Mwa, dat is toch bekend?quote:Op woensdag 16 april 2014 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij werkt voor een links medium? Dat zou veel verklaren.
[..]
Het gaat over oververtegenwoordiging en ondervertegenwoordiging, het is nogal raar om te stellen dat mensen die wijzen op die oververtegenwoordiging doen alsof van bepaalde groepen niet-westerse allochtonen alle individuën rotte appels zijn. Voor wie zich afvraagt waarom ik het zo omslachtig formuleer, Bosniërs zijn ook niet-westerse allochtonen maar die kinderen doen het uitstekend, beter dan de autochtonen kinderen. Dat heeft weer met (zelf)selectie te maken, in dit geval zelfselectie, juist de Bosniërs die meer mogelijkheden hadden vluchtten en waren in staat om te vluchten. Daarom hebben wij de hogere klasse Bosniërs gekregen en krijg je dus heel andere resultaten van de lagere klasses Marokkanen en Antillianen. Nu krijg ik natuurlijk weer modder naar mijn hoofd gesmeten dat ik discrimineer. Nee, dat doe ik niet. Ik heb er niet voor gepleit dat een individu anders wordt bekeken omdat hij een lid is van een bepaalde groep, het zou overbodig moeten zijn om zo'n disclaimer erbij te vermelden aangezien dat voor zich spreekt voor elke weldenkend mens.
Je zou het denken maar ik vrees dat veel mensen nog steeds hun kop in het zand steken. Je mag het niet benoemen en al helemaal niet zonder evidente disclaimers te maken.quote:
Tja, je mag zoveel niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou het denken maar ik vrees dat veel mensen nog steeds hun kop in het zand steken. Je mag het niet benoemen en al helemaal niet zonder evidente disclaimers te maken.
Precies! Daarom benadrukte ik het nog maar een keer, inclusief de opmerking dat ik die disclaimer normaal gesproken weglaat aangezien dat evident is en de mededeling dat bepaalde groepen betweters eens moeten ophouden met direct iemand te demoniseren omdat ze niet die evidente disclaimer plaatsen.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, je mag zoveel niet.
Ik ken het probleem: voor je het weet word je gevierendeeld.
Gelukkig heb ik niks te verliezen. En een van de voordelen van anoniem op internet zijn is, dat je gewoon de waarheid kunt zeggen, zolang je niet verbannen wordt.
Nou ja, toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies! Daarom benadrukte ik het nog maar een keer, inclusief de opmerking dat ik die disclaimer normaal gesproken weglaat aangezien dat evident is en de mededeling dat bepaalde groepen betweters eens moeten ophouden met direct iemand te demoniseren omdat ze niet die evidente disclaimer plaatsen.
Zoals jij zegt, op het internet ben je in beginsel anoniem (in zekere zin in ieder geval), mensen kunnen hierdoor eerlijker en directer zijn. Ik vind dat van toegevoegde waarde.
Een deel van de sluier wordt opgeheven waardoor je een groter deel van de waarheid ziet, dat is toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, toegevoegde waarde.![]()
De duisterheid van de onderbuik van autochtone Nederlanders is soms wel schokkend. Maar relativeert dan ook meteen weer de vermeende laagheid van allochtonen.
Anoniem ben ik geenszins, dat hoeft je niet te weerhouden van dat te zeggen wat op je tong ligt.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies! Daarom benadrukte ik het nog maar een keer, inclusief de opmerking dat ik die disclaimer normaal gesproken weglaat aangezien dat evident is en de mededeling dat bepaalde groepen betweters eens moeten ophouden met direct iemand te demoniseren omdat ze niet die evidente disclaimer plaatsen.
Zoals jij zegt, op het internet ben je in beginsel anoniem (in zekere zin in ieder geval), mensen kunnen hierdoor eerlijker en directer zijn. Ik vind dat van toegevoegde waarde.
Ik zal niet suggerreren dat jij je anders zou uiten als jij niet anoniem zou zijn (toegegeven, met wat zoekwerk zou ik een lijstje met namen kunnen krijgen waar jij zeker op staatquote:Op woensdag 16 april 2014 01:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anoniem ben ik geenszins, dat hoeft je niet te weerhouden van dat te zeggen wat op je tong ligt.
Juist extreem anoniem zijn en fellere opmerkingen maken vind ik laf, maar goed.
Ja, dat wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een deel van de sluier wordt opgeheven waardoor je een groter deel van de waarheid ziet, dat is toegevoegde waarde.
Niet eens???quote:Op woensdag 16 april 2014 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal niet suggerreren dat jij je anders zou uiten als jij niet anoniem zou zijn (toegegeven, met wat zoekwerk zou ik een lijstje met namen kunnen krijgen waar jij zeker op staat) maar ik herinner me dat jij eens niet wou melden voor welk bedrijf jij werkt om je anonimiteit te bewaken. Kijk, ik ben net als jij best wel direct, ook IRL. Toch zal ik bepaalde opmerkingen niet maken in bepaalde groepen mensen die ik anoniem wel maak, niet omdat ik niet voor mijn standpunten en visies durf uit te komen maar omdat er snel misverstanden ontstaan, mensen van alles invullen etc.
Dat leidt tot eindeloze discussies met mensen die toch niet willen luisteren. Een beetje zoals hier op FOK!quote:Op woensdag 16 april 2014 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal niet suggerreren dat jij je anders zou uiten als jij niet anoniem zou zijn (toegegeven, met wat zoekwerk zou ik een lijstje met namen kunnen krijgen waar jij zeker op staat) maar ik herinner me dat jij eens niet wou melden voor welk bedrijf jij werkt om je anonimiteit te bewaken. Kijk, ik ben net als jij best wel direct, ook IRL. Toch zal ik bepaalde opmerkingen niet maken in bepaalde groepen mensen die ik anoniem wel maak, niet omdat ik niet voor mijn standpunten en visies durf uit te komen maar omdat er snel misverstanden ontstaan, mensen van alles invullen etc.
Een Brabander die in Spanje woont?quote:Op woensdag 16 april 2014 01:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet eens???!
Ik vertel keiveel van wat ik meemaak, wat voor werk ik doe en welke drugs ik gebruik.
Irl ben ik net zo'n open boek als hier. Misverstanden liggen bij de ander, ben ik niet verantwoordelijk voor.
ja Kees, zo zit het.quote:
beter/slechter is een onzinverdeling. Meer kennis van de wereld maakt je blik wel duidelijk ruimer en scherper, ja.quote:En dan? Maakt dat je standpunten beter/slechter?
Voor alle duidelijkheid: ik ontken niet dat er problemen zijn met, voornamelijk, Marokkaanse jongeren. Om de een of andere reden steek jij een heel verhaal af over niet-westerse allochtonen, maar jij weet net zo goed als ik dat de grootste problemen zich voordoen in het kamp van de jonge Marokkaantjes.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij werkt voor een links medium? Dat zou veel verklaren.
Het is dan ook onzin wat de heer Bram verkondigt. De afgelopen tien jaar doen we niets anders dan het probleem 'benoemen'. Tot vervelends aan toe. Het probleem benoemen is de nieuwe politieke correctheid. Waag het eens zalvende worden te spreken over Marokkaanse jongeren. Dan krijg je een shitstorm over je heen.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, je mag zoveel niet.
Ik ken het probleem: voor je het weet word je gevierendeeld.
Gelukkig heb ik niks te verliezen. En een van de voordelen van anoniem op internet zijn is, dat je gewoon de waarheid kunt zeggen, zolang je niet verbannen wordt.
Inderdaad. Als je al een beetje genuanceerd over deze kwestie bent dan word je gelijk een "probleemontkenner" genoemd.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook onzin wat de heer Bram verkondigt. De afgelopen tien jaar doen we niets anders dan het probleem 'benoemen'. Tot vervelends aan toe. Het probleem benoemen is de nieuwe politieke correctheid. Waag het eens zalvende worden te spreken over Marokkaanse jongeren. Dan krijg je een shitstorm over je heen.
Hoera, de vlag kan uit, het probleem wordt benoemd. Helaas, 25 jaar te laat. Meer dan 100.000 Rotterdammers zijn gevlucht uit de stad. Het stikt hier in de omliggende dorpen van ex-Rotterdammers. In andere grote steden zal dat niet veel anders zijn. En de achterblijvers hebben alleen hun herinneringen nog, hoe mooi het vroeger was. 35 jaar geleden hing er bij ons nog gewoon een touwtje uit de brievenbus, midden in Rotterdam, zodat ik niet hoefde aan te bellen en de deur zelf open kon doen. Tegenwoordig hebben mensen 2 of 3 sloten op hun deur. 20 jaar lang zijn we ook voorgelogen door politici doordat ze al die tijd ontkenden dat allochten niet vaker misdaden pleegden dan autochtonen. Op een gegeven moment maakte de politie bekend dat 95% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd werd en nog logen politici dat allochtonen niet vaker crimineel zijn. Vindt je het gek dat een hoop mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek. Decennia lang was je een racist als je het probleem benoemde. Regelmatig een groep van 100 treiterende allochtonen in het winkelcentrum, maar die mochten niet verwijderd worden want dat was racistisch. En als je zei "Nederland is vol, dit kan niet zo verder" dan was je een racist en een neo-nazi.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je al een beetje genuanceerd over deze kwestie bent dan word je gelijk een "probleemontkenner" genoemd.
Oh maar de trek of vlucht van de middenklasse de grote steden uit is een verschijnsel dat je in vele landen terugziet. Met of zonder nieuwe onderklasse van buitenlandse komaf.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoera, de vlag kan uit, het probleem wordt benoemd. Helaas, 25 jaar te laat. Meer dan 100.000 Rotterdammers zijn gevlucht uit de stad.
Vroeger was het om bepaalde reden nog hip/cool/in om in de stad te wonen. Momenteel is het hip om in de vinexwijkjes of in de omliggende dorpen te wonen. Deze tendens heeft weinig te maken met de aanwezigheid van buitenlandse Nederlanders. Je ziet het immers ook in andere steden/landen gebeuren waar nauwelijks sprake is van "buitenlanders" in de stad.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoera, de vlag kan uit, het probleem wordt benoemd. Helaas, 25 jaar te laat. Meer dan 100.000 Rotterdammers zijn gevlucht uit de stad. Het stikt hier in de omliggende dorpen van ex-Rotterdammers. In andere grote steden zal dat niet veel anders zijn. En de achterblijvers hebben alleen hun herinneringen nog, hoe mooi het vroeger was. 35 jaar geleden hing er bij ons nog gewoon een touwtje uit de brievenbus, midden in Rotterdam, zodat ik niet hoefde aan te bellen en de deur zelf open kon doen. Tegenwoordig hebben mensen 2 of 3 sloten op hun deur. 20 jaar lang zijn we ook voorgelogen door politici doordat ze al die tijd ontkenden dat allochten niet vaker met misdaden pleegden dan autochtonen. Op een gegeven moment maakte de politie bekend dat 95% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd werd en nog logen politici dat allochtonen niet vaker crimineel zijn. Vindt je het gek dat een hoop mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek. Decennia lang was je een racist als je het probleem benoemde. Regelmatig een groep van 100 treiterende allochtonen in het winkelcentrum, maar die mochten niet verwijderd worden dat was racistisch. En als je zei "Nederland is vol, dit kan niet zo verder" dan was je een racist en een neo-nazi.
Je ziet nu overigens weer eerder een trek van de middenklasse en creatieve klasse richting de steden. Naar die gezellige vooroologse wijkjes met al die voorzieningen om de hoek. In de jaren '80 en '90 nog verguisd als dramatische wijkenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Vroeger was het om bepaalde reden nog hip/cool/in om in de stad te wonen. Momenteel is het hip om in de vinexwijkjes of in de omliggende dorpen te wonen. Deze tendens heeft weinig te maken met de aanwezigheid van buitenlandse Nederlanders. Je ziet het immers ook in andere steden/landen gebeuren waar nauwelijks sprake is van "buitenlanders" in de stad.
Een voorbeeld van een stad die trouwens wel echt verpest is door de massale toestroom van "buitenlanders" is Venetië. Maar dat geheel terzijde.
Je ziet bij mij in de stad inderdaad ook dat de wijken waar Wesley en Kimberley in de voortuin bier drinken, shag roken en ruzie maken, langzamerhand worden overgenomen door yuppen.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet nu overigens weer eerder een trek van de middenklasse en creatieve klasse richting de steden. Naar die gezellige vooroologse wijkjes met al die voorzieningen om de hoek. In de jaren '80 en '90 nog verguisd als dramatische wijken
En er is vaak ook best iets voor te zeggen. In de basis zijn het vaak redelijk ruim opgezette wijken. Dicht bij voorzieningen en met veel groen. Kon minderquote:Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je ziet bij mij in de stad inderdaad ook dat de wijken waar Wesley en Kimberley in de voortuin bier drinken, shag roken en ruzie maken, langzamerhand worden overgenomen door yuppen.
Om je punt te maken zou jij zelfs over het getto van Warschau nog zeggen: gezellig, familie en vrienden dicht bij elkaar, huur gratis, gunstig belastingklimaat.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En er is vaak ook best iets voor te zeggen. In de basis zijn het vaak redelijk ruim opgezette wijken. Dicht bij voorzieningen en met veel groen. Kon minder.
Zeker niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Om je punt te maken zou jij zelfs over het getto van Warschau nog zeggen: gezellig, familie en vrienden dicht bij elkaar, huur gratis, gunstig belastingklimaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |