abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138630223
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?
De kleine oppervlak van dit land maakt dat we niet meer mensen kunnen dragen: De Randstad puilt uit en ik wil niet dat de rest van Nederland de Randstad achterna gaat.
pi_138630304
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In jouw angst is er geen ruimte voor. Jij bent zelf de schepper van het probleem.
Het is uiteraard een mening. Maar wel eentje die ergens op gebaseerd is

quote:
Nederland is een multicultureel land . Dat is een feit.
ontken ik niet

quote:
En net als een monocultureel land is er niks ideaals an. Maar het is nog zeker goed leven in Nederland.
waar
pi_138630823
Jij hebt een kut-leven in Nederland, Logitex?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138632381
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
Jij hebt een kut-leven in Nederland, Logitex?
Geniale intelligente en doordachte vraag van je...

Hier is het antwoord http://www.omroepbrabant.(...)et+naartoe+gaat.aspx
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_138632535
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Geniale intelligente en doordachte vraag van je...

Hier is het antwoord http://www.omroepbrabant.(...)et+naartoe+gaat.aspx
Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.

Ik heb me nog geen minuut van m'n leven onveilig gevoeld in Nederland.
pi_138632558
Nederland is vaak een beetje vermoeiend. Een soort FOK!discussie vol trolletjes zeg maar. Het is gewoon te druk, teveel mensen die boven op elkaars lip zitten. En dan helemaal als ze zo "direct" (eerder: onbeschoft) zijn als Nederlanders.

De wereld is zoveel groter. En daar doen mensen niet zo moeilijk over waar je vandaan komt, zoals in Nederland (ontopic).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138632616
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.

In een enclave op de Veluwe is het anders dan als blonde meid in Kanaleneiland, dat begrijp je?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138632637
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 22:28 schreef El_Matador het volgende:
Nederland is vaak een beetje vermoeiend. Een soort FOK!discussie vol trolletjes zeg maar. Het is gewoon te druk, teveel mensen die boven op elkaars lip zitten. En dan helemaal als ze zo "direct" (eerder: onbeschoft) zijn als Nederlanders.

De wereld is zoveel groter. En daar doen mensen niet zo moeilijk over waar je vandaan komt, zoals in Nederland (ontopic).
Er is dan ook niets mooiers dan reizen. Ik mag graag in het buitenland komen. Echter, dat Nederland een klote-plek is om te wonen, gaat er bij mij niet in.
pi_138632686
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In een enclave op de Veluwe is het anders dan als blonde meid in Kanaleneiland, dat begrijp je?
Een vriendin van me woont in Kanaleneiland. Er is haar nog nooit iets naars overkomen.
pi_138632774
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is dan ook niets mooiers dan reizen. Ik mag graag in het buitenland komen. Echter, dat Nederland een klote-plek is om te wonen, gaat er bij mij niet in.
Dat is het ook niet. Nederland is extreem gemakkelijk. Het hele land is ingericht op gemak.

Wat wel zo is, is dat het niet prettig is voor mensen die boven het maaiveld uitsteken/mensen die buiten de box denken. En daarom gaat het veel te weinig vooruit, het land staat stil, er is geen drive, geen progressie.

De staat van het land is op de meeste niveaus natuurlijk erg goed, maar dat wil niet zeggen dat je niet op dezelfde of andere vlakken (waar Nederland minder goed scoort, vooral sociaal) elders betere omstandigheden kan vinden.

pi_138632933
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het ook niet. Nederland is extreem gemakkelijk. Het hele land is ingericht op gemak.

Wat wel zo is, is dat het niet prettig is voor mensen die boven het maaiveld uitsteken/mensen die buiten de box denken. En daarom gaat het veel te weinig vooruit, het land staat stil, er is geen drive, geen progressie.

De staat van het land is op de meeste niveaus natuurlijk erg goed, maar dat wil niet zeggen dat je niet op dezelfde of andere vlakken (waar Nederland minder goed scoort, vooral sociaal) elders betere omstandigheden kan vinden.
Gast, als jij het elders beter toeven vindt; by all means, leef je uit, ga er wonen.

Waar ik echter moeite mee heb, zijn zure expats die mij even komen vertellen dat er van alles mis is met Nederland. Prima dat jij dat vindt, maar als je zo'n hekel aan dit land hebt, waarom zit je dan onze fora vol te kalken met je azijnzeik?

Laatste is overigens niet per se aan jou gericht.
pi_138633107
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geniaal antwoord...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_138633263
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, als jij het elders beter toeven vindt; by all means, leef je uit, ga er wonen.

Waar ik echter moeite mee heb, zijn zure expats die mij even komen vertellen dat er van alles mis is met Nederland. Prima dat jij dat vindt, maar als je zo'n hekel aan dit land hebt, waarom zit je dan onze fora vol te kalken met je azijnzeik?

Laatste is overigens niet per se aan jou gericht.
Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.

Waar ik me -en ik spreek over mezelf- over verbaas, is dat een land waar ik 30 jaar ben opgegroeid, zo statisch, zo weinig dynamisch, zo weinig innoverend was geworden. Pappen, nathouden en om 18:00 aan de prak.

Hoe meer andere landen je beter leert kennen, hoe meer je ziet dat Nederland allerminst het "paradijslijk postzegeltje" van vermeende non-corruptie en vermeende "betrouwbare media" is. Dat maakt een expatvisie dan wel een ander die in andere landen gewoond heeft en nu weer in Nederland, nou juist een om rekening mee te houden.

pi_138633489
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.

Waar ik me -en ik spreek over mezelf- over verbaas, is dat een land waar ik 30 jaar ben opgegroeid, zo statisch, zo weinig dynamisch, zo weinig innoverend was geworden. Pappen, nathouden en om 18:00 aan de prak.

Hoe meer andere landen je beter leert kennen, hoe meer je ziet dat Nederland allerminst het "paradijslijk postzegeltje" van vermeende non-corruptie en vermeende "betrouwbare media" is. Dat maakt een expatvisie dan wel een ander die in andere landen gewoond heeft en nu weer in Nederland, nou juist een om rekening mee te houden.
Maar wat voegt al dat zure azijnzeiken nu precies toe? Prima dat je zelf geen plezier in je leven hebt maar om er dan maar alles aan te gaan doen om anderen ook een negatief gevoel aan te praten heeft toch ook niet zoveel nut? Zeker aangezien toch niemand anders dan wat andere toch al verzuurde types zich daar iets van aantrekken :)
pi_138633497
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat erom waar jij je lekker voelt, op je gemak. Jij schiet steevast uit je slof wanneer iemand het waagt kritiek te uiten op Colombia. Als ik jou mag geloven dan is dat toch wel het meest geweldige land ter wereld.

Een herkenbare houding, want ik heb een zus die tot heel kort geleden ook zo dacht over haar nieuwe thuisland, en nu langzaam tot de conclusie is gekomen dat het toch best goed toeven is in Nederland.

Nederland is niet perfect, zeker niet. Maar het blijft een van de beste plekken om te wonen. Daar doen een paar berichtjes over roofovervallen en kut-Marokkaantjes niets aan af.
pi_138633656
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat erom waar jij je lekker voelt, op je gemak. Jij schiet steevast uit je slof wanneer iemand het waagt kritiek te uiten op Colombia. Als ik jou mag geloven dan is dat toch wel het meest geweldige land ter wereld.

Een herkenbare houding, want ik heb een zus die tot heel kort geleden ook zo dacht over haar nieuwe thuisland, en nu langzaam tot de conclusie is gekomen dat het toch best goed toeven is in Nederland.

Nederland is niet perfect, zeker niet. Maar het blijft een van de beste plekken om te wonen. Daar doen een paar berichtjes over roofovervallen en kut-Marokkaantjes niets aan af.
Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.

Nederland langs de "meetlat" van de wereld leggend, is het land prima.
Nederland langs de meetlat van "hoe het zou kunnen", loopt het land achter en staat stil. Het imponeert niet, integendeel.

pi_138633894
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.

Nederland langs de meetlat van "hoe het zou kunnen", loopt het land achter en staat stil. Het imponeert niet, integendeel.
En van lekker boos, hysterisch en zuur doen op internet wordt dit beter denk je?
pi_138634028
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is slechts jouw perceptie en die is, in mijn ogen, niet heel veel waard.

Omdat jij een wereldburger bent die in Colombia zijn Utopia heeft gevonden, moeten we jouw zure gezeik over Nederland maar accepteren?

Als NL zo klote is, waarom verveel je ex-landgenoten dan met dat geneuzel van je. Kun je je tijd en energie niet beter steken in het genieten van je nieuwe thuis?

Maar dat laatste is blijkbaar ook weer geen optie. Met als bendk haal je er blijkbaar genoegen uit om te zeiken op je oude thuis. En dan tegenover mensen die geen moeite hebben met hun vaderland.

Daar hebben we een woord voor: zielig.
pi_138634311
"zuur"
"gezeik"
"zielig"
"geneuzel"

QED, den bevooroordeelde, zure Nederlander. Ik ben nergens zuur, je zou er goed aan doen een spiegeltje te kopen. :*

pi_138634376
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
"zuur"
"gezeik"
"zielig"
"geneuzel"

QED, den bevooroordeelde, zure Nederlander. Ik ben nergens zuur, je zou er goed aan doen een spiegeltje te kopen. :*
Kerel, ik ga Colombia toch ook niet lopen afzeiken? Als jij daar wilt wonen, dan ga je lekker je gang wat mij betreft. Ik gun je zelfs het allerbeste.
pi_138634383
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 22:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En van lekker boos, hysterisch en zuur doen op internet wordt dit beter denk je?
Boos? Hysterisch? Zuur?

Ik zit altijd met een grote smile te FOK!ken, geen idee hoe dat bij jou zit, maar je zit wel vaker fout met je beeld van mensen, met name mij.

pi_138634434
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik ga Colombia toch ook niet lopen afzeiken? Als jij daar wilt wonen, dan ga je lekker je gang wat mij betreft. Ik gun je zelfs het allerbeste.
Ik zeik Nederland af?? :N Ik heb kritiek op bepaalde dingen, lijkt me heel gezond.

Voor een echte afzeiker moet je bij remlof zijn. Die noemde jouw verblijfplaats "een kutlandje". :')

pi_138634485
quote:
11s.gif Op maandag 7 april 2014 23:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zeik Nederland af?? :N Ik heb kritiek op bepaalde dingen, lijkt me heel gezond.

Voor een echte afzeiker moet je bij remlof zijn. Die noemde jouw verblijfplaats "een kutlandje". :')
Je begint nota bene over Kanaleneiland om zogenaamd aan te tonen wat voor vreselijk land Nederland wel niet is.
pi_138634575
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Boos? Hysterisch? Zuur?
Ja, inderdaad en je lijkt druk bezig door te draaien :).
quote:
Ik zit altijd met een grote smile te FOK!ken, geen idee hoe dat bij jou zit, maar je zit wel vaker fout met je beeld van mensen, met name mij.
De ervaring leert dat ik daar juist vrij scherp in zit ;).
pi_138634594
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je begint nota bene over Kanaleneiland om zogenaamd aan te tonen wat voor vreselijk land Nederland wel niet is.
Nee, ik haalde dat erbij om de verschillen in het land aan te geven. Ik heb zelf ook weinig last gehad in al die jaren verschillende wijken met veel buitenlanders. Neemt niet weg dat er nogal wat aan de hand is.

Het is jammer dat de PVV model is gaan staan voor kritiek op multikul. Dat is natuurlijk een stroman van het kaliber Roemer = Mao. Gaat nergens meer over.

Fortuyn -zit nu een filmpje te kijken- had daar een heel eerlijke sociaal-democratische kijk op.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')