deze vergelijking slaat echt maar dan ook echt nergens op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat het risico bestaat om als overvaller doodgeschoten te worden betekent nog niet dat het ook gerechtvaardigd is als het daadwerkelijk gebeurt.
Als jij gaat schaatsen loop je ook het risico om je been te breken. Betekent nog niet dat je het dan verdient om je been te breken.
Toch wordt ze hoogstwaarschijnlijk veroordeeld; of ze ook een gevangenisstraf krijgt is een tweede natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef blup het volgende:
Als de daders ook (vuur)gewapend waren kan ze vrijuit gaan.
Veel plezier in de Verenigde Staten. Of ga je een petitie oprichten die het wapenbezit in Nederland legaliseert?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef beeer het volgende:
[..]
Als je iemand zijn recht op zelfverdediging wilt ontnemen ben je geen mens maar een rat.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ontzettende pannenkoek. Het ging erom dat je de twee zaken los moet zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef ThePast het volgende:
[..]
deze vergelijking slaat echt maar dan ook echt nergens op.
Als jij gaat schaatsen overval je geen mensen neem ik aan, anders hebben we een andere definitie van schaatsen.
Onjuist.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef blup het volgende:
[..]
Als de daders ook (vuur)gewapend waren kan ze vrijuit gaan.
Maar ze zijn niet zomaar naar binnen gelopen... Dat kan daar niet... de deur is voor ze open gedaanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zal in 99% van de gevallen de overvaller zijn, omdat je anders niet kunt spreken van een overval. Mensen zullen niet uitroepen "dit is een overval' zonder daarbij de dreiging van een wapen o.i.d. te gebruiken.
Als er een paar mannen met maskers o.i.d. En wapens je winkel binnenhollen en vitrines in gaan slaan is het voor mij al voldoende noodweer. Je weet immers niet wat ze nog meer van plan zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Helemaal mee eens wanneer er sprake geweest is van noodweer.
Tegenwoordig openen juweliers hun deur met een doorgeladen pistool?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet zomaar naar binnen gelopen... Dat kan daar niet... de deur is voor ze open gedaan
Ok, bedankt voor je bijdrage aan de discussiequote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef beeer het volgende:
[..]
Als je iemand zijn recht op zelfverdediging wilt ontnemen ben je geen mens maar een rat.
Hoe vaak ben jij bedreigd met een mes?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Degene die het eerst een pistool trekt, neemt het initiatief voor de uiteindelijk ontstane situatie. Denk dat met het gepast-geweld-principe in het achterhoofd dat een grote rol gaat spelen in de rechtszaak.
Nou, als dat hun standaardpraktijk is, dan durf ik wel een voorspelling te doen over de uitspraak van de rechter.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Tegenwoordig openen juweliers hun deur met een doorgeladen pistool?.
quote:'Vrouw eigenaar lost schoten'
Volgens meerdere buurtbewoners heeft de vrouw van de juwelier de schoten gelost. De politie heeft dit nog niet bevestigd. De vrouw van de juwelier zou de overval thuis hebben gezien op bewakingsbeelden en vervolgens met de auto naar de winkel zijn gereden. Vervolgens zou de vrouw de twee daders hebben neergeschoten, melden diverse buurtbewoners.
En dit is dus de reden waarom enkel politieagenten en militairen de zwaardmacht hebben. Als de door jou geschetste situatie gerealiseerd wordt, krijgen we dalijk VS-stijl schietpartijen waar mensen afgeschoten worden omdat ze uit woede een prullenbak door de winkel smeten en "niet duidelijk was wat er nog meer zou komen!!!".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als er een paar mannen met maskers o.i.d. En wapens je winkel binnenhollen en vitrines in gaan slaan is het voor mij al voldoende noodweer. Je weet immers niet wat ze nog meer van plan zijn.
Dan moet je iedere kans grijpen die je hebt, als dat dan de dood tot gevolg heeft, jammer dan.
Ik zeg toch niet dat ze het verdienen om doodgeschoten te worden, maar ze hebben gewoon pech gehad. Risico van het vak. Net als dat je je been kan breken bij het skien (schaatsen gebeurt dat niet zo vaak). Een gipsvlucht is dan iets waar je rekening mee moet houden, ookal gebeurt het niet iedereen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat het risico bestaat om als overvaller doodgeschoten te worden betekent nog niet dat het ook gerechtvaardigd is als het daadwerkelijk gebeurt.
Als jij gaat schaatsen loop je ook het risico om je been te breken. Betekent nog niet dat je het dan verdient om je been te breken.
Denk dat wel mee gaat spelen hoe de overval is verlopen en welke invloed dat heeft op de gevangenisstraf van mevrouw.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zal in 99% van de gevallen de overvaller zijn, omdat je anders niet kunt spreken van een overval. Mensen zullen niet uitroepen "dit is een overval' zonder daarbij de dreiging van een wapen o.i.d. te gebruiken.
Er zijn ook dichterbij landen waar je gewoon een wapen in huis mag hebben. In Nederland zou ik er niet voor zijn, dat iedereen een wapen in huis mag hebben. Ik denk niet dat men zo gedisciplineerd is om er alleen in noodsituaties gebruik van te maken. Net als in de VS overigens.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Veel plezier in de Verenigde Staten. Of ga je een petitie oprichten die het wapenbezit in Nederland legaliseert?
Hou het een beetje gezellig joh...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin. Wapenbezit is voor deze mevrouw te allen tijde verboden in deze situatie. Lul dus niet zo dom.
Gewoonquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
De daders zouden natuurlijk ook gewoon 2 roomblanke jongens kunnen zijn.
Dit is wel heel hypothetisch.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
De daders zouden natuurlijk ook gewoon 2 roomblanke jongens kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |