Maar we hebben het nu niet over de geschiedenis, maar over een wereld waarin iedere levende mens dagelijks als eerste zorg heeft niet in de kaken van een zombie terecht te komen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.
Nee? Van wat ik begrepen heb zijn zijn bijna alle gevallen van kannibalisme of (erge) hongersnood of van een rituele aard. Niet als systematisch bron van eten.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.
Misschien als je rondtrekt en er verder niks te eten is (ook niet erg waarschijnlijk in een wereld waar nog tonnen eetbaar voedsel beschikbaar moet zijn) maar voor een sedentaire samenleving is het verbouwen van voedsel effectiever en afdoende.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nee? Van wat ik begrepen heb zijn zijn bijna alle gevallen van kannibalisme waren of (erge) hongersnood of van een rituele aard. Niet als systematisch bron van eten.
Gezien de gezondheidrisico's is dat ook niet verwonderlijk.
In TWD is het wel iets voor de hand liggender, echter.
Gareth zei: "When we take people in they become part of us, make us stronger..."quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Misschien als je rondtrekt en er verder niks te eten is (ook niet erg waarschijnlijk in een wereld waar nog tonnen eetbaar voedsel beschikbaar moet zijn) maar voor een sedentaire samenleving is het verbouwen van voedsel effectiever en afdoende.
Nee hoor, kijk maar naar de groep met Abraham die ineens bij Glenn en Tara stonden en die ook geen verkeerde bedoelingen (lijken te) hebben met ze.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
iedereen gedraagt zich altijd en eeuwig langs het scenario dat je niemand behalve jezelf mag vertrouwen en data iedereen die je niet meteen neerknalt wel een of ander duister plan met je moet hebben. Schrijvers moeten dan steeds gekkere dingen gaan bedenken.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:39 schreef Piger het volgende:
"They’re screwing with the wrong people"
Vatte dat toch meer op dat hij weet dat er nog andere lui rondlopen daar die gevaarlijker zijn. Zou alleen niet weten wie.
lijkt me ook, hij zag voor het eerst sinds de prison min of meer zijn hele crew weer bij elkaar en kreeg er weer zin anquote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef OMG het volgende:
Ik vatte het gewoon op dat hij het over z'n eigen groep had, en Rick weer in full attack mode is (en niet meer boer Rick).
Dat ja. Was een overduidelijk thema in de aflevering, zeker icm de flashbacks.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef OMG het volgende:
Ik vatte het gewoon op dat hij het over z'n eigen groep had, en Rick weer in full attack mode is (en niet meer boer Rick).
Helemaal niet. TWD is nooit van de punchy one-liners geweest.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:35 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen die laatste zin van Rick zo slecht vind?
Zo is de serie nou al seizoenen lang.
Met voorkennis speculeren = spoileren omdat je dan meer kennis hebt dan de kijker. Als je dat niet snapt...quote:Op woensdag 2 april 2014 00:07 schreef OMG het volgende:
Bij deze speculeer ik dat er mensen dood gaan door andere mensen en door walkers die bijten. Zo, de hele serie voor je gespoilered..
Heb je wel gekeken? Rick zegt het nog letterlijkquote:Op dinsdag 1 april 2014 00:01 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Oh, zo had ik er niet eens over nagedacht inderdaad..
Niet lijkt mij. De zombies in de omgeving zullen ze wel opruimen voor hun eigen veiligheid en die van hun hamburgers, en ergens in een gat gooien.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:34 schreef fespo het volgende:
hoe eten ze eigenlijk geïnfecteerde mensen?
ik bedoel als vluchtelingen komen en ze vermoorden hun om ze op te eten.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:39 schreef Syntos het volgende:
[..]
Niet lijkt mij. De zombies in de omgeving zullen ze wel opruimen voor hun eigen veiligheid en die van hun hamburgers.
Staaf door de hersenen en snel het vlees eraf strippen?quote:Op woensdag 2 april 2014 00:41 schreef fespo het volgende:
[..]
ik bedoel als vluchtelingen komen en ze vermoorden hun om ze op te eten.
dan veranderen ze nog in walkers.
en iedereen is toch geïnfecteerd met het virus, kannibalisme lijkt me dan niet mogelijk.
Ah, ja, de voorkennis van een locatie die niet in de comic voor komt.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Met voorkennis speculeren = spoileren omdat je dan meer kennis hebt dan de kijker. Als je dat niet snapt...
Zullen we al het nieuws over filmlocaties, casting en previews dan maar ook helemaal weglaten? Zo kun je alles wel spoilers noemen.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Met voorkennis speculeren = spoileren omdat je dan meer kennis hebt dan de kijker. Als je dat niet snapt...
Het virus maakt ze niet oneetbaar, het zorgt er alleen voor dat als je doodgaat en een bepaald deel van je hersenen zijn nog actief, dat je in een walker veranderd. Het dood zijn zorgt voor het rotten, niet het virus zelf.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:41 schreef fespo het volgende:
[..]
ik bedoel als vluchtelingen komen en ze vermoorden hun om ze op te eten.
dan veranderen ze nog in walkers.
en iedereen is toch geïnfecteerd met het virus, kannibalisme lijkt me dan niet mogelijk.
Ja, bij het terug kijken opgevangen. Bijzonder dat je zoiets mist..quote:Op woensdag 2 april 2014 00:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Heb je wel gekeken? Rick zegt het nog letterlijk.
Mwah. Al weken voordat ze bij Terminus aankwamen was hier te lezen dat er kannibalen zaten. Als dat geen spoileren is, wat dan wel?quote:Op woensdag 2 april 2014 01:01 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zullen we al het nieuws over filmlocaties, casting en previews dan maar ook helemaal weglaten? Zo kun je alles wel spoilers noemen.
Deleted scenes lieten zien dat het overlopen was door walkers.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vraag me af hoe het met drugs kartel.is uit seizoen een.
Kannibalisme in terminus is anders nog steeds een speculatie, en nergens bevestigd in de serie.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:04 schreef Merkie het volgende:
1. Jammer dat ik al gespoilerd was over de kannibalen, ondanks dat deze mensen nog zo hard riepen dat ze niks verkeerds zeiden. Debielen. Baal ik erg van. Speculaties op basis van comics = spoileren.
2. Goede aflevering, alleen die allerlaatste zin![]()
.
3. Het groepje van Joe werd wel heel snel afgehandeld.
Dat zijn inderdaad ook spoilers, scherp gezien.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:01 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zullen we al het nieuws over filmlocaties, casting en previews dan maar ook helemaal weglaten? Zo kun je alles wel spoilers noemen.
Waar zijn spoilertags dan voor?quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Als je in een topic komt over de serie mag je ook spoilers verwachten, moet je maar niet meelezen.
Nee, behalve 3000 hints dat het om kannibalisme gaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 02:18 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Kannibalisme in terminus is anders nog steeds een speculatie, en nergens bevestigd in de serie.
Voorkennis dat er in de comic kannibalisme voorkomt.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:57 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, ja, de voorkennis van een locatie die niet in de comic voor komt.
De vraag is natuurlijk of iedereen exact weet hoe het virus werkt. Deze gasten waren in een verloren aflevering in het CDC en hebben wat extra info, maar dat hoeven de kannibalen uit Terminus misschien niet te weten.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het virus maakt ze niet oneetbaar, het zorgt er alleen voor dat als je doodgaat en een bepaald deel van je hersenen zijn nog actief, dat je in een walker veranderd. Het dood zijn zorgt voor het rotten, niet het virus zelf.
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpestquote:Op woensdag 2 april 2014 02:45 schreef Merkie het volgende:
Voorkennis dat er in de comic kannibalisme voorkomt.
Tja, nog een "spoiler" dan:quote:Op woensdag 2 april 2014 02:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad ook spoilers, scherp gezien.
[..]
Waar zijn spoilertags dan voor?
[..]
Nee, behalve 3000 hints dat het om kannibalisme gaat.
[..]
Voorkennis dat er in de comic kannibalisme voorkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bullshit.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Als je in een topic komt over de serie mag je ook spoilers verwachten, moet je maar niet meelezen.
personen! waren spullen van glenn en van maggie. En wat ik al zei: Ze liggen of dood bij de prison of ze leven nog. En dan is het raar dat zij die spullen hebben en een lul verhaaltje verzinnen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
De persoon in kwestie is dood voor Rick c.s. in Terminus arriveert. Ik snap niet hoe jij uit wat er na zijn dood gebeurt met Rick destilleert wat hij wist. Of nog simpeler, als hij echt wist wat Terminus betekende, dan had hij het woord kannibalen wel laten vallen.
Ik moet trouwens zeggen dat ik kannibalen introduceren in een serie over een zombie apocalyps een beetje erg ver gezocht vind.
Wat een vertrouwen in de mens. Mensen zijn tot vreselijke dingen instaat. In een wereld zonder regels en met als enige doel overleven, zijn mensen monsters en gaan ze over lijken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar we hebben het nu niet over de geschiedenis, maar over een wereld waarin iedere levende mens dagelijks als eerste zorg heeft niet in de kaken van een zombie terecht te komen.
Maar goed, eigenlijk heeft The Walking Dead hetzelfde probleem als alle Amerikaanse films/series over apocalyptische scenarios; iedereen gedraagt zich altijd en eeuwig langs het scenario dat je niemand behalve jezelf mag vertrouwen en data iedereen die je niet meteen neerknalt wel een of ander duister plan met je moet hebben. Schrijvers moeten dan steeds gekkere dingen gaan bedenken.
Wat een onzin zeg. Alsjeblieft zeg. Blijf lekker weg uit dit topic ofzo.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Er lag dan wel veel nadruk op het honger hebben, Rick nam zelf een hap uit Joe en die teksen als "the more people join Terminus, the stronger we get" en iets in de trant van "We invite people in, that is how we survive" en nog een paar die op kannibalisme hinten, maar het is inderdaad nog steeds niet zeker dat het om kannibalen gaat. Klopt. Al vraag ik mij dan wel af waar dat vlees vandaan komt.quote:Op woensdag 2 april 2014 03:17 schreef OMG het volgende:
En wat nou als Terminus geen kannibalen colonie was? Dan zijn 't opeens wel speculaties en geen spoilers?
quote:Op woensdag 2 april 2014 08:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, nog een "spoiler" dan:
Andrea leeft nog en wordt de vriendin van Rick
Doe niet zo dom. Als jij met voorkennis speculeert is dat een spoiler. Je weet meer dan de kijker. Wat is daar niet aan te begrijpen? Je kan wel heel leuk metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-smilies strooien (irritant denigrerend), maar dat verandert er niks aan.
2000 light years from home
Dat heeft niets met de climax van de seizoensfinale te maken. Of überhaupt met het verhaal.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpest
Ach, het hoort er wel een beetje bij, iedereen weer bij elkaar, Rick neemt weer zonder gemiep de leiderschapspositie op zich en waarschijnlijk Mc-Gyveren ze in die loods wel ff een ductape bazooka in elkaar en komt alles goed.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:07 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Exact, die laatste woorden van Rick waren vrij lachwekkend.
quote:Op woensdag 2 april 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
[..]
En waarschijnlijk Mc-Gyveren ze in die loods wel ff een ductape bazooka in elkaar en komt alles goed.
Wedden van wel?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de climax van de seizoensfinale te maken. Of überhaupt met het verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Omdat hij elk moment weer een appearance kan maken. Hij zat in het begin van de serie en in een later seizoen.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:47 schreef warp995 het volgende:
Waarom staat Morgan Jones nog eigenlijk in het lijstje van karakters? Hij was toch maar 1 of 2 eps in beeld?
quote:Op woensdag 2 april 2014 11:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wedden van wel?
O noes! SpoilertSnap de grap echt niet en het is ook geen inhoudelijke reactie op mijn verhaal, dus ik vind het weinig toevoegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
Lennie Jamesquote:Op woensdag 2 april 2014 11:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat hij elk moment weer een appearance kan maken. Hij zat in het begin van de serie en in een later seizoen.
En omdat Morgan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |