SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond eerst het tweede gedeelte niet leuk omdat het niet was wat ik verwachtte na de gevangenis maar deze aflevering en die van psycho lizzy hebben het best goed gemaaktquote:Op maandag 31 maart 2014 19:58 schreef IrCute het volgende:
Ben ik de enige die dit 2de gedeelte van het seizoen enorm vond tegenvallen? Er is eigenlijk nauwelijks wat gebeurd. En dan eindigen ze de finale met een enorme cliffhanger. De serie gaat hard achteruit
Helemaal mee eens dit seizoen was goed door de tank aflevering Psyco Lizzie,Daryl &Beth en de finale.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vond eerst het tweede gedeelte niet leuk omdat het niet was wat ik verwachtte na de gevangenis maar deze aflevering en die van psycho lizzy hebben het best goed gemaakt
Dat was van Terminus inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef _Flea_ het volgende:
Wat ik me afvraag is wat ze nou destijds op de radio hoorden toen Daryll reed. Ze moesten toen stoppen voor een wagon vol walkers. Zou dat het bericht van Terminus zijn geweest?
Denk het niet, het blijft US of A, al vond ik het doden van kindjes op TV al aardig ver gaan voor een tv serie in de US of A. Anyway, nu is nog de grote vraag waar Beth is, is ze in de maag van groep glenn of kan Daryl haar nog neuken?quote:Op maandag 31 maart 2014 22:13 schreef Phyxcius het volgende:
Ik vond het een goeie aflevering
De cliffhanger was natuurlijk te verwachten.
Wat ik heel erg positief vond, was dat bepaalde momenten heel nauw met de comci samen liepen, zoals het bijten in de nek door Rick en het einde waarin Rick zegt dat ze sollen met de verkeerde mensen. Hopelijk wordt deze lijn doorgezet en gaat de serie kwa hardheid en rauwheid meer op de comic lijken. Dat zou nog mooie situaties op kunnen leveren.
quote:Op maandag 31 maart 2014 22:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk het niet, het blijft US of A, al vond ik het doden van kindjes op TV al aardig ver gaan voor een tv serie in de US of A. Anyway, nu is nog de grote vraag waar Beth is, is ze in de maag van groep glenn of kan Daryl haar nog neuken?
oh dan snap ik het. generals.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Sorry, US of A komt doordat ik net ff Generals heb gespeeld
Ik dacht dat je gewoon doelde op de namen van de afleveringen 15 & 16.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Sorry, US of A komt doordat ik net ff Generals heb gespeeld
Waarschijnlijk hadden ze geen enkele kennis over Terminus en was dat "het is een leugen" gewoon omdat ie het niet vertrouwd dat er een groep ergens leeft en mensen binnen laatquote:Op maandag 31 maart 2014 20:23 schreef stinkie het volgende:
Voor een finale vielhet tegen. Bertje afraffelen. Een lijk stoppen voor ie goed en wel begonnen was (groep joe) en ff snel terminus.
De lijn van Joe had veel meer potentie. En met 1 hele ep had er nog wat van te maken geweest. Wat meer achtergrond, hun kennis van terminus (leuke cliffhanger)
Verder weten we nu niks over Beth, weinig over Carol en tyreese en eigenlijk ook niet hoe Glenn en Co. Te pakken zijn genomen.
Maar wel hoe leuk het in de gevangenis was
Heeft ie tot oktober de tijd voor.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:01 schreef AmaninFull het volgende:
Ik hoop verder dat Rick een plan heeft, maar ik denk dat hij het ter plekke in die wagon moet gaan bedenken.
Hopelijk voor ze dat ze in die tussentijd geen sparericks en carlbonaadjes zijn gewordenquote:
Eerder Michonne, die is voorgebakken.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:08 schreef Remqo het volgende:
[..]
Hopelijk voor ze dat ze in die tussentijd geen sparericks en carlbonaadjes zijn geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien moet ik daar dan maar eens mee beginnen.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:19 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
hehe, goed, en bij ons gaat de focus op Game of Thrones!
Misschien kennen ze die slogan ook wel:quote:Op maandag 31 maart 2014 23:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Eerder Michonne, die is voorgebakken.
quote:Op maandag 31 maart 2014 23:22 schreef Remqo het volgende:
[..]
Misschien kennen ze die slogan ook wel:
Een beetje van jezelf en een beetje van Maggie
Of een lekkere Carolladequote:Op maandag 31 maart 2014 23:22 schreef Remqo het volgende:
[..]
De T-Dog Steak gaat het in ieder geval niet wordenquote:
Dat, mijn vriend, noemen ze nou een flashbackquote:Op maandag 31 maart 2014 23:48 schreef Confetti het volgende:
Ik zie steeds stukjes met Hershell en de prison in de laatste aflevering?![]()
Wat is dit.
Oh haha, na de eerste 30 seconden dacht ik even dat ik getrolled werdquote:Op maandag 31 maart 2014 23:49 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Dat, mijn vriend, noemen ze nou een flashback
quote:Op maandag 31 maart 2014 23:08 schreef Remqo het volgende:
[..]
Hopelijk voor ze dat ze in die tussentijd geen sparericks en carlbonaadjes zijn geworden
quote:Op maandag 31 maart 2014 23:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Eerder Michonne, die is voorgebakken.
quote:Op maandag 31 maart 2014 23:22 schreef Remqo het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 23:32 schreef Remqo het volgende:
[..]
De T-Dog Steak gaat het in ieder geval niet worden
Nee, dat heet gewoon 'gevangenis'.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:49 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Dat, mijn vriend, noemen ze nou een flashback
Dacht ik ook even toen het geluid weg viel bij het eerste shot van Rick tegen die autoquote:Op maandag 31 maart 2014 23:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh haha, na de eerste 30 seconden dacht ik even dat ik getrolled werd
Ik vond het een prima aflevering, maar de cliffhanger is te groot voor het einde van het seizoen. Ik had het aankomen bij terminus van Team Glenn een beter einde gevonden eerlijk gezegd. Ook een flinke cliffhanger, maar dan sluit je echt iets af, namelijk het onderweg zijn weer en zie je wat er in het volgend seizoen met Terminus gaat komen.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:49 schreef Funzel het volgende:
Mwa vond de final wat tegenvallen om eerlijk te zijn.
Dat was dus expres gedaan om de groep de container in te lokken heh.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:57 schreef Captainp00face het volgende:
Kuuuut, ik vind deze aflevering heel goed. Behalve die schietscenes vanaf het dak in Terminus, leek we A-team..
Denken jullie dat Beth dood is? De hoop is dus gevestigd op Tyrees en Carrol..
Oh, zo had ik er niet eens over nagedacht inderdaad..quote:Op maandag 31 maart 2014 23:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat was dus expres gedaan om de groep de container in te lokken heh.
En waarschijnlijk niet, dat zou je heel slecht zijn
Ik dacht er ook aanquote:Op maandag 31 maart 2014 23:57 schreef Captainp00face het volgende:
Kuuuut, ik vind deze aflevering heel goed. Behalve die schietscenes vanaf het dak in Terminus, leek we A-team..
Denken jullie dat Beth dood is? De hoop is dus gevestigd op Tyrees en Carrol..
Geen lood in het eten en geen koeling aanwezig, dus je moet het vlees levend bewaren. Anders bederft het.quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:12 schreef Captainp00face het volgende:
Waarom zouden ze eigenlijk levend moeten blijven als ze uiteindelijk toch opgegeten moeten worden?
Dat is ook precies mijn interpretatie. Hij vindt het 'een leugen' omdat hij zichzelf afgewezen voelt.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hadden ze geen enkele kennis over Terminus en was dat "het is een leugen" gewoon omdat ie het niet vertrouwd dat er een groep ergens leeft en mensen binnen laat
Het lijkt me veel waarschijnlijker dat dat de namen van de leden van de kannibalengroep zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:23 schreef Remqo het volgende:
Wat mij opviel, dat ze in de kaarsenruimte stonden dat er overal namen op de vloer gekalkt stonden.
Ik ga er vanuit dat het om degenen gaan die op de barbecue zijn beland.
Omdat die mensen sterven zodat zij kunnen leven. Zo interpreteer ik het tenminste.quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:52 schreef n0ir het volgende:
[..]
Het lijkt me veel waarschijnlijker dat dat de namen van de leden van de kannibalengroep zijn.
Waarom zouden ze eer betuigen aan hun 'vee' door hun naam ergens op te schrijven?
Ben je serieus? Deze hele aflevering ging het al over honger en eten zoeken. Wrm niet een mens opeten? Zeker als mensen naar je toe komen. Negers schijnen naar kip te smaken, wie weet hoe een blanke smaakt?quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:23 schreef fespo het volgende:
het zal wel aan mij liggen, maar wat is het nut van een groep menseneters????
nou zover dacht ik niet na.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:47 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ben je serieus? Deze hele aflevering ging het al over honger en eten zoeken. Wrm niet een mens opeten? Zeker als mensen naar je toe komen. Negers schijnen naar kip te smaken, wie weet hoe een blanke smaakt?
In extreme tijden doen mensen gekke dingen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 02:54 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat een grote groep zeg. Dat die er allemaal zo unaniem mee akkoord zijn gegaan mensen op te eten.
Ies koeltoer.quote:Op dinsdag 1 april 2014 02:54 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat een grote groep zeg. Dat die er allemaal zo unaniem mee akkoord zijn gegaan mensen op te eten.
Dus daar komt 'MacBeth' vandaan. Die Shakespear kon wel behoorlijk in de toekomst kijken.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:23 schreef Remqo het volgende:
Wat mij opviel, dat ze in de kaarsenruimte stonden dat er overal namen op de vloer gekalkt stonden.
Maar ik heb het beeld daar nog even stil gezet, maar de naam Beth Greene stond er niet tussen (of was buiten beeld)
Dat kan betekenen dat Beth daar dus helemaal niet zit, of nog geen Bethburger is geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
Robert Kirkman zegt in een interview dat ze veel van AMC mogen.. En ze vaak met hun overleggen, ze voor bepaalde scenes lekker moeten maken en het dan vaak wel mag...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk het niet, het blijft US of A, al vond ik het doden van kindjes op TV al aardig ver gaan voor een tv serie in de US of A. Anyway, nu is nog de grote vraag waar Beth is, is ze in de maag van groep glenn of kan Daryl haar nog neuken?
Volgens mij las ik dat het een soort meditatie ruimte is voor de mensen die in Terminus wonen..quote:Op maandag 31 maart 2014 22:23 schreef Remqo het volgende:
Maar ik heb het beeld daar nog even stil gezet, maar de naam Beth Greene stond er niet tussen (of was buiten beeld)
Dat kan betekenen dat Beth daar dus helemaal niet zit, of nog geen Bethburger is geworden.
quote:Op maandag 31 maart 2014 23:10 schreef betyar het volgende:
Had ik ook gezien.. Dacht dat het een kooi was waar misschien walkers de mensen die in Terminus komen op eten.. Of het zijn de resten van mensen die op de BBQ beland zijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Lori werd met botten en al opgegeten door de walkers, dus lijkt me niet dat die daar zijn achtergebleven na het voeren van de walkers.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:20 schreef Ingstelo het volgende:
[..]
Had ik ook gezien.. Dacht dat het een kooi was waar misschien walkers de mensen die in Terminus komen op eten.. Of het zijn de resten van mensen die op de BBQ beland zijn...
Klopt, zo gauw niet aan gedacht.. Dan zijn het schoon geschraapte botten..quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:25 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Lori werd met botten en al opgegeten door de walkers, dus lijkt me niet dat die daar zijn achtergebleven na het voeren van de walkers.
Dan zou het sowieso weer net zoiets zijn als in Woodbury en zo'n soort verhaal hebben we nu wel al gehad natuurlijk.
Heb je wel gekeken?? Hij ziet mensen met spullen van zijn maten. Ze liegen over hoe ze daar aan komen want die lui liggen of in de gevangenis dood te wezen of ze hebben wat met ze gedaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is ook precies mijn interpretatie. Hij vindt het 'een leugen' omdat hij zichzelf afgewezen voelt.
Je bedoelt, dat ze in de tussentijd ook nog eens een oplossing hebben gevonden om walkers, zoals Merle, weer in mensen te laten veranderen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:13 schreef sp3c het volgende:
dikke vette topshow als blijkt dat de governor en Merle en de gang gewoon al hun supplies hebben gestolen waardoor ze mensenvlees zijn gaan eten
quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:43 schreef OMG het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat ze in de tussentijd ook nog eens een oplossing hebben gevonden om walkers, zoals Merle, weer in mensen te laten veranderen?
Een goed (duur) zwaard gemaakt om gebruikt te worden met hoogwaardig staal moet het wel wat langer uithouden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:19 schreef Smoofie het volgende:
Die Katana mag ook wel eens kapot gaan hé? Na een paar onthoofdingen moet zo'n ding al gebarsten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
De persoon in kwestie is dood voor Rick c.s. in Terminus arriveert. Ik snap niet hoe jij uit wat er na zijn dood gebeurt met Rick destilleert wat hij wist. Of nog simpeler, als hij echt wist wat Terminus betekende, dan had hij het woord kannibalen wel laten vallen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:54 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Heb je wel gekeken?? Hij ziet mensen met spullen van zijn maten. Ze liegen over hoe ze daar aan komen want die lui liggen of in de gevangenis dood te wezen of ze hebben wat met ze gedaan.
Hoezo? Tekort aan voedsel en mensen die doordraaien, een plus een is twee.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik moet trouwens zeggen dat ik kannibalen introduceren in een serie over een zombie apocalyps een beetje erg ver gezocht vind.
Precies, lijkt me een logische conclusie. Waar ga je anders vlees vandaan halen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:35 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Hoezo? Tekort aan voedsel en mensen die doordraaien, een plus een is twee.
Exact, die laatste woorden van Rick waren vrij lachwekkend.quote:
Overgenomen uit de comics blijkbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:07 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Exact, die laatste woorden van Rick waren vrij lachwekkend.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
drie acteurs promoted tot vaste castSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Ja hoor, in een wereld waarin je zelf het favoriete hapje van de dominante soort bent is het enige waar je aan denkt een vervanging voor op de barbecue. Terminus is groot genoeg om eten te verbouwen en iedereen te voeden. Het opeten van andere overlevers verkleint je eigen kansen op overleving.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:55 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Precies, lijkt me een logische conclusie. Waar ga je anders vlees vandaan halen.
Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor, in een wereld waarin je zelf het favoriete hapje van de dominante soort bent is het enige waar je aan denkt een vervanging voor op de barbecue. Terminus is groot genoeg om eten te verbouwen en iedereen te voeden. Het opeten van andere overlevers verkleint je eigen kansen op overleving.
Ze mogen ook wel eens leren schieten want dat kunnen ze nog steeds nietquote:Op dinsdag 1 april 2014 13:19 schreef Smoofie het volgende:
Die Katana mag ook wel eens kapot gaan hé? Na een paar onthoofdingen moet zo'n ding al gebarsten zijn.
Die houden chillingsquote:Op dinsdag 1 april 2014 18:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vraag me af hoe het met drugs kartel.is uit seizoen een.
Maar we hebben het nu niet over de geschiedenis, maar over een wereld waarin iedere levende mens dagelijks als eerste zorg heeft niet in de kaken van een zombie terecht te komen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.
Nee? Van wat ik begrepen heb zijn zijn bijna alle gevallen van kannibalisme of (erge) hongersnood of van een rituele aard. Niet als systematisch bron van eten.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.
Misschien als je rondtrekt en er verder niks te eten is (ook niet erg waarschijnlijk in een wereld waar nog tonnen eetbaar voedsel beschikbaar moet zijn) maar voor een sedentaire samenleving is het verbouwen van voedsel effectiever en afdoende.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nee? Van wat ik begrepen heb zijn zijn bijna alle gevallen van kannibalisme waren of (erge) hongersnood of van een rituele aard. Niet als systematisch bron van eten.
Gezien de gezondheidrisico's is dat ook niet verwonderlijk.
In TWD is het wel iets voor de hand liggender, echter.
Gareth zei: "When we take people in they become part of us, make us stronger..."quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Misschien als je rondtrekt en er verder niks te eten is (ook niet erg waarschijnlijk in een wereld waar nog tonnen eetbaar voedsel beschikbaar moet zijn) maar voor een sedentaire samenleving is het verbouwen van voedsel effectiever en afdoende.
Nee hoor, kijk maar naar de groep met Abraham die ineens bij Glenn en Tara stonden en die ook geen verkeerde bedoelingen (lijken te) hebben met ze.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
iedereen gedraagt zich altijd en eeuwig langs het scenario dat je niemand behalve jezelf mag vertrouwen en data iedereen die je niet meteen neerknalt wel een of ander duister plan met je moet hebben. Schrijvers moeten dan steeds gekkere dingen gaan bedenken.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:39 schreef Piger het volgende:
"They’re screwing with the wrong people"
Vatte dat toch meer op dat hij weet dat er nog andere lui rondlopen daar die gevaarlijker zijn. Zou alleen niet weten wie.
lijkt me ook, hij zag voor het eerst sinds de prison min of meer zijn hele crew weer bij elkaar en kreeg er weer zin anquote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef OMG het volgende:
Ik vatte het gewoon op dat hij het over z'n eigen groep had, en Rick weer in full attack mode is (en niet meer boer Rick).
Dat ja. Was een overduidelijk thema in de aflevering, zeker icm de flashbacks.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef OMG het volgende:
Ik vatte het gewoon op dat hij het over z'n eigen groep had, en Rick weer in full attack mode is (en niet meer boer Rick).
Helemaal niet. TWD is nooit van de punchy one-liners geweest.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:35 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen die laatste zin van Rick zo slecht vind?
Zo is de serie nou al seizoenen lang.
Met voorkennis speculeren = spoileren omdat je dan meer kennis hebt dan de kijker. Als je dat niet snapt...quote:Op woensdag 2 april 2014 00:07 schreef OMG het volgende:
Bij deze speculeer ik dat er mensen dood gaan door andere mensen en door walkers die bijten. Zo, de hele serie voor je gespoilered..
Heb je wel gekeken? Rick zegt het nog letterlijkquote:Op dinsdag 1 april 2014 00:01 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Oh, zo had ik er niet eens over nagedacht inderdaad..
Niet lijkt mij. De zombies in de omgeving zullen ze wel opruimen voor hun eigen veiligheid en die van hun hamburgers, en ergens in een gat gooien.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:34 schreef fespo het volgende:
hoe eten ze eigenlijk geïnfecteerde mensen?
ik bedoel als vluchtelingen komen en ze vermoorden hun om ze op te eten.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:39 schreef Syntos het volgende:
[..]
Niet lijkt mij. De zombies in de omgeving zullen ze wel opruimen voor hun eigen veiligheid en die van hun hamburgers.
Staaf door de hersenen en snel het vlees eraf strippen?quote:Op woensdag 2 april 2014 00:41 schreef fespo het volgende:
[..]
ik bedoel als vluchtelingen komen en ze vermoorden hun om ze op te eten.
dan veranderen ze nog in walkers.
en iedereen is toch geïnfecteerd met het virus, kannibalisme lijkt me dan niet mogelijk.
Ah, ja, de voorkennis van een locatie die niet in de comic voor komt.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Met voorkennis speculeren = spoileren omdat je dan meer kennis hebt dan de kijker. Als je dat niet snapt...
Zullen we al het nieuws over filmlocaties, casting en previews dan maar ook helemaal weglaten? Zo kun je alles wel spoilers noemen.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Met voorkennis speculeren = spoileren omdat je dan meer kennis hebt dan de kijker. Als je dat niet snapt...
Het virus maakt ze niet oneetbaar, het zorgt er alleen voor dat als je doodgaat en een bepaald deel van je hersenen zijn nog actief, dat je in een walker veranderd. Het dood zijn zorgt voor het rotten, niet het virus zelf.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:41 schreef fespo het volgende:
[..]
ik bedoel als vluchtelingen komen en ze vermoorden hun om ze op te eten.
dan veranderen ze nog in walkers.
en iedereen is toch geïnfecteerd met het virus, kannibalisme lijkt me dan niet mogelijk.
Ja, bij het terug kijken opgevangen. Bijzonder dat je zoiets mist..quote:Op woensdag 2 april 2014 00:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Heb je wel gekeken? Rick zegt het nog letterlijk.
Mwah. Al weken voordat ze bij Terminus aankwamen was hier te lezen dat er kannibalen zaten. Als dat geen spoileren is, wat dan wel?quote:Op woensdag 2 april 2014 01:01 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zullen we al het nieuws over filmlocaties, casting en previews dan maar ook helemaal weglaten? Zo kun je alles wel spoilers noemen.
Deleted scenes lieten zien dat het overlopen was door walkers.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vraag me af hoe het met drugs kartel.is uit seizoen een.
Kannibalisme in terminus is anders nog steeds een speculatie, en nergens bevestigd in de serie.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:04 schreef Merkie het volgende:
1. Jammer dat ik al gespoilerd was over de kannibalen, ondanks dat deze mensen nog zo hard riepen dat ze niks verkeerds zeiden. Debielen. Baal ik erg van. Speculaties op basis van comics = spoileren.
2. Goede aflevering, alleen die allerlaatste zin![]()
.
3. Het groepje van Joe werd wel heel snel afgehandeld.
Dat zijn inderdaad ook spoilers, scherp gezien.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:01 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zullen we al het nieuws over filmlocaties, casting en previews dan maar ook helemaal weglaten? Zo kun je alles wel spoilers noemen.
Waar zijn spoilertags dan voor?quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Als je in een topic komt over de serie mag je ook spoilers verwachten, moet je maar niet meelezen.
Nee, behalve 3000 hints dat het om kannibalisme gaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 02:18 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Kannibalisme in terminus is anders nog steeds een speculatie, en nergens bevestigd in de serie.
Voorkennis dat er in de comic kannibalisme voorkomt.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:57 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, ja, de voorkennis van een locatie die niet in de comic voor komt.
De vraag is natuurlijk of iedereen exact weet hoe het virus werkt. Deze gasten waren in een verloren aflevering in het CDC en hebben wat extra info, maar dat hoeven de kannibalen uit Terminus misschien niet te weten.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het virus maakt ze niet oneetbaar, het zorgt er alleen voor dat als je doodgaat en een bepaald deel van je hersenen zijn nog actief, dat je in een walker veranderd. Het dood zijn zorgt voor het rotten, niet het virus zelf.
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpestquote:Op woensdag 2 april 2014 02:45 schreef Merkie het volgende:
Voorkennis dat er in de comic kannibalisme voorkomt.
Tja, nog een "spoiler" dan:quote:Op woensdag 2 april 2014 02:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad ook spoilers, scherp gezien.
[..]
Waar zijn spoilertags dan voor?
[..]
Nee, behalve 3000 hints dat het om kannibalisme gaat.
[..]
Voorkennis dat er in de comic kannibalisme voorkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bullshit.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Als je in een topic komt over de serie mag je ook spoilers verwachten, moet je maar niet meelezen.
personen! waren spullen van glenn en van maggie. En wat ik al zei: Ze liggen of dood bij de prison of ze leven nog. En dan is het raar dat zij die spullen hebben en een lul verhaaltje verzinnen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
De persoon in kwestie is dood voor Rick c.s. in Terminus arriveert. Ik snap niet hoe jij uit wat er na zijn dood gebeurt met Rick destilleert wat hij wist. Of nog simpeler, als hij echt wist wat Terminus betekende, dan had hij het woord kannibalen wel laten vallen.
Ik moet trouwens zeggen dat ik kannibalen introduceren in een serie over een zombie apocalyps een beetje erg ver gezocht vind.
Wat een vertrouwen in de mens. Mensen zijn tot vreselijke dingen instaat. In een wereld zonder regels en met als enige doel overleven, zijn mensen monsters en gaan ze over lijken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar we hebben het nu niet over de geschiedenis, maar over een wereld waarin iedere levende mens dagelijks als eerste zorg heeft niet in de kaken van een zombie terecht te komen.
Maar goed, eigenlijk heeft The Walking Dead hetzelfde probleem als alle Amerikaanse films/series over apocalyptische scenarios; iedereen gedraagt zich altijd en eeuwig langs het scenario dat je niemand behalve jezelf mag vertrouwen en data iedereen die je niet meteen neerknalt wel een of ander duister plan met je moet hebben. Schrijvers moeten dan steeds gekkere dingen gaan bedenken.
Wat een onzin zeg. Alsjeblieft zeg. Blijf lekker weg uit dit topic ofzo.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Er lag dan wel veel nadruk op het honger hebben, Rick nam zelf een hap uit Joe en die teksen als "the more people join Terminus, the stronger we get" en iets in de trant van "We invite people in, that is how we survive" en nog een paar die op kannibalisme hinten, maar het is inderdaad nog steeds niet zeker dat het om kannibalen gaat. Klopt. Al vraag ik mij dan wel af waar dat vlees vandaan komt.quote:Op woensdag 2 april 2014 03:17 schreef OMG het volgende:
En wat nou als Terminus geen kannibalen colonie was? Dan zijn 't opeens wel speculaties en geen spoilers?
quote:Op woensdag 2 april 2014 08:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, nog een "spoiler" dan:
Andrea leeft nog en wordt de vriendin van Rick
Doe niet zo dom. Als jij met voorkennis speculeert is dat een spoiler. Je weet meer dan de kijker. Wat is daar niet aan te begrijpen? Je kan wel heel leuk metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-smilies strooien (irritant denigrerend), maar dat verandert er niks aan.
2000 light years from home
Dat heeft niets met de climax van de seizoensfinale te maken. Of überhaupt met het verhaal.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpest
Ach, het hoort er wel een beetje bij, iedereen weer bij elkaar, Rick neemt weer zonder gemiep de leiderschapspositie op zich en waarschijnlijk Mc-Gyveren ze in die loods wel ff een ductape bazooka in elkaar en komt alles goed.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:07 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Exact, die laatste woorden van Rick waren vrij lachwekkend.
quote:Op woensdag 2 april 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
[..]
En waarschijnlijk Mc-Gyveren ze in die loods wel ff een ductape bazooka in elkaar en komt alles goed.
Wedden van wel?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de climax van de seizoensfinale te maken. Of überhaupt met het verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Omdat hij elk moment weer een appearance kan maken. Hij zat in het begin van de serie en in een later seizoen.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:47 schreef warp995 het volgende:
Waarom staat Morgan Jones nog eigenlijk in het lijstje van karakters? Hij was toch maar 1 of 2 eps in beeld?
quote:Op woensdag 2 april 2014 11:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wedden van wel?
O noes! SpoilertSnap de grap echt niet en het is ook geen inhoudelijke reactie op mijn verhaal, dus ik vind het weinig toevoegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
Lennie Jamesquote:Op woensdag 2 april 2014 11:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat hij elk moment weer een appearance kan maken. Hij zat in het begin van de serie en in een later seizoen.
En omdat Morgan
Omdat je het niet snapt inderdaad, geeft niets knulquote:Op woensdag 2 april 2014 11:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Snap de grap echt niet en het is ook geen inhoudelijke reactie op mijn verhaal, dus ik vind het weinig toevoegen.
Mwah, als je eenmaal lang genoeg overleefd kom je er wel achter, lijkt me. Is ook nodig om te overleven. De Gov wist ook dat iedereen in een Walker veranderde als de hersenstam nog intact was.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of iedereen exact weet hoe het virus werkt. Deze gasten waren in een verloren aflevering in het CDC en hebben wat extra info, maar dat hoeven de kannibalen uit Terminus misschien niet te weten.
[..]
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpest
Ja die Mexicanen en negers die ook al die ouderen bij zich hadden.quote:Op woensdag 2 april 2014 02:00 schreef yamiown het volgende:
[..]
Deleted scenes lieten zien dat het overlopen was door walkers.
Ten minste als je het over de groep hebt waar Rick ruzie mee had om zijn verloren wapens.
Hahaha, lul niet zo dom man. "het is zo voor de hand liggend".quote:Op woensdag 2 april 2014 12:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Zijn er mensen echt gespoilerd door het kannibalisme? Het is zo voor de hand liggend, daar hoef je geen game voor gespeeld te hebben.
quote:Op woensdag 2 april 2014 13:22 schreef planethugo het volgende:
mongolen hier inderdaad die de comics gelezen hebben en dan steeds hier droppen over wat er mogelijk gaat komen. En dan achteraf zeuren dat mensen zich daarover beklagen want 'de comics lopen heel anders'. Toevallig hebben ze wel veel lokaties daaruit aangedaan, sinds seizoen 2 zijn de lokaties waar ze heen zouden gaan hier al gespoiled. De boerderij, de gevangenis, woodburry en nu dit. Erg verrassend ja als je de serie dan zit te kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Want kannibalisme in een serie over "een post-apocalyptische wereld met zombies waarin mensen verschrikkelijke dingen moeten doen om te overleven" is zo moeilijk te verzinnen?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hahaha, lul niet zo dom man. "het is zo voor de hand liggend".
Nu ja, maar een maand of twee geleden niet. Sjezus.
quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Want kannibalisme in een serie over "een post-apocalyptische wereld met zombies waarin mensen verschrikkelijke dingen moeten doen om te overleven" is zo moeilijk te verzinnen?
Echt waar?
Hou alsjeblieft op zeg. Of je snapt de gehele discussie niet, of je wil de discussie niet begrijpen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Want kannibalisme in een serie over "een post-apocalyptische wereld met zombies waarin mensen verschrikkelijke dingen moeten doen om te overleven" is zo moeilijk te verzinnen?
Echt waar?
mongolen hier inderdaad die de comics gelezen hebben en dan steeds hier droppen over wat er mogelijk gaat komen. En dan achteraf zeuren dat mensen zich daarover beklagen want 'de comics lopen heel anders'. Toevallig hebben ze wel veel lokaties daaruit aangedaan, sinds seizoen 2 zijn de lokaties waar ze heen zouden gaan hier al gespoiled. De boerderij, de gevangenis, woodburry en nu dit. Erg verrassend ja als je de serie dan zit te kijken.
Goeden posts, comic lezers die heel tof willen doen met hun voorkennis mogen lekker een eigen topic aanmaken.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:00 schreef Smeich het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op zeg. Of je snapt de gehele discussie niet, of je wil de discussie niet begrijpen.![]()
[..]Dat soort types zijn verdomd irritant ja, die even "voorzichtig" iets in dit topic willen droppen voor wij die de comics niet hebben gelezen (waarom? Om te laten zien dat jullie meer weten dan wij?) en vervolgens gaan zeuren over dat wij niet mogen zeuren. Onwetend, of halen ze hier plezier uit? Beide is gewoon niet goed te praten, maar praat ze dat maar eens aan. Net als die maf die hierboven is gequote.
Haha, ga toch weg man.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Echt waar?
Jij snapt er echt geen ene kloot van hè. Ik had Terminus nooit geassocieerd met kannibalisme, maar mensen die de comics hebben gelezen waren dit al leuk aan het voorkauwen dat dat het wel eens zou kunnen zijn (want al met al komt kannibalisme in de comics voor, ook al komt Terminus zelf niet voor). Dus ik was niet meer verrast toen die scenes in Terminus erop konden duiden dat het wellicht kannibalen zijn. Jammer wel/weer.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:13 schreef OMG het volgende:
Ik vind het nog steeds geen spoilers. Ik heb zelfs nog nooit de comic gelezen, dus het enige wat ik van Terminus wist was dat het een locatie is die niet in de comic voor komt.
Het hele "Da's een spoiler!!!1" gemekker vind ik eigenlijk ook nergens op slaan. Dan kun je iedere gebeurtenis wel aangrijpen als spoiler.
Gaat er iemand in de comic dood die niet in de serie bestaat, en vervolgens gaat iemand in de serie dood die niet in de comic voor komt? Spoiler!
Ze komen weer een groep tegen met een schurk als leider in de comic op locatie X, en in de serie komen ze een zelfde groep tegen, maar op locatie Y en met een heel ander personage? Spoiler!
Iemand wordt gebeten in de serie? Spoiler!
Iemand is dood in de comic en leeft nog in de serie (of omgekeerd)? Spoiler!
Rick roept in seizoen 5 "CARL!"? Spoiler!
Is het iets uit 1 van de games waar iets op hele andere locaties gebeurt, met hele andere personages in een hele andere tijd? Spoiler!
Ik ga er dan ook even vanuit dat iedereen die het spoilers vond dan de komende seizoenen geen kaart van de VS meer raadpleegt. Die zou zomaar spoilers kunnen bevatten als je niet oppast.
+1 De comiclezers hadden een betere basis om dit te bedenken en blijkbaar goed bedacht. Als tv kijker had je dit niet zien aankomen, maar door het geroep hier was de schok/verassing niet aanwezig.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:17 schreef Smeich het volgende:
[..]
Jij snapt er echt geen ene kloot van hè. Ik had Terminus nooit geassocieerd met kannibalisme, maar mensen die de comics hebben gelezen waren dit al leuk aan het voorkauwen dat dat het wel eens zou kunnen zijn (want al met al komt kannibalisme in de comics voor, ook al komt Terminus zelf niet voor). Dus ik was niet meer verrast toen die scenes in Terminus erop konden duiden dat het wellicht kannibalen zijn. Jammer wel/weer.
Gewoon niet aan die comics refereren hier, dan hou je dit gezeik gewoon achterwege hier.
Lijkt mij ook, maar blijkbaar hebben de comic lezers een onweerstaanbare drang om te moeten posten wat het allemaal wel niet kan zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:23 schreef SlevinX het volgende:
[..]
+1 De comiclezers hadden een betere basis om dit te bedenken en blijkbaar goed bedacht. Als tv kijker had je dit niet zien aankomen, maar door het geroep hier was de schok/verassing niet aanwezig.
Gewoon iets wat in de comics voorkomt niet noemen, want de makers gebruiken het nog steeds als bron. Zo moeilijk is t toch niet
Ik snap er genoeg van. En ik heb de comic niet eens gelezen.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:17 schreef Smeich het volgende:
[..]
Jij snapt er echt geen ene kloot van hè.
de comic is niet de serie, bij game of thrones is daar ook een apart topic voor. De meeste hier kijken de serie en willen daar blanco in stappen, zonder dingen die in de comic indruk maakte en vroeg of laat dus wel in de serie gestopt gaan worden. Moeilijk hequote:Op woensdag 2 april 2014 14:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik snap er genoeg van. En ik heb de comic niet eens gelezen.
Als een locatie in zowel de comic als serie bestaat en daar een bepaalde groep of een personage zit, ja, dan is het een spoiler. Als het iets is dat ooit ergens in de comic plaatsvind en nog niet in de serie is geweest, en vervolgens in de serie op een heel andere locatie met heel andere personages gebeurt, dan vind ik het geen spoiler.
Daarnaast is de serie al dusdanig van de comic afgeweken dat lang niet alles wat daar in gebeurt in de serie gaat plaatsvinden, en omgekeerd. Even een voorbeeld; Daryl.
Zoals ik net al zei. Je snapt er, mijns inziens, geen ene kloot van.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Als een locatie in zowel de comic als serie bestaat en daar een bepaalde groep of een personage zit, ja, dan is het een spoiler. Als het iets is dat ooit ergens in de comic plaatsvind en nog niet in de serie is geweest, en vervolgens in de serie op een heel andere locatie met heel andere personages gebeurt, dan vind ik het geen spoiler. (Dat is het dus wel.)
Daarnaast is de serie al dusdanig van de comic afgeweken dat lang niet alles wat daar in gebeurt in de serie gaat plaatsvinden, en omgekeerd. Even een voorbeeld; Daryl.
Je hebt de comic niet gelezen maar je weet wel verdacht goed wat er wel en niet in voorkomtquote:Op woensdag 2 april 2014 14:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Als een locatie in zowel de comic als serie bestaat en daar een bepaalde groep of een personage zit, ja, dan is het een spoiler. Als het iets is dat ooit ergens in de comic plaatsvind en nog niet in de serie is geweest, en vervolgens in de serie op een heel andere locatie met heel andere personages gebeurt, dan vind ik het geen spoiler.
Ja, dan kijk je eens een Talking Dead waar ze bijvoorbeeld zeggen dat niemand wist wat Terminus was omdat het in geen enkel medium voorkomt, iets nieuws is en niet in de comic bestaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je hebt de comic niet gelezen maar je weet wel verdacht goed wat er wel en niet in voorkomt![]()
Dus wat jou betreft kunnen die comickneusjes meteen even alles spammen wat er nu nog in de comics voorkomt, want waarschijnlijk komt het toch niet langs in de serie?
Is deze clip, 13 minuten aan deleted scenes, snapte niet waarom het eruit gelaten werd trouwens, zou ik een leuke vuller hebben gevonden.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja die Mexicanen en negers die ook al die ouderen bij zich hadden.
Toen waren ze nog niet zo gehard als nuquote:Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef yamiown het volgende:
[..]
Is deze clip, 13 minuten aan deleted scenes, snapte niet waarom het eruit gelaten werd trouwens, zou ik een leuke vuller hebben gevonden.
In de game is kannibalisme, in de comics is er Sanctuary ipv Terminus.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:43 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Noch Terminus noch kannibalisme komt in de comics voor, zover ik begrepen heb. Kannibalisme zat in de game, in een hele andere context. Ik heb beiden nooit gelezen of gespeeld. (Ik hoop niet dat dit in een spoiler moet voor comic lezers/game spelers).
Nu vind ik niet dat kannibalisme zo ongelofelijk origineel is dat de inspiratie voor dat idee van zowel serieschrijvers als posters per sé uit die game moet komen.
Shane was toch echt wel een baasquote:Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef yamiown het volgende:
[..]
Is deze clip, 13 minuten aan deleted scenes, snapte niet waarom het eruit gelaten werd trouwens, zou ik een leuke vuller hebben gevonden.
Andrea is toch wel 10x geiler dan Lori idd.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:22 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Shane was toch echt wel een baas
Jammer dat ie zo doordraaide over Lori en Koooorrlll
Spoilers komen niet alleen voort uit een gelekt script als de serie is gebaseerd op een comic en er ook een spel is gemaakt dat elementen bevat die in deze serie kunnen voorkomen. Elementen die (nog) niet in de serie zijn voorgekomen en men zodoende liever niet wil weten als je alleen de televisieserie volgt.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef SteveBudin het volgende:
Wel of geen kannibalen is toch gewoon speculeren? Je ziet een aantal dingen voorbijkomen als ze door Terminus lopen en daaruit kan je de conclusie kan trekken dat het kannibalen zijn die een mooi systeem hebben bedacht waarbij het eten naar hun komt.
Het kan ook dat de schrijvers ons op een dwaalspoor zetten en dat ze nu voor hun eigen veiligheid even in een container zitten. Kannibalen lijkt mij wat logischer.
Een spoiler is dat je weet dat Rick in S05E01 doodgaat omdat dat in een leaked script staat (bijvoorbeeld).
EENS!!quote:Op woensdag 2 april 2014 09:48 schreef Vlindur het volgende:
Wat we kunnen doen is twee verschillende topics maken. Net als bij Game Of Thrones. Daar is in het ene topic gewoon verboden om over het boek te praten. Daar werden we ook helemaal gestoord van het gespoiler of wie er dood gingen en hoe alles ging verlopen.
Ikzelf heb geen last van de spoilers, vind het niet hinderlijk bij deze serie. Maar om mij splitsen we de boel op.
Ik heb de comics niet gelezen en ik kon ook wel aan mijn klompen aanvoelen dat terminus slecht nieuws was, dat het (waarschijnlijk!) kannibalistisch slecht nieuws was verraste me niet echt.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:17 schreef Smeich het volgende:
[..]
Jij snapt er echt geen ene kloot van hè. Ik had Terminus nooit geassocieerd met kannibalisme, maar mensen die de comics hebben gelezen waren dit al leuk aan het voorkauwen dat dat het wel eens zou kunnen zijn (want al met al komt kannibalisme in de comics voor, ook al komt Terminus zelf niet voor). Dus ik was niet meer verrast toen die scenes in Terminus erop konden duiden dat het wellicht kannibalen zijn. Jammer wel/weer.
Gewoon niet aan die comics refereren hier, dan hou je dit gezeik gewoon achterwege hier waar jouw post weer op doelt.
Ik vind dat jij je raar gedraagt. Jouw voorbeelden slaan allemaal stuk voor stuk nergens op. Het gaat erom dat er gespeculeerd met voorkennis door mensen die de comics gelezen hebben. De kaart van de VS heeft daar niks mee te maken. Domme voorbeelden verzinnen die totaal niet relevant zijn heeft weinig nut hoor.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:13 schreef OMG het volgende:
Ik vind het nog steeds geen spoilers. Ik heb zelfs nog nooit de comic gelezen, dus het enige wat ik van Terminus wist was dat het een locatie is die niet in de comic voor komt.
Het hele "Da's een spoiler!!!1" gemekker vind ik eigenlijk ook nergens op slaan. Dan kun je iedere gebeurtenis wel aangrijpen als spoiler.
Gaat er iemand in de comic dood die niet in de serie bestaat, en vervolgens gaat iemand in de serie dood die niet in de comic voor komt? Spoiler!
Ze komen weer een groep tegen met een schurk als leider in de comic op locatie X, en in de serie komen ze een zelfde groep tegen, maar op locatie Y en met een heel ander personage? Spoiler!
Iemand wordt gebeten in de serie? Spoiler!
Iemand is dood in de comic en leeft nog in de serie (of omgekeerd)? Spoiler!
Rick roept in seizoen 5 "CARL!"? Spoiler!
Is het iets uit 1 van de games waar iets op hele andere locaties gebeurt, met hele andere personages in een hele andere tijd? Spoiler!
Ik ga er dan ook even vanuit dat iedereen die het spoilers vond dan de komende seizoenen geen kaart van de VS meer raadpleegt. Die zou zomaar spoilers kunnen bevatten als je niet oppast.
In de comics zit ook gewoon kannibalisme.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
In de game is kannibalisme, in de comics is er Sanctuary ipv Terminus.
Dat is wat jij denkt...quote:Op woensdag 2 april 2014 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de climax van de seizoensfinale te maken. Of überhaupt met het verhaal.
quote:Op woensdag 2 april 2014 17:54 schreef MouzurX het volgende:
Het is zo dat iedereen kon zien dat terminus foute boel was maar mensen hier meteen al met kannibalen aan kwamen zetten vanuit de comic en game en het dus wel spoileren
Aan de andere kant moeten mensen hier niet zo zeiken en gewoon niet in dit topic komen dan als ze totaal niet gespoilerd willen worden.
Weet je wat "spoiler" betekent?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:03 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
In de comics zit ook gewoon kannibalisme.
-spoiler-
Wat een onzin. De spoilertag is er niet voor niets.quote:
Zeikerd. Gewoon niet meer hier terugkomen als je geen enkel spoiler wilt weten. Ga maar een ander topic openen waar tig keren alleen maar O geweldige aflevering en verder geen hol in staat.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Weet je wat "spoiler" betekent?
[..]
Wat een onzin. De spoilertag is er niet voor niets.
Sanctuary is weer iets heel anders.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:19 schreef Smoofie het volgende:
is kannibalisme, in de comics is er Sanctuary ipv Terminus
Dat is zo een ding dat op de dak van mijn auto zit, daar kan je bijv oa je koffiebekers op zetten als je geparkeerd staat en van het zonnetje staat te genieten.quote:
Dat slaat nergens op. Ik lees al bijna 10 jaar mee in serietopics op Fok, en overal begrijpt men dat je spoilers in spoilertags moet plaatsen. Alleen in deze reeks niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:25 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Zeikerd. Gewoon niet meer hier terugkomen als je geen enkel spoiler wilt weten. Ga maar een ander topic openen waar tig keren alleen maar O geweldige aflevering en verder geen hol in staat.
Goed plan!quote:Op woensdag 2 april 2014 18:26 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Sanctuary is weer iets heel anders.
Wat betreft het gezeik over spoilers:
Er zijn ook mensen die speculeerden dat Terminus vol walkers zou zitten. Dit naar aanleiding van een deel van de comics waarin de groep op een dorp stuitte dat vol met walkers bleek te zitten. (ookal vond dit al voor de boerderij plaats). Was dat dan ook geen spoileren volgens jullie beredenering? Hier hoor ik echter niemand over.
Als je dit allemaal al spoilers vind kun je beter je internet afsluiten en pas weer komen meepraten als de serie voorbij is.
Die flauwe grappen zijn enorm hinderlijk. Blijf gewoon serieus aub.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:26 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is zo een ding dat op de dak van mijn auto zit, daar kan je bijv oa je koffiebekers op zetten als je geparkeerd staat en van het zonnetje staat te genieten.
Dat zijn ook spoilers ja, de serie is gebaseerd op de comics. Waarom zou ik mijn internet moeten afsluiten? Jullie doen net alsof ik "alles" een spoiler vind. Helemaal niet. Speculeren op basis van informatie die de gewone kijker niet heeft is gewoon spoilerenquote:Op woensdag 2 april 2014 18:26 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Sanctuary is weer iets heel anders.
Wat betreft het gezeik over spoilers:
Er zijn ook mensen die speculeerden dat Terminus vol walkers zou zitten. Dit naar aanleiding van een deel van de comics waarin de groep op een dorp stuitte dat vol met walkers bleek te zitten. (ookal vond dit al voor de boerderij plaats). Was dat dan ook geen spoileren volgens jullie beredenering? Hier hoor ik echter niemand over.
Als je dit allemaal al spoilers vind kun je beter je internet afsluiten en pas weer komen meepraten als de serie voorbij is.
Nou dan ben je blijkbaar nooit in Games of thrones topic geweest, daar is het ook elke dag raak met huilebalken zoals jij. Misschien was jij wel 1 van hun, weet ik ff niet meer.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Ik lees al bijna 10 jaar mee in serietopics op Fok, en overal begrijpt men dat je spoilers in spoilertags moet plaatsen. Alleen in deze reeks niet.
Aangezien jij doordramt en geen strobreed toegeeft denk jij ook dat jouw mening de enige juiste is.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die flauwe grappen zijn enorm hinderlijk. Blijf gewoon serieus aub.
Waarom denken de pro-spoilerdudes hier dat hun mening de enige juiste is? Speculeren met voorkennis = spoilers = spoilertags. Klaar. Simpele regel, iedereen blij. Wat is daar de moeite van?
Die reeks lees ik idd niet meer.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:29 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nou dan ben je blijkbaar nooit in Games of thrones topic geweest, daar is het ook elke dag raak met huilebalken zoals jij. Misschien was jij wel 1 van hun, weet ik ff niet meer.
In andere topicjes waar het volgens jou zo geweldig gaat mbt spoilertags zullen vast geen comics van verschenen zijn en valt er dus niet zoveel te spoileren.
Er is niemand die inhoudelijk op mij ingaat of mij van mijn mening probeert te veranderen. Enkel flauwe grappen enquote:Op woensdag 2 april 2014 18:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aangezien jij doordramt en geen strobreed toegeeft denk jij ook dat jouw mening de enige juiste is.
Goh, dat lijkt me logisch. Dat gespoiler over kannibalisme vond plaats alvorens de aflevering uitgezonden was.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:32 schreef Kloonhommel het volgende:
Oh, ik heb dit topic trouwens vermeden omdat ik eerst de laatste aflevering wilde zien voordat ik 1 en ander hier te lezen zou krijgen. Zo kan het natuurlijk ook gewoon.
Maar waarom hoor ik je dan enkel over het kannibalisme zeuren? Niemand heeft het nog over die andere 'spoiler' gehad. Het gaat hier enkel om het kannibalisme. Daarnet wordt Sanctuary besproken en daar hoor ik ook niemand over. Constant is het dat gezeik over kannibalisme.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die flauwe grappen zijn enorm hinderlijk. Blijf gewoon serieus aub.
Waarom denken de pro-spoilerdudes hier dat hun mening de enige juiste is? Speculeren met voorkennis = spoilers = spoilertags. Klaar. Simpele regel, iedereen blij. Wat is daar de moeite van?
[..]
Dat zijn ook spoilers ja, de serie is gebaseerd op de comics. Waarom zou ik mijn internet moeten afsluiten? Jullie doen net alsof ik "alles" een spoiler vind. Helemaal niet. Speculeren op basis van informatie die de gewone kijker niet heeft is gewoon spoileren. Spoilertags zijn er niet voor niets. Ik ga mijn internet niet afsluiten omdat een paar comicboeklezers zichzelf te stoer vinden voor spoilertags.
Laat ik het zo stellen: wat is de moeite van een spoilertag?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:33 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Maar waarom hoor ik je dan enkel over het kannibalisme zeuren? Niemand heeft het nog over die andere 'spoiler' gehad. Het gaat hier enkel om het kannibalisme. Daarnet wordt Sanctuary besproken en daar hoor ik ook niemand over. Constant is het dat gezeik over kannibalisme.
Jij vind het kut --- > Duidelijk
Comic mensen niet ---> ook duidelijk
Let's agree to disagree.
Geen, al is het niet altijd even duidelijk wanneer je aan het spoileren bent.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: wat is de moeite van een spoilertag?
Ik weet niet echt waar die andere voorbeelden over gaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:37 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Geen, al is het niet altijd even duidelijk wanneer je aan het spoileren bent.
Ik heb al zat dingen voorbij zien komen die nu nog niet als spoiler benoemd worden. Maar o wee als die dalijk in de serie komen en de lichtjes weer gaan branden bij de zeikers. Zo van :'Hey, dat heb ik ooit eens gelezen. Even zeiken dat ze gespoilerd hebben'
En wanneer ga je nou eens in op de andere voorbeelden die ik noem? want die blijf je doodleuk negeren.
Laat niemand dat vooral bevestigen of ontkennen.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef matthijst het volgende:
voor spoilers is geen plek.
Niet echt een duidelijk standpunt mbt kannibalisme. Wat is het nou?
Dat is nou een cliffhanger... even wachten dus voor het antwoord.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef matthijst het volgende:
voor spoilers is geen plek.
Niet echt een duidelijk standpunt mbt kannibalisme. Wat is het nou?
Nee, niet waar. Je haalt ceremonieel sporadisch kannibalisme in de war met het structurele kannibalisme van Terminus. Het is in principe gewoon ongeloofwaardig dat de Termians geen alternatiefve manier van voedselvergaring hebben, maar goed : suspension of disbelief...quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je goed kijk dan zie je dat ze expres missen om ze naar die hoek te krijgen, als de verkeerde kant op wilden gaan schoten ze daarheen en draaien ze om naar de juiste richting. Daarom zaten er ook zoveel mensen achter dat hek, dat is gewoon hun plan om lekkere hapjes bij elkaar te drijven. Een schaapsherder kan daar nog een puntje aan zuigen ;-)quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ze mogen ook wel eens leren schieten want dat kunnen ze nog steeds niet
[..]
Die houden chillings
Denk dat Beth er al op heeft gelegenquote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Jivis het volgende:
Dus in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gaat iedereen op de barbecue?
Hoop dat ze met Koooorl beginnen
volgens mij waren het er ook niet zo heel veel achter het hek, stuk of 5. Het was denk ik vooral om de illusie te scheppen dat ze kansloos warenquote:Op donderdag 3 april 2014 09:18 schreef GuRu_80 het volgende:
[..]
Als je goed kijk dan zie je dat ze expres missen om ze naar die hoek te krijgen, als de verkeerde kant op wilden gaan schoten ze daarheen en draaien ze om naar de juiste richting. Daarom zaten er ook zoveel mensen achter dat hek, dat is gewoon hun plan om lekkere hapjes bij elkaar te drijven. Een schaapsherder kan daar nog een puntje aan zuigen ;-)
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:12 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Je haalt ceremonieel sporadisch kannibalisme in de war met het structurele kannibalisme van Terminus. Het is in principe gewoon ongeloofwaardig dat de Termians geen alternatiefve manier van voedselvergaring hebben, maar goed : suspension of disbelief...
Dit dusquote:Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.
Akkoord, goede voorbeelden, maar het blijft ongeloofwaardig dat ze geen alternatieve voedselbronnen zoeken. Kannibalisme is volgens mij ook medisch onverantwoord, (heb ik ergens gelezen).quote:Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.
Het grootste medische risico zit in het eten van hersenen. Het eten daarvan kan Kuru veroorzaken.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:20 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Akkoord, goede voorbeelden, maar het blijft ongeloofwaardig dat ze geen alternatieve voedselbronnen zoeken. Kannibalisme is volgens mij ook medisch onverantwoord, (heb ik ergens gelezen).
En heeft hij alle mensen opgegeten die aandrongen op andere voedselbronnen.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:29 schreef planethugo het volgende:
in de serie Hannibal is ook een of andere dr die regelmatig mensenvlees eet, maar dan culinair klaar gemaakt. Misschien is Dr Lecter wel de oprichter van Terminus
Vakantie ?quote:Op donderdag 3 april 2014 11:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
in 7 dagen tijd 4 seizoenen van the walking dead bekekenen nu plots een halfjaar wachten voor seizoen 5
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Merkie het volgende:
Ik zie geen reden waarom je ziek zou worden van mensenvlees. Volgens mij zijn er sowieso geen specifieke vleessoorten waar je ziek van wordt.
Wikiquote:Het werd een geheimzinnige ziekte genoemd, omdat alleen vrouwen en kinderen de ziekte kregen. Later werd ontdekt dat de Papoea's een ritueel hadden waarbij zij overleden familieleden opaten. Alleen vrouwen en kinderen aten de hersenen, de bron van de ziekte. Kuru is daarmee de eerste en enige ziekte waarvan aannemelijk is dat hij vooral overgebracht wordt door menselijk kannibalisme. Tijdens de Syrische burgeroorlog meldt de Syrische media dat zeker acht Syriërs Kuru hebben opgelopen.
Aangezien ze er waarde aan hechten dat de groep een toekomst heeft, zou ik (mijn bescheiden mening) Beth liever voor de voortplanting in leven houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk dat Beth er al op heeft gelegen
Die mensen, waarvan je de hersenen eet, moeten dan wel prionen hebben. Rick en co hebben die niet. Dus in principe zouden de mensen in Terminus hen gewoon kunnen eten.quote:
quote:Op woensdag 2 april 2014 00:07 schreef OMG het volgende:
Bij deze speculeer ik dat er mensen dood gaan door andere mensen en door walkers die bijten. Zo, de hele serie voor je gespoilered..
quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
quote:Op woensdag 2 april 2014 08:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, nog een "spoiler" dan:
Andrea leeft nog en wordt de vriendin van Rick
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie zijn stuk voor stuk allemaal kleuters met geen greintje inlevingsvermogen. Ik vind de manier waarop jullie zonder ook maar een enkele vorm van begrip met een terechte klacht omgaan echt te triest voor woorden, wat een droeftoeters zijn jullie. Jullie verpesten dit hele topic. Echt zeer triest gedrag.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpestHet is alleen maar voor de hand liggend als je het weet. Ik heb het topic niet gelezen en had er dan ook totaal geen benul van.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Zijn er mensen echt gespoilerd door het kannibalisme? Het is zo voor de hand liggend, daar hoef je geen game voor gespeeld te hebben.Ten percent faster with a sturdier frame
Werkelijk ongelofelijk dat je dit uit je toetsenbord krijgt.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Echt waar?
Zijn mening is ook de enige juiste. Er wordt al ver van tevoren gehint op kannibalisme in dit otpic terwijl je dat met geen mogelijkheid had kunnen weten als je enkel de serie kijkt. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dat geen spoiler is? Denk ff na.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aangezien jij doordramt en geen strobreed toegeeft denk jij ook dat jouw mening de enige juiste is.
Iets is een spoiler als de verrassing weg is omdat iemand het al min of meer verklapt heeft. Door de opmerkingen over kannibalisme was de verrassing weg. Dit was geen speculatie, dit was een inschatting op basis van gebeurtenissen uit de comic waarvan het bekend is dat de schrijvers daar inspiratie uit halen (goh).quote:Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef OMG het volgende:
Nou, voor de allerlaatste keer dan maar, hopelijk.
Ik vind het geen spoilers om de volgende reden:
Het zou gaan om voorkennis op basis een locatie, personages, en gebeurtenissen die niet eens in de comic voorkomen. () Het werd zelfs tijdens Talking Dead gezegd dat Terminus een locatie was waarvan niemand ooit gehoord had tot dan toe.
Als iemand in dit topic had geroepen "Oh, Terminus, daar zit Gareth!", ja, da's een spoiler. Of als ze ooit naar Washington gaan en vervolgens hier iemand post "Ja, dan komen ze personage X tegen, en persoon Y uit de groep gaat dood!", da's ook een spoiler.
Gewoon, lekker klagen over hoe slecht de aflevering weer wasquote:Op donderdag 3 april 2014 15:36 schreef MouzurX het volgende:
En nu is het topic trouwens toch niks waard de komende 6 maanden, wat wil je gaan bespreken?
Maar niet in de voorlaatste aflevering en daar gaat het nou om heh mensen je snappen het toch wel?quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef ems. het volgende:
Kannibalisme ligt er in de laatste ep nogal dik bovenop. Ik heb de strips niet gekeken maar toen de samurai-negerin over honger begon (en nog wat andere knipoogjes) wist ik dat het daarover zou gaan. TWD is voorspelbaar genoeg wat dat betreft
[..]
Gewoon, lekker klagen over hoe slecht de aflevering weer was
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Mike het volgende:
Genoeg over de 'spoilers' nu, dit topic hoort over TWD te gaan. Speculatie moet altijd mogelijk zijn natuurlijk, voor spoilers is geen plek. Bewuste spoilers leveren een ban op. Verder ligt het er natuurlijk aan jullie aan of dit topic leesbaar blijft, wat de laatste tig posts duidelijk niet meer het geval is. Eventuele discussie kan in het FTR-feedbacktopic, in dit topic worden verdere offtopic posts verwijderd.
Die zin snap ik niet nee.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:45 schreef MouzurX het volgende:
en daar gaat het nou om heh mensen je snappen het toch wel?
Gezien de omgeving lijkt het me nou ook niet dat ze vee kunnen hebben.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef ems. het volgende:
Kannibalisme ligt er in de laatste ep nogal dik bovenop. Ik heb de strips niet gekeken maar toen de samurai-negerin over honger begon (en nog wat andere knipoogjes) wist ik dat het daarover zou gaan. TWD is voorspelbaar genoeg wat dat betreft
Waaraan kun je dat merken eigenlijk?quote:Op donderdag 3 april 2014 13:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die mensen, waarvan je de hersenen eet, moeten dan wel prionen hebben. Rick en co hebben die niet. Dus in principe zouden de mensen in Terminus hen gewoon kunnen eten.
Bovendien zou ik persoonlijk hersenen toch laten staan, dat kan toch nooit goed smaken. Kan je beter een lapje vlees hebben.
Als dat vlees niet belangrijk was dan hadden ze het ook niet laten zien.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef MouzurX het volgende:
Want als ze geen vee hebben zijn het meteen kannibalen. Kunnen ze gewoon uit het bos hebben gehaald.
Quote voor de mensen die dit blijkbaar gemist hebben of een slechte korte termijn-geheugen hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Mike het volgende:
Genoeg over de 'spoilers' nu, dit topic hoort over TWD te gaan. Speculatie moet altijd mogelijk zijn natuurlijk, voor spoilers is geen plek. Bewuste spoilers leveren een ban op. Verder ligt het er natuurlijk aan jullie aan of dit topic leesbaar blijft, wat de laatste tig posts duidelijk niet meer het geval is. Eventuele discussie kan in het FTR-feedbacktopic, in dit topic worden verdere offtopic posts verwijderd.
Ik snap het, maar lees per definitie geen topics als ik het hele verhaal nog niet weet. De enige reden dat ik er nu over meepraat is omdat ik gister toevallig in het topic keek en toen de spoilerdiscussie ook al aan de gang was. En zoals gezegd, kannibalisme valt in zekere zin wel te voorspellen bij TWD.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar niet in de voorlaatste aflevering en daar gaat het nou om heh mensen je snappen het toch wel?
Zeker.quote:Het is een beetje als zeggen "oooh er gaat iemand dood volgende aflevering".. dan is het nog wel een verrassing wanneer het gebeurt, maar toch niet zoals met psycho lizzy.
Het lijkt mij aannemelijker dat ze gewoon een generator hebben voor hun radio.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Haikantje het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat ze ze niet meteen doodschoten, did duidt er dus op dat ze nog iets moeten doen voordat ze dan opgegeten zouden worden. Misschien inderdaad allemaal op een fiets zitten en stroom opwekken?
Dan verf ik maar nooit voor de lol m'n naam op de grond, want ik zou dan zomaar een kannibaal kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Haikantje het volgende:
Maar op die vloer stonden toch allemaal kaarsen met wat leek op mensennamen? Ik vond dat de voornaamste aanwijzing dat het zou gaan om kannibalen.
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat ze ze niet meteen doodschoten, did duidt er dus op dat ze nog iets moeten doen voordat ze dan opgegeten zouden worden. Misschien inderdaad allemaal op een fiets zitten en stroom opwekken?
Als ze leven zou je ze nog vet kunnen mesten.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef Haikantje het volgende:
Haha tja, dat klopt.. Maar waarom dan niet meteen dood maken? Wat moeten ze dan nog 'doen'?
Laatste keer, alles wat hierna nog over spoilers gaat, wordt gewoon verwijderd.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Mike het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Of het vlees moet vers blijven? Klinkt een stuk logischer.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Haikantje het volgende:
Maar op die vloer stonden toch allemaal kaarsen met wat leek op mensennamen? Ik vond dat de voornaamste aanwijzing dat het zou gaan om kannibalen.
In het begin stadium merk je weinig. Zodra je de eerste symptomen begint te zien is het snel afgelopen, zowel bij Kuru als bij Creutzfeldt-Jakob.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waaraan kun je dat merken eigenlijk?
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zal waarschijnlijk wel gebeuren. Of Rick's groep moet op een goed moment de overhand weten te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, ik ging ervan uit dat je van Kuru bij de persoon die een maaltijd werd niks zou merken, aangezien deze ziekte meestal als aanwijzing wordt gezien dat er sprake is geweest van kannibalisme.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of het vlees moet vers blijven? Klinkt een stuk logischer.
[..]
In het begin stadium merk je weinig. Zodra je de eerste symptomen begint te zien is het snel afgelopen, zowel bij Kuru als bij Creutzfeldt-Jakob.
CJD is op oudere leeftijd, en aangezien Hershell de pijp uit is zou dit geen probleem moeten zijnKuru weet ik niet zeker, maar er is volgens mij niemand die rare trekjes vertoont qua trillende spieren etc.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:13 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk wel gebeuren. Of Rick's groep moet op een goed moment de overhand weten te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ze gaan allemaal aan het plafond van de treinwagon hangen.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:18 schreef Syntos het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:19 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen expert op het gebied van prionen. Ik weet wel dat als je een prion (eigenlijk gewoon een eiwit dat in een 'verkeerde' conformatie is) binnen krijgt, in dit geval degene die kuru veroorzaakt, de andere 'gezonde' eiwitten ook aanzet tot het verkeerd vouwen. Dit zorgt weer voor een hoop problemen omdat het gezonde eiwit nodig is om normaal te functioneren, zenuwen sterven af etc.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:15 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, ik ging ervan uit dat je van Kuru bij de persoon die een maaltijd werd niks zou merken, aangezien deze ziekte meestal als aanwijzing wordt gezien dat er sprake is geweest van kannibalisme.![]()
Ik heb ook totaal geen medische achtergrond, ik heb het alleen een keer op TV gezien.
Doe mij maar wat zonnebloempitten.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:22 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op het gebied van prionen. Ik weet wel dat als je een prion (eigenlijk gewoon een eiwit dat in een 'verkeerde' conformatie is) binnen krijgt, in dit geval degene die kuru veroorzaakt, de andere 'gezonde' eiwitten ook aanzet tot het verkeerd vouwen. Dit zorgt weer voor een hoop problemen omdat het gezonde eiwit nodig is om normaal te functioneren, zenuwen sterven af etc.
Daardoor gaat het zo snel, en ik ben er vrij zeker van dat in het geval van kuru dit ook zo is. Aangezien er niemand rare trekjes vertoond, kan ik de mensen van Terminus het gerust aanraden om de hersenen te eten mochten ze daar trek in hebbenIk neem nog wel een filetlapje.
Dat zou de melkpoeder kunnen verklaren, niet dat ze volgepropt worden, maar wel genoeg binnen krijgen om ze in leven te houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef Haikantje het volgende:
Vetmesten lijkt me een beetje voorbij gaan aan het idee van kannibalisme. Je gaat er dan eten indoen om er eten uit te krijgen, beter nu gebruik van maken dan toch?
Arme Carl. Dat zou wel erg ver gaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef Rossdale het volgende:
Ach misschien ligt Judith wel op de BBQ ipv Beth. Zou ook de melkpoeder verklaren
Zullen wel erg kleine steakjes geweest zijn dan natuurlijk.
Baby back ribs.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef Rossdale het volgende:
Ach misschien ligt Judith wel op de BBQ ipv Beth. Zou ook de melkpoeder verklaren
Zullen wel erg kleine steakjes geweest zijn dan natuurlijk.
Dat zou Rick in een nog verdere berserk-modus brengenquote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Syntos het volgende:
[..]
Arme Carl. Dat zou wel erg ver gaan.
Ze zijn het wel van plan lijkt me, maar hey, they're messing with the wrong peoplequote:Op donderdag 3 april 2014 17:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
Denken jullie echt dat ze hen gebruiken als voedsel
Oktober.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
En wanneer wordt de vijfde seizoen dan verwacht? in September?
Bij de jacht op zwijnen is het zo dat je een zwijn zo wil doden dat hij geen stress ervaart, dus eigenlijk geheel onverwacht daar de door stress aangemaakte adrenaline het vlees een vervelende bijsmaak geeft.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef Haikantje het volgende:
Haha tja, dat klopt.. Maar waarom dan niet meteen dood maken? Wat moeten ze dan nog 'doen'?
Tegen schutters op de daken?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef Remqo het volgende:
Ik bedenk me ineens, toen Rick, Corl, Daryl en Michonne door die schutters opgejaagd werden, kwamen ze ook langs oude containers en autowrakken waar ze dekking konden zoeken en eventueel terug hadden kunnen schieten.
Vlees vershouden omdat ze geen koelkast hebben? Je wilt geen Walker vlees.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef Haikantje het volgende:
Dus als onze helden die hongerige Terminus figuren wil fokken plegen zij gewoon zelfmoordquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Vlees vershouden omdat ze geen koelkast hebben? Je wilt geen Walker vlees.
ja, of je hoopt op bevrijding.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dus als onze helden die hongerige Terminus figuren wil fokken plegen zij gewoon zelfmoord
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuru_(ziekte)quote:Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Merkie het volgende:
Ik zie geen reden waarom je ziek zou worden van mensenvlees. Volgens mij zijn er sowieso geen specifieke vleessoorten waar je ziek van wordt.
Dus alleen als je de hersenen opeet..quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:58 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuru_(ziekte)
Je spreekt uit ervaring?quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:29 schreef Jelmer80 het volgende:
[..]
Dus alleen als je de hersenen opeet..
Over het algemeen gezien vind ik dit ook het beste seizoen, wel met een duidelijk thema: zoek een manier om te overleven. Dat begon duidelijk met de Governor-afleveringen, overleven, dat zei hij zelf nog. En daar ging het om.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
Seizoen 4 is echt het beste seizoen tot nu toe. Vind het heel tof gedaan met die aparte groepjes en dat altijd onderweg zijn. Dat vastzitten op één plek is echt pure aids. Hopelijk doen ze dat niet weer volgend seizoen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij Terminus, creepy plek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat waar is, hoop ik wel op een vlotter tempo, want dat is mijn grootste kritiek op de serie.
Voor mij is het een soap met zombies, ik wacht alleen nog op Sally Spectra en Ludo Sanders, dood of ondood.
Maar het blijft spannend genoeg om te speculeren, want er blijft altijd wel een vraag open.
[ Bericht 6% gewijzigd door The_Emotion op 04-04-2014 21:37:15 ]"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |