quote:DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.
Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.
'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.
Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.
Ik vrees dat Pauw en Witteman er vanavond ook geen aandacht aan besteden..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Uiteraard op dit moment op teevee vooral weer aandacht voor de uitspraken van Wilders (bij DWDD). Want dat is natuurlijk véééél belangrijker dan het lichtgetintengeweld dat Nederland al jaren in z'n greep houdt.
dat gaan we regelenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:20 schreef BarrieButsers het volgende:
Laat de die twee doden aub de overvallers zijn.
Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben...quote:
twitter:D_Gloudemans twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 19:13:29Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten reageer retweet
Terecht, als er op mensen wordt geschoten en je hebt een wapen ter beschikking ga je niet zitten twijfelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben...twitter:D_Gloudemans twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 19:13:29Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten reageer retweet
Hopelijk binnenkort de beelden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben...twitter:D_Gloudemans twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 19:13:29Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten reageer retweet
quote:DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt. Deze zou zwaargewond zijn. Volgens familieleden van de eigenaar zouden twee overvallers zijn doodgeschoten.
De eigenaar zou in zijn hand zijn geschoten, aldus de familieleden. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.
'Eigenaar deinst niet terug'
Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd en wie de slachtoffers zijn. De politie meldt dat er vrijdag is geschoten rond tien over halfzes. Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.
Altijd?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:27 schreef RobbieRonald het volgende:
Als het inderdaad de daders zijn kun je je geen betere afloop wensen
Jep. Opgepakt, als oud vuil behandeld, en voor 30 jaar achter de tralies. Welkom in Nederland anno 2014.quote:
Wat een ongelofelijke onzinquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jep. Opgepakt, als oud vuil behandeld, en voor 30 jaar achter de tralies. Welkom in Nederland anno 2014.
Hoop zo dat dit waar is..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij gewapende overvallen wel ja, lijkt het hier ook op. Nog even verdere berichten afwachten voor we kunnen feesten.quote:
Tenzij?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
En terecht mits de overvallers ook met vuurwapens aan het zwaaien waren.
Terecht ook.quote:
Maarja, die kunnen niet meer getuigenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
En terecht mits de overvallers ook met vuurwapens aan het zwaaien waren.
Dus indien iemand met wapen (breed begrip) in een winkel komt, standrechtelijke executie?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Bij gewapende overvallen wel ja, lijkt het hier ook op. Nog even verdere berichten afwachten voor we kunnen feesten.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Terecht ook.
Al mogen ze haar, wat mij betreft, na grondig onderzoek ook weer vrijlaten., als blijkt dat ze uit noodweer handelde.
De winkeleigenaren kiezen niet voor het risico om doodgeschoten te worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus indien iemand met wapen (breed begrip) in een winkel komt, standrechtelijke executie?
Of heb je het over zelfverdediging?
De eigenaar is in zn hand geschotenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus indien iemand met wapen (breed begrip) in een winkel komt, standrechtelijke executie?
Spuit 11quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:40 schreef valek het volgende:
Omroep Brabant zegt dat de 2 daders dood zijn.
http://www.omroepbrabant.(...)ldies+in+Deurne.aspx
Ik hoop dat die mevrouw na vandaag nog een beetje kan slapen de komende tijd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Bij gewapende overvallen wel ja, lijkt het hier ook op. Nog even verdere berichten afwachten voor we kunnen feesten.
De stelling had betrekking op gewapende overvallen en daar reageerde ik op. Niet dat je eigenlijk reageert op mijn vragenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:39 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De eigenaar is in zn hand geschoten
quote:
Vandaar het lampje voor mn postquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De stelling had betrekking op gewapende overvallen en daar reageerde ik op
Wat vroeg je dan?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
Niet dat je eigenlijk reageert op mijn vragen
Mensen die er bewust voor kiezen om anderen met een wapen met de dood te bedreigen mogen wat mij betreft de bal keihard terug krijgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee dat is ditquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nondefuckers heul niet gezien nie
En is dat dus géén uitroepteken?
Mensen die moedwillig met een doorgeladen wapen een juwelier binnentrekken en bereid zijn om te doden voor wat nietszeggende edelstenen mogen wat mij betreft inderdaad zonder genade beschoten worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:44 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Mensen die er bewust voor kiezen om anderen met een wapen met de dood te bedreigen mogen wat mij betreft de bal keihard terug krijgen.
Maar wel als je in je hand geschoten word tijdens een overval.... (mijn inziens)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:43 schreef TC03 het volgende:
Het lijkt me niet meer dan logisch dat de politie een onderzoek instelt, als je overvallen wordt is dat geen reden om mensen dood te schieten.
Oftewel een gevolg en dat is de dood.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:44 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Mensen die er bewust voor kiezen om anderen met een wapen met de dood te bedreigen mogen wat mij betreft de bal keihard terug krijgen.
Ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oftewel een gevolg en dat is de dood.
Maar moet zoiets dan ook niet gebeuren met verkrachters? Veroordeelde moordenaars? Pedosexueeltjes, belastingontduikers en uitkeringfraudeurs?
Interessant om over te filosoferen, dat zeker.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar moet zoiets dan ook niet gebeuren met verkrachters? Veroordeelde moordenaars? Pedosexueeltjes, belastingontduikers en uitkeringfraudeurs?
Die laatste twee overtreden de wet niet dmv geweld, dus dan vind ik het ongepast om richting hen wel geweld te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Vooral als het lichtgetinten zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat noodweer als rechtvaardigheidsgrond in deze zaak wel stand zal houden; de eigenaresse zal daarentegen waarschijnlijk wel voor verboden wapenbezit veroordeeld worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Confetti het volgende:
Het begrip noodweer mag flink opgerekt worden in dit soort situaties. Wat een heldin.
Dat is wel saai hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:53 schreef manny het volgende:
Laat ik eens wachten met oordelen tot dat de feiten bekend zijn #Doeeensgek
Sinds pushberichten als "Obama is geland"quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef Paxcon het volgende:
Sinds wanneer krijg stuurt de NOS ook al over dit soort dingen pushberichten
"Dit zat echt niet in hun aard. Het is de maatschappij die ervoor gezorgd heeft dat ze dit moesten doen!"quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:54 schreef -Kadesh- het volgende:
De familie van die twee zal binnenkort wel weer een stille tocht organiseren, want het waren zulke goeie jongens.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sinds pushberichten als "Obama is geland"
In 2010 hebben ze ook al een keer 2 weg geschopt...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef _Joy_ het volgende:
Jezus wel traumatisch voor die vrouw en de juwelier!
quote:DEURNE - Een juwelierszaak aan de Milheezerweg in Deurne is vrijdagavond overvallen.
De 49-jarige juwelier en zijn 48-jarige vrouw werden na sluitingstijd buiten opgewacht door twee gewapende mannen. Een van hen probeerde de tassen van de vrouw af te pakken en bedreigde haar met een pistool.
Toen haar man naar buiten kwam werd hij ook door de andere dader met een pistool bedreigd. De daders zijn er uiteindelijk zonder buit vandoor gegaan.
Een van de eigenaars is toch gewoon in zijn hand geschoten? Die hebben niet staan chillen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:55 schreef Jandirk het volgende:
Slechte voorbereiding van de overvallers, kan niks anders zeggen. Je moet ze natuurlijk wel onder schot houden en niet staan chillen naast de kassa alsof je koffie komt drinken.
Ja, dat was ook echt eenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sinds pushberichten als "Obama is geland"
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:56 schreef Snowballed het volgende:
De daders zijn er uiteindelijk zonder buit vandoor gegaan.
Lees de post nog eens...quote:
Gatverdamme man, verhuis naar een minder beschaafd land als je vind dat zomaar iedereen doodgeschoten moet worden die een misdrijf pleegt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jep. Opgepakt, als oud vuil behandeld, en voor 30 jaar achter de tralies. Welkom in Nederland anno 2014.
Correct, als je gaat korten op uitkeringen en de maatschappij wilt individualiseren dan gaan sommige mensen op een verkeerde manier zoeken naar geld.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
"Dit zat echt niet in hun aard. Het is de maatschappij die ervoor gezorgd heeft dat ze dit moesten doen!"
Spelbreker! ;-)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:53 schreef manny het volgende:
Laat ik eens wachten met oordelen tot dat de feiten bekend zijn #Doeeensgek
De staat mag niet niemand vermoorden, dat is barbaars. Veroordeelden krijgen gewoon een celstraf.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Komt door Wilders, ze hadden geld nodig voor een treinkaartje om aangifte te gaan doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
"Dit zat echt niet in hun aard. Het is de maatschappij die ervoor gezorgd heeft dat ze dit moesten doen!"
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:00 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Komt door Wilders, ze hadden geld nodig voor een treinkaartje om aangifte te gaan doen.
Je weet precies hoe het gegaan is?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De staat mag niet niemand vermoorden, dat is barbaars. Veroordeelden krijgen gewoon een celstraf.
Maar dit was zeker geen executie. Deze eikels zijn om het leven gekomen als direct gevolg van hun eigen daad. Een handeling in het heetst van de strijd. De daders namen een risico en hebben hun dood aan niemand anders dan zichzelf te danken.
Want dat zijn idd ook mogelijkheden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:00 schreef Falco het volgende:
Wordt een interessante case sowieso. Heeft ze het wapen afgepakt van die overvallers? Of hadden ze daar op de zaak zelf een pistool? Heeft ze per ongeluk eerst gevuurd op de hand van haar man of waren dat de overvallers?
Ik heb een vaag vermoeden dat ze daar wel een vergunning voor hebben als ik hun geschiedenis zo eens lees....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:00 schreef Falco het volgende:
Wordt een interessante case sowieso. Heeft ze het wapen afgepakt van die overvallers? Of hadden ze daar op de zaak zelf een pistool? Heeft ze per ongeluk eerst gevuurd op de hand van haar man of waren dat de overvallers?
Ik zeg een half jaar gevangenisstraf voor die vrouw wegens verboden wapenbezit (als dat het geval is). Lijkt me wel fair.
Als je zo 'slim' en in zulke goede lichamelijke staat bent dat je overvallen kunt plegen, kun je ook op een eerlijke manier je geld verdienen. Waarom zouden deze waarschijnlijk 'gezonde' jonge mannen een uitkering moeten krijgen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, als je gaat korten op uitkeringen en de maatschappij wilt individualiseren dan gaan sommige mensen op een verkeerde manier zoeken naar geld.
Valt wel mee, of ken jij wel een voorbeeld van dit soort daders die uiteindelijk vast komen te zitten?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:00 schreef Falco het volgende:
Ik zeg een half jaar gevangenisstraf voor die vrouw wegens verboden wapenbezit (als dat het geval is). Lijkt me wel fair.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Eens kijken hoe Goedvolk en Co reageert als blijkt dat het 2 noord-afrikaanse kansenparels waren.
heheheh die zitten zich vast alweer op te vreten om zoveel "onrecht".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Eens kijken hoe Goedvolk en Co reageert als blijkt dat het 2 noord-afrikaanse kansenparels waren.
Gelukkig is er meer werk dan werklozen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je zo 'slim' en in zulke goede lichamelijke staat bent dat je overvallen kunt plegen, kun je ook op een eerlijke manier je geld verdienen.
Om dit soort situaties te verminderen misschien?quote:Waarom zouden deze waarschijnlijk 'gezonde' jonge mannen een uitkering moeten krijgen?
Nou, misschien omdat er 800.000 werkzoekenden zijn en 80.000 vacatures? Ik denk zo dat er tussen die 800.000 heel wat zitten die gezond zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je zo 'slim' en in zulke goede lichamelijke staat bent dat je overvallen kunt plegen, kun je ook op een eerlijke manier je geld verdienen. Waarom zouden deze waarschijnlijk 'gezonde' jonge mannen een uitkering moeten krijgen?
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:00 schreef Rurik het volgende:
Mensen die helemaal blij gaan doen in dit topic.
Ik denk ook echt dat die vrouw staat te springen van blijdschap nu.
De daad die de vrouw heeft moeten doen, dat raakt ze nooit meer kwijt, ook al is het 100% terecht (wat we nog niet precies weten overigens). Het is verschrikkelijk om iemand te doden, ook al is het uit noodweer.
Maar nee hoor, al die tokkies in dit topic zijn helemaal blij.
Dat is sowieso mooi.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Maar ik denk dat veel mensen ogelucht zijn dat niet de juweliers zijn doodgeschoten, zoals je zou verwachten, maar de daders.
JAAAMAAAR dat is slechts een klein deel van de Rif bevolking in Nederlandistan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat is afpersing.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:05 schreef betyar het volgende:
Om dit soort situaties te verminderen misschien?
Nja, volgens die redenering is het altijd verantwoord en binnen de wet om iemand neer te schieten die een overval pleegt, wat naar mijn mening veel te ver gaat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De staat mag niet niemand vermoorden, dat is barbaars. Veroordeelden krijgen gewoon een celstraf.
Maar dit was zeker geen executie. Deze eikels zijn om het leven gekomen als direct gevolg van hun eigen daad. Een handeling in het heetst van de strijd. De daders namen een risico en hebben hun dood aan niemand anders dan zichzelf te danken.
Het WAREN overvallers...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is sowieso mooi.
Nog wel onder het voorbehoud dat het idd overvallers waren.
Je valt alweer eens door de mand. Volgens mij is er geen mens in Nederland die dit onrecht vind als het ging om noodweer.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
heheheh die zitten zich vast alweer op te vreten om zoveel "onrecht".
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]Ga eens naar Geenstijl terug met dat belachelijke vocabulaire
Apologetisch hoor. De meeste mensen, wanneer ze in financiële moeilijkheden geraken, krijgen niet meteen de neiging om een juwelier te overvallen. Er zijn immers zat mogelijkheden in Nederland om eerlijk je brood te verdienen, zonder met een doorgeladen wapen weerloze eigenaren van juweliers het stuipen op het lijf te jagen. Dit zijn vaak tuig van het ergste soort; ik heb meer respect voor een alleenstaande moeder die met hangen en wurgen de eindjes aan elkaar probeert vast te knopen, dan dit soort trieste figuren die vaak vroegtijdig school hebben verlaten en tegenwoordig hun dagen doorbrengen door op staat te hangen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, als je gaat korten op uitkeringen en de maatschappij wilt individualiseren dan gaan sommige mensen op een verkeerde manier zoeken naar geld.
Bij dat laatste geval moet die vrouw gewoon de cel in. Het is hier niet het Wilde Westen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre dit absoluut noodzakelijke zelfverdediging was. Het is een heel ander verhaal als de overvaller begint met schieten of dat de vrouw het initiatief heeft genomen in de schietpartij.
De politie moet het natuurlijk wel nog even onderzoeken, maar dode overvallers kiezen voor het risico. Wat ik bijzonder vind is dat alle slaafse Nederlanders die normaal gesproken tegen wapens in de handen van niet criminele mensen zijn nog stil zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Al die barbaren hier die het bij voorbaat al fantastisch vinden dat overvallers doodgeschoten worden.
En het is vooral de schuld van de maatschappij dat ze het criminele pad op zijn gegaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef wolferl het volgende:
[..]
JAAAMAAAR dat is slechts een klein deel van de Rif bevolking in Nederlandistan.
zoiets.
Of als de overvallers niet gewapend waren. Of al uitgeschakeld en de vrouw ze terwijl ze al plat op de grond lagen in de nek heeft geschoten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja, volgens die redenering is het altijd verantwoord en binnen de wet om iemand neer te schieten die een overval pleegt, wat naar mijn mening veel te ver gaat.
De vraag is in hoeverre dit absoluut noodzakelijke zelfverdediging was. Het is een heel ander verhaal als de overvaller begint met schieten of dat de vrouw het initiatief heeft genomen in de schietpartij.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:47 schreef Kanjer het volgende:
Mooi.
Kunnen ze morgen tijdens de carnavalsoptocht richting politiebureau om aangifte te doen, gelijk een stille tocht houden voir die 2 oh zo aardige, lieve jongens die niemand ooit kwaad deden.
Komt Rutte nog langs om de kinderen gerust te stellen?
Mag die familie geen verdriet hebben en alles er aan willen doen om (proberen) hun recht te halen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef QBay het volgende:
MINDER MINDER MINDER!
Degene die de overvallers kapot geschoten heeft verdiend een lintje. Iemand al een actie gestart om geld te doneren om de schutter vrij te kopen? Want ongetwijfeld dat de laffe familie van de overvallers een rechtszaak gaat aanspannen.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is sowieso mooi.
Nog wel onder het voorbehoud dat het idd overvallers waren.
Vieze rat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja, volgens die redenering is het altijd verantwoord en binnen de wet om iemand neer te schieten die een overval pleegt, wat naar mijn mening veel te ver gaat.
Als je het aan de politie overlaat heb je 1/5 kans dat de overvallers worden gepakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Bij dat laatste geval moet die vrouw gewoon de cel in. Het is hier niet het Wilde Westen.
Joopquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]Ga eens naar Joop terug met dat moralistische superioriteitsgevoel.
Jij bent speelt de proleet hier op het forum? Zelfs wanneer de familieleden geen aangifte doen, dan kiest het OM wel voor rechtsvervolging. En terecht natuurlijk; een uitspraak van de rechter is gewenst hier.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef QBay het volgende:
MINDER MINDER MINDER!
Degene die de overvallers kapot geschoten heeft verdiend een lintje. Iemand al een actie gestart om geld te doneren om de schutter vrij te kopen? Want ongetwijfeld dat de laffe familie van de overvallers een rechtszaak gaat aanspannen.
Als de overheid je niet beschermt......quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Waarom valt niemand over het feit dat deze mevrouw helemaal geen doorgeladen pistool of andersoortig doorgeladen wapen klaar zou mogen hebben liggen?
Als er al sprake is van legaal wapenbezit, horen munitie en het wapen in verschillende ruimtes in huis (dus ook niet een juwelierszaak) opgeslagen te zijn.
Klopt voor geen kant dit.
Vastwel want justitie (vvakbond voor) komen op voor de boeven, schorem en ander tuig en geteisemquote:
Dat staat in het bericht idd. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat in een nieuwsbericht iets anders staat als dat er werkelijk is gebeurd.quote:
Als de politie en de politiek niet zo hard falen is het niet nodig nee.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Waarom valt niemand over het feit dat deze mevrouw helemaal geen doorgeladen pistool of andersoortig doorgeladen wapen klaar zou mogen hebben liggen?
Als er al sprake is van legaal wapenbezit, horen munitie en het wapen in verschillende ruimtes in huis (dus ook niet een juwelierszaak) opgeslagen te zijn.
Hoe precies kun je als winkeleigenaar het initiatief nemen bij een overval?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Bij dat laatste geval moet die vrouw gewoon de cel in. Het is hier niet het Wilde Westen.
Als er aannemelijk gemaakt kan worden dat het schotwond in de hand van de eigenaar uit een wapen van de overvallers kwam (en er verder geen camerabeelden zijn die het tegendeel bewijzen) dan gaat ze waarschijnlijk vrijuit..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als de overheid je niet beschermt......
Wanneer je je niet schikt naar de Nederlandse wet, dien je op te rotten. De Nederlandse overheid heeft de zwaardmacht, niemand anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als de politie en de politiek niet zo hard falen is het niet nodig nee.
Dan moet je het zelf maar regelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld zijn die mensen al meerdere keren overvallen. Bovendien, dan zou je ook moeten vallen over de overvallers. Die liepen ook met een wapen rond.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Klopt, maar je kunt moeilijk nu met terugwerkende kracht hun uitkering afnemen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Apologetisch hoor. De meeste mensen, wanneer ze in financiële moeilijkheden geraken, krijgen niet meteen de neiging om een juwelier te overvallen. Er zijn immers zat mogelijkheden in Nederland om eerlijk je brood te verdienen, zonder met een doorgeladen wapen weerloze eigenaren van juweliers het stuipen op het lijf te jagen. Dit zijn vaak tuig van het ergste soort; ik heb meer respect voor een alleenstaande moeder die met hangen en wurgen de eindjes aan elkaar probeert vast te knopen, dan dit soort trieste figuren die vaak vroegtijdig school hebben verlaten en tegenwoordig hun dagen doorbrengen door op staat te hangen.
Lekker makkelijk om te zeggen als je zelf geen eigenaar van een juwelierszaak bent.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
[..]
Wanneer je je niet schikt naar de Nederlandse wet, dien je op te rotten. De Nederlandse overheid heeft de zwaardmacht, niemand anders.
Ga anders lekker in de VS wonen.
De overheid kan onmogelijk elke juwelier in Nederland bescherming aanbieden; net zo min als dat de overheid ons als burgers op elke straathoek bescherming kan aanbieden. Wat de overheid wel kan doen is adequaat reageren en tot rechtsvervolging overgaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Precies. Zeker een juwelier mag wat mij betreft wel een wapen klaar hebben liggen, die zijn zó vaak de sjaak als het gaat om overvallen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gelukkig ik was al bang dat fok geen slaven meer had.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Wanneer Marokkaanse of negroide jongeren door de Bijlmer lopen met een wapen op zak omdat zij zich niet veilig voelen/zijn uit jij dezelfde mening?quote:
Nee, die zouden blij moeten zijn dat ze van dit soort criminelen uit de familie verlost zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Mag die familie geen verdriet hebben en alles er aan willen doen om (proberen) hun recht te halen?
Je weet dat als de rechter een uitspraak moet doen, de vrouw achter de tralies gaat verdwijnen. Dat slaat nergens op. Het 'stand your ground' principe zou ook in NL toegepast moeten worden. Die vrouw heeft gedaan wat ze moet doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij bent speelt de proleet hier op het forum? Zelfs wanneer de familieleden geen aangifte doen, dan kiest het OM wel voor rechtsvervolging. En terecht natuurlijk; een uitspraak van de rechter is gewenst hier.
Logisch hoor, moet wel onderzocht worden of er inderdaad genoeg dreiging was om tot deze daad te komen, tevens illegaal wapenbezit.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vastwel want justitie (vvakbond voor) komen op voor de boeven, schorem en ander tuig en geteisem
Het punt is dat belangrijke details hier nog helemaal niet bekend zijn en iedereen hier als een stel idioten meteen staat te juichen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De politie moet het natuurlijk wel nog even onderzoeken, maar dode overvallers kiezen voor het risico. Wat ik bijzonder vind is dat alle slaafse Nederlanders die normaal gesproken tegen wapens in de handen van niet criminele mensen zijn nog stil zijn.
Kan ook best zijn dat het pistool helemaal niet klaar lag, maar dat de vrouw hoorde wat er gebeurde, het pistool geladen heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Er staat dat de POLITIE dat bekend heeft gemaakt.... Ga je dat nou in twijfel trekken..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat staat in het bericht idd. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat in een nieuwsbericht iets anders staat als dat er werkelijk is gebeurd.
Dus nogmaals: ik wil het best aannemen, maar niettemin moet de politie wel onderzoek wat er precies gebeurd is (en dat gaan ze ook vast doen, sterker nog, ze zijn er al mee bezig).
Zal wezen, maar het resultaat is 100% oke.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Wie zegt dat ik geen andersoortig werk doe waarbij ik grote kans heb op fysiek leed als gevolg van overvallen? Ik heb o.a. jarenlang waardentransport gedaan als werk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om te zeggen als je zelf geen eigenaar van een juwelierszaak bent.
Die zijn net zo fout.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:11 schreef Muto het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld zijn die mensen al meerdere keren overvallen. Bovendien, dan zou je ook moeten vallen over de overvallers. Die liepen ook met een wapen rond.
Wat jan en allemaal hier van vindt kan me eerlijk gezegd vrij weinig boeien; de rechter interpreteert in Nederland nog altijd de wet, en daar moeten we erg blij om zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef QBay het volgende:
Je weet dat als de rechter een uitspraak moet doen, de vrouw achter de tralies gaat verdwijnen. Dat slaat nergens op. Het 'stand your ground' principe zou ook in NL toegepast moeten worden. Die vrouw heeft gedaan wat ze moet doen.
Zolang die heren geen strafblad hebben voor een misdaad met daadwerkelijke slachtoffers heb ik dezelfde mening.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wanneer Marokkaanse of negroide jongeren door de Bijlmer lopen met een wapen op zak omdat zij zich niet veilig voelen/zijn uit jij dezelfde mening?
Of ben je zo hypocriet om te zeggen dat dat ordinair straattuig is en dat de situatie helemaal anders is?
Goede vraagquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch wel knap dat ze ze allebei heeft doodgeschoten. Zit mevrouw bij de schietclub of zijn de overvallers in koele bloede geexecuteerd?
Correct. Wanneer men van het huidige systeem af wil en naar een meer VS geörienteerd systeem wil, zou ik vooral aanraden daarvoor te gaan lobbyen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De overheid kan onmogelijk elke juwelier in Nederland bescherming aanbieden; net zo min als dat de overheid ons als burgers op elke straathoek bescherming kan aanbieden. Wat de overheid wel kan doen is adequaat reageren en tot rechtsvervolging overgaan.
Kan toch? Twee bivakmutsjes komen de winkel. Zwaaien met een stilettomesje voor meneer en eisen wat buit. Vervolgens komt de vrouw de zaak binnenlopen met geladen pistool en schreeuwt "leg neer dat mes, leg neer dat mes". De zaak escaleert, want één van de twee pakt een pistool en gaat daarmee nu rondzwaaien. Er onstaat veel geschreeuw tussen de vier en wat volgt is een schotenwisseling, waarbij de man lichtgewond raakt en de twee overvallers sterven.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe precies kun je als winkeleigenaar het initiatief nemen bij een overval?
Dat is dus echt niet zeker. Er zijn genoeg gevallen waarbij de rechter geen straf heeft opgelegd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef QBay het volgende:
Je weet dat als de rechter een uitspraak moet doen, de vrouw achter de tralies gaat verdwijnen. Dat slaat nergens op. Het 'stand your ground' principe zou ook in NL toegepast moeten worden. Die vrouw heeft gedaan wat ze moet doen.
In dat geval heb ik niets gezegd, maar de kans is heel klein dat jij als vrouw het wint van twee overvallers en dat je op point blanc range twee mensen en je eigen hand kapot knalt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef Muto het volgende:
Of misschien is er een worsteling geweest waarbij de vrouw uiteindelijk het wapen te pakken heeft gekregen. Wie zegt dat het hun eigen wapen was?
Dit idd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het punt is dat belangrijke details hier nog helemaal niet bekend zijn en iedereen hier als een stel idioten meteen staat te juichen.
Ik gok een schietclub, dat verklaart wellicht ook wapenbezit. Tenzij ze als een vrouwelijke Chuck Norris een wapen van de overvallers heeft afgepakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch wel knap dat ze ze allebei heeft doodgeschoten. Zit mevrouw bij de schietclub of zijn de overvallers in koele bloede geexecuteerd?
Er zijn maar weinig mensen in staat om hun hoofd erbij te houden wanneer ze bedreigd worden met een vuurwapen.quote:
Nee, maar ik sluit niets bij voorbaat uit.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er staat dat de POLITIE dat bekend heeft gemaakt.... Ga je dat nou in twijfel trekken..
Jij hebt zo te horen geen verstand van wapens en kunt beter je mond houden. "Pistool geladen heeft". Om ammunitie en een wapen bij elkaar te brengen bij legaal bezit (aparte opslag in twee aparte ruimtes in Nederland in aparte kluizen), ben je een minuut of 5 bezig.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan ook best zijn dat het pistool helemaal niet klaar lag, maar dat de vrouw hoorde wat er gebeurde, het pistool geladen heeft.
Je kunt ook normaal argumenteren zonder mensen meteen voor vuile ratten uit te maken als ze het niet met je eens zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef beeer het volgende:
[..]
Vieze rat.
Als iemand met je met een pistool bedreigt mag je er vanuit gaan dat hij bereid is te schieten en hoef je echt niet te wachten totdat dat daadwerkelijk gebeurt.
Alweer een reden waarom dit soort oplossingen geld scheelt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:14 schreef Mylene het volgende:
Als de daders dood zijn hoeven ze in Opsporing Verzocht ook niet naar de daders te zoeken.
Worsteling tussen haar man en de daders. Maar, beste is niet te veel speculeren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:14 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
In dat geval heb ik niets gezegd, maar de kans is heel klein dat jij als vrouw het wint van twee overvallers en dat je op point blanc range twee mensen en je eigen hand kapot knalt.
Ik ken SEALS die het niet voor elkaar zullen krijgen, zegmaar.
Helemaal mee eens wanneer er sprake geweest is van noodweer.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zal wezen, maar het resultaat is 100% oke.
Ik denk dat mevrouw onderdeel is van een schietclub gezien het feit dat zij twee mensen weet neer te schieten zonder zelf ernstig gewond te raken en bezit heeft over een wapen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of je blijft gewoon zoeken naar een baan, aardappel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoezo? Er kijken honderdduizenden mensen naar opsporing verzocht. Het moet nu ook niet zo zijn dat er straks helemaal geen items meer zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Alweer een reden waarom dit soort oplossingen geld scheelt.
Ik gok dus ook het eerste.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik gok een schietclub, dat verklaart wellicht ook wapenbezit. Tenzij ze als een vrouwelijke Chuck Norris een wapen van de overvallers heeft afgepakt.
Ga jij in Noord Korea wonen, schaapquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Helpmefok het volgende:
Wanneer je je niet schikt naar de Nederlandse wet, dien je op te rotten. De Nederlandse overheid heeft de zwaardmacht, niemand anders.
Ga anders lekker in de VS wonen.
Zou me niets verbazen als ze sinds de laatste overval in 2010 een pipa onder de toonbank hadden liggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik gok een schietclub, dat verklaart wellicht ook wapenbezit. Tenzij ze als een vrouwelijke Chuck Norris een wapen van de overvallers heeft afgepakt.
Ik wist wel dat ze apart bewaard moesten worden, maar niet dat het in aparte kluizen moest. Dan ben je ff bezig inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van wapens en kunt beter je mond houden. "Pistool geladen heeft". Om ammunitie en een wapen bij elkaar te brengen bij legaal bezit (aparte opslag in twee aparte ruimtes in Nederland in aparte kluizen), ben je een minuut of 5 bezig.
Ik weet niet of je een idee hebt hoe lang de gemiddelde overval duurt, maar dat is extreem onplausibel. Bovendien mag ze nog steeds geen wapen hebben in niet-huiselijke sfeer. En dan ga ik er maar vanuit dat deze mevrouw onderdeel is van een schietvereniging voor minimaal één jaar en haar papieren op orde heeft.
Niet dus. Een veroordeling wegens wapenbezit komt er sowieso.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja, mevrouw juwelier zal wel fout zitten. Maar eerlijk gezegd vind ik het bedrijfsrisico van de overvallers. Hopelijk gaat ze vrijuit.
Who care's? Ik denk niet dat dat een pre is om op de voorpagina te staan?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:15 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat ik het meest triest vind: morgen staat dit in alle kranten op de voorpagina. Als het anders was afgelopen en de juwelier was omgekomen had het in de Televaag op pagina 2 gestaan en in de Azijnbode op pagina 18, maar pas op maandag.
Dan alsnog namen ze niet het initiatief.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Kan toch? Twee bivakmutsjes komen de winkel. Zwaaien met een stilettomesje voor meneer en eisen wat buit. Vervolgens komt de vrouw de zaak binnenlopen met geladen pistool en schreeuwt "leg neer dat mes, leg neer dat mes". De zaak escaleert, want één van de twee pakt een pistool en gaat daarmee nu rondzwaaien. Er onstaat veel geschreeuw tussen de vier en wat volgt is een schotenwisseling, waarbij de man lichtgewond raakt en de twee overvallers sterven.
Let op! Ik weet niet of bovenstaand scenario daadwerkelijk gebeurd is, maar zoiets zoals hierboven geschreven is niet ondenkbaar.
Eens. Het is niet alsof ze er voor gekozen hebben om voor de zoveelste keer overvallen te worden.quote:
Zit nog een tijdsvergrendeling op vaak. Bovendien wordt het wapen vaak deels gedemonteerd, hoewel dat geen wettelijke verplichting is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ze apart bewaard moesten worden, maar niet dat het in aparte kluizen moest. Dan ben je ff bezig inderdaad.
Kan dan idd wel consequenties voor haar hebben.
Als je iemand zijn recht op zelfverdediging wilt ontnemen ben je geen mens maar een rat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt ook normaal argumenteren zonder mensen meteen voor vuile ratten uit te maken als ze het niet met je eens zijn
Degene die het eerst een pistool trekt, neemt het initiatief voor de uiteindelijk ontstane situatie. Denk dat met het gepast-geweld-principe in het achterhoofd dat een grote rol gaat spelen in de rechtszaak.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dan alsnog namen ze niet het initiatief.
Ongenuanceerde walgelijke reactie. En dan ben ik zo rechts als de pest.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:19 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Eens. Het is niet alsof ze er voor gekozen hebben om voor de zoveelste keer overvallen te worden.
Dat het risico bestaat om als overvaller doodgeschoten te worden betekent nog niet dat het ook gerechtvaardigd is als het daadwerkelijk gebeurt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja, mevrouw juwelier zal wel fout zitten. Maar eerlijk gezegd vind ik het bedrijfsrisico van de overvallers. Hopelijk gaat ze vrijuit.
Onzin.. er zijn genoeg manieren om vrijuit te gaan...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet dus. Een veroordeling wegens wapenbezit komt er sowieso.
Dat zal in 99% van de gevallen de overvaller zijn, omdat je anders niet kunt spreken van een overval. Mensen zullen niet uitroepen "dit is een overval' zonder daarbij de dreiging van een wapen o.i.d. te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Degene die het eerst een pistool trekt, neemt het initiatief voor de uiteindelijk ontstane situatie. Denk dat met het gepast-geweld-principe in het achterhoofd dat een grote rol gaat spelen in de rechtszaak.
En stel die overvallers hadden de Marokkaanse nationaliteit... Dan werkt het zelfs twee kanten opquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef MisterCe het volgende:
Komt Wilders goed mee weg. Scheelt toch weer 2 aangiftes.
Als de daders ook (vuur)gewapend waren kan ze vrijuit gaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet dus. Een veroordeling wegens wapenbezit komt er sowieso.
Jij weet wat er precies is gebeurd? En als we deze argumentatie doortrekken zou iedereen over een vuurwapen mogen beschikken. Als ik ervoor pleit dat de geweldsmonopolie enkel in de handen van de staat moet liggen dan ontneem ik natuurlijk ook gewoon mijn eigen recht op zelfverdediging.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef beeer het volgende:
Als je iemand zijn recht op zelfverdediging wilt ontnemen ben je geen mens maar een rat.
Maar je moet er ook niet om gaan zeiken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat het risico bestaat om als overvaller doodgeschoten te worden betekent nog niet dat het ook gerechtvaardigd is als het daadwerkelijk gebeurt.
Als jij gaat schaatsen loop je ook het risico om je been te breken. Betekent nog niet dat je het dan verdient om je been te breken.
Onzin. Wapenbezit is voor deze mevrouw te allen tijde verboden in deze situatie. Lul dus niet zo dom.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Onzin.. er zijn genoeg manieren om vrijuit te gaan...
Appels en perenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat het risico bestaat om als overvaller doodgeschoten te worden betekent nog niet dat het ook gerechtvaardigd is als het daadwerkelijk gebeurt.
Als jij gaat schaatsen loop je ook het risico om je been te breken. Betekent nog niet dat je het dan verdient om je been te breken.
deze vergelijking slaat echt maar dan ook echt nergens op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Toch wordt ze hoogstwaarschijnlijk veroordeeld; of ze ook een gevangenisstraf krijgt is een tweede natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef blup het volgende:
Als de daders ook (vuur)gewapend waren kan ze vrijuit gaan.
Veel plezier in de Verenigde Staten. Of ga je een petitie oprichten die het wapenbezit in Nederland legaliseert?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef beeer het volgende:
[..]
Als je iemand zijn recht op zelfverdediging wilt ontnemen ben je geen mens maar een rat.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ontzettende pannenkoek. Het ging erom dat je de twee zaken los moet zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef ThePast het volgende:
[..]
deze vergelijking slaat echt maar dan ook echt nergens op.
Als jij gaat schaatsen overval je geen mensen neem ik aan, anders hebben we een andere definitie van schaatsen.
Onjuist.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef blup het volgende:
[..]
Als de daders ook (vuur)gewapend waren kan ze vrijuit gaan.
Maar ze zijn niet zomaar naar binnen gelopen... Dat kan daar niet... de deur is voor ze open gedaanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zal in 99% van de gevallen de overvaller zijn, omdat je anders niet kunt spreken van een overval. Mensen zullen niet uitroepen "dit is een overval' zonder daarbij de dreiging van een wapen o.i.d. te gebruiken.
Als er een paar mannen met maskers o.i.d. En wapens je winkel binnenhollen en vitrines in gaan slaan is het voor mij al voldoende noodweer. Je weet immers niet wat ze nog meer van plan zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Helemaal mee eens wanneer er sprake geweest is van noodweer.
Tegenwoordig openen juweliers hun deur met een doorgeladen pistool?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet zomaar naar binnen gelopen... Dat kan daar niet... de deur is voor ze open gedaan
Ok, bedankt voor je bijdrage aan de discussiequote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef beeer het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij bedreigd met een mes?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Degene die het eerst een pistool trekt, neemt het initiatief voor de uiteindelijk ontstane situatie. Denk dat met het gepast-geweld-principe in het achterhoofd dat een grote rol gaat spelen in de rechtszaak.
Nou, als dat hun standaardpraktijk is, dan durf ik wel een voorspelling te doen over de uitspraak van de rechter.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Tegenwoordig openen juweliers hun deur met een doorgeladen pistool?.
quote:'Vrouw eigenaar lost schoten'
Volgens meerdere buurtbewoners heeft de vrouw van de juwelier de schoten gelost. De politie heeft dit nog niet bevestigd. De vrouw van de juwelier zou de overval thuis hebben gezien op bewakingsbeelden en vervolgens met de auto naar de winkel zijn gereden. Vervolgens zou de vrouw de twee daders hebben neergeschoten, melden diverse buurtbewoners.
En dit is dus de reden waarom enkel politieagenten en militairen de zwaardmacht hebben. Als de door jou geschetste situatie gerealiseerd wordt, krijgen we dalijk VS-stijl schietpartijen waar mensen afgeschoten worden omdat ze uit woede een prullenbak door de winkel smeten en "niet duidelijk was wat er nog meer zou komen!!!".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als er een paar mannen met maskers o.i.d. En wapens je winkel binnenhollen en vitrines in gaan slaan is het voor mij al voldoende noodweer. Je weet immers niet wat ze nog meer van plan zijn.
Dan moet je iedere kans grijpen die je hebt, als dat dan de dood tot gevolg heeft, jammer dan.
Ik zeg toch niet dat ze het verdienen om doodgeschoten te worden, maar ze hebben gewoon pech gehad. Risico van het vak. Net als dat je je been kan breken bij het skien (schaatsen gebeurt dat niet zo vaak). Een gipsvlucht is dan iets waar je rekening mee moet houden, ookal gebeurt het niet iedereen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Denk dat wel mee gaat spelen hoe de overval is verlopen en welke invloed dat heeft op de gevangenisstraf van mevrouw.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zal in 99% van de gevallen de overvaller zijn, omdat je anders niet kunt spreken van een overval. Mensen zullen niet uitroepen "dit is een overval' zonder daarbij de dreiging van een wapen o.i.d. te gebruiken.
Er zijn ook dichterbij landen waar je gewoon een wapen in huis mag hebben. In Nederland zou ik er niet voor zijn, dat iedereen een wapen in huis mag hebben. Ik denk niet dat men zo gedisciplineerd is om er alleen in noodsituaties gebruik van te maken. Net als in de VS overigens.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Veel plezier in de Verenigde Staten. Of ga je een petitie oprichten die het wapenbezit in Nederland legaliseert?
Hou het een beetje gezellig joh...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin. Wapenbezit is voor deze mevrouw te allen tijde verboden in deze situatie. Lul dus niet zo dom.
Gewoonquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
De daders zouden natuurlijk ook gewoon 2 roomblanke jongens kunnen zijn.
Dit is wel heel hypothetisch.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Dit noemt men geen noodweer. Dit is het bewust afslachten van twee mensen. Een taak die de politie draagt.quote:
Een keer, hoe vaak jij?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij bedreigd met een mes?
Geen idee... lijkt me niet he..?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Tegenwoordig openen juweliers hun deur met een doorgeladen pistool?.
Ai... Dit gaat er niet beter uitzien voor die vrouw.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:42 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wens de juwelier en zijn vrouw veel sterkte.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Welnee. Haar man was natuurlijk nog aan het werk. Dan is het logisch dat je ernaar toe rijdt om hem te redden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dit noemt men geen noodweer. Dit is het bewust afslachten van twee mensen. Een taak die de politie draagt.
Mevrouw is schuldig als de pest, zoals gedacht. Overigens een zéér pijnlijke klap voor mij als sportschutter. Al-fucking-weer..
1 keer. Ik had niet het idee dat ik op dat moment het initiatief aan het nemen was en als ik of iemand anders zichzelf had verdedigd met een kogel dan had die gozer dikke pech.quote:
Wapenbezit in een winkel is weldegelijk verboden. Enkel in de huiselijke kring mag je je eigen wapen opslaan, waarbij munitie en het wapen in twee aparte kluizen in twee aparte ruimtes met het liefst tijdslotvertraging dienen te worden opgeslagen. Dat red je n-o-o-i-t in de tijd van een overval, buiten het feit dat je ze nog steeds niet in je winkel had mogen hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hou het een beetje gezellig joh...
Met een vergunning is wapenbezit helemaal niet verboden.. en zij kan alle tijd hebben gehad om het wapen te pakken en te laden..
En welk nut heeft dit?quote:
Als dit klopt dan moet deze vrouw gewoon naar de gevangenis. Punt. Ze had de politie moeten bellen in plaats van eigen rechtertje spelen.quote:
Je weet toch niet of die overvallers een pistool op haar man hadden gericht, of dreigden haar neer te schieten. Dat staat nergens.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is gvd gewoon een afslachting
Als justitie en de rechterlijke macht niet al decennia falen in hun werk hadden we dit soort excessen niet gehad. Mensen zijn het falen van de autoriteiten zat en nemen het recht in eigen hand, volkomen begrijpelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dit noemt men geen noodweer. Dit is het bewust afslachten van twee mensen. Een taak die de politie draagt.
Mevrouw is schuldig als de pest, zoals gedacht. Overigens een zéér pijnlijke klap voor mij als sportschutter. Al-fucking-weer..
In wat voor wereld leef jijquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Dat is niet logisch; daar is de politie voor.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welnee. Haar man was natuurlijk nog aan het werk. Dan is het logisch dat je ernaar toe rijdt om hem te redden.
Ze zal ook wel wat post moeten ontvangen van het CJIB. Stel je voor dat ze weerloze spelende kinderen dood had gereden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan heeft ze wel hard gereden, of ze woont een straat verderop.
Ik zei "doe weg joh" en toen was het alweer afgelopenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:28 schreef Brum_brum het volgende:
1 keer. Ik had niet het idee dat ik op dat moment het initiatief aan het nemen was en als ik of iemand anders zichzelf had verdedigd met een kogel dan had die gozer dikke pech.
Dat zei ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is gvd gewoon een afslachting
Het is een afslachting: zij heeft geen zwaardmacht. Zij - ENKEL ZIJ - laat de situatie escaleren door aan te komen met een pistool.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je weet toch niet of die overvallers een pistool op haar man hadden gericht, of dreigden haar neer te schieten. Dat staat nergens.
Ho ho, ik zeg ook nergens dat ik medelijden heb met de overvallers, ze hebben dit risico zelf genomen. Maar dat betkent niet dat die vrouw ze zomaar dood had mogen schieten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ze het verdienen om doodgeschoten te worden, maar ze hebben gewoon pech gehad. Risico van het vak. Net als dat je je been kan breken bij het skien (schaatsen gebeurt dat niet zo vaak). Een gipsvlucht is dan iets waar je rekening mee moet houden, ookal gebeurt het niet iedereen.
In dit geval heb ik nul medelijden met de overvallers. Jammerdebammer.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:29 schreef Helpmefok het volgende:
Zij - ENKEL ZIJ - laat de situatie escaleren
Die boetes zijn wellicht hoger dan wat ze opgelegd krijgt ivm het neerschieten van die 2 overvallersquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Ze zal ook wel wat post moeten ontvangen van het CJIB. Stel je voor dat ze weerloze spelende kinderen dood had gereden.
Dus je moet je maar laten overvallen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
En dit is dus de reden waarom enkel politieagenten en militairen de zwaardmacht hebben. Als de door jou geschetste situatie gerealiseerd wordt, krijgen we dalijk VS-stijl schietpartijen waar mensen afgeschoten worden omdat ze uit woede een prullenbak door de winkel smeten en "niet duidelijk was wat er nog meer zou komen!!!".
Dit komt niet eens in de buurt van noodweer. Ik heb in het verre verleden een jaartje recht gestudeerd, maar de rechter zal hier nooit een rechtvaardigheidsgrond inzien. En terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het wapenbezit is dus ook niet in een winkel....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:28 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wapenbezit in een winkel is weldegelijk verboden. Enkel in de huiselijke kring mag je je eigen wapen opslaan, waarbij munitie en het wapen in twee aparte kluizen in twee aparte ruimtes met het liefst tijdslotvertraging dienen te worden opgeslagen. Dat red je n-o-o-i-t in de tijd van een overval, buiten het feit dat je ze nog steeds niet in je winkel had mogen hebben.
Mevrouw is nu vanuit huis afgereisd met een doorgeladen wapen naar de winkel. Tevens weldegelijk verboden.
Kan natuurlijk dat ze boven hun winkel wonen. Ik ken de situatie niet, maar op Google streetview ziet het er wel naar uit dat het een winkelpand met daarboven een woning is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:28 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wapenbezit in een winkel is weldegelijk verboden. Enkel in de huiselijke kring mag je je eigen wapen opslaan, waarbij munitie en het wapen in twee aparte kluizen in twee aparte ruimtes met het liefst tijdslotvertraging dienen te worden opgeslagen. Dat red je n-o-o-i-t in de tijd van een overval, buiten het feit dat je ze nog steeds niet in je winkel had mogen hebben.
Mevrouw is nu vanuit huis afgereisd met een doorgeladen wapen naar de winkel. Tevens weldegelijk verboden.
Is gewoon zo hoor. Als zij daar binnengerend komt met een pistool van buiten, dan gaan er kogels vliegen. Dat is tot op dat punt niet gebeurd. 1+1=2.quote:
Mn focus ligt niet echt op de guns.... onscherpe foto zeg....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:30 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
piew piew piew in your face bitchesss
Zo stel ik me die situatie voor.
Zij mag het wapen ook niet over straat vervoeren terwijl het doorgeladen is pino, zie de tweede zin/alinea.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het wapenbezit is dus ook niet in een winkel....
Ja, zou kunnen, maar ik ga er geen geld opzetten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Als er geen overval was waren er ook geen schoten gelost.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:30 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is gewoon zo hoor. Als zij daar binnengerend komt met een pistool van buiten, dan gaan er kogels vliegen. Dat is tot op dat punt niet gebeurd. 1+1=2..
Is aan komen rijden. Het blijft een feit dat ze gedurende de tijd van een overval niet de tijd zal hebben wapen + munitie bij elkaar te sprokkelen. Dit wapen heeft al doorgeladen klaargelegen in huis. Neem dat nou maar van een sportschutter aan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan natuurlijk dat ze boven hun winkel wonen. Ik ken de situatie niet, maar op Google streetview ziet het er wel naar uit dat het een winkelpand met daarboven een woning is.
Dat klopt, alhoewel ik het in dit geval niet zo erg vind eigenlijk. Moeten ze maar niet bij een ander met geweld een overval plegen eh. Wat dat betreft ben ik waarschijnlijk iets minder geciviliseerd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ho ho, ik zeg ook nergens dat ik medelijden heb met de overvallers, ze hebben dit risico zelf genomen. Maar dat betkent niet dat die vrouw ze zomaar dood had mogen schieten.
Dat was mijn punt met die twee zaken los van elkaar zien.
Geen rechtvaardigheidsgrond. Mevrouw zoekt bewust het gevaar op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:31 schreef Gramulanion het volgende:
Als er geen overval was waren er ook geen schoten gelost.
Eens, desondanks zijn het die jongens niet die de situatie hebben laten escaleren. Volgens de wet is ze 'extreem de sjaak'.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:31 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Als er geen overval was waren er ook geen schoten gelost.
Die overvallers ook, volgens HMF was het puur haar schuld.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen rechtvaardigheidsgrond. Mevrouw zoekt bewust het gevaar op.
Overvallers ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen rechtvaardigheidsgrond. Mevrouw zoekt bewust het gevaar op.
Het afslachten van deze jongens is volgens de wet zuiver haar schuld. Neem dat maar van me aan. Het escaleren van de situatie trouwens ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:32 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Die overvallers ook, volgens HMF was het puur haar schuld.
Ja, want een overval is meestal hel rustig en daarbij zouden nooit kogels rondvliegen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:30 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is gewoon zo hoor. Als zij daar binnengerend komt met een pistool van buiten, dan gaan er kogels vliegen. Dat is tot op dat punt niet gebeurd. 1+1=2..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |