Graag een ander plaatje.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:16 schreef De_Guidance het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
[ afbeelding ]
Yep. Wel meer pijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ziet er netjes uit, het is alleen wat rood van de ontsteking. Voorzichtig zijn dus.
Gadverdamme, spoilertje a.u.b.quote:
Ik heb ook een hekel aan idiote ziekenhuisprogramma's.quote:
Een paar jaar terug was het nog leuk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
Whehe Wilders.
Zal er niet op stemmen in Nederland, maar de fun-factor was weer hoog. Chapeau.
Dus bij de verkiezingen voor het europees parlement ga je PVV stemmen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
Whehe Wilders.
Ach, die moet gewoon lekker in discussie gaan met Johan Derksen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
Whehe Wilders.
Dat is meer zijn niveau inderdaadquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, die moet gewoon lekker in discussie gaan met Johan Derksen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, die moet gewoon lekker in discussie gaan met Johan Derksen.
Dat is nog tien keer erger.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Studio Voetbal is veel beter inderdaad.
quote:
Desondanks minder informatief en interessant. Ze hebben echt een rampzalig zootje zouteloze gasten weten te verzamelen.quote:
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Desondanks minder informatief en interessant. Ze hebben echt een rampzalig zootje zouteloze gasten weten te verzamelen.
'Topshow' wordt gebezigd door een bepaalde mod en staat gelijk aan bagger heb ik gemerkt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:37 schreef arjan1112 het volgende:
Toen Hugo Borst daar zat was het een topshow
Voor dat geld moet zoiets wel kunnen afwassen en pijpen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
koop een robot voor 65.000 dollar , nu op cnbc
Ja, altijd al gedaan. Dit jaar weer denk ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:24 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus bij de verkiezingen voor het europees parlement ga je PVV stemmen?
Dan kan je net zo goed een vrouw nemenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:57 schreef arjan1112 het volgende:
Die robot zou met je kunnen praten en vervolgens naar een ander gaan en jou verhaaltje vertellen ofzo
Heb jij toevallig een lullig laag inkomen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, altijd al gedaan. Dit jaar weer denk ik.
Hij heeft gewoon een zwakke onderbuik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een lullig laag inkomen?
Nee, hooguit een anti-EU bemoeienis sentiment.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een lullig laag inkomen?
quote:''Marokkaan, Turk of autochtone Nederlander, dat interesseert me niet. Ja, sommigen scoren hoger in de cijfers, maar daar gaat het niet om. Laten we ophouden te kijken naar de afkomst van de dader. Elke dader moet gewoon worden aangepakt.''
Ja voor een paar weken, dan begint de campagne voor de Europese parlementsverkiezingen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:07 schreef Monolith het volgende:
Ik word wel doodmoe van al die propaganda spotjes zo langzamerhand. Gelukkig is dat morgen weer voorbij.
Daar let toch niemand op omdat het de mensen nog minder boeit dan de lokale politiek.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja voor een paar weken, dan begint de campagne voor de Europese parlementsverkiezingen.
Wat vreemd is want dat zijn juist de verkiezingen voor het hoogste niveau.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar let toch niemand op omdat het de mensen nog minder boeit dan de lokale politiek.
Sloeber.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, hooguit een anti-EU bemoeienis sentiment.
Al was 't maar om hun anti-banken wetgeving.
Veels te ver van je bed show. Ik denk dat de meeste mensen niet eens één EU-politicus van Nederlandse komaf op kan noemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat vreemd is want dat zijn juist de verkiezingen voor het hoogste niveau.
Zou Wilders eens mogen doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is daar zo goed aan, dat is gewoon het volgen van de grondwet.
Zouden de grootste klagers zelfs niet op het blok van Wilders en consorten stemmen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar let toch niemand op omdat het de mensen nog minder boeit dan de lokale politiek.
EP is een papieren tijger. Parlement heeft geen echte macht. Wanneer het over gewichtige zaken gaat, hebben de regeringsleiders altijd het laatste woord.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat vreemd is want dat zijn juist de verkiezingen voor het hoogste niveau.
Geef ze even aan dan zet ik ze alsnog.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:03 schreef remlof het volgende:
Ik heb best wel een paar lullige opmerkingen tegen Arjan gemaakt vanavond, maar daar heb ik dan weer geen note voor gekregen.
Beetje tegenvallend dit.
Sorry trouwens Arjan
Als hij dat daadwerkelijk deed dan was hij echtwel een keer succesvol door een rechter veroordeeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
In z'n uitspraken en waanideeën niet.
Moet je niet willen. Laat Wilders nog maar een paar jaar uitrazen in de TK. Daarna is het afgelopen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als hij dat daadwerkelijk deed dan was hij echtwel een keer succesvol door een rechter veroordeeld.
Als de PvdA de SP net zo effectief had ingekapseld als de VVD de PVV, zaten we nu niet met de gebakken peren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet je niet willen. Laat Wilders nog maar een paar jaar uitrazen in de TK. Daarna is het afgelopen.
Hij zit er toch al bijna een decennium.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet je niet willen. Laat Wilders nog maar een paar jaar uitrazen in de TK. Daarna is het afgelopen.
Z'n fondsen zullen al wel aan het opdrogen zijn nu hij aansluiting zoekt bij antisemieten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij jat net zo goed het domste deel van het electoraat van de SP en PvdA.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef arjan1112 het volgende:
Linksen moeten juist heel blij zijn met wilders, dankzij hem heeft rechts geen meerderheid en moet Rutte met zijn paarse vriendjes in zee
True.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de PvdA de SP net zo effectief had ingekapseld als de VVD de PVV, zaten we nu niet met de gebakken peren.
SP heeft natuurlijk nog geen machtspositie gehad.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de PvdA de SP net zo effectief had ingekapseld als de VVD de PVV, zaten we nu niet met de gebakken peren.
Landelijk niet, lokaal wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
SP heeft natuurlijk nog geen machtspositie gehad.
Langer, als je z'n periode bij de VVD meerekent.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij zit er toch al bijna een decennium.
We hadden Marijnissen natuurlijk twee jaar nadat ie de kamer in kwam moeten aanstellen als gedoogpartner.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
SP heeft natuurlijk nog geen machtspositie gehad.
Ja, ... beroepsambtenaar/politicus. Nog geen productieve dag in zijn leven gehad, die Geert. Net zoals beroepsuitkeringstrekster/politicus Agema. Jaartje of wat geleden nog een aardige bio/docu over Agema en haar 'loopbaan'.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Langer, als je z'n periode bij de VVD meerekent.
Gewoon Roemer premier maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We hadden Marijnissen natuurlijk twee jaar nadat ie de kamer in kwam moeten aanstellen als gedoogpartner.
Kon je lachen.
voor welke politicus is dat niet zo, er zijn hooguit 4 ondernemers in de 2de kamerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, ... beroepsambtenaar/politicus. Nog geen productieve dag in zijn leven gehad, die Geert. Net zoals beroepsuitkeringstrekster/politicus Agema. Jaartje of wat geleden nog een aardige bio/docu over Agema en haar 'loopbaan'.
Geert heeft het voor een mavo-klant best ver geschopt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, ... beroepsambtenaar/politicus. Nog geen productieve dag in zijn leven gehad, die Geert. Net zoals beroepsuitkeringstrekster/politicus Agema. Jaartje of wat geleden nog een aardige bio/docu over Agema en haar 'loopbaan'.
Ik vind het meer een gozer om mee te bieren en schuine moppen mee te tappen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Roemer heeft echt zo'n smoel waar je je vuist doorheen wil rammen. Met z'n lachje.
Er zijn inderdaad weinig mavo-klantjes met eigen spierbundels met oortjes in om zich heen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geert heeft het voor een mavo-klant best ver geschopt.
Ja, oud-politici (heb het overigens maar bij vlagen gevolgd)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:32 schreef Disana het volgende:
Zitten ze nou bij P&W ook al door elkaar te schreeuwen.
Thirst?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De medaille voor Buma.
Ik schakel net in. In het debat werd er ook al zo geschreeuwd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, oud-politici (heb het overigens maar bij vlagen gevolgd)
Niet gekekenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik schakel net in. In het debat werd er ook al zo geschreeuwd.
The Economist van twee weken geleden had wel een aardige special over democratie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Boehoe, plekken op de wereld waar je niet mag stemmen.
Weer terug! De man wint dus...quote:
De strekking was?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
The Economist van twee weken geleden had wel een aardige special over democratie.
Kreeg die stream wel een halve minuut aan de praat en zag hem aan tafel zittenquote:
Knap, ik zag het niet aankomen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kreeg die stream wel een halve minuut aan de praat en zag hem aan tafel zitten
Nee, ik zag dat hij gewonnen hadquote:
Dan loopt jouw stream voor op de tv.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik zag dat hij gewonnen had
De Vara?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Boze_Appel het volgende:
De Vara stemt voor een ultra-links politicus. Het is een complot!
Geen idee, meestal is die vertraagd iddquote:
Er zaten meerdere aspecten in. Van het idee dat de hedendaagse politieke democratische processen met eens in de vier jaar stemmen enorm traag lopen en geen tred houden met de ontwikkelingen van de hedendaagse maatschappij tot aan het idee dat westerse democratieën gebaat zouden zijn bij zowel meer directe democratie als meer technocratie. Ook het feit dat democratieën altijd kwetsbaarder en zwakker lijken dan ze daadwerkelijk zijn.quote:
Ok, mijn interesse is gewekt. Zal hem eens opsnorren om te lezen tijdens het forenzen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zaten meerdere aspecten in. Van het idee dat de hedendaagse politieke democratische processen met eens in de vier jaar stemmen enorm traag lopen en geen tred houden met de ontwikkelingen van de hedendaagse maatschappij tot aan het idee dat westerse democratieën gebaat zouden zijn bij zowel meer directe democratie als meer technocratie. Ook het feit dat democratieën altijd kwetsbaarder en zwakker lijken dan ze daadwerkelijk zijn.
Meer directe democratie lijkt me niets, dan gaat de waan van de dag regeren en kan je de langere termijn wel helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zaten meerdere aspecten in. Van het idee dat de hedendaagse politieke democratische processen met eens in de vier jaar stemmen enorm traag lopen en geen tred houden met de ontwikkelingen van de hedendaagse maatschappij tot aan het idee dat westerse democratieën gebaat zouden zijn bij zowel meer directe democratie als meer technocratie. Ook het feit dat democratieën altijd kwetsbaarder en zwakker lijken dan ze daadwerkelijk zijn.
http://www.economist.com/(...)e-and-what-can-be-doquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, mijn interesse is gewekt. Zal hem eens opsnorren om te lezen tijdens het forenzen.
De waan van de dag regeert idd al te veel inderdaad.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer directe democratie lijkt me niets, dan gaat de waan van de dag regeren en kan je de langere termijn wel helemaal vergeten.
Eén keer in de vier jaar stemmen lijkt me prima en is ook vast niet zomaar bepaald.
Het kan best een prima toevoeging zijn. Het kan ook doorslaan zoals in Californië, maar iets meer middelen zou m.i. absoluut geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer directe democratie lijkt me niets, dan gaat de waan van de dag regeren en kan je de langere termijn wel helemaal vergeten.
Eén keer in de vier jaar stemmen lijkt me prima en is ook vast niet zomaar bepaald.
Ik vind het vooral grappig dat Bos daar z'n ergernis over uitspreekt, als lid en voorstander van een partij die het meest dwarsligt over het grootkapitaal, en hij nota bene persoonlijk verantwoordelijk is voor de ongerepte redding ervan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:58 schreef remlof het volgende:
Salonpopulisme. Ik moest meteen aan Voorschrift denken.
Mijns inziens doet het meer kwaad dat goed.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het kan best een prima toevoeging zijn. Het kan ook doorslaan zoals in Californië, maar iets meer middelen zou m.i. absoluut geen kwaad kunnen.
Volgens mij is dat meer omdat je bang bent dat er ideeën uit voorkomen die jou niet aanstaan. Het getuigt ook van een zekere technocratische arrogantie om te denken dat de bevolking niet in staat is om een volwaardige mening te vormen en een onwetende kudde schapen is die gestuurd dient te worden door een groep wijzen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijns inziens doet het meer kwaad dat goed.
Levensstandaard is ook veel hoger op de Zuid-As, dus we moeten die jongen natuurlijk wel een evenredige koopkrachtstijging gunnen. Ergo meer loon voor Erik.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je harkt al meer bij elkaar dan iedereen hier.
Je weet toch wel dat remlof alleen voor democratie is als de uitkomst hem welgevallig is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer omdat je bang bent dat er ideeën uit voorkomen die jou niet aanstaan. Het getuigt ook van een zekere technocratische arrogantie om te denken dat de bevolking niet in staat is om een volwaardige mening te vormen en een onwetende kudde schapen is die gestuurd dient te worden door een groep wijzen.
Is ook niet zo gek natuurlijk, als de EU werkelijk democratisch was dan was het allang opgeheven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat remlof alleen voor democratie is als de uitkomst hem welgevallig is.
Ik denk dat het desastreus is voor beleid op de lange termijn omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om alleen aan zichzelf te denken op de korte termijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer omdat je bang bent dat er ideeën uit voorkomen die jou niet aanstaan. Het getuigt ook van een zekere technocratische arrogantie om te denken dat de bevolking niet in staat is om een volwaardige mening te vormen en een onwetende kudde schapen is die gestuurd dient te worden door een groep wijzen.
Ik ben helemaal voor democratie, maar niet voor die van de waan van de dag.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat remlof alleen voor democratie is als de uitkomst hem welgevallig is.
Weet je hoe tegenstrijdig dit is wat je nu zegt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor democratie, maar niet voor die van de waan van de dag.
Je hoeft bij met directe democratie niet direct de tweede kamer te vervangen door een poll op Twitter hoor. Referenda zijn bijvoorbeeld een middel waarbij de bevolking zich uit kan spreken over zaken zuiver dat dit direct betekent dat de beslissingen van links naar rechts schieten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het desastreus is voor beleid op de lange termijn omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om alleen aan zichzelf te denken op de korte termijn.
Niet echt, want democratie gaat ook om het garanderen van die democratie op de lange termijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet je hoe tegenstrijdig dit is wat je nu zegt?
Neem nog een biertje.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hoeft bij met directe democratie niet direct de tweede kamer te vervangen door een poll op Twitter hoor. Referenda zijn bijvoorbeeld een middel waarbij de bevolking zich uit kan spreken over zaken zuiver dat dit direct betekent dat de beslissingen van links naar rechts schieten.
Het is ronduit arrogant om te denken dat mensen niet kunnen (re-)ageren op problemen die a la minute spelen. Laat staan om te denken dat politici dat automatisch wel zouden kunnen, met immer de lange-termijn in gedachte.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet echt, want democratie gaat ook om het garanderen van die democratie op de lange termijn.
Maar waarom zou je referenda houden als je al vertegenwoordigers kan kiezen die die beslissingen voor je maken?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hoeft bij met directe democratie niet direct de tweede kamer te vervangen door een poll op Twitter hoor. Referenda zijn bijvoorbeeld een middel waarbij de bevolking zich uit kan spreken over zaken zuiver dat dit direct betekent dat de beslissingen van links naar rechts schieten.
Politici denken in maximalen van 4 jaar, dan moeten ze weer herkozen worden en moeten ze weer bullshit beloven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is ronduit arrogant om te denken dat mensen niet kunnen (re-)ageren op problemen die a la minute spelen. Laat staan om te denken dat politici dat automatisch wel zouden kunnen, met immer de lange-termijn in gedachte.
Zelfs dat niet, ze veranderen hun mening elke keer dat het CPB weer met cijfers komt of wanneer het jaarlijks budget weer voor elkaar moet worden geklopt. Het enige wat ze op lange termijn beslissen zijn de onderzoeken met Job Cohen als commissievoorzitter die gegarandeerd 6 jaar duren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Politici denken in maximalen van 4 jaar, dan moeten ze weer herkozen worden en moeten ze weer bullshit beloven.
Ne, maar ik denk dat we ingewikkelde beslissingen beter over kunnen laten aan een orgaan dat zich fulltime in die problematiek kan verdiepen, zijnde een parlement.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is ronduit arrogant om te denken dat mensen niet kunnen (re-)ageren op problemen die a la minute spelen. Laat staan om te denken dat politici dat automatisch wel zouden kunnen, met immer de lange-termijn in gedachte.
Je degradeert iedere burger in Nederland nu tot een of ander hopeloze idioot die enkel nadenkt over wat het broodbeleg morgenochtend moet zijn. Maar dat ze tegelijkertijd wel nadenken over hoe Nederland er over 10 jaar uit moet zien. Zie je zelf niet in hoe belachelijk je statement is?
Omdat die vertegenwoordigers bullshit beloven om hun baantje te houden. Bovendien weet die vertegenwoordiger echt niet wat jij of ik willen. Ze hebben hun eigen idee.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar waarom zou je referenda houden als je al vertegenwoordigers kan kiezen die die beslissingen voor je maken?
Omdat je als kiezer het nooit in zijn totaliteit eens kan zijn met alle standpunten van een partij of politicus. Referenda zijn dan een prima middel om dat te corrigeren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar waarom zou je referenda houden als je al vertegenwoordigers kan kiezen die die beslissingen voor je maken?
Je denkt werkelijk dat iedere parlementariër zich dagelijks bezighoudt met alle portefeuilles? Derhalve daar in alle situaties een correcte (lange) termijn politieke koers uit kan bezigen, terwijl de lokale bevolking enkel kan kwijlen uit een mondhoek? Misschien dat jouw politieke insteek niet verder komt dan kwijlen achter je PC, maar ik acht mezelf toch wel redelijk in staat over bepaalde zaken mijn mening te geven. Sterker nog, ik vind dat ik daar gewoon recht op heb.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ne, maar ik denk dat we ingewikkelde beslissingen beter over kunnen laten aan een orgaan dat zich fulltime in die problematiek kan verdiepen, zijnde een parlement.
Als ik deze post van je lees krijg ik de indruk dat je werkelijk niets van parlementaire democratie begrepen hebt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat iedere parlementariër zich dagelijks bezighoudt met alle portefeuilles? Derhalve daar in alle situaties een correcte (lange) termijn politieke koers uit kan bezigen, terwijl de lokale bevolking enkel kan kwijlen uit een mondhoek? Misschien dat jouw politieke insteek niet verder komt dan kwijlen achter je PC, maar ik acht mezelf toch wel redelijk in staat over bepaalde zaken mijn mening te geven. Sterker nog, ik vind dat ik daar gewoon recht op heb.
Ok, maar ik denk niet dat elke kiezer zich genoeg kan verdiepen in de materie om een weloverwogen beslissing te maken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat je als kiezer het nooit in zijn totaliteit eens kan zijn met alle standpunten van een partij of politicus. Referenda zijn dan een prima middel om dat te corrigeren.
Jij interpreteert mijn afkeer van jouw positie als een voorkeur voor een referendum voor elke scheet. Dat sowieso niet, ik wens zeer zeker niet een referendum voor alles, laat staan een bindend referendum. Maar ik heb wel meer vertrouwen in de mening van het volk dan jou, dat wil ik enkel voorop stellen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ik deze post van je lees krijg ik de indruk dat je werkelijk niets van parlementaire democratie begrepen hebt.
En vraag ik me af hoe je jezelf in godsnaam verkiesbaar hebt kunnen stellen.
Mwoh niet echt, ik vind het een betrouwbaarder medium dan een "peiling" en het kan toch de politiek een beeld geven van het sentiment in een land. Zonder dat het meteen een concreet en bindend gevolg geeft.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:29 schreef Kowloon het volgende:
Als je voor een referendum kiest moet het ook een bindend referendum zijn vind ik.
Als de politici hun reet ermee kunnen afvegen zoals destijds met de Europese grondwet dan denk ik niet dat er nog veel mensen hun stem uit komen brengen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh niet echt, ik vind het een betrouwbaarder medium dan een "peiling" en het kan toch de politiek een beeld geven van het sentiment in een land. Zonder dat het meteen een concreet en bindend gevolg geeft.
WAT???quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ik deze post van je lees krijg ik de indruk dat je werkelijk niets van parlementaire democratie begrepen hebt.
En vraag ik me af hoe je jezelf in godsnaam verkiesbaar hebt kunnen stellen.
Referenda horen gewoon niet in een representatieve democratie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:33 schreef Kowloon het volgende:
Maar dan kun je ook gewoon een opiniepeiling houden. Stuk goedkoper dan een verkiezingsinfrastructuur op te tuigen. Nee, een referendum moet naar mijn idee altijd bindend zijn, omdat als het referendum genegeerd wordt de schade aan de democratie enorm is.
quote:
Dat was ook absurd inderdaad, maar voor zo'n onderwerp zou het gewoon bindend moeten zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de politici hun reet ermee kunnen afvegen zoals destijds met de Europese grondwet dan denk ik niet dat er nog veel mensen hun stem uit komen brengen.
Jazeker.quote:
Ik ben wel voorstander van referenda hoor. Zeker als het gaat om zaken als wijziging van de Grondwet en het sluiten van belangrijke verdragen. En dan ook echte bindende referenda. Volksvertegenwoordigers zijn naar mijn idee niet gelegitimeerd om hun eigen soevereiniteit in te perken, terwijl zij dat wel doen met allerlei internationale verdragen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Referenda horen gewoon niet in een representatieve democratie.
En met een directe democratie kan je geen staat met miljoenen inwoners besturen.
Deal with it.
Ik weet het wel zeker.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Denk je dat je meer dan drie stemmen gaat krijgen morgen?
Gelukkig was het makkelijk raden..quote:
Oh ik zal wel geen zetel krijgen hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gelukkig was het makkelijk raden..
Nou ja (krijg het bijna mijn strot/toetsenbord niet uit, maar ok): succes morgen!
Juist dan NIET. Niet voor niks zo'n moeilijke/omslachtige procedure voor bedacht...quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben wel voorstander van referenda hoor. Zeker als het gaat om zaken als wijziging van de Grondwet en het sluiten van belangrijke verdragen. En dan ook echte bindende referenda. Volksvertegenwoordigers zijn naar mijn idee niet gelegitimeerd om hun eigen soevereiniteit in te perken, terwijl zij dat wel doen met allerlei internationale verdragen.
Maar die vertegenwoordigers hebben we zelf gekozen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben wel voorstander van referenda hoor. Zeker als het gaat om zaken als wijziging van de Grondwet en belangrijke verdragen. En dan ook echte bindende referenda. Volksvertegenwoordigers zijn naar mijn idee niet gelegitimeerd om hun eigen soevereiniteit in te perken, terwijl zij dat wel doen met allerlei internationale verdragen.
Niet om jou (of wel: want voor die partij)..quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ik zal wel geen zetel krijgen hoor.
Soort lokaal Rita Verdonk-effect zou dat zijn. Met voorkeursstemmen gekozen worden en dan ook nog meer halen dan de lijsttrekker.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ik zal wel geen zetel krijgen hoor.
Nouja ik heb me gewoon de laatste weken (ook in de lokale krant e.d.) vol gefocussed op ondernemers, en uit die hoek heb ik wel veel steun. De zorg en werkgelegenheid heb ik eigenlijk een beetje "links" (hihi) laten liggen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Soort lokaal Rita Verdonk-effect zou dat zijn. Met voorkeursstemmen gekozen worden en dan ook nog meer halen dan de lijsttrekker.
Hoe oud ben je nu (mag per dm)?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja ik heb me gewoon de laatste weken (ook in de lokale krant e.d.) vol gefocussed op ondernemers, en uit die hoek heb ik wel veel steun. De zorg en werkgelegenheid heb ik eigenlijk een beetje "links" (hihi) laten liggen.
Per dm? Welnee joh.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu (mag per dm)?
Gedaan, maar het werkt niet vooralsnog.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Gewoon elke week sms-en of ze mogen blijven.
SMS Samsom weg naar 4433
Of gewoon PVV in Den Haag of Almerequote:Op woensdag 19 maart 2014 00:46 schreef remlof het volgende:
Stem xenofoob, stem nummer 28 van de VVD op de lijst van Kutdorpintwente!
Haters gonna hate.quote:
Het huidige stelsel in Nederland kent een aantal fundamentele tekortkomingen die eigenlijk alleen met bindende referenda op te lossen zijn:quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:39 schreef remlof het volgende:
Maar die vertegenwoordigers hebben we zelf gekozen.
Referenda ondermijnen gewoon de al door het volk gegeven macht van het parlement en de senaat en leiden tot een onbestuurbaar land.
Alleen als je anarchist bent kan je daar voor ziin.
Toch geeft ook de wijzigingsprocedure van de Grondwet de burger nog steeds niet de mogelijkheid om zich echt specifiek over één onderwerp uit te spreken. Onacceptabel vind ik dat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Juist dan NIET. Niet voor niks zo'n moeilijke/omslachtige procedure voor bedacht...
Mee eens.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch geeft ook de wijzigingsprocedure van de Grondwet de burger nog steeds niet de mogelijkheid om zich echt specifiek over één onderwerp uit te spreken. Onacceptabel vind ik dat.
Een dergelijke opstelling trekt natuurlijk ook weer extra kiezers aan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:40 schreef Voorschrift het volgende:
Dus vandaar, ik denk niet dat ik een zetel krijg, maar ik geef gewoon m'n volle mening en niet meer en niet minder. Als mensen dan massaal op me stemmen dan prima, doen ze 't niet dan ook prima. Ik ga 't niet mooier maken dan 't is qua mening.
Daar is niets fouts aan in de definitie van representatieve democratie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het huidige stelsel in Nederland kent een aantal fundamentele tekortkomingen die eigenlijk alleen met bindende referenda op te lossen zijn:
1) Een stem op een persoon of partij betekent een stem op een bundel van ideeën. Het dwingt een kiezer om voor zichzelf bepaalde thema's tegen elkaar uit te ruilen omdat de kans nihil is dat een persoon of partij exact jouw mening verkondigd. Voor zeer fundamentele zaken als wijziging van de Grondwet of internationale verdragen vind ik het niet acceptabel als onderwerpen tegen elkaar uitgeruild moeten worden om zo tot een stem op een persoon of partij te komen.
2) Tijdens de verkiezingen valt maar tot op zekere hoogte te voorspellen wat de politieke thema's zullen worden die er toe doen de komende periode. Het kan dus zo zijn dat je een afweging maakt op bepaalde politieke thema's bij het kiezen van een persoon of partij, terwijl heel andere thema's na de verkiezingen een rol blijken te gaan spelen. In zo'n geval heb je dus een keus gemaakt op basis van de verkeerde informatie. Voor zeer fundamentele zaken als wijziging van de Grondwet of internationale verdragen vind ik het niet acceptabel.
Met andere woorden, bindende referenda kunnen aan tweetal fundamentele fouten in democratische vertegenwoordiging oplossen. Een stelsel gebaseerd op zowel normale verkiezingen als bindende referenda voor de zware onderwerpen is dus naar mijn idee het beste.
Terecht niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch geeft ook de wijzigingsprocedure van de Grondwet de burger nog steeds niet de mogelijkheid om zich echt specifiek over één onderwerp uit te spreken. Onacceptabel vind ik dat.
Och mensen willen vaak horen wat ze willen horen, ik doe er niet aan mee, dus het kan twee kanten op. Ik weiger bijvoorbeeld ook langs de deuren te gaan, te flyeren, en al die onzin.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een dergelijke opstelling trekt natuurlijk ook weer extra kiezers aan.
Je trolls worden steeds slechterquote:Op woensdag 19 maart 2014 00:55 schreef waht het volgende:
Kowloon wint telkens de discussie op inhoud.
Alle Hitlervergelijkingen terug naar Hitlervergelijkingenland.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:56 schreef Friek_ het volgende:
Belachelijk, die PvdA'ers met hun Hitlervergelijkingen. Direct het land uit ermee.
Maar representatieve democratie kent dus naar mijn idee een tweetal fundamentele beperkingen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:53 schreef remlof het volgende:
Daar is niets fouts aan in de definitie van representatieve democratie.
Lees dan eens wat kritischer, ik zeg niet dat voor alles een bindend referendum gehouden moet worden. Dat zou inderdaad erg onhandig worden. Op dat gebied doe ik dus wel degelijk een concessie. Ik wil die concessie alleen niet doen op echte zware beslissingen zoals een Grondwetswijziging of deelname aan een internationaal verdrag.quote:Als we jouw stellingen zouden volgen zou de burger directe inspraak moeten hebben op elke beslissing van het parlement of de senaat.
Dat werkt dus gewoon niet, een land moet bestuurd worden, Als je daar niet mee kan leven moet je maar sparen en je eigen eiland ergens kopen, het is totaal onrealistisch.
Alle PvdA'ers zijn gewoon smerige kankerhonden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Alle Hitlervergelijkingen terug naar Hitlervergelijkingenland.
Soms mag ik je wel hoor wahtquote:
Op hoeveelheid tekst bedoel je?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:55 schreef waht het volgende:
Doe nou niet alsof je ze snapt. En hou eens op met die discussies, daar snap je ook de ballen van.quote:
Ik moet overigens zeggen dat ik Eerdmans erg goed vond vanavond, ik begrijp je stem op hem.quote:
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Alle PvdA'ers zijn gewoon smerige kankerhonden.
Wat ik hierboven zeg.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op hoeveelheid tekst bedoel je?
Danku.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:55 schreef waht het volgende:
In Arnhem.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt?
quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Alle PvdA'ers zijn gewoon smerige kankerhonden.
Eerdmans is gewoon een held, alleen een beetje zwalkend qua partijkeuze, maar goed.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik moet overigens zeggen dat ik Eerdmans erg goed vond vanavond, ik begrijp je stem op hem.
Valt mee toch. Drie helder gestructureerde alinea's.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op hoeveelheid tekst bedoel je?
Wie woont er in Arnhem dan (van de POL-mods)?quote:
Had het niet over jou he?quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Valt mee toch. Drie helder gestructureerde alinea's.
Dat is 'm vergeven, ik vond hem een goed debat geven, en duidelijk waar LR voor staat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:00 schreef waht het volgende:
[..]
Eerdmans is gewoon een held, alleen een beetje zwalkend qua partijkeuze, maar goed.
Gechargeerd, maar ik begrijp waar je heen wilt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:01 schreef Friek_ het volgende:
Elk persoon dat op de PvdA stemt, is minstens zwakbegaafd.
Nonsens, met je 'gechargeerd'. Dit zijn de feiten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:02 schreef waht het volgende:
[..]
Gechargeerd, maar ik begrijp waar je heen wilt.
Ik neig naar u gelijk te geven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nonsens, met je 'gechargeerd'. Dit zijn de feiten.
En jij hebt Filosofie oid gestudeerd?quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:01 schreef Friek_ het volgende:
Elk persoon dat op de PvdA stemt, is minstens zwakbegaafd.
Ik stem ook PvdA, ik ben ervaringsdeskundige.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij hebt Filosofie oid gestudeerd?![]()
![]()
Een stop op toestroom van kansarmen naar Rotterdam lijkt me ook totaal niet verkeerd, evenals hardere aanpak van Zuid en Oost. Net als meer bescherming voor publieke functies die openlijk worden geterroriseerd steeds en noem maar op.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:03 schreef Kowloon het volgende:
Zag zowaar een LR spotje voorbij komen op NPO 1 (zoals remlof dat altijd keurig noemt). Met mooie luchtbeelden van Rotterdam.
Eerdmans heeft ook wel veel spreekervaring denk ik door zijn werk bij de TV en radio.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is 'm vergeven, ik vond hem een goed debat geven, en duidelijk waar LR voor staat.
Gelukkig maar, die hele shitlading aan SP'ers en PvdA'ers die meer "eeeeehm" zeggen dan wat anders wat, en niet stil weten te blijven staan wordt ook vervelend.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerdmans heeft ook wel veel spreekervaring denk ik door zijn werk bij de TV en radio.
Eerdmans is een aanfluitingquote:Op woensdag 19 maart 2014 01:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerdmans heeft ook wel veel spreekervaring denk ik door zijn werk bij de TV en radio.
Op dat thema ben ik eigenlijk altijd vrij ambivalent. Enerzijds ben ik voor openheid, anderzijds snap ik dat vrijheid in sommige groepen tot problemen gaat leiden. Thema's waar ik vooral op kies zijn verkeer en vervoer en financiële degelijkheid.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:04 schreef Voorschrift het volgende:
Een stop op toestroom van kansarmen naar Rotterdam lijkt me ook totaal niet verkeerd, evenals hardere aanpak van Zuid en Oost. Net als meer bescherming voor publieke functies die openlijk worden geterroriseerd steeds en noem maar op.
En dan stem je LR????quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op dat thema ben ik eigenlijk altijd vrij ambivalent. Enerzijds ben ik voor openheid, anderzijds snap ik dat vrijheid in sommige groepen tot problemen gaat leiden. Thema's waar ik vooral op kies zijn verkeer en vervoer en financiële degelijkheid.
Ok. Jouw keus. Prima.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, bij LR vind ik het overigens ook fijn dat het een lokale partij is.
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Jouw keus. Prima.
Maar ik hoef het niet met je eens te zijn toch?
Draai er niet zo omheen, geef dan aan wat je niet ziet zitten in Leefbaar Rotterdam.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok. Jouw keus. Prima.
Maar ik hoef het niet met je eens te zijn toch?
Zelfde als wat ik niet in de PVV zie zitten (behoudens het democratisch gehalte).quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Draai er niet zo omheen, geef dan aan wat je niet ziet zitten in Leefbaar Rotterdam.
Ja maar die hebben eigenlijk niet zoveel prioriteit bij welke partij dan ook, helaas.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op dat thema ben ik eigenlijk altijd vrij ambivalent. Enerzijds ben ik voor openheid, anderzijds snap ik dat vrijheid in sommige groepen tot problemen gaat leiden. Thema's waar ik vooral op kies zijn verkeer en vervoer en financiële degelijkheid.
WAT???quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo hè. Mocht er vanavond een gruwelijke lustmoord worden gepleegd in Nijmegen, dan heeft het vast iets te maken met die kerel die ik de hele dag al, onder invloed van het een of ander, met een gigantisch knuffelkonijn onder zijn arm door het centrum zie slenteren.
Keihard aanpakken dat soort daklozen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo hè. Mocht er vanavond een gruwelijke lustmoord worden gepleegd in Nijmegen, dan heeft het vast iets te maken met die kerel die ik de hele dag al, onder invloed van het een of ander, met een gigantisch knuffelkonijn onder zijn arm door het centrum zie slenteren.
Wil je nou de "ik ben 24 en een slet"-competitie winnen of wat precies?quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:21 schreef Voorschrift het volgende:
Ik moet alleen nog landenlijstje volkrijgen qua jongens, tot nu toe heb ik:
Nederland (duh)
Belgie
Frankrijk
Duitsland
Denemarken
Noorwegen
Zweden
Oostenrijk
Engeland
Schotland
Zwitserland
Italie
Spanje
Portugal
Griekenland
Turkije
Polen
Verenigde Staten
Mexico
Ecuador
Brazilie
Argentinie
Colombia
Australie
Nieuw-Zeeland
Indonesie
China
Taiwan
Rusland
Zuid-Afrika
Ierland
Hm, denk dat, of ik ben er een paar vergeten.
Ik vind vooral de grote lijn belangrijk. Zie je auto's in de stad als goed of slecht? Mensen het OV in jagen of ze vrij laten kiezen? Etc.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:17 schreef Voorschrift het volgende:
Ja maar die hebben eigenlijk niet zoveel prioriteit bij welke partij dan ook, helaas.
Ik ben hem nu al drie keer tegengekomen. Eerst om half twee, toen om een uur of tien, en net op de terugweg ook nog. Telkens staat hij op een straathoek voor zich uit te staren, en onder zijn arm een groot pluche konijn (of zoiets). Het heeft net flink geregend, zijn kleren en konijn zijn zeiknat. Ik heb een zeker wantrouwen jegens hem.quote:
Ja, dat soort wel. Maar ben vandaag toevallig ook nog vriendjes geworden met een of andere rastafari. Daar kunnen we er wel wat van gebruiken.quote:
Verkeerd topic.quote:
quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wil je nou de "ik ben 24 en een slet"-competitie winnen of wat precies?
OKquote:Op woensdag 19 maart 2014 01:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ben hem nu al drie keer tegengekomen. Eerst om half twee, toen om een uur of tien, en net op de terugweg ook nog. Telkens staat hij op een straathoek voor zich uit te staren, en onder zijn arm een groot pluche konijn (of zoiets). Het heeft net flink geregend, zijn kleren en konijn zijn zeiknat. Ik heb een zeker wantrouwen jegens hem.
[..]
Ja, dat soort wel. Maar ben vandaag toevallig ook nog vriendjes geworden met een of andere rastafari. Daar kunnen we er wel wat van gebruiken.
Dat is de lokzwerver.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Wantrouwen is goed, waarschijnlijk is het een linkse.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ben hem nu al drie keer tegengekomen. Eerst om half twee, toen om een uur of tien, en net op de terugweg ook nog. Telkens staat hij op een straathoek voor zich uit te staren, en onder zijn arm een groot pluche konijn (of zoiets). Het heeft net flink geregend, zijn kleren en konijn zijn zeiknat. Ik heb een zeker wantrouwen jegens hem.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:26 schreef waht het volgende:
[..]
Wantrouwen is goed, waarschijnlijk is het een linkse.
En Nijmegen ligt al bijna in Duitsland.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, als we die auf zug nach osten zetten staat de VN paraat.
Het zal ook eens niet een Duits bedrijf zijn.quote:Duitse bedrijven hebben grote hoeveelheden materiaal geleverd voor het gifgasprogramma van Syrië.
De bedrijven leverden tussen 1982 en 1993 onder meer 2.400 ton thionyldichloride, dat wordt gebruikt voor de productie van het dodelijke zenuwgas sarin, aan het Syrische regime.
Dat is het nadeel van het zijn van industriële reus.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:28 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal ook eens niet een Duits bedrijf zijn.
En alles gedoogd door de kernmogendheden!quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van het zijn van industriële reus.Net als dat je dikke kans hebt dat Rotterdam de havendiensten geleverd heeft als het uit Duitsland komt.
Ah, je kan nog slechter.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:59 schreef waht het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je ze snapt. En hou eens op met die discussies, daar snap je ook de ballen van.
jij bent ook echt een enorme nachtbraker he arjan? hoest in NL?quote:
Waar ga jij straks op stemmen?quote:
Je kan hem niet aan en dat zint je niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 02:24 schreef remlof het volgende:
waht is ondertussen wel de meest waardeloze trol van dit forum.
Mijn pa wordt vaak met Wiegel vergeleken. Hij ziet er ook echt zo uit. Haar in een scheiding, wit haar, sigaren roken, en ook zo'n goudkleurig ronde bril. En draagt rode broeken. En hij zag er vroeger ook echt zo uit:quote:
Zonder anaal te worden, kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:42 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind waht wel een toffe user. Erg gevatte opmerkingen, en uit het juiste politieke hout gesneden.
Hij stemt VVD en woont in Friesland?quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mijn pa wordt vaak met Wiegel vergeleken. Hij ziet er ook echt zo uit. Haar in een scheiding, wit haar, sigaren roken, en ook zo'n goudkleurig ronde bril. En draagt rode broeken. En hij zag er vroeger ook echt zo uit:
[ afbeelding ]
Nee, hij is D66'er (waar hij nu overigens wel teleurgesteld in geraakt is ondanks dat hij best een actief D66 lid geweest is). Hij heeft wel een zeilboot in Friesland liggen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij stemt VVD en woont in Friesland?
quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, hij is D66'er (waar hij nu overigens wel teleurgesteld in geraakt is ondanks dat hij best een actief D66 lid geweest is). Hij heeft wel een zeilboot in Friesland liggen.
Auw. Kan ie hier op FOK! komen, dan kunnen we er nog even over praten voor het zover is, de handover aan Kaiser Guy Von Rompuy II?quote:Op woensdag 19 maart 2014 04:00 schreef Kowloon het volgende:
Hij heeft vooral problemen met de pensioenstandpunten van D66, dus bij de EP verkiezingen zal hij denk toch nog steeds op D66 stemmen. Landelijk en lokaal echter niet meer
I know, je dacht toch niet dat ik van plan was VVD te stemmen?quote:Op woensdag 19 maart 2014 04:04 schreef Kowloon het volgende:
Vergeet overigens niet dat een stem op de VVD bij de EP verkiezingen ook een stem op D66 en een gevaarlijke radicaal als Verhofstadt is. Zit allemaal in dezelfde fractie.
Alsjeblieft, zeg, SGP...quote:Op woensdag 19 maart 2014 04:22 schreef Kowloon het volgende:
Piraten Partij of SGP wordt het denk ik.
Hebben die enige invloed dan? Willen die uit de EU?quote:Op woensdag 19 maart 2014 04:39 schreef Kowloon het volgende:
SGP, die zitten in de meest Eurokritische fractie.
Why? De PVV gebruiken om in het EP te komen is toch prima? Niks mis mee, lijkt me. Op eigen kracht een partij starten kan je vergeten in deze tijden.quote:
Hmja, maar toch, de SGP.quote:
Best wel ja.quote:Op woensdag 19 maart 2014 06:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Opdat je maar groot en sterk mag worden.
Goedemorgen. Het wordt een interessante dag.
De PVV de grootste, dat klinkt niet best. Ben ik even blij dat we ze hier niet hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Best wel ja.
Ik voorspel dat Leefbaar redelijk ruim wint in Rotterdam, PVV nipte de grootste wordt in Den Haag (meteen gevolgd door een even groot D66 en PvdA).
In Almere wordt de PVV sowieso de grootste en ben ook benieuwd naar D66 versus PvdA in Mokum.
Het klinkt erger dan het is, het politiek landschap is gewoon erg versnipperd. Uiteindelijk zijn ze erg afhankelijk van de normale partijen mochten ze willen en kunnen reageren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:01 schreef Disana het volgende:
[..]
De PVV de grootste, dat klinkt niet best. Ben ik even blij dat we ze hier niet hebben.
Dat is een schrale troost. Ik vind het een naar idee dat zo veel mensen hun uitvlucht tot de PVV nemen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:03 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het klinkt erger dan het is, het politiek landschap is gewoon erg versnipperd. Uiteindelijk zijn ze erg afhankelijk van de normale partijen mochten ze willen en kunnen reageren.
Hoe zou ik Groningen kunnen vergeten? Ik woon er.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:11 schreef arjan1112 het volgende:
Jullie vergeten Groningen nog, daar gaat de Pvda ook verliezen, SP de grootste
De rest van de wereld vergeet Groningen uiteraard wel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe zou ik Groningen kunnen vergeten? Ik woon er.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |