Voor hetzelfde geld zijn die mensen al meerdere keren overvallen. Bovendien, dan zou je ook moeten vallen over de overvallers. Die liepen ook met een wapen rond.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Waarom valt niemand over het feit dat deze mevrouw helemaal geen doorgeladen pistool of andersoortig doorgeladen wapen klaar zou mogen hebben liggen?
Als er al sprake is van legaal wapenbezit, horen munitie en het wapen in verschillende ruimtes in huis (dus ook niet een juwelierszaak) opgeslagen te zijn.
Klopt voor geen kant dit.
Klopt, maar je kunt moeilijk nu met terugwerkende kracht hun uitkering afnemen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Apologetisch hoor. De meeste mensen, wanneer ze in financiële moeilijkheden geraken, krijgen niet meteen de neiging om een juwelier te overvallen. Er zijn immers zat mogelijkheden in Nederland om eerlijk je brood te verdienen, zonder met een doorgeladen wapen weerloze eigenaren van juweliers het stuipen op het lijf te jagen. Dit zijn vaak tuig van het ergste soort; ik heb meer respect voor een alleenstaande moeder die met hangen en wurgen de eindjes aan elkaar probeert vast te knopen, dan dit soort trieste figuren die vaak vroegtijdig school hebben verlaten en tegenwoordig hun dagen doorbrengen door op staat te hangen.
Lekker makkelijk om te zeggen als je zelf geen eigenaar van een juwelierszaak bent.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
[..]
Wanneer je je niet schikt naar de Nederlandse wet, dien je op te rotten. De Nederlandse overheid heeft de zwaardmacht, niemand anders.
Ga anders lekker in de VS wonen.
De overheid kan onmogelijk elke juwelier in Nederland bescherming aanbieden; net zo min als dat de overheid ons als burgers op elke straathoek bescherming kan aanbieden. Wat de overheid wel kan doen is adequaat reageren en tot rechtsvervolging overgaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als de overheid je niet beschermt......
Precies. Zeker een juwelier mag wat mij betreft wel een wapen klaar hebben liggen, die zijn zó vaak de sjaak als het gaat om overvallen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als de overheid je niet beschermt......
Gelukkig ik was al bang dat fok geen slaven meer had.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Waarom valt niemand over het feit dat deze mevrouw helemaal geen doorgeladen pistool of andersoortig doorgeladen wapen klaar zou mogen hebben liggen?
Als er al sprake is van legaal wapenbezit, horen munitie en het wapen in verschillende ruimtes in huis (dus ook niet een juwelierszaak) opgeslagen te zijn.
Wanneer Marokkaanse of negroide jongeren door de Bijlmer lopen met een wapen op zak omdat zij zich niet veilig voelen/zijn uit jij dezelfde mening?quote:
Nee, die zouden blij moeten zijn dat ze van dit soort criminelen uit de familie verlost zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Mag die familie geen verdriet hebben en alles er aan willen doen om (proberen) hun recht te halen?
Je weet dat als de rechter een uitspraak moet doen, de vrouw achter de tralies gaat verdwijnen. Dat slaat nergens op. Het 'stand your ground' principe zou ook in NL toegepast moeten worden. Die vrouw heeft gedaan wat ze moet doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij bent speelt de proleet hier op het forum? Zelfs wanneer de familieleden geen aangifte doen, dan kiest het OM wel voor rechtsvervolging. En terecht natuurlijk; een uitspraak van de rechter is gewenst hier.
Logisch hoor, moet wel onderzocht worden of er inderdaad genoeg dreiging was om tot deze daad te komen, tevens illegaal wapenbezit.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vastwel want justitie (vvakbond voor) komen op voor de boeven, schorem en ander tuig en geteisem
Het punt is dat belangrijke details hier nog helemaal niet bekend zijn en iedereen hier als een stel idioten meteen staat te juichen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De politie moet het natuurlijk wel nog even onderzoeken, maar dode overvallers kiezen voor het risico. Wat ik bijzonder vind is dat alle slaafse Nederlanders die normaal gesproken tegen wapens in de handen van niet criminele mensen zijn nog stil zijn.
Kan ook best zijn dat het pistool helemaal niet klaar lag, maar dat de vrouw hoorde wat er gebeurde, het pistool geladen heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Er staat dat de POLITIE dat bekend heeft gemaakt.... Ga je dat nou in twijfel trekken..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat staat in het bericht idd. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat in een nieuwsbericht iets anders staat als dat er werkelijk is gebeurd.
Dus nogmaals: ik wil het best aannemen, maar niettemin moet de politie wel onderzoek wat er precies gebeurd is (en dat gaan ze ook vast doen, sterker nog, ze zijn er al mee bezig).
Zal wezen, maar het resultaat is 100% oke.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
Wie zegt dat ik geen andersoortig werk doe waarbij ik grote kans heb op fysiek leed als gevolg van overvallen? Ik heb o.a. jarenlang waardentransport gedaan als werk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om te zeggen als je zelf geen eigenaar van een juwelierszaak bent.
Die zijn net zo fout.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:11 schreef Muto het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld zijn die mensen al meerdere keren overvallen. Bovendien, dan zou je ook moeten vallen over de overvallers. Die liepen ook met een wapen rond.
Wat jan en allemaal hier van vindt kan me eerlijk gezegd vrij weinig boeien; de rechter interpreteert in Nederland nog altijd de wet, en daar moeten we erg blij om zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef QBay het volgende:
Je weet dat als de rechter een uitspraak moet doen, de vrouw achter de tralies gaat verdwijnen. Dat slaat nergens op. Het 'stand your ground' principe zou ook in NL toegepast moeten worden. Die vrouw heeft gedaan wat ze moet doen.
Zolang die heren geen strafblad hebben voor een misdaad met daadwerkelijke slachtoffers heb ik dezelfde mening.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wanneer Marokkaanse of negroide jongeren door de Bijlmer lopen met een wapen op zak omdat zij zich niet veilig voelen/zijn uit jij dezelfde mening?
Of ben je zo hypocriet om te zeggen dat dat ordinair straattuig is en dat de situatie helemaal anders is?
Goede vraagquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch wel knap dat ze ze allebei heeft doodgeschoten. Zit mevrouw bij de schietclub of zijn de overvallers in koele bloede geexecuteerd?
Correct. Wanneer men van het huidige systeem af wil en naar een meer VS geörienteerd systeem wil, zou ik vooral aanraden daarvoor te gaan lobbyen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De overheid kan onmogelijk elke juwelier in Nederland bescherming aanbieden; net zo min als dat de overheid ons als burgers op elke straathoek bescherming kan aanbieden. Wat de overheid wel kan doen is adequaat reageren en tot rechtsvervolging overgaan.
Kan toch? Twee bivakmutsjes komen de winkel. Zwaaien met een stilettomesje voor meneer en eisen wat buit. Vervolgens komt de vrouw de zaak binnenlopen met geladen pistool en schreeuwt "leg neer dat mes, leg neer dat mes". De zaak escaleert, want één van de twee pakt een pistool en gaat daarmee nu rondzwaaien. Er onstaat veel geschreeuw tussen de vier en wat volgt is een schotenwisseling, waarbij de man lichtgewond raakt en de twee overvallers sterven.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe precies kun je als winkeleigenaar het initiatief nemen bij een overval?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |