De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.
Troll? Hardly.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeg het eens, forumtrol? Jij weet het beter?
Die stick behind the door is er gewoon hoor. Hoef je geen financiële schade voor aan te richten.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.
Over het algemeen zou je zeggen je hebt gelijk. Maar er zijn ook ouders die het niets interesseert wat hun kinderen uitspoken op straat en dan werkt deze aanpak niet. Dat softe moeilijke jeugd enz moeten we vanaf. Ik ken zat mensen die het juist goed doen ondanks dit soort tegenslag. Maar dat vindt je niet terug in de cijfers.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wil graag ook even weten in welke andere lande men nog wel goed weet hoe hun kind opgevoed moet worden itt in nederland. Ook al zo'n boude uitspraak.
Als er een stick behind the door is, waarom zijn er dan problemen? Want er is geen ander land in de wereld, waar de wortels aan de bomen groeien.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Die stick behind the door is er gewoon hoor. Hoef je geen financiële schade voor aan te richten.
Kijk voor de grap eens naar de zelfmoordcijfers in deze landen. Zo top is het in die landen voor kinderen ook weer niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ok niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
En dat noemt mij een trol. Wijs jij die probleemloze territoria even aan. Ga ik ondertussen de deur uitquote:Op donderdag 3 april 2014 07:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als er een stick behind the door is, waarom zijn er dan problemen? Want er is geen ander land in de wereld, waar de wortels aan de bomen groeien.
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de zelfmoordcijfers in deze landen. Zo top is het in die landen voor kinderen ook weer niet.
Wat bedoel je nu exact met 'dat kinderen zich goed gedroegen' ?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
Als je een beeld van jezelf als wereldwijs neer wil zetten kun je dit soort bullshit ook beter achterwege laten. Azië is groot en ondanks de gegroeide rijkdom is er nog genoeg armoede. De cultuur in veel delen van Azië is er een van ontzag voor autoriteit, dat is één. Maar aan de onderkant zijn stelende en rovende kinderen echt geen uitzondering. It sure beats sucking dickquote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
En alleen de sticks?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.
Ja. Zo kunnen de zuid koreanen weer elementen uit de Nederlandse maatschappij pikken om daar hun voordeel mee doen. Net als zo ongeveer alle culturen en landen ter wereld dit kunnen. Beetje loze uitspraak dit. Overigens is criminaliteit in Zuid Korea niet veel lager dan in Nederland. Niet noemenswaardig in ieder geval.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.
Maar in Zuid-Korea merk ik dat het gezin nog centraal staat. Dat is iets wat je over kunt nemen, zonder dat je mensen naar elkaar laat buigen. Je hoeft niet alles van ze te copieren. Pik de elementen er uit die er voor zorgen dat mensen wel goed met elkaar om kunnen gaan.
Wat ik eigenlijk wil aangeven dat dit niets zegt. Nederland is geen Zuid-Korea. Oplossingen die daar werken zullen hier niet werken. Mede omdat in alle lagen van de bevolking het individualisme en het handelen uit eigenbelang gemeengoed is geworden. Voorbeeld is dat met name de Marokkaanse criminele jongeren het normaal vinden dat je het bezit van anderen mag pakken ze zien het zelfs als een beroep. Dat het gevolgen voor een ander heeft komt in hun denken niet op.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.
Maar in Zuid-Korea merk ik dat het gezin nog centraal staat. Dat is iets wat je over kunt nemen, zonder dat je mensen naar elkaar laat buigen. Je hoeft niet alles van ze te copieren. Pik de elementen er uit die er voor zorgen dat mensen wel goed met elkaar om kunnen gaan.
Het klopt dat Koreanen het niet zo nauw met de wet nemen (zie ook mijn bijdrage in KAA). Het gaat dan vooral om oude vandagen, die het met weinig geld moeten doen. De verschillen tussen arm en rijk zijn immens in Zuid-Korea.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Zo kunnen de zuid koreanen weer elementen uit de Nederlandse maatschappij pikken om daar hun voordeel mee doen. Net als zo ongeveer alle culturen en landen ter wereld dit kunnen. Beetje loze uitspraak dit. Overigens is criminaliteit in Zuid Korea niet veel lager dan in Nederland. Niet noemenswaardig in ieder geval.
Sorry, kopschoppers, "arme jongetjes die door de media zo zwaar gestraft zijn [aggut]" waren er 20 jaar geleden niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
waarom zouden die cijfers nietszeggend zijn, juist de onderbuik discussie die hier gevoerd wordt zet meer aan tot een onveilig gevoel. Dat de populistisch politici ook allemaal hierin trappen is wel tekenend voor het dalend niveau in de 2e kamer. Al die onzin van wilders moet men gewoon bestrijden met onderbouwde cijfers.
Wat lyrebird ook al schreef 30 jaar geleden waren er in elke stad wel achterstandswijken met toendertijd autochtone tokkie. Sterker nog er zijn nog steeds genoeg autochtone tokkies.
Wonen in een land waar een mensen leven een paar euro waard is. Corruptie normaal is. En waar drugscriminelen koning zijn lijkt me ook niet fijn. Doe mij dan maar Amsterdam. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.quote:
Alleen wat meer corruptie in amsterdam dusquote:Op donderdag 3 april 2014 08:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wonen in een land waar een mensen leven een paar euro waard is. Corruptie normaal is. En waar drugscriminelen koning zijn lijkt me ook niet fijn. Doe mij dan maar Amsterdam. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
Natuurlijk. Jij preekt waarheid en de rest tracht statistieken te misbruiken. Zolang het maar in jouw straatje past toch?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het klopt dat Koreanen het niet zo nauw met de wet nemen (zie ook mijn bijdrage in KAA). Het gaat dan vooral om oude vandagen, die het met weinig geld moeten doen. De verschillen tussen arm en rijk zijn immens in Zuid-Korea.
Dit is weer een doorzichtige poging om statistieken te misbruiken om zo je kop in het zand te kunnen blijven steken.
Blijf jij maar mooi daar, met je dieptreurige vooroordelen.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wonen in een land waar een mensen leven een paar euro waard is. Corruptie normaal is. En waar drugscriminelen koning zijn lijkt me ook niet fijn. Doe mij dan maar Amsterdam. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
In elk geval is het mooie van Nederland dat je veilig dit soort discussie kunt voeren.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blijf jij maar mooi daar, met je dieptreurige vooroordelen.
Als je alleen in meer en minder denkt wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is het mooie van Nederland dat je veilig dit soort discussie kunt voeren.En ik denk dat ze in Colombia meer problemen hebben dan hier met misdaad en dergelijke. Dat is geen vooroordeel maar een gegeven feit.
Niet echt een discussie maar min zinloos geroep e gesteld. Sowieso is criminaliteit iets wat je relatief moet bekijken. Waar ik woon worden relatief meer mensen vermoord dan in Nederland. Toch is het er als burger zijnde veiliger.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is het mooie van Nederland dat je veilig dit soort discussie kunt voeren.En ik denk dat ze in Colombia meer problemen hebben dan hier met misdaad en dergelijke. Dat is geen vooroordeel maar een gegeven feit.
We weten allemaal dat jij, om de een of andere reden, tot aan je schouders in de reet van Colombia resideert en dat je NL maar kut vindt want EU en boerenkool, ofzo.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je alleen in meer en minder denkt wel.
Denk es in ánders.
Onzin.. Nederland is een multiculturele samenleving. En het gaat hier echter niet slechter dan in andere grotere landen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:13 schreef LogiteX het volgende:
Nederland is gewoon te klein voor een multi-culturele samenleving
Van wie moet je in eerste instantie een "Nederlander" zijn?quote:Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Multicultureel is gewoon een ander woord voor apartheid. Een samenleving waarin mensen niet van nature min of meer dezelfde waarden onderschrijven is helemaal geen samenleving. Het woord samen betekent namelijk echt iets.
Als je in Nederland woont dien je in eerste instantie een Nederlander te zijn. Dat lukt niet door hier vast te houden aan gebruiken en normen en waarden uit een andere cultuur die er haaks op staat.
Mensen zijn mensen en ze onderschrijven dezelfde waarden globaal:quote:Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Multicultureel is gewoon een ander woord voor apartheid. Een samenleving waarin mensen niet van nature min of meer dezelfde waarden onderschrijven is helemaal geen samenleving. Het woord samen betekent namelijk echt iets.
Hoezo 'haaks' ? Ieder doet zijn eigen thing en laat andersdenkenden met rust.quote:Als je in Nederland woont dien je in eerste instantie een Nederlander te zijn. Dat lukt niet door hier vast te houden aan gebruiken en normen en waarden uit een andere cultuur die er haaks op staat.
Malmö -Zweden- heeft een sociaal democraat als burgemeester. Ilmar Reepalu is zijn naam.quote:Op woensdag 2 april 2014 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
De multiculturele samenleving is er nou gewoon eenmaal. Er valt niets op te lossen.
Niet van iemand maar van iets. Wat dat iets is? Ik denk de samenleving. De mensen om je heen.quote:Op zondag 6 april 2014 19:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Van wie moet je in eerste instantie een "Nederlander" zijn?
Was het maar allemaal zo mooi. Mensen respecteren in de praktijk helemaal andermans religie, seksuele voorkeur, waarden en normen niet. Zo krijg je een land met allemaal subculturen waar mensen in samenklitten.quote:Op zondag 6 april 2014 19:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen zijn mensen en ze onderschrijven dezelfde waarden globaal:
Rustig leven, geen ruzie zoeken het beste willen voor de kinderen en de ouderen.
Het is onzin dat mensen persé hetzelfde geloof of non-geloof of politieke visies moeten hebben om rustig in dezelfde straat te kunnen leven of op dezelfde werkplek verblijven.
[..]
Hoezo 'haaks' ? Ieder doet zijn eigen thing en laat andersdenkenden met rust.
Pas als men gaat denken dat die anderen haaks zijn en dat mag niet, begint de shit.
Daarom sturen blanke ouders hun kinderen massaal naar gekleurde scholen. Yeah right.quote:Op zondag 6 april 2014 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onzin.. Nederland is een multiculturele samenleving.
Tuurlijk doen de meeste mensen gewoon hun eigen thing en respecteert men dat anderen ook de vrijheid hebben rustig hun eigen thing moeten doen.quote:Op zondag 6 april 2014 21:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet van iemand maar van iets. Wat dat iets is? Ik denk de samenleving. De mensen om je heen.
[..]
Was het maar allemaal zo mooi. Mensen respecteren in de praktijk helemaal andermans religie, seksuele voorkeur, waarden en normen niet. Zo krijg je een land met allemaal subculturen waar mensen in samenklitten.
Wat zijn dan "onze normen" ? Die normen die wezenlijk zijn voor een samenleving ( rustig je eigen leven leiden, niet ruzie zoeken) vind je overal ter wereld en niet alleen bij Nederlanders.quote:. Het percentage mensen die onze normen en waarden afwijst is helaas nog te groot.
Ontken je nu dat Nederland een multicultureel land is ?quote:Op zondag 6 april 2014 21:27 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Daarom sturen blanke ouders hun kinderen massaal naar gekleurde scholen. Yeah right.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Nee, maar we zijn er wel te klein voorquote:Op zondag 6 april 2014 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ontken je nu dat Nederland een multicultureel land is ?
Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?quote:Op maandag 7 april 2014 00:07 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Nee, maar we zijn er wel te klein voor
In jouw angst is er geen ruimte voor. Jij bent zelf de schepper van het probleem.quote:Op maandag 7 april 2014 00:07 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Nee, maar we zijn er wel te klein voor
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.quote:Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?
De assimilatie van verschillende groepen in onze samenleving compleet gemist?quote:Op maandag 7 april 2014 13:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.
De vraag was "enkel" ..quote:Op maandag 7 april 2014 13:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.
Dat klopt. Het duurt alleen erg lang voordat alle diverse groepen zichzelf gaan beschouwen als onderdeel van een volk. Hoe verder de oorspronkelijk cultuur afstaat van de onze hoe langer het duurt.quote:Op maandag 7 april 2014 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De vraag was "enkel" ..
Dus je neigt ernaar te stellen dat mensen van verschillende afkomsten niet met elkaar in een land kunnen leven.
Kijk eens naar de geschiedenis van Nederland. Hardstikke veel niet-Nederlandse afkomsten. Er waren spanningen tussen groepen mensen, maar geen burgeroorlogen ( of je moet de veldslagen van de 80-jarige oorlog als burgeroorlog katholieken-protestanten willen zien)
Die diverse groepen assimileren, gaan op in die grote etniciteit die we Nederlands noemen.
Niet beschouwen als deel van dat dominante volk is heus geen bewijs van niet kunnen samenleven.quote:Op maandag 7 april 2014 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat klopt. Het duurt alleen erg lang voordat alle diverse groepen zichzelf gaan beschouwen als onderdeel van een volk. Hoe verder de oorspronkelijk cultuur afstaat van de onze hoe langer het duurt.
En je ziet ook dat de jongeren zich wél steeds meer als Nederlands zien.quote:Op dit moment zie je nog dat er groepen zijn die hier aanwezig zijn sinds de 70er jaren en die zichzelf in de derde generatie nog steeds niet als Nederlander beschouwen.
Waar jij (uiteraard geheel per ongeluk) weer niet bij vermeld dat veruit de grootste groep van die emigranten geen autochtonen Nederlanders zijn (beide ouders in Nederland geboren).quote:Op zondag 6 april 2014 21:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Malmö -Zweden- heeft een sociaal democraat als burgemeester. Ilmar Reepalu is zijn naam.
Hij riep jaren geleden luid en duidelijk: Mijn stad moet een afspiegeling zijn van de wereldbevolking.
Dat is gelukt. Resultaat is dat de Zweden zelf massaal Malmö hebben verlaten. Dat was niet de bedoeling zei hij in een interview, want hij schrok toch wel.
Maar wat dan wel? Dat wist hij zo gauw niet.
Zoals gezegd, de Zweedse burger weet het wel...wegwezen.
-
Meer dan 1.700.000 Nederlanders hebben sinds 2000 hun eigen land verlaten. De laatste 3 jaar waren er dat 375.000.
Niettegenstaande groeit het aantal inwoners in Nederland...door immigratie.
-
In 2011 zochten nog maar 4000 mensen een baan buiten Nederland, inmiddels staat de teller op 47.000. http://www.telegraaf.nl/o(...)enland_gewild__.html
-
Nederlanders depressiefste volk van Europa. http://www.volkskrant.nl/(...)olk-van-Europa.dhtml
Allen hebben één motief...ze willen niet meer in Nederland wonen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waar jij (uiteraard geheel per ongeluk) weer niet bij vermeld dat veruit de grootste groep van die emigranten geen autochtonen Nederlanders zijn (beide ouders in Nederland geboren).
Ik zou ook liever ergens anders wonen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Allen hebben één motief...ze willen niet meer in Nederland wonen.
diverse onderzoeken:quote:Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou ook liever ergens anders wonen.
Wat let je?quote:Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou ook liever ergens anders wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |