Een allochtonen- en vrouwenquotum gaat niet tegen de grondwet in?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Rurik het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat in tegen de grondwet.
Je argument om niet ALLE Nederlanders te verbannen omdat je er dan geen last van hebt was omdat het niet kon vanwege wetgeving op hoger niveau. Dit is net zo, het kan niet omdat het niet mag van de grondwet.
Waarom dan niet? Vanwege de grondwet of waar anders niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet als je dat doet naar aanleiding van een strafbaar feit waar iemand met slechts 1 paspoort slechts een gevangenisstraf of boete voor krijgt. Waarom wil je dat niet inzien?
Dat gebeurt nu toch ook al.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, die kun je gewoon even opzij zetten als het je niet uitkomt.
Volgens mij is er gewoon een mooie taak voor andere wel normale partijen. Het gevaar van de PVV is bijna dat werkelijke problemen niet meer bespreekbaar zijn. Kijk naar de reactie van de PVDA bijv.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de xenofobe veenbrand ermee gedoofd is.
Bron: NOSquote:Friese PVV'ers breken met Wilders
Toegevoegd: zaterdag 22 mrt 2014, 11:45
Twee van de drie Statenleden van de PVV in Friesland verlaten de partij. Een van hen is fractievoorzitter Otto van der Galiën. De derde PVV'er in de Friese Staten blijft zitten. De twee vertrekken uit onvrede over het optreden van partijleider Wilders.
Dat zeg je wel. Je wilt dat de ene persoon anders/zwaarder/alternatief gestraft wordt dan een ander voor hetzelfde vergrijp, alleen maar omdat zijn ouders in een ander land geboren zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het gelijkheidsbeginsel verwijderd moet worden. Tevens geldt dat gelijkheidsbeginsel nu ook al vaak niet:
[..]
Er is zolangzamerhand wel genoeg besproken. Het is tijd voor actie!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Maak liever het onderliggende probleem bespreekbaar denk ik dan
Ok, nu ben ik opeens voor een allochtonen- en vrouwenquotum?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een allochtonen- en vrouwenquotum gaat niet tegen de grondwet in?
Wil Marokko dan wel die criminele Marokkanen hebben?quote:Ook praktisch kan het niet, niemand wil die mensen hebben.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://www.citizenship.gov.au/current/losing_citizenship/
Dus ook daar kan men je niet zomaar het paspoort afpakken. Net als hier dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En wie worden er ook daadwerkelijk gedeporteerd? http://www.dailytelegraph(...)freuy9-1226139953591quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Voorlopig niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Die mensen zijn allemaal vervangbaar.
Klopt, waarom is dat nou een probleem?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Je wilt dat de ene persoon anders/zwaarder/alternatief gestraft wordt dan een ander voor hetzelfde vergrijp, alleen maar omdat zijn ouders in een ander land geboren zijn.
Blijkbaar wel! Marokko heeft immers uit vrije wil besloten om die lui de Marokkaanse nationaliteit te verlenen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef Rurik het volgende:
Wil Marokko dan wel die criminele Marokkanen hebben?
Ik zeg alleen dat de grondwet geen argument is want nu wordt daar ook niet naar geluisterd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ok, nu ben ik opeens voor een allochtonen- en vrouwenquotum?
Ze hebben een Marokkaans paspoort dus ze moeten er gewoon in kunnen.quote:[..]
Wil Marokko dan wel die criminele Marokkanen hebben?
Omdat mensen voor de wet gelijk zijn. Als je daar een tweedeling in gaat maken ontspoor je volkomen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Vanwege de grondwet of waar anders niet?
Humor:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wie worden er ook daadwerkelijk gedeporteerd? http://www.dailytelegraph(...)freuy9-1226139953591
quote:The majority of offenders have been transported to Britain,
Nogmaals, dat gebeurt nu ook al.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat mensen voor de wet gelijk zijn. Als je daar een tweedeling in gaat maken ontspoor je volkomen.
Waarom wil jij die ongelijkheid is een betere vraag voor je.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, waarom is dat nou een probleem?
Eerder ging het over criminelen in Australië die uitgezet werden, ik post slechts de betreffende wetgeving.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Er staat nl. in dat als je je nationaliteit door geboorte hebt gekregen (wat het geval is bij veel Marokkanen in NL) je je australische nationaliteit niet kunt verliezen.
OK. tnx.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eerder ging het over criminelen in Australië die uitgezet werden, ik post slechts de betreffende wetgeving.
Doel je nu op dat positieve discriminatie voorbeeld ? De grondwet stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandelt dient te worden. Als blijkt dat groepen stelselmatig gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt dan kun je dus met zo'n maatregel het beeld recht trekken.quote:
Je stoort je toch ook aan een allochtonenquotum?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, waarom is dat nou een probleem?
Omdat we dan van die criminelen af zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom wil jij die ongelijkheid is een betere vraag voor je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |