Maar waarom hoor ik je dan enkel over het kannibalisme zeuren? Niemand heeft het nog over die andere 'spoiler' gehad. Het gaat hier enkel om het kannibalisme. Daarnet wordt Sanctuary besproken en daar hoor ik ook niemand over. Constant is het dat gezeik over kannibalisme.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die flauwe grappen zijn enorm hinderlijk. Blijf gewoon serieus aub.
Waarom denken de pro-spoilerdudes hier dat hun mening de enige juiste is? Speculeren met voorkennis = spoilers = spoilertags. Klaar. Simpele regel, iedereen blij. Wat is daar de moeite van?
[..]
Dat zijn ook spoilers ja, de serie is gebaseerd op de comics. Waarom zou ik mijn internet moeten afsluiten? Jullie doen net alsof ik "alles" een spoiler vind. Helemaal niet. Speculeren op basis van informatie die de gewone kijker niet heeft is gewoon spoileren. Spoilertags zijn er niet voor niets. Ik ga mijn internet niet afsluiten omdat een paar comicboeklezers zichzelf te stoer vinden voor spoilertags.
Laat ik het zo stellen: wat is de moeite van een spoilertag?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:33 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Maar waarom hoor ik je dan enkel over het kannibalisme zeuren? Niemand heeft het nog over die andere 'spoiler' gehad. Het gaat hier enkel om het kannibalisme. Daarnet wordt Sanctuary besproken en daar hoor ik ook niemand over. Constant is het dat gezeik over kannibalisme.
Jij vind het kut --- > Duidelijk
Comic mensen niet ---> ook duidelijk
Let's agree to disagree.
Geen, al is het niet altijd even duidelijk wanneer je aan het spoileren bent.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: wat is de moeite van een spoilertag?
Ik weet niet echt waar die andere voorbeelden over gaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:37 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Geen, al is het niet altijd even duidelijk wanneer je aan het spoileren bent.
Ik heb al zat dingen voorbij zien komen die nu nog niet als spoiler benoemd worden. Maar o wee als die dalijk in de serie komen en de lichtjes weer gaan branden bij de zeikers. Zo van :'Hey, dat heb ik ooit eens gelezen. Even zeiken dat ze gespoilerd hebben'
En wanneer ga je nou eens in op de andere voorbeelden die ik noem? want die blijf je doodleuk negeren.
Laat niemand dat vooral bevestigen of ontkennen.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef matthijst het volgende:
voor spoilers is geen plek.
Niet echt een duidelijk standpunt mbt kannibalisme. Wat is het nou?
Dat is nou een cliffhanger... even wachten dus voor het antwoord.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef matthijst het volgende:
voor spoilers is geen plek.
Niet echt een duidelijk standpunt mbt kannibalisme. Wat is het nou?
Nee, niet waar. Je haalt ceremonieel sporadisch kannibalisme in de war met het structurele kannibalisme van Terminus. Het is in principe gewoon ongeloofwaardig dat de Termians geen alternatiefve manier van voedselvergaring hebben, maar goed : suspension of disbelief...quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.
Als je goed kijk dan zie je dat ze expres missen om ze naar die hoek te krijgen, als de verkeerde kant op wilden gaan schoten ze daarheen en draaien ze om naar de juiste richting. Daarom zaten er ook zoveel mensen achter dat hek, dat is gewoon hun plan om lekkere hapjes bij elkaar te drijven. Een schaapsherder kan daar nog een puntje aan zuigen ;-)quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ze mogen ook wel eens leren schieten want dat kunnen ze nog steeds niet
[..]
Die houden chillings
Denk dat Beth er al op heeft gelegenquote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Jivis het volgende:
Dus in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gaat iedereen op de barbecue?
Hoop dat ze met Koooorl beginnen
volgens mij waren het er ook niet zo heel veel achter het hek, stuk of 5. Het was denk ik vooral om de illusie te scheppen dat ze kansloos warenquote:Op donderdag 3 april 2014 09:18 schreef GuRu_80 het volgende:
[..]
Als je goed kijk dan zie je dat ze expres missen om ze naar die hoek te krijgen, als de verkeerde kant op wilden gaan schoten ze daarheen en draaien ze om naar de juiste richting. Daarom zaten er ook zoveel mensen achter dat hek, dat is gewoon hun plan om lekkere hapjes bij elkaar te drijven. Een schaapsherder kan daar nog een puntje aan zuigen ;-)
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:12 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Je haalt ceremonieel sporadisch kannibalisme in de war met het structurele kannibalisme van Terminus. Het is in principe gewoon ongeloofwaardig dat de Termians geen alternatiefve manier van voedselvergaring hebben, maar goed : suspension of disbelief...
Dit dusquote:Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.
Akkoord, goede voorbeelden, maar het blijft ongeloofwaardig dat ze geen alternatieve voedselbronnen zoeken. Kannibalisme is volgens mij ook medisch onverantwoord, (heb ik ergens gelezen).quote:Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.
Het grootste medische risico zit in het eten van hersenen. Het eten daarvan kan Kuru veroorzaken.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:20 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Akkoord, goede voorbeelden, maar het blijft ongeloofwaardig dat ze geen alternatieve voedselbronnen zoeken. Kannibalisme is volgens mij ook medisch onverantwoord, (heb ik ergens gelezen).
En heeft hij alle mensen opgegeten die aandrongen op andere voedselbronnen.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:29 schreef planethugo het volgende:
in de serie Hannibal is ook een of andere dr die regelmatig mensenvlees eet, maar dan culinair klaar gemaakt. Misschien is Dr Lecter wel de oprichter van Terminus
Vakantie ?quote:Op donderdag 3 april 2014 11:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
in 7 dagen tijd 4 seizoenen van the walking dead bekekenen nu plots een halfjaar wachten voor seizoen 5
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Merkie het volgende:
Ik zie geen reden waarom je ziek zou worden van mensenvlees. Volgens mij zijn er sowieso geen specifieke vleessoorten waar je ziek van wordt.
Wikiquote:Het werd een geheimzinnige ziekte genoemd, omdat alleen vrouwen en kinderen de ziekte kregen. Later werd ontdekt dat de Papoea's een ritueel hadden waarbij zij overleden familieleden opaten. Alleen vrouwen en kinderen aten de hersenen, de bron van de ziekte. Kuru is daarmee de eerste en enige ziekte waarvan aannemelijk is dat hij vooral overgebracht wordt door menselijk kannibalisme. Tijdens de Syrische burgeroorlog meldt de Syrische media dat zeker acht Syriërs Kuru hebben opgelopen.
Aangezien ze er waarde aan hechten dat de groep een toekomst heeft, zou ik (mijn bescheiden mening) Beth liever voor de voortplanting in leven houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk dat Beth er al op heeft gelegen
Die mensen, waarvan je de hersenen eet, moeten dan wel prionen hebben. Rick en co hebben die niet. Dus in principe zouden de mensen in Terminus hen gewoon kunnen eten.quote:
quote:Op woensdag 2 april 2014 00:07 schreef OMG het volgende:
Bij deze speculeer ik dat er mensen dood gaan door andere mensen en door walkers die bijten. Zo, de hele serie voor je gespoilered..
quote:Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Als je in een topic komt over de serie mag je ook spoilers verwachten, moet je maar niet meelezen.
quote:Op woensdag 2 april 2014 08:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, nog een "spoiler" dan:
Andrea leeft nog en wordt de vriendin van Rick
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie zijn stuk voor stuk allemaal kleuters met geen greintje inlevingsvermogen. Ik vind de manier waarop jullie zonder ook maar een enkele vorm van begrip met een terechte klacht omgaan echt te triest voor woorden, wat een droeftoeters zijn jullie. Jullie verpesten dit hele topic. Echt zeer triest gedrag.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpestHet is alleen maar voor de hand liggend als je het weet. Ik heb het topic niet gelezen en had er dan ook totaal geen benul van.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Zijn er mensen echt gespoilerd door het kannibalisme? Het is zo voor de hand liggend, daar hoef je geen game voor gespeeld te hebben.Ten percent faster with a sturdier frame
Werkelijk ongelofelijk dat je dit uit je toetsenbord krijgt.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Want kannibalisme in een serie over "een post-apocalyptische wereld met zombies waarin mensen verschrikkelijke dingen moeten doen om te overleven" is zo moeilijk te verzinnen?
Echt waar?
Zijn mening is ook de enige juiste. Er wordt al ver van tevoren gehint op kannibalisme in dit otpic terwijl je dat met geen mogelijkheid had kunnen weten als je enkel de serie kijkt. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dat geen spoiler is? Denk ff na.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aangezien jij doordramt en geen strobreed toegeeft denk jij ook dat jouw mening de enige juiste is.
Iets is een spoiler als de verrassing weg is omdat iemand het al min of meer verklapt heeft. Door de opmerkingen over kannibalisme was de verrassing weg. Dit was geen speculatie, dit was een inschatting op basis van gebeurtenissen uit de comic waarvan het bekend is dat de schrijvers daar inspiratie uit halen (goh).quote:Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef OMG het volgende:
Nou, voor de allerlaatste keer dan maar, hopelijk.
Ik vind het geen spoilers om de volgende reden:
Het zou gaan om voorkennis op basis een locatie, personages, en gebeurtenissen die niet eens in de comic voorkomen. () Het werd zelfs tijdens Talking Dead gezegd dat Terminus een locatie was waarvan niemand ooit gehoord had tot dan toe.
Als iemand in dit topic had geroepen "Oh, Terminus, daar zit Gareth!", ja, da's een spoiler. Of als ze ooit naar Washington gaan en vervolgens hier iemand post "Ja, dan komen ze personage X tegen, en persoon Y uit de groep gaat dood!", da's ook een spoiler.
Gewoon, lekker klagen over hoe slecht de aflevering weer wasquote:Op donderdag 3 april 2014 15:36 schreef MouzurX het volgende:
En nu is het topic trouwens toch niks waard de komende 6 maanden, wat wil je gaan bespreken?
Maar niet in de voorlaatste aflevering en daar gaat het nou om heh mensen je snappen het toch wel?quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef ems. het volgende:
Kannibalisme ligt er in de laatste ep nogal dik bovenop. Ik heb de strips niet gekeken maar toen de samurai-negerin over honger begon (en nog wat andere knipoogjes) wist ik dat het daarover zou gaan. TWD is voorspelbaar genoeg wat dat betreft
[..]
Gewoon, lekker klagen over hoe slecht de aflevering weer was
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Mike het volgende:
Genoeg over de 'spoilers' nu, dit topic hoort over TWD te gaan. Speculatie moet altijd mogelijk zijn natuurlijk, voor spoilers is geen plek. Bewuste spoilers leveren een ban op. Verder ligt het er natuurlijk aan jullie aan of dit topic leesbaar blijft, wat de laatste tig posts duidelijk niet meer het geval is. Eventuele discussie kan in het FTR-feedbacktopic, in dit topic worden verdere offtopic posts verwijderd.
Die zin snap ik niet nee.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:45 schreef MouzurX het volgende:
en daar gaat het nou om heh mensen je snappen het toch wel?
Gezien de omgeving lijkt het me nou ook niet dat ze vee kunnen hebben.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef ems. het volgende:
Kannibalisme ligt er in de laatste ep nogal dik bovenop. Ik heb de strips niet gekeken maar toen de samurai-negerin over honger begon (en nog wat andere knipoogjes) wist ik dat het daarover zou gaan. TWD is voorspelbaar genoeg wat dat betreft
Waaraan kun je dat merken eigenlijk?quote:Op donderdag 3 april 2014 13:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die mensen, waarvan je de hersenen eet, moeten dan wel prionen hebben. Rick en co hebben die niet. Dus in principe zouden de mensen in Terminus hen gewoon kunnen eten.
Bovendien zou ik persoonlijk hersenen toch laten staan, dat kan toch nooit goed smaken. Kan je beter een lapje vlees hebben.
Als dat vlees niet belangrijk was dan hadden ze het ook niet laten zien.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef MouzurX het volgende:
Want als ze geen vee hebben zijn het meteen kannibalen. Kunnen ze gewoon uit het bos hebben gehaald.
Quote voor de mensen die dit blijkbaar gemist hebben of een slechte korte termijn-geheugen hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Mike het volgende:
Genoeg over de 'spoilers' nu, dit topic hoort over TWD te gaan. Speculatie moet altijd mogelijk zijn natuurlijk, voor spoilers is geen plek. Bewuste spoilers leveren een ban op. Verder ligt het er natuurlijk aan jullie aan of dit topic leesbaar blijft, wat de laatste tig posts duidelijk niet meer het geval is. Eventuele discussie kan in het FTR-feedbacktopic, in dit topic worden verdere offtopic posts verwijderd.
Ik snap het, maar lees per definitie geen topics als ik het hele verhaal nog niet weet. De enige reden dat ik er nu over meepraat is omdat ik gister toevallig in het topic keek en toen de spoilerdiscussie ook al aan de gang was. En zoals gezegd, kannibalisme valt in zekere zin wel te voorspellen bij TWD.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar niet in de voorlaatste aflevering en daar gaat het nou om heh mensen je snappen het toch wel?
Zeker.quote:Het is een beetje als zeggen "oooh er gaat iemand dood volgende aflevering".. dan is het nog wel een verrassing wanneer het gebeurt, maar toch niet zoals met psycho lizzy.
Het lijkt mij aannemelijker dat ze gewoon een generator hebben voor hun radio.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Haikantje het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat ze ze niet meteen doodschoten, did duidt er dus op dat ze nog iets moeten doen voordat ze dan opgegeten zouden worden. Misschien inderdaad allemaal op een fiets zitten en stroom opwekken?
Dan verf ik maar nooit voor de lol m'n naam op de grond, want ik zou dan zomaar een kannibaal kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Haikantje het volgende:
Maar op die vloer stonden toch allemaal kaarsen met wat leek op mensennamen? Ik vond dat de voornaamste aanwijzing dat het zou gaan om kannibalen.
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat ze ze niet meteen doodschoten, did duidt er dus op dat ze nog iets moeten doen voordat ze dan opgegeten zouden worden. Misschien inderdaad allemaal op een fiets zitten en stroom opwekken?
Als ze leven zou je ze nog vet kunnen mesten.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef Haikantje het volgende:
Haha tja, dat klopt.. Maar waarom dan niet meteen dood maken? Wat moeten ze dan nog 'doen'?
Laatste keer, alles wat hierna nog over spoilers gaat, wordt gewoon verwijderd.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Mike het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Of het vlees moet vers blijven? Klinkt een stuk logischer.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Haikantje het volgende:
Maar op die vloer stonden toch allemaal kaarsen met wat leek op mensennamen? Ik vond dat de voornaamste aanwijzing dat het zou gaan om kannibalen.
In het begin stadium merk je weinig. Zodra je de eerste symptomen begint te zien is het snel afgelopen, zowel bij Kuru als bij Creutzfeldt-Jakob.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waaraan kun je dat merken eigenlijk?
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zal waarschijnlijk wel gebeuren. Of Rick's groep moet op een goed moment de overhand weten te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, ik ging ervan uit dat je van Kuru bij de persoon die een maaltijd werd niks zou merken, aangezien deze ziekte meestal als aanwijzing wordt gezien dat er sprake is geweest van kannibalisme.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of het vlees moet vers blijven? Klinkt een stuk logischer.
[..]
In het begin stadium merk je weinig. Zodra je de eerste symptomen begint te zien is het snel afgelopen, zowel bij Kuru als bij Creutzfeldt-Jakob.
CJD is op oudere leeftijd, en aangezien Hershell de pijp uit is zou dit geen probleem moeten zijnKuru weet ik niet zeker, maar er is volgens mij niemand die rare trekjes vertoont qua trillende spieren etc.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:13 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk wel gebeuren. Of Rick's groep moet op een goed moment de overhand weten te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ze gaan allemaal aan het plafond van de treinwagon hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:18 schreef Syntos het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:19 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen expert op het gebied van prionen. Ik weet wel dat als je een prion (eigenlijk gewoon een eiwit dat in een 'verkeerde' conformatie is) binnen krijgt, in dit geval degene die kuru veroorzaakt, de andere 'gezonde' eiwitten ook aanzet tot het verkeerd vouwen. Dit zorgt weer voor een hoop problemen omdat het gezonde eiwit nodig is om normaal te functioneren, zenuwen sterven af etc.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:15 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, ik ging ervan uit dat je van Kuru bij de persoon die een maaltijd werd niks zou merken, aangezien deze ziekte meestal als aanwijzing wordt gezien dat er sprake is geweest van kannibalisme.![]()
Ik heb ook totaal geen medische achtergrond, ik heb het alleen een keer op TV gezien.
Doe mij maar wat zonnebloempitten.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:22 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op het gebied van prionen. Ik weet wel dat als je een prion (eigenlijk gewoon een eiwit dat in een 'verkeerde' conformatie is) binnen krijgt, in dit geval degene die kuru veroorzaakt, de andere 'gezonde' eiwitten ook aanzet tot het verkeerd vouwen. Dit zorgt weer voor een hoop problemen omdat het gezonde eiwit nodig is om normaal te functioneren, zenuwen sterven af etc.
Daardoor gaat het zo snel, en ik ben er vrij zeker van dat in het geval van kuru dit ook zo is. Aangezien er niemand rare trekjes vertoond, kan ik de mensen van Terminus het gerust aanraden om de hersenen te eten mochten ze daar trek in hebbenIk neem nog wel een filetlapje.
Dat zou de melkpoeder kunnen verklaren, niet dat ze volgepropt worden, maar wel genoeg binnen krijgen om ze in leven te houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef Haikantje het volgende:
Vetmesten lijkt me een beetje voorbij gaan aan het idee van kannibalisme. Je gaat er dan eten indoen om er eten uit te krijgen, beter nu gebruik van maken dan toch?
Arme Carl. Dat zou wel erg ver gaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef Rossdale het volgende:
Ach misschien ligt Judith wel op de BBQ ipv Beth. Zou ook de melkpoeder verklaren
Zullen wel erg kleine steakjes geweest zijn dan natuurlijk.
Baby back ribs.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef Rossdale het volgende:
Ach misschien ligt Judith wel op de BBQ ipv Beth. Zou ook de melkpoeder verklaren
Zullen wel erg kleine steakjes geweest zijn dan natuurlijk.
Dat zou Rick in een nog verdere berserk-modus brengenquote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Syntos het volgende:
[..]
Arme Carl. Dat zou wel erg ver gaan.
Ze zijn het wel van plan lijkt me, maar hey, they're messing with the wrong peoplequote:Op donderdag 3 april 2014 17:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
Denken jullie echt dat ze hen gebruiken als voedsel
Oktober.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
En wanneer wordt de vijfde seizoen dan verwacht? in September?
Bij de jacht op zwijnen is het zo dat je een zwijn zo wil doden dat hij geen stress ervaart, dus eigenlijk geheel onverwacht daar de door stress aangemaakte adrenaline het vlees een vervelende bijsmaak geeft.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef Haikantje het volgende:
Haha tja, dat klopt.. Maar waarom dan niet meteen dood maken? Wat moeten ze dan nog 'doen'?
Tegen schutters op de daken?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef Remqo het volgende:
Ik bedenk me ineens, toen Rick, Corl, Daryl en Michonne door die schutters opgejaagd werden, kwamen ze ook langs oude containers en autowrakken waar ze dekking konden zoeken en eventueel terug hadden kunnen schieten.
Vlees vershouden omdat ze geen koelkast hebben? Je wilt geen Walker vlees.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef Haikantje het volgende:
Dus als onze helden die hongerige Terminus figuren wil fokken plegen zij gewoon zelfmoordquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Vlees vershouden omdat ze geen koelkast hebben? Je wilt geen Walker vlees.
ja, of je hoopt op bevrijding.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dus als onze helden die hongerige Terminus figuren wil fokken plegen zij gewoon zelfmoord
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuru_(ziekte)quote:Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Merkie het volgende:
Ik zie geen reden waarom je ziek zou worden van mensenvlees. Volgens mij zijn er sowieso geen specifieke vleessoorten waar je ziek van wordt.
Dus alleen als je de hersenen opeet..quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:58 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuru_(ziekte)
Je spreekt uit ervaring?quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:29 schreef Jelmer80 het volgende:
[..]
Dus alleen als je de hersenen opeet..
Over het algemeen gezien vind ik dit ook het beste seizoen, wel met een duidelijk thema: zoek een manier om te overleven. Dat begon duidelijk met de Governor-afleveringen, overleven, dat zei hij zelf nog. En daar ging het om.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
Seizoen 4 is echt het beste seizoen tot nu toe. Vind het heel tof gedaan met die aparte groepjes en dat altijd onderweg zijn. Dat vastzitten op één plek is echt pure aids. Hopelijk doen ze dat niet weer volgend seizoen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij Terminus, creepy plek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat waar is, hoop ik wel op een vlotter tempo, want dat is mijn grootste kritiek op de serie.
Voor mij is het een soap met zombies, ik wacht alleen nog op Sally Spectra en Ludo Sanders, dood of ondood.
Maar het blijft spannend genoeg om te speculeren, want er blijft altijd wel een vraag open.
[ Bericht 6% gewijzigd door The_Emotion op 04-04-2014 21:37:15 ]"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |