quote:'Vrouw eigenaar lost schoten'
Volgens meerdere buurtbewoners heeft de vrouw van de juwelier de schoten gelost. De politie heeft dit nog niet bevestigd. De vrouw van de juwelier zou de overval thuis hebben gezien op bewakingsbeelden en vervolgens met de auto naar de winkel zijn gereden. Vervolgens zou de vrouw de twee daders hebben neergeschoten, melden diverse buurtbewoners.
En dit is dus de reden waarom enkel politieagenten en militairen de zwaardmacht hebben. Als de door jou geschetste situatie gerealiseerd wordt, krijgen we dalijk VS-stijl schietpartijen waar mensen afgeschoten worden omdat ze uit woede een prullenbak door de winkel smeten en "niet duidelijk was wat er nog meer zou komen!!!".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als er een paar mannen met maskers o.i.d. En wapens je winkel binnenhollen en vitrines in gaan slaan is het voor mij al voldoende noodweer. Je weet immers niet wat ze nog meer van plan zijn.
Dan moet je iedere kans grijpen die je hebt, als dat dan de dood tot gevolg heeft, jammer dan.
Ik zeg toch niet dat ze het verdienen om doodgeschoten te worden, maar ze hebben gewoon pech gehad. Risico van het vak. Net als dat je je been kan breken bij het skien (schaatsen gebeurt dat niet zo vaak). Een gipsvlucht is dan iets waar je rekening mee moet houden, ookal gebeurt het niet iedereen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat het risico bestaat om als overvaller doodgeschoten te worden betekent nog niet dat het ook gerechtvaardigd is als het daadwerkelijk gebeurt.
Als jij gaat schaatsen loop je ook het risico om je been te breken. Betekent nog niet dat je het dan verdient om je been te breken.
Denk dat wel mee gaat spelen hoe de overval is verlopen en welke invloed dat heeft op de gevangenisstraf van mevrouw.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zal in 99% van de gevallen de overvaller zijn, omdat je anders niet kunt spreken van een overval. Mensen zullen niet uitroepen "dit is een overval' zonder daarbij de dreiging van een wapen o.i.d. te gebruiken.
Er zijn ook dichterbij landen waar je gewoon een wapen in huis mag hebben. In Nederland zou ik er niet voor zijn, dat iedereen een wapen in huis mag hebben. Ik denk niet dat men zo gedisciplineerd is om er alleen in noodsituaties gebruik van te maken. Net als in de VS overigens.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Veel plezier in de Verenigde Staten. Of ga je een petitie oprichten die het wapenbezit in Nederland legaliseert?
Hou het een beetje gezellig joh...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Onzin. Wapenbezit is voor deze mevrouw te allen tijde verboden in deze situatie. Lul dus niet zo dom.
Gewoonquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
De daders zouden natuurlijk ook gewoon 2 roomblanke jongens kunnen zijn.
Dit is wel heel hypothetisch.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Dit noemt men geen noodweer. Dit is het bewust afslachten van twee mensen. Een taak die de politie draagt.quote:
Een keer, hoe vaak jij?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij bedreigd met een mes?
Geen idee... lijkt me niet he..?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Tegenwoordig openen juweliers hun deur met een doorgeladen pistool?.
Ai... Dit gaat er niet beter uitzien voor die vrouw.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:42 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wens de juwelier en zijn vrouw veel sterkte.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Welnee. Haar man was natuurlijk nog aan het werk. Dan is het logisch dat je ernaar toe rijdt om hem te redden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dit noemt men geen noodweer. Dit is het bewust afslachten van twee mensen. Een taak die de politie draagt.
Mevrouw is schuldig als de pest, zoals gedacht. Overigens een zéér pijnlijke klap voor mij als sportschutter. Al-fucking-weer..
1 keer. Ik had niet het idee dat ik op dat moment het initiatief aan het nemen was en als ik of iemand anders zichzelf had verdedigd met een kogel dan had die gozer dikke pech.quote:
Wapenbezit in een winkel is weldegelijk verboden. Enkel in de huiselijke kring mag je je eigen wapen opslaan, waarbij munitie en het wapen in twee aparte kluizen in twee aparte ruimtes met het liefst tijdslotvertraging dienen te worden opgeslagen. Dat red je n-o-o-i-t in de tijd van een overval, buiten het feit dat je ze nog steeds niet in je winkel had mogen hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hou het een beetje gezellig joh...
Met een vergunning is wapenbezit helemaal niet verboden.. en zij kan alle tijd hebben gehad om het wapen te pakken en te laden..
En welk nut heeft dit?quote:
Als dit klopt dan moet deze vrouw gewoon naar de gevangenis. Punt. Ze had de politie moeten bellen in plaats van eigen rechtertje spelen.quote:
Je weet toch niet of die overvallers een pistool op haar man hadden gericht, of dreigden haar neer te schieten. Dat staat nergens.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is gvd gewoon een afslachting
Als justitie en de rechterlijke macht niet al decennia falen in hun werk hadden we dit soort excessen niet gehad. Mensen zijn het falen van de autoriteiten zat en nemen het recht in eigen hand, volkomen begrijpelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dit noemt men geen noodweer. Dit is het bewust afslachten van twee mensen. Een taak die de politie draagt.
Mevrouw is schuldig als de pest, zoals gedacht. Overigens een zéér pijnlijke klap voor mij als sportschutter. Al-fucking-weer..
In wat voor wereld leef jijquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef Pedroso het volgende:
Dat is niet logisch; daar is de politie voor.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welnee. Haar man was natuurlijk nog aan het werk. Dan is het logisch dat je ernaar toe rijdt om hem te redden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |