abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 19:58:07 #211
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_138446857
Genoeg over de 'spoilers' nu, dit topic hoort over TWD te gaan. Speculatie moet altijd mogelijk zijn natuurlijk, voor spoilers is geen plek. Bewuste spoilers leveren een ban op. Verder ligt het er natuurlijk aan jullie aan of dit topic leesbaar blijft, wat de laatste tig posts duidelijk niet meer het geval is. Eventuele discussie kan in het FTR-feedbacktopic, in dit topic worden verdere offtopic posts verwijderd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:28:00 #212
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138454367
voor spoilers is geen plek.

Niet echt een duidelijk standpunt mbt kannibalisme. Wat is het nou?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 2 april 2014 @ 23:06:17 #213
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_138456149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef matthijst het volgende:

Laat niemand dat vooral bevestigen of ontkennen.
pi_138457912
Wel spannende slotaflevering, dat gedoe in terminus geeft er wel een nieuwe en spannendere wending aan vergeleken met walkers die plots uit een kamer verschijnen. :Y

Jammer dat toen het echt spannend werd het seizoen ook gelijk afgelopen was, dat had ik het hele seizoen een beetje dat gevoel. Wel goede stukken maar het kwam maar niet op gang. Nu begon het eindelijk te lopen, spannend, iedereen weer bij elkaar en bam; seizoen afgelopen. }:|

Nu dus weer een half jaar wachten. Anyway, ik denk dat volgend seizoen wel het wachten waard is, heb er nu al zin in dus kom maar op! ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138457965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef matthijst het volgende:

Dat is nou een cliffhanger... even wachten dus voor het antwoord. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138458857
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Toch zijn er in de geschiedenis veel gevallen van kannibalisme bekend, terwijl er in die gevallen net zo goed eten verbouwd kon worden.
Nee, niet waar. Je haalt ceremonieel sporadisch kannibalisme in de war met het structurele kannibalisme van Terminus. Het is in principe gewoon ongeloofwaardig dat de Termians geen alternatiefve manier van voedselvergaring hebben, maar goed : suspension of disbelief...
pi_138461992
Dus in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gaat iedereen op de barbecue?

Hoop dat ze met Koooorl beginnen :D
Amen.
pi_138462538
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ze mogen ook wel eens leren schieten want dat kunnen ze nog steeds niet

[..]

Die houden chillings
Als je goed kijk dan zie je dat ze expres missen om ze naar die hoek te krijgen, als de verkeerde kant op wilden gaan schoten ze daarheen en draaien ze om naar de juiste richting. Daarom zaten er ook zoveel mensen achter dat hek, dat is gewoon hun plan om lekkere hapjes bij elkaar te drijven. Een schaapsherder kan daar nog een puntje aan zuigen ;-)
  donderdag 3 april 2014 @ 09:25:30 #219
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_138462659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Jivis het volgende:
Dus in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gaat iedereen op de barbecue?

Hoop dat ze met Koooorl beginnen :D
Denk dat Beth er al op heeft gelegen :Y)
pi_138463621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:18 schreef GuRu_80 het volgende:

[..]

Als je goed kijk dan zie je dat ze expres missen om ze naar die hoek te krijgen, als de verkeerde kant op wilden gaan schoten ze daarheen en draaien ze om naar de juiste richting. Daarom zaten er ook zoveel mensen achter dat hek, dat is gewoon hun plan om lekkere hapjes bij elkaar te drijven. Een schaapsherder kan daar nog een puntje aan zuigen ;-)
volgens mij waren het er ook niet zo heel veel achter het hek, stuk of 5. Het was denk ik vooral om de illusie te scheppen dat ze kansloos waren
  donderdag 3 april 2014 @ 10:16:33 #221
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_138463724
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:12 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Nee, niet waar. Je haalt ceremonieel sporadisch kannibalisme in de war met het structurele kannibalisme van Terminus. Het is in principe gewoon ongeloofwaardig dat de Termians geen alternatiefve manier van voedselvergaring hebben, maar goed : suspension of disbelief...
Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_138464355
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Russische Burgeroorlog, Holodomor, Tweede Wereldoorlog, allemaal vrij recente voorbeelden van kannibalisme. Het verschil met de echte wereld, is dat orde en gezag altijd slechts tijdelijk wegvielen of verzwakten. Dit is in the Walking Dead niet het geval. Daarom kan het door blijven gaan. En als men zich eenmaal over de morele bezwaren heen heeft gezet, is het makkelijker om daar op terug te blijven vallen. Ik geloof ook wel dat ze enigszins bezig zijn met alternatieve manieren van voedselvergaring, maar niet met dezelfde noodzaak als de mensen in de Prison.
Dit dus :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_138465394
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:16 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Akkoord, goede voorbeelden, maar het blijft ongeloofwaardig dat ze geen alternatieve voedselbronnen zoeken. Kannibalisme is volgens mij ook medisch onverantwoord, (heb ik ergens gelezen).
  donderdag 3 april 2014 @ 11:27:41 #224
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_138465562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:20 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Akkoord, goede voorbeelden, maar het blijft ongeloofwaardig dat ze geen alternatieve voedselbronnen zoeken. Kannibalisme is volgens mij ook medisch onverantwoord, (heb ik ergens gelezen).
Het grootste medische risico zit in het eten van hersenen. Het eten daarvan kan Kuru veroorzaken.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_138465600
in de serie Hannibal is ook een of andere dr die regelmatig mensenvlees eet, maar dan culinair klaar gemaakt. Misschien is Dr Lecter wel de oprichter van Terminus
  donderdag 3 april 2014 @ 11:30:54 #226
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_138465642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:29 schreef planethugo het volgende:
in de serie Hannibal is ook een of andere dr die regelmatig mensenvlees eet, maar dan culinair klaar gemaakt. Misschien is Dr Lecter wel de oprichter van Terminus
En heeft hij alle mensen opgegeten die aandrongen op andere voedselbronnen. :P
  donderdag 3 april 2014 @ 11:47:17 #227
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_138466060
Ik zie geen reden waarom je ziek zou worden van mensenvlees. Volgens mij zijn er sowieso geen specifieke vleessoorten waar je ziek van wordt.
2000 light years from home
pi_138466197
Oh maatjes wat een einde weer. Ik hoopte zo dat het nog een half uur door zou gaan en dat we nog net konden zien hoe verder ging!

Jammer dat er nu een half jaar gewacht moet worden...

Ben vooral benieuwd naar hoe groot de gemeenschap in Terminus nu eigenlijk is. Hoe bepaalt men ook wie er echt mag komen 'wonen' en wie er in de slachtveewagens gaat? Zouden ze een groep zijn die al de gehele tijd bij elkaar is? Gaat Tyreese Rambo in het volgende seizoen samen met Carrol? moeilijk moeilijk moeilijk
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 11:55:31 #229
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_138466275
in 7 dagen tijd 4 seizoenen van the walking dead bekeken :P en nu plots een halfjaar wachten voor seizoen 5 :'(
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_138466287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
in 7 dagen tijd 4 seizoenen van the walking dead bekeken :P en nu plots een halfjaar wachten voor seizoen 5 :'(
Vakantie ?
  donderdag 3 april 2014 @ 12:05:51 #231
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_138466509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Merkie het volgende:
Ik zie geen reden waarom je ziek zou worden van mensenvlees. Volgens mij zijn er sowieso geen specifieke vleessoorten waar je ziek van wordt.
quote:
Het werd een geheimzinnige ziekte genoemd, omdat alleen vrouwen en kinderen de ziekte kregen. Later werd ontdekt dat de Papoea's een ritueel hadden waarbij zij overleden familieleden opaten. Alleen vrouwen en kinderen aten de hersenen, de bron van de ziekte. Kuru is daarmee de eerste en enige ziekte waarvan aannemelijk is dat hij vooral overgebracht wordt door menselijk kannibalisme. Tijdens de Syrische burgeroorlog meldt de Syrische media dat zeker acht Syriërs Kuru hebben opgelopen.
Wiki
  donderdag 3 april 2014 @ 12:15:46 #232
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_138466795
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:25 schreef lipjes het volgende:

[..]

Denk dat Beth er al op heeft gelegen :Y)
Aangezien ze er waarde aan hechten dat de groep een toekomst heeft, zou ik (mijn bescheiden mening) Beth liever voor de voortplanting in leven houden. 8-)
  donderdag 3 april 2014 @ 13:26:49 #233
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_138468749
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:05 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[..]

Wiki
Die mensen, waarvan je de hersenen eet, moeten dan wel prionen hebben. Rick en co hebben die niet. Dus in principe zouden de mensen in Terminus hen gewoon kunnen eten.

Bovendien zou ik persoonlijk hersenen toch laten staan, dat kan toch nooit goed smaken. Kan je beter een lapje vlees hebben.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 3 april 2014 @ 15:14:17 #234
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138471635
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 00:07 schreef OMG het volgende:
Bij deze speculeer ik dat er mensen dood gaan door andere mensen en door walkers die bijten. Zo, de hele serie voor je gespoilered. :').
quote:
9s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:
Als je in een topic komt over de serie mag je ook spoilers verwachten, moet je maar niet meelezen.
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:18 schreef Max23 het volgende:

[..]

Tja, nog een "spoiler" dan:
Andrea leeft nog en wordt de vriendin van Rick :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:00 schreef Cheiron het volgende:

[..]

In de comics komt ook een honkbalknuppel voor. Hoop niet dat dit de rest van de tv-serie voor je verpest :'(
Jullie zijn stuk voor stuk allemaal kleuters met geen greintje inlevingsvermogen. Ik vind de manier waarop jullie zonder ook maar een enkele vorm van begrip met een terechte klacht omgaan echt te triest voor woorden, wat een droeftoeters zijn jullie. Jullie verpesten dit hele topic. Echt zeer triest gedrag.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Zijn er mensen echt gespoilerd door het kannibalisme? Het is zo voor de hand liggend, daar hoef je geen game voor gespeeld te hebben. :?
Het is alleen maar voor de hand liggend als je het weet. Ik heb het topic niet gelezen en had er dan ook totaal geen benul van.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 3 april 2014 @ 15:17:47 #235
53267 TC03
pi_138471730
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Want kannibalisme in een serie over "een post-apocalyptische wereld met zombies waarin mensen verschrikkelijke dingen moeten doen om te overleven" is zo moeilijk te verzinnen?

Echt waar?
Werkelijk ongelofelijk dat je dit uit je toetsenbord krijgt.
  donderdag 3 april 2014 @ 15:18:39 #236
53267 TC03
pi_138471750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:30 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Aangezien jij doordramt en geen strobreed toegeeft denk jij ook dat jouw mening de enige juiste is.
Zijn mening is ook de enige juiste. Er wordt al ver van tevoren gehint op kannibalisme in dit otpic terwijl je dat met geen mogelijkheid had kunnen weten als je enkel de serie kijkt. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dat geen spoiler is? Denk ff na.
pi_138471926
Nou, voor de allerlaatste keer dan maar, hopelijk.

Ik vind het geen spoilers om de volgende reden:

Het zou gaan om voorkennis op basis een locatie, personages, en gebeurtenissen die niet eens in de comic voorkomen. ( :'( ) Het werd zelfs tijdens Talking Dead gezegd dat Terminus een locatie was waarvan niemand ooit gehoord had tot dan toe.

Als iemand in dit topic had geroepen "Oh, Terminus, daar zit Gareth!", ja, da's een spoiler. Of als ze ooit naar Washington gaan en vervolgens hier iemand post "Ja, dan komen ze personage X tegen, en persoon Y uit de groep gaat dood!", da's ook een spoiler.

Nu gaat het om een onderwerp dat op een willekeurig moment de serie in kan worden gegooid. Voor hetzelfde geld hadden de makers van de serie van de governor een kannibaal gemaakt. Als iemand dan tijdens het eerste seizoen het woord "kannibaal" had laten vallen had ik dat niet als spoiler opgevat. Als het zou zijn gebracht als "Oh, in Woodbury zit de governor, en da's een kannibaal", ja, dat zou ik een spoiler vinden.

We zullen nog steeds moeten wachten tot ergens in volgend seizoen om het zeker te weten, want er is nog niet expliciet gezegd dat Gareth en z'n groep kannibalen zijn. Veel wijst erop, maar wie weet is het alleen een rare cult. Misschien zijn het vampieren, drinken ze alleen bloed, en voeren ze de lijken aan een stel opgesloten wolven. Misschien voeren ze de gevangenen aan hun varkens, a la Snatch (wat de berg botten niet verklaart, maar goed). Misschien gebruiken ze de gevangenen als slaven om elektriciteit op te wekken om zo die radio boodschap te sturen. Weet ik het. Totdat Gareth, of iemand anders van die groep, daadwerkelijk aan Rick en z'n groep duidelijk maakt dat zij op het menu staan is het nog steeds speculeren.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 3 april 2014 @ 15:32:30 #238
53267 TC03
pi_138472092
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef OMG het volgende:
Nou, voor de allerlaatste keer dan maar, hopelijk.

Ik vind het geen spoilers om de volgende reden:

Het zou gaan om voorkennis op basis een locatie, personages, en gebeurtenissen die niet eens in de comic voorkomen. ( :'( ) Het werd zelfs tijdens Talking Dead gezegd dat Terminus een locatie was waarvan niemand ooit gehoord had tot dan toe.

Als iemand in dit topic had geroepen "Oh, Terminus, daar zit Gareth!", ja, da's een spoiler. Of als ze ooit naar Washington gaan en vervolgens hier iemand post "Ja, dan komen ze personage X tegen, en persoon Y uit de groep gaat dood!", da's ook een spoiler.
Iets is een spoiler als de verrassing weg is omdat iemand het al min of meer verklapt heeft. Door de opmerkingen over kannibalisme was de verrassing weg. Dit was geen speculatie, dit was een inschatting op basis van gebeurtenissen uit de comic waarvan het bekend is dat de schrijvers daar inspiratie uit halen (goh).

Eigenlijk is alles een spoiler als je de uitspraak baseert op informatie buiten de uitgezonden afleveringen om. Als de makers je die informatie hadden willen geven, hadden ze het wel in de aflevering gestopt.
pi_138472183
O god, krijgen we dit weer. Toppie hoor TCO3, help deze topic maar ook om zeep, je weet donders goed dat je ergens anders moet klagen ipv hier.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 3 april 2014 @ 15:36:07 #240
181126 MouzurX
Misschien?
pi_138472184
Je hebben gewoon zitten spoileren, klaar.
Anders had niemand gedacht dat het kannibalen waren tot de botten scene.

En nu is het topic trouwens toch niks waard de komende 6 maanden, wat wil je gaan bespreken?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')