen richting mijquote:Op dinsdag 15 april 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zeg jij, de persoon die het meest en het snelst met ad hominems smijt zogauw iets buiten jouw politieke geloof valt.![]()
Heb jij dan enig "bewijs" dat mensen ineens veel minder aangiftes zijn gaan doen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus doet iedereen aangifte. Altijd. Bewijs geleverd.
Hoe was het oplospercentage van roof, inbraak en overvallen, iets van 4%??
quote:
Bram, Du_ke. Probeer elkaar minder te zoeken. Jullie geven beiden vaak zat aan dat het niets toevoegt aan de discussie, doe het zelf dan ook niet.quote:
Voldoende bewijs van kopschoppers, roofovervallen, inbraken etc. etc.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Heb jij dan enig "bewijs" dat mensen ineens veel minder aangiftes zijn gaan doen?
Ik krijg het idee dat het vooral meer lijkt. Bleef berichtgeving over een kopschoppertje twintig jaar geleden beperkt tot een kortje in het lokale sufferdje, daar wordt het tegenwoordig opgepikt door een Telegraaf of Powned. Vervolgens valt half Nederland verontwaardigd over de daders heen en is het weer een weekje bal.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voldoende bewijs van kopschoppers, roofovervallen, inbraken etc. etc.
Je zou verwachten dat dat minder zou worden, maar nee, helaasch. Hoe leuk je het CBS ook oplepelt.
Ben inderdaad wel benieuwd of er ook goede cijfers zijn hierover.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat het vooral meer lijkt. Bleef berichtgeving over een kopschoppertje twintig jaar geleden beperkt tot een kortje in het lokale sufferdje, daar wordt het tegenwoordig opgepikt door een Telegraaf of Powned. Vervolgens valt half Nederland verontwaardigd over de daders heen en is het weer een weekje bal.
En daar komt nog eens bij dat landelijke media heel selectief berichten uit de provincie overnemen. In deze regio zijn afgelopen weekend ook weer voldoende klappen uitgedeeld, maar geen woord daarover in de Telegraaf of op Geenstijl. Daders waren immers geen kleurlingen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben inderdaad wel benieuwd of er ook goede cijfers zijn hierover.
De kopschoppers waren ook geen kleurlingen toch? Kijk hoe lang dat in het nieuws is geweest. Bovendien is de verontwaardiging groter over opaatjes die met hun kop tegen een grafsteen worden geslagen door importtuig dan over twee boeren die elkaar in Schubbekutteveen te lijf gaan. En terecht.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar komt nog eens bij dat landelijke media heel selectief berichten uit de provincie overnemen. In deze regio zijn afgelopen weekend ook weer voldoende klappen uitgedeeld, maar geen woord daarover in de Telegraaf of op Geenstijl. Daders waren immers geen kleurlingen.
Wie zegt dat ik het heb over twee boeren die elkaar te lijf gaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De kopschoppers waren ook geen kleurlingen toch? Kijk hoe lang dat in het nieuws is geweest. Bovendien is de verontwaardiging groter over opaatjes die met hun kop tegen een grafsteen worden geslagen door importtuig dan over twee boeren die elkaar in Schubbekutteveen te lijf gaan. En terecht.
Dat was een voorbeeld. Elke ernstige mishandeling lees je altijd wel wat over. Ongeacht afkomst.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het heb over twee boeren die elkaar te lijf gaan?
Nou, nee.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld. Elke ernstige mishandeling lees je altijd wel wat over. Ongeacht afkomst.
Dan lees jij selectief. Maarja, de Telegraaf is niet bepaald een kwaliteitskrant voor binnenlands nieuws. What else is new? RTL Boulevard dat nieuws op niveau brengt?quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee.
En mijn punt is vooral dat je ook berichten over relatief onschuldige kloppartijen waar allochtonen bij zijn betrokken, terugvindt in de Telegraaf.
Politieberichtjes overnemen heeft dan ook niets met kwaliteit te maken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan lees jij selectief. Maarja, de Telegraaf is niet bepaald een kwaliteitskrant voor binnenlands nieuws. What else is new? RTL Boulevard dat nieuws op niveau brengt?
Maar de berichtgeving is niet verzonnen. En wordt ondersteund door onafhankelijke cijfers die vertellen dat er grote en structurele problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap. En dat wordt weer ondersteund door een paar whistleblowers vanuit de eigen gemeenschap, die gek genoeg worden verguisd door hun eigen gemeenschap (ook hier op Fok!).quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politieberichtjes overnemen heeft dan ook niets met kwaliteit te maken.
Punt is dat juist Telegraaf-berichtgeving het meest wordt gelezen en bovendien het vaakst resulteert in een topic op FOK!
Ik beweer dan ook niet dat de problemen niet bestaan. Waar ik mij aan stoor, is dat bepaalde figuren doen overkomen alsof het enkel allochtonen zijn die rottigheid uithalen, en zelfs beweren dat Nederlanders 'zoiets niet doen'. Dat terwijl het tegendeel waar is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar de berichtgeving is niet verzonnen. En wordt ondersteund door onafhankelijke cijfers die vertellen dat er grote en structurele problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap. En dat wordt weer ondersteund door een paar whistleblowers vanuit de eigen gemeenschap, die gek genoeg worden verguisd door hun eigen gemeenschap (ook hier op Fok!).
Maar waar baseer je dan op dat mensen geen/minder aangifte doen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voldoende bewijs van kopschoppers, roofovervallen, inbraken etc. etc.
Je zou verwachten dat dat minder zou worden, maar nee, helaasch. Hoe leuk je het CBS ook oplepelt.
Maar figuren die beweren dat Nederlanders zoiets niet doen zijn echt absoluut in de minderheid op Fok! hoor. Net als figuren die doen overkomen dat het enkel autochtonen zijn. Ik vermoed dat het ook deels jouw perceptie is op de wat rechtsere medemens hier op Fok!quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat de problemen niet bestaan. Waar ik mij aan stoor, is dat bepaalde figuren doen overkomen alsof het enkel allochtonen zijn die rottigheid uithalen, en zelfs beweren dat Nederlanders 'zoiets niet doen'. Dat terwijl het tegendeel waar is.
Mensen vergeten ook dat het verschil kleiner wordt wanneer je overige vormen van crimineel gedrag gaat mee telllen. Witteboordencriminaliteit, algemeen vandalisme, voetbal-gerelateerd geweld. Dat zijn zaken waar autochtonen een praktische monopolie op hebben. Verder, als het gaat om straatgedrag is het in de lagere buurten altijd iets dat speelt. Ook in de blanke volkswijken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar figuren die beweren dat Nederlanders zoiets niet doen zijn echt absoluut in de minderheid op Fok! hoor. Net als figuren die doen overkomen dat het enkel autochtonen zijn. Ik vermoed dat het ook deels jouw perceptie is op de wat rechtsere medemens hier op Fok!
Perceptie werkt in deze alle kanten op. Ik gok overigens dat Koos wel een redelijk beeld van wat al of niet in de media komtquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar figuren die beweren dat Nederlanders zoiets niet doen zijn echt absoluut in de minderheid op Fok! hoor. Net als figuren die doen overkomen dat het enkel autochtonen zijn. Ik vermoed dat het ook deels jouw perceptie is op de wat rechtsere medemens hier op Fok!
Waarom nou weer dat rechts/links geneuzel? Dus omdat ik niet meega in de anti-Marokkanen klaagzang, ben ik plots een linkse rakker?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Noem ik jou een linkse rakker? Ik zeg alleen dat die opmerking van jou ook op perceptie is gebaseerd. Je hebt er nogal een handje van om mensen zelf snel als PVV'er weg te zetten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom nou weer dat rechts/links geneuzel? Dus omdat ik niet meega in de anti-Marokkanen klaagzang, ben ik plots een linkse rakker?
Autochtonen hebben een praktisch monopolie op witteboordencriminaliteit omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de systemen waarbinnen dat kan plaatsvinden. Zij zitten op de posten van waaruit je kan frauderen (hoog management). Ook als je kijkt naar de supporterspopulatie, zal je zien dat het met name autochtonen zijn die voetbalwedstrijden bezoeken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook dat het verschil kleiner wordt wanneer je overige vormen van crimineel gedrag gaat mee telllen. Witteboordencriminaliteit, algemeen vandalisme, voetbal-gerelateerd geweld. Dat zijn zaken waar autochtonen een praktische monopolie op hebben. Verder, als het gaat om straatgedrag is het in de lagere buurten altijd iets dat speelt. Ook in de blanke volkswijken.
Jup. De vraag is dan, wanneer je het eea tegen elkaar weg streept, hoe groot het verschil is, en of het dramatische geluid dat afgegeven wordt over bepaalde groepen, wel op zijn plaats is. Natuurlijk is er een probleem onder bepaalde probleem groepen (waarschijnlijk de vaakst getypte reeks woorden in deze volgorde door mij), maar het denigrerende toontje en de zogenaamde analyse waarin gesteld wordt dat er iets ernstig mis is met wat deze mensen in de kern zijn, komt wat simplistisch op me over.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Autochtonen hebben een praktisch monopolie op witteboordencriminaliteit omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de systemen waarbinnen dat kan plaatsvinden. Zij zitten op de posten van waaruit je kan frauderen (hoog management). Ook als je kijkt naar de supporterspopulatie, zal je zien dat het met name autochtonen zijn die voetbalwedstrijden bezoeken.
Alles draait om perceptie. En in de perceptie van mensen is de criminaliteit waarin Marokkanen een oververtegenwoordiging kennen (straatcriminaliteit) erger dan fraude. Is dat terecht? Weet ik niet. Maar het bepaalt wel de toon van het maatschappelijke debat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
Jup. De vraag is dan, wanneer je het eea tegen elkaar weg streept, hoe groot het verschil is, en of het dramatische geluid dat afgegeven wordt over bepaalde groepen, wel op zijn plaats is. Natuurlijk is er een probleem onder bepaalde probleem groepen (waarschijnlijk de vaakst getypte reeks woorden in deze volgorde door mij), maar het denigrerende toontje en de zogenaamde analyse waarin gesteld wordt dat er iets ernstig mis is met wat deze mensen in de kern zijn, komt wat simplistisch op me over.
Dat klopt. Alleen is het jammer dat het gegeven van hoe de zaken daadwerkelijk er voor staan, geen plaats heeft in het publieke debat en hoe mensen nadenken over de problemen waar onze samenleving mee te maken heeft. Een partij als de PVV negeert dat compleet, en stelt dat mensen die de verhoudingen wel correct hebben, aan het 'ontkennen' zijn, puur omdat zij alleen maar willen kijken naar Marokkanen, Moslims of niet-westerse allochtonen. Het bredere verhaal negeren zij volkomen, uit kortzichtigheid of electoraal belang.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alles draait om perceptie. En in de perceptie van mensen is de criminaliteit waarin Marokkanen een oververtegenwoordiging kennen (straatcriminaliteit) erger dan fraude. Is dat terecht? Weet ik niet. Maar het bepaalt wel de toon van het maatschappelijke debat.
Maar aan de andere kant kijkt de PvdA bewust weg van de problemen, ook uit electoraal belang. Ik ben van mening dat elke vorm van criminaliteit harder en effectiever moet worden bestreden hier. Meer programma's gericht op preventie, grotere pakkans etc. Maar feit blijft dat mensen het (mijns inziens terecht) erger vinden dat er homo's worden weggepest, opaatjes met hun kop tegen een grafsteen worden geslagen en juweliers worden overvallen dan dat iemand fraude pleegt. De impact van die eerste daden is namelijk groter psychologisch gezien. Ook ergeren mensen zich aan het gedrag van die straatjongens zodra er een camera bij is. De hoeveelheid agressie die daarbij komt kijken is nou niet echt normaal. En dat soort beelden blijven wel hangen. Daar hoeft Wilders niet eens wat voor te doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:34 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen is het jammer dat het gegeven van hoe de zaken daadwerkelijk er voor staan, geen plaats heeft in het publieke debat en hoe mensen nadenken over de problemen waar onze samenleving mee te maken heeft. Een partij als de PVV negeert dat compleet, en stelt dat mensen die de verhoudingen wel correct hebben, aan het 'ontkennen' zijn, puur omdat zij alleen maar willen kijken naar Marokkanen, Moslims of niet-westerse allochtonen. Het bredere verhaal negeren zij volkomen, uit kortzichtigheid of electoraal belang.
Deels waar. Ik weet niet of dat na het recente verlies (waar die groep hen massaal heeft laten vallen) nog steeds zo is, maar ze hebben inderdaad deels kritiekloos voor die groep gestaan uit electorale belangen als antwoord op de PVV. Eigenlijk hadden beiden groepen de mogelijkheden van de PvdA om gewoon goed beleid te maken hiermee geblokkeerd. De PVV bleef zich richten op de PvdA wat de PvdA pijn deed, en bepaalde groepen bleven trouw op de PvdA stemmen. Echter verdient de PvdA wel de credits voor het de straat op gaan. Samsom is daadwerkelijk de straat op gegaan om te kijken wat daar aan de hand is. En de bekende uitspraken van Spekman en Samsom ("vernederen voor de eigen groep" en "een monopolie op straatterreur") stonden niet op zichzelf. Eigenlijk kun je dat ook zeggen over Cohen waar denigrerend over gedaan werd omtrent het theedrinken; ze zochten dat contact en kwamen vervolgens met uitspraken. Misschien hadden ze meer moeten doorpakken, maar dat konden ze uit electoraal belang niet, doordat de politieke tegenstanders die mogelijkheid geblokkeerd hadden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant kijkt de PvdA bewust weg van de problemen, ook uit electoraal belang.
Effectiviteit is altijd goed, in ieder opzicht. Niemand is daar tegen. Harder straffen werkt niet, zoals reeds besproken is. Daarmee is het ook niet effectiever.quote:Ik ben van mening dat elke vorm van criminaliteit harder en effectiever moet worden bestreden hier.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Niemand denkt hier anders over.quote:Meer programma's gericht op preventie, grotere pakkans etc.
Zeker waar. Maar wanneer je dit wil aanpakken moet je je richten op de juiste variabelen en het daadwerkelijk aanpakken. Wat we uit de politiek zien is echter vooral het doen van uitspraken om stemmen te trekken, maar degelijk beleid blijft uit. Daar wordt geen geld voor uitgetrokken en er worden amper goede mensen op gezet met dat zelfde financiële motief. Verder mag ook gezegd worden dat er een flinke onwil leeft onder de probleemgroepen om daadwerkelijk mee te werken. Dat zag je ook aan het laten vallen van de PvdA. Het moment waarop ze niet meer de hele hand kunnen krijgen, stappen ze weg.quote:Maar feit blijft dat mensen het (mijns inziens terecht) erger vinden dat er homo's worden weggepest, opaatjes met hun kop tegen een grafsteen worden geslagen en juweliers worden overvallen dan dat iemand fraude pleegt. De impact van die eerste daden is namelijk groter psychologisch gezien.
Dom gedrag inderdaad. Maar dat verandert niets aan de daadwerkelijke variabelen die bekeken moeten worden om het probleem op te lossen. Dat van die camera's is sowieso iets van de laatste jaren. Ze doen na wat ze hun broeders op televisie zien doen.quote:Ook ergeren mensen zich aan het gedrag van die straatjongens zodra er een camera bij is. De hoeveelheid agressie die daarbij komt kijken is nou niet echt normaal. En dat soort beelden blijven wel hangen.
Beter dat dan zoals in de jaren 80 toen een socioloog zijn hoofd op het hakblok ging omdat hij meldde in een verslagje dat het percentage van bepaalde groepen allochtonen in de Nederlandse gevangenissen extreem hoog is in verhouding tot het percentage van die groep van de totale bevolking.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat het vooral meer lijkt. Bleef berichtgeving over een kopschoppertje twintig jaar geleden beperkt tot een kortje in het lokale sufferdje, daar wordt het tegenwoordig opgepikt door een Telegraaf of Powned. Vervolgens valt half Nederland verontwaardigd over de daders heen en is het weer een weekje bal.
Met al die blunders die de PvdA de laatste tijd heeft begaan kan je er vergif op innemen dat ze nog vele maanden heel wat lager in de peilingen zullen staan. Helaas is het geheugen van de kiezer slecht en kan de kiezer bij de volgende landelijke verkiezingen, zeker na de propaganda voorafgaande aan de verkiezing, toch weer dit alles zijn vergeten. Ook democratie is helaas niet perfect maar we zullen het er wel mee moeten doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:50 schreef Kenju het volgende:
[..]
Deels waar. Ik weet niet of dat na het recente verlies (waar die groep hen massaal heeft laten vallen) nog steeds zo is, maar ze hebben inderdaad deels kritiekloos voor die groep gestaan uit electorale belangen als antwoord op de PVV. Eigenlijk hadden beiden groepen de mogelijkheden van de PvdA om gewoon goed beleid te maken hiermee geblokkeerd. De PVV bleef zich richten op de PvdA wat de PvdA pijn deed, en bepaalde groepen bleven trouw op de PvdA stemmen. Echter verdient de PvdA wel de credits voor het de straat op gaan. Samsom is daadwerkelijk de straat op gegaan om te kijken wat daar aan de hand is. En de bekende uitspraken van Spekman en Samsom ("vernederen voor de eigen groep" en "een monopolie op straatterreur") stonden niet op zichzelf. Eigenlijk kun je dat ook zeggen over Cohen waar denigrerend over gedaan werd omtrent het theedrinken; ze zochten dat contact en kwamen vervolgens met uitspraken. Misschien hadden ze meer moeten doorpakken, maar dat konden ze uit electoraal belang niet, doordat de politieke tegenstanders die mogelijkheid geblokkeerd hadden.
[..]
Effectiviteit is altijd goed, in ieder opzicht. Niemand is daar tegen. Harder straffen werkt niet, zoals reeds besproken is. Daarmee is het ook niet effectiever.
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Niemand denkt hier anders over.
[..]
Zeker waar. Maar wanneer je dit wil aanpakken moet je je richten op de juiste variabelen en het daadwerkelijk aanpakken. Wat we uit de politiek zien is echter vooral het doen van uitspraken om stemmen te trekken, maar degelijk beleid blijft uit. Daar wordt geen geld voor uitgetrokken en er worden amper goede mensen op gezet met dat zelfde financiële motief. Verder mag ook gezegd worden dat er een flinke onwil leeft onder de probleemgroepen om daadwerkelijk mee te werken. Dat zag je ook aan het laten vallen van de PvdA. Het moment waarop ze niet meer de hele hand kunnen krijgen, stappen ze weg.
[..]
Dom gedrag inderdaad. Maar dat verandert niets aan de daadwerkelijke variabelen die bekeken moeten worden om het probleem op te lossen. Dat van die camera's is sowieso iets van de laatste jaren. Ze doen na wat ze hun broeders op televisie zien doen.
Hij werkt voor een links medium? Dat zou veel verklaren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Perceptie werkt in deze alle kanten op. Ik gok overigens dat Koos wel een redelijk beeld van wat al of niet in de media komt
Het gaat over oververtegenwoordiging en ondervertegenwoordiging, het is nogal raar om te stellen dat mensen die wijzen op die oververtegenwoordiging doen alsof van bepaalde groepen niet-westerse allochtonen alle individuën rotte appels zijn. Voor wie zich afvraagt waarom ik het zo omslachtig formuleer, Bosniërs zijn ook niet-westerse allochtonen maar die kinderen doen het uitstekend, beter dan de autochtonen kinderen. Dat heeft weer met (zelf)selectie te maken, in dit geval zelfselectie, juist de Bosniërs die meer mogelijkheden hadden vluchtten en waren in staat om te vluchten. Daarom hebben wij de hogere klasse Bosniërs gekregen en krijg je dus heel andere resultaten van de lagere klasses Marokkanen en Antillianen. Nu krijg ik natuurlijk weer modder naar mijn hoofd gesmeten dat ik discrimineer. Nee, dat doe ik niet. Ik heb er niet voor gepleit dat een individu anders wordt bekeken omdat hij een lid is van een bepaalde groep, het zou overbodig moeten zijn om zo'n disclaimer erbij te vermelden aangezien dat voor zich spreekt voor elke weldenkend mens.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat de problemen niet bestaan. Waar ik mij aan stoor, is dat bepaalde figuren doen overkomen alsof het enkel allochtonen zijn die rottigheid uithalen, en zelfs beweren dat Nederlanders 'zoiets niet doen'. Dat terwijl het tegendeel waar is.
Mwa, dat is toch bekend?quote:Op woensdag 16 april 2014 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij werkt voor een links medium? Dat zou veel verklaren.
[..]
Het gaat over oververtegenwoordiging en ondervertegenwoordiging, het is nogal raar om te stellen dat mensen die wijzen op die oververtegenwoordiging doen alsof van bepaalde groepen niet-westerse allochtonen alle individuën rotte appels zijn. Voor wie zich afvraagt waarom ik het zo omslachtig formuleer, Bosniërs zijn ook niet-westerse allochtonen maar die kinderen doen het uitstekend, beter dan de autochtonen kinderen. Dat heeft weer met (zelf)selectie te maken, in dit geval zelfselectie, juist de Bosniërs die meer mogelijkheden hadden vluchtten en waren in staat om te vluchten. Daarom hebben wij de hogere klasse Bosniërs gekregen en krijg je dus heel andere resultaten van de lagere klasses Marokkanen en Antillianen. Nu krijg ik natuurlijk weer modder naar mijn hoofd gesmeten dat ik discrimineer. Nee, dat doe ik niet. Ik heb er niet voor gepleit dat een individu anders wordt bekeken omdat hij een lid is van een bepaalde groep, het zou overbodig moeten zijn om zo'n disclaimer erbij te vermelden aangezien dat voor zich spreekt voor elke weldenkend mens.
Je zou het denken maar ik vrees dat veel mensen nog steeds hun kop in het zand steken. Je mag het niet benoemen en al helemaal niet zonder evidente disclaimers te maken.quote:
Tja, je mag zoveel niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou het denken maar ik vrees dat veel mensen nog steeds hun kop in het zand steken. Je mag het niet benoemen en al helemaal niet zonder evidente disclaimers te maken.
Precies! Daarom benadrukte ik het nog maar een keer, inclusief de opmerking dat ik die disclaimer normaal gesproken weglaat aangezien dat evident is en de mededeling dat bepaalde groepen betweters eens moeten ophouden met direct iemand te demoniseren omdat ze niet die evidente disclaimer plaatsen.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, je mag zoveel niet.
Ik ken het probleem: voor je het weet word je gevierendeeld.
Gelukkig heb ik niks te verliezen. En een van de voordelen van anoniem op internet zijn is, dat je gewoon de waarheid kunt zeggen, zolang je niet verbannen wordt.
Nou ja, toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies! Daarom benadrukte ik het nog maar een keer, inclusief de opmerking dat ik die disclaimer normaal gesproken weglaat aangezien dat evident is en de mededeling dat bepaalde groepen betweters eens moeten ophouden met direct iemand te demoniseren omdat ze niet die evidente disclaimer plaatsen.
Zoals jij zegt, op het internet ben je in beginsel anoniem (in zekere zin in ieder geval), mensen kunnen hierdoor eerlijker en directer zijn. Ik vind dat van toegevoegde waarde.
Een deel van de sluier wordt opgeheven waardoor je een groter deel van de waarheid ziet, dat is toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, toegevoegde waarde.![]()
De duisterheid van de onderbuik van autochtone Nederlanders is soms wel schokkend. Maar relativeert dan ook meteen weer de vermeende laagheid van allochtonen.
Anoniem ben ik geenszins, dat hoeft je niet te weerhouden van dat te zeggen wat op je tong ligt.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies! Daarom benadrukte ik het nog maar een keer, inclusief de opmerking dat ik die disclaimer normaal gesproken weglaat aangezien dat evident is en de mededeling dat bepaalde groepen betweters eens moeten ophouden met direct iemand te demoniseren omdat ze niet die evidente disclaimer plaatsen.
Zoals jij zegt, op het internet ben je in beginsel anoniem (in zekere zin in ieder geval), mensen kunnen hierdoor eerlijker en directer zijn. Ik vind dat van toegevoegde waarde.
Ik zal niet suggerreren dat jij je anders zou uiten als jij niet anoniem zou zijn (toegegeven, met wat zoekwerk zou ik een lijstje met namen kunnen krijgen waar jij zeker op staatquote:Op woensdag 16 april 2014 01:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anoniem ben ik geenszins, dat hoeft je niet te weerhouden van dat te zeggen wat op je tong ligt.
Juist extreem anoniem zijn en fellere opmerkingen maken vind ik laf, maar goed.
Ja, dat wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een deel van de sluier wordt opgeheven waardoor je een groter deel van de waarheid ziet, dat is toegevoegde waarde.
Niet eens???quote:Op woensdag 16 april 2014 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal niet suggerreren dat jij je anders zou uiten als jij niet anoniem zou zijn (toegegeven, met wat zoekwerk zou ik een lijstje met namen kunnen krijgen waar jij zeker op staat) maar ik herinner me dat jij eens niet wou melden voor welk bedrijf jij werkt om je anonimiteit te bewaken. Kijk, ik ben net als jij best wel direct, ook IRL. Toch zal ik bepaalde opmerkingen niet maken in bepaalde groepen mensen die ik anoniem wel maak, niet omdat ik niet voor mijn standpunten en visies durf uit te komen maar omdat er snel misverstanden ontstaan, mensen van alles invullen etc.
Dat leidt tot eindeloze discussies met mensen die toch niet willen luisteren. Een beetje zoals hier op FOK!quote:Op woensdag 16 april 2014 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal niet suggerreren dat jij je anders zou uiten als jij niet anoniem zou zijn (toegegeven, met wat zoekwerk zou ik een lijstje met namen kunnen krijgen waar jij zeker op staat) maar ik herinner me dat jij eens niet wou melden voor welk bedrijf jij werkt om je anonimiteit te bewaken. Kijk, ik ben net als jij best wel direct, ook IRL. Toch zal ik bepaalde opmerkingen niet maken in bepaalde groepen mensen die ik anoniem wel maak, niet omdat ik niet voor mijn standpunten en visies durf uit te komen maar omdat er snel misverstanden ontstaan, mensen van alles invullen etc.
Een Brabander die in Spanje woont?quote:Op woensdag 16 april 2014 01:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet eens???!
Ik vertel keiveel van wat ik meemaak, wat voor werk ik doe en welke drugs ik gebruik.
Irl ben ik net zo'n open boek als hier. Misverstanden liggen bij de ander, ben ik niet verantwoordelijk voor.
ja Kees, zo zit het.quote:
beter/slechter is een onzinverdeling. Meer kennis van de wereld maakt je blik wel duidelijk ruimer en scherper, ja.quote:En dan? Maakt dat je standpunten beter/slechter?
Voor alle duidelijkheid: ik ontken niet dat er problemen zijn met, voornamelijk, Marokkaanse jongeren. Om de een of andere reden steek jij een heel verhaal af over niet-westerse allochtonen, maar jij weet net zo goed als ik dat de grootste problemen zich voordoen in het kamp van de jonge Marokkaantjes.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij werkt voor een links medium? Dat zou veel verklaren.
Het is dan ook onzin wat de heer Bram verkondigt. De afgelopen tien jaar doen we niets anders dan het probleem 'benoemen'. Tot vervelends aan toe. Het probleem benoemen is de nieuwe politieke correctheid. Waag het eens zalvende worden te spreken over Marokkaanse jongeren. Dan krijg je een shitstorm over je heen.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, je mag zoveel niet.
Ik ken het probleem: voor je het weet word je gevierendeeld.
Gelukkig heb ik niks te verliezen. En een van de voordelen van anoniem op internet zijn is, dat je gewoon de waarheid kunt zeggen, zolang je niet verbannen wordt.
Inderdaad. Als je al een beetje genuanceerd over deze kwestie bent dan word je gelijk een "probleemontkenner" genoemd.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook onzin wat de heer Bram verkondigt. De afgelopen tien jaar doen we niets anders dan het probleem 'benoemen'. Tot vervelends aan toe. Het probleem benoemen is de nieuwe politieke correctheid. Waag het eens zalvende worden te spreken over Marokkaanse jongeren. Dan krijg je een shitstorm over je heen.
Hoera, de vlag kan uit, het probleem wordt benoemd. Helaas, 25 jaar te laat. Meer dan 100.000 Rotterdammers zijn gevlucht uit de stad. Het stikt hier in de omliggende dorpen van ex-Rotterdammers. In andere grote steden zal dat niet veel anders zijn. En de achterblijvers hebben alleen hun herinneringen nog, hoe mooi het vroeger was. 35 jaar geleden hing er bij ons nog gewoon een touwtje uit de brievenbus, midden in Rotterdam, zodat ik niet hoefde aan te bellen en de deur zelf open kon doen. Tegenwoordig hebben mensen 2 of 3 sloten op hun deur. 20 jaar lang zijn we ook voorgelogen door politici doordat ze al die tijd ontkenden dat allochten niet vaker misdaden pleegden dan autochtonen. Op een gegeven moment maakte de politie bekend dat 95% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd werd en nog logen politici dat allochtonen niet vaker crimineel zijn. Vindt je het gek dat een hoop mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek. Decennia lang was je een racist als je het probleem benoemde. Regelmatig een groep van 100 treiterende allochtonen in het winkelcentrum, maar die mochten niet verwijderd worden want dat was racistisch. En als je zei "Nederland is vol, dit kan niet zo verder" dan was je een racist en een neo-nazi.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je al een beetje genuanceerd over deze kwestie bent dan word je gelijk een "probleemontkenner" genoemd.
Oh maar de trek of vlucht van de middenklasse de grote steden uit is een verschijnsel dat je in vele landen terugziet. Met of zonder nieuwe onderklasse van buitenlandse komaf.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoera, de vlag kan uit, het probleem wordt benoemd. Helaas, 25 jaar te laat. Meer dan 100.000 Rotterdammers zijn gevlucht uit de stad.
Vroeger was het om bepaalde reden nog hip/cool/in om in de stad te wonen. Momenteel is het hip om in de vinexwijkjes of in de omliggende dorpen te wonen. Deze tendens heeft weinig te maken met de aanwezigheid van buitenlandse Nederlanders. Je ziet het immers ook in andere steden/landen gebeuren waar nauwelijks sprake is van "buitenlanders" in de stad.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoera, de vlag kan uit, het probleem wordt benoemd. Helaas, 25 jaar te laat. Meer dan 100.000 Rotterdammers zijn gevlucht uit de stad. Het stikt hier in de omliggende dorpen van ex-Rotterdammers. In andere grote steden zal dat niet veel anders zijn. En de achterblijvers hebben alleen hun herinneringen nog, hoe mooi het vroeger was. 35 jaar geleden hing er bij ons nog gewoon een touwtje uit de brievenbus, midden in Rotterdam, zodat ik niet hoefde aan te bellen en de deur zelf open kon doen. Tegenwoordig hebben mensen 2 of 3 sloten op hun deur. 20 jaar lang zijn we ook voorgelogen door politici doordat ze al die tijd ontkenden dat allochten niet vaker met misdaden pleegden dan autochtonen. Op een gegeven moment maakte de politie bekend dat 95% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd werd en nog logen politici dat allochtonen niet vaker crimineel zijn. Vindt je het gek dat een hoop mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek. Decennia lang was je een racist als je het probleem benoemde. Regelmatig een groep van 100 treiterende allochtonen in het winkelcentrum, maar die mochten niet verwijderd worden dat was racistisch. En als je zei "Nederland is vol, dit kan niet zo verder" dan was je een racist en een neo-nazi.
Je ziet nu overigens weer eerder een trek van de middenklasse en creatieve klasse richting de steden. Naar die gezellige vooroologse wijkjes met al die voorzieningen om de hoek. In de jaren '80 en '90 nog verguisd als dramatische wijkenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Vroeger was het om bepaalde reden nog hip/cool/in om in de stad te wonen. Momenteel is het hip om in de vinexwijkjes of in de omliggende dorpen te wonen. Deze tendens heeft weinig te maken met de aanwezigheid van buitenlandse Nederlanders. Je ziet het immers ook in andere steden/landen gebeuren waar nauwelijks sprake is van "buitenlanders" in de stad.
Een voorbeeld van een stad die trouwens wel echt verpest is door de massale toestroom van "buitenlanders" is Venetië. Maar dat geheel terzijde.
Je ziet bij mij in de stad inderdaad ook dat de wijken waar Wesley en Kimberley in de voortuin bier drinken, shag roken en ruzie maken, langzamerhand worden overgenomen door yuppen.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet nu overigens weer eerder een trek van de middenklasse en creatieve klasse richting de steden. Naar die gezellige vooroologse wijkjes met al die voorzieningen om de hoek. In de jaren '80 en '90 nog verguisd als dramatische wijken
En er is vaak ook best iets voor te zeggen. In de basis zijn het vaak redelijk ruim opgezette wijken. Dicht bij voorzieningen en met veel groen. Kon minderquote:Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je ziet bij mij in de stad inderdaad ook dat de wijken waar Wesley en Kimberley in de voortuin bier drinken, shag roken en ruzie maken, langzamerhand worden overgenomen door yuppen.
Om je punt te maken zou jij zelfs over het getto van Warschau nog zeggen: gezellig, familie en vrienden dicht bij elkaar, huur gratis, gunstig belastingklimaat.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En er is vaak ook best iets voor te zeggen. In de basis zijn het vaak redelijk ruim opgezette wijken. Dicht bij voorzieningen en met veel groen. Kon minder.
Zeker niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Om je punt te maken zou jij zelfs over het getto van Warschau nog zeggen: gezellig, familie en vrienden dicht bij elkaar, huur gratis, gunstig belastingklimaat.
Precies, zeker in Rotterdam zijn een aantal wijken enorm in trek bij jonge gezinnen uit de middenklasse en hogere middenklasse. Dat alles kommer en kwel is, is meestal de perceptie van mensen die al jaren niet meer in de stad wonen.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet nu overigens weer eerder een trek van de middenklasse en creatieve klasse richting de steden. Naar die gezellige vooroologse wijkjes met al die voorzieningen om de hoek. In de jaren '80 en '90 nog verguisd als dramatische wijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |