Goede, betrouwbare kandidaten zijn lastig te vinden, zeker op zo'n korte termijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Die mensen zijn allemaal vervangbaar.
Een geheel andere discussie is of je een dubbel paspoort moet toestaan. Bij mensen die vanaf nu komen. Maar Ahmed uit Amsterdam West die hier geboren is en dus een Nederlands paspoort heeft (naast welk ander paspoort dan ook.....) heeft dezelfde rechten als ik.quote:
Maar dan is de grondwet dus geen goed argument.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar ben ik het in de meeste gevallen ook niet mee eens.
Mensen die iedereen behalve zichzelf de schuld geven uitzetten is een mooi begin! Zeker als ze aan komt zetten met waanzin alsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er is zolangzamerhand wel genoeg besproken. Het is tijd voor actie!
Het uitzetten van notoire Marokkaanse bontkraagcrimineeltjes zou een mooi begin zijn.
dit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Daar heb ik echt geen tabelletje voor nodig hoor. Met die statistieken veeg ik sowieso m'n hol af. Die statistieken hebben geen enkele betekenis. Nog geen procent van alle Marokkaanse criminelen wordt daadwerkelijk gepakt.
Naar mijn ervaring wordt 95% van alle criminaliteit in Nederland door Marokkanen gepleegd. En mijn eigen ervaring, die is voor mij persoonlijk het allerbelangrijkst.
Uh, wel als de grondwet ook één van de argumenten is waarom ik tegen ben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar dan is de grondwet dus geen goed argument.
PVVera die Onze rechtsstaat omver willen werpen terwijl ze dat verwijten aan de moslimsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:49 schreef ems. het volgende:
Ah, de grondwet. Nog zo'n zwak argument.
Niet dat ik het verder eens ben met panda, trouwens.
Het is gewoon een wet. En een goede. Anders kun je mensen dus anders behandelen omdat zij een andere achtergrond hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar dan is de grondwet dus geen goed argument.
Ik heb niet het idee dat dat voor de PVV heel relevante criteria zijn. Kadaverdiscipline lijkt me belangrijker.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Goede, betrouwbare kandidaten zijn lastig te vinden, zeker op zo'n korte termijn.
Mwah, als er debatten aankomen moet iemand ook iets te zeggen hebben. Zeker voor de EU verkiezingen is dat wel van belang.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dat voor de PVV heel relevante criteria zijn. Kadaverdiscipline lijkt me belangrijker.
Ja daar doel ik op. Dan is het nog steeds discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Doel je nu op dat positieve discriminatie voorbeeld ? De grondwet stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandelt dient te worden. Als blijkt dat groepen stelselmatig gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt dan kun je dus met zo'n maatregel het beeld recht trekken.
En die Nederlandse nationaliteit kunnen we dus afpakken.quote:In de rechtspraak telt enkel de Nederlandse nationaliteit, het zou ook onzinnig zijn om een andere nationaliteit erbij te trekken aangezien Nederland, en dus de rechtspraak, daar geen zeggenschap over heeft. Het zou dus betekenen dat iemand met een 2e nationaliteit anders behandeld zou worden voor hetzelfde misdrijf. Rechtsongelijkheid dus en ongrondwettelijk.
Lijkt me sterk, maar ik zeg dan ook dat ik niet weet of het zou kunnen.quote:Buiten dat is niet te controleren welke nationaliteiten iemand nog heeft buiten de Nederlandse.
Even los van het feit dat het niet kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja daar doel ik op. Dan is het nog steeds discriminatie.
[..]
En die Nederlandse nationaliteit kunnen we dus afpakken.
[..]
Lijkt me sterk, maar ik zeg dan ook dat ik niet weet of het zou kunnen.
Storen niet maar ik vindt het wel onzin. Ik vind het een slecht argument, ik gebruikte dat allochtonenquotum alleen om aan te tonen dat de grondwet niet boeit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef Rurik het volgende:
[..]
Je stoort je toch ook aan een allochtonenquotum?
Waarom stoor je je alleen aan ongelijke behandeling als het je zelf uitkomt?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Met die statistieken veeg ik sowieso m'n hol af. Die statistieken hebben geen enkele betekenis.
misschien tijd dat je met je eigen statistieken je hol nu eens wel schoonveegtquote:Naar mijn ervaring wordt 95% van alle criminaliteit in Nederland door Marokkanen gepleegd.
Waarom zou je dat niet moeten toestaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Een geheel andere discussie is of je een dubbel paspoort moet toestaan. Bij mensen die vanaf nu komen. Maar Ahmed uit Amsterdam West die hier geboren is en dus een Nederlands paspoort heeft (naast welk ander paspoort dan ook.....) heeft dezelfde rechten als ik.
Op je tweede punt, nee dat kunnen we nietquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee. Dat kan niet zomaar. Misschien bij 3 mensen per jaar. Niet de oplossing dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
[..]
Noem je mij een PVV'er?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:57 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
PVVera die Onze rechtsstaat omver willen werpen terwijl ze dat verwijten aan de moslims.
Dat gebeurd nu ook al zoals ik al een miljard keer heb gezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:57 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is gewoon een wet. En een goede. Anders kun je mensen dus anders behandelen omdat zij een andere achtergrond hebben.
Nou ja, storen, onzin ... het punt van mij is ... je bent het oneens met zoiets als een vrouwenquotum, maar iets wat veel extremer is, mensen uitzetten vanwege hun afkomst, is opeens geen probleem.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Storen niet maar ik vindt het wel onzin. Ik vind het een slecht argument, ik gebruikte dat allochtonenquotum alleen om aan te tonen dat de grondwet niet boeit.
Ik heb geen schutting.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Even los van het feit dat het niet kan.
Gooi jij je vuilnis ook altijd over de schutting?
Algemene wet gelijke behandeling, die een uitvoering is van artikel 1 Grondwet... Lees je anders even in...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu ook al zoals ik al een miljard keer heb gezegd.
Wat jij wil is dat Ahmed minder rechten heeft dan Henk. Dat kan dus niet. Daar kunnen we heel lang een discussie over voeren. Iets anders is zeggen dat een dubbel paspoort niet kan voor nieuwkomers. Die geef je dan een permanente verblijfsvergunning.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten toestaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |