quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
Niks, maar ik zie het probleem niet als het kan en goedkoper is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:04 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik bedoel "wat hebben criminelen met 2 paspoorten meer verkeerd gedaan dan criminelen met 1 paspoort dat ze juridisch zwakker staan", maar volgens mij snapte je dat stiekem wel
Geen last van Marokkanen daar, zo te zien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
HA ik heb wat gevonden, kijk eens wat voor mensen gedeporteerd worden.
[ afbeelding ]
"These are very serious crimes committed by non-citizens," Mr Bowen told The Sunday Telegraph.
Eehhhh .... je behandelt mensen dan niet gelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks, maar ik zie het probleem niet als het kan en goedkoper is.
quote:Nog tijd
De PVV heeft nog tot 8 april de tijd om met een kandidatenlijst te komen voor de Europese verkiezingen. De huidige nummer 2 van de PVV in Europa is Lucas Hartong. Hij besluit vandaag of hij lijsttrekker voor de Europese verkiezingen wil worden en of hij in de PVV blijft.
http://nos.nl/artikel/626575-wilders-ook-probleem-in-europa.html
Klopt, maar dat is wettelijk gewoon legaal.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:07 schreef Rurik het volgende:
[..]
Eehhhh .... je behandelt mensen dan niet gelijk.
Nou en.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is wettelijk gewoon legaal.
Dat zijn geen mensen met een dubbel paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hier staat toch wat anders.
http://www.volkskrant.nl/(...)-land-uitgezet.dhtml
Non-citizen. Dan hebben ze volgens mij dus geen australisch paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
HA ik heb wat gevonden, kijk eens wat voor mensen gedeporteerd worden.
[ afbeelding ]
"These are very serious crimes committed by non-citizens," Mr Bowen told The Sunday Telegraph.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat zijn geen mensen met een dubbel paspoort.
Trouwens: bron de Volkskrant
Waarom zou het gerechtvaardigd zijn als het nu ook al gebeurt? Alsof er nu geen slechte wetten zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Niet gelijk behandelen gebeurt nu ook al.
Dat is een goed punt inderdaad, daarom is verbanning naar Siberië ook zo'n uitstekende oplossing.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:07 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda, wat hebben criminelen met 2 paspoorten méér verkeerd gedaan dan criminelen met 1 paspoort dat ze zwaarder gestraft moeten worden?
Wat is je probleem nou? Alleen dat dan niet iedereen gelijk wordt behandeld?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:10 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom zou het gerechtvaardigd zijn als het nu ook al gebeurt? Alsof er nu geen slechte wetten zijn
Je weet dat inwoners van het koninkrijk der verenigde Nederlanden erger zijn dan de Marokkanen? Kijkend naar de statistieken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Geen last van Marokkanen daar, zo te zien.
Hier zou dit plaatje er heel anders uit zien.
Denk niet dat Poetin daarop zit te wachtenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een goed punt inderdaad, daarom is verbanning naar Siberië ook zo'n uitstekende oplossing.
Drie keer gepakt > levenslange verbanning.
Als dat voor alle criminelen geldt zou dat inderdaad rechtvaardig zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een goed punt inderdaad, daarom is verbanning naar Siberië ook zo'n uitstekende oplossing.
Drie keer gepakt > levenslange verbanning.
Ja, raar hé, dat dat mijn probleem is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is je probleem nou? Alleen dat dan niet iedereen gelijk wordt behandeld?
Dat bedoel ik nou net, die regeling gaat helemaal niet op voor mensen die beschikken over een Australisch paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Non-citizen. Dan hebben ze volgens mij dus geen australisch paspoort.
Kortom: iets anders dan waar we het hier over hebben met Marokkanen met zowel nederlands als marokkaans paspoort.
Ik denk dat er wel commerciële mogelijkheden zijn, zeker als je ziet wat gevangenen in Nederland kosten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Denk niet dat Poetin daarop zit te wachten
Ja, dat had ik gezien, maar dat leest niemand, geloof ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:12 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou net, die regeling gaat helemaal niet op voor mensen die beschikken over een Australisch paspoort.
Met liegen maak je geen indruk hoor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je weet dat inwoners van het koninkrijk der verenigde Nederlanden erger zijn dan de Marokkanen? Kijkend naar de statistieken.
Waarom is het een probleem als niet iedereen gelijk wordt behandeld?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:12 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, raar hé, dat dat mijn probleem is.
Inderdaad, onderscheid maken tussen groepen criminelen is onzinnig. In positieve en negatieve zin.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:11 schreef Rurik het volgende:
[..]
Als dat voor alle criminelen geldt zou dat inderdaad rechtvaardig zijn.
Tot dat het jou overkomt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem als niet iedereen gelijk wordt behandeld?
Wat voor "praktische redenen"quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, onderscheid maken tussen groepen criminelen is onzinnig. In positieve en negatieve zin.
Toch vind ik dat je om praktische redenen selectie mag toepassen in bepaalde gevallen.
Nee.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je weet dat inwoners van het koninkrijk der verenigde Nederlanden erger zijn dan de Marokkanen? Kijkend naar de statistieken.
Eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:37 schreef hpeopjes het volgende:
Dit land zou zó véél béter, fijner, aangenamer, rijker zijn, zónder Marokkanen!
538 is volgens jou minder dan 431? En dan hebben we pas een gedeelte van het koninkrijk...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Met liegen maak je geen indruk hoor.
Stel je controleert 10.000 man op wapens, dan kun je wel iedereen gelijk behandelen. Praktisch gezien kun je dan beter de risico groepen eruit filteren.quote:
Jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee.
http://statline.cbs.nl/St(...)&D4=a&D5=0&D6=l&VW=T
Autochtoon 128 890 106 100 530 83quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee.
Verdachten per 10 000 inwoners, groepen van ongelijke grootte zijn niet vergelijkbaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Autochtoon 128 890 106 100 530 83
Allochtoon 113 140 281 86 520 219
Misschien heb je trouwens nog een les nodig over wat allemaal bij het koninkrijk hoort?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee.
Wat de neuk boeit dat nou?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Verdachten per 10 000 inwoners, groepen van ongelijke grootte zijn niet vergelijkbaar natuurlijk.
Ook in dat geval. Stel jij bent een crimineel met een dubbel paspoort en je begaat een misdrijf samen met iemand met een enkel paspoort. Je maat krijgt alleen een celstraf, jij wordt het land uitgeschopt. Als jij en je advocaat dit vaststellen en zeggen of dit niet wat onrechtvaardig is zegt de rechter: "Wat is het probleem als niet iedereen gelijk wordt behandeld?"quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want? We hebben het alleen over criminelen met een dubbel paspoort.
Waar heb je het over man? 538 is een radiozender, en het getal 431 zegt me niks.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
538 is volgens jou minder dan 431? En dan hebben we pas een gedeelte van het koninkrijk...
Wel zwakjes dat je me eerst beschuldigt van liegen en daarna vertikt om toe te geven dat je niet goed bent in of begrijpend lezen, of het interpreten van tabellen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Met liegen maak je geen indruk hoor.
Ja en dan? Ik zie het probleem niet als in sommige gevallen (net als nu) gelijkheid niet geldt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:18 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ook in dat geval. Stel jij bent een crimineel met een dubbel paspoort en je begaat een misdrijf samen met iemand met een enkel paspoort. Je maat krijgt alleen een celstraf, jij wordt het land uitgeschopt. Als jij en je advocaat dit vaststellen en zeggen of dit niet wat onrechtvaardig is zegt de rechter: "Wat is het probleem als niet iedereen gelijk wordt behandeld?"
Als 6% van Marokkanen crimineel is en 1% van de Nederlanders, dan veroorzaken de Marokkanen in verhouding meer problemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat de neuk boeit dat nou?
Je hebt dus meer last van de 13.000 Marokkaanse verdachten itt 130.000 Nederlandse verdachten?
Aha, dus jij hebt de statistieken niet eens bekeken?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:18 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waar heb je het over man? 538 is een radiozender, en het getal 431 zegt me niks.
Praat geen POEP!
Wat voor tabel? Wat lul je nou zwakzinnig man?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wel zwakjes dat je me eerst beschuldigt van liegen en daarna vertikt om toe te geven dat je niet goed bent in of begrijpend lezen, of het interpreten van tabellen.
Wat boeit die verhouding nou? Het gaat toch om het aantal criminelen? Als er 10x zoveel Nederlandse criminelen zijn dan moet de focus toch daar liggen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als 6% van Marokkanen crimineel is en 1% van de Nederlanders, dan veroorzaken de Marokkanen in verhouding meer problemen.
In de VS plegen ze meer aanslagen dan moslims.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:20 schreef superniger het volgende:
[..]
Joden geven geen overlast. Marokkanen wel
Waarom dan? Wat heb jij met je 2 paspoorten meer verkeerd gedaan dan je maat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja en dan? Ik zie het probleem niet als in sommige gevallen (net als nu) gelijkheid niet geldt.
Lezen is écht teveel moeite bij jou, hè?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:18 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waar heb je het over man? 538 is een radiozender, en het getal 431 zegt me niks.
Praat geen POEP!
Excuses, ik dacht dat iemand die hier zo op zijn strepen stond ivm criminaliteit door Marokkanen wel de moeite had genomen om ook zelf eens de statistieken te bekijken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat voor tabel? Wat lul je nou zwakzinnig man?
Als jij één of ander tabelletje hebt waar die getallen in staan, dan moet je antwoorden met die tabel. Niet met alleen die 2 getallen zonder verdere context.
Omdat wij (als in Nederland) er dan geen last meer van hebben.quote:
Daar heb ik al antwoord opgegeven, namelijk dat ze niks meer verkeerd hebben gedaan.quote:Wat heb jij met je 2 paspoorten meer verkeerd gedaan dan je maat?
Nee dat is het niet...in NL niet en op basis van het EVRM ook niet... Het is inherent discriminerend en uitsluitendquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat wij (als in Nederland) er dan geen last meer van hebben.
[..]
Daar heb ik al antwoord opgegeven, namelijk dat ze niks meer verkeerd hebben gedaan.
Daar heb ik echt geen tabelletje voor nodig hoor. Met die statistieken veeg ik sowieso m'n hol af. Die statistieken hebben geen enkele betekenis. Nog geen procent van alle Marokkaanse criminelen wordt daadwerkelijk gepakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht dat iemand die hier zo op zijn strepen stond ivm criminaliteit door Marokkanen wel de moeite had genomen om ook zelf eens de statistieken te bekijken.
Nee, dat is in sommige gevallen legaal en in andere illegaal.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet...in NL niet en op basis van het EVRM ook niet... Het is inherent discriminerend en uitsluitend
Nooit gehoord van een vrouwen- en allochtonenquotum? Een ander voorbeeld is dat homo's uit Iran niet mogen worden teruggestuurd maar uit een ander land waar ze vervolgt worden wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet...in NL niet en op basis van het EVRM ook niet... Het is inherent discriminerend en uitsluitend
Nooit gehoord van een vrouwen- en allochtonenquotum? Een ander voorbeeld is dat homo's uit Iran niet mogen worden teruggestuurd maar uit een ander land waar ze vervolgt worden wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Het is vreselijk dat racisten als jij onder het mom van vrijheid van meningsuiting zulke leugens over zwakke minderheden mogen blijven uitkramen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Daar heb ik echt geen tabelletje voor nodig hoor. Met die statistieken veeg ik sowieso m'n hol af. Die statistieken hebben geen enkele betekenis. Nog geen procent van alle Marokkaanse criminelen wordt daadwerkelijk gepakt.
Naar mijn ervaring wordt 95% van alle criminaliteit in Nederland door Marokkanen gepleegd. En mijn eigen ervaring, die is voor mij persoonlijk het allerbelangrijkst.
Theorie en praktijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Het soort discriminatie op grond van nationaliteit gecombineerd met het plegen van strafbare feiten. Het kan legaal zijn als aan zware eisen is voldaan, maar het zomaar uitzetten van deze mensen is illegaal.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is in sommige gevallen legaal en in andere illegaal.
Legale discriminatie vind je overal
Sorry, al genuanceerdquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nooit gehoord van een vrouwen- en allochtonenquotum? Een ander voorbeeld is dat homo's uit Iran niet mogen worden teruggestuurd maar uit een ander land waar ze vervolgt worden wel.
Maar dan nog, inwoners van het koninkrijk zijn nog steeds crimineler dan Marokkanen. OOK per 10.000 inwoners. Kijk je überhaupt naar je eigen statistieken?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef BlaZ het volgende:
http://statline.cbs.nl/St(...),G1,G3,G2&STB=T&VW=T
Onderaan, de vergelijkingen per 10.000 inwoners.
Vergelijkingen over de totale groep gaan natuurlijk nergens over.
Als nog geen % van de criminelen gepakt wordt, zouden er meer criminele Marokkanen dan Marokkanen in Nederland wonen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Daar heb ik echt geen tabelletje voor nodig hoor. Met die statistieken veeg ik sowieso m'n hol af. Die statistieken hebben geen enkele betekenis. Nog geen procent van alle Marokkaanse criminelen wordt daadwerkelijk gepakt.
Naar mijn ervaring wordt 95% van alle criminaliteit in Nederland door Marokkanen gepleegd. En mijn eigen ervaring, die is voor mij persoonlijk het allerbelangrijkst.
Nou, het scheelt zolangzamerhand weinig, en het worden er nog steeds elke dag meer.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als nog geen % van de criminelen gepakt wordt, zouden er meer criminele Marokkanen dan Marokkanen in Nederland wonen.
Ik ben benieuwd hoe die berekening er precies uit ziet. Ik vermoed dat je een denkfoutje maakt.quote:Je stelling is dus per definitie onmogelijk.
Nee Algemene Wet gelijke Behandeling, afwegen van conflicterende grondrechten, en beperking op basis van artikel 8(2) van het EVRMquote:
Waar stem jij op als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Gaat het hier over gepakte Marokkanen dan? Nogmaals, bekijk de statistieken eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gaven-liggen-uit-pvvquote:'PVV'ers die verklaring uitgaven liggen uit PVV'
De acht PVV-raadsleden die gisteren in een verklaring lieten weten afstand te nemen van de Marrokkanen-uitspraak van Geert Wilders, liggen uit de partij.
Dat zegt Chris Jansen, het enige Almeerse PVV-raadslid dat trouw blijft aan de PVV. "Ik heb Wilders gisteravond laat gesproken", zegt Jansen tegen RTL Nieuws. "Zijn standpunt is helder: voor de PVV'ers die gisteravond de verklaring hebben uitgedaan liggen uit de PVV."
De acht raadsleden zouden eerst zelf uit de partij hebben willen stappen. In hun uitgegeven verklaring stond later dat ze afstand nemen van de uitspraken van Wilders en de gevolgen daarvan aanvaarden.
Als je dat de reden is zou je álle criminelen ook verplicht kunnen laten immigreren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat wij (als in Nederland) er dan geen last meer van hebben.
Ah, back ontopic dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gaven-liggen-uit-pvv
Nee. Verre van zelfs. Ik zal jullie even helpen. Je moet het niet per 10.000 inwoners bekijken voor een eerlijke vergelijking. Maar per 10.000 Marokkanen. Elementaire statistiek, als je dat al niet snapt, kun je er beter mee stoppen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar dan nog, inwoners van het koninkrijk zijn nog steeds crimineler dan Marokkanen. OOK per 10.000 inwoners. Kijk je überhaupt naar je eigen statistieken?
Dat ontken ik toch ook helemaal niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar dan nog, inwoners van het koninkrijk zijn nog steeds crimineler dan Marokkanen. OOK per 10.000 inwoners. Kijk je überhaupt naar je eigen statistieken?
Weetje, ik verklap je de titel wel van de statistiek waar iedereen zich op beroept zodat je jezelf niet helemaal voor lul zet: "Verdachten; delictgroep, geslacht, leeftijd en herkomstgroepering" Ter verduidelijking; VERDACHTENquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou, het scheelt zolangzamerhand weinig, en het worden er nog steeds elke dag meer.
[..]
Ik ben benieuwd hoe die berekening er precies uit ziet. Ik vermoed dat je een denkfoutje maakt.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, back ontopic dus.
Nu is de stand dus weer
Marokkanen -0 : PVV -16
Mooiquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gaven-liggen-uit-pvv
Nee want dat kan niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef Rurik het volgende:
[..]
Als je dat de reden is zou je álle criminelen ook verplicht kunnen laten immigreren.
Maar jij veegt toch je hol af met statistiekjes? Het gaat toch om je eigen ervaring?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee. Verre van zelfs. Ik zal jullie even helpen. Je moet het niet per 10.000 inwoners bekijken voor een eerlijke vergelijking. Maar per 10.000 Marokkanen. Elementaire statistiek, als je dat al niet snapt, kun je er beter mee stoppen.
Beter blijft hij en zodra hij gekozen is gaat hij daar weg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:31 schreef Ajacied422 het volgende:
En ik postte al eerder, maar nog 'n keer dan.
[ afbeelding ]
Lucas Hartong twijfelt nog of hij in de PVV blijft.
Ah, meneer weet het beter dan de maker van de statistiek, waarom sturen we bij het CBS niet iedereen naar huis om meneer hpeopjes voortaan alle statistieken in elkaar te laten zetten?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee. Verre van zelfs. Ik zal jullie even helpen. Je moet het niet per 10.000 inwoners bekijken voor een eerlijke vergelijking. Maar per 10.000 Marokkanen. Elementaire statistiek, als je dat al niet snapt, kun je er beter mee stoppen.
Bovendien is dat echt een héél slecht idee: alle criminelen laten immigreren.quote:
Emigreren... En daar zit het inherente onderscheid...Staten mogen hun eigen onderdanen niet uitzetten. Is sowieso symboolpolitiek want Nederland mag niet zelf beslissen wie het een Nederlands paspoort afneemt, daar heeft de EU namelijk ook iets over te zeggen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef Rurik het volgende:
[..]
Als je dat de reden is zou je álle criminelen ook verplicht kunnen laten immigreren.
Alles kan. Maar als jet lastiger wordt met wetgeving, tja dan maar niet. Het is geen excuus om mensen ongelijk te gaan behandelen.quote:
Voor de gemiddelde fokker is dit hogere wiskunde maar het is wel waar.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een strafkamp op een waddeneiland is natuurlijk wel mogelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Emigreren... En daar zit het inherente onderscheid...Staten mogen hun eigen onderdanen niet uitzetten. Is sowieso symboolpolitiek want Nederland mag niet zelf beslissen wie het een Nederlands paspoort afneemt, daar heeft de EU namelijk ook iets over te zeggen.
Dan verander je die wetgeving... In Australië kan het blijkbaar ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:33 schreef Rurik het volgende:
[..]
Alles kan. Maar als jet lastiger wordt met wetgeving, tja dan maar niet. Het is geen excuus om mensen ongelijk te gaan behandelen.
Ik wil ook best wel naar de Antillen anders.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een strafkamp op een waddeneiland is natuurlijk wel mogelijk.
Of kunnen we ze naar de Antillen sturen en maken we die over 20 jaar weer onafhankelijk?
Uhm. Dat doen ze in die statistiek. Ik postte het al eerder:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Edit: die 431 en 538 zijn per 10.000 inwonersquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lezen is écht teveel moeite bij jou, hè?
http://statline.cbs.nl/St(...)DR=G4,G1,G2,T&STB=G3
Op 13.390 Marokkanen, 431 verdacht van misdrijven
Op 7.150 Antillianen/Arubanen, 538 verdacht van misdrijven
Die kan niet zomaar veranderd worden. Heb je enig idee wat de gevolgen kunnen zijn als je Artikel 1 van de grondwet gaat wijzigen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan verander je die wetgeving... In Australië kan het blijkbaar ook.
Neehee!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Inderdaad, dan verander je die wetgeving dat ALLE criminelen verplicht moeten emigreren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In Australië is het ook nog steeds niet mogelijk om iemand met een Australisch paspoort dat paspoort af te nemen omdat hij toevallig ook nog een andere heeft. Is ook pas 17 keer gezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Enig idee hoe je dat moet doen? Dat gaat in tegen zelfs Europese wetgeving? En hoe werkt dat in Australie volgens jou?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is een behoorlijk kinderachtige reactie van de PVDA.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees net dat de PvdA vanaf nu structureel tegen moties van de PVV zal gaan stemmen.. het lijkt erop dat politieke tegenstanders van Wilders nu eindelijk een stok hebben gevonden om de hond mee te slaan. De uitspraak van Wilders vond ik niet slim en ook onsympathiek, maar hoe er op wordt gereageerd door de politiek correcte meute is ook wel weer opvallend..
Tegen racisme zijn is politiek correct. Weten we dat ook weer. Gelukkig zijn er nogal wat politiek correcten in dit land, van links tot rechts.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees net dat de PvdA vanaf nu structureel tegen moties van de PVV zal gaan stemmen.. het lijkt erop dat politieke tegenstanders van Wilders nu eindelijk een stok hebben gevonden om de hond mee te slaan. De uitspraak van Wilders vond ik niet slim en ook onsympathiek, maar hoe er op wordt gereageerd door de politiek correcte meute is ook wel weer opvallend..
Wat zijn die gevolgen dan? Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die kan niet zomaar veranderd worden. Heb je enig idee wat de gevolgen kunnen zijn als je Artikel 1 van de grondwet gaat wijzigen?
Echt he?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Neehee!
Dat kan helemaal niet in Australië.
Ze kunnen alleen criminelen uitzetten die "non-citizens" zijn, dus geen australisch paspoort hebben.
Dat is nog maar 10x gepost in dit topic.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat zijn die gevolgen dan? Ik zie het probleem niet.
Nee want dat kan legaal niet volgens het internationaal recht en niemand wil die emigranten ook hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:36 schreef Rurik het volgende:
[..]
Inderdaad, dan verander je die wetgeving dat ALLE criminelen verplicht moeten emigreren.
Er is geen reden om te zeggen "ok, het is een beetje lastig om ALLE criminelen uit te laten zetten qua wetgeving, dus tja, doe die met hun dubbel paspoort maar eerst, dan is dat wel onrechtvaardig, maar ja gelijke behandeling is voor mietjes"
In Australië kan het volgens mij ook niet, bij het enige artikel dat ik kon vinden ging het om NON-CITIZENS.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Enig idee hoe je dat moet doen? Dat gaat in tegen zelfs Europese wetgeving? En hoe werkt dat in Australie volgens jou?
Is dat nu juist het punt niet een beetje, dat PVV adepten geen idee hebben wat ze roepen ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is bovendien helemaal niet handig. Als alle landen dit zouden doen krijg je een chaos.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee want dat kan legaal niet volgens het internationaal recht en niemand wil die emigranten ook hebben.
Nee, het is niet lastig, het kan gewoon niet.
Dan doen we het gewoon helemaal niet. Ook niet bij mensen met 2 paspoorten (wat overigens ook niet kan volgens internationaal recht, zoals andere fokkers posten)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee want dat kan legaal niet volgens het internationaal recht en niemand wil die emigranten ook hebben.
Nee, het is niet lastig, het kan gewoon niet.
Holy Guacamolequote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
quote:Friese PVV'ers stappen uit partij
Enkele PVV'ers in provinciale staten van Friesland verlaten hun partij. Dat maken zij zaterdagochtend in Leeuwarden bekend. Vermoedelijk gaat het om Otto van der Galiën en Pieter Buisman.
Of het om twee leden gaat of om de complete fractie van drie mensen is nog niet duidelijk. Fractieleider Otto van der Galiën en fractielid Pieter Buisman namen vrijdag al afstand van Wilders' woorden. Fractielid Max Aardema deed dat niet.
De PVV kwam in maart 2011 met vier zetels in provinciale staten van Friesland. In oktober van dat jaar scheidde het eerste fractielid zich al af, toenmalig fractieleider Jelle Hiemstra. Hij heeft sindsdien een eenmansfractie in provinciale staten.
http://m.lc.nl/friesland/article16730043.ece
En dat is logisch. Dat kan hier ook al doet men er weinig mee. In elk geval moet het niet kunnen dat je burgers zomaar kan uitzetten. Gelukkig werkt dat ook zo.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
In Australië kan het volgens mij ook niet, bij het enige artikel dat ik kon vinden ging het om NON-CITIZENS.
Echt he?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Holy GuacamoleDus jij denkt echt dat het verwijderen van het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet geen gevolgen gaat hebben voor heel Nederland? Dat niet alleen criminele Marokkanen uitgezet zouden kunnen worden maar dat werkelijk IEDEREEN dan niet meer gelijk behandeld hoeft te worden voor de wet?
Geen idee, daar heb ik geen verstand van. Dat het tegen de Europese wetgeving ingaat kan kloppen maar wat mij betreft gaan we uit de EU.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Enig idee hoe je dat moet doen? Dat gaat in tegen zelfs Europese wetgeving?
Geen idee, uit de posts hier dacht ik op te maken dat het wel kon in Australië.quote:En hoe werkt dat in Australie volgens jou?
Nee hoor. Je kunt niet de ene crimineel voor een vergrijp een paspoort afpakken en dat bij een crimineel die maar 1 paspoort heeft niet doen. Dan straf je namelijk ongelijk en dat mag niet volgens artikel 1 van de Grondwet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan nog kan het niet. Je kan toch niet een deel van de Nederlandse bevolking (met Nederlands paspoort) als anders gaan zien en behandelen dan andere inwoners?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geen idee, daar heb ik geen verstand van. Dat het tegen de Europese wetgeving ingaat kan kloppen maar wat mij betreft gaan we uit de EU.
[..]
Geen idee, uit de posts hier dacht ik op te maken dat het wel kon in Australië.
Ja, maar dat boeit hem niet of zo.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt niet de ene crimineel voor een vergrijp een paspoort afpakken en dat bij een crimineel die maar 1 paspoort heeft niet doen. Dan straf je namelijk ongelijk en dat mag niet volgens artikel 1 van de Grondwet.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er zijn er nog 2 opgestapt in Friesland (Volgens de NOS)
Ik denk dat Wilders nu toch wel spijt heeft van zijn uitspraak.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er zijn er nog 2 opgestapt in Friesland (Volgens de NOS)
Nou, het kan dus alleen bij non-citizens, dus als je geen australisch paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geen idee, daar heb ik geen verstand van. Dat het tegen de Europese wetgeving ingaat kan kloppen maar wat mij betreft gaan we uit de EU.
[..]
Geen idee, uit de posts hier dacht ik op te maken dat het wel kon in Australië.
Gelukkig ben ik dan ook geen PVV adept als je de rest van mijn berichten leest.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat nu juist het punt niet een beetje, dat PVV adepten geen idee hebben wat ze roepen ?
Tegen racisme zijn is niet politiek correct maar normaal.. maar als je dat filmpje van Wilders op een beetje intelligente wijze interpreteert, dan zie je dat hij alleen doelde op criminele Marokkanen en dat hij immigratie wil beperken.. en niet iedere Marokkaan het land uit wil hebben. Maar de grote massa is helaas dom en heeft erg lange tenen. Dat had Wilders kunnen weten, ik vind het erg dom wat hij heeft gezegd en hij schiet zichzelf er mooi mee in de voet. Dat vind ik niet erg, maar al die overdreven reacties vind ik irritant.. Maak liever het onderliggende probleem bespreekbaar denk ik danquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Tegen racisme zijn is politiek correct. Weten we dat ook weer. Gelukkig zijn er nogal wat politiek correcten in dit land, van links tot rechts.
Fixedquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:30 schreef Barbusse het volgende:
Deeltje 10 alweer in de deportatie gutmensch-SC
Slecht argument, waarom zouden andere landen dat nu ook opeens gaan doen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is bovendien helemaal niet handig. Als alle landen dit zouden doen krijg je een chaos.
Waarom kan dat dan niet? Je kan toch gewoon hun Nederlands paspoort afpakken als ze ook een ander paspoort hebben?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:41 schreef Rurik het volgende:
[..]
Dan doen we het gewoon helemaal niet. Ook niet bij mensen met 2 paspoorten (wat overigens ook niet kan volgens internationaal recht, zoals andere fokkers posten)
Ik denk het niet. Die mensen zijn allemaal vervangbaar.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders nu toch wel spijt heeft van zijn uitspraak.
Wilders weet over het algemeen EXACT wat hij roept. De man is niet dom. Als zo'n man dus dit gaat roepen voor een zaal......en die zaal doet mee is dat op zijn minst heel erg vreemd te noemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tegen racisme zijn is niet politiek correct maar normaal.. maar als je dat filmpje van Wilders op een beetje intelligente wijze interpreteert, dan zie je dat hij alleen doelde op criminele Marokkanen en dat hij immigratie wil beperken.. en niet iedere Marokkaan het land uit wil hebben. Maar de grote massa is helaas dom en heeft erg lange tenen. Dat had Wilders kunnen weten, ik vind het erg dom wat hij heeft gezegd en hij schiet zichzelf er mooi mee in de voet. Dat vind ik niet erg, maar al die overdreven reacties vind ik irritant.. Maak liever het onderliggende probleem bespreekbaar denk ik dan
Ik denk het niet. Ik denk dat Wilders helemaal niet zo blij is dat hij al die zetels moet vullen op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau, dus hij is al die mensen liever kwijt dan rijk. Het gaat puur om hem zelf en hoe hij scoort in de peilingen en dat hij de media haalt, zijn collega's zijn een vervelend bijeffect.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders nu toch wel spijt heeft van zijn uitspraak.
Het antwoord op die vraag is in de 50 posts boven de jouwe een keer of 23 gegeven. Misschien moet je die gewoon eerst even lezen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom kan dat dan niet? Je kan toch gewoon hun Nederlands paspoort afpakken als ze ook een ander paspoort hebben?
Ik zeg nergens dat het gelijkheidsbeginsel verwijderd moet worden. Tevens geldt dat gelijkheidsbeginsel nu ook al vaak niet:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Holy GuacamoleDus jij denkt echt dat het verwijderen van het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet geen gevolgen gaat hebben voor heel Nederland? Dat niet alleen criminele Marokkanen uitgezet zouden kunnen worden maar dat werkelijk IEDEREEN dan niet meer gelijk behandeld hoeft te worden voor de wet?
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nooit gehoord van een vrouwen- en allochtonenquotum? Een ander voorbeeld is dat homo's uit Iran niet mogen worden teruggestuurd maar uit een ander land waar ze vervolgt worden wel.
Dat zal best. Dan wordt het een nóg engere partij. Ik denk dat dit het einde is voor de PVV. Heel goed.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Die mensen zijn allemaal vervangbaar.
Alleen dat dat volgens de grondwet en Europees recht niet zou kunnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag is in de 50 posts boven de jouwe een keer of 23 gegeven. Misschien moet je die gewoon eerst even lezen.
Flikker een eind op met je gutmensch obsessiequote:
Lijkt me reden genoeg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Alleen dat dat volgens de grondwet en Europees recht niet zou kunnen.
Wilders is niet dom, maar het zou me niet verbazen als hij in een soort overwinningsroes dacht dat hij dit wel kon roepen.. hij komt tot nu toe namelijk overal mee weg. Zou me ook niet verbazen als hij er inmiddels spijt van heeft, zoals hiervoor al door iemand is gezegd.. o wacht, dat was jijquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Wilders weet over het algemeen EXACT wat hij roept. De man is niet dom. Als zo'n man dus dit gaat roepen voor een zaal......en die zaal doet mee is dat op zijn minst heel erg vreemd te noemen.
Dat is al bespreekbaar. Maar kennelijk is voor sommigen iets alleen bespreekbaar als je schreeuwt en in algemeenheden roeptoetert.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maak liever het onderliggende probleem bespreekbaar denk ik dan
Je zal toch mensen moeten hebben die in bijv. Almere dingen voor je gaan doen. En het is niet zo simpel om mensen te vervangen lijkt mij.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat Wilders helemaal niet zo blij is dat hij al die zetels moet vullen op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau, dus hij is al die mensen liever kwijt dan rijk. Het gaat puur om hem zelf en hoe hij scoort in de peilingen en dat hij de media haalt, zijn collega's zijn een vervelend bijeffect.
Ik denk niet dat de xenofobe veenbrand ermee gedoofd is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zal best. Dan wordt het een nóg engere partij. Ik denk dat dit het einde is voor de PVV. Heel goed.
Nee, want dat gaat in tegen de grondwet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom kan dat dan niet? Je kan toch gewoon hun Nederlands paspoort afpakken als ze ook een ander paspoort hebben?
Niet als je dat doet naar aanleiding van een strafbaar feit waar iemand met slechts 1 paspoort slechts een gevangenisstraf of boete voor krijgt. Waarom wil je dat niet inzien?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://www.citizenship.gov.au/current/losing_citizenship/quote:Losing your citizenship
You may have lost or given up your Australian citizenship:
by acquiring the citizenship of another country before 4 April 2002 (before this date you automatically lost Australian citizenship by becoming the citizen of another country)
by giving up or renouncing your Australian citizenship to retain or acquire another citizenship or avoid significant hardship
as a child because your responsible parent or parents ceased to be Australian citizens.
Revoking citizenship
If you became a citizen by application you can have your citizenship taken away if you are found to have committed a serious criminal offence prior to gaining citizenship. Australian citizenship can be revoked if:
you have been convicted of making a false statement or representation in relation to your application to become an Australian citizen
you are convicted of a serious criminal offence at any time prior to becoming a citizen involving a sentence of 12 months or more
your approval to become an Australian citizen was gained as a result of migration-related fraud
your approval to become an Australian citizen was gained as a result of third party fraud; for example, fraudulent conduct by a migration agent in the citizenship application
it would be contrary to the public interest for you to remain an Australian citizen.
An Australian citizen by birth cannot have their Australian citizenship revoked. Similarly, a person conferred citizenship, after fully disclosing all relevant factors, cannot have their Australian citizenship revoked.
People who have their citizenship revoked can be removed from Australia.
Children
Children under the age of 18 may also have their citizenship revoked unless the other responsible parent is an Australian citizen or the child would become stateless.
Nee, want het wordt nu ook al niet nageleefd. En hoe eerder we weg zijn uit de EU hoe beter.quote:
Grondwet is aanpasbaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Rurik het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat in tegen de grondwet.
Je argument om niet ALLE Nederlanders te verbannen omdat je er dan geen last van hebt was omdat het niet kon vanwege wetgeving op hoger niveau. Dit is net zo, het kan niet omdat het niet mag van de grondwet.
Dat denk ik ook. En dat geeft zijn enge denken dus perfect aan. En het gedachtegoed van mensen in de zaal.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wilders is niet dom, maar het zou me niet verbazen als hij in een soort overwinningsroes dacht dat hij dit wel kon roepen.. hij komt tot nu toe namelijk overal mee weg. Zou me ook niet verbazen als hij er inmiddels spijt van heeft, zoals hiervoor al door iemand is gezegd.. o wacht, dat was jij
Een allochtonen- en vrouwenquotum gaat niet tegen de grondwet in?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Rurik het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat in tegen de grondwet.
Je argument om niet ALLE Nederlanders te verbannen omdat je er dan geen last van hebt was omdat het niet kon vanwege wetgeving op hoger niveau. Dit is net zo, het kan niet omdat het niet mag van de grondwet.
Waarom dan niet? Vanwege de grondwet of waar anders niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet als je dat doet naar aanleiding van een strafbaar feit waar iemand met slechts 1 paspoort slechts een gevangenisstraf of boete voor krijgt. Waarom wil je dat niet inzien?
Dat gebeurt nu toch ook al.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, die kun je gewoon even opzij zetten als het je niet uitkomt.
Volgens mij is er gewoon een mooie taak voor andere wel normale partijen. Het gevaar van de PVV is bijna dat werkelijke problemen niet meer bespreekbaar zijn. Kijk naar de reactie van de PVDA bijv.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de xenofobe veenbrand ermee gedoofd is.
Bron: NOSquote:Friese PVV'ers breken met Wilders
Toegevoegd: zaterdag 22 mrt 2014, 11:45
Twee van de drie Statenleden van de PVV in Friesland verlaten de partij. Een van hen is fractievoorzitter Otto van der Galiën. De derde PVV'er in de Friese Staten blijft zitten. De twee vertrekken uit onvrede over het optreden van partijleider Wilders.
Dat zeg je wel. Je wilt dat de ene persoon anders/zwaarder/alternatief gestraft wordt dan een ander voor hetzelfde vergrijp, alleen maar omdat zijn ouders in een ander land geboren zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het gelijkheidsbeginsel verwijderd moet worden. Tevens geldt dat gelijkheidsbeginsel nu ook al vaak niet:
[..]
Er is zolangzamerhand wel genoeg besproken. Het is tijd voor actie!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Maak liever het onderliggende probleem bespreekbaar denk ik dan
Ok, nu ben ik opeens voor een allochtonen- en vrouwenquotum?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een allochtonen- en vrouwenquotum gaat niet tegen de grondwet in?
Wil Marokko dan wel die criminele Marokkanen hebben?quote:Ook praktisch kan het niet, niemand wil die mensen hebben.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://www.citizenship.gov.au/current/losing_citizenship/
Dus ook daar kan men je niet zomaar het paspoort afpakken. Net als hier dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En wie worden er ook daadwerkelijk gedeporteerd? http://www.dailytelegraph(...)freuy9-1226139953591quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Voorlopig niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, waarom is dat nou een probleem?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Je wilt dat de ene persoon anders/zwaarder/alternatief gestraft wordt dan een ander voor hetzelfde vergrijp, alleen maar omdat zijn ouders in een ander land geboren zijn.
Blijkbaar wel! Marokko heeft immers uit vrije wil besloten om die lui de Marokkaanse nationaliteit te verlenen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef Rurik het volgende:
Wil Marokko dan wel die criminele Marokkanen hebben?
Ik zeg alleen dat de grondwet geen argument is want nu wordt daar ook niet naar geluisterd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ok, nu ben ik opeens voor een allochtonen- en vrouwenquotum?
Ze hebben een Marokkaans paspoort dus ze moeten er gewoon in kunnen.quote:[..]
Wil Marokko dan wel die criminele Marokkanen hebben?
Omdat mensen voor de wet gelijk zijn. Als je daar een tweedeling in gaat maken ontspoor je volkomen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Vanwege de grondwet of waar anders niet?
Humor:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wie worden er ook daadwerkelijk gedeporteerd? http://www.dailytelegraph(...)freuy9-1226139953591
quote:The majority of offenders have been transported to Britain,
Nogmaals, dat gebeurt nu ook al.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat mensen voor de wet gelijk zijn. Als je daar een tweedeling in gaat maken ontspoor je volkomen.
Waarom wil jij die ongelijkheid is een betere vraag voor je.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, waarom is dat nou een probleem?
Eerder ging het over criminelen in Australië die uitgezet werden, ik post slechts de betreffende wetgeving.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Er staat nl. in dat als je je nationaliteit door geboorte hebt gekregen (wat het geval is bij veel Marokkanen in NL) je je australische nationaliteit niet kunt verliezen.
OK. tnx.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eerder ging het over criminelen in Australië die uitgezet werden, ik post slechts de betreffende wetgeving.
Doel je nu op dat positieve discriminatie voorbeeld ? De grondwet stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandelt dient te worden. Als blijkt dat groepen stelselmatig gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt dan kun je dus met zo'n maatregel het beeld recht trekken.quote:
Je stoort je toch ook aan een allochtonenquotum?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, waarom is dat nou een probleem?
Omdat we dan van die criminelen af zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom wil jij die ongelijkheid is een betere vraag voor je.
Goede, betrouwbare kandidaten zijn lastig te vinden, zeker op zo'n korte termijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een geheel andere discussie is of je een dubbel paspoort moet toestaan. Bij mensen die vanaf nu komen. Maar Ahmed uit Amsterdam West die hier geboren is en dus een Nederlands paspoort heeft (naast welk ander paspoort dan ook.....) heeft dezelfde rechten als ik.quote:
Maar dan is de grondwet dus geen goed argument.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar ben ik het in de meeste gevallen ook niet mee eens.
Mensen die iedereen behalve zichzelf de schuld geven uitzetten is een mooi begin! Zeker als ze aan komt zetten met waanzin alsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er is zolangzamerhand wel genoeg besproken. Het is tijd voor actie!
Het uitzetten van notoire Marokkaanse bontkraagcrimineeltjes zou een mooi begin zijn.
dit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Uh, wel als de grondwet ook één van de argumenten is waarom ik tegen ben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar dan is de grondwet dus geen goed argument.
PVVera die Onze rechtsstaat omver willen werpen terwijl ze dat verwijten aan de moslimsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:49 schreef ems. het volgende:
Ah, de grondwet. Nog zo'n zwak argument.
Niet dat ik het verder eens ben met panda, trouwens.
Het is gewoon een wet. En een goede. Anders kun je mensen dus anders behandelen omdat zij een andere achtergrond hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar dan is de grondwet dus geen goed argument.
Ik heb niet het idee dat dat voor de PVV heel relevante criteria zijn. Kadaverdiscipline lijkt me belangrijker.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Goede, betrouwbare kandidaten zijn lastig te vinden, zeker op zo'n korte termijn.
Mwah, als er debatten aankomen moet iemand ook iets te zeggen hebben. Zeker voor de EU verkiezingen is dat wel van belang.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dat voor de PVV heel relevante criteria zijn. Kadaverdiscipline lijkt me belangrijker.
Ja daar doel ik op. Dan is het nog steeds discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Doel je nu op dat positieve discriminatie voorbeeld ? De grondwet stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandelt dient te worden. Als blijkt dat groepen stelselmatig gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt dan kun je dus met zo'n maatregel het beeld recht trekken.
En die Nederlandse nationaliteit kunnen we dus afpakken.quote:In de rechtspraak telt enkel de Nederlandse nationaliteit, het zou ook onzinnig zijn om een andere nationaliteit erbij te trekken aangezien Nederland, en dus de rechtspraak, daar geen zeggenschap over heeft. Het zou dus betekenen dat iemand met een 2e nationaliteit anders behandeld zou worden voor hetzelfde misdrijf. Rechtsongelijkheid dus en ongrondwettelijk.
Lijkt me sterk, maar ik zeg dan ook dat ik niet weet of het zou kunnen.quote:Buiten dat is niet te controleren welke nationaliteiten iemand nog heeft buiten de Nederlandse.
Even los van het feit dat het niet kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja daar doel ik op. Dan is het nog steeds discriminatie.
[..]
En die Nederlandse nationaliteit kunnen we dus afpakken.
[..]
Lijkt me sterk, maar ik zeg dan ook dat ik niet weet of het zou kunnen.
Storen niet maar ik vindt het wel onzin. Ik vind het een slecht argument, ik gebruikte dat allochtonenquotum alleen om aan te tonen dat de grondwet niet boeit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef Rurik het volgende:
[..]
Je stoort je toch ook aan een allochtonenquotum?
Waarom stoor je je alleen aan ongelijke behandeling als het je zelf uitkomt?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Met die statistieken veeg ik sowieso m'n hol af. Die statistieken hebben geen enkele betekenis.
misschien tijd dat je met je eigen statistieken je hol nu eens wel schoonveegtquote:Naar mijn ervaring wordt 95% van alle criminaliteit in Nederland door Marokkanen gepleegd.
Waarom zou je dat niet moeten toestaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Een geheel andere discussie is of je een dubbel paspoort moet toestaan. Bij mensen die vanaf nu komen. Maar Ahmed uit Amsterdam West die hier geboren is en dus een Nederlands paspoort heeft (naast welk ander paspoort dan ook.....) heeft dezelfde rechten als ik.
Op je tweede punt, nee dat kunnen we nietquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee. Dat kan niet zomaar. Misschien bij 3 mensen per jaar. Niet de oplossing dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
[..]
Noem je mij een PVV'er?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:57 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
PVVera die Onze rechtsstaat omver willen werpen terwijl ze dat verwijten aan de moslims.
Dat gebeurd nu ook al zoals ik al een miljard keer heb gezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:57 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is gewoon een wet. En een goede. Anders kun je mensen dus anders behandelen omdat zij een andere achtergrond hebben.
Nou ja, storen, onzin ... het punt van mij is ... je bent het oneens met zoiets als een vrouwenquotum, maar iets wat veel extremer is, mensen uitzetten vanwege hun afkomst, is opeens geen probleem.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Storen niet maar ik vindt het wel onzin. Ik vind het een slecht argument, ik gebruikte dat allochtonenquotum alleen om aan te tonen dat de grondwet niet boeit.
Ik heb geen schutting.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Even los van het feit dat het niet kan.
Gooi jij je vuilnis ook altijd over de schutting?
Algemene wet gelijke behandeling, die een uitvoering is van artikel 1 Grondwet... Lees je anders even in...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu ook al zoals ik al een miljard keer heb gezegd.
Wat jij wil is dat Ahmed minder rechten heeft dan Henk. Dat kan dus niet. Daar kunnen we heel lang een discussie over voeren. Iets anders is zeggen dat een dubbel paspoort niet kan voor nieuwkomers. Die geef je dan een permanente verblijfsvergunning.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten toestaan?
Ah ja excuses dat mijn retoriek zo ingewikkeld is. Gooi je je afval ook zomaar op het grondgebied van iemand anders?quote:
Omdat het wegsturen van criminelen terecht is en een allochtonen en vrouwenquotum niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom stoor je je alleen aan ongelijke behandeling als het je zelf uitkomt?
Op basis van? Zie ook dit: http://www.dagelijksestan(...)n-wannabe-jihadistenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:00 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Op je tweede punt, nee dat kunnen we niet
Dan heb je het alleen over dat dubbele paspoort toelaten. Wat verder ook niets zegt natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu ook al zoals ik al een miljard keer heb gezegd.
Maar ook als een familielid een misdrijf heeft gepleegd? Linea recta deporteren dus?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het wegsturen van criminelen terecht is en een allochtonen en vrouwenquotum niet.
Omdat een vrouwenquotum onzin is, mijn argument tegen een vrouwenquotum is niet dat je dan mensen ongelijk behandeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:00 schreef Rurik het volgende:
[..]
Nou ja, storen, onzin ... het punt van mij is ... je bent het oneens met zoiets als een vrouwenquotum, maar iets wat veel extremer is, mensen uitzetten vanwege hun afkomst, is opeens geen probleem.
Nee, er wordt immers niemand benadeeld. Juist niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg het idee dat je het gewoon niet wil snappen. Zou je zelf anders behandeld willen worden op basis van je geboorteplaats ? Je vriend is in Amsterdam geboren,...jouw ouders in Apeldoorn, maar je woont al je hele leven in Amsterdam. Samen slopen jullie in Amsterdam een bushokje. De rechter oordeelt dat je vriend enkel een taakstraf krijgt, maar jij moet Amsterdam verlaten. En dat zou jij zonder morren accepteren. Geloof je het zelf ?quote:En die Nederlandse nationaliteit kunnen we dus afpakken.
Je lijkt nogal stellig in dat het wel kan. Terwijl al keer op keer is gezegd waarom het niet kan. Als het al wenselijk zou zijn.quote:Lijkt me sterk, maar ik zeg dan ook dat ik niet weet of het zou kunnen.
Een paspoort afpakken is wel andere koek? Het gaat hier gewoon om het fysiek afpakken van het paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Op basis van? Zie ook dit: http://www.dagelijksestan(...)n-wannabe-jihadisten
Waarom mag een vrouwen en allochtonenquotum dan wel?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Algemene wet gelijke behandeling, die een uitvoering is van artikel 1 Grondwet... Lees je anders even in...
Uitspraken van Hof van Justitie van de EU...Nederlanders zijn niet alleen Nederlanders maar ook EU burgers..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Op basis van? Zie ook dit: http://www.dagelijksestan(...)n-wannabe-jihadisten
Omdat die wet in sommige gevallen positieve discriminatie toestaat, negatieve discriminatie mag niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom mag een vrouwen en allochtonenquotum dan wel?
Het zijn Nederlandse criminelen, dus ze dienen gewoon naar een Nederlandse gevangenis te gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat we dan van die criminelen af zijn.
Het wegsturen van de ene crimineel wel en de andere niet is .... "terecht"?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het wegsturen van criminelen terecht is en een allochtonen en vrouwenquotum niet.
Dan veranderen de wet dat het wel kan. Waarom zou een dubbel paspoort niet mogen dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat jij wil is dat Ahmed minder rechten heeft dan Henk. Dat kan dus niet. Daar kunnen we heel lang een discussie over voeren. Iets anders is zeggen dat een dubbel paspoort niet kan voor nieuwkomers. Die geef je dan een permanente verblijfsvergunning.
Het ging hier ook alleen om het fysiek afpakken van het paspoort. Deze mensen zouden volgens mij niet stateloos worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Uitspraken van Hof van Justitie van de EU...Nederlanders zijn niet alleen Nederlanders maar ook EU burgers..
Ja als politicus kan je die dingen wel roepen (om stemmen te winnen) maar dat wil nog niet zeggen dat het kan.
Nee, maar dat is een onzin vergelijking. Mohammed heeft een Marokkaans paspoort dus dat kan gewoon. Ik heb geen licentie om het grondgebied van de buren te gebruiken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ah ja excuses dat mijn retoriek zo ingewikkeld is. Gooi je je afval ook zomaar op het grondgebied van iemand anders?
Waarom is het onzin?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat een vrouwenquotum onzin is, mijn argument tegen een vrouwenquotum is niet dat je dan mensen ongelijk behandeld.
Dat KAN niet!!!! Dat is wel wat de PVV roept inderdaad. Maar het gaat nooit gebeuren. Als je nu eens even tot 10 telt en dat tot je door laat dringen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan veranderen de wet dat het wel kan. Waarom zou een dubbel paspoort niet mogen dan?
Ik snap dat het jou een prettig gevoel geeft om eventjes helemaal los te gaan op je forumgenoten. Uiteraard is dat veel makkelijker dan het geven van een fatsoenlijk, relevant en weldoordacht weerwoord. En het is niet alleen makkelijker, het geeft je ook een instant voldaan gevoel! "Sohee, heb ik die gemene PVV'er even flink te grazen genomen!"quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mensen die iedereen behalve zichzelf de schuld geven uitzetten is een mooi begin! Zeker als ze aan komt zetten met waanzin als
[..]
dit.
Uitzetten is de enigste overgebleven optie!
Als Mo in Nederland is geboren dan begin je niks.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar dat is een onzin vergelijking. Mohammed heeft een Marokkaans paspoort dus dat kan gewoon. Ik heb geen licentie om het grondgebied van de buren te gebruiken.
En dit...zodat ze niet zouden kunnen reizen. Ze zouden hun nationaliteit niet kwijtraken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het ging hier ook alleen om het fysiek afpakken van het paspoort. Deze mensen zouden volgens mij niet stateloos worden.
Het kan niet, het kan niet, het kan niet. Naar de maan vliegen kon vroeger ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat KAN niet!!!! Dat is wel wat de PVV roept inderdaad. Maar het gaat nooit gebeuren. Als je nu eens even tot 10 telt en dat tot je door laat dringen.
Dit inderdaad!!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
Dat een vrouwenquotum onzin is, betekent niet dat het deporteren van criminele landgenoten daarmee ineens een goed idee hebt. Je hebt slecht opgelet bij het college logica.
Ik heb het over het allochtonen- en vrouwenquotum. En dat asielzoekers ook niet gelijk worden behandeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan heb je het alleen over dat dubbele paspoort toelaten. Wat verder ook niets zegt natuurlijk.
Mooi man. We sluiten een deal met Ethiopie en geven alle criminelen een Ethiopisch paspoort. Kunnen we alle criminelen naar Ethiopie sturen !quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar dat is een onzin vergelijking. Mohammed heeft een Marokkaans paspoort dus dat kan gewoon. Ik heb geen licentie om het grondgebied van de buren te gebruiken.
Het gaat gewoon in tegen rechtsgelijkheid. Als we dat gaan loslaten wonen we straks in een land als Pakistan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het kan niet, het kan niet, het kan niet. Naar de maan vliegen kon vroeger ook niet.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar ook als een familielid een misdrijf heeft gepleegd? Linea recta deporteren dus?
Kunnen we alle Joden niet nu al uitzetten naar Israël?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Mooi man. We sluiten een deal met Ethiopie en geven alle criminelen een Ethiopisch paspoort. Kunnen we alle criminelen naar Ethiopie sturen !
twitter:margrietbrandsm twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:51:53Wilders is contact met realiteit kwijt, zegt fractievoorzitter PVV-Friesland, Otto van der Galien. Hij stapt op, net als Pieter Buisman reageer retweet
Dat antwoord heb je al drie keer gehad (van mij) Algemene wet gelijke behandeling voor je quota en verbod van refoulement voor je asielzoekersquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het over het allochtonen- en vrouwenquotum. En dat asielzoekers ook niet gelijk worden behandeld.
Die voelen zich hard in hun criminele poeperdje genomen!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef Rurik het volgende:
Omgekeerd juist, als je een vrouwenquotum al onzin vindt, moet je je voorstellen hoe mensen die het land uitgestuurd worden zich moeten voelen.
En mensen verhinderen het land uit te gaan is niet hetzelfde als mensen het land uitzetten. Lijkt eerder het tegenovergesteldequote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het ging hier ook alleen om het fysiek afpakken van het paspoort. Deze mensen zouden volgens mij niet stateloos worden.
Zegt diegene die zn kont afveegt aan statistieken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik snap dat het jou een prettig gevoel geeft om eventjes helemaal los te gaan op je forumgenoten. Uiteraard is dat veel makkelijker dan het geven van een fatsoenlijk, relevant en weldoordacht weerwoord. En het is niet alleen makkelijker, het geeft je ook een instant voldaan gevoel! "Sohee, heb ik die gemene PVV'er even flink te grazen genomen!"
Daarom repsecteer ik je keuze en ga ik er vanuit dat je je nu helemaal het mannetje (of vrouwtje) voelt. Good for you!
Azielzoekers hebben niet direct bij aankomst dezelfde rechten als een Nederlander. Wel als men later mag blijven en naturaliseert.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het over het allochtonen- en vrouwenquotum. En dat asielzoekers ook niet gelijk worden behandeld.
Wat snap je niet aan het gedeelte "in gelijke gevallen gelijk behandeld" uit de grondwet ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat in godsnaam willen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we alle Joden niet nu al uitzetten naar Israël?
Het komt allemaal duidelijk niet over.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het gedeelte "in gelijke gevallen gelijk behandeld" uit de grondwet ?
Gewoon, omdat het kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat in godsnaam willen?
Ik vind daar helemaal niets enig aan. Criminelen uitzetten is nooit schattig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef tofastTG het volgende:
dit.
Uitzetten is de enigste overgebleven optie!
Dat gebeurt toch? Nooit gehoord dat pedo's niet meer terug mogen keren naar hun buurt of stad?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat je het gewoon niet wil snappen. Zou je zelf anders behandeld willen worden op basis van je geboorteplaats ? Je vriend is in Amsterdam geboren,...jouw ouders in Apeldoorn, maar je woont al je hele leven in Amsterdam. Samen slopen jullie in Amsterdam een bushokje. De rechter oordeelt dat je vriend enkel een taakstraf krijgt, maar jij moet Amsterdam verlaten. En dat zou jij zonder morren accepteren. Geloof je het zelf ?
Juist wel, mannen en autochtonen worden benadeeld.quote:[..]
Nee, er wordt immers niemand benadeeld. Juist niet.
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet of het zou kunnen, maar de argumenten die ik heb gezien waarom het niet zou kunnen overtuigen me niet bepaald.quote:[..]
Je lijkt nogal stellig in dat het wel kan. Terwijl al keer op keer is gezegd waarom het niet kan. Als het al wenselijk zou zijn.
Ik ben een Cartman aanhanger. Wir mussen die Juden ausrotten!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Laffe honden trouwens daar bij de fractie in Almere.
God, wat een vergelijking weer.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zegt diegene die zn kont afveegt aan statistieken.
Die hebben impliciet een tweede nationaliteit. Neem aan dat zoiets bedoeld werd...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wetgeving zegt je duidelijk niets.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch? Nooit gehoord dat pedo's niet meer terug mogen keren naar hun buurt of stad?
[..]
Juist wel, mannen en autochtonen worden benadeeld.
[..]
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet of het zou kunnen, maar de argumenten die ik heb gezien waarom het niet zou kunnen overtuigen me niet bepaald.
Lekker familielid ben jij.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]Wat bedoel je nou? Als een familielid een dubbel paspoort heeft en een misdadiger is kan hij weg ja.
Terugkrabbelen. Dan sta je dus eigenlijk wel achter Wilders' standpunt.quote:
Nouja, ik zou zeggen, richt een partij op! Alhoewel Cartman door menigeen geliefd wordt, geef ik je weinig kans van slagen. Maar je weet natuurlijk nooit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik ben een Cartman aanhanger. Wir mussen die Juden ausrotten!
Je voorbeeld zou ergens op slaan als 2 pedo's voor hetzelfde delict anders behandeld zouden worden op basis van waar ze geboren zijn. Of begrijp je dat niet ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch? Nooit gehoord dat pedo's niet meer terug mogen keren naar hun buurt of stad?
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat het onzin is om de grondwet aan te halen als argument.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
Dat een vrouwenquotum onzin is, betekent niet dat het deporteren van criminele landgenoten daarmee ineens een goed idee hebt. Je hebt slecht opgelet bij het college logica.
Nogmaals, ik wil uit de EU.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Uitspraken van Hof van Justitie van de EU...Nederlanders zijn niet alleen Nederlanders maar ook EU burgers..
Ja als politicus kan je die dingen wel roepen (om stemmen te winnen) maar dat wil nog niet zeggen dat het kan.
Noemt de wet positieve of negatieve discriminatie dan? Ik vindt de term ook erg misleidend, positief is het niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Omdat die wet in sommige gevallen positieve discriminatie toestaat, negatieve discriminatie mag niet.
Eerst in de gevangenis en daarna deporteren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zijn Nederlandse criminelen, dus ze dienen gewoon naar een Nederlandse gevangenis te gaan.
Tja, ze zullen zich ongetwijfeld ook schamen voor deze uitlatingen maar ik kan mij voorstellen dat baanbehoud zwaarder weegt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Terugkrabbelen. Dan sta je dus eigenlijk wel achter Wilders' standpunt.
Hoewel ik eerder denk dat die lui vrezen voor hun baan. Het zijn allemaal sjoemelaars.
Alleen als de vertrokken PVV'ers hun zetel opgeven (en mits er nog voldoende overgebleven kandidaten op de lijst staan en die ook daadwerkelijk zitting willen nemen).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik zal wel dom zijn, maar wat gebeurt er nu met die 8 zetels die bezet zouden worden door de exPVVers op de lijst? Worden dat allemaal partijloze zetels (als ze niet samen iets starten) of komen er andere, nog wel loyale kandidaten op die plekken?
Omdat we last hebben van die criminelen? Niemand ondervindt er nadeel van als criminelen worden uitgezet van het quota hebben mensen wel last.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:05 schreef Rurik het volgende:
[..]
Het wegsturen van de ene crimineel wel en de andere niet is .... "terecht"?
Je stoort je aan die quota omdat ze oneerlijk zijn, onterecht, mensen worden ongelijk behandeld.
Waarom geldt dat dan niet voor iets wat veel extremer is, maar wat niet direct in jouw straatje is?
Het is triest dat figuren als jij werkelijk denken dat je iets kan doen aan een wetgeving die gaat over het gelijk behandelen van mensen. Jij wil van Ahmed, die hier gewoon geboren is en tegen wil en dank ook een Marokkaans paspoort heeft, een tweederangs burger maken. Dat gaat werken......quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Eerst in de gevangenis en daarna deporteren.
Dat zeg ik nog steeds. Sommige zeggen hier dat mijn plan niet kan omdat volgens artikel 1 iedereen gelijk moet worden behandeld dus zeg ik dat dat nu ook al niet gebeurt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom is het onzin?
Een paar posts geleden zeg je nog dat het "onterecht" is, dat komt op hetzelfde neer als "onrechtvaardig"
Je zou ook gehandicapten met 2 paspoorten uit kunnen zetten. Hoeven wij ze niet te verzorgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat we last hebben van die criminelen? Niemand ondervindt er nadeel van als criminelen worden uitgezet van het quota hebben mensen wel last.
Nogmaals waarom kan dat dan niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat KAN niet!!!! Dat is wel wat de PVV roept inderdaad. Maar het gaat nooit gebeuren. Als je nu eens even tot 10 telt en dat tot je door laat dringen.
Want?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als Mo in Nederland is geboren dan begin je niks.
Werklozen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Rurik het volgende:
[..]
Je zou ook gehandicapten met 2 paspoorten uit kunnen zetten. Hoeven wij ze niet te verzorgen.
Hangt er vanaf wat ze doen. Ze kunnen de zetels blijven bezetten en samen iets starten, of ze kunnen de zetels opgeven en dan wordt de verkiezingslijst langsgelopen. De eerstvolgenden op de lijst krijgen dan de zetel aangeboden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik zal wel dom zijn, maar wat gebeurt er nu met die 8 zetels die bezet zouden worden door de exPVVers op de lijst? Worden dat allemaal partijloze zetels (als ze niet samen iets starten) of komen er andere, nog wel loyale kandidaten op die plekken?
Slechte vergelijking...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Mooi man. We sluiten een deal met Ethiopie en geven alle criminelen een Ethiopisch paspoort. Kunnen we alle criminelen naar Ethiopie sturen !
Hoe vaak moet je jou iets vertellen? Hoeveel mensen moeten het herhalen? Je wil het gewoon niet begrijpen. Dat is een keus.quote:
Bij het uitzetten heeft niemand er nadeel van, behalve de crimineel zelf.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef Rurik het volgende:
[..]
Dit inderdaad!!
Omgekeerd juist, als je een vrouwenquotum al onzin vindt, moet je je voorstellen hoe mensen die het land uitgestuurd worden zich moeten voelen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat gewoon in tegen rechtsgelijkheid. Als we dat gaan loslaten wonen we straks in een land als Pakistan.
Er is je ook al een paar keer uitgelegd dat het niet hetzelfde is. Positieve discriminatie is in sommige gevallen toegestaan. Negatieve niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik nog steeds. Sommige zeggen hier dat mijn plan niet kan omdat volgens artikel 1 iedereen gelijk moet worden behandeld dus zeg ik dat dat nu ook al niet gebeurt.
Omdat je in dat geval een Nederlands staatsburger bent en dezelfde rechten geniet als ieder ander, en dat die rechten niet zomaar van je af kunnen worden gepakt in een beschaafde samenleving.quote:
Staat in de Algemene wet gelijke behandeling dat een quota mag?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat antwoord heb je al drie keer gehad (van mij) Algemene wet gelijke behandeling voor je quota en verbod van refoulement voor je asielzoekers
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Azielzoekers hebben niet direct bij aankomst dezelfde rechten als een Nederlander. Wel als men later mag blijven en naturaliseert.
De man is duidelijk de weg volkomen kwijt. Ik kan mij wel voorstellen dat als je zo leeft als hij (constante beveiliging) je heel vreemd gaat denken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Heeft iemand zich al verdiept in de psyche van Wilders? Hij lijkt iets persoonlijks te hebben tegen moslims en dan met name Marokkanen. Zou het komen door de jarenlange bedreigingen? Heeft hij diep van binnen juist liefde voor Marokkanen en is hij daarin teleurgesteld? Met harde uitspraken bereikt hij in ieder geval niets en het verbaast me dat hij als intelligent persoon zich vaak zo hard uitlaat.. ik weet niet hoe hij privé is maar zijn gedachtegoed vind ik naar en de manier waarop hij met zijn partij omgaat ook, alles lijkt om hemzelf te draaien en ik heb niet de indruk dat zijn partijgenoten allemaal van die heldere lichten zijn, ik vind het maar een inhoudsloos zooitje.
Een quota, twee quota's. Drie quotassen?quote:
Wat moet ik daar aan snappen dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het gedeelte "in gelijke gevallen gelijk behandeld" uit de grondwet ?
Je zegt in dit topic dat een vrouwenquotum "onterecht" is, waarom is zo'n quotum dan wel onterecht en iets wat veel extremers is niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Staat in de Algemene wet gelijke behandeling dat een quota mag?
Ja, dat zei ik. Maar goed, kennelijk mis je wat scholing om te begrijpen wat er precies mis is met je gedachtengang. Beetje zinloos.quote:
Lees hem eens zou ik zeggen... De crux is inderdaad gelijke behandeling in gelijke gevallen zoals ook eerder gezegd...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Staat in de Algemene wet gelijke behandeling dat een quota mag?
Goede vergelijkingquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we alle Joden niet nu al uitzetten naar Israël?
het land waar die naartoe moet, denk je dat men daar op veroordeelde mensen loopt te wachten?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bij het uitzetten heeft niemand er nadeel van, behalve de crimineel zelf.
Le-zen. Behandeld worden en rechten hebben is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ja. Dat wil niet zeggen dat als je met twee benen op Nederlands grondgebied staat als buitenlander je direct dezelfde rechten hebt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Daar ben ik ook niet direct voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom man 'positieve' discriminatie dan wel?
Nee.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef Arcee het volgende:
PVV-statenleden Flevoland in principe nog niet opgestapt dus?
Waarom stoor jij je dan wel aan positieve discriminatie?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom man 'positieve' discriminatie dan wel?
Ik heb geen medelijden met een crimineel die ernstig of meerdere malen de fout in gaat.quote:
Nee, maar aangezien de raadsleden in Almere de partij uitgezet zijn, vermoed ik dat de statenleden wel snel zullen volgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef Arcee het volgende:
PVV-statenleden Flevoland in principe nog niet opgestapt dus?
Dat is toch ook zo? Sommige pedo's mogen niet terugkeren en sommige wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Je voorbeeld zou ergens op slaan als 2 pedo's voor hetzelfde delict anders behandeld zouden worden op basis van waar ze geboren zijn. Of begrijp je dat niet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |